Spring naar bijdragen

God is een drie-eenheid


Aanbevolen berichten

De basis voor ons geloof, is onder aanval door de religie van de antichrist. We zien het overal, oneness wint terrein. Mensen geloven niet meer in de trinity, welkom in de eindtijd.

Wie hier gelooft nog in de echte ware God, de Vader, de Zoon en de Heilige Geest?

In deze preek zie je een pastor helemaal over zijn toeren, omdat hij wederom oneness mensen, die zich jaren als echte gelovigen hadden voorgedaan en zelfs voor de kerk werkte, betrapt had deze valse doctrine aan te hangen en te verspreiden.

https://ifbtube.com/trinity-101-throwing-out-oneness-heretics-by-steven-anderson/

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 95
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De basis voor ons geloof, is onder aanval door de religie van de antichrist. We zien het overal, oneness wint terrein. Mensen geloven niet meer in de trinity, welkom in de eindtijd. Wie hier gelo

Het staat in de gehele Bijbel. Niet alleen in het comma Johanneum, hoewel dat een prachtig vers is dat zeker in de bijbel thuishoort. Er is 1 God. De Vader wordt God genoemd. De Zoon wo

INderdaad, unieke personen, samen 1 God.

54 minuten geleden zei antoon:

Het is hier grondig besproken, de bijbel geeft geen aanwijzingen  voor de drie eenheid

Misschien ook wel. Het is in ieder geval niet de boodschap van Jezus en de apostelen. Het is niet het evangelie. Er staan ook wel aanwijzingen in de Bijbel dat God een vier-eenheid is. In ieder geval kunnen we God niet met een menselijke formule in een doosje stoppen. Dat is ook een vorm van beelden maken om die te aanbidden. Het evangelie gaat echter over heel iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad kan je alles uit de schrift halen 4 eenheid,  kubus, triangel, koppel en wat al , ik ben het geheel met je eens dat het gewoon niet de boodschap is, ik ga dan misschien iets verder dan jij, zolang de theologie toch duidelijk verwijst naar de zoon afgescheiden van de vader en nog veel meer dingen die besproken zijn vind ik het niet de weg om daar consessies in te doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-2-2019 om 06:37 zei Marieke587:

De basis voor ons geloof, is onder aanval door de religie van de antichrist. We zien het overal, oneness wint terrein. Mensen geloven niet meer in de trinity, welkom in de eindtijd.

Wie hier gelooft nog in de echte ware God, de Vader, de Zoon en de Heilige Geest?

In deze preek zie je een pastor helemaal over zijn toeren, omdat hij wederom oneness mensen, die zich jaren als echte gelovigen hadden voorgedaan en zelfs voor de kerk werkte, betrapt had deze valse doctrine aan te hangen en te verspreiden.

https://ifbtube.com/trinity-101-throwing-out-oneness-heretics-by-steven-anderson/

Hallo Marieke,

Voor zover niet bekend: de drie-eenheid staat als zodanig alleen in 1 Johannes 5:7-8 en is een latere toevoeging aan de betreffende brief van Johannes. Het staat bekend als het Comma Johanneum. 

Citaat

"Het Comma Johanneum is een korte zin ("Comma") die in de meeste vertalingen van de Eerste brief van Johannes tussen 1522 en de tweede helft van de negentiende eeuw te vinden is, omdat de zin voorkomt in de veel gebruikte Textus Receptus (TR). In vertalingen die het zinnetje bevatten, zoals de Statenvertaling luidt 1 Johannes 5:7-8 als volgt: (het Comma is vet gedrukt:)

7 Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel,

de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een.

8 En drie zijn er, die getuigen op de aarde,

de Geest, en het water, en het bloed; en die drie zijn tot een.

Het resultaat wordt gewoonlijk begrepen als een duidelijke verwijzing naar de Drie-eenheid van Vader, Zoon en Geest. De Drie-eenheid zelf komt ook niet als zodanig voor in de Bijbel.

De tekst komt in de oudste Griekse handschriften niet voor. Ook wordt hij door de vroege Kerkvaders niet geciteerd, wanneer ze dit gedeelte van de Johannesbrief aanhalen. Kennelijk is het vers ergens tijdens de Middeleeuwen tussen de Latijnse tekst van het Nieuwe Testament geraakt, misschien eerst als glos in de kantlijn en daarna bij het kopiëren in de tekst opgenomen. Moderne Bijbelvertalingen laten het Comma weg, plaatsen het in een voetnoot of zetten het tussen haakjes, zie ook verder."

...

"Moderne Bijbelvertalingen geven het vers tussen haken (Nederlands Bijbelgenootschap (NBG) 1951), in een voetnoot (Nieuwe Bijbelvertaling (NBV) 2004) of laten het weg (Groot Nieuws Bijbel (GNB) 1981, 1998; Willibrordvertaling 1978 (WV78) en 1995 (WV95)). De officiële Latijnse Bijbeltekst van de Rooms-Katholieke Kerk, een herziening van de Vulgaat, laat het eveneens weg.[19] De Herziene Statenvertaling (HSV 2010) houdt echter vast aan de Textus Receptus en drukt het vers zonder meer af."

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Comma_Johanneum

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er staat in de gehele bijbel dat er afgescheiden personen zijn, Jezus bad tot de vader, Jezus predikte zijn woord, hij verwees naar de vader als groter dan hem, hoe kan  je al deze honderden misschien als je goed doorspit duizenden teksten dan uitleggen, ben benieuwd, en geen filosofie of losse flodders graag, die zijn er genoeg op het forum, gaat je dat lukken denk jij dat je die bagage  hebt dan luister ik graag naar je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei antoon:

Dat is geen onderbouwing , Jezus was een God, maar niet de almachtige God Jehovah daar zit verschil tussen

Kleine correctie, Jezus wordt een god of goddelijk genoemd, dus met een kleine g. Koningen, rechters werden ook een god genoemd. Dus het gaat om de betekenis 'god' Bijbels gezien.

Psalm 82:6 heb gezegd: “Jullie zijn goden, jullie zijn allemaal zonen van de Allerhoogste.

Johannes 10:34 Jezus antwoordde: ‘Staat er niet in jullie wet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘Jullie zijn goden’”?  35 Een Schriftgedeelte kun je niet ongeldig verklaren. Als degenen tegen wie het woord van God gericht was “goden” werden genoemd,  36 hoe kunnen jullie dan zeggen dat ik — door de Vader geheiligd en naar de wereld gestuurd — laster als ik zeg dat ik Gods Zoon ben?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Kleine correctie, Jezus wordt een god of goddelijk genoemd, dus met een kleine g. Koningen, rechters werden ook een god genoemd. Dus het gaat om de betekenis 'god' Bijbels gezien. Psalm 82:6 heb gezegd: “Jullie zijn goden, jullie zijn allemaal zonen van de Allerhoogste. Johannes 10:34 Jezus antwoordde: ‘Staat er niet in jullie wet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘Jullie zijn goden’”?  35 Een Schriftgedeelte kun je niet ongeldig verklaren. Als degenen tegen wie het woord van God gericht was “goden” werden genoemd,  36 hoe kunnen jullie dan zeggen dat ik — door de Vader geheiligd en naar de wereld gestuurd — laster als ik zeg dat ik Gods Zoon ben?  

Dat is de tweenaturenleer Sjako, naargelang hoe God zich voordoet aan jou, aan zichzelf dus.

21 uur geleden zei antoon:

Dat is geen onderbouwing , Jezus was een God, maar niet de almachtige God Jehovah daar zit verschil tussen

Groot verschil inderdaad wanneer alles wordt omgedraaid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er was een verspreking inderdaad 

iedereen zal wel begrepen hebben wat ik bedoel waarschijnlijk behalve TCC die zich maar weer eens mengt in dingen waar die zelf weinig van snapt.

Engelen en meer worden Goden genoemd, maar wil niet zeggen dat er een drie eenheid is

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei antoon:

Er was een verspreking inderdaad. iedereen zal wel begrepen hebben wat ik bedoel waarschijnlijk behalve TCC die zich maar weer eens mengt in dingen waar die zelf weinig van snapt. Engelen en meer worden Goden genoemd, maar wil niet zeggen dat er een drie eenheid is.

Als je JHWH afzonderlijk ziet als jouw hoogste God dan zie je de andere elementen niet, het is dan niet willen zien of agnosie.

Citaat

Er is sprake van een Vader, een Moeder en een Zoon. De Vader ziet zich weerspiegeld in het lichtwater dat hem omgeeft en realiseert zich dat hij zichzelf ziet. Die gedachte verzelfstandigt zich en dat creëert de Moeder, vaak aangeduid als de Eerste Gedachte of ook wel Barbelo. Zij ontvangt een lichtvonk van de vader en produceert een Licht, de Zoon. Die wordt door de Vader gezalfd en daarom de Gezalfde, Christus, genoemd. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zit gewoon zo, er is een God Jehovah de allerhoogste God, zijn zoon die afgescheiden van hem is Jezus dus heeft een begin gehad, is geschapen en via hem zijn alle andere dingen tot stand gekomen, Jehovah was natuurlijk verantwoordelijk Jezus was de tussen persoon, dit en veel meer is met teksten te staven, vind je dit niet aanneemlijker dan min of meer Filosofie of luchtfietserij, ook al is het aantrekkelijk voor jou om te lezen, is dat geen reden dat dat de waarheid is. Integendeel het is te weerleggen

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei antoon:

Het zit gewoon zo, er is een God Jehovah de allerhoogste God, zijn zoon die afgescheiden van hem is Jezus dus heeft een begin gehad, is geschapen en via hem zijn alle andere dingen tot stand gekomen, Jehovah was natuurlijk verantwoordelijk Jezus was de tussen persoon, dit en veel meer is met teksten te staven, vind je dit niet aanneemlijker dan min of meer Filosofie, ook al is het aantrekkelijk voor jou om te lezen, is dat geen reden dat dat de waarheid is.

Waar is de moeder in jouw verhaal?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Johannes 9: 35 Jezus hoorde dat zij hem uit de synagoge geworpen hadden, en toen Hij hem gevonden had, zei Hij tegen hem: Gelooft u in de Zoon van God?

36Hij antwoordde en zei: Wie is Hij, Heere, zodat ik in Hem kan geloven?

37En Jezus zei tegen hem: Die u gezien hebt én Die met u spreekt, Die is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Marieke587:

Gelooft werkelijk niemand hier in de drie-eenheid van God?

Een aantal doet er alles aan om alles naar hun hand te zetten, denkend dat niemand nog ogen heeft. Maar het kan wel, tot inkeer komen is een mooie maar soms bijzonder lastige opgave.

Zojuist zei antoon:

Vergis je niet meid, we hebben hier een fenomeen, nu gebannen maar al hij terug is kan je wat meemaken

Ja, ze laten zich altijd vangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei antoon:

Een aantal gebruikt het boek waar het staat , de Bijbel, dus wat zever je nu , geloof jij in de bijbel of niet, deze vraag hou ik dan even apart van het onderwerp. Lijkt niet zoeen  moeilijke vraag, of toch wel .

JHWH heeft de wereld geschapen en ook de Bijbel geschreven, wie heeft gezegd dat dit niet waar is? Is het dan ook waar dat JHWH de hoogste God is? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid