Spring naar bijdragen

“Moet” een christen deelnemen aan de samenleving?


Aanbevolen berichten

Efeziërs 3-11 En hebt geen gemeenschap met de onvruchtbare werken der duisternis, maar bestraft ze ook veeleer

In het Engels staat er wel “expose”. Kunt ge de samenleving niet dienen door ze het kwade bekend te maken? Maar misschien heb ik dat al reeds gedaan, .... wat baten kaars en bril als den uil niet zien wil? (Wellicht ook toepasbaar op mij, maar ik mis perspectief er terug in te komen zonder het gevoel gemeenschap met het kwade te hebben.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 101
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het antwoord vind je in Matteüs 25, 14-30 en Lucas 19. Het lijkt me niet verstandig om onze persoonlijie beperkingen te verdoezelen door ons achter het christelijk geloof te verschuilen en dus he

Wat een rare vraag. Het nt is toch duidelijk: je moet deel uitmaken van de samenleving.

Op de riemen van Duitse soldaten staat niet meer 'Gott mit uns'. Dat is wel anders in deze tijd.

Fundamenteel volgens mij hoef je niet timide te zijn ten opzichte naar jezelf, je aanvaard Gods woord, dat is het punt waar het omgaat, alhoewel het heel goed mogelijk is dat we theologische verschillen hebben, kan ik je waarderen.

inderdaad wat baten kaars en bril als de uil niet ziene wil, maar om bij de draad te blijven, het zal altijd moeilijk blijven omdat we ons niet kunnen conformeren aan een wereld die in het algemeen niet zien wil dat er een schepper bestaat, en het vreemde is dat ze wel opmerkingen hebben over God, maar tegelijk geloven ze er niet in, deze samenleving is voor ons taboe, alhoewel niet helemaal we kunnen niet uit de wereld stappen, we zullen moeten samenleven met andersdenkende mensen en geen amok maken, de bijbel geeft de raad om zover het van ons afhangt vreedzaam te blijven jegens iedereen, dat valt voor de gevallen mens niet mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

Fundamenteel volgens mij hoef je niet timide te zijn ten opzichte naar jezelf, je aanvaard Gods woord, dat is het punt waar het omgaat, alhoewel het heel goed mogelijk is dat we theologische verschillen hebben, kan ik je waarderen.

inderdaad wat baten kaars en bril als de uil niet ziene wil, maar om bij de draad te blijven, het zal altijd moeilijk blijven omdat we ons niet kunnen conformeren aan een wereld die in het algemeen niet zien wil dat er een schepper bestaat, en het vreemde is dat ze wel opmerkingen hebben over God, maar tegelijk geloven ze er niet in, deze samenleving is voor ons taboe, alhoewel niet helemaal we kunnen niet uit de wereld stappen, we zullen moeten samenleven met andersdenkende mensen en geen amok maken, de bijbel geeft de raad om zover het van ons afhangt vreedzaam te blijven jegens iedereen, dat valt voor de gevallen mens niet mee.

Thanks man. Nu vreedzaam blijven is an sich geen probleem, hoewel... de linkerwang keren dan weer wel. 

Vandaag geworsteld met mijn geloof... niet getwijfeld aan Christus, wel afgevraagd waar ik nu zo thuishoren en wat nu mijn doel zou zijn.  De samenleving is zeker taboe, en ja soms kan je niet anders dan ze confronteren.... Maar dan moet ik een masker dragen en veel op mijn tong bijten. Het ding is dat ik quasi overal “de andere mens” ben. Maar echt overal. Zelfs bij wat lotgenoten moeten zijn ben ik anders. Iedereen zal wel uniek zijn, maar je aanpassen zal vast niet iedereen evengoed lukken. 

En niet dat ik weg van de wereld wil, ik hou van de wereld in haar glorie. Maar mijn omgeving is niet de wereld, dat is een grijze stinkende stad vol criminaliteit en verzuring waar iedereen elkaar nawijst. Iedereen houdt maar schijn hoog in de hoop bij die samenleving te passen. De samenleving is niet gelijk aan de wereld voor me, onze westerse cultuur is echt ziek geworden. Zieker dan mij en dat is een tragisch feit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-2-2019 om 17:49 zei Fundamenteel:

En indien zo, als wat? Wat is het beste pad dat een Christen vandaag kan volgen in deze westerse wereld zonder af te dwalen van Christus? Zo kan een christen bv geen militair zijn mijn inziens. Maar in feite kan je nergens nog aan deelnemen want onze hedendaagse samenleving heeft quasi op ieder terrein God verdrongen. Joden leven daardoor grotendeels in segregatie, maar waarom christenen niet? Ik word hoe langer hoe meer overtuigd van de segregatie. Eerder dan gemeenschap met de duivel te bedrijven, je er van afzonderen en je eigen gemeenschap afgezonderd beleven. 

Wat denk jij als ik dat zo schrijf? (On topic en niet ad hominem aub :D)

Ik wil vermelden dat ik een boek lees: ‘de religie binnen de grenzen van de rede’ van Immanuel Kant, en de voornaamste plicht van de gelovige ziet hij als morele plicht, dus dan aat het om ethisch bewustzijn; handel je zo dat wat je doet voor iedereen een algemene wet kan worden? En handel je zo dat de ander voor jou geen middel is maar doel? Dan ben je God welgevallig volgens Kant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel:

Ik wil vermelden dat ik een boek lees: ‘de religie binnen de grenzen van de rede’ van Immanuel Kant, en de voornaamste plicht van de gelovige ziet hij als morele plicht, dus dan aat het om ethisch bewustzijn; handel je zo dat wat je doet voor iedereen een algemene wet kan worden? En handel je zo dat de ander voor jou geen middel is maar doel? Dan ben je God welgevallig volgens Kant.

Mijn ethiek drijft me grotendeels in isolatie te leven, wat is mijn ethisch bewustzijn dan nu nog waard? Volgens mij is God een beetje boos op me en is dit mijn laatste kans. De juiste knoop moet dus doorhakt worden, maar het pad is smal met weinig bewegingdruimte als je er fundamenteel naar gaat kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn ethiek drijft me grotendeels in isolatie te leven, wat is mijn ethisch bewustzijn dan nu nog waard? Volgens mij is God een beetje boos op me en is dit mijn laatste kans. De juiste knoop moet dus doorhakt worden, maar het pad is smal met weinig bewegingdruimte als je er fundamenteel naar gaat kijken.

Wat ttc de weerzinwekkende wereld noemt ken je dus al? Ik zou niet aan weerzinwekkendheid willen toevoegen, liever er van af halen. Maar dat maakt mij weerzinwekkend en dan heb ik dus toch toegevoegd. Dan mag ik stilletjes verdwijnen en is het toch wat minder weerzinwekkend. Zo sta ik er in.

ik merk eigenlijk dat ik jou niet kan helpen, en daar ging het toch wel om. Ik zal jullie je tijd niet laten verdoen met mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn ethiek drijft me grotendeels in isolatie te leven, wat is mijn ethisch bewustzijn dan nu nog waard? Volgens mij is God een beetje boos op me en is dit mijn laatste kans. De juiste knoop moet dus doorhakt worden, maar het pad is smal met weinig bewegingdruimte als je er fundamenteel naar gaat kijken.

God is niet boos op je.

https://www.joyce-meyer.nl/uploads/tx_carty/GOD_IS_NIET_BOOS_OP_JE_Intro.pdf

Normaal gesproken post ik niet op de sabbat maar dit moest even.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Noel:

Wat ttc de weerzinwekkende wereld noemt ken je dus al? Ik zou niet aan weerzinwekkendheid willen toevoegen, liever er van af halen. Maar dat maakt mij weerzinwekkend en dan heb ik dus toch toegevoegd. Dan mag ik stilletjes verdwijnen en is het toch wat minder weerzinwekkend. Zo sta ik er in.

ik merk eigenlijk dat ik jou niet kan helpen, en daar ging het toch wel om. Ik zal jullie je tijd niet laten verdoen met mij.

Ach helpen... ik lees anders graag uw input,hoor. Niemand kan daarin helpen uiteindelijk.

De wereld is niet weerzinkend, de natuur is,prachtig geregeld. Maar we ontwikkelen technologisch en steeds verder van de genade af. De samenleving is dus weerzinwekkend omdat ze zich onnatuurlijk ontwikkelt. Alles artificieel en als je het gebruikte veelal meteen wegwerpbaar.

18 minuten geleden zei Willempie:

God is niet boos op je.

https://www.joyce-meyer.nl/uploads/tx_carty/GOD_IS_NIET_BOOS_OP_JE_Intro.pdf

Normaal gesproken post ik niet op de sabbat maar dit moest even.

Vrijdag? Ff je link lezen en dan na de sabbat met je bespreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fundamenteel ik heb onderhand veel van je gelezen, isolatie kan wreed zijn maar ook heeft het goede kanten, je leert jezelf kennen je  kan een plaats geven aan je ups en downs, ook ik heb onderhand van alles meegemaakt, kan je een paar tips geven hoe ik het doe, en misschien doe jij ook al zoiets.

Bij tegenslagen op mentaal vlak probeer ik een tegenwicht te vinden, ik draai het als het ware om en probeer uit iets kwaadaardig iets goeds te verkrijgen, ik ga zitten denken aan positieve dingen, opzich al goed en vaak bemerk  ik dat ik door de tegenslag iets kan doen waardoor ik er beter van wordt en de inzinking  in het niet komt te staan t.o.v. wat ik bedacht heb.

Bij financiële problemen bedenk ik weleens routes om er beter van te worden, het wordt allemaal een soort hobby. Ik wordt stilaan ook een dagje ouder en dingen onthouden wordt moeilijker, een probleem dat evident wordt bij studeren in de Bijbel, nu ga ik vroeg naar bed en sta behoorlijk vroeg op, nu is het ook half vier in de morgen in die vroege uren is het goed om te studeren en problemen in de schrift op te lossen, komt nog bij dat het iets bekoorlijkst heeft, je ziet het van donker naar licht gaan, ik heb een kamer overvol met planten, dat doet mij allemaal goed.

Wil  zeggen dat alles opgelost is, nee, zeker niet maar wij en jij natuurlijk hebben de belofte in de Bijbel wij weten dat God dingen gaat oplossen. En zo  en zoal lezen in de schrift en zijn waarheid onderkennen en het juiste inzicht te krijgen is goed voor een mens.

 

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei antoon:

Fundamenteel ik heb onderhand veel van je gelezen, isolatie kan wreed zijn maar ook heeft het goede kanten, je leert jezelf kennen je  kan een plaats geven aan je ups en downs, ook ik heb onderhand van alles meegemaakt, kan je een paar tips geven hoe ik het doe, en misschien doe jij ook al zoiets.

Bij tegenslagen op mentaal vlak probeer ik een tegenwicht te vinden, ik draai het als het ware om en probeer uit iets kwaadaardig iets goeds te verkrijgen, ik ga zitten denken aan positieve dingen, opzich al goed en vaak bemerk  ik dat ik door de tegenslag iets kan doen waardoor ik er beter van wordt en de inzinking  in het niet komt te staan t.o.v. wat ik bedacht heb.

Bij financiële problemen bedenk ik weleens routes om er beter van te worden, het wordt allemaal een soort hobby. Ik wordt stilaan ook een dagje ouder en dingen onthouden wordt moeilijker, een probleem dat evident wordt bij studeren in de Bijbel, nu ga ik vroeg naar bed en sta behoorlijk vroeg op, nu is het ook half vier in de morgen in die vroege uren is het goed om te studeren en problemen in de schrift op te lossen, komt nog bij dat het iets bekoorlijkst heeft, je ziet het van donker naar licht gaan, ik heb een kamer overvol met planten, dat doet mij allemaal goed.

Wil  zeggen dat alles opgelost is, nee, zeker niet maar wij en jij natuurlijk hebben de belofte in de Bijbel wij weten dat God dingen gaat oplossen. En zo  en zoal lezen in de schrift en zijn waarheid onderkennen en het juiste inzicht te krijgen is goed voor een mens.

 

 

Thanks broeder, wel ik zie het ook veel licht worden. Sedert ik “clean” ben enorme slaapproblemen. Daardoor heb ik wel de bloedmaan kunnen waarnemen, ze was prachtig in al haar overgangen. Ja, met groot ontzag aanschouw ik onze creatie. Alle lof aan God. Ik poog de laatste tijd veel na te bootsen in aquaria, nano aquaria scapen. Daar komt best veel techniek bij kijken, want ik wil natuurlijk de mooiste plantjes en garnaaltjes :) Ik denk aan een zee aquarium met echte levende stenen, maar die techniek is momenteel wat hoog gegrepen. De zuurtegraad, hardheid, nitriet, nitraat en co2 lukt net :) Uuuuren kan ik daar in verdwalen. Planten doen ook wat met me, ik had bonsais gezaaid voor mijn dochters maar na de breuk bij hun moeder gelaten en ze zijn dood gegaan. Vond ik heel jammer, dat had ik hen graag later gegeven. 

Het ding is, ik mag niet klagen. Ik voel me gewoon doelloos en te argwanig iets te ondernemen. Communicatief zouden zaken in dagelijks leven wel beter kunnen. Isolatie vind ik persoonlijk niet slecht, je weet wat je kan verwachten. Maar tegelijk tikt de tijd wel genadeloos door... straks op mijn sterfbed de vraag: had ik niet meer kunnen doen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fundamenteel, sLaap problemen had ik ook, sinds ik zuinig ben met koffie is dat over, ik drink alleen vroeg in de morgen koffie, na 8 uur niet meer en het helpt mij enorm. Heb ook een onverwarmde slaapkamer wel eens koud dat dan wel weer.

Ik lees tussen de regels dat je last had van verslaving, dat kan nawerken, erover praten met iemand in je omgeving die je goed kent zoals een masseuse of therapeut -liefst alternatief behandelaar, vind ik dan - kan helpen, het moet iemand zijn met  wie je op een lijn zit en er als het ware chemie is tussen jullie, helaas is dat dun bezaaid of niet altijd te vinden weleens peperduur, ik heb toevallig een volgens mij goede gevonde en het helpt mij in verband met een scala van verslavingen.

Doelloos  en argwanend om iets te ondernemen schrijf je, dat begrijp ik ook, daarom ben ik blij dat je zo goed weerwoord geeft bij het evo debat, je weet er meer van dan ik, daar mag je van mij trots op zijn

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei antoon:

Fundamenteel, sLaap problemen had ik ook, sinds ik zuinig ben met koffie is dat over, ik drink alleen vroeg in de morgen koffie, na 8 uur niet meer en het helpt mij enorm. Heb ook een onverwarmde slaapkamer wel eens koud dat dan wel weer.

Ik lees tussen de regels dat je last had van verslaving, dat kan nawerken, erover praten met iemand in je omgeving die je goed kent zoals een masseuse of therapeut -liefst alternatief behandelaar, vind ik dan - kan helpen, het moet iemand zijn met  wie je op een lijn zit en er als het ware chemie is tussen jullie, helaas is dat dun bezaaid of niet altijd te vinden weleens peperduur, ik heb toevallig een volgens mij goede gevonde en het helpt mij in verband met een scala van verslavingen.

Doelloos  en argwanend om iets te ondernemen schrijf je, dat begrijp ik ook, daarom ben ik blij dat je zo goed weerwoord geeft bij het evo debat, je weet er meer van dan ik, daar mag je van mij trots op zijn

 

Wel ik heb die ET echt oprecht bekeken en de kans gegeven. Ik ben daar langer dan een decennium mee bezig geweest. Toen de euro viel dat het een misleiding was ons van de Schepper weg te leiden heb ik dat ook meteen verworpen. Wel leerde ik daaruit dat er een zekere evolutie gaande is, maar niet zoals men ons wijsmaakt. Het is perfect mogelijk dat x aantal dieren een gemeenschappelijke voorouder hebben, maar wel binnen diens soort. Een vogel wordt geen zoogdier. De methodes die men daarvoor beschrijft zijn alles behalve wetenschappelijk te staven. Niet dat dit mijn discussie nog is, ik geloof in God en observeer een jonge aarde. Ook tijdens mijn occulte rit heb ik ruimschoots de bevestiging gekregen “dat er meer tussen hemel en aarde is dan waarover wij kunnen dromen”.

Verslaving: omdat ik al sedert de kleuterschool verloren loop in een samenleving waar ik me niet thuis voel, heb ik lang onderzocht waarom. Mijn vader en moeder waren niet bepaald een toevluchtsoord deze gevoelens te bespreken. Als kind kon ik het meeste ook niet onder woorden brengen. Lang verhaal kort: ik begon aan zelfmedicatie te doen en ben daarvoor reeds 5 jaar in behandeling omtrent deze problematiek. Ik zou sowieso heel mijn leven medicatie moeten nemen om rust in mijn hoofd te vinden. We poogden zowat alles, van concerta tot rilatine. Ja zelfs benzos. Dat uiteindelijk een hulpverlener vlakaf tegen mij zei, soft drugs is uw probleem niet. Maar toen kwam er een serieuze strijd tegen mijn gebruik. Zo ben ik bij alcohol beland en dat ging snel berg af. Mijn vriendin heeft daar gelukkig een sterke invloed op. Als zij neen zegt is het ook neen :) Dus die drank moest eruit en vanaf toen ging alles wat meer berg op. Toch lijkt het alsof ik in een identiteitscrisis beland.... ik weet na de diagnose wel waarom ik anders ben en waarom ik rust in mijn hoofd wil. Maar dat neemt de prikkelbaarheid niet weg, tenzij ik me suf aan medicatie slik of een joint rook.  Ik heb geen filter die mij communicatief politiek-correct kan vormen. Ik kan daarin mijn best doen, maar ooit barst die bom. Zwijgen is goud :) Als ik dagelijks geconfronteerd moet worden met iets wat ik tot in mijn diepste verafschuw kan ik dat helaas niet “nuchter”. Maar stoned zou ik me niet noemen, waar de ene gaat slapen daar leef ik op en kan ik taken vervullen zonder prikkels te ervaren. Het is een complexe zaak.

bewerkt door Fundamenteel
Knaagdier is een zoogdier lol
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Heel herkenbaar. Moet ik dan denken aan zoiets als hooggevoeligheid? Of een lichte vorm van autisme misschien? 

Allebei en nog wat anders. Het probleem met mijn diagnose is dat ik mijn "beperkingen" onzichtbaar maak. Het is pas toen ik een half jaar a jaar niets gebruikte ze zagen dat er meer speelde. Bijna alle lotgenoten die ik ken gebruiken iets om dat leefbaar te houden.

Hoe goed zou het zijn als 1 pilletje 's ochtends me de hele dag normaal zou houden... Maar ze bestaat nog niet :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Allebei en nog wat anders. Het probleem met mijn diagnose is dat ik mijn "beperkingen" onzichtbaar maak. Het is pas toen ik een half jaar a jaar niets gebruikte ze zagen dat er meer speelde. Bijna alle lotgenoten die ik ken gebruiken iets om dat leefbaar te houden.

Hoe goed zou het zijn als 1 pilletje 's ochtends me de hele dag normaal zou houden... Maar ze bestaat nog niet :)

Misschien wordt zo'n pilletje ooit gemaakt uit de bladeren van die bomen in Openbaring. :) Zelf voel ik me alleen maar volkomen rustig op zee en in de ongerepte natuur, zelfs en misschien juist wel vooral met wilde dieren in de buurt. In onze kunstmatige maatschappij ervaar ik altijd een bepaalde spanning en onrust en ik moet er voortdurend erg op letten me op tijd af te zonderen. Door schade en schande geleerd. Maar wat ik ook heb geleerd is dat geen mens helemaal normaal is. Iedereen heeft wel wat. Er zit bij ons allemaal wel "een steekje los". Zelfs genetisch al. Gelukkig hebben we een liefdevolle Vader bij wie we kunnen schuilen.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Misschien wordt zo'n pilletje ooit gemaakt uit de bladeren van die bomen in Openbaring. :) Zelf voel ik me alleen maar volkomen rustig op zee en in de ongerepte natuur, zelfs en misschien juist wel vooral met wilde dieren in de buurt. In onze kunstmatige maatschappij ervaar ik altijd een bepaalde spanning en onrust en ik moet er voortdurend erg op letten me op tijd af te zonderen. Door schade en schande geleerd. Maar wat ik ook heb geleerd is dat geen mens helemaal normaal is. Iedereen heeft wel wat. Er zit bij ons allemaal wel "een steekje los". Gelukkig hebben we een liefdevolle Vader bij wie we kunnen schuilen.

Zo is dat. In een bos kan je 20 mensen passeren zonder al teveel ongemakken. Kom je die grijze stad in loop ik verloren in mezelf, zeker als mensen te dichtij komen. Dat ervaar ik overal, kom aub niet in mijn cirkel. Een handjevol kan en mag dat wel.

Ik geloof ook sterk dat ik enkel door God genezen kan worden. Toen ik Hem oprecht binnenliet heb ik ook geen zelfvernietigingsdrang meer door alcohol te drinken bv. Wijn mag dan wel een sacrament zijn, alcohol is een kanker in onze samenleving. Door Jezus te volgen heb ik de beste filter gevonden die ik me ooit kon inbeelden, maar daarmee in de samenleving komen lukt nog niet. 

En tjah, dat is al verfilmd in Alice in Wonderland he, we’re all mad :) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-2-2019 om 17:49 zei Fundamenteel:

En indien zo, als wat? Wat is het beste pad dat een Christen vandaag kan volgen in deze westerse wereld zonder af te dwalen van Christus? Zo kan een christen bv geen militair zijn mijn inziens. Maar in feite kan je nergens nog aan deelnemen want onze hedendaagse samenleving heeft quasi op ieder terrein God verdrongen. Joden leven daardoor grotendeels in segregatie, maar waarom christenen niet? Ik word hoe langer hoe meer overtuigd van de segregatie. Eerder dan gemeenschap met de duivel te bedrijven, je er van afzonderen en je eigen gemeenschap afgezonderd beleven. Wat denk jij als ik dat zo schrijf? (On topic en niet ad hominem aub

Elk christen is uitermate actief betrokken bij het wel en wee binnen de samenleving, als de expressie in woord en daad van dat wat hem/haar vanuit z'n innerlijke drijft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Elk christen is uitermate actief betrokken bij het wel en wee binnen de samenleving, als de expressie in woord en daad van dat wat hem/haar vanuit z'n innerlijke drijft.

Maar ik mag die man niet zijn die natuurlijk vanuit mijn innerlijke drift vloeit. Ik moest me,aanpassen en “normaal” doen. Ik mag dat wel bij mijn dierbaren, maar kan er weinig mee in de samenleving.  Gedenk dat meisje in Vlaanderen met epilepsie die onze staat nog liever de dood in jaagt dan een uitzondering te voorzien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar ik mag die man niet zijn die natuurlijk vanuit mijn innerlijke drift vloeit. Ik moest me,aanpassen en “normaal” doen. Ik mag dat wel bij mijn dierbaren, maar kan er weinig mee in de samenleving.  Gedenk dat meisje in Vlaanderen met epilepsie die onze staat nog liever de dood in jaagt dan een uitzondering te voorzien.

Over welke driften heb je het dan? Je vraag ging over christenen, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Over welke driften heb je het dan? Je vraag ging over christenen, niet?

Concreet kreeg ik de hele opvoeding (ouders/school) mee wat ik moest doen, niet mag doen en dat je aan situaties niets kan veranderen.

Voorbeeld:

Zo heb ik overwogen toch te pogen iets te veranderen aan een situatie. Ik ben van plan de buren op de hoogte te brengen over de gevaren van 5G. Maar in mijn real life gesprekken kom ik er reeds achter dat er een grote hoeveelheid staat te popelen omdat men dan sneller kan surfen. Door oa zoiets vraag ik me af of ik die drift dan wel moet omzetten in praktijk? Beter in isolatie blijven dan geld aan folders verspillen die de mainstreamers niet eens lezen zullen.

Ik kan dit verder drijven, maar zeg dat dan liever in persoon en niet op internet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Concreet kreeg ik de hele opvoeding (ouders/school) mee wat ik moest doen, niet mag doen en dat je aan situaties niets kan veranderen.

Voorbeeld:

Zo heb ik overwogen toch te pogen iets te veranderen aan een situatie. Ik ben van plan de buren op de hoogte te brengen over de gevaren van 5G. Maar in mijn real life gesprekken kom ik er reeds achter dat er een grote hoeveelheid staat te popelen omdat men dan sneller kan surfen. Door oa zoiets vraag ik me af of ik die drift dan wel moet omzetten in praktijk? Beter in isolatie blijven dan geld aan folders verspillen die de mainstreamers niet eens lezen zullen.

Ik kan dit verder drijven, maar zeg dat dan liever in persoon en niet op internet.

Zoals je het zegt, je kan er niets aan doen. Waarom zou je mensen dan willen waarschuwen voor allerhande gevaren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Zoals je het zegt, je kan er niets aan doen. Waarom zou je mensen dan willen waarschuwen voor allerhande gevaren?

Omdat het ook mijn dierbaren zal beïnvloeden. Ik wil deze wereld echt niet achterlaten zoals hij nu is. Maarja, op zich is dat ook afgodderij want het beestensysteem is mij voorspeld. Doch daarop toekijken en toelaten is niet zo gemakkelijk. Door enkele situaties dichtbij mee te maken ben ik verbanden gaan leggen, .... Mijn gevoel is hierover zeer sterk en mijn instinct doet alarmbellen afgaan. Dit wordt,zelfs wetenschappelijk ondersteund, maar mensen geloven liever de duivel. Wat dus ook voorspeld is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Omdat het ook mijn dierbaren zal beïnvloeden. Ik wil deze wereld echt niet achterlaten zoals hij nu is. Maarja, op zich is dat ook afgodderij want het beestensysteem is mij voorspeld. Doch daarop toekijken en toelaten is niet zo gemakkelijk. Door enkele situaties dichtbij mee te maken ben ik verbanden gaan leggen, .... Mijn gevoel is hierover zeer sterk en mijn instinct doet alarmbellen afgaan. Dit wordt,zelfs wetenschappelijk ondersteund, maar mensen geloven liever de duivel. Wat dus ook voorspeld is.

Werken vanuit je hart betekent niets doen, toch doe je veel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid