Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 73
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Eens even kijken, er loopt hier ene @Fundamenteel rond die te pas en te onpas iedereen die hem niet bevalt met Hitler vergelijkt. Ik kan mij niet herinneren daar ooit enige bezwaar van jou over gehoor

Behalve als het een documentaire is, brengt Netflix alleen maar fictie. Daarmee is het zelden waar wat Netflix zegt. Maak eens onderscheid tussen feit en fictie.  

Superrrrrbedankt voor jouw samenvattende conclusie. 

9 uur geleden zei Fundamenteel:

Die noemen zichzelf christenen. Maar is dat wel spek voor uw bek? Ik hield deze mensen achter de schermen wel eerder aan, maar kreeg dan een aluhoedje op :) Nu Netflix ermee afkomt sta je er voor open? 

Er zijn inderdaad heel veel mensen die zich Christen noemen, die dat volgens anderen die zichzelf ook Christen noemen, niet zijn.
Daar is niets vreemds aan.
Voor mij zijn ze allemaal Christen; wie ben ik om dat tegen te spreken? 
Ik kan me niet herinneren dat je die mensen hier ooit eens hebt benoemd.
Wanneer was dat dan en wat schreef je toen (een linkje zo handig zijn in dit geval) ? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Voor degenen die Netflix kunnen kijken.
Een nieuwe serie, genaamd 'The Family'.
Fascinerend om te zien hoe, in een land waar er officieel scheiding is van kerk en staat, een groep gelovigen zo'n invloed kan hebben op de politiek.
 

 

Bedankt voor de tip, DBI.  De moeite van het bekijken waard, vind ik. Ik ga hem vanavond bekijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Dat beloof ik:

Er zijn inderdaad heel veel mensen die zich Christen noemen, die dat volgens anderen die zichzelf ook Christen noemen, niet zijn.
Daar is niets vreemds aan.
Voor mij zijn ze allemaal Christen; wie ben ik om dat tegen te spreken? 
Ik kan me niet herinneren dat je die mensen hier ooit eens hebt benoemd.
Wanneer was dat dan en wat schreef je toen (een linkje zo handig zijn in dit geval) ? 

Maar als ik des tijds tussen de lijnen over die mensen achter de schermen bezig was moest ik een hoedje aan doen. Dat die mensen religieuze motieven gebruiken hun doelen te halen is niemand vreemd he. Komt dat kruis van de nazi je niet bekend voor dan? Lijkt verdacht veel op het tempelierskruis he? Of het rode kruis. Maar wat als er 2 of meer organisaties zijn en x krijgt de schuld van y en andersom? Het is tasten in het duister, maar die Netflix serie zegt mij niets nieuws.

Die serie over Trump vind ik dan beter, kijken hoe die het zelf gemaakt heeft en uitgroeide tot een succesvol zakenman. Maarja, ook hij wordt wellicht gestuurd door die mensen achter de schermen. Maar complottheorieën zijn niet gewenst, mensen geloven liever de misleiding verkocht als realiteit omdat hen dat een betrouwd veilig gevoel geeft. Als alles uitkomt zal alles betrouwd vervangen worden en mensen reageren daar slecht op. Toch is het onvermijdelijk, de dominostenen vallen. Epstein was the first of many.

The Luciferian reign is over.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:
21 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik kan me niet herinneren dat je die mensen hier ooit eens hebt benoemd.
Wanneer was dat dan en wat schreef je toen (een linkje zo handig zijn in dit geval) ? 

Maar als ik des tijds tussen de lijnen over die mensen achter de schermen bezig was moest ik een hoedje aan doen. Dat die mensen religieuze motieven gebruiken hun doelen te halen is niemand vreemd he. Komt dat kruis van de nazi je niet bekend voor dan? Lijkt verdacht veel op het tempelierskruis he? Of het rode kruis. Maar wat als er 2 of meer organisaties zijn en x krijgt de schuld van y en andersom? Het is tasten in het duister, maar die Netflix serie zegt mij niets nieuws.

Die serie over Trump vind ik dan beter, kijken hoe die het zelf gemaakt heeft en uitgroeide tot een succesvol zakenman. Maarja, ook hij wordt wellicht gestuurd door die mensen achter de schermen. Maar complottheorieën zijn niet gewenst, mensen geloven liever de misleiding verkocht als realiteit omdat hen dat een betrouwd veilig gevoel geeft. Als alles uitkomt zal alles betrouwd vervangen worden en mensen reageren daar slecht op. Toch is het onvermijdelijk, de dominostenen vallen. Epstein was the first of many.

The Luciferian reign is over.

Mijn conclusie is nu dat je er dus nog nooit over hebt geschreven, zoals ik al verwachtte.
Je staat dus weer eens jezelf compleet belachelijk te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-8-2019 om 07:50 zei Fundamenteel:

Maar als ik des tijds tussen de lijnen over die mensen achter de schermen bezig was moest ik een hoedje aan doen. Dat die mensen religieuze motieven gebruiken hun doelen te halen is niemand vreemd he.

Fundamenteel had het gewoon  in brede zin over mensen achter de schermen, dat lees je, niet in direct verband gebracht al kan dat wel in de de perceptie of grammatica zo overkomen, dat begrijp ik ook weer.

Trouwens hij heeft gelijk, de dingen zijn vaak anders dan de gevestigde media ons moet doen geloven, neem nu Epstein, het kan gewoon zelfmoord zijn maar niet heel veel mensen geloven het scenario in de media

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei antoon:

Fundamenteel had het gewoon  in brede zin over mensen achter de schermen, dat lees je, niet in direct verband gebracht al kan dat de perceptie zijn

Trouwens hij heeft gelijk, de dingen zijn vaak anders dan de gevestigde media ons moet doen geloven

Anderen noemen hen vrijmetselaars, de illuminati, etc.. Ik ben voorzichtiger in mijn uitspraken dan Netflix. Maar Netflix vernoemt in die serie de ene samenzwering op de andere. Als ik spreek van politici die samenzweren met het moslimbroederschap is het laster en haatzaaien. Als ik van de moord op JFK en deep state sprak kreeg ik een alu hoedje. 

Maar als Netflix her zegt, dan pas is het waar? Correctie, als het het christendom basht dan is het correct. Zolang we de olifant in de kamer maar niet bespreken is alles ok.

Maar die aan onze politici trekken zijn geen christenen maar oliesjeiken die miljarden in Europa investeren. Waar dus miljoenen blijven kleven in de politici hun zakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Anderen noemen hen vrijmetselaars, de illuminati, etc.. Ik ben voorzichtiger in mijn uitspraken dan Netflix. Maar Netflix vernoemt in die serie de ene samenzwering op de andere. Als ik spreek van politici die samenzweren met het moslimbroederschap is het laster en haatzaaien. Als ik van de moord op JFK en deep state sprak kreeg ik een alu hoedje. 

Maar als Netflix her zegt, dan pas is het waar? Correctie, als het het christendom basht dan is het correct.

Het kan waar zijn als een bewering wordt onderbouwd . Dat wordt in The Family gedaan. Ik heb jou dat nooit zien doen en daar zit het verschil. Jij komt niet verder dan  suggestieve aannames.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het kan waar zijn als een bewering wordt onderbouwd . Dat wordt in The Family gedaan. Ik heb jou dat nooit zien doen en daar zit het verschil. Jij komt niet verder dan  suggestieve aannames.

Daarbij moet wel gezegd dat het  niet gaat om main stream christendom maar om een geheim genootschap die de Bijbel en de Naam van Jezus voor eigen doeleinden misbruikt. Ik heb gisteren de eerste aflevering gezien. Interessant wel. (Y)

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dolce Vita:

Daarbij moet wel gezegd dat het  niet gaat om main stream christendom maar om een geheim genootschap die de Bijbel en de Naam van Jezus voor eigen doeleinden misbruikt. Ik heb gisteren de eerste aflevering gezien. Interessant wel. (Y)

Ik ben inmiddels als wat afleveringen verder. Daarbij had ik nooit de indruk dat het gaat om mensen die de Bijbel en Jezus misbruiken voor eigen doeleinden, maar om mensen die de diepe overtuiging hebben dat bezig zijn voor een goede zaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het kan waar zijn als een bewering wordt onderbouwd . Dat wordt in The Family gedaan. Ik heb jou dat nooit zien doen en daar zit het verschil. Jij komt niet verder dan  suggestieve aannames.

Nee ik onderbouw niets hoor. Zodra ik iets onderbouw begint men snel over iets anders of verdwijnen ze van het toneel. 

Er is ook een moslimbroederschap die aan de overname van wereld bezig is. Dat zeg ik al tot in de treure toe. Kom jij met Netflix af, voorgekauwde zever om na te blaten. Old news. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik ben inmiddels als wat afleveringen verder. Daarbij had ik nooit de indruk dat het gaat om mensen die de Bijbel en Jezus misbruiken voor eigen doeleinden, maar om mensen die de diepe overtuiging hebben dat bezig zijn voor een goede zaak.

Antitheïsten hebben die diepe overtuiging ook en misbruiken de Bijbel ook om een vertekend beeld van het christendom erin te blijven hameren.   Je indruk is niet betrouwbaar, want het gaat gewoon feitelijk om een geheim politiek genootschap op Noorse leest dat de Bijbel en de Naam van Jezus misbruikt voor eigen doeleinden. In de eerste aflevering wordt het meteen duidelijk dat het helemaal niet over Jezus , de Bijbel en het Evangelie gaat,  en dat echte Bijbelstudie en zelfs christelijk geloof daar helemaal niet gewenst is, maar dat het gaat om menselijke politieke machthebbers achter de schermen, die streven naar wereldmacht en die op bijzonder sluwe wijze met allerlei technieken in staat zijn jonge mensen in hun sekte in te lijven en die het evangelie verdraaien en karaktermoord plegen op Jezus .

Wat ze doen is des duivels en het doen voorkomen alsof dit mainstream christendom is, of dat dit überhaupt met Christus en christendom te maken zou hebben is dat ook.

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/het-portret-dat-in-the-family-wordt-geschetst-is-niet-helder-genoeg-om-te-kunnen-geloven-in-een-wereldcomplot~b11256d3/

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

De conclusie die ik uit de docu's haal; love is war.

En dan in de zin van macht verkrijgen of heerser over de wereld via de inzet van het beeld van Jezus, wat groot is gemaakt, én levend geworden vanuit de astrale sfeer, door het werk van evangelisten in volle stadions, via de megakerken, en hun media.

En een opmaat voor 1 wereld-religie als een onderdeel van de NWO, en zomaar een WW3 kan ontketenen tegen de 'macht van het kwaad', waardoor chaos en de NWO zijn orde oplegt.,

 

Het genootschap en de aanhangers cq "de elite" hebben inderdaad zelf een beeld gemaakt van Jezus naar hun eigen beeld en gelijkenis. Dat komt in het geheel niet overeen met Jezus Christus zoals wij die kennen uit de Evangeliën.  

Alle machtszucht van de mens staat natuurlijk in verbinding met het astrale, demonische.

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei thom:

De conclusie die ik uit de docu's haal; love is war.

En dan in de zin van macht verkrijgen of heerser over de wereld via de inzet van het beeld van Jezus, wat groot is gemaakt, én levend geworden vanuit de astrale sfeer, door het werk van evangelisten in volle stadions, via de megakerken, en hun media.

En een opmaat voor 1 wereld-religie als een onderdeel van de NWO, en zomaar een WW3 kan ontketenen tegen de 'macht van het kwaad', waardoor chaos en de NWO zijn orde oplegt.

 

Superrrrrbedankt voor jouw samenvattende conclusie. *:}

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Willempie:
1 uur geleden zei Dolce Vita:

Een poosje geleden kwam ik trouwens tot de ontdekking dat Trump niet de eerste machthebber is die geen salaris neemt. Hitler zag ook van zijn salaris af. Althans, het eerste jaar dat hij Reichskanzler was. 

En hij rookte ook niet. 

Hitler betaalde geen belasting en uit het artikel dat mijn bron is kan ik niet halen dat hij van zijn salaris afzag. Eerder dat hij zijn positie gebruikte om van de overheid geld af te troggelen (bron). Trump betaalde tussen 1985 en 1995 ook geen belasting (bron) en is de eerste president sinds Nixon die niet vrijwillig inzage geeft in zijn belastingaangiften. Wat hij tussen 1985 en 1995 flikte lijkt mij dubieus, op zijn zachtst gezegd. Nee dan onze Trix! Die staat haar AOW af aan een goed doel :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Mullog:

Hitler betaalde geen belasting en uit het artikel dat mijn bron is kan ik niet halen dat hij van zijn salaris afzag. Eerder dat hij zijn positie gebruikte om van de overheid geld af te troggelen (bron). Trump betaalde tussen 1985 en 1995 ook geen belasting (bron) en is de eerste president sinds Nixon die niet vrijwillig inzage geeft in zijn belastingaangiften. Wat hij tussen 1985 en 1995 flikte lijkt mij dubieus, op zijn zachtst gezegd. Nee dan onze Trix! Die staat haar AOW af aan een goed doel :-) 

Hitler nam geen salaris het eerste jaar van zijn kanselierschap.  Dit is een historisch feit en stond in een nummer van Historia Magazine (te koop bij Albert Heijn, maar het nummer is van een aantal maanden geleden).

Daarin stond ook de herkomst en motor van zijn gedachtengoed gedetailleerd beschreven, namelijk oude germaanse religies en occultisme. 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Mullog:

Hitler betaalde geen belasting en uit het artikel dat mijn bron is kan ik niet halen dat hij van zijn salaris afzag. Eerder dat hij zijn positie gebruikte om van de overheid geld af te troggelen (bron). Trump betaalde tussen 1985 en 1995 ook geen belasting (bron) en is de eerste president sinds Nixon die niet vrijwillig inzage geeft in zijn belastingaangiften. Wat hij tussen 1985 en 1995 flikte lijkt mij dubieus, op zijn zachtst gezegd. Nee dan onze Trix! Die staat haar AOW af aan een goed doel :-) 

De vergelijking van Trump met Hitler gaat op alle punten mank en is ongepast. Het is ongefundeerde retoriek van zijn tegenstanders en meer niet. De tactiek is duidelijk en wordt al vele jaren toegepast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Willempie:

De vergelijking van Trump met Hitler gaat op alle punten mank en is ongepast. Het is ongefundeerde retoriek van zijn tegenstanders en meer niet. De tactiek is duidelijk en wordt al vele jaren toegepast.

Tsja, kom niet aan (schijn)heilige Trumpie, geldt voor veel Amerikaanse christenen ook. Maar Trumpie zit gewoon in exact dezelfde sloot als The Family. En Trumpie stort de wereld samen met alle andere "koningen" overduidelijk in WOIII.  De ene handelsoorlog na de andere. De ene wapendeal met de Saoedis na de andere. Niet dat het veel uitmaakt, want als hij het niet doet nemen ze er wel een andere puppet voor. Maar wat ik zorgwekkend vind is dat er zoveel mensen die zich christen noemen  toch achter politieke figuren aan blijven lopen zoals in dit geval Trumpie.   En daar mag dan niets van gezegd worden. Afgoderij vind ik dat.

Om het met de woorden van een van de mensen in de documentaire serie The Family (deze topic dus) te zeggen: "Jezus is het antwoord. Maar Jezus en Capital Hill gaan niet samen. Jezus is nooit naar Rome geweest . Jezus veranderde het leiderschap niet toen Hij op aarde was...en Hij zei dat we ons er niet druk om moesten maken. Hij verliet de ommuurde stad. Hij bezocht de armen, de mensen die Hem echt wilden aanhoren."

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Willempie:

De vergelijking van Trump met Hitler gaat op alle punten mank en is ongepast. Het is ongefundeerde retoriek van zijn tegenstanders en meer niet. De tactiek is duidelijk en wordt al vele jaren toegepast.

Eens even kijken, er loopt hier ene @Fundamenteel rond die te pas en te onpas iedereen die hem niet bevalt met Hitler vergelijkt. Ik kan mij niet herinneren daar ooit enige bezwaar van jou over gehoord te hebben. Nu zegt @Dolce Vita dat Hitler geen salaris ontving zoals Trump nu ook niet schijnt te doen. Dan maak ik de opmerking dat beiden ook geen belasting betalen (ook een overeenkomst) en nu is opeens het huis te klein.

Vind je dat zelf ook niet een rare reactie @Willempie? Al is het maar een beetje?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid