Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen,

Ik wil even mijn verhaal kwijt en tegelijk zou ik graag advies willen met hoe om te gaan met deze situatie.

 

ik leerde een meisje via sociaal media 4 jaar geleden kennen, zij is Christelijk net als ik maar zij zat dieper in het geloof, haar hele familie is heel streng Christelijk gelovig, thuis zijn wij ook Christelijk opgevoed geweest maar nooit streng, wel had ik altijd de interesse om te groeien in geloof en ik wou altijd een vrouw/vriendin die gelovig was en verder was met geloof dan ik, ik kreeg dit van God, zij kwam in mijn leven. Zij heeft mij zoveel geleerd over de Bijbel, Christendom, Jezus Christus, door haar ben ik nog meer gaan verdiepen in het geloof, het was allemaal perfect.

 

Tot een bepaalde moment wij discussies kregen over bepaalde onderwerpen als kleding, drank, uitgaan. Ik ben van Armeense afkomst en zij is ‘gewoon’ Belgisch, zij heeft andere normen en waarden en dat snap ik maar in het begin vond ze het prima om te ‘gehoorzamen’ naar wat ik zei, ik ben van principe dat een vrouw niet met korte kleedjes of open kleedjes rond moet lopen, of dat een vrouw in een relatie niet hoort uit te gaan/drinken en deze principes heb ik haar sinds dag 1 duidelijk gemaakt, zij vond het niet erg en zou dit accepteren. Maanden lang allemaal prima tot ik erachter kwam dat zij stiekem wel is ging gaan drinken met vrienden, zij heeft dan dagen lang spijt getoond en beloofde niet meer te doen.

Dit deed zij met meerdere dingen die ik totaal niet wou hebben en dit al sinds dag 1 niet wou hebben, zij kleedde zich in de zomer soms wat korter of bloter en dat wou ik totaal niet hebben, of als we ruzie kregen en we even niet praatte ging zij dan opeens uit en als ik haar daarop aansprak was het ‘ ja wij spraken toen niet ‘

dit heeft zij vaker gedaan, wat mij het ergste pijn doet is als wij even uit elkaar gaan wat nu weer het geval is (2 maanden) zij jongens volgt op sociaal media, jongens fotos liked, gaat chillen met jongens, drinken met jongens, fotos maken met jongens en van mij moet zij dan totaal niets weten. Wij hebben veel ups en downs gehad maar als zij echt van mij houd dan doet zij dat toch allemaal niet? In die 2 maanden dat wij uit elkaar zijn ben ik volop bezig geweest met Jezus, Jezus en nog is Jezus maar hoe krijgt zij het over haar hart om met zulke dingen bezig te houden? Dat snap ik niet.

Ik ben niet heilig maar ik heb nooit met een meisje gepraat tijdens onze relatie, nooit heb ik gechilld met een meisje, ik had die behoefte niet omdat ik mijn vriendin had, waarom zij wel? Waarom kan zij niet bezig zijn met God wanneer wij uit elkaar zijn? Waarom zoekt zij haar leegte ergens anders op? Dat verwacht ik niet van iemand die mij juist dichterbij God bracht maar toch is het zo.

Ik zit met zoveel vragen, zij wilt deze niet beantwoorden, zij beschuldig mij vaak dat ik te weinig heb gedaan voor haar (terecht) maar ik heb wel altijd van haar gehouden met heel mijn hart.

ik weet niet wat te doen, moet ik accepteren dat zij misschien gelukkig is bij een andere of gelukkiger is met haar ‘vrije’ leven of moet ik vechten voor haar? Ik weet het niet meer mijn hart breekt elke keer als ik via sociaal media zie dat zij dronken met jongens chill terwijl ik in me kamer hulp vraag van God, me focus op Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei ABGodskind:

Hallo beste mensen,

Ik wil even mijn verhaal kwijt en tegelijk zou ik graag advies willen met hoe om te gaan met deze situatie.

 

ik leerde een meisje via sociaal media 4 jaar geleden kennen, zij is Christelijk net als ik maar zij zat dieper in het geloof, haar hele familie is heel streng Christelijk gelovig, thuis zijn wij ook Christelijk opgevoed geweest maar nooit streng, wel had ik altijd de interesse om te groeien in geloof en ik wou altijd een vrouw/vriendin die gelovig was en verder was met geloof dan ik, ik kreeg dit van God, zij kwam in mijn leven. Zij heeft mij zoveel geleerd over de Bijbel, Christendom, Jezus Christus, door haar ben ik nog meer gaan verdiepen in het geloof, het was allemaal perfect.

 

Tot een bepaalde moment wij discussies kregen over bepaalde onderwerpen als kleding, drank, uitgaan. Ik ben van Armeense afkomst en zij is ‘gewoon’ Belgisch, zij heeft andere normen en waarden en dat snap ik maar in het begin vond ze het prima om te ‘gehoorzamen’ naar wat ik zei, ik ben van principe dat een vrouw niet met korte kleedjes of open kleedjes rond moet lopen, of dat een vrouw in een relatie niet hoort uit te gaan/drinken en deze principes heb ik haar sinds dag 1 duidelijk gemaakt, zij vond het niet erg en zou dit accepteren. Maanden lang allemaal prima tot ik erachter kwam dat zij stiekem wel is ging gaan drinken met vrienden, zij heeft dan dagen lang spijt getoond en beloofde niet meer te doen.

Dit deed zij met meerdere dingen die ik totaal niet wou hebben en dit al sinds dag 1 niet wou hebben, zij kleedde zich in de zomer soms wat korter of bloter en dat wou ik totaal niet hebben, of als we ruzie kregen en we even niet praatte ging zij dan opeens uit en als ik haar daarop aansprak was het ‘ ja wij spraken toen niet ‘

dit heeft zij vaker gedaan, wat mij het ergste pijn doet is als wij even uit elkaar gaan wat nu weer het geval is (2 maanden) zij jongens volgt op sociaal media, jongens fotos liked, gaat chillen met jongens, drinken met jongens, fotos maken met jongens en van mij moet zij dan totaal niets weten. Wij hebben veel ups en downs gehad maar als zij echt van mij houd dan doet zij dat toch allemaal niet? In die 2 maanden dat wij uit elkaar zijn ben ik volop bezig geweest met Jezus, Jezus en nog is Jezus maar hoe krijgt zij het over haar hart om met zulke dingen bezig te houden? Dat snap ik niet.

Ik ben niet heilig maar ik heb nooit met een meisje gepraat tijdens onze relatie, nooit heb ik gechilld met een meisje, ik had die behoefte niet omdat ik mijn vriendin had, waarom zij wel? Waarom kan zij niet bezig zijn met God wanneer wij uit elkaar zijn? Waarom zoekt zij haar leegte ergens anders op? Dat verwacht ik niet van iemand die mij juist dichterbij God bracht maar toch is het zo.

Ik zit met zoveel vragen, zij wilt deze niet beantwoorden, zij beschuldig mij vaak dat ik te weinig heb gedaan voor haar (terecht) maar ik heb wel altijd van haar gehouden met heel mijn hart.

ik weet niet wat te doen, moet ik accepteren dat zij misschien gelukkig is bij een andere of gelukkiger is met haar ‘vrije’ leven of moet ik vechten voor haar? Ik weet het niet meer mijn hart breekt elke keer als ik via sociaal media zie dat zij dronken met jongens chill terwijl ik in me kamer hulp vraag van God, me focus op Jezus.

Hey, welkom

Het sleutelwoord is vertrouwen, leg die jaloezië naast je neer sla er niet in door. 

Verplicht haar niet, zeg haar hoe jij daar over denkt maar neem haar vrijheid niet weg. Dat doet God bij jouw ook niet. 

Geven, nemen, vergeven. Niemand is foutloos in feite leert men het best indien men deze fouten maakt.

Vraag hoe haar gevoelens ten behoeve van jouw zijn, baseer daar een vervolg keuze op voor de toekomst.

Je kan bij verkeerde keuzes van haar je aanwezigheid verminderen om haar te doen beseffen wat ze kiest, indien ze echt van je houdt zal ze deze gaan missen en weer opzoeken. Het kan twee kanten op veel sterkte en wijdheid toegewenst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei ABGodskind:

Hallo beste mensen,

Ik wil even mijn verhaal kwijt en tegelijk zou ik graag advies willen met hoe om te gaan met deze situatie.

 

ik leerde een meisje via sociaal media 4 jaar geleden kennen, zij is Christelijk net als ik maar zij zat dieper in het geloof, haar hele familie is heel streng Christelijk gelovig, thuis zijn wij ook Christelijk opgevoed geweest maar nooit streng, wel had ik altijd de interesse om te groeien in geloof en ik wou altijd een vrouw/vriendin die gelovig was en verder was met geloof dan ik, ik kreeg dit van God, zij kwam in mijn leven. Zij heeft mij zoveel geleerd over de Bijbel, Christendom, Jezus Christus, door haar ben ik nog meer gaan verdiepen in het geloof, het was allemaal perfect.

 

Tot een bepaalde moment wij discussies kregen over bepaalde onderwerpen als kleding, drank, uitgaan. Ik ben van Armeense afkomst en zij is ‘gewoon’ Belgisch, zij heeft andere normen en waarden en dat snap ik maar in het begin vond ze het prima om te ‘gehoorzamen’ naar wat ik zei, ik ben van principe dat een vrouw niet met korte kleedjes of open kleedjes rond moet lopen, of dat een vrouw in een relatie niet hoort uit te gaan/drinken en deze principes heb ik haar sinds dag 1 duidelijk gemaakt, zij vond het niet erg en zou dit accepteren. Maanden lang allemaal prima tot ik erachter kwam dat zij stiekem wel is ging gaan drinken met vrienden, zij heeft dan dagen lang spijt getoond en beloofde niet meer te doen.

Dit deed zij met meerdere dingen die ik totaal niet wou hebben en dit al sinds dag 1 niet wou hebben, zij kleedde zich in de zomer soms wat korter of bloter en dat wou ik totaal niet hebben, of als we ruzie kregen en we even niet praatte ging zij dan opeens uit en als ik haar daarop aansprak was het ‘ ja wij spraken toen niet ‘

dit heeft zij vaker gedaan, wat mij het ergste pijn doet is als wij even uit elkaar gaan wat nu weer het geval is (2 maanden) zij jongens volgt op sociaal media, jongens fotos liked, gaat chillen met jongens, drinken met jongens, fotos maken met jongens en van mij moet zij dan totaal niets weten. Wij hebben veel ups en downs gehad maar als zij echt van mij houd dan doet zij dat toch allemaal niet? In die 2 maanden dat wij uit elkaar zijn ben ik volop bezig geweest met Jezus, Jezus en nog is Jezus maar hoe krijgt zij het over haar hart om met zulke dingen bezig te houden? Dat snap ik niet.

Ik ben niet heilig maar ik heb nooit met een meisje gepraat tijdens onze relatie, nooit heb ik gechilld met een meisje, ik had die behoefte niet omdat ik mijn vriendin had, waarom zij wel? Waarom kan zij niet bezig zijn met God wanneer wij uit elkaar zijn? Waarom zoekt zij haar leegte ergens anders op? Dat verwacht ik niet van iemand die mij juist dichterbij God bracht maar toch is het zo.

Ik zit met zoveel vragen, zij wilt deze niet beantwoorden, zij beschuldig mij vaak dat ik te weinig heb gedaan voor haar (terecht) maar ik heb wel altijd van haar gehouden met heel mijn hart.

ik weet niet wat te doen, moet ik accepteren dat zij misschien gelukkig is bij een andere of gelukkiger is met haar ‘vrije’ leven of moet ik vechten voor haar? Ik weet het niet meer mijn hart breekt elke keer als ik via sociaal media zie dat zij dronken met jongens chill terwijl ik in me kamer hulp vraag van God, me focus op Jezus.

Ik begrijp vooral van je bericht dat jij van een heel andere cultuur komt dan zij. Daar is natuurlijk niets mis mee, maar door die verschillen in cultuur, zullen jullie afspraken moeten maken. Jij hebt je mening gegeven, en als ze zegt dat ze zich eraan zal houden, moet ze dat in principe doen en moet jij haar daarin vertrouwen. Als jij echter ook een stap in haar cultuur zet, zie je dat het voor haar een hele verandering is in haar leven om zich volledig aan jouw ethiek aan te passen. Hoe groter de verandering in regels, hoe moeilijker je je eraan kan houden. Daarom zal je een soort middenweg moeten vinden. Qua uitgaan kan je bijvoorbeeld zeggen dat dit mag, zolang ze bijvoorbeeld niet dronken wordt, bepaalde clubs niet ingaat of niet flirterig met jongens omgaat. Qua blootheid kan je zeggen dat een ietwat kortere kledingstijl wel mag, zolang het bijvoorbeeld tot net boven de knieën komt. Ik noem maar wat voorbeelden wat betreft afspraken en het kan natuurlijk ook anders, zolang ze ergens in het midden liggen. Uit afspraken die voor haar 'niet te doen' zijn, komt voort dat ze bijvoorbeeld uit protest tijdens een ruzie iets gaat doen wat jij liever niet hebt. Die drempel verlaag je enorm als de afspraken dichter liggen bij wat ze al gewoon was. De middenweg gaat voor jullie beiden regelmatig verkeerd aanvoelen (in jouw geval zal je vaak ergens nee tegen willen zeggen, terwijl zij het goedkeurt), wat door jullie cultuur komt. Belangrijk is dat je probeert in de Bijbel over Gods wil te lezen, los van je cultuur (dit gaat nooit helemaal lukken, maar streef ernaar). Als je dit samen doet, leer je ook veel van elkaar en van elkaars visie op wat er geschreven staat.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En waarom is het goed dat je nooit met een ander meisje praatte? Lijkt me een beetje obsessed en vrouwen lopen weg als je ze teveel bevestiging geeft. Best ze wat op hun honger laten zitten en af en toe eens verrassen. Teveel van het goede jaagt ze echt recht in de armen van iemand die er gewoon staat zonder zich recht te trekken aan haar. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie berichten hierboven.

Het is over, de strijdbijl is begraven ik heb dagen lang geprobeerd om contact te leggen met haar, ik ben bij haar thuis geweest, ouders gecontacteerd, emails, smsen, gebeld, via mijn moeder, broertje bijtrokken, helaas alles heeft ze netjes afgewezen, geblokkeerd, genegeerd. 

 

Gisterenavond kreeg ik telefoon van de politie dat zij aangifte heeft gedaan wegens stalking en dat ik per direct moest stoppen met haar te ‘stalken’ ik zal ook een brief ontvangen deze week om een verklaring te gaan geven.

 

Pijnlijk, echt dat brak mij in duizend stukken, hoe kan iemand van wie je zoveel houd opeens zo reageren, hoe kan iemand je zo laten vallen? Iemand die mij zo dichtbij God heeft gebracht, ik snap het niet.. ik ben niet perfect geweest in onze relatie, ik was eerder saai dan dat ik ooit wat verkeerd heb uitgestoken. Triestig gewoon dat iemand je kan laten vallen op basis van ‘saai’ zijn.. 

Toen ik het vorig jaar uitmaakte ging zij mij 4 maanden (!) lang stalken via talloze sociaal media accounts, anonieme telefoons, familie etc.. maar ik deed niks, ik kon ook aangifte gedaan hebben? Maar dat deed ik niet, ik heb nog alle bewijs, ik deed dat niet. zij doet aangifte omdat ik 3 dagen lang ‘stalk’ puur omdat ik antwoorden wil? Gebroken ben ik, letterlijk gebroken. Ik voel mij waardeloos, leeg en op. 

 

 

bewerkt door ABGodskind
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-5-2019 om 00:11 zei ABGodskind:

Hallo beste mensen,

Ik wil even mijn verhaal kwijt en tegelijk zou ik graag advies willen met hoe om te gaan met deze situatie.

Het is een tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb. Wel af en toe meelezen.

Jouw bericht trof mij in mijn hart. 

Andere cultuur, maar vooral andere gedachten over hoe een relatie in elkaar steekt.

Het eerste wat mij trof in jouw schrijven: 

Citaat

Tot een bepaalde moment wij discussies kregen over bepaalde onderwerpen als kleding, drank, uitgaan. Ik ben van Armeense afkomst en zij is ‘gewoon’ Belgisch, zij heeft andere normen en waarden en dat snap ik maar in het begin vond ze het prima om te ‘gehoorzamen’ naar wat ik zei, ik ben van principe dat een vrouw niet met korte kleedjes of open kleedjes rond moet lopen, of dat een vrouw in een relatie niet hoort uit te gaan/drinken en deze principes heb ik haar sinds dag 1 duidelijk gemaakt, zij vond het niet erg en zou dit accepteren.

Misschien is het omdat ik ook vrouw ben, dat ik dit nooit zou accepteren van iemand, dat hij mij zijn wil oplegt, zonder rekening te houden met wat ik altijd gewend was en zonder meer de dingen die ik doe veroordeel.

Zolang er van verliefdheid sprake is en een elkaar leren kennen en het hoe en waarom van elkaar leren begrijpen, is er heel erg veel oké.

Wordt het echter systematisch een afdwingen van gedrag bij de ander dan verandert er wezenlijk iets. Het is geen samengaan meer, maar de één denkt dat de ander zijn bezit is geworden.

Elke gezonde vrouw, zeker als die naar westerse normen is opgevoed, zou dan hetzelfde kunnen reageren.

Citaat

Dit deed zij met meerdere dingen die ik totaal niet wou hebben en dit al sinds dag 1 niet wou hebben, zij kleedde zich in de zomer soms wat korter of bloter en dat wou ik totaal niet hebben,

 

Dit lijkt nog niet op een gesprek met wederzijds respect voor wat de ander wil.

Citaat

Maanden lang allemaal prima tot ik erachter kwam dat zij stiekem wel is ging gaan drinken met vrienden, zij heeft dan dagen lang spijt getoond en beloofde niet meer te doen.

Je vertelt het niet, maar ook ik zou dan expres mijn eigen gang gaan.

En misschien ook stiekem. Maar meer waarschijnlijk zou ik gezegd hebben:

Ik hou van jou, maar je zult moeten me moeten nemen zoals ik ben en ook dat ik een eigen persoon ben.

Ik weet zelf wel wat mijn normen en waarden zijn. Dat hoef ik me niet af te laten dwingen.

Hoe dringend en hoe sterk kom je over bij haar?

Blijkbaar zo sterk, dat ze er uiteindelijk voor gekozen heeft alleen verder te gaan.

 

 

k een bedreiging heeft gevonden.

 

 

 

 

of als we ruzie kregen en we even niet praatte ging zij dan opeens uit en als ik haar daarop aansprak was het ‘ ja wij spraken toen niet ‘

dit heeft zij vaker gedaan, wat mij het ergste pijn doet is als wij even uit elkaar gaan wat nu weer het geval is (2 maanden) zij jongens volgt op sociaal media, jongens fotos liked, gaat chillen met jongens, drinken met jongens, fotos maken met jongens en van mij moet zij dan totaal niets weten. Wij hebben veel ups en downs gehad maar als zij echt van mij houd dan doet zij dat toch allemaal niet? In die 2 maanden dat wij uit elkaar zijn ben ik volop bezig geweest met Jezus, Jezus en nog is Jezus maar hoe krijgt zij het over haar hart om met zulke dingen bezig te houden? Dat snap ik niet.

Ik ben niet heilig maar ik heb nooit met een meisje gepraat tijdens onze relatie, nooit heb ik gechilld met een meisje, ik had die behoefte niet omdat ik mijn vriendin had, waarom zij wel? Waarom kan zij niet bezig zijn met God wanneer wij uit elkaar zijn? Waarom zoekt zij haar leegte ergens anders op? Dat verwacht ik niet van iemand die mij juist dichterbij God bracht maar toch is het zo.

Ik zit met zoveel vragen, zij wilt deze niet beantwoorden, zij beschuldig mij vaak dat ik te weinig heb gedaan voor haar (terecht) maar ik heb wel altijd van haar gehouden met heel mijn hart.

ik weet niet wat te doen, moet ik accepteren dat zij misschien gelukkig is bij een andere of gelukkiger is met haar ‘vrije’ leven of moet ik vechten voor haar? Ik weet het niet meer mijn hart breekt elke keer als ik via sociaal media zie dat zij dronken met jongens chill terwijl ik in me kamer hulp vraag van God, me focus op Jezus.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Maria K.:

Het is een tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb. Wel af en toe meelezen.

Jouw bericht trof mij in mijn hart. 

Andere cultuur, maar vooral andere gedachten over hoe een relatie in elkaar steekt.

Het eerste wat mij trof in jouw schrijven: 

Misschien is het omdat ik ook vrouw ben, dat ik dit nooit zou accepteren van iemand, dat hij mij zijn wil oplegt, zonder rekening te houden met wat ik altijd gewend was en zonder meer de dingen die ik doe veroordeel.

Zolang er van verliefdheid sprake is en een elkaar leren kennen en het hoe en waarom van elkaar leren begrijpen, is er heel erg veel oké.

Wordt het echter systematisch een afdwingen van gedrag bij de ander dan verandert er wezenlijk iets. Het is geen samengaan meer, maar de één denkt dat de ander zijn bezit is geworden.

Elke gezonde vrouw, zeker als die naar westerse normen is opgevoed, zou dan hetzelfde kunnen reageren.

 

Dit lijkt nog niet op een gesprek met wederzijds respect voor wat de ander wil.

Je vertelt het niet, maar ook ik zou dan expres mijn eigen gang gaan.

En misschien ook stiekem. Maar meer waarschijnlijk zou ik gezegd hebben:

Ik hou van jou, maar je zult moeten me moeten nemen zoals ik ben en ook dat ik een eigen persoon ben.

Ik weet zelf wel wat mijn normen en waarden zijn. Dat hoef ik me niet af te laten dwingen.

Hoe dringend en hoe sterk kom je over bij haar?

Blijkbaar zo sterk, dat ze er uiteindelijk voor gekozen heeft alleen verder te gaan.

 

 

k een bedreiging heeft gevonden.

 

 

 

 

of als we ruzie kregen en we even niet praatte ging zij dan opeens uit en als ik haar daarop aansprak was het ‘ ja wij spraken toen niet ‘

dit heeft zij vaker gedaan, wat mij het ergste pijn doet is als wij even uit elkaar gaan wat nu weer het geval is (2 maanden) zij jongens volgt op sociaal media, jongens fotos liked, gaat chillen met jongens, drinken met jongens, fotos maken met jongens en van mij moet zij dan totaal niets weten. Wij hebben veel ups en downs gehad maar als zij echt van mij houd dan doet zij dat toch allemaal niet? In die 2 maanden dat wij uit elkaar zijn ben ik volop bezig geweest met Jezus, Jezus en nog is Jezus maar hoe krijgt zij het over haar hart om met zulke dingen bezig te houden? Dat snap ik niet.

Ik ben niet heilig maar ik heb nooit met een meisje gepraat tijdens onze relatie, nooit heb ik gechilld met een meisje, ik had die behoefte niet omdat ik mijn vriendin had, waarom zij wel? Waarom kan zij niet bezig zijn met God wanneer wij uit elkaar zijn? Waarom zoekt zij haar leegte ergens anders op? Dat verwacht ik niet van iemand die mij juist dichterbij God bracht maar toch is het zo.

Ik zit met zoveel vragen, zij wilt deze niet beantwoorden, zij beschuldig mij vaak dat ik te weinig heb gedaan voor haar (terecht) maar ik heb wel altijd van haar gehouden met heel mijn hart.

ik weet niet wat te doen, moet ik accepteren dat zij misschien gelukkig is bij een andere of gelukkiger is met haar ‘vrije’ leven of moet ik vechten voor haar? Ik weet het niet meer mijn hart breekt elke keer als ik via sociaal media zie dat zij dronken met jongens chill terwijl ik in me kamer hulp vraag van God, me focus op Jezus.

 

Ik snap je volkomen en natuurlijk heeft zij nu het gevoel van ‘ ik ben gelukkiger alleen, want ik kan chillen met wie ik wil, waar ik wil ‘ dat zie ik per direct aan haar levenstijl sinds ik er niet meer ben, tegelijk vraag ik me af, is dit wat God wil? Als zij ongelovig was dan zou ik het begrepen hebben want zij weten niet beter, maar iemand die streng christelijk is opgevoed, enorm veel kennis heeft van de Bijbel dan moet zij toch beter weten? Laten wij cultuur, afkomst opzij zetten, denk je dat God wilt dat iemand haar/zijn relatie uitmaak voor een beetje wereldse onzin? Ik dacht aan trouwen, kinderen samen iets opbouwen en dat wou zij ook maar telkens als zij weer haar ongelovige vrienden tegenkwam ging het mis, ik heb haar vaak gewaarschuwd omsingel je zelf met goede meisjes, meisjes die u dichterbij Jezus brengen. 

Natuurlijk heb ik ook mijn fouten, het is oneerlijk om alles op haar te schuiven maar alles wat ik haar heb verboden was puur voor haar goede wil.

Even paar voorbeelden :

• Zij is student en moet in het weekend van thuis af 2.30 uur reizen naar haar studentenhuis, ik zeg altijd neem een trein eerder dan ben je eerder op kot en moet je niet in de nacht op straat lopen tussen weet ik veel wat voor volk (voor haar veiligheid) - dat begreep ze vaak niet en vond dat ik overdrijf.

• Drank? Ik heb een hekel aan mensen onder invloed, wat is daar zo geweldig aan? Ik heb nooit gedronken in mijn leven en ik ben van mening dat je ook plezier kan hebben zonder drank? De Bijbel verbiedt drank niet, maar je mag niet dronken worden, nou dat word zij wel. Wil ik dat? Nee, wilt God dat? Nee.. waarvoor is het goed dan? Zodat je meer lol kan trappen en jongens aan jou kunnen zitten zonder dat je het door hebt?

• Korte kleedjes, open kleedjes. God heeft de vrouwen perfect geschapen, een vrouw moet niet opvallen om haar lichaam, kledingstijl, juwelen of blootheid maar om haar denkwijze. Welke voordelen heeft open kleedjes of korte kleedjes? Dat mannen met vieze gedachtes naar mijn geliefde kijken? Dat wil ik toch niet, wie wilt dat wel? Als het te warm kan je toch nog steeds iets dragen over je knieën, als het warm is moet je toch niet perse iets met inkijk aandoen? Hoevaak zie je niet dat een meisje verkracht word, zij lokken het zeker niet uit met hun kledingstijl maar op 1 of andere manier trekt dat die verkrachters wel aan, en dat is het laatste wat je zou willen dat je eigen geliefde verkracht word.

De Bijbel zegt dat een vrouw haar man moet gehoorzamen, natuurlijk waren wij niet getrouwd maar in een relatie heeft de man de broek aan, het maakt mij niet uit uit welke cultuur je komt, geen enkel man verbied haar geliefde puur om haar te pesten of uit eigen plezier, een man wilt haar beschermen, een man wilt haar niet delen met andere en ja dat klinkt hebberig en egoïstisch maar zo zit dat in elkaar..

En ja ook ik heb fouten gemaakt zoals :

• Ik keek liever voetbal dan dat wij iets samen gingen doen, niet dat ik het niet wou maar puur omdat ik in me leven alles uitstel en dan denk ik, ach we doen het wel een andere keer, en dat haatte zij. Zij heeft mij daarvoor verlaten, omdat ik bezig was met fitness, voetbal, werk ipv afspreken met haar en zij zat alleen op kot en verveelde zich en dan brak de hel vaak los.. maar ik weet niet of dat dat een ‘geldig’ reden is om een relatie van 4 jaar kapot te maken.. 

Of zij nu gelukkiger is zonder mij? Vast wel, ben ik heilig van overtuigd maar hoelang? Weet je ik heb altijd gezegd als je een bepaalde leegte voelt die ik achterlaat, vul deze op met Jezus en niet met andere dingen.

Zij heeft mij nu achtergelaten, maar ik zal nooit aan de drank grijpen, ik zal nooit gaan stappen om meisjes te gaan leren kennen, ik zal nooit verleiding of aandacht ergens anders gaan zoeken, ik zal mijn leegte opvullen met het ontwikkelen van mijzelf, ik zal meer gaan sporten, meer de Bijbel lezen, meer filmpjes kijken over religie, ik zal de leegte niet opvullen met slechte dingen ondanks ik haar mis, ik zal deze opvullen met goedheid.

Jezus zei : Ik ben het brood van het leven, als je daarvan eet krijg je nooit meer honger.

Ik zal mijn leegte opvullen met Jezus Christus.

bewerkt door ABGodskind
Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien heeft ze die strenge christelijke opvoeding door haar huidige omgeving met terugwerkende kracht als beknellend ervaren en ervaart ze nu 1. een soort van opluchting, 2. meer vrijheid en 3. geen achterhaald keurslijf. Maar in dat laatste wil jij haar weer terug stoppen:

15 minuten geleden zei ABGodskind:

in een relatie heeft de man de broek aan

'Een vrouw mag dit niet, een vrouw moet dat wel' enz.

Misschien kun je beter een gewillig vrouwtje met een hoofddoekje zoeken dat precies doet wat je haar gebiedt en precies laat wat je haar verbiedt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vermoed al dat dit allemaal afkomstig is van een construct? Een heel ander kaliber dan trolls.

Honestly, wie proestte het niet uit bij de laatste reactie? 

57 minuten geleden zei Bastiaan73:

'Een vrouw mag dit niet, een vrouw moet dat wel' enz.

Misschien kun je beter een gewillig vrouwtje met een hoofddoekje zoeken dat precies doet wat je haar gebiedt en precies laat wat je haar verbiedt.

Haaa die gouwe ouwe tijd van weleer... toen een vrouw nog begreep geschapen te zijn voor de man. Until another ideology fd that up. Is het nu beter ja? 

2nq88yv.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei ABGodskind:

Ik snap je volkomen en natuurlijk heeft zij nu het gevoel van ‘ ik ben gelukkiger alleen, want ik kan chillen met wie ik wil, waar ik wil ‘ dat zie ik per direct aan haar levenstijl sinds ik er niet meer ben,

Eerst nog mijn excuses voor het warrige bericht. Ik was er nog mee bezig, maar twijfelde of ik het wel zou plaatsen. Klikte per ongelijk op verzenden, wilde het nog verbeteren, maar had even wat anders te doen. Maakt verder niet uit, want wat ik wilde schrijven staat er.

 

Citaat

tegelijk vraag ik me af, is dit wat God wil?

Als zij ongelovig was dan zou ik het begrepen hebben want zij weten niet beter, maar iemand die streng christelijk is opgevoed, enorm veel kennis heeft van de Bijbel dan moet zij toch beter weten? Laten wij cultuur, afkomst opzij zetten, denk je dat God wilt dat iemand haar/zijn relatie uitmaak voor een beetje wereldse onzin?

 

Wat God wil weet ik niet. Jij wel?

Van Jezus staat in de Bijbel, dat hij een paar grote vaten wijn extra maakte toen op een bruiloft in een een klein dorpje blijkbaar wat meer gedronken was dan de gastheer verwacht had.

Ook dat hij de dure mirre, die over zijn voeten uitgegoten werd wel wist te waarderen, natuurlijk samen met het gebaar.

 

Citaat

De Bijbel zegt dat een vrouw haar man moet gehoorzamen, natuurlijk waren wij niet getrouwd maar in een relatie heeft de man de broek aan, het maakt mij niet uit uit welke cultuur je komt, geen enkel man verbied haar geliefde puur om haar te pesten of uit eigen plezier, een man wilt haar beschermen, een man wilt haar niet delen met andere en ja dat klinkt hebberig en egoïstisch maar zo zit dat in elkaar..

Het blijft hebberig en bezitterig.

In begin lijkt dit een teken van liefde. Later wordt het beknellend en verstikt het de liefde.

 

bewerkt door Maria K.
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Maria K.:

Het blijft hebberig en bezitterig.

In begin lijkt dit een teken van liefde. Later wordt het beknellend en verstikt het de liefde.

 

En ook pertinent onwaar. Dat de man de broek aan heeft is maar schijn. Zo was hier lokaal een zaak die op de rand van failliet stond, man leert vrouw kennen, vrouw helpt mee in zaak, zaak is nu 1 van de best draaiende in de buurt.

De vrouw haar rol is niet zichzelf onderwerpen aan haar man, beide dienen even toegewijd die rol op zich te nemen. Maar gelijke rechten wil ook niet zeggen dat we alles hetzelfde moeten doen. Dat idee van een “moderne man” vind ik zoiets afschuwelijks. 

Ik vind wel dat we elk nog onze rol hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

En ook pertinent onwaar. Dat de man de broek aan heeft is maar schijn. Zo was hier lokaal een zaak die op de rand van failliet stond, man leert vrouw kennen, vrouw helpt mee in zaak, zaak is nu 1 van de best draaiende in de buurt.

De vrouw haar rol is niet zichzelf onderwerpen aan haar man, beide dienen even toegewijd die rol op zich te nemen. Maar gelijke rechten wil ook niet zeggen dat we alles hetzelfde moeten doen. Dat idee van een “moderne man” vind ik zoiets afschuwelijks. 

Ik vind wel dat we elk nog onze rol hebben. 

Ik ben van mening dat een man en vrouw elkaar moeten opvullen. Een mens zit met zoveel gevoelens, emoties, verschillende karakters. Als je in een relatie zit moet je accepteren van beiden, hoe saai zou het zijn als je in een relatie zit met een persoon die precies hetzelfde denkt als jezelf, dat zou vervelen na een tijdje.

Geen enkel huwelijk is perfect, geen enkel relatie is perfect, geen enkel mens is perfect en daarom ben ik van mening dat je van elkaar moet accepteren, een beetje water bij wijn schenken en tot een akkoord komen daarom zit je in een relatie. Diegene met wie je bent zal altijd vaak anders denken, een andere visie hebben, emotioneler zijn of juist minder emoties hebben, daarom moet je het van elkaar leren hebben en als dat niet kan en je liever alleen bent dan moet je geen relatie aangaan.

Relatie hebben draait niet alleen om cadeaus, kusjes, knuffels, lieve woorden en leuke dingen doen, het gaat vooral om hoe trouw je aan elkaar blijft wanneer wanneer de ene wat minder heeft en dan bedoel ik emotioneel, financieel. 

Elke relatie kent mindere periodes, diegene verlaten en dan denken ‘er zijn genoeg vissen in de zee’ is zo verkeerd want vroeg of laat kom je in de zelfde situatie in je volgende relatie en zo blijf je verder gaan.

 

 

bewerkt door ABGodskind
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou de verwachtingen dan niet verwachten noch gedurig duidelijk maken of opdringen.

Een vrouw is gewoon een wezen zonder handleiding en dan menstrueren ze ook nog eens op keer waardoor hun hormonen raar doen, om dit zacht uit te drukken.  

Ik weet niet hoe oud je bent, maar schaaf jezelf wat bij zodat een vrouw al dat uit vrije wil bij u wil zijn. Als ze u al gaan aangeven voor stalken zou ik de obsessie wat bijschaven. Obsessie over liefde en verwachtingen is dodelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zou de verwachtingen dan niet verwachten noch gedurig duidelijk maken of opdringen.

Een vrouw is gewoon een wezen zonder handleiding en dan menstrueren ze ook nog eens op keer waardoor hun hormonen raar doen, om dit zacht uit te drukken.  

Ik weet niet hoe oud je bent, maar schaaf jezelf wat bij zodat een vrouw al dat uit vrije wil bij u wil zijn. Als ze u al gaan aangeven voor stalken zou ik de obsessie wat bijschaven. Obsessie over liefde en verwachtingen is dodelijk.

Bedankt.

Zij is 13 mei jarig ik heb wel bloemen en taart besteld en deze zal bij haar thuis geleverd worden, dat is het laatste wat ik nog ga doen.

Ik zit met een dubbel gevoel :

- Moet ik haar totaal met rust laten en mijn eigen leven lijden en hopen dat zij ooit terug komt? 

Risico ervan : Dat zij mij zo sneller vergeet en iemand anders vind.

Of

- Blijven vechten voor haar? Want toen ik het vorig jaar had uitgemaakt stalkte zij mij 2-3 maanden volop, toonde zij spijt voor alles en wou ze nog een kans, maanden lang heb ik dit afgewezen maar uiteindelijk wel een kans gegeven en kwam alles goed. Misschien moet ik ook maanden vechten voor haar? Maar tegelijk wil ik haar ook niet gek maken en meer klachten bij de politie voor stalking..

ik weet het niet meer..

bewerkt door ABGodskind
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

?

Even zonder dollen, de vrouw is in wezen tegenover de man in alles anders geaard, vandaar de natuurlijke interesse of aantrekkingskracht die blijvend is; zij heeft wat ik niet heb, en andersom, even kort door de bocht. En elkaar hierin kunnen aanvullen is de ultieme situatie van een relatie.

Begrijp me niet verkeerd, ik was ooit zelf puber en kan me de obsessie voor een vrouw wel inbeelden. Ik loof God voor de vrouw en het is geen geheim dat ik ze ook enorm graag lust. Maar de man en vrouw zijn toch anders hoor. Wel compleet gelijkwaardig, dat is voor mij indisputable. Toch is er onderweg iets misgelopen in onze rol, zowel man als vrouw. Tot wat worden wij gekneed en door wie? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Dat schrijf ik dus ook.

Wat in een ultiem moment van de relatie kan voorkomen, het in elkaar op kunnen gaan, of zich overgeven aan elkaar, waarbij alle + en - verbonden zijn, is in wezen ook in één lichaam een proces van overgave mogelijk, waarbij Eva, het vrouwelijke, en Adam, het mannelijke elkaar in de rust gevonden hebben, de innerlijke strijd van hebzucht en macht gestreden is, in het vlees.

En de weg voor de Geest recht gemaakt.

Hier tegenpolen. Zij links, ik noch beide maar neig naar rechts. Zij pro globalisme, ik nationalisme. Zij genadevol, ik veelal vooruit zonder empathie etc :)

Dat heeft een enorme aantrekkingskracht, maar als het botst heb je vuurwerk. Best pittig als wij het ergens oneens over kunnen zijn lol Maar meestal geef ik haar wel gelijk om een lang verhaal kort te maken. Dat is een belangrijke regel in het handboek der vrouwen, als die al zou bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Het is Yin-Yang, wat deze wereld draaiende houdt. De wet vervullen, is deze wereld doorzien hebben, doorlopen hebben, en overgegeven hebben. 

Dat is wat Jezus liet zien; de wet vervult. Niet ontkent, maar in het vlees gekomen deze doorlopen hebben, doorzien en overgegeven.

Opgestaan in het hemelse lichaam, en opgenomen in de Vader.

Ja God is hier nog niet klaar :) Solo Christo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei thom:

In deze wereld is de duivel heel reëel, totdat deze van ons heengaat.

Ook dat is een fase van het proces. Lees maar de drie grote verzoekingen in de woestijn door de duivel aan de pas gekende Zoon.

Maar hij is een leugen en Christus de waarheid. En eigenlijk zou dat mijn enige waarheid moeten worden :)

Ja inderdaad, tijdens de vasten van Christus. Opmerkelijk dat de duivel Jezus daar de koninkrijken van deze aarde aanbood. Maakt dit dan dat de huidige koninkrijken op aarde wel onder leiding van de duivel staan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze topic mag dicht..

Ik kon het niet laten dus ging ik even gaan zoeken tussen de vrienden van haar op twitter en ik zag dat zij fotos heeft met een jongen, knuffelend bijna kussend. Dit na 2 maanden na mij, 4 jaar relatie, wij zeiden altijd dat God ons samen had gebracht, zie nu..

Ik ben er nog meer kapot van maar ergens opgelucht, als zij een ander kiest na 2 maanden is zij mij niet waard, ik gaf haar alles wat ik kon geven. Dit is Gods wil, God heeft betere plannen met mij.

Nog bedankt mensen, deze topic mag dicht van mij part.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei ABGodskind:

Deze topic mag dicht..

Ik kon het niet laten dus ging ik even gaan zoeken tussen de vrienden van haar op twitter en ik zag dat zij fotos heeft met een jongen, knuffelend bijna kussend. Dit na 2 maanden na mij, 4 jaar relatie, wij zeiden altijd dat God ons samen had gebracht, zie nu..

Ik ben er nog meer kapot van maar ergens opgelucht, als zij een ander kiest na 2 maanden is zij mij niet waard, ik gaf haar alles wat ik kon geven. Dit is Gods wil, God heeft betere plannen met mij.

Nog bedankt mensen, deze topic mag dicht van mij part.

Eerst had God jullie samen gebracht, nu de relatie uit is heeft God beter plannen.
Het lijkt er ernstig op dat je jouw beeld van God's wil nogal aanpast aan je eigen behoeften?

Is het dan niet zo dat je eigenlijk zo moeten zeggen da je behoefte is veranderd?
En dan is het duidelijk dat de verandering aan jezelf ligt en aan niemand anders.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja inderdaad, tijdens de vasten van Christus. Opmerkelijk dat de duivel Jezus daar de koninkrijken van deze aarde aanbood. Maakt dit dan dat de huidige koninkrijken op aarde wel onder leiding van de duivel staan?

Jazeker, en dat is goed te zien lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja inderdaad, tijdens de vasten van Christus. Opmerkelijk dat de duivel Jezus daar de koninkrijken van deze aarde aanbood. Maakt dit dan dat de huidige koninkrijken op aarde wel onder leiding van de duivel staan?

Jazeker, en dat is goed te zien lijkt me.

En de republieken dan ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid