Spring naar bijdragen

Donkere nacht van de ziel (woestijnervaring)


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei TTC:

Normaal vraagt men over wat precies het nu gaat.

Het gaat erover dat wij 1001 alternatieven mogen invoeren, je ontsnapt uw lot niet. We zijn niet gemachtigd deze wereld te heersen, herstellen. Dus al draaien we het hele internet binnestebuiten, you will not escape God. Het gaat er ook over dat mensen het liever zelf oplossen dan God te dienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 481
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wie heeft het niet goed begrepen, diegene die dit niet begrijpt of diegene die zich vastklampt aan dat waar geloof aan gehecht kan worden?

Logischerwijs, er moet immers ook iets zijn dat ons naar vrede laat hunkeren, duaal gezien dan toch.

Het is als zeggen dat je er nog niet veel van begrepen hebt, wat logisch is omdat er eerst geklommen wordt.

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het gaat erover dat wij 1001 alternatieven mogen invoeren, je ontsnapt uw lot niet. We zijn niet gemachtigd deze wereld te heersen, herstellen. Dus al draaien we het hele internet binnestebuiten, you will not escape God. Het gaat er ook over dat mensen het liever zelf oplossen dan God te dienen.

Jij mag niets, het is dan ook jouw God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Fundamenteel:

Oh ik heb autoriteit en een kracht achter mij die haar gelijke nog niet trof. Denkt maar niet dat ik hier enkel aan mijn ballen krab, oh nooo I am at a full scale war. 

Optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, het moet nogal een kracht zijn dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Geld is mijn drijfveer niet. Noch dat iedereen genoeg zou hebben. Zeer verre van maatje. 

Men zegt dat de stilte spreekt, wil zoiets dan ook zeggen dat jij en ik die stilte zijn? Aha, daar had je nog niet aan gedacht hé! Maar ik zal wel weer verkeerd zijn, zo kan ik terug naar de zwijgspiraal in stilte mijmeren over die wereld waar zandkorrels strijden om een stukje strand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Men zegt dat de stilte spreekt, wil zoiets dan ook zeggen dat jij en ik die stilte zijn? Aha, daar had je nog niet aan gedacht hé! Maar ik zal wel weer verkeerd zijn, zo kan ik terug naar de zwijgspiraal in stilte mijmeren over die wereld waar zandkorrels strijden om een stukje strand.

We are the silence between words. 

Doch lijkt het mij dat je niet gelooft of niet wil geloven in Gods belofte. Vergis ik me?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Vergis ik me?

Sustainocratie staat voor duurzame menselijke vooruitgang, het is te zien als een ethische upgrade van onze hedendaagse democratie waarbinnen een biflatoire economie gangbaar is. Een biflatoire economie brengt economische basisbeginselen terug in herinnering waardoor ook heel wat vastgeroeste economische stellingen onder druk komen te staan en losgelaten kunnen worden. In volledige tegenstelling tot complex wordt alles veel eenvoudiger zodat het ook door iedereen kan begrepen worden, een niet te onderschatten pluspunt. Maar dat op zich kan aanvankelijk nogal overweldigend zijn, wat normaal is bij culturele transformaties van deze aard. Echter, de meeste mensen kennen hier niets van, het is dan ook niet mogelijk om er enig oordeel over te kunnen vellen. Maar wat vandaag niet is, kan morgen wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

En wat zegt Gods belofte heel precies?

Dat niets van deze wereld rechtop zal blijven en we er een betere krijgen. Waar God altijd bij ons is, geen ziekte, geen honger, geen armoede, ..

35 minuten geleden zei TTC:

Sustainocratie staat voor duurzame menselijke vooruitgang, het is te zien als een ethische upgrade van onze hedendaagse democratie waarbinnen een biflatoire economie gangbaar is. Een biflatoire economie brengt economische basisbeginselen terug in herinnering waardoor ook heel wat vastgeroeste economische stellingen onder druk komen te staan en losgelaten kunnen worden. In volledige tegenstelling tot complex wordt alles veel eenvoudiger zodat het ook door iedereen kan begrepen worden, een niet te onderschatten pluspunt. Maar dat op zich kan aanvankelijk nogal overweldigend zijn, wat normaal is bij culturele transformaties van deze aard. Echter, de meeste mensen kennen hier niets van, het is dan ook niet mogelijk om er enig oordeel over te kunnen vellen. Maar wat vandaag niet is, kan morgen wel.

Gaat de mensheid er dan op voorruit of gaat er een minderheid op voorruit door de meerderheid te onderdrukken? Zo werken hun machtspelletjes, opduwen aan de ander om zich verheven te voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Gaat de mensheid er dan op voorruit of gaat er een minderheid op voorruit door de meerderheid te onderdrukken? Zo werken hun machtspelletjes, opduwen aan de ander om zich verheven te voelen.

Wat mensen niet weten en zelfs mysterieus vinden is dat we gebruik kunnen maken van zogeheten non-lineaire attractors, dit zijn tijdloze katalysators die een gesteld probleem als sneeuw voor de zon laten verdwijnen. Veel GGZ-experten tasten werkelijk in het duister wanneer ze hiermee in aanraking komen, dit is niet onbegrijpelijk maar het zegt ook dat ze een aantal psychische stoornissen verkeerd beoordelen met alle gevolgen van dien voor de betrokkenen. Technisch gezien kunnen we echter heel wat verzachtende omstandigheden aanreiken voor dit onbegrip, het is echter wel vandaag dat mensen psychisch lijden en contraproductief behandeld worden. Maar dat los je ook niet op 1-2-3 op, het vereist immers ook de grondige elaboratie van wat dit alles in werkelijkheid betekent. En ja, dat zijn derde orde veranderingen, toch heel iets anders dan wat de nieuwe GGZ nu voorstelt.

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat niets van deze wereld rechtop zal blijven en we er een betere krijgen. Waar God altijd bij ons is, geen ziekte, geen honger, geen armoede, ..

Dat is al in orde, alleen mensen weten het nog niet waardoor je het oppervlakkig ook niet ziet. Maar dan heb je ook mensen nodig die dit voeden met liefde, niet diegenen die anderen alsmaar gaan bestrijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Wat mensen niet weten en zelfs mysterieus vinden is dat we gebruik kunnen maken van zogeheten non-lineaire attractors, dit zijn tijdloze katalysators die een gesteld probleem als sneeuw voor de zon laten verdwijnen. Veel GGZ-experten tasten werkelijk in het duister wanneer ze hiermee in aanraking komen, dit is niet onbegrijpelijk maar het zegt ook dat ze een aantal psychische stoornissen verkeerd beoordelen met alle gevolgen van dien voor de betrokkenen. Technisch gezien kunnen we echter heel wat verzachtende omstandigheden aanreiken voor dit onbegrip, het is echter wel vandaag dat mensen psychisch lijden en contraproductief behandeld worden. Maar dat los je ook niet op 1-2-3 op, het vereist immers ook de grondige elaboratie van wat dit alles in werkelijkheid betekent. En ja, dat zijn derde orde veranderingen, toch heel iets anders dan wat de nieuwe GGZ nu voorstelt.

Zeg dat maar eens tegen alleenstaande moeders die werken en amper het hoofd boven water kunnen houden.

nogmaals, wij hebben die bevoegdheid niet daar iets aan te veranderen. Zelfs stemmen haalt niets meer uit. Charles Michel verloor de verkiezingen he, werd alsnog beloond met een posje in de EU.

weet je ttc? Laat het over aan God, we moeten echt niets doen behalve binnen het mogelijke slachtoffers helpen.

laat tegelijk die ggz los, het is geen gezondheidszorg. Het zijn onrechtstreeks minions van jawel, het beestensysteem ergo duivel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Zeg dat maar eens tegen alleenstaande moeders die werken en amper het hoofd boven water kunnen houden. nogmaals, wij hebben die bevoegdheid niet daar iets aan te veranderen. Zelfs stemmen haalt niets meer uit. Charles Michel verloor de verkiezingen he, werd alsnog beloond met een posje in de EU. weet je ttc? Laat het over aan God, we moeten echt niets doen behalve binnen het mogelijke slachtoffers helpen. laat tegelijk die ggz los, het is geen gezondheidszorg. Het zijn onrechtstreeks minions van jawel, het beestensysteem ergo duivel.

Elk waarachtig christen zou dit al lang moeten weten, simpelweg omdat het tijdloos is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Elk waarachtig christen zou dit al lang moeten weten, simpelweg omdat het tijdloos is.

Tijdloos? Deze wereld heeft duidelijk een vervaldatum. Laat ze los en onthecht u. 

Het westen gaat ballingschap tegemoet, simpel als dat. Oost Europa wordt de nieuwe welvaart. Nederland overtreft Zweden bijna. En la Belziek heeft nooit bestaan.  Vorstendommen vallen, duistere machten treffen hun gelijke en ik verheug me als toeschouwer. Don’t say I didn’t tell you so :)

Armageddon is a good thing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Tijdloos? Deze wereld heeft duidelijk een vervaldatum. Laat ze los en onthecht u. Het westen gaat ballingschap tegemoet, simpel als dat. Oost Europa wordt de nieuwe welvaart. Nederland overtreft Zweden bijna. En la Belziek heeft nooit bestaan.  Vorstendommen vallen, duistere machten treffen hun gelijke en ik verheug me als toeschouwer. Don’t say I didn’t tell you so Armageddon is a good thing.

Je bent vrij om jezelf te beperken, denk je echt dat God niet meer oerknallen kan induceren? En ja, tijdloze attractors zoals het ook in de Bijbel staat in metaforische beeldspraak gebracht. Dit heb je toch allemaal al onderzocht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Je bent vrij om jezelf te beperken, denk je echt dat God niet meer oerknallen kan induceren? En ja, tijdloze attractors zoals het ook in de Bijbel staat in metaforische beeldspraak gebracht. Dit heb je toch allemaal al onderzocht?

Er was niet eens een oerknal. Er was gewoon het Woord dat levend werd. God sprak en alzo manifesteerde het. Vibrations. 

Ik heb gezocht, gevraagd en ontvangen. Deze wereld is niet iets om u aan te spiegelen, laat staan hechten of redden. Dat is waanzin, hoogmoed. Wij kunnen het klimaat niet redden, we kunnen niet eens onszelf verlossen van de goddeloze politiek. Hitler vermoordde miljoenen mensen. Maar onze samenleving vele meer en dan nog wel legaal via methodes als abortus en oorlog in het MO.

wat heb jij toch met deze wereld?

bewerkt door Fundamenteel
Joden genuanceerd naar mensen
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Er was niet eens een oerknal. Er was gewoon het Woord dat levend werd. God sprak en alzo manifesteerde het. Vibrations. Ik heb gezocht, gevraagd en ontvangen. Deze wereld is niet iets om u aan te spiegelen, laat staan hechten of redden. Dat is waanzin, hoogmoed. Wij kunnen het klimaat niet redden, we kunnen niet eens onszelf verlossen van de goddeloze politiek. Hitler vermoordde miljoenen mensen. Maar onze samenleving vele meer en dan nog wel legaal via methodes als abortus en oorlog in het MO. wat heb jij toch met deze wereld?

Toen de Bijbel geschreven werd bestond het Target2-systeem nog niet, God maakt het ons vandaag dus heel gemakkelijk. Althans, voor wie zien wil, het wordt dan een andere wereld maar dezelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Toen de Bijbel geschreven werd bestond het Target2-systeem nog niet, God maakt het ons vandaag dus heel gemakkelijk. Althans, voor wie zien wil, het wordt dan een andere wereld maar dezelfde.

Wat heb je met deze wereld? De burgeroorlog brak uit in Frankrijk. Waar dat nog niet is provoceren ze naar een burgeroorlog. Het is niet de nationalist maar de "getaande" mensen die dat doen. 

Misschien eens uit uwe woestijn komen om te zien wat er in de echte wereld op dit moment gaande is. Die vechten niet omdat ze tekort komen maar alles kregen tot zelfs volledige onschendbaarheid. 

De gele hesjes krijgen de matrak, van echt gespuis gaan ze lopen. Net een camerabewakingsbeeld gezien waar ze de Franse politie bestoken met zwaar vuurwerk, brandwonden. Denk je dat ze terug schieten? De waanzin regeert vriend. 

Eerst een regime change, dan de rest. Expect it like Jesus to come. Die zei al millennia geleden dat er een anti christ zou komen en die geest Zijn volgelingen zou onthoofden. 1400j voor de geest van anti christ de eerste fysieke vorm kreeg. 

De godslastering die Johannes op het voorhoofd bij deze goddelozen zag is de hoofdband waarop staat "la il lah il allah". Als je daar dan geen graten in ziet en de islam als religie erkent ben je danig misleid en volledig onbevoegd iets aan deze wereld te veranderen, ze zal u mee ondertrekken. 

Nogmaals : er is geen middenweg. Het is niet aan u of mij. God sprak reeds en Zijn wil zal geschieden. De tijd is gekomen. Repent now you still can. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat heb je met deze wereld? De burgeroorlog brak uit in Frankrijk. Waar dat nog niet is provoceren ze naar een burgeroorlog. Het is niet de nationalist maar de "getaande" mensen die dat doen. Misschien eens uit uwe woestijn komen om te zien wat er in de echte wereld op dit moment gaande is. Die vechten niet omdat ze tekort komen maar alles kregen tot zelfs volledige onschendbaarheid. De gele hesjes krijgen de matrak, van echt gespuis gaan ze lopen. Net een camerabewakingsbeeld gezien waar ze de Franse politie bestoken met zwaar vuurwerk, brandwonden. Denk je dat ze terug schieten? De waanzin regeert vriend. Eerst een regime change, dan de rest. Expect it like Jesus to come. Die zei al millennia geleden dat er een anti christ zou komen en die geest Zijn volgelingen zou onthoofden. 1400j voor de geest van anti christ de eerste fysieke vorm kreeg. De godslastering die Johannes op het voorhoofd bij deze goddelozen zag is de hoofdband waarop staat "la il lah il allah". Als je daar dan geen graten in ziet en de islam als religie erkent ben je danig misleid en volledig onbevoegd iets aan deze wereld te veranderen, ze zal u mee ondertrekken. Nogmaals : er is geen middenweg. Het is niet aan u of mij. God sprak reeds en Zijn wil zal geschieden. De tijd is gekomen. Repent now you still can. 

Het is nooit goed om het kind met het badwater weg te gooien, zegt men. In sommige gevallen volstaat het immers om het water te verversen wanneer dat te sterk bezoedeld is geraakt. Het is als de intro van een nieuwe therapie waarvan je nu nog niet weet wat je te zien zal krijgen, en wie de therapie volgt mag rekenen op een boeiend leven met een hart vol hoop. Voor sommigen een mysterie, voor anderen een maar al te vaak onbegrepen weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Het is nooit goed om het kind met het badwater weg te gooien, zegt men. In sommige gevallen volstaat het immers om het water te verversen wanneer dat te sterk bezoedeld is geraakt. Het is als de intro van een nieuwe therapie waarvan je nu nog niet weet wat je te zien zal krijgen, en wie de therapie volgt mag rekenen op een boeiend leven met een hart vol hoop. Voor sommigen een mysterie, voor anderen een maar al te vaak onbegrepen weten.

Maar het water vervangen willen ze niet? Ze erkennen niet eens de problemen omdat ze anders moeten optreden. Dus domesticeren ze de brave burger op de waanzin omdat ze dan minder handen moeten vuil maken...

Een ziekte bestrijd je niet door de symptomen te behandelen maar het tot in de kern te vernietigen. Wat God ook zal doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar het water vervangen willen ze niet? Ze erkennen niet eens de problemen omdat ze anders moeten optreden. Dus domesticeren ze de brave burger op de waanzin omdat ze dan minder handen moeten vuil maken... Een ziekte bestrijd je niet door de symptomen te behandelen maar het tot in de kern te vernietigen. Wat God ook zal doen. 

Christusbewustzijn komt van binnenuit en vertaalt zich naar een aangepaste modus operandi, hoe meer mensen hierop aansluiten hoe eenvoudiger het werkt. Komt geen bloedvergieten bij kijken, integendeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Christusbewustzijn komt van binnenuit en vertaalt zich naar een aangepaste modus operandi, hoe meer mensen hierop aansluiten hoe eenvoudiger het werkt. Komt geen bloedvergieten bij kijken, integendeel.

Wie zegt dat er bloed vergoten zal worden? Ze zien Jezus verschijnen en gaan gewoon al onder aan angst alleen... 

Christen bewustzijn is een alomvattend woord he. Maar denkt niet dat wie geraakt wordt door de Heer enige intentie heeft deze wereld te redden. Mensen wel ja, maar niet door ze meer middelen toe te schuiven. Eerder streven ze naar vrijheid waar ieder zijn eigen middelen kan voorzien. God is de leverancier, niet de globalisten van vandaag. Doch verkopen wij onze ziel door de politiek van anti christenen voor Christus te plaatsen. Je kan niets goed bereiken met iets slecht. Geld is geen middel van onze Heer. Die nam genoegen met brood, vis en water. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wie zegt dat er bloed vergoten zal worden? Ze zien Jezus verschijnen en gaan gewoon al onder aan angst alleen... Christen bewustzijn is een alomvattend woord he. Maar denkt niet dat wie geraakt wordt door de Heer enige intentie heeft deze wereld te redden. Mensen wel ja, maar niet door ze meer middelen toe te schuiven. Eerder streven ze naar vrijheid waar ieder zijn eigen middelen kan voorzien. God is de leverancier, niet de globalisten van vandaag. Doch verkopen wij onze ziel door de politiek van anti christenen voor Christus te plaatsen. Je kan niets goed bereiken met iets slecht. Geld is geen middel van onze Heer. Die nam genoegen met brood, vis en water. 

Als er iets is dat ik niet begrijp dan is dat het feit dat politici schijnbaar niet weten wat anderen wel weten, maar zoals geweten is de kloof tussen hen en wetenschap nogal groots. En ik prijs me gelukkig geen wetenschapper te zijn, ik zou namelijk elke dag hartenpijn hebben bij het zien van deze toestanden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Als er iets is dat ik niet begrijp dan is dat het feit dat politici schijnbaar niet weten wat anderen wel weten, maar zoals geweten is de kloof tussen hen en wetenschap nogal groots. En ik prijs me gelukkig geen wetenschapper te zijn, ik zou namelijk elke dag hartenpijn hebben bij het zien van deze toestanden.

De wetenschap, ggz, banken,...

Wanneer ga je het eens bij God leggen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid