Spring naar bijdragen

2de coronagolf op komst


Aanbevolen berichten

50 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Narcistische persoonlijkheidsstoornis ~ Wikipedia

De narcistische persoonlijkheidsstoornis (NPS) is een persoonlijkheidsstoornis die wordt gekenmerkt door

<knip...knip>

Bron: https://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/131695-narcistische-persoonlijkheidsstoornis-symptomen-dsm-5.html

Ik heb dit bericht gerapporteerd. Ik zie een gedrag van het knippen en plakken van lappen tekst zonder dat zelf iets wordt geschreven.

Verder is het hopeloos off-topic.

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nog een predikant die de plandemic tot in detail benadert. Nederlands ondertitteld. @antoon Hoor ook eens wat hij toe te voegen heeft aan de Daniël profetieën.  De globalistische Kabal ontm

Maart: 63.163 testen – 12.714 positief (20,13%) April: 175.509 testen – 30.808 positief (17,55%) Mei: 124.195 testen – 6.626 positief (5,34%) Juni: 251.956 testen – 3.335 positief (1,32%) Juli

Deze Spaanse arts wat een (h)eerlijke vent.  

Posted Images

2 uur geleden zei Mullog:

Ik heb dit bericht gerapporteerd. Ik zie een gedrag van het knippen en plakken van lappen tekst zonder dat zelf iets wordt geschreven.

Verder is het hopeloos off-topic.

Klopt, het topic splitst zich in onderwerpen die totaal niets te maken hebben met Corona, mogelijk een apart topic over narcisme

We hadden het over Corona, enige dingen op een rijtje

  1. Besmetting vind in de allermeeste, zo niet alle gevallen binnenshuis plaats 
  2. Het aantal doden dit jaar tot nu toe + griepdoden komt ongeveer overeen met griep in andere jaren, ongeveer 6000
  3. Mondkapjes geven schijnzekerheid
  4. De media weigert in te gaan op protesten van miljoenen mensen in Berlijn, of ze geven valse info over getallen..

Gerelateerd aan deze feiten...1-4

  1. Het is zeer de vraag of besmetting buiten plaats kan vinden, gezien ook enorme demonstratie voor BLM, wit Rusland, hier op de dam enz. die geen merkbare gevolgen lijken te hebben inzake besmetting.
  2. Het heeft er op zijn minst de schijn van dat we met een griep te maken hebben , zij het iets kwadaardiger
  3. Het Bal Masque in openbaar vervoer en scholen kan alleen maar veel ongemak en ademhalings problemen opleveren.
  4. De media is in de greep van de beleidsmakers, je kan het een complot noemen
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

De media weigert in te gaan op protesten van miljoenen mensen in Berlijn, of ze geven valse info over getallen..

Miljoenen? Waar?

Ik vond de schoenen op het Malieveld wel indrukwekkend. Misschien zou daar eens over nagedacht moeten worden want dat is precies de kern van wat de beleidsmakers proberen te bereiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Mullog:
4 uur geleden zei Ricky Tjin:
Op 3-9-2020 om 08:43 zei Bastiaan73:

Paranoia (Grieks: para, naast; nous, verstand), achtervolgingswaan(zin) of het syndroom van Kraepelin is een overmatige achterdocht.

Op 5-9-2020 om 10:15 zei Desid:

Gratis tip: iemand in jouw conditie zou hulp moeten zoeken en direct moeten stoppen met internet (uitgezonderd de noodzakelijke dingen).

14 uur geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @Desid,

Je mag 'Gratis tip' om hulp te moeten zoeken voor jezelf houden en je mag zelf hulp gaan zoeken.
Je komt bij mij over als iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis.

Met je onchristelijke verwijten waarmee je tegen mij tekeer bent gegaan, doe je me denken aan mijn narcistische moeder.

Behandel andere mensen op dezelfde manier als je zelf behandeld zou willen worden (LUKAS 6:31 BB).

Narcistische persoonlijkheidsstoornis ~ Wikipedia

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Narcistische_persoonlijkheidsstoornis


Narcistische persoonlijkheidsstoornis: symptomen DSM-5 ~ Mens en samenleving Infonu.nl

Bron: https://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/131695-narcistische-persoonlijkheidsstoornis-symptomen-dsm-5.html

Ik heb dit bericht gerapporteerd. Ik zie een gedrag van het knippen en plakken van lappen tekst zonder dat zelf iets wordt geschreven.

Die informatie diende als aanvulling op de voorgaande post, in het conflict met @Desid. Ik ben niet de enige die af en toe gewoon wat plakt. Er zijn ook anderen die soms zomaar wat plakken, zonder er zelfs wat aan toe te schrijven.

Wat ik me afvraag, is waarom men dan begonnen is over Paranoia of het syndroom van Kraepelin, wat bij de psychische stoornissen hoort
Je mag gerust weten dat het onderwerp 'psychische stoornissen' heel wat bij mij losmaakt en dat zal ook wel blijken het mijn posts daarover.

Wat jammer dat er op dit forum een chronische gebrek is aan christelijke naastenliefde en dat enkele vleselijke deelnemers het belachelijk maken van anderen tot een ware kunst hebben verheven, waarbij sommigen van die deelnemers voor mij overkomen als mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis.

Helaas doen sommigen van die vleselijke deelnemers, die het belachelijk maken van anderen tot een ware kunst hebben verheven, mij denken aan mijn narcistische moeder.

Als de christelijke naastenliefde en volgelingen zijn van Jezus Christus, op dit forum niet centraal staan, dán kan Credible net zo goed als een 'Geloofsforum' omschreven worden i.p.v. als het "Grootste christelijke forum in Nederland & België".

Wat jammer dat potentieel interessante topics steeds weer verpest worden, met redetwistende posts zonder opbouwende inhoud, door enkel deelnemers het belachelijk maken van anderen tot een kunst hebben verheven.
Wat jammer om met een klein clubje forumleden, steeds weer met redetwistende posts zonder opbouwende inhoud geconfronteerd te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Bastiaan73:
5 uur geleden zei Ricky Tjin:

Dan ook het artikel over projectie:

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)

en dan eerlijk proberen te kijken of je zelf wellicht (gedeeltelijk) aan de kenmerken van een narcistische persoonlijkheidsstoornis voldoet.

Jammer dat we niet eerder met een aparte topic begonnen zijn, over psychische stoornissen.

dsm_serie_ii_a_mr.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Ricky Tjin:

Narcistische persoonlijkheidsstoornis ~ Wikipedia

De narcistische persoonlijkheidsstoornis (NPS) is een persoonlijkheidsstoornis die wordt gekenmerkt door een overdreven gevoel van eigenwaarde, een sterke behoefte aan bewondering en een laag inlevingsvermogen. Anders geformuleerd: diegene stelt zichzelf te veel centraal en vindt dat zij/hij bewondering verdient.

De stoornis kan worden gezien als de pathologische vorm van narcisme.

Er is geen ziektebesef. Omdat het zelfbeeld te positief is, kan diegene geen kritiek verdragen en is zelfkritiek onmogelijk. Daarom zal de persoon geen behandeling zoeken, geen onderzoek accepteren en dus kan de persoon niet gediagnosticeerd worden.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Narcistische_persoonlijkheidsstoornis


Narcistische persoonlijkheidsstoornis: symptomen DSM-5 ~ Mens en samenleving Infonu.nl

De belangrijkste kenmerken en symptomen van een narcistische persoonlijkheidsstoornis (NPS) zijn een overdreven gevoel van eigenwaarde en gevoel van grandiositeit, de sterke behoefte aan bewondering en een gebrek aan inlevingsvermogen. Het gaat om een pervasief of diepgaand patroon, dat begint op jongvolwassen leeftijd. De kenmerken zijn in een scala van situaties en contexten aanwezig. Er zijn in de DSM-5 negen kenmerken geformuleerd en om aan de diagnose narcistische persoonlijkheidsstoornis te voldoen, moeten er ten minste vijf aanwezig zijn. Het belangrijkste type behandeling voor een narcistische persoonlijkheidsstoornis is psychotherapie. Er zijn geen medicijnen om deze stoornis te behandelen, maar antidepressiva of angstremmers kunnen worden voorgeschreven aan iemand die de diagnose NPS heeft en die ook depressies of angsten heeft. De effectiviteit van de behandeling hangt sterk af van de motivatie van de persoon en de bereidwilligheid om zich aan de therapie te committeren.

Narcistische persoonlijkheidsstoornis symptomen DSM-5
Wat zijn de symptomen en classificatiecriteria van de narcistische persoonlijkheidsstoornis volgens DSM-5? Er moet volgens DSM-5 sprake zijn van een pervasief patroon van grandiositeit (in fantasie of gedrag), behoefte aan bewondering en gebrek aan empathie, wat aanvangt op jongvolwassen leeftijd en aanwezig is in uiteenlopende
contexten, zoals blijkt uit ten minste vijf van de volgende kenmerken:

  1. Heeft een opgeblazen gevoel van eigen belangrijkheid (overdrijft bijvoorbeeld de eigen prestaties en talenten, verwacht te worden erkend als superieur, zonder de erbij horende prestaties).
  2. Is gepreoccupeerd met fantasieën over grenzeloos succes, grenzeloze macht, genialiteit, schoonheid of ideale liefde.
  3. Gelooft dat hij of zij 'bijzonder' en uniek is en alleen kan worden begrepen door of moet omgaan met andere bijzondere mensen of met mensen (of instellingen) met een hoge status.
  4. Heeft een excessieve behoefte aan bewondering.
  5. Heeft het gevoel bijzondere rechten te hebben (onredelijke verwachtingen over een speciale voorkeursbehandeling, of dat er automatisch wordt voldaan aan zijn of haar verwachtingen).
  6. Exploiteert anderen (maakt misbruik van anderen om zijn of haar eigen doelen te verwezenlijken).
  7. Heeft een gebrek aan empathie: is niet bereid de gevoelens en behoeften van anderen te erkennen of zich ermee te identificeren.
  8. Is vaak afgunstig op anderen of gelooft dat anderen afgunstig zijn op hem of haar.
  9. Toont zich arrogant of hooghartig in houding of gedrag.

Narcistische persoonlijkheidsstoornis kenmerken en beschrijving ~ Hoofdkenmerk

Het hoofdkenmerk van deze persoonlijkheidsstoornis is een diepgaand patroon van grootheidsgevoelens en grandiositeit, behoefte aan bewondering en een evident gebrek aan empathie, beginnend in de vroege volwassenheid en tot uiting komend in diverse situaties en contexten. De eerste indruk die veel individuen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis achterlaat is vaak positief; ze zijn charmant, hebben een vlotte babbel, ze zijn zelfbewust en
bewonderenswaardig of charismatisch. Later in het contact valt op dat ze recht menen te hebben op een bijzondere behandeling en op basis daarvan op privileges en gunsten, omdat ze geloven dat ze heel bijzonder zijn. Dit maakt mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis vaak niet geliefd als familie, partner of collega (laat staan als leidinggevende). Ze zijn buitensporig trots op de eigen prestaties en verrichtingen en ze zijn er voortdurend op uit om bewondering te oogsten en erkenning van anderen te krijgen, terwijl het ontbreekt aan reciprociteit en ze nauwelijks in staat zijn om lief te hebben. Ze gaan vaak vriendschappen en liefdesrelaties aan wanneer ze de kans groot achten dat de ander hen dichter bij realisering van hun doelen kan brengen of hun gevoel van eigenwaarde kan versterken. Ze zijn exploiterend en trachten andere mensen voor hun karretje te spannen. Ze zoeken in relaties nooit de fout bij zichzelf.

Minachting voor gevoeligheden van anderen

Wat verder opvalt is het relatief ontbreken van emotioneel vertoon en de minachting voor gevoeligheden van anderen. Ze kunnen zich moeilijk inleven en rekening houden met de gevoelens en behoeften van anderen. Zo kunnen ze een enorme toewijding van anderen verwachten en als werkgever zeer veeleisend zijn en anderen overladen met werk, zonder daarbij oog te hebben voor de effecten daarvan voor het privéleven van hun werknemers. Ze zijn over het algemeen emotieloos, maar wel behept met een vlotte babbel. Ze kunnen opgaan in onrealistische fantasieën over beroemd zijn, rijkdom of veel succes hebben. Ze hebben, zoals gezegd, buitensporig veel bewondering nodig, tegelijk is hun gevoel van eigenwaarde dikwijls uiterst fragiel. Ze kunnen daardoor snel gekrenkt zijn, wat zich kan uiten in narcistische woede, minachting of een brutale tegenaanval of een combinatie hiervan. Krenkingservaringen door
kritiek of een nederlaag, kan ertoe leiden dat ze zich terugtrekken of een nederige houding aannemen die hun grandiositeit kan maskeren en beschermen.

Bron: https://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/131695-narcistische-persoonlijkheidsstoornis-symptomen-dsm-5.html

 Twee heel interessante boeken hierover vind ik die van Martin Appelo: “ Een spiegel voor narcisten”. En. “Wij Zij, gaat de wereld aan narcisme ten onder?”

In het eerstgenoemde boek wordt de NPS beschreven en daarbij komt onder andere de levensgeschiedenis van onder andere Pim Fortuyn, Zlatan Ibrahimovic, Steve Jobs, Nina Brink, Nelie Kroes aan bod.  Vooral de verhalen van Steve Jobs en Nelie Kroes spraken mij aan.  Triest en tegelijkertijd een kracht.  Alleen een ontspoorde kracht. 

In het tweede genoemde boek komen onder andere Adolf Hitler, Jozef Stalin, Mao Zedong aan bod. 

Wat ik ook heel nuttig heb gevonden is het werk van Alice Miller. Onder andere “Het drama van het begaafde kind”.   Heel verdrietig soms maar inzichtgevend.  De ware aard van kwaad is meestal leed.  Daar is wel iets aan te doen. Ik vind eigenlijk alle werken van Alice Miller erg goed. Bijzonder helend voor narcisten (die zijn zelf ook weer slachtoffer geworden van mensen met NPS) en  voor andere slachtoffers van narcisme.

 

 

19 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Jammer dat we niet eerder met een aparte topic begonnen zijn, over psychische stoornissen.

 


jij bent niet degene die over andermans vermeende stoornissen begonnen bent. Jij werd eerst  uitgemaakt voor psychotisch door Quest en Desid sprong daar later op in. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei antoon:

Besmetting vind in de allermeeste, zo niet alle gevallen binnenshuis plaats 

Dat is logisch want in de openbare ruimte wordt meestal afstand gehouden en er zijn sowieso veel minder mensen. Het beleid van de overheid werkt dus.

2 uur geleden zei antoon:

Het aantal doden dit jaar tot nu toe + griepdoden komt ongeveer overeen met griep in andere jaren, ongeveer 6000

Ik heb dit niet gecontroleerd, maar als het klopt, is dat prima te verklaren door 1) minder gewone griepbesmettingen door de maatregelen en 2) beperkt aantal slachtoffers door de maatregelen.

2 uur geleden zei antoon:

Mondkapjes geven schijnzekerheid

Dat gevaar is op de radar van de overheid en het RIVM. Vandaar dat men er lang over nagedacht heeft en de voor- en nadelen tegen elkaar heeft afgewogen.

2 uur geleden zei antoon:

De media weigert in te gaan op protesten van miljoenen mensen in Berlijn, of ze geven valse info over getallen..

Zie wat mullog schrijft.

2 uur geleden zei antoon:

Het is zeer de vraag of besmetting buiten plaats kan vinden, gezien ook enorme demonstratie voor BLM, wit Rusland, hier op de dam enz. die geen merkbare gevolgen lijken te hebben inzake besmetting.

Dat is nogal mager bewijs.

2 uur geleden zei antoon:

Het heeft er op zijn minst de schijn van dat we met een griep te maken hebben , zij het iets kwadaardiger

Kwaadaardige nonsens. De wetenschap is kraakhelder.

2 uur geleden zei antoon:

Het Bal Masque in openbaar vervoer en scholen kan alleen maar veel ongemak en ademhalings problemen opleveren.

"alleen maar" ... Ik denk niet dat jij daar bewijs voor hebt.

2 uur geleden zei antoon:

De media is in de greep van de beleidsmakers, je kan het een complot noemen

En hier komt de mafklapper weer boven.

Kijk, ik ben best geïnteresseerd in kritiek op het beleid van de overheid en de adviezen van het RIVM. Maar dan moet het wel van een persoon of instantie komen die kennis van zaken heeft, en het moet kritiek zijn die recht doet aan de feitelijke situatie.

Wat de mafklappers in dit topic echter doen is dat ze alles geloven wat niet MSM is, en bijvoorbeeld elkaar bijvallen bij het verwijzen naar antisemitische teksten. En dan heb ik het nog niet eens over andere filmpjes en artikelen gehad die bol staan van laster en leugen.

bewerkt door Desid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-9-2020 om 07:31 zei Willempie:

Ik heb mij door het rapport geworsteld (het is hier en daar nogal technisch). Als ik het goed begrijp is de conclusie dat je 100% zeker aantonen dat iemand Covid-19 materiaal bevat maar dat het geen zin heeft om te testen als iemand niet ziek is. Volgens mij is dat ook het beleid van het RIVM en de GGD als ik de oproepen hoor om je alleen te laten testen als je symptomen hebt. 

Ik heb termen als frauduleus en misleiding door viruswaanzin horen beziggen maar lees dat niet terug in het rapport. Ik zie ook geen ontploffende social media of felle discussies op het WWW. Hooguit een paar losse tweets. Mij bekruipt het gevoel dat viruswaanzin zich aan zijn belofte heeft gehouden en het nu zo snel als mogelijk achter zich wil laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Mullog:

Ik heb mij door het rapport geworsteld (het is hier en daar nogal technisch). Als ik het goed begrijp is de conclusie dat je 100% zeker aantonen dat iemand Covid-19 materiaal bevat maar dat het geen zin heeft om te testen als iemand niet ziek is. Volgens mij is dat ook het beleid van het RIVM en de GGD als ik de oproepen hoor om je alleen te laten testen als je symptomen hebt. 

Ik heb termen als frauduleus en misleiding door viruswaanzin horen beziggen maar lees dat niet terug in het rapport. Ik zie ook geen ontploffende social media of felle discussies op het WWW. Hooguit een paar losse tweets. Mij bekruipt het gevoel dat viruswaanzin zich aan zijn belofte heeft gehouden en het nu zo snel als mogelijk achter zich wil laten.

Zou kunnen. Ik  waardeer jouw mening ook.  Ik weet het natuurlijk ook niet. Ik vind het wel goed dat het overheidsbeleid kritisch gevolgd en bevraagd wordt. Indien ze zich kunnen beroepen op wetenschappelijke gegevens is dat goed. Indien dat niet het geval is het goed dat de werkelijke wetenschappelijke gegevens niet worden weggemoffeld maar openlijk bediscussieerd kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Desid, je antwoorden zijn gewoon geen hele antwoorden, je gaat iets voorbij aan de essentie van dingen, ik denk dat wetenschap een geloof voor je is, een geloof dat je ten alle tijden dient te verdedigen, zelfs als je het met de kritiek eens kunt zijn, je demoniseert ook maar links en rechts, of ze zijn autistisch, of ze zijn geen echte wetenschappers, of meer van iets dergelijks , ik denk dat dat wel opvalt bij de zgn. gekkies, sterker nog de gekkies  kunnen ongebonden, zonder zich aan welke overeenkomst of conventies  te hoeven houden gewoon de dingen logisch bekijken, en komen gewoon weleens tot gezonde conclusies.

verder dien je Antisemitische uitingen centraal te stellen, tenminste als dat hier het geval is, ik ben er ook zeer scherp op, mij is het niet opgevallen, maar ik lees niet alles, het kan ook zijn dat het alleen binnen jouw perceptie het geval  is. 

Racisme is verder iets wat vermeden moet worden, maar foute dingen aan de kaak stellen zoals @Fundamenteeldat  deed is niet altijd racisme, beslist niet.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Desid:

Dat is logisch want in de openbare ruimte wordt meestal afstand gehouden en er zijn sowieso veel minder mensen. Het beleid van de overheid werkt dus.

Nee, want de overheid heeft mensen juist opgesloten gehouden, vooral in verpleegtehuizen, waar dan ook inderdaad de meeste slachtoffers zijn gevallen.

 

3 uur geleden zei Desid:

Ik heb dit niet gecontroleerd, maar als het klopt, is dat prima te verklaren door 1) minder gewone griepbesmettingen door de maatregelen en 2) beperkt aantal slachtoffers door de maatregelen.

Dit is niet te bewijzen. 

 

3 uur geleden zei Desid:

Dat gevaar is op de radar van de overheid en het RIVM. Vandaar dat men er lang over nagedacht heeft en de voor- en nadelen tegen elkaar heeft afgewogen.

Dat heeft men helemaal niet gedaan. Er is eerst veel angst gezaaid. Daarop volgde een roep van de bevolking aan de overheid om bescherming. Die mondkapjesmaatregel is symboolpolitiek en geeft de mensen een vals gevoel van veiligheid. Daar is helemaal niet lang over en heeft geen enkele wetenschappelijke onderbouwing.

 

3 uur geleden zei Desid:

Dat is nogal mager bewijs.

Het is keihard bewijs.

 

3 uur geleden zei Desid:

Kwaadaardige nonsens. De wetenschap is kraakhelder.

De wetenschap is inderdaad kraakhelder. Jammer alleen dat die grotendeels wordt genegeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

@Desid, je antwoorden zijn gewoon geen hele antwoorden, je gaat iets voorbij aan de essentie van dingen, ik denk dat wetenschap een geloof voor je is, een geloof dat je ten alle tijden dient te verdedigen, zelfs als je het met de kritiek eens kunt zijn, je demoniseert ook maar links en rechts, of ze zijn autistisch, of ze zijn geen echte wetenschappers, of meer van iets dergelijks , ik denk dat dat wel opvalt bij de zgn. gekkies, sterker nog de gekkies  kunnen ongebonden, zonder zich aan welke overeenkomst of conventies  te hoeven houden gewoon de dingen logisch bekijken, en komen gewoon weleens tot gezonde conclusies.

verder dien je Antisemitische uitingen centraal te stellen, tenminste als dat hier het geval is, ik ben er ook zeer scherp op, mij is het niet opgevallen, maar ik lees niet alles, het kan ook zijn dat het alleen binnen jouw perceptie het geval  is. 

Racisme is verder iets wat vermeden moet worden, maar foute dingen aan de kaak stellen zoals @Fundamenteeldat  deed is niet altijd racisme, beslist niet.

Zoals gebruikelijk heb je niet helemaal door hoe de wereld in elkaar zit.

1 uur geleden zei Willempie:

Nee, want de overheid heeft mensen juist opgesloten gehouden, vooral in verpleegtehuizen, waar dan ook inderdaad de meeste slachtoffers zijn gevallen.

Die zijn niet gevallen omdat ze geïsoleerd waren maar omdat ze juist veel onderling (indirect) contact konden hebben. Zonder maatregelen was dat even erg of nog erger geweest.

1 uur geleden zei Willempie:

Dit is niet te bewijzen. 

Dat maakt niet uit, het gaat erom dat de gedane observatie goed samengaat met werkend overheidsbeleid.

1 uur geleden zei Willempie:

Dat heeft men helemaal niet gedaan. Er is eerst veel angst gezaaid. Daarop volgde een roep van de bevolking aan de overheid om bescherming. Die mondkapjesmaatregel is symboolpolitiek en geeft de mensen een vals gevoel van veiligheid. Daar is helemaal niet lang over en heeft geen enkele wetenschappelijke onderbouwing.

Onzin.

1 uur geleden zei Willempie:

De wetenschap is inderdaad kraakhelder. Jammer alleen dat die grotendeels wordt genegeerd.

Haha, moet jij zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Ricky Tjin:

Wat jammer dat er op dit forum een chronische gebrek is aan christelijke naastenliefde en dat enkele vleselijke deelnemers het belachelijk maken van anderen tot een ware kunst hebben verheven, waarbij sommigen van die deelnemers voor mij overkomen als mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis

Ik heb de indruk dat jij als je aangesproken wordt op wat je schrijft dat vertaald naar gebrek aan naastenliefde. Dit is een forum en hier worden open discussies gevoerd. Als @Desid commentaar op je heeft kun je dat inhoudelijk weerleggen, of niet. Maar ga niet de zielepiet uithangen. Als je er niet tegen kunt ga dan weg of langs je psychiater. 

Verwacht weinig begrip.

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Nee, want de overheid heeft mensen juist opgesloten gehouden, vooral in verpleegtehuizen, waar dan ook inderdaad de meeste slachtoffers zijn gevallen

@Willempie als ik dit type zit ik naar het journaal te kijken naar een zorgverlener in een geslotenafdeling te kijken met 2 dementerende. Haar enige zorg is of er voldoende capaciteit is om de zorg te continueren. De mensen die ze verzorgt hebben geen besef van uur of tijd. Ik heb zelf, helaas, voldoende van dit soort gedoe om mij heen gezien. Hou toch op met dat gelul over opsluiten. Je hebt geen idee van de ellende in dit soort tehuizen. En die komt niet door het vermeende opsluiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Mullog:
6 uur geleden zei Ricky Tjin:

Wat jammer dat er op dit forum een chronische gebrek is aan christelijke naastenliefde en dat enkele vleselijke deelnemers het belachelijk maken van anderen tot een ware kunst hebben verheven, waarbij sommigen van die deelnemers voor mij overkomen als mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Helaas doen sommigen van die vleselijke deelnemers, die het belachelijk maken van anderen tot een ware kunst hebben verheven, mij denken aan mijn narcistische moeder.

Ik heb de indruk dat jij als je aangesproken wordt op wat je schrijft dat vertaald naar gebrek aan naastenliefde. Dit is een forum en hier worden open discussies gevoerd. Als @Desid commentaar op je heeft kun je dat inhoudelijk weerleggen, of niet. Maar ga niet de zielepiet uithangen. Als je er niet tegen kunt ga dan weg of langs je psychiater.

Ondertussen behoor jij ook tot degenen op dit forum die voor mij overkomen, als vleselijke deelnemers met een chronische gebrek is aan christelijke naastenliefde.
Ook jij wekt bij mij de indruk last te hebben van een narcistische persoonlijkheidsstoornis en helaas doe jij me ook denken aan mijn narcistische moeder.

Jij beschouwt dit als een forum waar open discussies worden gevoerd, maar blijkbaar is het respect voor medegebruikers je ontgaan.

Je kan wel trachten te verwijzen naar de psychiater, maar ik weiger om een psychiater als vlees tot mijn arm te stellen; ik stel mijn vertrouwen niet op een psycholoog of psychiater.

YHWH Elohim zegt: Vervloekt is de man die op een mens vertrouwt en vlees tot zijn arm stelt, wiens hart van YHWH afwijkt en gezegend is de man die op de YHWH vertrouwt, wiens vertrouwen (in) YHWH is (Jeremia 17:5-8 NBG51).

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Ondertussen behoor jij ook tot degenen op dit forum die voor mij overkomen, als vleselijke deelnemers met een chronische gebrek is aan christelijke naastenliefde.
Ook jij wekt bij mij de indruk last te hebben van een narcistische persoonlijkheidsstoornis en helaas doe jij me ook denken aan mijn narcistische moeder.

Jij beschouwt dit als een forum waar open discussies worden gevoerd, maar blijkbaar is het respect voor medegebruikers je ontgaan.

Je kan wel trachten te verwijzen naar de psychiater, maar ik weiger om een psychiater als vlees tot mijn arm te stellen; ik stel mijn vertrouwen niet op een psycholoog of psychiater.

YHWH Elohim zegt: Vervloekt is de man die op een mens vertrouwt en vlees tot zijn arm stelt, wiens hart van YHWH afwijkt en gezegend is de man die op de YHWH vertrouwt, wiens vertrouwen (in) YHWH is (Jeremia 17:5-8 NBG51).

Verwacht op dit, of enig ander, forum geen hulp van YHWH of Elohim. Je bent op jezelf aangewezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Mullog:
29 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Ondertussen behoor jij ook tot degenen op dit forum die voor mij overkomen, als vleselijke deelnemers met een chronische gebrek is aan christelijke naastenliefde.
Ook jij wekt bij mij de indruk last te hebben van een narcistische persoonlijkheidsstoornis en helaas doe jij me ook denken aan mijn narcistische moeder.

Jij beschouwt dit als een forum waar open discussies worden gevoerd, maar blijkbaar is het respect voor medegebruikers je ontgaan.

Je kan wel trachten te verwijzen naar de psychiater, maar ik weiger om een psychiater als vlees tot mijn arm te stellen; ik stel mijn vertrouwen niet op een psycholoog of psychiater.

YHWH Elohim zegt: Vervloekt is de man die op een mens vertrouwt en vlees tot zijn arm stelt, wiens hart van YHWH afwijkt en gezegend is de man die op de YHWH vertrouwt, wiens vertrouwen (in) YHWH is (Jeremia 17:5-8 NBG51).

Verwacht op dit, of enig ander, forum geen hulp van YHWH of Elohim. Je bent op jezelf aangewezen.

Hallo @Mullog,

Je suggestie om geen hulp te verwachten is een leugen, dat tegen de waarheid ingaat.

Als je loop te liegen, dan ben je niet beter dan de Farizeeën die de duivel tot vader hadden en de begeerten van hun vader wilde doen, die niet staat in de waarheid, want er is in hem geen waarheid (Johannes 8:44).

Het woord van YHWH Elohim is de waarheid (Johannes 17:17 / Johannes 8:31-32 NBG51).

Mijn hulp komt van YHWH Elohim, Die hemel en aarde gemaakt heeft (Psalms 121:2 Hebrew - English Bible).

Elohim is mij een helper en Hij is de Here die mij schraagt. (Psalmen 54:6 NBG51).

YHWH Elohim is mijn Helper, ik zal niet vrezen; wat zou een mens mij doen (Hebreeën 13:5-6 NBG51 / Hebrews 13:5-6 Hebrew NT).

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Desid:

Zoals gebruikelijk heb je niet helemaal door hoe de wereld in elkaar zit.

Dat meen jij te moeten concluderen, jij beschouwt de wetenschappelijke consensus als een heilige graal, ik niet, ik zoek liever verder en weleens met resultaat.  In verband met Corona maatregelen  zal ik er een aspect uitlichten, "afstand houden" waarvan jij meent dat het effect oplevert, laat mij niet lachen, weinig mensen houdt zich eraan, alleen als het afgebakend staat of als er pers of politie in de buurt is, welgeteld zal dat maar een  klein deel  zijn van het totale  dagelijkse menselijk verkeer, tel daarbij de illegale feesten en mega demonstraties op, trouwens als ik over straat loop zijn er maar weinig mensen die opzij gaan om afstand te houden, ik zelf doe het iets meer, en dat is niet dat ik er waarde aanhecht, maar ik heb geen zin om medemensen bang te maken, toch lijkt het echt geen invloed te hebben op buiten besmettingen, veel mensen ook geleerden vragen zich daarom af of die maatregel  in verhouding staat tot het leed dat het veroorzaakt aan ook oude mensen (want het gaat toch om ouderen te beschermen) zij kunnen vaak niet meer normaal naar dagbesteding, met veel moeite naar een zwembad, mijn vrouw ook, en velen haken daarom maar af van het zeer belangrijke zwemmen, geen familiefeesten met veel kleinkinderen, geen gezellige buiten activiteit, of met veel mitsen en maren  zodat er weinig animo overblijft, en nog wel meer denk ik  en dat , terwijl zij juist deze dingen nodig hebben om levensluchtig te blijven, men kweekt bange  bevattelijke  mensen en ik denk dat beleidsmakers dat niet helemaal door hebben.

9 uur geleden zei Desid:
11 uur geleden zei Willempie:

Dat heeft men helemaal niet gedaan. Er is eerst veel angst gezaaid. Daarop volgde een roep van de bevolking aan de overheid om bescherming. Die mondkapjesmaatregel is symboolpolitiek en geeft de mensen een vals gevoel van veiligheid. Daar is helemaal niet lang over en heeft geen enkele wetenschappelijke onderbouwing.

Onzin.

Ik kan het met @Willempie eens zijn, anderhalve meter en mondkapjes zullen volgens mij geen integraal onderdeel worden van sociaal aanvoelende mensen in het  dagelijks verkeer , en men denkt meen ik nog wel een jaar of langer te gaan, als dat het geval is  kan het een kunstmatige houding worden die niet bij ons past met mogelijk gevolgen die wij nu nog niet overzien

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je suggestie om geen hulp te verwachten is een leugen, dat tegen de waarheid ingaat.

Het is geen suggestie. Ik vertel je alleen dat je in je discussies niet door God geholpen wordt. Je hoeft daar verder niks van te vinden.

Misschien denk je dat je discussieert als je bijbelteksten quote, zoals je in je reactie naar mij doet. Maar ik vind dat geen discussie. Dat is bijbelteksten quoten. Je kunt een hele dialoog opbouwen door zinnen uit de bijbel te kopiëren. Maar volgens mij ben je dan niet in gesprek.

2 uur geleden zei antoon:

weinig mensen houdt zich eraan,

Mijn ervaring is anders. Ik weet niet waar je woont @antoon maar in mijn omgeving zie ik toch dat men over het algemeen afstand houdt of zich op zijn minst bewust is dat er afstand gehouden moet worden. Dat die anderhalve meter niet altijd lukt (door de omstandigheden) is zoals het is. Maar ik vind het bewustzijn dat ik zie zeer geruststellend.

2 uur geleden zei antoon:

anderhalve meter en mondkapjes zullen volgens mij geen integraal onderdeel worden van sociaal aanvoelende mensen in het  dagelijks verkeer 

Dat zie ik vooral bij wat ik maar even aanduid met de term Tokkies. En als Tokkies de norm zijn voor sociaal aanvoelende mensen dan vrees ik het ergste voor onze maatschappij. Misschien krijg je dan toch nog gelijk met je eindtijd ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:
3 uur geleden zei antoon:

anderhalve meter en mondkapjes zullen volgens mij geen integraal onderdeel worden van sociaal aanvoelende mensen in het  dagelijks verkeer 

Dat zie ik vooral bij wat ik maar even aanduid met de term Tokkies. En als Tokkies de norm zijn voor sociaal aanvoelende mensen dan vrees ik het ergste voor onze maatschappij. Misschien krijg je dan toch nog gelijk met je eindtijd ? 

In mijn omgeving zie ik een breed spectrum van mensen die of niet zo geloven in die anderhalve meter, of er niet zo heel veel aan gelegen laten, niet alleen Tokkies dus, bij de demonstratie op het Malieveld en Berlijn zie je ook alle soorten van mensen

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:
13 uur geleden zei Mullog:

Verwacht op dit, of enig ander, forum geen hulp van YHWH of Elohim.

12 uur geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @Mullog,

Je suggestie om geen hulp te verwachten is een leugen, dat tegen de waarheid ingaat.

Als je loop te liegen, dan ben je niet beter dan de Farizeeën die de duivel tot vader hadden en de begeerten van hun vader wilde doen, die niet staat in de waarheid, want er is in hem geen waarheid (Johannes 8:44).

Het woord van YHWH Elohim is de waarheid (Johannes 17:17 / Johannes 8:31-32 NBG51).

Mijn hulp komt van YHWH Elohim, Die hemel en aarde gemaakt heeft (Psalms 121:2 Hebrew - English Bible).

Elohim is mij een helper en Hij is de Here die mij schraagt. (Psalmen 54:6 NBG51).

YHWH Elohim is mijn Helper, ik zal niet vrezen; wat zou een mens mij doen (Hebreeën 13:5-6 NBG51 / Hebrews 13:5-6 Hebrew NT).

Het is geen suggestie. Ik vertel je alleen dat je in je discussies niet door God geholpen wordt. Je hoeft daar verder niks van te vinden.

Misschien denk je dat je discussieert als je bijbelteksten quote, zoals je in je reactie naar mij doet. Maar ik vind dat geen discussie. Dat is bijbelteksten quoten. Je kunt een hele dialoog opbouwen door zinnen uit de bijbel te kopiëren. Maar volgens mij ben je dan niet in gesprek.

Hallo @Mullog,

Om geen hulp te verwachten en dat je alleen wilt vertellen dat ik volgens jou niet door God geholpen wordt, dát zijn volgens jou geen suggesties, maar voor komt dat wel degelijk over als suggesties. 

De term 'suggestie' heeft qua betekenis een breed spectrum, en het heeft synoniemen/beschrijvingen zoals 'idee', 'voorstel' en 'geopperd denkbeeld'.
Bronnen: https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=suggestie / https://www.encyclo.nl/begrip/suggestie.

Dát je vertelt dat ik in mijn discussies niet door God geholpen wordt en dat je alleen wilt vertellen dat ik volgens jou niet door God geholpen wordt, dát zijn jou suggesties, ofwel 'jou ideeën' en 'jou geopperde denkbeelden'.
De erkenning van de behoefte om door YHWH Elohim geholpen te worden, getuigt van nederigheid én het ontkennen van de mogelijkheid om hulp van Hem te krijgen, getuigt eerder van hoogmoed dan van nederigheid.

En op een vleselijke manier discussies voeren, zonder geestelijk opbouwende inhoudt, waarbij ik de waarheid niet gehoorzaam, dáár hoef ik inderdaad niet bij te ervaren dat YHWH Elohim mij helpt.
Mijn conversaties als een onderdeel, waarbij ik wandel op een wijze die YHWH Elohim waardig is, dat Hem in alles behaagt, en ik in elk goed werk vrucht draag en groei in de kennis van Hem, dát is juist de manier waar ik naar streef en waarbij ik wel degelijk hulp van YHWH Elohim en de Heilige Geest ervaar (Kolossenzen 1:9-11).

Juist in het behagen van Jezus Christus en in het gehoorzaam zijn aan de waarheid, ervaar ik hulp van de Heilige Geest, Die de Geest der waarheid is, alsmede dat ik ervaar geholpen en gesterkt te worden door YHWH Elohim (Johannes 16:13-14 NBG51).

Door als discipelen van Jezus Christus in Zijn woord te blijven, zijn wij waarlijk zijn discipelen en zullen wij de waarheid verstaan en zal de waarheid ons vrijmaken (Johannes 8:31-32 NBG51)

Wat heb je eraan om te discussiëren, als je daarbij de waarheid niet gehoorzaamt bent en zó (Bijbels gezien) betoverd bent (Galaten 3:1 HSV).

Je hoeft mijn conversaties met Bijbelteksten geen discussies te vinden
Jij bent niet de enige naar wie ik in mijn conversaties Bijbelteksten toepas. Je vind mijn manier van converseren met Bijbelteksten geen discussie en dát hoeft ook niet. In mijn conversaties doe ik mij niet anders voor dan ik ben.

Mijn doel is niet om te discussiëren met nutteloze conversaties zonder geestelijk opbouwende inhoud. En ik heb ook geen behoefte om discussiëren, met nutteloze reacties, waarbij ik aan de waarheid niet gehoorzaam ben.

Credible wordt omschreven als het 'Grootste christelijke forum in Nederland & België'. Ik verwacht dán ook van zo een christelijk forum, dat dit een plek is waar mensen worden opgebouwd in het christelijk geloof en dát de conversaties hier meer horen te draaien om geestelijk opbouwende Bijbelse conversaties, dan om nutteloze discussies zonder geestelijk opbouwende inhoud, want anders kun je net zo goed discussiëren op een plek zoals bijvoorbeeld Facebook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Mullog:
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Hallo @Mullog,

Om geen hulp te verwachten en dat je alleen wilt vertellen dat ik volgens jou niet door God geholpen wordt, dát zijn volgens jou geen suggesties, maar voor komt dat wel degelijk over als suggesties. 

De term 'suggestie' heeft qua betekenis een breed spectrum, en het heeft synoniemen/beschrijvingen zoals 'idee', 'voorstel' en 'geopperd denkbeeld'.
Bronnen: https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=suggestie / https://www.encyclo.nl/begrip/suggestie.

Dát je vertelt dat ik in mijn discussies niet door God geholpen wordt en dat je alleen wilt vertellen dat ik volgens jou niet door God geholpen wordt, dát zijn jou suggesties, ofwel 'jou ideeën' en 'jou geopperde denkbeelden'.
De erkenning van de behoefte om door YHWH Elohim geholpen te worden, getuigt van nederigheid én het ontkennen van de mogelijkheid om hulp van Hem te krijgen, getuigt eerder van hoogmoed dan van nederigheid.

En op een vleselijke manier discussies voeren, zonder geestelijk opbouwende inhoudt, waarbij ik de waarheid niet gehoorzaam, dáár hoef ik inderdaad niet bij te ervaren dat YHWH Elohim mij helpt.
Mijn conversaties als een onderdeel, waarbij ik wandel op een wijze die YHWH Elohim waardig is, dat Hem in alles behaagt, en ik in elk goed werk vrucht draag en groei in de kennis van Hem, dát is juist de manier waar ik naar streef en waarbij ik wel degelijk hulp van YHWH Elohim en de Heilige Geest ervaar (Kolossenzen 1:9-11).

Juist in het behagen van Jezus Christus en in het gehoorzaam zijn aan de waarheid, ervaar ik hulp van de Heilige Geest, Die de Geest der waarheid is, alsmede dat ik ervaar geholpen en gesterkt te worden door YHWH Elohim (Johannes 16:13-14 NBG51).

Door als discipelen van Jezus Christus in Zijn woord te blijven, zijn wij waarlijk zijn discipelen en zullen wij de waarheid verstaan en zal de waarheid ons vrijmaken (Johannes 8:31-32 NBG51)

Wat heb je eraan om te discussiëren, als je daarbij de waarheid niet gehoorzaamt bent en zó (Bijbels gezien) betoverd bent (Galaten 3:1 HSV).

Je hoeft mijn conversaties met Bijbelteksten geen discussies te vinden
Jij bent niet de enige naar wie ik in mijn conversaties Bijbelteksten toepas. Je vind mijn manier van converseren met Bijbelteksten geen discussie en dát hoeft ook niet. In mijn conversaties doe ik mij niet anders voor dan ik ben.

Mijn doel is niet om te discussiëren met nutteloze conversaties zonder geestelijk opbouwende inhoud. En ik heb ook geen behoefte om discussiëren, met nutteloze reacties, waarbij ik aan de waarheid niet gehoorzaam ben.

Credible wordt omschreven als het 'Grootste christelijke forum in Nederland & België'. Ik verwacht dán ook van zo een christelijk forum, dat dit een plek is waar mensen worden opgebouwd in het christelijk geloof en dát de conversaties hier meer horen te draaien om geestelijk opbouwende Bijbelse conversaties, dan om nutteloze discussies zonder geestelijk opbouwende inhoud, want anders kun je net zo goed discussiëren op een plek zoals bijvoorbeeld Facebook.

En er zit alleen geestelijk opbouwende inhoud in als er een paar bijbelteksten worden geciteerd?

De geestelijk opbouwende inhoud stond niet centraal in onze voorgaande discussie.
In die discussie gaf ik antwoord op een paar suggesties, waarvan jij beweerde dat het geen suggesties waren.

Zit er volgens jou alleen geestelijk opbouwende inhoud in als er een paar Bijbelteksten worden geciteerd
Je komt alweer over met een suggestie; dat er alleen geestelijk opbouwende inhoud in zit, als er een paar Bijbelteksten worden geciteerd. Geestelijk opbouwende inhoud hoeft bovendien niet persé beperkt te zijn tot een paar geciteerde Bijbelteksten; het zou ook een bundel aan Bijbelteksten kunnen bevatten. Blijkbaar is nuanceren nog een kunst apart.

Je suggestie dat er alleen geestelijk opbouwende inhoud in zit, als er een paar Bijbelteksten worden geciteerd, dát getuigt er niet van, dat je geestelijk volwassen bent.
Conversaties met geestelijk opbouwende inhoud hoeven niet per se letterlijk geciteerde Bijbelteksten te zijn, want elk van God ingegeven Schriftwoord is ook nuttig om te onderrichten, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de gerechtigheid, opdat de mens Gods volkomen zij, tot alle goed werk volkomen toegerust (2 Timoteüs 3:16-17 NBG51).

Wees maar zelf een voorbeeld in Christus, voor geestelijk opbouwende inhoud
Ik ben benieuwd naar je conversaties met geestelijk opbouwende inhoud en ik zie je (nieuwe) topics met geestelijk opbouwende inhoud met belangstelling tegemoet.
Wie weet kun jij me daarmee wel tot een vruchtbaar voorbeeld zijn in Christus Jezus onze Heere, tot geestelijke stichting en opbouw anderen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Ricky Tjin:

In die discussie gaf ik antwoord op een paar suggesties, waarvan jij beweerde dat het geen suggesties waren.

Het was geen suggestie. Je kunt werkelijk in de verste verte de zin "Verwacht geen hulp op dit forum van wie dan ook" een suggestie lezen. 

4 uur geleden zei Ricky Tjin:

Zit er volgens jou alleen geestelijk opbouwende inhoud in als er een paar Bijbelteksten worden geciteerd

<knip...knip>


Wie weet kun jij me daarmee wel tot een vruchtbaar voorbeeld zijn in Christus Jezus onze Heere, tot geestelijke stichting en opbouw anderen?

Ik denk dat iemand die in willekeurig welke discussie niet zonder het knippen en plakken van bijbelteksten kan toont dat hij/zij moeite heeft om zelfstandig een mening te vormen. En aangezien de bijbel meer dan voldoende handvatten geeft om allerlei verkeerde paden op te lopen vind ik dat levensgevaarlijk. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid