Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 76
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

https://beta.trouw.nl/duurzaamheid-natuur/het-smelten-van-antarctica-is-niet-meer-te-stoppen~b5c1928c/ https://fenixx.org/2019/05/17/nasa-weerlegt-ipcc-wereldklimaatrapport-antarctische-ijskap-gr

Mij ook. Wat denkt de mens wel niet wat hij is? Arrogante prutsers die elkaar het liefst het hoofd op hol laat slaan om er vervolgens flink aan te verdienen. Ten koste van de zwaksten. Wat bedo

Zullen? We zullen zien. Ik lees in dat artikel niet zulke stelligheden, maar meer het woordje "als" en "zou kunnen". Vooralsnog lees ik enkel dat men het bij het verkeerde eind heeft gehad en komt er

36 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Aldus de profeten van deze wereld. Maakt men elkaar nu gewoon gek in de kop, of snappen ze er gewoon niets van? Of snap ik deze tegenstrijdigheid niet?

Ik heb er ook weinig vertrouwen in, twijfel ook een beetje aan het co2 verhaal

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Waarom?

Gevoelsmatig, en zeker nu er tegenstrijdige berichtgeving is, de mens  is tot veel onheil in staat maar om een wereldwijde grote klimaatverandering teweeg te brengen gaat mij een beetje te ver, en nogmaals ik hou alle standpunten open , ik heb ook de waarheid niet in pacht, de meerderheid van geleerden staat achter de theorie van co2, dat weet ik , maar de meerderheid heeft niet altijd gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei antoon:

Gevoelsmatig, en zeker nu er tegenstrijdige berichtgeving is, de mens  is tot veel onheil in staat maar om een wereldwijde grote klimaatverandering teweeg te brengen gaat mij een beetje te ver,

Mij ook. Wat denkt de mens wel niet wat hij is? Arrogante prutsers die elkaar het liefst het hoofd op hol laat slaan om er vervolgens flink aan te verdienen. Ten koste van de zwaksten.

4 minuten geleden zei antoon:

de meerderheid van geleerden staat achter de theorie van co2, dat weet ik , maar de meerderheid heeft niet altijd gelijk.

Wat bedoel je precies met de CO2 theorie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Ah zo, ja net zulke flauwekul blijkbaar.

Er is altijd een onlading van dat gas geweest een scheet van een koe grote hoeveelheid weer in de lucht, ook andere dieren  scheiden veel af, en dan de kolencentrales, kolenkachels, stoomtreinen  enz, toch hoor je nu pas van een zgn. broeikasdeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei antoon:

een scheet van een koe grote hoeveelheid weer in de lucht, ook andere dieren  scheiden veel af,

Hehehe, dat is ook een manier van bekijken. Ik kan de humor er wel van inzien. Ondanks al deze scheten staan we er nagenoeg onveranderd voor, terwijl je zou denken dat dit toch zijn weerslag zou moeten hebben op het milieu. Gelukkig maar, want om nu steeds je scheten in te moeten houden geeft ook zo een opgeblazen gevoel en wellicht juist een broeikaseffect van binnen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het Fenixx artikel meldt dat het nog nooit zo goed gegaan is als nu met de ijsberen op Antarctica. Ik weet niet wat je moet geloven van een bron die niet weet dat ijsberen alleen voorkomen op de noordpool. 

Onderstaande links gaan naar de originele bron van het Fenixx artikel

De tweede link zegt o.a.

Citaat

But it might only take a few decades for Antarctica’s growth to reverse, according to Zwally. “If the losses of the Antarctic Peninsula and parts of West Antarctica continue to increase at the same rate they’ve been increasing for the last two decades, the losses will catch up with the long-term gain in East Antarctica in 20 or 30 years -- I don’t think there will be enough snowfall increase to offset these losses.”

Wat betekent dat het evenwicht verbroken is en dat het ijs gaat verminderen. Het ligt allemaal veel ingewikkelder en genuanceerder dan in korte samenvattingen te pakken is en het gaat over behoorlijk lange periodes.

Als je niet geloofd dat het allemaal mis aan het gaan is moet je voor de lol eens kijken naar deel twee van "Our planet" op Netflix. Dan zie je wat er allemaal aan het veranderen is in het poolgebied.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze weten echt helemaal niks, maar oh wat zijn  ze intelligent. :# Onze Lieve Heer heeft alles in Zijn Hand.  Lekker leven en niet in die hoaxen trappen dat het de schuld is van mensen. Het klimaat op Jupiter, Saturnus, Venus, Mars, etc. warmt ook op en daar leeft geen mens. https://www.digibron.nl/search/detail/0134b477bbb61dfcb52cefa0/ook-andere-planeten-warmen-op  ; https://jdreport.com/alle-planeten-in-ons-zonnestelsel-ondergaan-klimaatverandering/

Dankzij de CO2 uitstoot wordt de planeet weer groener. https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/16/nrc-checkt-hoe-meer-co2-hoe-groener-de-aarde-dat-harde-feit-mag-niemand-horen-a3647660

Lees vooral deze even: https://www.climategate.nl/2018/08/klimaatverandering-door-co2-of-zijn-er-ook-andere-oorzaken/#

Deze is ook leuk: https://www.demorgen.be/tech-wetenschap/hoe-het-heelal-veranderde-in-2016~b60d76d7/

De klimaathoax is gewoon weer een nieuwe manier om Jan met de Pet geld uit de zakken te kloppen, waar ze dan weer bommen mee kunnen gaan gooien om andere volkeren aan zich te onderwerpen.

Geen zorgen voor de dag van morgen, elke dag heeft aan zijn eigen kwaad genoeg.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Mullog:

Het Fenixx artikel meldt dat het nog nooit zo goed gegaan is als nu met de ijsberen op Antarctica. Ik weet niet wat je moet geloven van een bron die niet weet dat ijsberen alleen voorkomen op de noordpool.

Lezen is een kunst die je blijkbaar nog wat beter zou kunnen leren verstaan:

https://de.wikipedia.org/wiki/Arktis

Arktis is dus een gebied rond de noordpool. Niet zo gauw gaan roeptoeteren!

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Mullog:

Het Fenixx artikel meldt dat het nog nooit zo goed gegaan is als nu met de ijsberen op Antarctica. 

Op Arktis staat er. Ik heb het opgezocht en dat is bij Spitsbergen. Dus wel de Noordpool.

Citaat

 

k weet niet wat je moet geloven van een bron die niet weet dat ijsberen alleen voorkomen op de noordpool. 

Onderstaande links gaan naar de originele bron van het Fenixx artikel

De tweede link zegt o.a.

Wat betekent dat het evenwicht verbroken is en dat het ijs gaat verminderen. Het ligt allemaal veel ingewikkelder en genuanceerder dan in korte samenvattingen te pakken is en het gaat over behoorlijk lange periodes.

Als je niet geloofd dat het allemaal mis aan het gaan is moet je voor de lol eens kijken naar deel twee van "Our planet" op Netflix. Dan zie je wat er allemaal aan het veranderen is in het poolgebied.

Ingewikkeld, die tegenstrijdigheden in de nieuwsgeving.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Het NASA rapport vecht slechts de verhouding aan die bestaat tussen de aangroei van ijs die 10.000 jaar geleden begon en de verliezen die tegenwoordig door de opwarming van de aarde steeds groter worden. De NASA ontkent niet de zeespiegelstijging, noch de opwarming van de aarde, noch dat de mens daar een beslissende rol in speelt, noch ontkent de NASA dat het proces op Antarctica nog omkeerbaar zou zijn. Integendeel, het zegt slechts dat de accumulatie van Antarctische sneeuw die 10.000 jaar geleden begon, momenteel nog genoeg ijs aan het continent toevoegt om op te wegen tegen de toegenomen verliezen van de dunner wordende gletsjers. Antarctica verliest inderdaad steeds sneller ijs; dat proces heeft zijn kantelpunt inderdaad waarschijnlijk bereikt, waardoor het onomkeerbaar is geworden, maar de verliezen op Antarctica wegen nog niet op tegen het proces van accumulatie van Antarctische sneeuw dat 10.000 jaar geleden begon. Zoals de NASA waarschuwt: It might only take a few decades for Antarctica’s growth to reverse, if the losses of the Antarctic Peninsula and parts of West Antarctica continue to increase at the same rate they've been increasing for the last two decades, the losses will catch up with the long-term gain in East Antarctica in 20 or 30 years -- I don't think there will be enough snowfall increase to offset these losses.''

Vrij duidelijk: zeespiegelstijging is een feit en met de huidige stand van zaken zullen binnen onze generatie zelfs de verliezen aan Antarctisch ijs de  de accumulatie van Antarctische sneeuw die 10.000 jaar geleden begon, overtreffen. We helpen de miljarden jaren oude aarde met z'n biodiversiteit binnen een zeer kort tijdsbestek naar de knoppen. Après moi le déluge.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Chaim:

Vrij duidelijk: zeespiegelstijging is een feit en met de huidige stand van zaken zullen binnen onze generatie zelfs de verliezen aan Antarctisch ijs de  de accumulatie van Antarctische sneeuw die 10.000 jaar geleden begon, overtreffen. We helpen de miljarden jaren oude aarde met z'n biodiversiteit binnen een zeer kort tijdsbestek naar de knoppen. Après moi le déluge.

Zullen? We zullen zien. Ik lees in dat artikel niet zulke stelligheden, maar meer het woordje "als" en "zou kunnen". Vooralsnog lees ik enkel dat men het bij het verkeerde eind heeft gehad en komt er meer ijs bij dan er verdwijnt. Antarctica zou zelfs verantwoordelijk zijn voor een daling van de zeespiegel. Ennuh, 10.000 jaar geleden werd de wereld ongeveer geschapen! Dat fabeltje over die miljarden jaren gaat zo de prullenbak in. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zullen? We zullen zien. Ik lees in dat artikel niet zulke stelligheden, maar meer het woordje "als" en "zou kunnen". Vooralsnog lees ik enkel dat men het bij het verkeerde eind heeft gehad en komt er meer ijs bij dan er verdwijnt. Antarctica zou zelfs verantwoordelijk zijn voor een daling van de zeespiegel.

De NASA ontkent niet de zeespiegelstijging, noch de opwarming van de aarde, noch dat de mens daar een beslissende rol in speelt, noch ontkent de NASA dat het proces op Antarctica nog omkeerbaar zou zijn. Het vecht slechts de verhouding aan die bestaat tussen de aangroei van ijs die 10.000 jaar geleden begon en de verliezen die tegenwoordig door de opwarming van de aarde steeds groter worden.

Citaat

Ennuh, 10.000 jaar geleden werd de wereld ongeveer geschapen!

Volgens dezelfde oude boeken bestonden er eveneens sprekende slangen, pratende ezels, een splijtende zee, een stilstaande zon, een ark waar miljoenen diersoorten in pasten, mensen die over het water liepen, enzovoort. Je hebt het recht dit te verkondigen, ik heb het recht erom te lachen.

Citaat

Dat fabeltje over die miljarden jaren gaat zo de prullenbak in.

Samen met de kleinkinderen van ons allen. Het proces van globale zeespiegelstijging, waar Antarctica volgens de NASA binnen 20 tot 30 jaar ook aan mee zal gaan doen, heeft zijn kantelpunt waarschijnlijk bereikt, waardoor het onomkeerbaar is geworden. En eveneens de NASA ontkent niet dat het proces nog te stoppen is.

bewerkt door Chaim
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Chaim:

De NASA ontkent niet de zeespiegelstijging, noch de opwarming van de aarde, noch dat de mens daar een beslissende rol in speelt, noch ontkent de NASA dat het proces op Antarctica nog omkeerbaar zou zijn.

Erkennen doet ze het ook niet!

9 minuten geleden zei Chaim:

Je hebt het recht dit te verkondigen, ik heb het recht erom te lachen.

Zekers. Mij gaat het erom wie er het laatste lacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Erkennen doet ze het ook niet!

De NASA bevestigt letterlijk dat de verhouding die bestaat tussen de aangroei van ijs die 10.000 jaar geleden begon en de verliezen die tegenwoordig door de opwarming van de aarde steeds groter worden, zodaning kleiner worden dat op de huidige wijze ook op Antarctica de verliezen de oude aangroei van ijs zullen gaan overtreffen. Ik heb gelukkig geen kleinkinderen.

48 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Mij gaat het erom wie er het laatste lacht.

Ik gok dat dit de achterkleinkinderen van de huidige generatie zal zijn. Zij zullen de laatsten zijn die lachen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Chaim:

De NASA bevestigt letterlijk dat de verhouding die bestaat tussen de aangroei van ijs die 10.000 jaar geleden begon en de verliezen die tegenwoordig door de opwarming van de aarde steeds groter worden, zodaning kleiner worden dat op de huidige wijze ook op Antarctica de verliezen de oude aangroei van ijs zullen gaan overtreffen. Ik heb gelukkig geen kleinkinderen.

Helemaal niet. Dat is een uitspraak van Zwally, die aan elkaar hangt van de onzekerheden. Met zijn sneeuwval van 10.000 jaar geleden. Whahaha.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat we het heel serieus moeten nemen de opwarming van de aarde, ach de meeste mensen weten dat ook wel. Je kunt het naast je neerleggen en je schouders over ophalen, je kunt ook denken;"ik hoop dat de mensen na ons nog een goed leven hebben''. Want op en wederkomst wachten terwijl we er zelf een zootje van hebben gemaakt dat wil er bij mij niet in. Wat als Jezus zegt; wat heb je met al die mestoverschotten gedaan, met die troep overal dumpen jullie rupsen nooitgenoeg??

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Lobke:

Ik denk dat we het heel serieus moeten nemen de opwarming van de aarde, ach de meeste mensen weten dat ook wel. Je kunt het naast je neerleggen en je schouders over ophalen, je kunt ook denken;"ik hoop dat de mensen na ons nog een goed leven hebben''. Want op en wederkomst wachten terwijl we er zelf een zootje van hebben gemaakt dat wil er Mij mij niet in. Wat als Jezus zegt; wat heb je met al die mestoverschotten gedaan, met die troep overal dumpen jullie rupsen nooitgenoeg??

Ik denk dat het sowieso verstandig is om zuinig te zijn op de aarde en het milieu zo min mogelijk proberen te belasten. Echter niet alles voor zoete koek slikken, want deze HOAX omtrent de opwarming van de aarde is paniekzaaierij met als bedoeling je te laten betalen voor zaken die niet aan de orde zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Lobke:

Ik denk dat we het heel serieus moeten nemen de opwarming van de aarde, ach de meeste mensen weten dat ook wel. Je kunt het naast je neerleggen en je schouders over ophalen, je kunt ook denken;"ik hoop dat de mensen na ons nog een goed leven hebben''. Want op en wederkomst wachten terwijl we er zelf een zootje van hebben gemaakt dat wil er Mij mij niet in. Wat als Jezus zegt; wat heb je met al die mestoverschotten gedaan, met die troep overal dumpen jullie rupsen nooitgenoeg??

We hadden het inderdaad serieus moeten nemen. Antarctica verliest steeds sneller ijs: verdween rond 2005 nog jaarlijks 73 miljard ton ijs in zee, sindsdien is het verlies verdrievoudigd naar 219 miljard ton per jaar. En accumulatie van Antarctische sneeuw die 10.000 jaar geleden begon, voegt momenteel volgens de NASA nog slechts genoeg ijs aan het continent toe om op te wegen tegen de enorm toegenomen verliezen van de steeds dunner wordende gletsjers. Heb geen reden aan te nemen dat het proces nog omkeerbaar is en dat de 24 onderzoeksgroepen hierin ongelijk zullen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik denk dat het sowieso verstandig is om zuinig te zijn op de aarde en het milieu zo min mogelijk proberen te belasten. Echter niet alles voor zoete koek slikken, want deze HOAX omtrent de opwarming van de aarde is paniekzaaierij met als bedoeling je te laten betalen voor zaken die niet aan de orde zijn.

Nee, paniek zaaien hoeft niet, en niet alle landen nemen hun verantwoordelijkheid. Maar het ontslaat ons niet om ieder zoals in zijn vermogen ligt er rekening mee te houden. We kwamen meer dan 30 jaar geleden al in Zwitserland en in Grindelwald liep de gletsjer tot in het dorp, er was zelfs een soort ijskasteel. Vijfentwintig jaar later was er geen gletsjer meer te zien, ja hoog op de Eiger. Een dorpsbewoner vertelde dat ze in haar jeugd over de gletsjer naar school ging, deze mensen twijfelen niet aan de opwarming van de aarde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik denk dat het sowieso verstandig is om zuinig te zijn op de aarde en het milieu zo min mogelijk proberen te belasten. Echter niet alles voor zoete koek slikken, want deze HOAX omtrent de opwarming van de aarde is paniekzaaierij met als bedoeling je te laten betalen voor zaken die niet aan de orde zijn.

Het gaat nog verder dan paniekzaaierij...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Lobke:

Nee, paniek zaaien hoeft niet, en niet alle landen nemen hun verantwoordelijkheid. Maar het ontslaat ons niet om ieder zoals in zijn vermogen ligt er rekening mee te houden. We kwamen meer dan 30 jaar geleden al in Zwitserland en in Grindelwald liep de gletsjer tot in het dorp, er was zelfs een soort ijskasteel. Vijfentwintig jaar later was er geen gletsjer meer te zien, ja hoog op de Eiger. Een dorpsbewoner vertelde dat ze in haar jeugd over de gletsjer naar school ging, deze mensen twijfelen niet aan de opwarming van de aarde. 

Ja, zo gaat dat nu eenmaal met de aarde; dat is een dynamisch en organisch gebeuren terwijl we krampachtig de zaken willen houden zoals ze zijn. En dan veranderd er wat en dan is dat meteen de schuld van opwarming? Die temperatuur is in het verleden vast nog wel warmer geweest en zal in de toekomst wellicht weer zakken. Wij zijn nomaden op deze wereld die het liefst denken dat ze zelf wel even zullen zorgen voor verbetering van wat ze niet bevalt. 

5 minuten geleden zei WdG:

Het gaat nog verder dan paniekzaaierij...

 

Ja zeg ik, het draait altijd om de centen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid