Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ah, een topic over abortus. Eens kijken hoe lang dit on-topic kan blijven zonder dat er wordt over gegaan tot schelden of onnodig belachelijk maken.

  

Zijt gijn dien bleiter bij de moderatie mss? Het is wat overdreven hoor. Er werd een fractie afgeweken, maar abortus werd wel getoond voor wat het was. Een satanisch kinderoffer om de wetenschap te verrijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Op een christelijk internetforum stampvoetend een topic over abortus willen uitmelken zet inderdaad ook écht zoden aan de dijk...

Uitmelken? We kwamen op het punt waar duidelijk werd wat de ware achterliggende bedoeling achter abortus was. Stamceltherapie.

En als off topic een argument is iets op slot te doen, dan kunt ge hier alles op slot doen. Er is te snel gemodereerd mijn inziens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

We kwamen op het punt waar duidelijk werd wat de ware achterliggende bedoeling achter abortus was. Stamceltherapie.

Weer zo’n belachelijke uitspraak niet nergens op gestoeld is. Stamceltherapie bestaat nog maar enkele jaren. Pas in de jaren 80 hebben wetenschappers voor het eerst een stamcel (van een muis) kunnen isoleren. Daarvoor was er al lang sprake van abortus. Samen met je uitspraak over Flatearthers en wetenschappers toon je wederom aan geen serieuze gesprekspartner te zijn. Te pas en te onpas worden allerlei onbewezen claims de ether in geslingerd alsof het waarheid zou zijn. Het is één grote farce!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Appie B:

Weer zo’n belachelijke uitspraak niet nergens op gestoeld is. Stamceltherapie bestaat nog maar enkele jaren. Pas in de jaren 80 hebben wetenschappers voor het eerst een stamcel (van een muis) kunnen isoleren. Daarvoor was er al lang sprake van abortus. Samen met je uitspraak over Flatearthers en wetenschappers toon je wederom aan geen serieuze gesprekspartner te zijn. Te pas en te onpas worden allerlei onbewezen claims de ether in geslingerd alsof het waarheid zou zijn. Het is één grote farce!

Je zag die docu dus ook niet? Men neemt stamcelen van foetussen en embryos voor stamceltherapie omdat die pluripotent en totipotent zijn. Ergo ge kunt ze zowat overal gebruiken omdat ze zich nog aanpassen in vergelijking met volwassen stamcellen.

Meeste flat earthers weten dat en nemen die feiten niet voor onzin. Het is niet omdat je iets niet vatten kan het ook onzin is he. Jij volgde die discussie maar selectief ofwat? Het passeerde de revue hoor. Lees deze onzin ander eens rustig door. 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stamceltherapie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat like je zijn post Bastiaan? De enige die onzin verkoopt is hij. Er is een verschil tussen gelijk hebben en willen hebben he.

Citaat

Research projects using embryonic and fetal stem cells are ethically controversial in the West and have generated plenty of public debate, but in China there is little discussion and public opinion seems to be largely positive. China’s 'one child' policy has ensured, although unintentionally, that the supply of fetal stem cells would be limitless.

After the abortion, the hospital often sells the fetal tissue to other hospitals or laboratories for stem-cell research or treatment, without the mother's knowledge due to the country's lax system of ethical and regulatory oversight and respect to privacy.

In fact, fetal stem cells and tissue from abortion clinics have become a steady source for mainland hospitals in treating patients for various diseases as early as 2000, as well as stem-cell laboratories for research.

Actually, manufacturing one injection of the MSCs or fetal stem cells can cost as little as 300 yuan, according to an investigation by China Central Television. And these cells could never cure the desperate patients’ disease.

Bron: https://ec.europa.eu/europeaid/sites/devco/files/article-xiao-mitan_en.pdf

De pdf is langer, ik vatte even de essentie samen. Die lastering jegens mij mag wel eens stoppen hoor. Als je dat gegrond doet, graag. Maar je eigen onkunde op mijn schouders leggen is niet de manier van forummen he. Als je niet weet waar die stamcellen vandaan komen insinueer dan ook niet dat ze niet van abortussen afkomstig zijn. Ze zijn dat dus in de meeste gevallen wel. 

En nog voorstander van @Appie B ? Nu je ziet dat het geen onzin is.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:
15 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ah, een topic over abortus. Eens kijken hoe lang dit on-topic kan blijven zonder dat er wordt over gegaan tot schelden of onnodig belachelijk maken.

  

Zijt gijn dien bleiter bij de moderatie mss?

Nou, dat ging snel. Toont maar weer eens aan hoe jouw manier van discussie voeren is: veel schelden en vooral niet luisteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik zou niet weten waarom ik vrienden zou moeten zijn met iemand die me vergelijkt met nazi's en dat weigert terug te nemen.

Tjah. Uw ethiek was daar wel mee te vergelijken toen dat over leven ging. Waarom zou ik dat terugnemen? Ik heb je niet letterlijk nazi genoemd he. 

Kom, 't is goe. Ik vergeef uw schuld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Fundamenteel:

Bron: https://ec.europa.eu/europeaid/sites/devco/files/article-xiao-mitan_en.pdf

De pdf is langer, ik vatte even de essentie samen. Die lastering jegens mij mag wel eens stoppen hoor. Als je dat gegrond doet, graag. Maar je eigen onkunde op mijn schouders leggen is niet de manier van forummen he. Als je niet weet waar die stamcellen vandaan komen insinueer dan ook niet dat ze niet van abortussen afkomstig zijn. Ze zijn dat dus in de meeste gevallen wel. 

Ten eerste heb jij het een keer over China. We hadden het over abortus in Nederland. Maar dat is eigenlijk minder belangrijk. Jouw stelling was:

23 uur geleden zei Fundamenteel:

We kwamen op het punt waar duidelijk werd wat de ware achterliggende bedoeling achter abortus was

De ‘ware’ achterliggende gedachte bij abortus is het afbreken van de zwangerschap. (wat in feite geen “achterliggende” gedachte is maar gewoon de gedachte) Jij doet nu net alsof abortus is bedacht voor stamceltherapie en dat is aantoonbaar onjuist zoals ik eerder aangaf. Je lult, zoals wel vaker, uit je nek.  

14 uur geleden zei Fundamenteel:

De enige die onzin verkoopt is hij.

Zou je kunnen aangeven waar ik onzin verkoop en kun je aantonen dat dat zo is? Of is dit weer onzin van jouw kant?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Appie B:

Ten eerste heb jij het een keer over China. We hadden het over abortus in Nederland. Maar dat is eigenlijk minder belangrijk. Jouw stelling was:

De ‘ware’ achterliggende gedachte bij abortus is het afbreken van de zwangerschap. (wat in feite geen “achterliggende” gedachte is maar gewoon de gedachte) Jij doet nu net alsof abortus is bedacht voor stamceltherapie en dat is aantoonbaar onjuist zoals ik eerder aangaf. Je lult, zoals wel vaker, uit je nek.  

Zou je kunnen aangeven waar ik onzin verkoop en kun je aantonen dat dat zo is? Of is dit weer onzin van jouw kant?

Ook in Nederland. In de vorige discussie werd duidelijk dat er eind jaren 90 en begin jaren 2000 zulke voorstellen in onze landen en ook de vs werden goedgekeurd. 

Het is waar dat abortussen plaatsnemen voor stamceltherapie, maar nu ze er stamcellen uit oogsten moedigen ze eerder een abortus aan dan af te raden. Ze stellen zelfs de procedure zodanig psychologisch op dat de moeder niet zou terugkrabbelen. Zie maar in die docu van kaasjeskruid, komt allemaal aan bod.  Maar wat baten kaars en bril als de ezel niet zien wil? (Jaja uill)

Jij zegt dat ik onzin verkoop, maar je doet gewoon onnozel. Zodra ik het u toon zaag je op de komma. “Jamaar dat is in China.” Waar je dan vanuit gaat dat het hier niet zou gebeuren? Hier: https://www.dejongeakademie.nl/nl/columns/wetenschapsbeleid/het-gebruik-van-menselijke-embryo

Stamcellen van geaborteerde kinderen werken beter dan die van volwassenen. Schumacher is net ontwaakt door zo’n stamceltherapie. De ene doden om de ander als plant voort te laten gaan....

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ook in Nederland. In de vorige discussie werd duidelijk dat er eind jaren 90 en begin jaren 2000 zulke voorstellen in onze landen en ook de vs werden goedgekeurd. 

Het is waar dat abortussen plaatsnemen voor stamceltherapie, maar nu ze er stamcellen uit oogsten moedigen ze eerder een abortus aan dan af te raden. Ze stellen zelfs de procedure zodanig psychologisch op dat de moeder niet zou terugkrabbelen. Zie maar in die docu van kaasjeskruid, komt allemaal aan bod.  Maar wat baten kaars en bril als de ezel niet zien wil? (Jaja uill) 

Jij zegt dat ik onzin verkoop, maar je doet gewoon onnozel.

Jouw opmerking:

23 uur geleden zei Fundamenteel:

We kwamen op het punt waar duidelijk werd wat de ware achterliggende bedoeling achter abortus was. Stamceltherapie.

Abortus bestaat al eeuwen en stamceltherapie nog maar enkele decennia. Slaat dus nergens op. Erken dat gewoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zoek je specifiek naar dit soort zieke stuff of kwam het toevallig voorbij?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Appie B:

Jouw opmerking:

Abortus bestaat al eeuwen en stamceltherapie nog maar enkele decennia. Slaat dus nergens op. Erken dat gewoon.

Ja en neen. Vroeger was abortus iets wat afgeraden werd, vandaag aangemoedigd en zeer makkelijk gemaakt. 

Het is geen onzin dat ze dit opdreven voor stamcelherapie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid