Spring naar bijdragen

Theologie, referentiekaders, dissonantie en trollen.


Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Noel2:

Ik voel me de hele tijd schuldig, wat is dat toch? Terwijl ik een van de helden zou willen zijn die de wereld nu nodig heeft. 

In de acceptatie van het EN/EN perspectief kon ik het conflict in mezelf beter plaatsen, als de expressie van onpersoonlijk zijn dat zich identificeert met het personage in een oneindige levensfilm, het OF/OF perspectief leek hiertoe namelijk te beperkt. Het mag duidelijk zijn dat hierdoor ook nogal wat verwarring kan ontstaan, zowel voor het individuele zelf als voor de omgeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 2,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verwarrend wordt het pas wanneer we deze fenomenen afzetten tegenover normale systemen die berusten op beperkte rationaliteit, naargelang vanuit welk paradigma gekeken wordt. Heel bijzonder, iedereen

moderartie: Ik heb het topic verplaatst; het past toch niet zo erg in Theologie. Het is meer een soort filosoferen. Bedenk overigens dat Credible een christelijk jongerenforum is. Open lieve

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter

Posted Images

9 uur geleden zei Kaasjeskruid:
10 uur geleden zei nikie90:

Ik zat hier toevallig eerder vandaag nog aan te denken een topic over te starten, wat zijn schatten in de hemel

Het werk van Jezus Christus waardoor een ieder die in Hem geloofd uit genade eeuwig mag leven in de hemel is zo'n onvergankelijke schat, samen met de beloningen die ieder zal krijgen adhv de werken gedaan uit dit geloof maken het meervoud.

De zorg van God.

Goeie vraag van nikie90: wat zijn schatten in de hemel? Ik zou zeggen maak inderdaad een topic daarover aan.

Vragen aan Kaasjeskruid: wat zijn die beloningen dan? En gaat dat eeuwig leven in de hemel niet op een gegeven moment vervelen? Wat voor activiteiten worden er daar georganiseerd om de eeuwigheid door te brengen?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Goeie vraag van nikie90: wat zijn schatten in de hemel? Ik zou zeggen maak inderdaad een topic daarover aan. Vraag aan Kaasjeskruid: wat zijn die beloningen dan?

Wat rest er in het leven na de bewustwording dat de mensheid strijdt tegen absurde problemen die in stand gehouden worden door een economie die berust op beperkte rationaliteit? Dit euvel oplossen is onmogelijk, zelfs niet in de vorm van integere hulpvragen aan de GGZ om een en ander te onderzoeken op waarachtigheid. Is het dan niet gewoon beter om zelfmoord te plegen? Of is er nog iets dat we missen misschien, iets dat we over het hoofd zien? Ja, lijkt me een goed idee, een aparte draad. 

Zojuist zei Bastiaan73:

Goeie vraag van nikie90: wat zijn schatten in de hemel? Ik zou zeggen maak inderdaad een topic daarover aan. Vraag aan Kaasjeskruid: wat zijn die beloningen dan?

Het spel blijft nooit lang duren, alsof we niet wisten dat je gevangen zit in het diepste van je wezenskern. Wie houdt je tegen om jezelf hieruit te bevrijden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Er is zien van de waan die een aantal voor werkelijk neemt, en een reeks derde orde impulsen die niet gezien worden. En dan heb je de trollen nog, die geen flauw idee hebben waar het over gaat maar zich wel willen doen gelden door alles stuk te slaan, dat is die mooie wereld.

Je bent al lang de grenzen van het elementair fatsoen gepasseerd, onwaarschijnlijk dat het hier allemaal kan. En dat noemen ze een christelijk forum.

Stop met je achterbakse gedoe, telkens doe je hetzelfde. Iedereen belazeren en alsmaar haat en ruzie uitlokken, daar geniet je van. In het dagelijkse leven doe je niet anders, allemaal mensen die je al jaren misleid hebt. Echt, wat een walging heb ik hier van, dat we zo blind hebben kunnen geweest zijn, alweer een mooie levensles. 

De enige die nu blijft uitlokken ben jij. Ik heb gisteren iemand die met hoge onderscheiding afstudeerde eens de laatste dagen hier laten terug lezen. Ze adviseerde me u te laten voor wat je was. 

Ik ben niet meegelopen in de filosofie en gij en uw vriendinneke hebben iets geprobeerd waar ge nu alleen in staat.

Mij provoceren tot een ban. Zo ook zit ge alles in mijn schoenen te draaien terwijl ik echt wel in mezelf zoek waar ik fout ben, blijf je gewoon hangen. Het is niet omdat GIJ denkt iets te zien dat het er ook is.

Ik misleid niemand, ik ga veelal te impulsief als mezelf. Waar mensen als u van hopen me te kunnen blijven provoczeren tot een ban.

Er zou nog wel wat tekst bij kunnen, maar daarvoor ben ik gisteren te diep gegaan me nu terug te verlagen tot het niveau vàn uw soort. Nu ga ik je echt negeren voor de goede vrede. Veel plezier met uw vriendinnetje als ze terug is, moge ze u verrijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

De enige die nu blijft uitlokken ben jij. Ik heb gisteren iemand die met hoge onderscheiding afstudeerde eens de laatste dagen hier laten terug lezen. Ze adviseerde me u te laten voor wat je was. Ik ben niet meegelopen in de filosofie en gij en uw vriendinneke hebben iets geprobeerd waar ge nu alleen in staat. Mij provoceren tot een ban. Zo ook zit ge alles in mijn schoenen te draaien terwijl ik echt wel in mezelf zoek waar ik fout ben, blijf je gewoon hangen. Het is niet omdat GIJ denkt iets te zien dat het er ook is. Ik misleid niemand, ik ga veelal te impulsief als mezelf. Waar mensen als u van hopen me te kunnen blijven provoczeren tot een ban. Er zou nog wel wat tekst bij kunnen, maar daarvoor ben ik gisteren te diep gegaan me nu terug te verlagen tot het niveau vàn uw soort. Nu ga ik je echt negeren voor de goede vrede. Veel plezier met uw vriendinnetje als ze terug is, moge ze u verrijken.

Stop er maar beter mee, je spelletjes hebben lang genoeg geduurd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Stop er maar beter mee, je spelletjes hebben lang genoeg geduurd. 

Ik stop. Blijft jij uit mijn buurt en stop vooral met uw getrol in draden van nieuwe leden. Die mensen hebben geen affaires met uw ocd op mij. Ik weerlegde daar mijn kijk op de toekomst van Christendom hier. Jij moest weer zonodig vooruitkomen met oogkleppen zonder zelf te beseffen welk schade JIJ en Plume aan dit forum brengen. 

Zelfs de trollen waarvan ik dacht dat ze trollen waren trollen niet zoveel dan Plume en gij. Dat kon iedereen ook gewoon zien.

Sterke meningen vormen die 1 niet kan tegenspreken is niet gelijk aan trollen. 

Vaarwel.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ik stop. Blijft jij uit mijn buurt en stop vooral met uw getrol in draden van nieuwe leden. Die mensen hebben geen affaires met uw ocd op mij. Ik weerlegde daar mijn kijk op de toekomst van Christendom hier. Jij moest weer zonodig vooruitkomen met oogkleppen zonder zelf te beseffen welk schade JIJ en Plume aan dit forum brengen. Zelfd de trollen waarvan ik dacht dat ze trollen waren trollen niet zoveel dan Plume en u. Dat kon iedereen ook gewoon zien. Sterke meningen vormen die 1 niet kan tegenspreken is niet gelijk aan trollen. Vaarwel.

Doe maar, ik hoop dat de ziel zich tijdig kan bevrijden, dit wensen we niemand toe.

Zojuist zei Fundamenteel:

De enige die nu blijft uitlokken ben jij. Ik heb gisteren iemand die met hoge onderscheiding afstudeerde eens de laatste dagen hier laten terug lezen. Ze adviseerde me u te laten voor wat je was. Ik ben niet meegelopen in de filosofie en gij en uw vriendinneke hebben iets geprobeerd waar ge nu alleen in staat. Mij provoceren tot een ban. Zo ook zit ge alles in mijn schoenen te draaien terwijl ik echt wel in mezelf zoek waar ik fout ben, blijf je gewoon hangen. Het is niet omdat GIJ denkt iets te zien dat het er ook is. Ik misleid niemand, ik ga veelal te impulsief als mezelf. Waar mensen als u van hopen me te kunnen blijven provoczeren tot een ban. Er zou nog wel wat tekst bij kunnen, maar daarvoor ben ik gisteren te diep gegaan me nu terug te verlagen tot het niveau vàn uw soort. Nu ga ik je echt negeren voor de goede vrede. Veel plezier met uw vriendinnetje als ze terug is, moge ze u verrijken.

Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen. Naast de kwestie reageren of schijnargumenten in de discussie brengen zijn strategieën om gebruikers binnen de gemeenschap doelbewust te frustreren. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

wat zijn die beloningen dan?

Ik heb geen notie van wat perfectie inhoud, kan dat niet bevatten noch in woorden weergeven. Maar dat er sprake zal zijn van beloningen is evident en kan men lezen in:

En zie, Ik kom spoedig en Mijn loon is bij Mij om aan ieder te vergelden zoals zijn werk zal zijn. (Op.22:12, SV)

Ik vertrouw er op dat wat God aan beloningen uitdeelt mijn verwachtingen te boven zullen gaan.

Zojuist zei Bastiaan73:

gaat dat eeuwig leven in de hemel niet op een gegeven moment vervelen?

Verveling is een negatieve emotie, en er zal geen negativiteit zijn in de hemel. Dat staat namelijk haaks op perfectie.

Zojuist zei Bastiaan73:

Wat voor activiteiten worden er daar georganiseerd om de eeuwigheid door te brengen?

Dat zullen we niet eerder ten volle weten dan wanneer we daar zijn. Tot dan is het vertrouwen op dat wat God zegt waar is. Alles zal in het teken staan van God loven en prijzen, Hem dienen met perfecte kwaliteiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ze zegt dat ge haar er moet buiten laten. Ze las al even mee en hielp me in mijn zelfreflectie. Veel succes alleen.

Te laat nu, hebben de instanties verwittigd. Het is verwarrend om te stellen dat overkoepelende waarheden in verdoken gebieden liggen, vooral omdat ze zich als open geheimen aan ons voordoen. Mysterieus is het, alsof een wildgroei aan problemen een ondoordringbaar kluwen gaan vormen voor dat wat doorheen alles straalt, slechts de enkeling beroerend om er vervolgens expressie aan te geven, versmacht in hoop, het kind gedood. Zoekend, wroetend, ongezien, ongehoord, onbegrepen, het falen compleet.  

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Veel succes alleen.

De echte ik, leerzaam.

Zojuist zei Fundamenteel:

Leugenaar en laster. Zeg vooral wat ge me valselijk wilt in de schoenen schuiven en ik procedeer u. Met haar aan mijn zijde Dat is een vrouw met ballen aan haar lijf die uw trolzorgen niet nodig heeft.

Hoezo? En je denkt dat we dat we hier zo bij laten, waarom zou dan anders zijn in dat geval?

Zojuist zei Fundamenteel:

Zeg vooral wat ge me valselijk wilt in de schoenen schuiven en ik procedeer u.

Omdat je niet tot twee kan tellen? Gaat wat worden, maar veel plezier ermee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

De echte ik, 

Ik heb instanties verwittigd me vooraf in te dekken en heb u al gemeld bij flikken voor cyberstalking. Dat ze u colleceren voor een tijdje, sommige mensen moeten al eens tegen zichzelf beschermd worden. 

Zijn Wil Geschiede. Niet de mijne, niet de uwe.

2 uur geleden zei TTC:

Het topic heeft tot hiertoe z'n vruchten al afgeworpen, met het voorspelbare dat zich alweer heeft gemanifesteerd en ook niet zal stoppen, verzoeken en herhaling leren dat. Leerzaam mag het zijn, op de vraag hoeveel schade hiermee wordt aangericht, is een breder theologisch discours gepaster. Met andere woorden, kunnen we een inschatting maken van wat gebrek aan kennis aanricht? Bepaalt gemis aan kennis onze frustratie die dan ook het aanbod aan verrijkende kennis stuk slaat?  

@moderatie

Het toont mij vooral een klein kind dat gewoon is altijd zijn goesting te krijgen en een ocd jegens mij ontwikkelde. Dit loopt echt de spuigaten uit.

Het is nogal moeilijk een onderwerp te maken waar mensen via provocatie iets "voorspelbaars" uitlokken.

Wat is de meerwaarde hier nog van?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb instanties verwittigd me vooraf in te dekken en heb u al gemeld bij flikken voor cyberstalking. Dat ze u colleceren voor een tijdje, sommige mensen moeten al eens tegen zichzelf beschermd worden. Zijn Wil Geschiede. Niet de mijne, niet de uwe. @moderatie H et toont mij vooral een klein kind dat gewoon is altijd zijn goesting te krijgen en een ocd jegens mij ontwikkelde. Dit loopt echt de spuigaten uit. Het is nogal moeilijk een onderwerp te maken waar mensen via provocatie iets "voorspelbaars" uitlokken. Wat is de meerwaarde hier nog van?

Meerwaarde? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

@moderatie

Het toont mij vooral een klein kind dat gewoon is altijd zijn goesting te krijgen en een ocd jegens mij ontwikkelde. Dit loopt echt de spuigaten uit.

Het is nogal moeilijk een onderwerp te maken waar mensen via provocatie iets "voorspelbaars" uitlokken.

Wat is de meerwaarde hier nog van?

Evenzo goed handel jij als een klein kind die vaak enkel reageert vanuit impuls. Modereer jezelf aub eens en laat het negeren niet afhangen van een negeerbutton of ingrijpen van de moderatie. Ga van externe begrenzing naar interne.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Evenzo goed handel jij als een klein kind die vaak enkel reageert vanuit impuls. Modereer jezelf aub eens en laat het negeren niet afhangen van een negeerbutton of ingrijpen van de moderatie. Ga van externe begrenzing naar interne.

Touché.

Maar ik heb voor enkele mensen echt wel die negeerknop nodig. 

Ik word wakker soms tot 20 meldingen van 2 dezelfde personen die in een langdurige psychose gezakt zijn.

Laat me zijn wie ik ben, maar als iemand mijn ongelijk kan tonen of het oneens is ga ik die niet overal volgen en lasteren omdat ze mijn kaartenhuisje afbraken. Ja ik kan eens even ageren, maar ik zoek echt wel regelmatig in mezelf wegen te veranderen.

Ik kan trouwens veel verdragen maar laster me nooit met leugens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Touché. Maar ik heb voor enkele mensen echt wel die negeerknop nodig. Ik word wakker soms tot 20 meldingen van 2 dezelfde personen die in een langdurige psychose gezakt zijn. Laat me zijn wie ik ben, maar als iemand mijn ongelijk kan tonen of het oneens is ga ik die niet overal volgen en lasteren omdat ze mijn kaartenhuisje afbraken. Ja ik kan eens even ageren, maar ik zoek echt wel regelmatig in mezelf wegen te veranderen. Ik kan trouwens veel verdragen maar laster me nooit met leugens.

Het leven is tijdloos zoals in veel geschriften geopperd wordt, als een repeterend proces waarin de ziel zichzelf tracht te bevrijden na een proces van evolutie en involutie, om na een lange levensreis tot zelfrealisatie te komen. In verschillende lagen en wereldbeelden waarbij de overstijging van een wereldbeeld ook meer inzicht geeft in dat wat overstegen werd, schijnbaar tijdloos wanneer het navigerende zelf dit domein betreedt. Op deze manier wordt het ook duidelijker wat er met overkoepelende waarheden bedoeld wordt, dit vertaalt zich in een aantal neutraliserende katalysators die als zaadjes fungeren. En wat niet gezien wordt vanuit het ene perspectief, wordt na een gedegen herstelonderzoek kristalhelder vanuit een ander perspectief, zij het veel vaker niet opgemerkt binnen de maalstroom die door het vigerende inflatoire denken vrijwel auto-immuun in stand gehouden wordt. Veel gradaties en reacties zijn mogelijk, zich mogelijks uitend in de nogal ondoordachte expressie frustraties die ook het gezochte, de zaadjes, geen licht gunnen, wat voor de bewuste betrokkenen als een bezwarende domper op de feestvreugde ervaren wordt. Kortom, er ontwikkelt zich op deze manier een haast onwaarschijnlijk wereldbeeld dat inspeelt op de gemoedsrust en geweten, alsof er onderliggend aan de chaos een wereld ligt te wachten die tot wasdom wil komen, als een verduisterd open geheim voor wie het zien en bekrachtigen wil.  

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik word wakker soms tot 20 meldingen van 2 dezelfde personen die in een langdurige psychose gezakt zijn.

Dan filter/bepaal jij zelf hoe jij reageert op die berichten. Mensen hebben over het algemeen prima door waar de zwakke punten van een ander zich bevinden en maken daar misbruik van om zichzelf beter te laten voelen.

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Laat me zijn wie ik ben, maar als iemand mijn ongelijk kan tonen of het oneens is ga ik die niet overal volgen en lasteren omdat ze mijn kaartenhuisje afbraken. Ja ik kan eens even ageren, maar ik zoek echt wel regelmatig in mezelf wegen te veranderen.

Je doet een beroep op emoties die bij anderen afwezig kunnen zijn of waar ze simpelweg geen boodschap aan hebben. Emoties zijn over het algemeen onbetrouwbare raadgevers, probeer op de inhoud te blijven. En als die inhoud niet on topic is, negeer (ook een vorm van reageren) ze dan.

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik kan trouwens veel verdragen maar laster me nooit met leugens.

2 Timotheüs 3:

1 En weet dit dat in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken.
2. Want de mensen zullen liefhebbers zijn van zichzelf, geldzuchtig, grootsprekers, hoogmoedig, lasteraars, hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig,
3. zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, kwaadsprekers, onmatig, wreed, zonder liefde voor het goede,
4. verraders, roekeloos, verwaand, meer liefhebbers van zingenot dan liefhebbers van God.
5. Zij hebben een schijn van godsvrucht, maar hebben de kracht ervan verloochend. Keer u ook van hen af.
6. Want tot hen behoren zij die de huizen binnensluipen en vrouwtjes in hun macht krijgen die met zonden beladen zijn en door allerlei begeerten gedreven worden,
7. die altijd leren en nooit tot kennis van de waarheid kunnen komen.
8. Op de wijze waarop Jannes en Jambres tegen Mozes in gingen, zo gaan ook zij tegen de waarheid in. Het zijn mensen met een verdorven gezindheid en, wat het geloof betreft, verwerpelijk.
9. Maar zij zullen het niet veel verder brengen, want hun dwaasheid zal voor ieder volstrekt duidelijk worden, zoals dat ook bij die twee het geval was.

 

Laat je niet als een vrouwtje in hun macht krijgen. Hoe? Ook dat legt Timotheüs uit:

 

10. Maar ú hebt mij nagevolgd in mijn onderwijs, levenswandel, levensopvatting, geloof, geduld, liefde, volharding,
11. in mijn vervolgingen en lijden zoals die mij overkomen zijn in Antiochië, in Ikonium en in Lystre. Wat heb ik al niet aan vervolgingen doorstaan, en uit die alle heeft de Heere mij verlost.
12. En ook allen die godvruchtig willen leven in Christus Jezus, zullen vervolgd worden.
13. Maar slechte mensen en bedriegers zullen van kwaad tot erger gaan: zij misleiden en worden misleid.
14. Blijft u echter bij wat u geleerd hebt en waarvan u verzekerd bent, omdat u weet van wie u het geleerd hebt,
15. en u van jongs af de heilige Schriften kent, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof dat in Christus Jezus is.
16. Heel de Schrift is door God ingegeven en is nuttig om daarmee te onderwijzen, te weerleggen, te verbeteren en op te voeden in de                   rechtvaardigheid,
17. opdat de mens die God toebehoort, volmaakt zou zijn, tot elk goed werk volkomen toegerust.

Laat je niet gek maken.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Fundamenteel:

Daarom dat ik geen zaadjes meer bij jou zal zaaien. Ik heb een schoner veldje om dat op te doen.

Je strooit geen zaadjes, enkel frustratie en haat die je tot expressie brengt vanuit een onderliggend probleem waardoor de aangeboden zaadjes door deze hoedanigheid versmacht worden. Hierop is het element van de omgekeerde effectiviteit van toepassing, niet enkel door het denigreren van anderen maar tevens jezelf verkrampend, nietsontziend alles om je heen verduisterend, in extreme verrechtsing die mede gecultiveerd wordt door je vijanden die in hetzelfde of soortgelijk wereldbeeld en bijhorende aspiraties hun actieplannen tot expressie brengen. Verdieping, verheldering en ontnuchtering doven zichzelf in dezelfde kiem, als een versteende ziel die niet meer weet hoe zich op een sociaal aangepaste manier te gedragen, verstrekt door de vijand die zich binnen hetzelfde beperkende wereldbeeld bevindt. En dat is waar OPS-lijders nuchter getuige van zijn, net zoals gestigmatiseerd wanneer ze hier van integere harte expressie aan geven, goedwillend. 

27 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je doet een beroep op emoties die bij anderen afwezig kunnen zijn of waar ze simpelweg geen boodschap aan hebben. Emoties zijn over het algemeen onbetrouwbare raadgevers, probeer op de inhoud te blijven. En als die inhoud niet on topic is, negeer (ook een vorm van reageren) ze dan.

Wanneer je het niet meer weet en overspoeld wordt door emoties, dát is het moment dat je gaat leren en ontwikkelen. Dat is het uitgangspunt van Kazimierz Dabrowski in zijn theorie van positieve desintegratie. Hij was ervan overtuigd dat wanneer een situatie je niet raakt, je geen betrokkenheid ervaart, je er dan ook niets aan zult veranderen. En dus hebben negatieve emoties, en met name hele heftige negatieve emoties, een positieve betekenis! (bron)

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Enkel haat zaaien is gelogen, daar is een historie aan vooraf gegaan. En als mensen mij daarop aanspreken pas ik me aan.

iets wat een forum best al eens doet voor welzijn van de goede vrede: agreed to disagree.

Een leugenaar als u zou beter eens stoppen met dit dramatiek spel. We komen elkaar maar beter inderdaad nooit meer tegen, je bent te ver gegaan. Want verzeker maar dat ik u met haar of zonder haar erbij er persoonlijk kom op aanspreken. Ik ben nooit persoonlijk geweest, noch gelasterd met leugens. 

Succes met uw herstelplan dat door deze trol niet geplaatst kan worden op de verschrikkelijke wereld. Oh boehoe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Enkel haat zaaien is gelogen, daar is een historie aan vooraf gegaan. En als mensen mij daarop aanspreken pas ik me aan. iets wat een forum best al eens doet voor welzijn van de goede vrede: agreed to disagree. Een leugenaar als u zou beter eens stoppen met dit dramatiek spel. We komen elkaar maar beter inderdaad nooit meer tegen, je bent te ver gegaan. Want verzeker maar dat ik u met haar of zonder haar erbij er persoonlijk kom op aanspreken. Ik ben nooit persoonlijk geweest, noch gelasterd met leugens. Succes met uw herstelplan dat door deze trol niet geplaatst kan worden op de verschrikkelijke wereld. Oh boehoe.

Je geeft een beschrijving van het vigerende wereldbeeld waarbinnen heel wat dreigingen aan het licht mogen gesteld worden, volledig mee eens.  Maar in die verkrampte houding ga je ook al het andere stuk slaan, inclusief je medemensen die je een ruimer perspectief aanbieden waarbinnen deze conflicten kunnen overstegen worden in de vorm van een ethische upgrade, meer verbinding en harmonisering. Het is dat laatste waar theologie of religie over handelt, niet de verkramping waarbinnen die vooral voor jezelf opgelegde beperking het conflict voedt, in de vorm van nog meer haat en frustraties waarin je mensen meesleurt als een destructieve spiraal van waaruit je je onbewust nu net tracht te bevrijden. En binnen deze expositie zien we dan twee vormen van religie ontstaan, de ene vorm als de vijandige expressie die verschillende kampen tegen elkaar opzet, de andere vorm die ijvert voor meer synchronisatie of hybridisatie, wat waarachtiger is. 

16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Succes met uw herstelplan dat door deze trol niet geplaatst kan worden op de verschrikkelijke wereld. Oh boehoe.

Boehoe, zo zie je maar, wat Einstein al zei. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Je geeft een beschrijving van het vigerende wereldbeeld waarbinnen heel wat dreigingen aan het licht mogen gesteld worden, volledig mee eens.  Maar in die verkrampte houding ga je ook al het andere stuk slaan, inclusief je medemensen die je een ruimer perspectief aanbieden waarbinnen deze conflicten kunnen overstegen worden in de vorm van een ethische upgrade, meer verbinding en harmonisering. Het is dat laatste waar theologie of religie over handelt, niet de verkramping waarbinnen die vooral voor jezelf opgelegde beperking het conflict voedt, in de vorm van nog meer haat en frustraties waarin je mensen meesleurt als een destructieve spiraal van waaruit je je onbewust nu net tracht te bevrijden. En binnen deze expositie zien we dan twee vormen van religie ontstaan, de ene vorm als de vijandige expressie die verschillende kampen tegen elkaar opzet, de andere vorm die ijvert voor meer synchronisatie of hybridisatie, wat waarachtiger is. 

Ja ik zie naar de wereld zoals ze is. Gij doet alsof dat een tabelleke in een Excel dat gaat oplossen als ge de mensen hier maar overtuigt. 

Als ge daar de waanzin zelf niet van inziet kan niemand u helaas helpen. Ik sla niets stuk, ik aanvaard het gewoon niet. Mijn pad op aarde is geen economie herstellen. En als het het uwe was, dan zat je nu niet hier te doen alsof alles er vanaf hangt.

Ik moet toegeven dat ik gegrepen was door een ander virus. Dat van de ideologie rond corona. Er is ook veel minder afleiding dan enige tijd geleden. Het zal op iedereen zwaar wegen, blijft er vooral niet in hangen. De enige die vijandig bleef doen was jij. 

Je volgde me zelfs in draden van nieuwe leden. Wat hebben die zaken met uw ocd ? Gij moogt misschien enkel met uw eigen bezig zijn, maar ik heb nog interesse in andere onderwerpen ook. Gelieve uw getrol te beperken waar het altijd manifesteerde.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Ja ik zie naar de wereld zoals ze is. Gij doet alsof dat een tabelleke in een Excel dat gaat oplossen als ge de mensen hier maar overtuigt. Als ge daar de waanzin zelf niet van inziet kan niemand u helaas helpen. Ik sla niets stuk, ik aanvaard het gewoon niet. Mijn pad op aarde is geen economie herstellen. En als het het uwe was, dan zat je nu niet hier te doen alsof alles er vanaf hangt. Ik moet toegeven dat ik gegrepen was door een ander virus. Dat van de ideologie rond corona. Er is ook veel minder afleiding dan enige tijd geleden. Het zal op iedereen zwaar wegen, blijft er vooral niet in hangen. De enige die vijandig bleef doen was jij. Je volgde me zelfs in draden van nieuwe leden. Wat hebben die zaken met uw ocd ? Gij moogt misschien enkel met uw bezig zijn, maar ik heb nog interesse in andere onderwerpen ook. Gelieve uw getrol te beperken waar het altijd manifesteerde.

De wereld is een hel, hoeven we maar gewoon een goed boek over te lezen, dat weet iedereen. Tegelijk is er nog veel meer geweten, het is alleen bijzonder twijfelachtig of dat ook door iedereen geweten is, van waaruit volgt dat onwetendheid een belangrijke spil vormt en verschillende wereldbeelden mogelijk maakt. Als inherent aan het leven waarin we als belichaamde zielen een rol spelen, meerlagig met inbegrip van een groeipotentieel dat ook kan leiden tot zelfrealisatie.    

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

De wereld is een hel, hoeven we maar gewoon een goed boek over te lezen, dat weet iedereen. Tegelijk is er nog veel meer geweten, het is alleen bijzonder twijfelachtig of dat ook door iedereen geweten is, van waaruit volgt dat onwetendheid een belangrijke spil vormt en verschillende wereldbeelden mogelijk maakt. Als inherent aan het leven waarin we als belichaamde zielen een rol spelen, meerlagig met inbegrip van een groeipotentieel dat ook kan leiden tot zelfrealisatie.    

Mijn wereld is wel ok. Hoewel ik ferm heb moeten snoeien en geestelijke knopen had door te hakken.

Het zal mensen verbazen, maar ik heb zelfs kennissen die moslim zijn en waarmee ik goed overeen kom. Alleen kan ik ook veel op een hoopje gooien als ik het wereldbeeld ga adopteren dat ik via vele kanalen op me af krijg. Beter is dat de mens zich op zichzelf richt in functie van de medemens. En dan heb ik het over onze eigen gemeenschappen. Jij neemt de wereld op je schouders en spuwt op degene die hun eigen gemeenschap willen heropbouwen. Je blijft je waan der dag opdrukken terwijl leden u toch ook vele signalen gaven. Die nam je niet op en wellicht zal er binnen 10j nog niets veranderd zijn bij u. Daar staat ge dan met teksten die 100000 bijbels kunnen vullen met woorden als “zelfrealisatie”. Niemand houdt u tegen, niemand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid