Spring naar bijdragen

Is er nog moderatie?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er wordt wel degelijk gemodereerd hier. Maar we passen er voor op dat we de boel dood modereren. Iemand voor nazi uitmaken of zelfs erger dan een nazi kan niet. Daar is ook op ingegrepen. Iemand een p

In de media links of rechts worden vaak  situaties met of van mensen vergeleken met Nazi Duitsland, dit kan te pas en vaak te onpas zijn, toch is de vergelijking ook weleens dichtbij en kan je er leri

@Fundamenteel , In een TR, bij dit bericht stel je een vraag. Als reactie kan ik zeggen dat nu recent een waarschuwingspunt door @sjako werd genoteerd naar aanleiding van deze post:  

26 minuten geleden zei antoon:

Er zijn meerdere vormen van ontkenning, rechtstreeks maar ook subtiel, zie de eerste  posting op het rapport , als je de topic opener meteen  te kijk zet als iemand die verdraait en onjuist is en dat zonder enige argumentatie, dan kan dat terecht opgevat worden als ontkennen.

Maar hoe zie je dan de cijfers die ik geef. In 2017 gemiddeld 1270 moorden per dag (let wel, moorden, geen oorlogsslachtoffers, mensen die gewoon door iemand om een of andere reden vermoord worden, crime passionele, voor geldelijk gewin, misdaad gerelateerd) tegen 8 moorden omdat iemand christen is. En 23 verkrachtingen van christenen per dag omdat ze christen zijn (wereldwijd, verder is dat een hele vreemde reden want iemand verkrachten omdat hij of zij christen is lijkt mij noui niet bepaald een voor de hand liggend motief) tegen 92 vrouwen per dag in India omdat ze vrouw zijn.

Ik vind het een beetje vreemd om over genocide te spreken als er cijfermatig zo'n verschil is. Alsof je in Australië een struik probeert te doven terwijl het hele bos om je heen in de brand staat.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Mullog:

Ik ben blij dat je nog het morele besef hebt dat je foute uitspraken van jezelf herkent. Dat die herkenning tot verbetering leidt zul je mij niet horen zeggen.

De exacte woorden van @Dat beloof ik waren:

Wat jij zegt klopt niet. Niemand zoekt het, ook in Egypte niet, om geconfronteerd te worden met een geweer voor je neus en de vraag christen of moslim? Dat zoekt niemand op. Dat het verstandig is om over je antwoord na te denken moge duidelijk zijn. En daar heb je slimmeriken en dommeriken tussen (hoewel die laatste categorie zelf vooral zullen vinden dat ze eerlijk en principieel zijn terwijl de kogel zich van de voorkant naar de achterkant van het hoofd beweegt).  

Al die nazi's waar jij het over hebt stonden achter de trekker van het geweer en vroegen Jood of christen? Je weet wat er gebeurde met de mensen die Jood antwoordde. Je besmeurt met je propaganda de nagedachtenis aan de holocaust zoals je ook de nagedachtenis van Alexandra Mezher met je onwaarheden en morbide fantasieën hebt besmeurd en blijft besmeuren. Er is werkelijk niets christelijks aan je. Je gebruikt het alleen als propaganda voor vreemdelingenhaat en xenofobie.

Met alle respect @sjako maar jij bent moderator. Ik kan mij werkelijk niet herinneren of je ooit enige daad van moderatie hebt gedaan. Als "propaganda machine" op de grens ligt dan wil ik tenminste als verweer inbrengen dat ik dat onderbouwd heb. De context waarin door @Fundamenteel nazi's gebruikt, namelijk met een duidelijke bedoeling te verwijzen naar de vernietigingskampen, is niet meer dan een poging mensen ten diepste te beledigen zonder zin of noodzaak. 

En als de wat slappe reactie daarop van @Trajecto beschouwd wordt als moderatie dan is de vraag in de OP van dit topic terecht.

Hij zegt toch wel degelijk daar dat het die christenen hun eigen domme fout is? Alsof gij even kunt faken moslim te zijn in uw geboortedorp. Doe eens fris mensen.... 

Ik own mijn fouten en word ook effectief gemodereerd, maar soms is er een oorzaak die geen moderatie krijgt.

Als je me op de 100% van 10% propaganda kunt betichten zal het veel zijn. 90% openlaten en op 10% blijven zagen is ook niet bepaald constructief. Maar ik ben niet de enige die fouten maakt, en zie hoe dbi zijn uitspraak toegedekt wordt. Meeste nazi wisten niet van de kampen, dbi wel van die moorden en zijn reactie was echt extremistisch. Het mes snijdt aan 2 kanten. 

1 uur geleden zei Mullog:

Maar hoe zie je dan de cijfers die ik geef. In 2017 gemiddeld 1270 moorden per dag (let wel, moorden, geen oorlogsslachtoffers, mensen die gewoon door iemand om een of andere reden vermoord worden, crime passionele, voor geldelijk gewin, misdaad gerelateerd) tegen 8 moorden omdat iemand christen is. En 23 verkrachtingen van christenen per dag omdat ze christen zijn (wereldwijd, verder is dat een hele vreemde reden want iemand verkrachten omdat hij of zij christen is lijkt mij noui niet bepaald een voor de hand liggend motief) tegen 92 vrouwen per dag in India omdat ze vrouw zijn.

Ik vind het een beetje vreemd om over genocide te spreken als er cijfermatig zo'n verschil is. Alsof je in Australië een struik probeert te doven terwijl het hele bos om je heen in de brand staat.  

Kom dan in het topic eens terug op die link die ik je gaf? Je kwam terug met vragen uit een ander topic die ik nu reeds beantwoord heb.

2 uur geleden zei Quest:

Goede raad van mij, geef eens antwoord op wie dat dan doet op het forum, het ontkennen van vervolgingen. 

Jij? Die cijfers van gediscrimineerde christenen bij asielprocedures in GB bv. Je trolde dat weg, maar uw mening weegt nooit op tegen de feiten. Nooit.

2 uur geleden zei Quest:

Jij? Hij vindt dat een aantal mensen hier te vergelijken zijn met bruinhemden, omdat ze volgens hem ontkennen dat er christenvervolging plaatsvind. Jij verdedigd het omdat je het daar schijnbaar mee eens bent. Ik vraag je wie dat dan precies doet op dit forum.....en het antwoord blijft uit.

En waar blijft uw antwoord dan? Welke bron van u spreekt de cijfers tegen?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei antoon:

In de media links of rechts worden vaak  situaties met of van mensen vergeleken met Nazi Duitsland, dit kan te pas en vaak te onpas zijn, toch is de vergelijking ook weleens dichtbij en kan je er lering uit trekken, mensen die vervolging van Christenen ontkennen vergelijken met mensen die de Holocaust ontkennen, kan ook op zijn plaats zijn, erg veel verschil is  er niet, dat is wat Fundi benadrukt, en hij heeft gelijk.

Ik heb nergens gezegd dat er geen Christenen worden vervolgd. De vergelijking met mensen die de Holocaust ontkennen gaat dan ook volledig mank.

5 uur geleden zei antoon:

Als ik vergeleken wordt met een Nazi zal het mij werkelijk worst wezen binnen een paar minuten zal ik het weer vergeten zijn, ik weet dat het niet zo is, is dat bij meer respondenten het geval, dan kunnen zij het als niet gezegd beschouwen,  er zijn ergere dingen hier waar ook weleens door de drukte niets van gezegd wordt, mensen als nietswaardig wegzetten of de indruk geven is zoiets.

In mijn ogen zijn er weinig zaken erger dan vergeleken worden met nazi's. 

5 uur geleden zei antoon:

Fundi benadrukt het en dat is zijn goed recht, hij en zeer veel anderen zien het maken zich grote zorgen en worden behoorlijk kwaad, het is te begrijpen, mocht het zo zijn dat niet ontkend wordt, dus  dat wat het rapport daarover inhoudt en  mochten er geen bewijzen komen dat het niet waar is dan kunnen  Fundi en opponenten tot elkaar komen, helaas zag ik  schofferingen en bijten naar de boodschapper. het gaat om de boodschap en niet om degene die het brengt.

 

Ik heb commentaar op Fundi gegeven omdat zijn argumentatie op veel punten niet klopt en soms in mijn ogen vergezocht is.
Helaas heeft er moeite mee om tegengesproken te worden, en hij gaat dan onredelijk worden en schelden.
Dit is niet de eerste discussie met hem waarin hij gaat schelden.
Echter, vergeleken worden met een nazi schiet mij om persoonlijke redenen totaal in het verkeerde keelgat.

4 uur geleden zei Quest:

Wat klets je nu allemaal uit je nek man. Jij denkt serieus dat er nog een discussie te voeren is met mensen die anderen nazis/'bruinhemden etc... En eerder ook nog verschrikkelijke gebeurtenissen nog eens extra aanzetten om bepaalde groepen nog slechter voor de dag te laten komen. 

Ik vrees ook, gezien wat Antoon schrijft, dat hem hier de clou ontgaat. Ik het anders niet verklaren.

4 uur geleden zei antoon:

Er zijn meerdere vormen van ontkenning, rechtstreeks maar ook subtiel, zie de eerste  posting op het rapport , als je de topic opener meteen  te kijk zet als iemand die verdraait en onjuist is en dat zonder enige argumentatie, dan kan dat terecht opgevat worden als ontkennen.

Dit is ronduit belachelijk. Fundi stelt dat de Notre Dame in brand is gestoken en trekt direct de lijn naar genocide..
Ik geef alleen maar aan dat dit onterecht is en leg in het topic uit  dat voor het eerste geen aanwijzingen zijn, en dat het ten tweede geen genocide is maar evt democide (dit is puur taalkundig, en dat leg ik er ook bij uit). Dat ik hem uitleg dat de term genocide taalkundig niet juist is, legt Fundi uit als 'DBI ontkent genocide'. Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Het is domweg niet waar dat ik dit 'zonder enige argumentatie' doe. Ik leg werkelijk alles uit!
Het kán dus helemaal niet opgevat worden als ontkennen, degene die dat wel doet leest niet goed.

 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Hij zegt toch wel degelijk daar dat het die christenen hun eigen domme fout is?

Je liegt. Lees na. Dat zeg ik nergens. Jij verdraait mijn woorden en maakt er wat anders van.

In een vergelijking met kankerpatiënten, die geen keus hebben , heb ik uitgelegd dat, als je een geweer op je gericht krijgt met keus christen of moslim, ik altijd moslim zou zeggen. Fundi verdraait dit naar : dus volgens jou is het hun eigen domme fout. Nee, dat zeg ik dus niet. Deze reactie van Fundi geeft alleen maar aan dat hij me niet snapt. Dat komt vermoedelijk omdat alles wat hij hoort in zijn plaatje moet passen en als het dat niet doet, hij daar zelf wel een plaatje bij verzint dat hem van pas komt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik heb nergens gezegd dat er geen Christenen worden vervolgd. De vergelijking met mensen die de Holocaust ontkennen gaat dan ook volledig mank.

In mijn ogen zijn er weinig zaken erger dan vergeleken worden met nazi's. 

Ik heb commentaar op Fundi gegeven omdat zijn argumentatie op veel punten niet klopt en soms in mijn ogen vergezocht is.
Helaas heeft er moeite mee om tegengesproken te worden, en hij gaat dan onredelijk worden en schelden.
Dit is niet de eerste discussie met hem waarin hij gaat schelden.
Echter, vergeleken worden met een nazi schiet mij om persoonlijke redenen totaal in het verkeerde keelgat.

Ik vrees ook, gezien wat Antoon schrijft, dat hem hier de clou ontgaat. Ik het anders niet verklaren.

Dit is ronduit belachelijk. Fundi stelt dat de Notre Dame in brand is gestoken en trekt direct de lijn naar genocide..
Ik geef alleen maar aan dat dit onterecht is en leg in het topic uit  dat voor het eerste geen aanwijzingen zijn, en daat het geen genocide is maar evt democide (dit is puur taalkundig, en dat leg ik er ook bij uit).
Het is domweg niet waar dat ik dit 'zonder enige argumentatie' doe. Ik leg werkelijk alles uit!
Het kán dus helemaal niet opgevat worden als ontkennen, degene die dat wel doet leest niet goed.

 

Je liegt. Lees na. Dat zeg ik nergens. Jij verdraait mijn woorden en maakt er wat anders van.

Ik heb de lijn met genocide niet getrokken met de Notre Dam, maar met de Koptische Christenen in Egypte. Notre Dam werd gebruikt de aanvallen op de kerken binnen Europa te schetsen, hoewel ik er honderd andere kon nemen waarvan de feiten wel bewezen zijn. 

En gij legt werkelijk alles uit? Roflollll 

Je ontkende eerst wel dat er volkerenmoord plaatsnam. Er nam de laatste decennia een christelijke vervolging met genocide én democide plaats. Minder uitleggen, meer op de links klikken, ze lezen en begrijpend lezen toepassen.

Je zei het wel trouwens:

Citaat

Op 18-1-2020 om 12:26 zei  Dat beloof ik: Bovendien: als ze in Egypte met een geweer voor je staan en de vraag "christen of moslim", dan zou ik direct zeggen 'moslim', wetende dat ik daar mee overleef. 
Persoonlijk maak ik me drukker om de kankerbestrijding, die mensen hebben die keus niet. Ik steek daar jaarlijks veel tijd en geld in en dat is nuttiger besteed dan aan mensen die kunnen kiezen en zo dom zijn om in Egypte 'christen' te antwoorden.

Hoe dom ben je te geloven dorpsgenoten voor de gek te kunnen houden en even uw geloof te faken? Dat is als ik jullie hier nu ga wijsmaken een linkse moslim te zijn om een ban te omzeilen. Mijn rechts gedoe was maar alsof nu vervolging dreigt hoor.

Get real!

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik heb de lijn met genocide niet getrokken met de Notre Dam,

Dat doe je wel: in je openingspost noem je een aantal punten, één daarvan is dat er christenen worden vermoord (wat je later genocide noemt), een ander is dat er kerken worden aangevallen, en je noemt de Notre Dame als voorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Dat doe je wel: in je openingspost noem je een aantal punten, één daarvan is dat er christenen worden vermoord (wat je later genocide noemt), een ander is dat er kerken worden aangevallen, en je noemt de Notre Dame als voorbeeld.

Neen quote maar eens door. Bewijzen, kom! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je ontkende eerst wel dat er volkerenmoord plaatsnam. Er nam de laatste decennia een christelijke vervolging met genocide én democide plaats. Minder uitleggen, meer op de links klikken, ze lezen en begrijpend lezen toepassen.

Ik ontken dat nergens, ik legde alleen uit dat je verkeerde termen gebruikte. Jij ziet dat als ontkenning, omdat je denkt dat als iemand kritiek geeft, dat direct betekent dat  wat je schrijft niet waar is. 

1 minuut geleden zei Fundamenteel:
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat doe je wel: in je openingspost noem je een aantal punten, één daarvan is dat er christenen worden vermoord (wat je later genocide noemt), een ander is dat er kerken worden aangevallen, en je noemt de Notre Dame als voorbeeld.

Neen quote maar eens door. Bewijzen, kom! 

Je kunt lezen wat ik hierboven heb geschreven en dat vergelijken met het topic.  Ik ga hier niet het hele topic opnieuw quoten. Dat staat er al. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik ontken dat nergens, ik legde alleen uit dat je verkeerde termen gebruikte. Jij ziet dat als ontkenning, omdat je denkt dat als iemand kritiek geeft, dat direct betekent dat  wat je schrijft niet waar is. 

Neen de links bewijzen dat er democide én genocide plaatsnam. Maar ge weigerde te lezen. 

Ik heb de Notre Dam als voorbeeld gebruikt de aanvallen op de kerk te tonen binnen Europa, niet de genocide. De openingspost kaart meer aan dan de volkerenmoord in dat onderwerp he.

Dat is wat ik zei: 

Op 16-1-2020 om 07:14 zei Fundamenteel:

Alexandra is wel degelijk vermoord he. Dat van die brandblusser heb ik later gecorrigeerd. Er zijn zeer sterke aanwijzingen dat de Notre Dam aangestoken is, maar die werden weggewimpeld. Kijk anders nog eens met een speurend oog: 

En ook al loopt die man daar gewoon maar “toevallig”, dat neemt de aanvallen op andere kerken en christenen niet weg. Er is wel degelijk een christenvervolging gaande. Ook binnen eigen contreien wordt het christendom aangevallen. In Europa zijn al tig kerken aangevallen waar zelfs predikers de keel werd overgesneden.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/priester-86-de-keel-overgesneden-na-gijzeling-in-franse-kerk-twee-daders-doodgeschoten~af936d76/

Wat toch wel een serieus probleem is en niet weg te wuiven is met eerdere misplaatste uitspraken wegens verstrooide woede, waarvoor ik me excuseerde. Als ge trouwens altijd melkt over off topics, kom zelf eens on topic terug.

Leert eens begrijpend lezen he vent.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Er wordt wel degelijk gemodereerd hier. Maar we passen er voor op dat we de boel dood modereren. Iemand voor nazi uitmaken of zelfs erger dan een nazi kan niet. Daar is ook op ingegrepen. Iemand een propaganda machine noemen is idd ook op de grens en de desbetreffende persoon moet hier ook voor oppassen. 

Ik kan er wel tegen dat Mullog me zo noemde, ik had dat ergens verdient. Maar laten we door die 10% wanuitspraken, die ik own, niet aan de andere 90% voorbij gaan. Hopelijk vervagen die labels wel met der tijd en valt alles weer op plooi...’

Maar ik heb niemand voor nazi uitgemaakt. Ik heb een vergelijking gemaakt waar de meeste nazi niet wisten van de volkerenmoord op de joden, en dus nooit zulke uitspraak als die van @Dat beloof ik zouden doen. Ik vond die uitspraak echt walgelijk van hem. En dat mensen zich eens beledigd voelen, misschien is dat dan verdiend he? Gaan we hier poco kruidjes roer me nietjes kweken in het westen misschien? Sorry dan ben ik maar de olifant in de porseleinen kast.

59 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik vrees ook, gezien wat Antoon schrijft, dat hem hier de clou ontgaat. Ik het anders niet verklaren.

Ik vrees dat het niemand ontgaat wie begrijpend kan lezen. Ziezo, ik heb alles beantwoord. Zelfs die post naar Mullog waar je zo op hamerde en zogezegd onder mijn kunnen was.

Moge we dan nu uw getrol laten voor wat het is en terug in de topics on topic keren. Quest, Mullog en gij hebben wat meer open staan, ik zero. Gaan bleiten om een ban te provoceren maakt niet dat je het debat wint.

Socrates: er is een verschil tussen gelijk hebben en willen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-1-2020 om 16:51 zei Fundamenteel:

Mijn vraag: wordt er gemodereerd op het aantal meldingen of op de feiten? 

Is er een moderator die het allemaal volgt en zich neutraal kan opstellen in het heetste van de strijd?

Ik heb niet de tijd om alles precies te volgen en als iemand iets meldt is dat een teken dat er iets de aandacht nodig heeft. Dat helpt dus dat er naar gekeken gaat worden en niet aan de aandacht ontglipt.

Natuurlijk streef ik een mate van objectief beschouwen na, maar ik pretendeer niet dat dat steeds ook helemaal feilloos gaat lukken. Ik ben geen automaat die geprogrammeerd is en die dan steeds precies volgens dat programma alles kan afwerken en behandelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat die opmerking terecht was. Het is niet dat we zomaar lukraak schelden hier, die uitspraken zijn gefundeerd op voorgaande feiten die niet altijd duidelijk zijn voor anderen. Daarom mijn vraag aan de moderatie: volgen zij nog in context of van op afstand?

Het aantal meldingen telt niet, de feiten tellen. (...)

De tijd die ik er momenteel aan kan besteden is zodanig dat je het wellicht een van op afstand bekijken waar het echt fout gaat kunt noemen.

Natuurlijk probeer ik de context niet buiten beschouwing te laten maar het vergelijken van medeforummers met nazi's is niet de bedoeling. Probeer dus niet zo opgewonden te raken dat je dat wel gaat doen. Het zal ook doorgaans een soort van iemand in modder drukken zijn; iets van "zo, nou is hij lekker stil -- daarvan heeft hij niet terug". Van een gewoon rustig onderzoeken en gezamenlijk iets bespreken en met argumenten komen ligt dat nogal ver af.

We zijn hier toch eerder bezig met gezamenlijk iets onderzoeken en bekijken en wellicht begrijpen hoe een ander er over denkt en tegenaan kijkt, dan dat we hier een strijd gaan voeren om mensen die iets wat anders beschouwen en de prioriteiten wat anders leggen te gaan beschimpen en uitschelden. Tenminste, dat hoop ik toch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Trajecto:

Ik heb niet de tijd om alles precies te volgen en als iemand iets meldt is dat een teken dat er iets de aandacht nodig heeft. Dat helpt dus dat er naar gekeken gaat worden en niet aan de aandacht ontglipt.

Natuurlijk streef ik een mate van objectief beschouwen na, maar ik pretendeer niet dat dat steeds ook helemaal feilloos gaat lukken. Ik ben geen automaat die geprogrammeerd is en die dan steeds precies volgens dat programma alles kan afwerken en behandelen.

Wilt ge uw privé berichten om mij te moderen dan bijhouden en gewoon openbaar modereren? Ik heb de nuance gebracht en gezegd waarom ik het zei. Alsof ik hier de enige ben die moderatie krijgt....

Eens zien hoe hier met de laster en leugens omgegaan wordt die ik voor het eerst in mijn aanwezigheid hier meldde. 

1 uur geleden zei Trajecto:

De tijd die ik er momenteel aan kan besteden is zodanig dat je het wellicht een van op afstand bekijken waar het echt fout gaat kunt noemen.

Natuurlijk probeer ik de context niet buiten beschouwing te laten maar het vergelijken van medeforummers met nazi's is niet de bedoeling. Probeer dus niet zo opgewonden te raken dat je dat wel gaat doen. Het zal ook doorgaans een soort van iemand in modder drukken zijn; iets van "zo, nou is hij lekker stil -- daarvan heeft hij niet terug". Van een gewoon rustig onderzoeken en gezamenlijk iets bespreken en met argumenten komen ligt dat nogal ver af.

We zijn hier toch eerder bezig met gezamenlijk iets onderzoeken en bekijken en wellicht begrijpen hoe een ander er over denkt en tegenaan kijkt, dan dat we hier een strijd gaan voeren om mensen die iets wat anders beschouwen en de prioriteiten wat anders leggen te gaan beschimpen en uitschelden. Tenminste, dat hoop ik toch.

Gezamelijk onderzoeken? Really? Zelfs als 3 leden weten dat ze verkeerd zijn lullen ze zich eruit met teksten die er niets mee te maken hadden. Neen trajecto, vele komen niet onderzoeken. Ze kunnen nog niet begrijpend lezen in hun eigen taal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Fundamenteel:

Kom dan in het topic eens terug op die link die ik je gaf?

Bedoel je deze? https://wecanstopthegenocide.com/

Als ik naar de gegevens van die link kijk dan worden er ongeveer 4,5 mensen per dag vermoord omdat ze christen zijn (waar jij begint met 8 per dag). Wat er onder die aanvallen verstaan wordt is mij onduidelijk. En als er jaarlijks 23.000 christenen van huis en haard verdreven worden omdat ze christen zijn dan is dat een schijntje met 70 miljoen mensen die wereldwijd op de vlucht zijn. Dus wat wil je nu aantonen? 

Overigens doe ik dit alleen maar om te laten zien dat de herrie die je maakt nogal selectief is. Voor al die mensen die het overkomt is het verschrikkelijk (allemaal, niet alleen de christenen). En met de hulp die ik in Afrika verleen doe ik meer goed voor mensen dan jij met je geblaat op dit forum en ik ben ervan overtuigd dat ik daarmee er persoonlijk voor heb gezorgd dat een paar mensen bezig zijn daar hun bestaan op te bouwen en niet hier naar toe te komen waar jij vooral roept dat alle grenzen door anderen gesloten gehouden moeten worden. Je moet blij zijn dat ik niet iedere zin die je schrijft als een persoonlijke belediging opvat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Mullog:

Bedoel je deze? https://wecanstopthegenocide.com/

Als ik naar de gegevens van die link kijk dan worden er ongeveer 4,5 mensen per dag vermoord omdat ze christen zijn (waar jij begint met 8 per dag). Wat er onder die aanvallen verstaan wordt is mij onduidelijk. En als er jaarlijks 23.000 christenen van huis en haard verdreven worden omdat ze christen zijn dan is dat een schijntje met 70 miljoen mensen die wereldwijd op de vlucht zijn. Dus wat wil je nu aantonen? 

Overigens doe ik dit alleen maar om te laten zien dat de herrie die je maakt nogal selectief is. Voor al die mensen die het overkomt is het verschrikkelijk (allemaal, niet alleen de christenen). En met de hulp die ik in Afrika verleen doe ik meer goed voor mensen dan jij met je geblaat op dit forum en ik ben ervan overtuigd dat ik daarmee er persoonlijk voor heb gezorgd dat een paar mensen bezig zijn daar hun bestaan op te bouwen en niet hier naar toe te komen waar jij vooral roept dat alle grenzen door anderen gesloten gehouden moeten worden. Je moet blij zijn dat ik niet iedere zin die je schrijft als een persoonlijke belediging opvat.

Neen, ik bedoelde die wikipedia over de Koptische christenen.

Ook zei je dat er in vergelijking meer andere mensen vervolgd werden. Maar ik toonde ook een artikel waarin duidelijk gemaakt werd dat 80% van de religieuze vervolgden christen zijn. Die vervolging heb ik later doorgetrokken met bronnen die de laatste eeuw schetsen, en de verdwijning van christenen in het oosten is wel aan meer te wijten dan “migratie”. 

Het is echt niet selectief, waarom denk je dat? Ik heb daar echt wel valide bronnen met cijfers gedeeld. Ik vraag mij soms af of ge wel mee zijt in de discussies en weet waarover het gaat of ge liever altijd uw eigen gelijk wilt halen door er enkele fouten van mij uit te filteren en die uit te smeren?

En ik moet blij zijn? Kerel aub he, dat gij u beledigd zou voelen zal me worst wezen. Ge tript wel meermaals uw ego voorbij door mij aan te spreken omdat ik 1 pos openlaat, terwijl laat gij 90% van de inhoud open. “Wat beters te doen” is geen argument...zeker niet als je tijd neemt een hoop zinloze zaken te schrijven die louter subjectief zijn.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Mullog:

Lol, dat schrijf jij...?!?!?

Ik beken dat ik ze ook schrijf, maar dat maakt niet dat ge die 90% onderbouwde uitspraken kunt negeren met andere onzin. Gedenk wat je tot fantasie herleidde omdat ge nog geen meerdere vlaggekes op google earth kon plaatsen ?

En als met die toon dan de discussie gezet wordt, wat moet er dan van het forum komen?

”Ik kan het niet dus fantasie”

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Fundamenteel ,

23 uur geleden zei sjako:
23 uur geleden zei Quest:

Ook prima, ik neem aan hij nu punten heeft gekregen wegens het vergelijken van mensen met 'bruinhemden'. En het bewust verdraaien van teksten 

Ja, hij heeft er een punt bij.

In een TR, bij dit bericht stel je een vraag.

Als reactie kan ik zeggen dat nu recent een waarschuwingspunt door @sjako werd genoteerd naar aanleiding van deze post:

 

Dat heeft @sjako ook duidelijk aangegeven in de rode modbreak.

Andere waarschuwingspunten zijn er niet recent gegeven. Waarschuwingspunten worden ook niet in stilte genoteerd maar op een wijze zoals in de modbreak die ik nu bedoelde wordt het bekend gemaakt. Zo valt het op en dat is uiteraard ook de bedoeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Wilt ge uw privé berichten om mij te moderen dan bijhouden en gewoon openbaar modereren? Ik heb de nuance gebracht en gezegd waarom ik het zei. Alsof ik hier de enige ben die moderatie krijgt....

Ik modereer in het openbaar, maar als ik vervolgens via PB er een vraag over krijgt (en dat mag natuurlijk), beantwoord ik die ook via PB. Bij het modereren via modbreaks is de algemene idee wel dat het korte aanwijzingen of opmerkingen zullen zijn. Zo is de algemene gewoonte, maar het is wel zo dat ik duidelijkheid belangrijker vind dan het beknopt houden; en dus kun je bij mijn moderaties regelmatig zien dat ze vrij lang zijn. Ik zie geen goede reden om er hele brieven van te gaan maken zoals je nu lijkt te vragen. In een feedbacktopic schrijf ik eventueel wel heel uitgebreid en in mijn beleving ben ik daar nu al aardig mee bezig.

10 uur geleden zei Fundamenteel:

Eens zien hoe hier met de laster en leugens omgegaan wordt die ik voor het eerst in mijn aanwezigheid hier meldde.

Hier kan ik niet echt reactie op geven. Ik moet een duidelijk concreet iets voorgelegd krijgen; wat, waar en wanneer. Zo'n algemeen klinkende verzuchtiing, daar kan ik niet mee werken. Om iets binnen redelijke tijd te kunnen verwerken moet ik niet iets algemeens horen waarna ik dan eerst eens op zoek moet gaan om te vinden waar het op slaat.

10 uur geleden zei Fundamenteel:

Gezamelijk onderzoeken? Really? Zelfs als 3 leden weten dat ze verkeerd zijn lullen ze zich eruit met teksten die er niets mee te maken hadden. Neen trajecto, vele komen niet onderzoeken. Ze kunnen nog niet begrijpend lezen in hun eigen taal.

Je veronderstelt hier kwaadwilligheid. Ik vermoed toch dat dat niet zo is. Dat er soms langs elkaar heen wordt gepraat kan gebeuren en bij jouw berichten is het soms ook zo dat je feiten aandraagt en daar conclusies uit trekt die de meeste anderen niet gerechtvaardigd vinden.

Wat betreft je verzuchting in een PB "permaban me gewoon" kan ik dan hier dan wellicht wel even aangeven wat ik daarop heb gezegd.

Ik heb aangegeven dat iemand ook om een ban mag verzoeken. Ik dan dan niet zozeer aan een permaban maar het is weleens gebeurd dat iemand zelf een tijdje wilde stoppen maar van zichzelf wist dat het niet ging lukken wanneer meeforummen wel kon. Dat was dan zelfkennis en om daarmee om te gaan was het idee aanvragen om een tijdje niet te kunnen meeforummen. Nou, dat kan. Als iemand mij vraagt om hem voor een maand in een ban te zetten, bijvoorbeeld, dan is dat geen probleem. Dan doe ik dat en deel op het forum mee dat hij op eigen verzoek een maand is uitgesloten van meeforummen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Trajecto:

Ik modereer in het openbaar, maar als ik vervolgens via PB er een vraag over krijgt (en dat mag natuurlijk), beantwoord ik die ook via PB. Bij het modereren via modbreaks is de algemene idee wel dat het korte aanwijzingen of opmerkingen zullen zijn. Zo is de algemene gewoonte, maar het is wel zo dat ik duidelijkheid belangrijker vind dan het beknopt houden; en dus kun je bij mijn moderaties regelmatig zien dat ze vrij lang zijn. Ik zie geen goede reden om er hele brieven van te gaan maken zoals je nu lijkt te vragen. In een feedbacktopic schrijf ik eventueel wel heel uitgebreid en in mijn beleving ben ik daar nu al aardig mee bezig.

Hier kan ik niet echt reactie op geven. Ik moet een duidelijk concreet iets voorgelegd krijgen; wat, waar en wanneer. Zo'n algemeen klinkende verzuchtiing, daar kan ik niet mee werken. Om iets binnen redelijke tijd te kunnen verwerken moet ik niet iets algemeens horen waarna ik dan eerst eens op zoek moet gaan om te vinden waar het op slaat.

Je veronderstelt hier kwaadwilligheid. Ik vermoed toch dat dat niet zo is. Dat er soms langs elkaar heen wordt gepraat kan gebeuren en bij jouw berichten is het soms ook zo dat je feiten aandraagt en daar conclusies uit trekt die de meeste anderen niet gerechtvaardigd vinden.

Wat betreft je verzuchting in een PB "permaban me gewoon" kan ik dan hier dan wellicht wel even aangeven wat ik daarop heb gezegd.

Ik heb aangegeven dat iemand ook om een ban mag verzoeken. Ik dan dan niet zozeer aan een permaban maar het is weleens gebeurd dat iemand zelf een tijdje wilde stoppen maar van zichzelf wist dat het niet ging lukken wanneer meeforummen wel kon. Dat was dan zelfkennis en om daarmee om te gaan was het idee aanvragen om een tijdje niet te kunnen meeforummen. Nou, dat kan. Als iemand mij vraagt om hem voor een maand in een ban te zetten, bijvoorbeeld, dan is dat geen probleem. Dan doe ik dat en deel op het forum mee dat hij op eigen verzoek een maand is uitgesloten van meeforummen.

Waarom kunt ge dan berichten rapporteren als je er achteraf nog extra info bij moet? Maar weet je, laat zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Waarom kunt ge dan berichten rapporteren als je er achteraf nog extra info bij moet? Maar weet je, laat zijn. 

Nou dat zal ik inderdaad maar doen.

Maar als je dus alsnog iets behandeld wilt hebben, iets wat al een paar dagen terug gebeurde, dan heb ik graag de precieze info om welke post het gaat. Als je een bericht rapporteert is het duidelijk bij welke post het hoort, maar als je nu doorpratend niet opnieuw vermeldt om welke post het gaat moet ik gaan zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het jammer om iemand die zo vriendelijk is om gratis technische hulp met computerproblemen en alles wat een stekker heeft aan te bieden op zijn site,  te sperren omdat ie reclame zou maken met zijn naam.  De naam is niet goed gekozen, maar dat kan toch even overlegd worden? Even per mail of pb overleggen en de naam veranderen zonder sperring? 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Plume:

Ik vind het jammer om iemand die zo vriendelijk is om gratis technische hulp met computerproblemen en alles wat een stekker heeft aan te bieden op zijn site,  te sperren omdat ie reclame zou maken met zijn naam.  De naam is niet goed gekozen, maar dat kan toch even overlegd worden? Even per mail of pb overleggen en de naam veranderen zonder sperring? 

Wat hij op zijn site aanbiedt ben ik niet nagegaan. Wel heb ik geconstateerd dat de naam hier inderdaad naar een internetsite verwijst.

Er is een email naar hem op weg met het verzoek om ons een andere nickname voor het forummen op te geven. (Hij is inderdaad momenteel wel gesperd en ik wacht op een reactie.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid