Spring naar bijdragen

gebed


Aanbevolen berichten

Voor huwelijk en gezin

God, U hebt uw liefde voor ons mensen uitgedrukt door uw Zoon mens te laten worden. Hij werd geboren uit de maagd Maria en groeide op onder de liefdevolle zorg van haar en van Jozef, haar onbaatzuchtige echtgenoot.  Zo hebt U huwelijk en gezin op bijzondere wijze gezegend en geheiligd. Wij danken U hiervoor.  Want wij ervaren zelf ook telkens weer hoe kostbaar de huwelijksliefde is en hoe onvervangbaar het goede gezin. Maar wij weten ook, dat huwelijk en gezin, willen zij zuiver beleefd en duurzaam zijn, uw steun nodig hebben. Vooral in onze dagen blijkt dit, nu vaak al te lichtzinnig het huwelijksleven begonnen en in praktijk gebracht wordt, nu vele gezinnen door gebrek aan onbaatzuchtige liefde voor elkaar uiteenvallen.  Wij bidden U: verlicht jonge mensen in hun zicht op een duurzaam liefdesverbond; sterk hen in hun zuivere intenties en doe hen deze bewaren in geduld en vertrouwen.  Zegen jonggehuwden en doe hen niet louter naar materiële vooruitgang streve, maar ook en vooral naar een innige verbondenheid met elkaar, bekroond met kinderen, als Gij hun die schenken wilt.  Geef alle gehuwden de moed en de durf de kinderen te aanvaarden die zij naar Uw plan vermogen op te voeden.  Doe hen alles opzij zetten wat hen hindert in het geven van aandacht aan hun kinderen of deze doet verwaarlozen. Laat hen vooral weten, dat zij aan hun gezin een christelijke geest mee kunnen geven waaruit alle kracht bij moeilijkheden geput kan worden. Doe hen regelmatig bidden en schenk hen de genade die zij daarvoor nodig hebben.  Moeder Maria, heilige Jozef, weest de voorsprekers van alle gehuwden, de begeleiders van de gezinnen.

Door Christus onze Heer. Amen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Noel2:

@Dolce Vita het blijven die wensen om het kruisgewicht te ontlasten (denk aan de cartoon) of niet? Ik bid zeker niet zonder wensen, maar alleen aan de onzelfzuchtige of zelfs meer belasting gevende wordt gehoor gegeven.

Mooit truuk: God zorg ervoor dat ik meer belasting moet betalen....

 

Geen idee waar je het allemaal over hebt en wat je er allemaal in meent te lezen. Maar het is hier sowieso offtopic.

 

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dolce Vita:

Ik denk dat je er weinig van begrepen hebt.  Maar dit is hier offtopic.

 

Het was mijn topic. Ik begon met een gebed om beheersing/ontlasting. kaasjeskruid en thom lieten de onmogelijkheid van die positie zien TTC ook met de cartoon in een ander topic. Het bidden moet geen onderhandelen om gunsten zijn, maar een teken van overgave. Wat is overgave, vroeg ik, en elders wat is dienstbaarheid. Het ontbreekt me nog aan antwoorden daarop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dolce Vita:

Okay.  Maar dan had je je topic m.i. beter anders kunnen noemen en een heldere vraagstelling geven ter inleiding. Nu lijkt het een gebedstopic.

Ik zal proberen een gebed te geven dat minder om beheersen gaat.

oh Heer, dank U dat ik getuige mag zijn van de Schepping, ik realiseer me wat een voorrecht het is om aan de Schepping deel te nemen, mocht mijn specifieke deelname een prijs hebben, dan zal ik die prijs betalen en hoop ik dit op een voor U eerbiedwaardige manier te kunnen doen.

Niet helemaal...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik nooit zo goed heb begrepen met gebeden is het idee dat God iets niet zou doen, als we er niet voor zouden bidden. Dat God 'Nou vooruit, omdat jij er voor bidt...' zou denken o.i.d. Voorbeeld:

3 uur geleden zei Dolce Vita:

Wij bidden U: verlicht jonge mensen in hun zicht op een duurzaam liefdesverbond; sterk hen in hun zuivere intenties en doe hen deze bewaren in geduld en vertrouwen.  Zegen jonggehuwden en doe hen niet louter naar materiële vooruitgang streve, maar ook en vooral naar een innige verbondenheid met elkaar, bekroond met kinderen, als Gij hun die schenken wilt.  Geef alle gehuwden de moed en de durf de kinderen te aanvaarden die zij naar Uw plan vermogen op te voeden.

Heeft God het nodig dat hierom gebeden wordt? 'Doet' God dit niet als er niet om gebeden wordt? Als een gebed niet naar Zijn wil is wordt het toch niet verhoord. Heeft bidden dan überhaupt zin?

Abba Vader ik bid er voor dat U ons duidelijk maakt wat bidden voor zin heeft. In Jezus' Naam amen.

Een ander gebed:

Abba Vader ik bid er voor dat de bosbranden in de Amazone stoppen. Nu meteen of in elk geval zo snel mogelijk. In Jezus' Naam, amen.

Als het nu door blijft fikken is dat blijkbaar de wil van God?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Bastiaan73:

Wat ik nooit zo goed heb begrepen met gebeden is het idee dat God iets niet zou doen, als we er niet voor zouden bidden. Dat God 'Nou vooruit, omdat jij er voor bidt...' zou denken o.i.d. Voorbeeld:

Heeft God het nodig dat hierom gebeden wordt? 'Doet' God dit niet als er niet om gebeden wordt? Als een gebed niet naar Zijn wil is wordt het toch niet verhoord. Heeft bidden dan überhaupt zin?

Abba Vader ik bid er voor dat U ons duidelijk maakt wat bidden voor zin heeft. In Jezus' Naam amen.

Een ander gebed:

Abba Vader ik bid er voor dat de bosbranden in de Amazone stoppen. Nu meteen of in elk geval zo snel mogelijk. In Jezus' Naam, amen.

Als het nu door blijft fikken is dat blijkbaar de wil van God?

Terechte bedenkingen, ik zou zeggen dat je eerst dan zou moeten bidden op begrip waarom van alle mogelijke werelden deze specifieke wereld het is waar jij het mee moet doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Bastiaan73:

Niet alleen ik ?

Als je het trouwens bedoelt dat je deze specifieke wereld zou delen met veel anderen, dan heb je het mis. De specifieke wereld is helemaal van jou. En als jouw koelkast vol is, je huis warm en geen onrust op de straten, dan is dat een heel andere wereld dan in Hongkong bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Noel2:

Als je het trouwens bedoelt dat je deze specifieke wereld zou delen met veel anderen, dan heb je het mis. De specifieke wereld is helemaal van jou. En als jouw koelkast vol is, je huis warm en geen onrust op de straten, dan is dat een heel andere wereld dan in Hongkong bijvoorbeeld.

Dat zou ik dan de subjectieve wereld noemen. Er is maar één wereld, in de betekenis van de bewoonbare planeet Aarde. In dit zonnestelsel bedoel ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Bastiaan73:

Dat zou ik dan de subjectieve wereld noemen. Er is maar één wereld, in de betekenis van de bewoonbare planeet Aarde. In dit zonnestelsel bedoel ik.

Je bent geindoctrineerd door de wetenschappelijke wereldbeelden die aan scholen worden onderwezen. Er is niets buiten de subjectieve wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Noel2:

Je bent geindoctrineerd door de wetenschappelijke wereldbeelden die aan scholen worden onderwezen. Er is niets buiten de subjectieve wereld.

Suggereer je hiermee dat als alle mensen nu ineens allemaal zouden verdwijnen, de Aarde niet zou bestaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Noel2:

De vraagstelling is onjuist omdat er niet zoiets is als “de” Aarde.

FYI: de Aarde is die enorme bal onder onze voeten waar ook jij op loopt.

Citaat

De Aarde (soms de wereld of Terra genoemd) is vanaf de Zon gerekend de derde planeet van ons zonnestelsel. Hierin behoort ze tot de naar haar genoemde "aardse planeten", waarvan ze zowel qua massa als qua volume de grootste is. Op de Aarde komt leven voor: ze is de woonplaats van miljoenen soorten organismen.[1] Of ze daarin alleen staat is onduidelijk, maar in de rest van het heelal zijn tot nog toe nergens sporen van leven, nu of in het verleden, gevonden. Radiometrische dateringen hebben uitgewezen dat de Aarde 4,57 miljard jaar geleden is ontstaan[2] en het leven maximaal 1 miljard jaar daarna.[3] Sinds het ontstaan van leven op Aarde heeft deze biosfeer de aardatmosfeer zuurstofrijk gemaakt, waardoor zich aerobe organismen konden ontwikkelen, en een ozonlaag kon ontstaan. Die beschermt het aardoppervlak tegen schadelijke ultravioletstraling, zodat leven op het land mogelijk is.[4]

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Aarde_(planeet)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bastiaan73:

For Your Information. Nooit eerder gelezen? Wat programmeer je dan precies?

https://nl.wikipedia.org/wiki/FYI_(afkorting)

Ik gebruikte hem vandaag nog, maar was me bewust dat mijn onderbewuste wel eens die andere betekenis zou kunnen willen geven.

@Bastiaan73 met ‘aarde als een bal’ bedoel je zoiets als een speelbal?

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Noel2:

@Bastiaan73 met ‘aarde als een bal’ bedoel je zoiets als een speelbal?

Nee ik bedoel dat de Aarde een planeet is.

Citaat

Een planeet is een hemellichaam dat om een ster beweegt. Planeten hebben genoeg massa om een ronde vorm te benaderen, maar te weinig massa om in hun binnenste tot kernfusie te leiden, zodat ze zelf geen licht geven.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Planeet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid