Spring naar bijdragen

Wat is jouw sterrenbeeld? En hecht je er enige waarde aan?


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Dolce Vita:

Dat is ook zo. Maar als "de kerk" het zo goed weet, dan moet "de kerk" zich wel aan het eigen kerkrecht houden. En dat is niet gebeurd, dus de figuren die het instituut achterna blijven lopen, moeten dan ook wel zo eerlijk zijn te zeggen dat Bergoglio geen rechtmatige paus is.

Wellicht is 'Pauze Emeritus' ondertussen een mooie aanduiding voor Benedictus ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 158
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Is dit wat? Bron: https://www.erkendeastrologen.nl/erkenning/

Ik ben Ram. Op dezelde dag geboren als Jezus ?   Bijzonder nuttig is de astrologie. Maar je moet voor een goede astrologie wel een van de top astrologen raadplegen en daar zijn er maar weinig van

Misschien was het een ruimtevaarder in een klein fel ruimteschip, zoals Chris de Burgh zo mooi bezong.  

1 uur geleden zei Bastiaan73:

Wellicht is 'Pauze Emeritus' ondertussen een mooie aanduiding voor Benedictus ?

Bene = goed in het Italiaans

Franco = frank = 1) vrijmoedig, zonder schroom  2) munteenheid (belgische, zwitserse, luxemburgse frank)

[url=https://www.coindesk.com/former-us-senator-rick-santorum-supports-new-crypto-for-catholics]cryptomunt voor katholieken[/url]

a catholic bitcoin

https://www.americamagazine.org/politics-society/2019/06/14/can-technology-behind-bitcoin-be-used-build-belief-system

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Dolce Vita:

Bene = goed in het Italiaans

Franco = frank = 1) vrijmoedig, zonder schroom  2) munteenheid (belgische, zwitserse, luxemburgse frank)

[url=https://www.coindesk.com/former-us-senator-rick-santorum-supports-new-crypto-for-catholics]cryptomunt voor katholieken[/url]

a catholic bitcoin

https://www.americamagazine.org/politics-society/2019/06/14/can-technology-behind-bitcoin-be-used-build-belief-system

Crypto Biflatie Bulletin: integratie van crypto’s en blockchain in steeds hogere versnelling

 

China’s staatscryptomunt kan wel zo vroeg als in november 2019 gelanceerd worden. Meer en meer landen voorzien wettelijk dat salarissen in cryptomunten mogen uitbetaald worden. Een studie toont aan dat meer dan de helft van ’s werelds topuniversiteiten cursussen over crypto en blockchain voorzien. Dit en nog veel meer verneemt u in detail in dit nieuwste Crypto Biflatie Bulletin.

De verkorenen

‘China’s central bank will launch a state-backed cryptocurrency and issue it to seven institutions in the coming months, according to Paul Schulte, former global head of financial strategy for China Construction Bank, said Forbes.’ De Chinese cryptomunt met als voorlopige benaming DC/EP (Digital Currency/Electronic Payments), zal eerst aan volgende 5 entiteiten gegeven worden. The Bank of China, de Agricultural Bank of China, Alibaba, Tencent en Union Pay. Daar zouden nog drie kunnen bijkomen met de lancering. En dat kan allemaal al zo snel zijn als op 11 november 2019. Dit is tevens de grootste shoppingdag van het land, ook wel Singles Day genoemd.

Uw loon straks ook in crypto?

‘Crypto Salaries Gain Regulatory Recognition Around the World.’ Dat kopt News.bitcoin.com. Uitbetaald worden in een gedecentraliseerde digitale munt is binnen de crypto en blockchain business gemeengoed geworden. Zwitserland heeft verloning in digitale munten in het algemeen in een wet gegoten. Het is dan ook een uitgesproken crypto en blockchainvriendelijke natie. Heel wat bedrijven uit de business hebben zich dan ook gevestigd in Zug, wat de bijnaam ‘the Swiss Crypto Valley‘ heeft gekregen. Op 27 augustus 2019 was het land nog in het nieuws vanwege de eerste banklicenties toegekend aan wat cryptobanken zullen worden. Andere landen die cryptosalarissen erkennen zijn Japan, Estland en de VS. Maar zelfs in Rusland, waar digitale munten nog niet gelegaliseerd zijn, worden salarissen in crypto betaald, 

Lees verder:

https://biflatie.nl/crypto-biflatie-bulletin-integratie-van-cryptos-en-blockchain-in-steeds-hogere-versnelling/ 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik hechtte er ook geen waarde aan, tot ik die karaktertrekjes van de ene horoscoop met de andere ging vergelijken. Een ram en kreeft in relatie, een ram en waterman, etc... Het is daardoor dat ik toeval begon uit te sluiten. 

Ik geloof sterk dat de stand van de sterren en zelfs onze maan veel invloed op ons karakter hebben tijdens de embryonale ontwikkeling. Morfogenetische velden enzo :)

bewerkt door Fundamenteel
Tt
Link naar bericht
Deel via andere websites

De vraag verraadt onkunde over wat een horoscoop kan duiden.

Met name de conceptiehoroscoop, gebasseerd op het moment van het versmelten van de eicel met de spermacel, geeft een heel goed beeld van de persoonlijkheid en de makkelijke of moeilijke aspecten in die persoonlijkheid.

Maar het is in een horoscoop niet alleen van belang in welk sterrebeeld de zon staat op het moment van de conceptie, maar ook de positie van de maan, de planeten en alle hoeken die die posities onderling met elkaar maken en met de belangrijke assen in de horoscoop. 

Er is een truukje om het "exacte" conceptiemoment af te leiden vanuit de geboortehoroscoop, dat werkt alleen niet in alle gevallen, wel in de meeste.

In mijn eigen godsdienstbeoefening is het niet verboden om de horoscoop te bestuderen, maar wel om rekening met de horoscoop te houden om beslissingen in je leven te plannen.

Als iemand interesse heeft in het vinden van de eigen conceptiehoroscoop, dan wil ik die wel sturen, maar de uitleg komt dan gewoon via online duidingen (cut & paste), dus het is geen professionele duiding.

 

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Een goede deskundig gemaakte horoscoop kan een uitstekend hulpmiddel zijn om inzicht te krijgen in het Ware Zelf en een glimps op te vangen van de wijze waarop het besturingssysteem van God werkzaam is in ons leven. Een inzichtgevend hulpmiddel bij het sterven aan de oude mens.  (Klik op de link)

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Plume:

Een goede deskundig gemaakte horoscoop kan een uitstekend hulpmiddel zijn om inzicht te krijgen in het Ware Zelf en een glimps op te vangen van de wijze waarop het besturingssysteem van God werkzaam is in ons leven. Een inzichtgevend hulpmiddel bij het sterven aan de oude mens.  (Klik op de link)

hij toch op met die occulte zooi.

Deuteronomium 4:19
en dat gij ook uw ogen niet opslaat naar de hemel, en de zon, de maan en de sterren, het gehele heer des hemels aanziet en u laat verleiden u voor die neer te buigen en hen te dienen, die de HERE, uw God, heeft toebedeeld aan alle volken onder de ganse hemel.

Jesaja 47:13
Gij hebt u afgesloofd met uw vele plannen; laten nu opstaan en u redden, zij die de hemel indelen, die de sterren waarnemen, die maand voor maand doen weten wat u overkomen zal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-8-2019 om 14:54 zei Bastiaan73:

Dacht ik ook. De wijzen in het oosten zagen een ster en die ster leidde hen naar Jezus. Niet fout. Op de één of andere wijze heeft God hen geleid. Wat hadden die wijzen dat zij die ster goed konden interpreteren? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Dacht ik ook. De wijzen in het oosten zagen een ster en die ster leidde hen naar Jezus. Niet fout. Op de één of andere wijze heeft God hen geleid. Wat hadden die wijzen dat zij die ster goed konden interpreteren? 

Zij hadden in ieder geval niet de wetenschap die wij nu wel hadden. Wij weten nu dat sterren geen lichtjes aan een over de aarde gespannen koepel zijn. Dat dachten de mensen toen wel, vandaar dat ze met zo'n verhaal konden komen.
Er was dus helemaal geen sprake van iets goed interpreteren.
Als je dan toch op het verhaal af gaat: de wijzen interpreteerden niets, dat moest ze worden uitgelegd door Joden.

52 minuten geleden zei Plume:

Een goede deskundig gemaakte horoscoop kan een uitstekend hulpmiddel zijn om inzicht te krijgen in het Ware Zelf en een glimps op te vangen van de wijze waarop het besturingssysteem van God werkzaam is in ons leven. Een inzichtgevend hulpmiddel bij het sterven aan de oude mens.  (Klik op de link)

Citaat

SATURNUS: beperking, omzichtigheid, verantwoordelijkheid, geduld, ambitie, betrouwbaarheid, zuinigheid, gierigheid, hardheid, gereserveerdheid, hebzucht, dogma, harteloosheid, wreedheid

Op welke 'deskundige en uitstekende' manier is men bij deze eigenschappen uitgekomen ? 

Op 14-9-2019 om 15:03 zei zendeling:

Met name de conceptiehoroscoop, gebasseerd op het moment van het versmelten van de eicel met de spermacel, geeft een heel goed beeld van de persoonlijkheid en de makkelijke of moeilijke aspecten in die persoonlijkheid.

Dat kan.
Je zou ook gewoon de vruchtbaarheidscyclus (wanneer is de eisprong) van de moeder kunnen kijken, en dan vragen wanneer er is gedingest.
De persoonlijkheid is dan een mix van de (reeds bekende) persoonlijkheden van de ouders.
Dat is een betrouwbaarder methode. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-8-2019 om 13:16 zei Bastiaan73:

Ik ben zelf Maagd, qua sterrenbeeld. Wat is jouw sterrenbeeld en hecht je er enige waarde aan? Dat het met je persoonlijkheid/karakter te maken zou hebben?

 

modbreak Trajecto: Dit is toch wel een wat eigenaardig topic voor het Credible-forum. Zeker in orthodoxe kring wordt niet positief over astrologie gedacht.

Ik geloof niet dat het sterrenbeeld waarin ik geboren ben van enige betekenis is voor mijn persoonlijkheid. Ik wil er geen waarde aan hechten. Aan mijn naam hecht ik wel waarde. De bijbel onderbouwt dat. Paulus heette Saulus. Hij kreeg zijn nieuwe naam toen hij zich bekeerde. Hebreeuwse namen hebben betekenissen. Jezus werd die naam gegeven door de Heilige Geest en duidde op het werk dat hij zou gaan doen. De wereld redden van de duisternis. Dat zat ook in zijn karakter anders had hij het niet kunnen volbrengen. De wijzen uit het oosten hadden dat in de gaten. Die wisten iets van sterren dat hen op de goede weg leidde. Er staat ook dat zij grote blijdschap kenden. Astrologie zoals wij dat kennen is niet waar. Daar wordt je niet blij van omdat het de verkeerde weg wijst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Chiel Fernig:

De wijzen uit het oosten hadden dat in de gaten. Die wisten iets van sterren dat hen op de goede weg leidde. Er staat ook dat zij grote blijdschap kenden. Astrologie zoals wij dat kennen is niet waar.

Wat is volgens jou het verschil tussen 'iets dat de wijzen kenden' en astrologie zoals we die tegenwoordig tegenkomen (horoscopen, sterrenlezers). Volgens mij is er geen enkele reden om aan te nemen dat het om 2 verschillende zaken gaat.

Hoe zie je de reis van de wijzen in relatie tot Jeremia 20:2 ?
"ontzet u niet voor de tekenen des hemels, dewijl zich de heidenen voor dezelve ontzetten.”

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Blijdschap is de sleutel waaruit blijkt of je goed met sterren om kunt gaan. Astrologie daar wordt je niet blij maar melig van. De wijzen uit het oosten verblijden zich met grote blijdschap. In het oude testament vertelt God aan Abraham dat zijn nageslacht talrijk als de sterren zal zijn. Het gaat om kinderen krijgen. Het  verwekken van kinderen daar moet je heel erg blij van kunnen worden. Als dat niet zo is ontbreekt je wat. Kinderen zelf geven ook veel vreugde. Om ze te zien spelen en helemaal zichzelf zijn dat doet een mens goed. Het is erg leuk kinderen bezig te zien. Daar kun je wat van leren.

9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wat is volgens jou het verschil tussen 'iets dat de wijzen kenden' en astrologie zoals we die tegenwoordig tegenkomen (horoscopen, sterrenlezers). Volgens mij is er geen enkele reden om aan te nemen dat het om 2 verschillende zaken gaat.

Hoe zie je de reis van de wijzen in relatie tot Jeremia 20:2 ?
"ontzet u niet voor de tekenen des hemels, dewijl zich de heidenen voor dezelve ontzetten.”

Het verschil moet blijdschap zijn. De wijzen uit het oosten waren zeer verheugd toen zij de ster zagen. Hoe zij wisten dat het om de koning van de Joden ging weet ik niet. Je uitsloven voor het heer des hemels daar wordt je alleen maar moe van. Jezus zegt: neem mijn juk op je want mijn juk is zacht en licht.

God zorgt voor wie hem lief hebben. "werp uw bekommernis op Hem en Hij zal het voor u maken" (bijbeltekst). Wie zijn zorgen op Jezus werpt en het van Hem verwacht hoeft zich geen zorgen te maken over vermeende onheilspellende tekenen die op bedrog gebaseerd zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Het verschil moet blijdschap zijn. De wijzen uit het oosten waren zeer verheugd toen zij de ster zagen.

Nee, dat waren ze niet. Lees het verhaal. Ze werden volgens het verhaal blij toen ze bij Jezus kwamen. Die blijdschap knip je er uit, plakt het op een ander stukje terug en geeft dat daardoor een betekenis die het helemaal niet heeft. 

19 minuten geleden zei Chiel Fernig:

. Hoe zij wisten dat het om de koning van de Joden ging weet ik niet.

Daar is het verhaal ook volstrekt onduidelijk over. Het kan ook niet: een ster die boven één specifiek huis stil blijft staan. Aangezien dit vreemde verhaal in de meeste evangeliën niet wordt vermeld (Matteus is de enige) zou je moeten vermoeden dat het wel eens verzonnen kan zijn.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Ik geloof niet dat het sterrenbeeld waarin ik geboren ben van enige betekenis is voor mijn persoonlijkheid. Ik wil er geen waarde aan hechten. Aan mijn naam hecht ik wel waarde. De bijbel onderbouwt dat.

Wat betekent Chiel dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Zij hadden in ieder geval niet de wetenschap die wij nu wel hadden. Wij weten nu dat sterren geen lichtjes aan een over de aarde gespannen koepel zijn. Dat dachten de mensen toen wel, vandaar dat ze met zo'n verhaal konden komen.
Er was dus helemaal geen sprake van iets goed interpreteren.
Als je dan toch op het verhaal af gaat: de wijzen interpreteerden niets, dat moest ze worden uitgelegd door Joden.

Op welke 'deskundige en uitstekende' manier is men bij deze eigenschappen uitgekomen ? 

Dat kan.
Je zou ook gewoon de vruchtbaarheidscyclus (wanneer is de eisprong) van de moeder kunnen kijken, en dan vragen wanneer er is gedingest.
De persoonlijkheid is dan een mix van de (reeds bekende) persoonlijkheden van de ouders.
Dat is een betrouwbaarder methode. 

Dat de persoonlijkheid va een kind samenhangt met die van de ouders lijkt me duidelijk aantoonbaar. Of je dat nu op een zaterdag of op een zondag doet lijkt me niets uit te maken. Wat wel uitmaakt is dat je het doet op het goede moment, dwz dat je er beiden voor in de stemming bent. Dat is het juiste moment.

Zojuist zei Bastiaan73:

Wat betekent Chiel dan?

Dat is geheim.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat waren ze niet. Lees het verhaal. Ze werden volgens het verhaal blij toen ze bij Jezus kwamen. Die blijdschap knip je er uit, plakt het op een ander stukje terug en geeft dat daardoor een betekenis die het helemaal niet heeft. 

Daar is het verhaal ook volstrekt onduidelijk over. Het kan ook niet: een ster die boven één specifiek huis stil blijft staan. Aangezien dit vreemde verhaal in de meeste evangeliën niet wordt vermeld (Matteus is de enige) zou je moeten vermoeden dat het wel eens verzonnen kan zijn.

Mattheus 2:10 zegt: "Toen zij de ster zagen waren zij verblijd met zeer grote vreugde"' Het vers zegt dus dat zij zich verheugden toen zij de ster zagen, alleen waren zij toen al in Israël, net nadat zij Herodus verlieten, dus net buiten de poort zeg maar. Hoe het was toen zij de ster in het oosten zagen blijft dus de vraag. Foutje, bedankt.

Op wetenschappelijke basis wordt zoveel onderuit gehaald. Maar ach, die vergissen zich ook wel eens.

10 minuten geleden zei Bastiaan73:

Aha. Geheim Fernig dus.

Je k;unt het opzoeken in het woordenboek voor namen, maar ik ga het niet in het openbaar vertellen.

14 minuten geleden zei Bastiaan73:

Aha. Geheim Fernig dus.

Bas, als iemand wil weten wie ik ben dan moet hij maar beginnen met reageren op mijn bijdragen. Als iemand aansluit dan kunnen we verder praten en dan leer ik hem kennen en hij mij. Zo werkt het. God zegene je ik ben erg blij met je bijdragen, vooral je woordstudies zijn een bijdrage geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:
2 uur geleden zei Chiel Fernig:

Ik geloof niet dat het sterrenbeeld waarin ik geboren ben van enige betekenis is voor mijn persoonlijkheid. Ik wil er geen waarde aan hechten. Aan mijn naam hecht ik wel waarde. De bijbel onderbouwt dat.

Wat betekent Chiel dan?

Chiel stamt af van Michaël. Dit is een Hebreeuwse naam met de betekenis: 'wie is als God? Denk ook aan de engel Michaël.

(NIDOTTE)* Michael (מִיכָאֵל‎ [mîkāʾēl], #4776). The proper name Michael may be the name of a human being (cf. Num 13:13) or of the angel Michael, Israel’s patron.

*= (NIDOTTE) New International Dictionary of Old Testament Theology and Exegesis

Overigens is dit best wel een mooie naam; hoef je je toch niet voor te schamen. Vraag me af waarom Chiel hier zo geheimzinnig over doen.

Mijn naam is afgeleid van Jurgen > George =  Landbouwer. Heel wat minder indrukwekkend. :) 

bewerkt door Jurriën Sr.
Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Chiel stamt af van Michaël. Dit is een Hebreeuwse naam met de betekenis: 'wie is als God? Denk ook aan de engel Michaël.(NIDOTTE)* Michael (מִיכָאֵל‎ [mîkāʾēl], #4776). The proper name Michael may be the name of a human being (cf. Num 13:13) or of the angel Michael, Israel’s patron. *= (NIDOTTE) New International Dictionary of Old Testament Theology and Exegesis Overigens is dit best wel een mooie naam; hoef je je toch niet voor te schamen. Vraag me af waarom Chiel hier zo geheimzinnig over doen. Mijn naam is afgeleid van Jurgen > George =  Landbouwer. Heel wat minder indrukwekkend.

Is dit alles voorbestemd? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Chiel Fernig:

Dat de persoonlijkheid va een kind samenhangt met die van de ouders lijkt me duidelijk aantoonbaar. Of je dat nu op een zaterdag of op een zondag doet lijkt me niets uit te maken. Wat wel uitmaakt is dat je het doet op het goede moment, dwz dat je er beiden voor in de stemming bent. Dat is het juiste moment.

Dat is geheim.

De persoonlijkheid van het kind is te duiden via de sterren- en planetenconstellaties op het moment van de conceptie, maar het kind komt ook bij juist die bepaalde ouders terecht via de speciale combinatie van hun aller karma. Karma en sterrenconstellaties hangen innig met elkaar samen. Er is geen of/of maar en/en, zoals ieder materieel deeltje ook een spirituele dimensie heeft (alles bestaat immers in God of de Heilige Geest).

Fundamentalisten hebben er een handje van om op hysterische wijze over "occultisme" te spreken bij astrologie, terwijl er niets verborgens of geheimzinnigs is aan de posities van zon, maan, horizon, zenit, planeten en sterrenbeelden en daar dingen uit af te leiden.

Enkel is het onverstandig om met de actuele posities rekening te gaan houden bij je dagelijkse handelen in het leven omdat Jahsjoea al onderwijst op welke manier je in het leven moet staan en dat is niet om vervelende dingen in het leven te proberen te ontlopen via een actuele horoscoop.

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Mcmadtasty:

Kin:257

Zegel:Rode Aarde

Toon:10

Levenspad:Gele ster

Het is herkenbaar, doch waarde eraan schenken........... het is wat het is.

Ha, die is ook hartstikke leuk en nuttig. De Tzolkin. Heb ik op momenten veel aan gehad. 

Voor mij geldt:

Kin: 74

Zegel: Witte Tovenaar

Toon: 9

Levenspad: Witte wereldoverbrugger

Maya wijsheid

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid