Spring naar bijdragen

Daniël en eindtijd


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Vlaanderen maakt deel uit v d federale staat belziek. 

Natuurlijk kunnen we niet samenwerken met eu fielen en francofonen, daarom willen we een onafhankelijkheid. 

Probeer er maar niet over te discussieren, daar kunt ge ni in mee ?

Daar gaat het mij ook helemaal niet om Jij noemt een paar landen en kwakt daar ineens Vlaanderen tussen.
En dat is geen land. 
Dat is wat ik nu al een paar keer stelde. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 400
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In de n.w.v staat wel degelijk schijf Sjako, de s.v heeft het bij het rechte eind, en die wordt als corrupt weggezet door de j.g. Waarom ineens die switch?

חוּג verwijst naar de omtrek van de horizon: een schijf, circel, ronde, etc., zijn prima vertalingen. 

Antarctica is die ronde sneeuw/ijslaag aan de buitenkant. Die houden het water binnen.  Tip: research operation fishbowl.  Ook is iedere foto boven de aarde met een fisheye genomen. Ik geloo

  • 4 weeks later...
Zojuist zei Fundamenteel:

En dan nog de heilige stad die nu omsingeld is... 

Dit is de tijd, we zijn de generatie van de eindtijd. Mass extinction. 

Maar ook een ontelbare schare die gered gaat worden, waarvan de oogjes ineens opengaan. Alles heeft een bedoeling in God's plan. De mensheid wordt massaal gedwongen om te kiezen tussen goed en kwaad. Het grijze tussengebied is rap aan het verdwijnen. Neutraal blijven wordt steeds onmogelijker. Straks is het kiezen tussen gehoorzaamheid aan de mens van zeer grote zonde of de Schepper. Tijdens de grote verdrukking gaat in het laatste geval je kop eraf. Het zij zo. Buigen voor de vijand zal voor veel mensen gelukkig toch een stap te ver zijn, als het er echt op aankomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Maar ook een ontelbare schare die gered gaat worden, waarvan de oogjes ineens opengaan. Alles heeft een bedoeling in God's plan. De mensheid wordt massaal gedwongen om te kiezen tussen goed en kwaad. Het grijze tussengebied is rap aan het verdwijnen. Neutraal blijven wordt steeds onmogelijker. Straks is het kiezen tussen gehoorzaamheid aan de mens van zeer grote zonde of de Schepper. Tijdens de grote verdrukking gaat in het laatste geval je kop eraf. Het zij zo. Buigen voor de vijand zal voor veel mensen gelukkig toch een stap te ver zijn, als het er echt op aankomt.

Buigen we niet reeds voor de vijand? Zwijgen is toestemmen mijn inziens.

kreten die waarschuwen worden weggezet als doemspekerij, maar de eindtijd is nu eenmaal geen rozengeur en maneschijn. Ik wil alleszins niet in de schoenen staan van anti Israël boycotters etc. Geschiedenis was daar vrij duidelijk in, vandaag vergeten. Hitler mag dan wel dood zijn, de occulte organisatie achter hem is dat niet en voert haar agenda vlijtig voort. Hetzij nu in een ander jasje. 

Kijk maar eens goed hoe gebrainwasht mensen praten over zij die pro Israël zijn. Maar zwijgen bij anti semieten onder het mom van tolerantie, of omdat ze zo gevormd zijn door hun omgeving/media. Gelukkig is dat tij aan het keren. Maar  velen hun plaatsje is verzegeld in de geschiedenis, tenminste als we winnen. En zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? Juist ja :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 11 months later...
Citaat

Een samenzwering of complot is een geheime afspraak tussen een aantal personen om iets te ondernemen tegen een andere persoon of groep. Hierbij kan worden gedacht aan het plegen van een staatsgreep, het ontketenen van een oorlog, het plegen van een aanslag op een persoon of het politiek ten val brengen van iemand.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Samenzwering

 

Ik weet dat spreken over de eindtijd in verband met complot(ten) controversieel is en zeker als de huidige regeerders op deze planeet betrokken worden bij het eind spel zoals dat in openbaring staat, toch is het boek duidelijk, het wilde beest is de wereldpolitiek, de valse profeet is Amerika die de wereld een vorm van democratie wil opdringen, en oorlogen niet schuwt, de valse profeet kan zo ook meer controle over landen met democratie  houden dan over een dictator, het is eigenbelang.

Het boek openbaring spreekt ook over aanhoudelijke oorlogen interventie en complotten,  als we 1914 als pijl datum nemen, een jaar dat volgens JG het einde van de ononderbroken heerschappij door wereldregeringen markeert, en we leggen de krant naast de Bijbel  dan zien we aardig wat paralellen in de geschiedenis. 1914/18 tekent zich af met complotten tussen Duitsland en Lenin, ze lieten Lenin zijn gang gaan en hielpen ook om hem in Rusland te krijgen om op die manier verzekerd te zijn van een oostfront minder, later zouden zij dan met Lenin afrekenen, er zijn meer complotten geweest aan beide zijden maar het voert te ver om erop in tegaan.

Over Hitler Duitsland hoef ik niet te schrijven iedereen weet van de aanhoudende complotten, en dan nog welke niet bekend zijn van beide zijden.

Van Amerika na de oorlog is bekend dat zij nazi's die bruikbaar waren naar hun land verscheepten om in te zetten in hun wetenschap en militaire apparaat. en Stalin hield zich alleen aan afspraken die hem goed uitkwamen, en zo kunnen we doorgaan.

Recent ook Jeffrey Epstein en zijn vrouwenhandel, ik denk dat er weinig mensen zijn die de berichtgeving over zijn dood geloven.

Nu zijn er veel Complottheorieën betreffende Corona en het is frappant dat er weer vermoedelijk - ik zeg nadrukkelijk vermoedelijk  om dat niets hard bewezen is- overeenkomsten zijn met het boek openbaring, daar mag op een Bijbels forum over gesproken worden, tenzij je niet in de schrift geloofd, of enkele boeken uitsluit, dan heb je er weinig mee te doen.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

 

Openbaring 13

1 En hij bleef staan op het zand van de zee. Ik zag uit de zee een wild beest opkomen met tien hoorns en zeven koppen en op zijn hoorns tien diademen, maar op zijn koppen godslasterlijke namen. 

2 Het wilde beest dat ik zag, leek op een luipaard, maar zijn poten waren als die van een beer en zijn muil was als een leeuwenmuil. En de draak gaf aan het beest kracht, een troon en grote autoriteit.

 

luipaard beer leeuw zijn kenmerken van de politieke stelsels die ook in het boek Daniel voorkomen. draak is Satan die autoriteit geeft aan de politiek, dat is het wilde beest (wilde beest is de algehele politiek van deze wereld) de zee is in de Bijbel de van God vervreemde mensenmassa, 

4 Ze aanbaden de draak omdat hij aan het wilde beest autoriteit had gegeven. Ook aanbaden ze het wilde beest met de woorden: ‘Wie is als het wilde beest? Wie kan het tegen hem opnemen?’ 

11 Toen zag ik een ander wild beest uit de aarde opkomen. Het had net als een lam twee hoorns, maar het ging spreken als een draak. 

Dit beest is alleen in naam een nieuwkomer, het is de valse profeet Amerika die gezaghebbend ging handelen, hij bestond al daarom kwam hij niet uit de zee maar uit de aarde, in de Bijbel heeft  aarde ook een betekenis van gevestigde samenhang van politiek, een  treffend voorbeeld dat Johannes zo accuraat is, dat kan alleen van een werkelijke Schepper komen

 

16 Het oefent dwang uit op alle mensen — de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven — om een merkteken op hun rechterhand of op hun voorhoofd te aanvaarden, 

17 zodat iemand alleen kan kopen of verkopen als hij het merkteken heeft: de naam van het wilde beest of het getal van zijn naam. 

18 Hier komt het aan op wijsheid: laat wie inzicht heeft, het getal berekenen van het wilde beest, want het is het getal van een mens. Zijn getal is 666.

 

Vanaf vers 16 gaat het over de "666" profetie, omdat er naar mijn mening er nu nog niet genoeg over bekend is laat ik het liever daarbij, er zijn echter meer dan genoeg uitleggers die die drempel niet hebben en het in verband met Corona en vaccins brengen, er lijken aanwijzingen te zijn, inderdaad, maar ik ben voorzichtig, de schepper heeft in het verleden voor meer verassingen gezorgd waarbij dat, dat voor de hand lag, op een andere manier uitkwam dan eerder aangenomen werd.

Bovenstaande uitlegging is ontleend  aan het inzicht dat JG nu omtrent deze materie heeft, cursief is van mij 
 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei antoon:

Vanaf vers 16 gaat het over de "666" profetie, omdat er naar mijn mening er nu nog niet genoeg over bekend is laat ik het liever daarbij, er zijn echter meer dan genoeg uitleggers die die drempel niet hebben en het in verband met Corona en vaccins brengen, er lijken aanwijzingen te zijn, inderdaad, maar ik ben voorzichtig, de schepper heeft in het verleden voor meer verassingen gezorgd waarbij dat, dat voor de hand lag, op een andere manier uitkwam dan eerder aangenomen werd.

Bovenstaande uitlegging is ontleend  aan het inzicht dat JG nu omtrent deze materie heeft, cursief is van mij 
 

Je schrijft dan zo'n zinnetje als "er lijken aanwijzingen te zijn". Maak dat eens een keer concreet. Bijbelvers, en de krantenkoppen die dat bijbelvers bevestigen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Mullog:

Je schrijft dan zo'n zinnetje als "er lijken aanwijzingen te zijn". Maak dat eens een keer concreet. Bijbelvers, en de krantenkoppen die dat bijbelvers bevestigen. 

Ik schreef al dat ik daar niet op in ga, let op het woord lijken, ik wil, kan en hoef dat niet concreet te maken, er zijn wel uitleggers die uitgaan van een verband tussen nu diep heel diep in de eindtijd en een wereldwijde crisis, de 666 profetie gaat ook over alle koningen wereldwijd die eenstemmig zijn, vaccinatie kan een merkteken zijn er zijn nu ook geruchten van verplichting, nogmaals het is te vaag tot nu toe, voor mij tenminste . Natuurlijk zijn er geen krantenkoppen die er over gaanen zeker niet van de gevestigde orde, die geloven het sowiezo al niet.

Ik zeg nogmaals mijn criteria is de Bijbel, het nieuws is secundair, maar toch weleens het beschouwen waard, nogmaals het is lijken of beter geformuleerd dan  voor veel onderzoekers lijkt het  of zelfs zeker weten dat de profetie in vervulling gaat , dit in verband met het gegeven dat we zeer ver in de eindtijd zijn en er wel iets moet gebeuren, is het voor Bijbelonderzoekers en buitenstaanders   te overwegen

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

King James Openbaring 13
16 And he causeth all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a mark in their right hand, or in their foreheads: 17 And that no man might buy or sell, save he that had the mark, or the name of the beast, or the number of his name. 18 Here is wisdom. Let him that hath understanding count the number of the beast: for it is the number of a man; and his number is Six hundred threescore and six.

King James Openbaring 13
vertaling 16 En hij zorgt ervoor dat iedereen, zowel klein als groot, rijk en arm, vrij en slaaf, een merkteken ontvangt in hun rechterhand of op hun voorhoofd: 17 En dat niemand kan kopen of verkopen, behalve hij die het merkteken had, of de naam van het beest, of het nummer van zijn naam. 18 Hier is wijsheid. Laat hij die verstand heeft, het getal van het beest tellen; want het is het getal van een mens; en zijn aantal is zeshonderd zes en zestig.

King James  spreekt van in het lichaam andere vertalingen op of aan 

NWV Openbaring 13
16 Het oefent dwang uit op alle mensen — de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven — om een merkteken op hun rechterhand of op hun voorhoofd te aanvaarden, 17 zodat iemand alleen kan kopen of verkopen als hij het merkteken heeft: de naam van het wilde beest of het getal van zijn naam. 18 Hier komt het aan op wijsheid: laat wie inzicht heeft, het getal berekenen van het wilde beest, want het is het getal van een mens. Zijn getal is 666.

 

NWV Openbaring 16 niet te vergeten die gaat verder over 666
2 De eerste ging weg en goot zijn schaal uit op de aarde. De mensen die het merkteken van het wilde beest hadden en die zijn beeld aanbaden, werden getroffen door een ernstige en kwaadaardige zweer.


Het kan met een injectie te maken hebben, die misschien niet verplicht is maar wel gevolgen heeft, zoals een verbod  op vliegverkeer, OV  enz. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei antoon:

Ik schreef al dat ik daar niet op in ga, let op het woord lijken, ik wil, kan en hoef dat niet concreet te maken, er zijn wel uitleggers die uitgaan van een verband tussen nu diep heel diep in de eindtijd en een wereldwijde crisis, de 666 profetie gaat ook over alle koningen wereldwijd die eenstemmig zijn, vaccinatie kan een merkteken zijn er zijn nu ook geruchten van verplichting, nogmaals het is te vaag tot nu toe, voor mij tenminste . Natuurlijk zijn er geen krantenkoppen die er over gaanen zeker niet van de gevestigde orde, die geloven het sowiezo al niet.

Ik zeg nogmaals mijn criteria is de Bijbel, het nieuws is secundair, maar toch weleens het beschouwen waard, nogmaals het is lijken of beter geformuleerd dan  voor veel onderzoekers lijkt het  of zelfs zeker weten dat de profetie in vervulling gaat , dit in verband met het gegeven dat we zeer ver in de eindtijd zijn en er wel iets moet gebeuren, is het voor Bijbelonderzoekers en buitenstaanders   te overwegen

Heb je dan namen van die onderzoekers of uitleggers die daar van uitgaan of bewijzen menen te zien?

Ik ga ervan uit dat jij niet uit je duim zuigt dat die er zijn maar dat je artikelen, informatie, filmpjes of wat dan ook heb of hebt gezien van mensen die die claims maken. Dat staat verder los van of je het ermee eens bent of niet. 

Je schrijft hierboven ook, "... dit in verband met het gegeven dat we zeer ver in de eindtijd zijn ...". Jij moet argumentatie hebben op basis waarvan je kunt zeggen dat het een gegeven is dat we ver in de eindtijd zitten. Waarop baseer je dat. Welke teksten uit de bijbel zijn voor zeker en vast te relateren aan nieuwsfeiten waardoor het een gegeven is dat we zeer ver in de eindtijd zitten? 

2 uur geleden zei antoon:

King James Openbaring 13

<knip...knip>

Het kan met een injectie te maken hebben, die misschien niet verplicht is maar wel gevolgen heeft, zoals een verbod  op vliegverkeer, OV  enz. 

Dit is in ieder geval geen tekst die in dit verband ook maar iets aantoont. Vaccin injecties gaan doorgaans in spieren in de bovenarm of het been en laten geen zichtbaar merkteken achter, en al zeker niet op het voorhoofd of in de hand, nog even los van het feit dat er nog geen Covid-19 vaccin is. En wat ik mij dan afvraag waarom begin je nu over vaccinatie en zijn jullie indertijd niet begonnen bij de griepspuiten of de mazelen? Tegenwoordig kopen we verder alles on-line, iets waar de bijbelschrijvers zich geen voorstelling van hebben kunnen maken, en die beeldbuis waarachter ik dit tik, en daarachter weer de bol.com's en amazon's en al die anderen zal het een zorg zijn wie er zit te typen of bestellen en of die een merkteken heeft. 

Als dit het niveau is dan kun je misschien beter niet reageren, want dit heeft geen overtuigingskracht. 

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Mullog:

Je schrijft hierboven ook, "... dit in verband met het gegeven dat we zeer ver in de eindtijd zijn ...". Jij moet argumentatie hebben op basis waarvan je kunt zeggen dat het een gegeven is dat we ver in de eindtijd zitten. Waarop baseer je dat. Welke teksten uit de bijbel zijn voor zeker en vast te relateren aan nieuwsfeiten waardoor het een gegeven is dat we zeer ver in de eindtijd zitten? 

Hierbij komt wel zoveel kijken , zoveel teksten en zoveel inzichtelijke interpretatie, het zou te ver voeren, Daniel geeft chronologisch een opsomming van opvolgende heersers, dit in profetische taal natuurlijk er worden geen rugnummers en namen weergegeven, maar voor onderzoekers die ook Gods geest vragen worden deze dingen duidelijk

Een citaat uit Wiki en de Bijbel om pijl datum 1914  te ondersteunen, spring niet op tilt als je het niet meteen begrijpt/aanneemt  want er zijn er veel en veel meer, het voert te ver om alles te noemen. in 1914 begon de eindtijd, van daaruit en met meer gegevens kunnen we vast stellen dat we heel ver in de eindtijd zijn

Citaat

Keizer Wilhelm droomde bovenal van een eigen Duits koloniaal rijk en een bijbehorende grote zeemacht dat de vergelijking met dat van Groot-Brittannië kon doorstaan. Hij trachtte daarom de Duitse marine en koloniale bezittingen uit te breiden. Door zijn weinig subtiele diplomatie joeg hij de Britten in de gordijnen en deze zochten naarstig naar bondgenoten. Ze sloten zelfs een verbond met hun traditionele tegenstander Frankrijk. Door het steeds grotere hoogten bereikende nationalisme en toenemende wantrouwen tegen de Duitsers, onder andere aangewakkerd door de agressieve uitlatingen van keizer Wilhelm, begon in Europa een ware wapenwedloop tussen Frankrijk, Engeland en Duitsland.

Het monde tenslotte uit in de eerste wereldoorlog 24 oktober 1945 werd de organisatie der verenigde staten opgericht.
Wikipedia

Daniël 11:27-31

27 Het hart van deze twee koningen Engeland en Duitsland zal geneigd zijn kwaad te doen, en ze zullen aan één tafel zitten en elkaar leugens vertellen. Maar niets zal slagen, want het einde is nog voor de vastgestelde tijd.

En men zal het walgelijke ding dat verwoesting veroorzaakt oprichten.= Organisatie der verenigde staten   dat wordt duidelijk in een andere studie van Openbaring

 

Citaat

De Haagse Vredesconferentie levert uiteindelijk een zwaarbevochten resultaat op: er komt geen algemeen ontwapeningsverdrag maar wel een verbod op het gebruik van gifgassen en het werpen van bommen uit luchtballonnen. Ook wordt besloten een Permanent Hof van Arbitrage in Den Haag op te richten. Ondanks vervolgconferenties en de bouw van het Vredespaleis, breekt in 1914 de Eerste Wereldoorlog uit, waarin grif gebruik wordt gemaakt van de afgezworen gifgassen en bommen. Hopelijk biedt het slotcommuniqué van de nucleaire top meer soelaas voor de gewenste nucleaire veiligheid.

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/geschiedenis-van-haagse-topconferenties

27 Het hart van deze twee koningen zal geneigd zijn kwaad te doen, en ze zullen aan één tafel zitten en elkaar leugens vertellen. Maar niets zal slagen, want het einde is nog voor de vastgestelde tijd.

Geen van de afspraken werd gevoerd in de oorlog, zoals gifgas

Citaat

29 Op de vastgestelde tijd zal hij terugkomen en tegen het zuiden optrekken. Maar dit keer zal het niet zo gaan als eerst, 30 want de schepen van Ki̱ttim zullen hem aanvallen en hij zal vernederd worden.

Schepen van Ki̱ttim zijn de Amerikanen die tegen de Duitsers optrokken Wilhelm werd duidelijk vernederd

 

16 uur geleden zei Mullog:

Als dit het niveau is dan kun je misschien beter niet reageren, want dit heeft geen overtuigingskracht. 

Voor jou niet , maar voor veel Bijbelgelovers en onderzoekers is dit een item, Het verschil is wel dat jij weinig inhoudelijk en inzichtelijk van de schrift weet, voor Bijbel onderzoekers - maakt weleens niet uit van welke kant - is dat anders, dus je reageert op een topic waar je niet alles van weet, matiging voor jou is op zijn plaats. Hierbij zeg ik dat alles wat wij of JG onderzoekt niet altijd helemaal waar is, maar we vorsen verder en maken updates, zodoende komen we steeds dichter bij de echte waarheid.  

 

Kort en goed, om de Bijbel te begrijpen, en zeker Daniel en openbaring, is het geen kwestie van de hoofdstukken lezen, zelfs niet dat je uit je hoofd de teksten kan spellen, je moet de verbanden met elkaar zien, dat vergt weleens  jaren van studie, zonder hoogmoedig te willen zijn, ik heb met hulp van Gods geest  er jaren over gedaan en weet nu de betekenis en hebt inzicht,

Staat ook in de schrift dat er in de eindtijd een zee van kennis zal zijn voor gelovigen 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei antoon:

Hierbij komt wel zoveel kijken , zoveel teksten en zoveel inzichtelijke interpretatie, het zou te ver voeren

M.a.w je kunt het niet uitleggen.

51 minuten geleden zei antoon:

Een citaat uit Wiki en de Bijbel om pijl datum 1914  te ondersteunen, spring niet op tilt als je het niet meteen begrijpt/aanneemt

Misschien zou je eens kunnen beginnen met op zijn minste peildatum goed te schrijven. Dat geeft de indruk dat je weet wat je het over hebt,  in plaats van dat je maar wat schrijft. 

57 minuten geleden zei antoon:

Schepen van Ki̱ttim zijn de Amerikanen die tegen de Duitsers optrokken

Er staat Kiitim, niet Amerika.

59 minuten geleden zei antoon:

dit in profetische taal natuurlijk er worden geen rugnummers en namen weergegeven,

Nee stel je voor,  het zou eens duidelijk moeten zijn,  dat kunnen we natuurlijk niet hebben.  Maar daar waar het wel staat,  Kittim, maak je er iets anders van.  Zo kun je dus elke tekst ombouwen naar elke gewenste betekenis. 

 

1 uur geleden zei antoon:

Hierbij zeg ik dat alles wat wij of JG onderzoekt niet altijd helemaal waar is, maar we vorsen verder en maken updates,

Dat is een vreemde redenatie voor een organisatie waarvan de leiding zegt een direct lijntje met God te hebben. 

1 uur geleden zei antoon:

Staat ook in de schrift dat er in de eindtijd een zee van kennis zal zijn voor gelovigen

Internet is gewoon voor iedereen toegankelijk,  niet alleen voor gelovigen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

Kort en goed, om de Bijbel te begrijpen, en zeker Daniel en openbaring, is het geen kwestie van de hoofdstukken lezen, zelfs niet dat je uit je hoofd de teksten kan spellen, je moet de verbanden met elkaar zien, dat vergt weleens  jaren van studie,

Hebben we het hier over dezelfde Bijbel waarin staat dat iedereen eigenlijk het simpele geloof van een kind zou moeten hebben ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een kind accepteert wat hem geleerd wordt, gebruikt dat en scherpt zijn geest, dit om ook weer anderen iets uit te leggen.

Dat is de strekking van de Bijbel

  1. Eerst accepteren wat God in zijn woord onderwijst (basis)
  2. Het juiste inzicht krijgen (studie)
  3. Dat inzicht met anderen delen (onderwijzen)

Van melk naar vaste voeding, hier kunnen jaren mee gemoeid zijn

   

Citaat

 

Omdat de koning van het noorden de oorlog verloor. Eén reden was dat „de schepen van Kittim” tegen de koning van het noorden kwamen (Daniël 11:30). Wat waren deze schepen? In Daniëls tijd was Kittim Cyprus, en in het begin van de Eerste Wereldoorlog werd Cyprus door Engeland ingelijfd. Bovendien heeft de naam Kittim volgens The Zondervan Pictorial Encyclopedia of the Bible „bij uitbreiding betrekking op het W[esten] in het algemeen, maar in het bijz[onder] op het zeevarende W[esten]”. De New International Version vertaalt de uitdrukking „schepen van Kittim” met „schepen van de westelijke kustlanden”. In de Eerste Wereldoorlog bleken de schepen van Kittim de schepen van Engeland te zijn, welk land voor de westkust van Europa ligt. Later kreeg de Britse marine versterking van schepen uit het westelijke werelddeel Noord-Amerika.

8 Onder deze aanval werd de koning van het noorden „moedeloos” en erkende in 1918 zijn nederlaag

https://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/1993803#h=11:362-11:797

 

Citaat

In 1914 kwamen de Britten en de Ottomanen echter tegenover elkaar te staan in de Eerste Wereldoorlog, waarop de Britten de Conventie van Cyprus annuleerden en het eiland annexeerden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Brits_Cyprus 

Neem nu eens deze site

Citaat

Daniël 11

29 “At the appointed time he will invade the South again, but this time the outcome will be different from what it was before. 30 Ships of the western coastlands will oppose him, and he will lose heart. Then he will turn back and vent his fury against the holy covenant. He will return and show favor to those who forsake the holy covenant.

31 “His armed forces will rise up to desecrate the temple fortress and will abolish the daily sacrifice. Then they will set up the abomination that causes desolation. 32 With flattery he will corrupt those who have violated the covenant, but the people who know their God will firmly resist him.

 

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Daniel+11&version=NIV

 

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei antoon:

27 Het hart van deze twee koningen Engeland en Duitsland zal geneigd zijn kwaad te doen, en ze zullen aan één tafel zitten en elkaar leugens vertellen. Maar niets zal slagen, want het einde is nog voor de vastgestelde tijd.

Wat is de motivatie om hier England en Duistland te noemen?

En is dit ook niet van toepassing op de 14e eeuw, waar het huis Valois en het huis Plantagenet om de Franse troon streden (en Plantagenet ook om de Engelse). Tevens waarde in die eeuw de Zwarte Dood door Europa, een dodelijke ziekte met een veel groter sterfte percentage dan Covid-19 (de schatting is dat een derde van de bevolking stierf aan de ziekte) en die ook nog eens duidelijke merktekens achter liet (builenpest wordt niet voor niets zo genoemd). Wat bij Covid-19 niet het geval is terwijl je er in een eerdere post wel over begon. 

Wat ook nog zou kunnen is dat in die tijd het Westers Schisma speelde en er dus twee pausen waren. Voor de bevolking was dat vervelend want als je voor de een was werd je geëxcommuniceerd door de ander, dus feitelijk was iedereen geëxcommuniceerd. En dat was dus in de periode dat er in Europa nog geen reformatie had plaatsgevonden en iedereen gewoon RKK was (voor degene die wat minder in geschiedenis zijn onderlegd 😁).  

Mijns inziens zijn bovenstaande scenario's aannemelijker dan wat jij schetst.

7 uur geleden zei antoon:

En men zal het walgelijke ding dat verwoesting veroorzaakt oprichten.= Organisatie der verenigde staten   dat wordt duidelijk in een andere studie van Openbaring

 Je doelt hier op de Volkerenbond die na WO1 is opgericht. Ik weet niet hoe je die als een "walgelijke ding dat verwoesting veroorzaakt" kunt benoemen. Het "ding" is opgericht om oorlogen als WO1 te voorkomen en faalde daar jammerlijk in omdat het niet genoeg mandaat had om überhaupt iets te kunnen doen. Het had zeker geen mandaat om zelfstandig oorlogen te beginnen (dat hebben de Verenigde Naties nu ook niet) en zeker niet de middelen (dat hebben de Verenigde Naties nu ook niet). Je moet dus wel een heel verwrongen beeld van de geschiedenis hebben wil je dit als argumenten hebben. 

5 uur geleden zei antoon:

Omdat de koning van het noorden de oorlog verloor.

Je bent je er van bewust dat alle landen die je noemt zo ongeveer op dezelfde breedtegraad liggen of een hele grote overlap  van gelijke breedtegraden hebben en dat het daarmee volkomen arbitrair wordt wie de koning van het noorden is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Mullog:
Op 23-10-2020 om 05:22 zei antoon:

27 Het hart van deze twee koningen Engeland en Duitsland zal geneigd zijn kwaad te doen, en ze zullen aan één tafel zitten en elkaar leugens vertellen. Maar niets zal slagen, want het einde is nog voor de vastgestelde tijd.

Wat is de motivatie om hier England en Duistland te noemen?

Zij speelden de hoofdrol, natuurlijk waren er meer landen bij betrokken, ook zou je de geschiedenis na kunnen vorsen en andere kandidaat  landen noemen, daarom is het van belang de voor en na geschiedenis te beschouwen.

Citaat

Daniël 11:25 Hij zal zijn kracht en zijn hart tegen de koning van het zuiden opwekken met een groot leger, en de koning van het zuiden zal zich klaarmaken voor de oorlog met een buitengewoon groot en machtig leger. Hij zal niet standhouden, omdat men plannen tegen hem smeedt. 26 Degenen die zijn lekkernijen eten, zullen zijn ondergang veroorzaken. Zijn leger zal worden weggespoeld* en er zullen vele doden vallen.

 

Citaat

Otto_von_Bismarck Als minister-president van Pruisen, van 1862 tot 1890, hield hij toezicht op de Duitse eenwording. In 1867 werd hij Bondskanselier van de Noord-Duitse Bond. Hij was de ontwerper van het Duitse Keizerrijk in 1871, werd er de eerste rijkskanselier van en domineerde de staatszaken tot hij in 1890 opzij werd gezet door de nieuwe keizer, Wilhelm II van Duitsland. Zijn diplomatie van realpolitik en autoritaire machtsuitoefening leverden hem de bijnaam de "ijzeren kanselier" op. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Otto_von_Bismarck

 

Die onderging dat zou Otto von Bismarck kunnen zijn , hij werd afgezet door Wilhelm II, dit met een zeer groot voorbehoud van mijn kant, de uitleggingen van JG op dit punt die hoe belijd vol ze ook gemaakt zijn lijken op een aantal punten en chronologie  niet te kloppen. met name betreffende vers 16. Uiteraard studeren we allemaal verder over dit punt, over de gehele schrift

Maar nu even wat erna komt 

Daniël 11 vers 30b

 

Hij zal terugkomen en hij zal zijn woede koelen op

Duitsland kwam inderdaad terug in de vorm van Hitler. Tot zover dan, er is meer

 

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid