Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Mullog:
1 uur geleden zei antoon:

het probleem zit erin dat je volgens mij uitvluchten zoekt in diverse vormen.

Nee, ik probeer te begrijpen wat jullie schrijven en vraag naar zaken waarvan ik denk dat die niet in lijn zijn met wat jullie vinden dat er voorspeld is.

 

In dat geval excuses.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 483
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Verpest toch niet elk topic, met dezelfde mantra, buiten dat hoort men niet elk mens over dezelfde kam te scheren. God haalt zijn volk overal vandaan.

Inderdaad reprensenteerd dat het offer zonder zonde moest zijn, want God is heilig.

Moet jij je joods venijn niet op eoa joods forum gaan spuien? Ik heb werkelijk geen boodschap aan dat onchristelijke gezever van je.   modbreak Trajecto: Alweer een beledigende post en he

6 uur geleden zei antoon:
11 uur geleden zei Dat beloof ik:
12 uur geleden zei antoon:

natuurlijk begon 1914 in het klein maar het groeide uit tot een zeer groot conflict, vergeet in volgorde ook de Spaanse griep niet vermeld in Openbaring. 

Het begint nu werkelijk vervelend te worden. De Spaanse griep staat niet helemaal niet vermeld in Openbaring. 
Er staat iets anders, waarvan jij denkt dat het over de Spaanse griep gaat, maar als je jouw argumentatie daarvoor gaat bekijken, kan dat waarschijnlijk net zo goed over aids of de pest gaan.

Het WTG  noemt ze volgens mij allebei dus ook aids betreffende de ruiter met het vale paard, de pest komt niet overeen met de chronologie naar de eindtijd, daar is de bijbel wel zeer duidelijk in, dat kan je rustig vergeten.

Citaat

 

In 1918 verspreidde zich een griepgolf over de wereld. Het bestaan hiervan werd bekend via de Spaanse media die begonnen te berichten over een griepgolf waaraan mensen stierven. Hierdoor was de griep al snel bekend als de Spaanse griep. Deze griepgolf bleek afkomstig van de Amerikaanse troepen die naar Europa waren gezonden. De Amerikanen besmetten ook andere legerkorpsen: de Britten, de Fransen en uiteindelijk ook de Duitsers. Toen de troepen na de oorlog terugkeerden, verspreidde de griep zich door de feestelijke parades waarin de troepen onthaald werden.

In tegenstelling tot de meeste ziekten doodde de Spaanse griep niet alleen kleine kinderen en bejaarden, maar ook personen in de leeftijd van 20 tot 40 jaar. Bovendien was de weerstand van veel personen ondermijnd. Conservatieve schattingen gaan ervan uit dat deze pandemie 20 miljoen doden eiste, andere gaan uit van 100 miljoen. Wanneer men deze slachtoffers meetelt als doden ten gevolge van de Eerste Wereldoorlog, komt het totale dodental uit op 119 miljoen, waarmee de Eerste Wereldoorlog het dodelijkste conflict is dat de mensheid ooit kende, de Tweede Wereldoorlog inbegrepen.

 

bron https://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Wereldoorlog#De_Spaanse_griep

Citaat

door de Zwarte Dood van 1347-1351 een derde deel van alle Europeanen, destijds enkele tientallen miljoenen, het leven liet.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pest_(ziekte)

De amerikaanse wereldmacht moest nog op het toneel komen en zich duidelijk laten gelden in grote oorlogen, dat was toch volgens mij nog niet in de periode van de epidemie

Dat is een hoop tekst.  Maar de Spaanse griep staat niet in Openbaringen.

3 uur geleden zei antoon:

Amerika is de laatste koning op het toneel, er zijn nog meer passages in de Bijbel die dat aangeven

Nee. Ook dat staat nergens in de Bijbel en is volledig eigen invulling. Die je dan ook niet kunt onderbouwen met voorbeelden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei antoon:

Er staat niet Amerikanen, die waren er toen Johannes de openbaring optekende nog niet, wel staat er dat er nog een wereldmacht moet komen.

Helaas voor jou. Ook dat staat niet in Openbaringen.
Er staat dat er 5 koningen waren, eentje is, en nog eentje moet komen.
Vervolgens wordt er gesproken over een 8e koning, die ook weer één van de 7 is. 
Het is zo vaag als maar zijn kan, je kunt hier werkelijk alle kanten mee op.
En dat gebeurt dan ook. 
Ook door jou.
Maar jouw uitleg is niet beter dan die van ieder ander.

 

Ik zou niet weten waar ik ernaast zit. Ik leg het grondig aan je uit , het probleem zit erin dat je volgens mij uitvluchten zoekt in diverse vormen. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Noel2:

Je moet denk ik een zeker idee hebben van wat komen gaat, profeet-genen, om profetieen naar waarheid te kunnen verstaan, het is niet iedereen gegeven, en respect zou beter zijn dan je eigen onkunde te etaleren. Ik mis die genen trouwens ook, ben alleen wat beter geworden in extrapoleren.

Geen profeet-genen maar onderscheidingsvermogen, een gave van de Geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Noel2:

Ik mis die genen trouwens ook, ben alleen wat beter geworden in extrapoleren.

Het is wel zo dat de Geest je helpt. Het uitleggen van Openbaring is niet makkelijk. Het is een aansluitend verhaal en het is kastig om een stukje uit te leggen, bijv over Amerika, zonder de rest erbij te halen. Je ziet dat Engeland en daarvan uit Amerika en Europa na de Romeinen de grootste wereldmacht was. Het was ook de wereldmacht waarmee Gods volk het meest mee te maken had.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Het is wel zo dat de Geest je helpt. Het uitleggen van Openbaring is niet makkelijk. Het is een aansluitend verhaal en het is kastig om een stukje uit te leggen, bijv over Amerika, zonder de rest erbij te halen. Je ziet dat Engeland en daarvan uit Amerika en Europa na de Romeinen de grootste wereldmacht was. Het was ook de wereldmacht waarmee Gods volk het meest mee te maken had.

Er wordt niet gesproken over wereldmacht. Openbaringen heeft het alleen over een koning. Dat kan ook koning Moezieboezie van Swaziland zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Er wordt niet gesproken over wereldmacht. Openbaringen heeft het alleen over een koning. Dat kan ook koning Moezieboezie van Swaziland zijn.

Nee hoor. Je ziet een sterke overeenkomst met Daniël en die heeft het ook over wereldmachten. Bovendien gaat Openbaring over de Dag van Jehovah (de Heer). In de tijd van die koningen die jij noemt is niks noemenswaardigs gebeurd, laat staan het aanbreken van Gods Koninkrijk op aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei sjako:

Het is wel zo dat de Geest je helpt. Het uitleggen van Openbaring is niet makkelijk. Het is een aansluitend verhaal en het is kastig om een stukje uit te leggen, bijv over Amerika, zonder de rest erbij te halen. Je ziet dat Engeland en daarvan uit Amerika en Europa na de Romeinen de grootste wereldmacht was. Het was ook de wereldmacht waarmee Gods volk het meest mee te maken had.

Ik noem profeet-genen, maar misschien werkt het nog anders, ik denk dat ik me vergis hierbij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei sjako:

Nee hoor. Je ziet een sterke overeenkomst met Daniël en die heeft het ook over wereldmachten. Bovendien gast Openbaring over de Dag van Jehovah (de Heer). In de tijd van die koningen die jij noemt is niks noemenswaardigs gebeurd, laat staan het aanbreken van Gods Koninkrijk op aarde.

Daniel heeft het niet OOK over wereldmachten. Openbaringen heeft het nl in het geheel niet daarover.
Ik noem geen enkele tijd van koningen. 
Weet jij veel wanneer koning Woezieboezie heerste, wellicht was dat wel in de 19e eeuw, ten tijde van de  Taiping opstand (je weet wel, die door een Christen ontstoken oorlog die net zo veel mensen kostte als WO1). 

Alleen.... koning Woezieboezie zou niets van de Taiping opstand hebben geweten, en andersom ook niet. Weet je waarom? Omdat allebei in een heel ander deel van de wereld leefden en geen idee hadden wat zich elders afspeelde. Net zoals ten tijde van het Babylonische rijk (waarin Daniel zou zijn geschreven). Vandaar dat de wereldrijken waarover wordt gesproken, allemaal worden ingevuld met rijken die slechts een klein deel van de wereld bevatten en ook slecht is dat kleine deel invloed uitoefenden. Het waren dus geen wereldrijken. Wist Daniel veel.
Hij wist niet dat een continent als Australie bestond, dat veel groter was dan het Perzische of Babylonische Rijk ooit was.
Of dat er een volk zou zijn als de Inca's. Als je hun hele gebied van het ene naar het andere eind zou reizen, zou je bijna 2 keer heen weer door het Babylonische Rijk kunnen zijn geweest.

Wat ik dus met het voorgaande wil zeggen over de visie van de WTG over 'wereldmachten' door Daniel: het slaat nergens op. Het wereldbeeld van Daniel beperkte zich hooguit tot een klein deel van de wereld, ergens gelegen in een gebied dat we nu kennen als het Midden-Oosten. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Daniel heeft het niet OOK over wereldmachten. Openbaringen heeft het nl in het geheel niet daarover.

Zeker weten van wel. Daniël wordt ook wel de Openbaring van het OT genoemd. Ze komen met elkaar overeen. Allebei gebruiken ze beesten die uit de zee (mensenmassa) opstijgen. Ik weet waar ik het over heb. Ik heb het tot in den treure bestudeerd. Er is geen speld tussen te krijgen, ook al probeer je dat. Zoals ik je al eerder uitgelegd heb gaat het om wereldmachten die van invloed zijn op Gods volk. Die oorlog die jij noemt was geen WERELDOORLOG. 

Het WTG heeft wel degelijk gelijk. Daniël 2 is zo duidelijk als wat. Het beeld stelt wereldmachten voor. Het is zo klaar als een klontje. @antoon heeft er nb nog een plaatje bij gezet. Het kan niet duidelijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei sjako:

Zeker weten van wel. Daniël wordt ook wel de Openbaring van het OT genoemd. Ze komen met elkaar overeen. Allebei gebruiken ze beesten die uit de zee (mensenmassa) opstijgen. Ik weet waar ik het over heb. Ik heb het tot in den treure bestudeerd. Er is geen speld tussen te krijgen, ook al probeer je dat. Zoals ik je al eerder uitgelegd heb gaat het om wereldmachten die van invloed zijn op Gods volk. Die oorlog die jij noemt was geen WERELDOORLOG

Zo lust ik er nog wel een paar: "Daniel wordt ook el de openbaring van het OT genoemd". Als het hier gaat over het boek Openbaringen, dan wordt daarmee uiteraard het boek uit het NT bedoeld.  Daarin wordt niet gesproken over wereldrijken of - machten. Het is dan ook onjuist om te zeggen dat Daniel het ook heeft over wereldrijken. hij heeft het daarover, maar als enige. Dus geen ook. En dat is duidelijk wat ik schreef:

57 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Daniel heeft het niet OOK over wereldmachten. Openbaringen heeft het nl in het geheel niet daarover.

Met "ik heb het tot in den treure bestudeerd" bedoel je waarschijnlijk dat je heel veel WTG publicaties hebt gelezen. Dat is niet bestuderen, maar slechts een eenzijdige mening voor jezelf bevestigen. Bestuderen houdt in dat je jezelf ook verdiept in andere meningen, en zaken tegen elkaar afweegt en vergelijkt.
Zo denk je ook dat je iets hebt uitgelegd, maar je hebt niets anders gedaan dan jouw visie weergeven. Nergens in de Bijbel staat dat Daniel het heeft over wereldmachten die van invloed zijn op Gods Volk.

Dat jij er geen speld tussen ziet, betekent nog niet dat er geen speld is tussen te krijgen. Ik zie die speld namelijk wel. En veel meer dan een speld ook. 

De oorlog die ik noem staat niet te boek als wereldoorlog.  Dat doet er niet toe. Ik reageerde namelijk op @antoon, die stelde : "alleen vonden er grootse dingen plaats in het geestenrijk, Satan werd naar de aarde verbannen, blijkt wel uit de verschrikkingen daarna , het is overduidelijk dat de profetie uitkomt" . Daarbij noemde hij WO1 als de verschrikking waaruit dat blijkt. Ik gaf de Taiping opstand aan als net zo'n grote verschrikking en vroeg me af waarom dat dan niet als teken werd gezien. Er vielen immers net zo veel doden?

De WTG verwachtte in 1914 een bepaalde gebeurtenis te kunnen herkennen aan 'verschrikkingen' . Dat meent de WTG te hebben gevonden in WO1. Maar daarbij vergeet men dat verschrikkingen van dezelfde (of nog grotere!) omvang al eerder en vaker plaats vonden. Daardoor kan 1914 niet worden gezien als 'teken van de komst van Satan'. Als dat Het Teken is, dan was dat er namelijk al eerder en groter. Dan heb je toch uit te leggen waarom die eerdere tekens geen betekenis hebben. En dat kan de WTG niet. 

Dan blijkt daarnaast ook nog eens dat zelfs @Antoon toegeeft dat de WTG er met haar verwachting regelmatig naast zit.
Om dán nog te gaan stellen dat de WTG gelijk heeft en er geen speld is tussen te krijgen.... dan heb je wel een groot bord voor je hoofd hoor.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Om dán nog te gaan stellen dat de WTG gelijk heeft en er geen speld is tussen te krijgen.... dan heb je wel een groot bord voor je hoofd hoor.

Heb er meerdere uitleggingen bekeken, maar die van het Genootschap komen volgens mij het dichtste bij de waarheid. Er zullen best wel een paar dingen niet kloppen, maar in grote lijnen wel.

12 uur geleden zei Dat beloof ik:

Wist Daniel veel.

Daniël begreep het zelf niet allemaal. 

Daniël 12 In die tijd zal Michaël opstaan, de grote vorst die staat ten behoeve van jouw volk. Er zal een moeilijke tijd aanbreken zoals er niet is geweest sinds er een volk is ontstaan tot die tijd. In die tijd zal jouw volk ontkomen, iedereen die geschreven blijkt te staan in het boek.  2 Velen van hen die in het stof van de aarde slapen, zullen ontwaken, sommigen tot eeuwig leven en anderen tot schande en eeuwige verachting. 3 Degenen die inzicht hebben, zullen zo helder stralen als het uitspansel van de hemel, en degenen die de velen tot rechtvaardigheid brengen als de sterren, voor altijd en eeuwig. 4 Houd de woorden geheim, Daniël, en verzegel het boek tot de tijd van het einde. Velen zullen het grondig onderzoeken, en de ware kennis zal overvloedig worden.’

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is niet ongewoon, ook Johannes moest een gedeelte van openbaring verzegelen, en wel een gedeelte op het eind, de woorden moesten geheim blijven tot het punt dat de eindtijd zover was, volgens mij ook de periode die overeenkomt met Daniel. Op het moment dat het zover is zal de schepper ongetwijfeld meer inlichtingen geven aan hen die dat toekomt

17 uur geleden zei Dat beloof ik:

Met "ik heb het tot in den treure bestudeerd" bedoel je waarschijnlijk dat je heel veel WTG publicaties hebt gelezen. Dat is niet bestuderen, maar slechts een eenzijdige mening voor jezelf bevestigen. Bestuderen houdt in dat je jezelf ook verdiept in andere meningen, en zaken tegen elkaar afweegt en vergelijkt.
Zo denk je ook dat je iets hebt uitgelegd, maar je hebt niets anders gedaan dan jouw visie weergeven. Nergens in de Bijbel staat dat Daniel het heeft over wereldmachten die van invloed zijn op Gods Volk.

Ik heb inderdaad zo goed als alle WTG publicaties doorgespit, maar daarnaast heb ik ongeveer even veel op Wiki en de Engelse Wiki gezeten, ook naslagwerken had ik tot mijn beschikking, het internet afgesrtruind op redelijke tegenargumenten, niet te vinden, ook sites van verschillende apologeten beschouwd, net als Sjaco kom ik tot de conclusie dat het WTG nog het dichtste bij de waarheid zit

17 uur geleden zei Dat beloof ik:

De oorlog die ik noem staat niet te boek als wereldoorlog.  Dat doet er niet toe. Ik reageerde namelijk op @antoon, die stelde : "alleen vonden er grootse dingen plaats in het geestenrijk, Satan werd naar de aarde verbannen, blijkt wel uit de verschrikkingen daarna , het is overduidelijk dat de profetie uitkomt" . Daarbij noemde hij WO1 als de verschrikking waaruit dat blijkt. Ik gaf de Taiping opstand aan als net zo'n grote verschrikking en vroeg me af waarom dat dan niet als teken werd gezien. Er vielen immers net zo veel doden?

Er zijn nog meer lijnen in de Bijbel die naar Amerika als de laatste macht verwijzen, het is niet alleen bovenstaande

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dan blijkt daarnaast ook nog eens dat zelfs @Antoon toegeeft dat de WTG er met haar verwachting regelmatig naast zit.
Om dán nog te gaan stellen dat de WTG gelijk heeft en er geen speld is tussen te krijgen.... dan heb je wel een groot bord voor je hoofd hoor.

klopt waarbij wel gezegd dat het inderdaad enkele belangrijke punten over theologie  betrof, maar waarbij vaak persoonlijke opvattingen/ verlangens en opportunisme de bovenhand had, de broeders dachten oa. opgenomen te worden in de hemel, ging niet door, aan het scharnierpunt 1914 als het einde der tijden, Jezus op de troon van David, Satan naar de aarde verbannen en Amerika als 7e en laatste wereldmacht, is niet veel, of bijna zo goed als niets meer gesleuteld.

Toch geef ik je mee dat de broeders niet slim waren, zij hadden beter kunnen zeggen zoiets als "we verwachten  het en hopen er op, maar 100 % zeker is het niet" of iets in die geest. dan komt het beter over.

Ook veel uitleggers van andere richtingen komen bij Amerika in de eindtijd uit, het is ook moeilijk voor te stellen dat de wereld nog heel lang intact blijft. 

  1. Wapenwedloop die opnieuw begonnen is, diverse landen staan op rand van oorlog en het neemt toe.
  2. Opwarming van de aarde, uitputting van natuurlijke bronnen en evenwicht. 
  3. Handelsoorlogen.
  4. Banken die in crisis komen.  
  5. Gigantische volksverhuizingen die het evenwicht in de verhoudingen kunnen verstoren.  moet ik nog even doorgaan
bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

Dat is niet ongewoon, ook Johannes moest een gedeelte van openbaring verzegelen, en wel een gedeelte op het eind, de woorden moesten geheim blijven

Mij begint de logica volledig te ontgaan. zoals ik al eerder aangaf zie ik het nut niet van profetieën die eeuwen in de toekomst liggen. En al helemaal niet van profetieën die geheim moeten blijven. Kun je eens uitleggen waarom dat is? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is ver in de eindtijd volgens openbaring hoofdstuk 10 , de wereldwijde prediking van het koninkrijk gesymboliseerd door sprinkhanen in het vorige hoofdstuk is of loopt aan zijn eind, Jezus heeft werkelijk koninkrijks macht met zijn voeten op aarde en zee, verderop staat ook er zal geen uitstel meer zijn, het WTG doet volgens mij geen bindende uitspraak over het hoofdstuk, volgens mij is het de periode na de afkondiging vrede en zekerheid, waarover de schepper op zijn bestemde tijd meer inlichtingen zal geven

Citaat

Openbaring 10
01  En ik zag een andere sterke engel uit de hemel neerdalen, getooid met een wolk, en er was een regenboog boven zijn hoofd, en zijn aangezicht was als de zon, en zijn voeten waren als vuurzuilen, 
02  en in zijn hand had hij een kleine geopende boekrol. En hij zette zijn rechtervoet op de zee, maar zijn linker op de aarde, 
03  en hij riep met een luide stem, zoals wanneer een leeuw brult. En toen hij riep, lieten de zeven donderslagen hun eigen stemmen horen.
04  Toen nu de zeven donderslagen spraken, stond ik op het punt te schrijven; maar ik hoorde een stem uit de hemel zeggen: ” Verzegel de dingen die de zeven donderslagen gesproken hebben en schrijf ze niet op” 

  1. Aarde = bijbels, de zogenaamde stabiele organisatie op aarde van Satan
  2. Zee = bijbels, de rusteloze goddeloze mensenmassa 

 

Ik begrijp ook best dat mensen moeite hebben met de  logica , de schrift is niet makkelijk, broeders van ons Sjako en ik hebben jarenlang onder gebed voor Gods geest moeite gedaan om het te begrijpen en uit te dragen, om het maar eventjes op een forum uit te leggen valt nu eenmaal niet mee

Citaat

 

05  En de engel die ik op de zee en op de aarde zag staan, hief zijn rechterhand op naar de hemel, 
06 en hij zwoer bij Degene die tot in alle eeuwigheid leeft, die de hemel en wat daarin is en de aarde en wat daarop is en de zee en wat daarin is, heeft geschapen: „Er zal geen uitstel meer zijn; 
07  maar in de dagen waarin de zevende engel zich laat horen, wanneer hij op het punt staat op zijn trompet te blazen, wordt het heilige geheim van God overeenkomstig het goede nieuws dat hij aan zijn eigen slaven, de profeten, heeft bekendgemaakt, inderdaad tot een einde gebracht.”

Ook Daniël spreekt over geheim houden, ver in de eindtijd

Citaat

Daniël 12
01  En gedurende die tijd zal Michaël opstaan, de grote vorst die staat ten behoeve van de zonen van uw volk. En er zal zich stellig een tijd van benauwdheid voordoen zoals er niet is teweeggebracht sedert er een natie is ontstaan tot op die tijd. En gedurende die tijd zal uw volk ontkomen, een ieder die geschreven wordt bevonden in het boek.             
02  En er zullen er velen zijn van hen die in de stofbodem slapen, die zullen ontwaken, dezen tot leven voor onbepaalde tijd en die tot smaadheden [en] tot afschuw voor onbepaalde tijd.            
03  En zij die inzicht hebben, zullen stralen als de glans van het uitspansel    en degenen die de velen tot rechtvaardigheid brengen, als de sterren tot onbepaalde tijd, ja, voor eeuwig.        
04  En wat u betreft, o Daniël, maak de woorden geheim en verzegel het boek, tot de tijd van [het] einde. Velen zullen her- en derwaarts gaan, en de [ware] kennis zal overvloedig worden.”            


Het is ver in de eindtijd volgens openbaring , de wereldwijde prediking van het koninkrijk gesymboliseerd door sprinkhanen in het vorige hoofdstuk is of loopt aan zijn eind, Jezus heeft werkelijk koninkrijks macht met zijn voeten op aarde en zee, verderop staat ook er zal geen uitstel meer zijn, het WTG doet volgens mij geen bindende uitspraak over het hoofdstuk, volgens mij is het de periode na de afkondiging vrede en zekerheid

De auteur van de schrift zal op zijn bestemde tijd waarschijnlijk door zijn geest meer inlichtingen geven, ik kan daarover geen uitspraak doen

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei antoon:

Het is ver in de eindtijd volgens openbaring , de wereldwijde prediking van het koninkrijk gesymboliseerd door sprinkhanen in het vorige hoofdstuk is of loopt aan zijn eind, 

Dat klopt niet. Ik zou dan al 5 maanden pijn moeten hebben gehad, verlangend naar de dood.
Maar dat is niet het geval. Het is dus niet eens begonnen.
En wie zegt dat de sprinkhanen de prediking symboliseren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie dat het onderwerp je bezighoudt, dat siert je, 5 maanden is ongeveer de levensduur van de sprinkhaan, dit symboliseert dat gedurende de hele levensduur van het insect, gepredikt wordt, die sprinkhaan  weer staat voor individuele predikers van Gods koninkrijk, die hun hele leven naar de Schrift verwijzen

Citaat

openbaring 9 En het werd de [sprinkhanen] niet toegestaan hen te doden, maar dat zij vijf maanden lang gepijnigd zouden worden, en de pijniging die zij ondergingen, was als de pijniging door een schorpioen, wanneer hij een mens slaat. 

voor ongelovigen kan de prediking overkomen als pijniging.

Dat zij de prediking symboliseren en ook de ruiterij daarna is op te maken uit de chronologie van gebeurtenissen en omliggende verzen plus begrip met wat er met bepaalde woorden bedoelt wordt, hier is grondige kennis voor nodig.

 

18  Door deze drie plagen werd een derde deel van de mensen gedood, ten gevolge van het vuur en de rook en de zwavel die uit hun bek kwamen. 
19  Want de macht van de paarden is in hun bek en in hun staart; want hun staarten gelijken op slangen en hebben koppen, en hiermee brengen zij schade toe.
20  Maar de overige mensen, die niet gedood werden door deze plagen, hadden geen berouw van de werken van hun handen, zodat zij de demonen en de afgoden van goud en zilver en 

Het gaat om prediking, er worden mensen gedood en de overigen hadden geen berouw ondanks de prediking, gedood wil zeggen gedood voor je zonde en inkeer tot de God van de schrift.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-8-2019 om 04:16 zei antoon:

Dat is niet ongewoon, ook Johannes moest een gedeelte van openbaring verzegelen, en wel een gedeelte op het eind, de woorden moesten geheim blijven tot het punt dat de eindtijd zover was,

Wat heb je aan geheime profetieën die ook nog eens zover in de toekomst liggen dat er generaties overheen gaan voor ze gerealiseerd worden. Kun jij mij dat uitleggen? Ik wil dus niet weten wat Daniel of Johannes of wie dan ook geprofeteerd hebben maar wat je er aan hebt om te weten dat bijvoorbeeld 20 eeuwen later, in 1914, Jezus de troon in hemel bestijgt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-8-2019 om 12:39 zei Mullog:

Wat heb je aan geheime profetieën die ook nog eens zover in de toekomst liggen dat er generaties overheen gaan voor ze gerealiseerd worden. Kun jij mij dat uitleggen? Ik wil dus niet weten wat Daniel of Johannes of wie dan ook geprofeteerd hebben maar wat je er aan hebt om te weten dat bijvoorbeeld 20 eeuwen later, in 1914, Jezus de troon in hemel bestijgt. 

Graag zou ik zeer uitgebreid antwoorden, echter er staan dingen in de schrift waar we niet altijd meteen mee wegkomen of antwoord op weten, God heeft zijn woord laten optekenen, met een goede bedoeling, oa. staat er ook dat er t.z.t. nieuwe rollen geopend zullen worden, progressief geeft de schepper inlichtingen en meer inzicht, ook  in wat er al geschreven staat door middel van de geest, dit naarmate ook hoe ver we in de eindtijd zijn.

BV.dingen die Daniel toen niet begreep, maar wel op moest schrijven zijn ons in deze eindtijd ook duidelijker, ik denk dat veel van wat verzegeld was ons door middel van de geest nu ook ons duidelijker is, bv. over het beest dat was maar ook weer opstond, Volkerenbond/ Verenigde naties is tijdens de oorlog een lezing geweest waarbij de spreker de verzen aanhaalde en verkondigde dat er een nieuwe vereniging van naties zou ontstaan, ik claim niets maar het kan zijn dat de geest dat ingaf en dat er meer dingen zijn die verzegeld waren door de schepper nu aan zijn ware gelovigen ingegeven wordt.

Ik bestudeer het gegeven waar je mee aankomt verder, het is ook geen onredelijke vraagstelling van je, hopelijk kom ik nog met een nog meer gespecificeerd antwoord. 

Nog even dit, Jezus had zijn boodschap letterlijk kunnen brengen, maar in plaats daarvan gebruikte hij veel illustraties, dit had een bedoeling, gelovigen zouden zijn woorden herkennen en begrijpen, starre ongelovigen niet, dit  kan ook het geval zijn met verzegelen, gelovigen kunnen genoeg hebben met wat er al geschreven staat en zoals gezegd, de schepper geeft volgens mij steeds meer info, naarmate de eindtijd nadert. 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-8-2019 om 10:16 zei Robert Frans:

Het zou pas indrukwekkend zijn geweest, als men in de Middeleeuwen daadwerkelijk geloofde dat ze nu op de helft van de eindtijd waren, omdat zij immers dan ook voorzagen dat pas na het jaar 2000 het einde der tijden zou aanbreken.
Maar dat deden ze niet. Sterker nog: zij kregen zelfs een behoorlijk sterke reden om te geloven dat zij in de eindtijd leefden, namelijk de Zwarte Dood, ofwel de pest, die eenderde van heel Europa uitroeide, zonder dat men toen nog wist hoe dat gebeurde. Dát was pas echt een angstaanjagende gebeurtenis, die hele steden tot spooksteden maakte.
Zelfs de pestmeesters destijds zagen er spookachtig uit:

 screen-shot-2013-08-17-at-10-07-35.png?w

Ik bedoel maar...

Elke eindtijger is inderdaad weer van mening dat het in déze tijd of héél binnenkort staat te gebeuren. Maar ze zullen nooit kunnen aantonen dat hun kijk op de eindtijd ook vroeger zo werd gedeeld en dus niet louter een product is van de eigen tijd en de eigen perceptie is.
De apostelen geloofden (waarschijnlijk) al dat het heel snel ging gebeuren, hoewel Paulus later al rekening hield met een nog lange periode. De vroege christenen geloofden dat, met de vervolging van Rome als sterk teken. De vroeg-, hoog- en laat-Middeleeuwers. De negentiende-eeuwse opwekkingsbewegingen in Amerika, waar ondermeer het WTG ook vanaf stamt. En veel christenen vandaag de dag dus ook.

Enerzijds hebben ze natuurlijk wel gelijk, want elk mens zal binnen nu en tachtig jaar Christus ontmoeten door de dood heen. En dat kan ook zomaar morgen gebeuren, dus waakzaam en voorbereid zijn is altijd het juiste om te doen. 'Gedenk, o mens, dat gij van stof zijt...'
Maar wanneer de jongste dag aanbreekt, de Dies Irae, het laatste Oordeel? Dat weten we dus inderdaad niet. Er zijn vele zeer tekenen uit allerlei tijden, van nietsontziende pandemieën tot catastrofale natuurrampen tot meedogenloos bloedige oorlogen, maar tot nu toe heeft geen enkel teken die dag direct aangekondigd.
Het volgende sterke teken kan dus ook zomaar wederom een van de tekenen zijn, of misschien ineens tóch dé aankondiging. We weten het niet en ik geloof dat het ook niet aan ons is om dat precies uit te willen rekenen.
Want of het nog heel lang of heel kort zal duren, het Oordeel wacht je toch wel binnen de tijdsspanne van een mensenleven, dus al zou het nog heel kort duren, dan zal dat als het goed is niets hoeven te veranderen aan je leefwijze.

Het zal nog maar kort duren. Maar je ziet iets heel belangrijks over het hoofd. Het is namelijk pas iets meer dan 100 jaar dat vrijwel alle mensen over een Bijbel kunnen beschikken (beschikbaar in de eigen taal en betaalbaar), en dus het Evangelie kennen of kunnen kennen.  Mede dankzij "de kerk" (rkk) die uit alle macht tegenwerkte dat de Bijbel in de moedertaal verscheen. --> "hou jij ze dom, sprak de bankier, dan hou ik ze arm".De Jehova's Getuigen zien het dus in elk geval  niet helemaal verkeerd, want met de toename van de Bijbelkennis kwamen ook de grote wereldoorlogen, waarvan we nu aan de rand staan van de Derde Wereldoorlog. Er zijn mensen, beroepsmilitairen, die zelfs zeggen dat de wereld zich reeds in oorlog bevindt. https://www.nu.nl/dvn2/5983432/interview-met-landmachtcommandant-feitelijk-is-oorlog-al-aan-de-gang.html

De echte extremisten zijn altijd de clericalen in de hoogste regionen geweest en hebben de profeten gedood. En die zijn altijd "beledigd", dat waren ze al in de tijd van Jezus: 

Lucas 11,45-54 "Daarop zei een wetgeleerde tegen hem: 'Meester, door die dingen te zeggen beledigt u ook ons.' Maar Jezus zei: 'Wee ook jullie, wetgeleerden! Want jullie leggen de mensen ondraaglijke lasten op, maar raken die zelf met geen vinger aan. Wee jullie, want jullie bouwen graftomben voor de profeten, terwijl jullie voorouders hen hebben gedood. Jullie zijn getuigen die instemmen met de daden van jullie voorouders, want zij hebben hen gedood en jullie bouwen de tomben! Daarom heeft God in zijn wijsheid gezegd: "Ik zal profeten en apostelen naar hen zenden, maar ze zullen sommigen van hen doden en anderen vervolgen." Voor het bloed van al de profeten dat sinds de grondvesting van de wereld vergoten is, zal van deze generatie genoegdoening worden geëist, van het bloed van Abel tot het bloed van Zecharja, die omkwam tussen het brandofferaltaar en het heiligdom. Ja, ik zeg jullie, van deze generatie zal genoegdoening worden geëist! Wee jullie wetgeleerden, want jullie hebben de sleutel tot de kennis weggenomen; zelf zijn jullie niet binnengegaan, en anderen die wel binnen wilden gaan hebben jullie tegengehouden.' Toen hij het huis verliet, waren de schriftgeleerden en de Farizeeën uitzinnig van woede; ze begonnen hem over van alles uit te vragen, in een arglistige poging om hem te betrappen op een ongeoorloofde uitspraak."

En dit wegnemen van de sleutel doet ze nog steeds, onder andere door te blijven beweren dat het ouweltje, de hostie, letterlijk het lichaam van Christus zou zijn en het instituut kerk dus zou bepalen wie Hem ontvangen, verdraait men (de kerk) wat Jezus heeft gezegd over het avondmaal, namelijk enkel: "doe dit te mijner nagedachtenis".

Christus gebruikt de kerk, spreekt door de kerk, maar zij bezit Hem niet. Hij bezit háár. En niet andersom. 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid