Spring naar bijdragen

Vrees


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ah nee, machines doen dat reeds. De mens geeft zijn vermogen af aan tech tot tech de mens overneemt en het beest een fysiek lichaam krijgt. Wist je dat het theoretisch echt mogelijk is dat AI heel ons universum kan vernietigen?

Wie gaat dat allemaal betalen?

4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Hoe lees je dan 1 Kor. 15:44?

Denk dat Sjako zich vergist heeft, hij schreef mi eerst iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 480
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik bedoel dat er ook externe invloeden zijn, ondermeer NLP van anderen naar jou of mij toe, die de geestestoestand veroorzaken. Ik kon bijvoorbeeld door specifieke suggesties in een opgevangen gesprek

Wat bedoel je precies met het woord "vrees"? De huidige, postmoderne gevoelswaarde bij het woord is angst. Het is natuurlijk nooit God's bedoeling geweest dat we angst zouden moeten hebben. Er staat n

Ik moet wel zeggen dat ik niet snel bekeer. Ik bekijk veel. Tijdens mijn bijbelstudie bij Jehova getuigen had de bijbel meer invloed op me dan de studie, ik heb me nooit aangesloten. Wel wil ik dichtb

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ah herkennen wij den boze dan niet langer aan de vrucht? Even een van de pot gerukte vergelijking.

ooit schreven dokters sigaretten voor, toen wist men beter. De vrucht was schadelijk en de dokters moesten zich bekeren maar doch js de schade reeds gepleegd. Zo nu weigert men te erkennen dat de vrucht slecht is door de producent ervan te laten begaan.

Wat ik wil doet er niet toe bij God. God heeft de regels gegeven en de tekens vervullen zich waardoor ik tot een ander bewustzijn kwam. Door dit bewustzijn besef ik ook hoe moeilijk het is den boze te weerstaan omdat deze verweven is aan mijn iedere consumptie. Ik typ vanop een ipad met een logo waar een hap uit de appel genomen is. Sta hier maar eens bij stil als fundamentalist. Er is werkelijk goddelijke interventie nodig deze erfzonde recht te stellen. 

Deze wereldbeschaving komt op een piekpunt en zal van hoog vallen, er is ook voorspeld dat mensen hun wegen in de eindtijd niet willen veranderen en vol van zichzelf zijn. Social media is daar een mooie presentatie van. Ook dat kennis zal toenemen, AI en algoritmes. Dat niemand zal kunnen betalen zonder het teken van het beest.

This is it, final chapter...

Geen idee waar deze rectie op mijn opmerking slaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Wie gaat dat allemaal betalen?

Ah gij denkt dat dat er nog niet is? Zie zelf waar we naartoe “evolueren”, dat is machinaal. Is het al reeds in beginfase. Daarbij de gepaarde mind control en u bent slaaf van de elite die op keer slaven van de duivel zijn. Ook mind control is reeds gaande en ze staan daar niet stil, het gaat steeds verder.

3 minuten geleden zei Raymond B:

Geen idee waar deze rectie op mijn opmerking slaat.

Als jij denkt dat de bijbel bij mijn opmerking daarvoor geen slecht bedoelt  lezen wij -denk ik- een andere bijbel.

bewerkt door Fundamenteel
Dt :)
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ah gij denkt dat dat er nog niet is? Zie zelf waar we naartoe “evolueren”, dat is machinaal. Is het al reeds in beginfase. Daarbij de gepaarde mind control en u bent slaaf van de elite die op keer slaven van de duivel zijn. Ook mind control is reeds gaande en ze staan daar niet stil, het gaat steeds verder.

Het is allemaal God's creatie, of denk je het ene niet en het andere wel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Het is allemaal God's creatie, of denk je het ene niet en het andere wel?

Neen, kennis is afkomstig van de duivel. Eerst was alles goed. Maar door de vrucht opende de mensheid de deur ook voor het kwade. Want eerst was alles goed, maar de vrucht was goed EN kwaad. De duivel misleidt ons en daarom is er geen overheid ter aarde die tech deftig weet toe te passen. Bekijk ook bv hoe lang we al data kunnen synchroniseren maar hoe rampzalig dat kan verlopen bij bepaalde software. Nu hebben ze veel van die data aangepast op algoritmes en zoals ik het begrijp heeft AI geen empathie. Eens dat over de mens gaat bepalen is het einde verhaal. Ohja dat gebeurt al reeds. Maar als we er sneller door kunnen surfen geven we die vrijheud toch openhandig af? Neen dit is niet Gods creatie, dit is Luciferiaans.

God schept mens, de mens vernietigt God, de mens schept machien, machien vernietigt mens.

bewerkt door Fundamenteel
Machien = dichterlijke vrijheid
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen, kennis is afkomstig van de duivel. Eerst was alles goed. Maar door de vrucht opende de mensheid de deur ook voor het kwade. Want eerst was alles goed, maar de vrucht was goed EN kwaad. De duivel misleidt ons en daarom is er geen overheid ter aarde die tech deftig weet toe te passen. Bekijk ook bv hoe lang we al data kunnen synchroniseren maar hoe rampzalig dat kan verlopen bij bepaalde software. Nu hebben ze veel van die data aangepast op algoritmes en zoals ik het begrijp heeft AI geen empathie. Eens dat over de mens gaat bepalen is het einde verhaal. Ohja dat gebeurt al reeds. Maar als we er sneller door kunnen surfen geven we die vrijheud toch openhandig af? Neen dit is niet Gods creatie, dit is Luciferiaans. God schept mens, de mens vernietigt God, de mens schept machien, machien vernietigt mens.

Zit mooi in elkaar wel, heeft de Duivel dat zelf allemaal bedacht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

 

Als jij denkt dat de bijbel bij mijn opmerking daarvoor geen slecht bedoelt  lezen wij -denk ik- een andere bijbel.

Misschien, ik denk eerder dat je de Bijbelse waarheden in ieder geval in deze, invult naar je eigen vastgeroeste inzichten.

Ik verwacht ook dat er zeer snel meer vervolging, oorlog ed zullen komen, maar dat zijn slecht tekenen.

Ik verwacht ook niet dat de meeste iets van God of Zijn Woord zullen aantrekken, sterker nog dat zal alleen nog erger worden

De werkelijke oorzaak, waardoor uiteindelijk alle elementen waarop alles is opgebouwd zullen smelten, is idd door de Bijbelse slechtheid van de mens.

Niet door de uiteindelijke zichtbare logische vruchten

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Raymond B:

Misschien, ik denk eerder dat je de Bijbelse waarheden in ieder geval in deze, invult naar je eigen vastgeroeste inzichten.

Ik verwacht ook dat er zeer snel meer vervolging, oorlog ed zullen komen, maar dat zijn slecht tekenen.

Ik verwacht ook niet dat de meeste iets van God of Zijn Woord zullen aantrekken, sterker nog dat zal alleen nog erger worden

De werkelijke oorzaak, waardoor uiteindelijk alle elementen waarop alles is opgebouwd zullen smelten, is idd door de Bijbelse slechtheid van de mens.

Niet door de uiteindelijke zichtbare logische vruchten

 

 

Help me eens begrijpen wat u concreet bedoelt met zichtbare logische vruchten?

2 minuten geleden zei TTC:

Zit mooi in elkaar wel, heeft de Duivel dat zelf allemaal bedacht?

Hij is slimmer dan de mens, dus het is makkelijk onder de indruk te zijn. Zoom je eens uit op wereldschaal en dan in op de kettingreactie zie je echter in dat de duivel het niet goed voor met ons en de aarde heeft. Zo mooi heeft die dat niet bedacht. Maar de natuur, de seizoenen, dat is door God bedacht. De duivel heeft zijn kans gehad, hij is gewogen en te licht bevonden. 

Alleen God en de Zoon krijgen van mij nog authoriteit hier op aarde te regeren als in de hemel. Niemand anders kan ons verlossen, it is written.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Bastiaan73:

Hoe lees je dan 1 Kor. 15:44?

Dat gaat over het opstandingslichaam. In de hemel krijg je een geestelijk lichaam op de aarde een lichaam wat beter bij de aarde past (dat zal ook anders zijn dan nu). In vers 38 zegt Paulus dat God er een lichaam aan geeft zo Hij heeft gewild. Dus afhankelijk waar je een opstanding krijgt krijg je een lichaam wat bij die omgeving past. Een vleselijk lichaam past niet in de hemel bijv. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Help me eens begrijpen wat u concreet bedoelt met zichtbare logische vruchten?

Alles wat de mens zelf verzint in zijn kwaad, alle wat hij verzint buiten Gods wil.

En de vruchten/actie's/gevolgen die daarop komen, Je noemde er al een paar op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hij is slimmer dan de mens, dus het is makkelijk onder de indruk te zijn. Zoom je eens uit op wereldschaal en dan in op de kettingreactie zie je echter in dat de duivel het niet goed voor met ons en de aarde heeft. Zo mooi heeft die dat niet bedacht. Maar de natuur, de seizoenen, dat is door God bedacht. De duivel heeft zijn kans gehad, hij is gewogen en te licht bevonden. Alleen God en de Zoon krijgen van mij nog authoriteit hier op aarde te regeren als in de hemel. Niemand anders kan ons verlossen, it is written.

Vanop een afstand is het allemaal tragisch absurd, dat mag gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Raymond B:

Alles wat de mens zelf verzint in zijn kwaad, alle wat hij verzint buiten Gods wil.

En de vruchten/actie's/gevolgen die daarop komen, Je noemde er al een paar op.

En er is geen duiveltje op de schouder die dat kwaad influistert? Extern zijn er geen boze invloeden die ons misleiden en verleiden? Wat als Hollywood uw onderbewustzijn kan bereiken, of nog maar bepaalde liedjes en deze u beïnvloeddn. Komt het kwade dan uit de mens of ook in de mens? Het is maar door de bekering dat je het ook extern gaat herkennen waardoor je er beter tegen gewapend bent. Nu zal dit ongetwijfeld tot verschillen van meningen leiden, maar er zijn volgens mijntoch verschillende soorten kwaadheden op de wereld waarvan sommige echt in persoon aanwezig zijn, maar geen menselijke ziel hebben.

4 minuten geleden zei TTC:

Vanop een afstand is het allemaal tragisch absurd, dat mag gezegd.

Daarom is het christendom nodig er als vuurtoren uit te steken en mensen te begeleiden naar de ware liefde van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

En er is geen duiveltje op de schouder die dat kwaad influistert? Extern zijn er geen boze invloeden die ons misleiden en verleiden? Wat als Hollywood uw onderbewustzijn kan bereiken, of nog maar bepaalde liedjes en deze u beïnvloeddn. Komt het kwade dan uit de mens of ook in de mens? Het is maar door de bekering dat je het ook extern gaat herkennen waardoor je er beter tegen gewapend bent. Nu zal dit ongetwijfeld tot verschillen van meningen leiden, maar er zijn volgens mijntoch verschillende soorten kwaadheden op de wereld waarvan sommige echt in persoon aanwezig zijn, maar geen menselijke ziel hebben.

Daarom is het christendom nodig er als vuurtoren uit te steken en mensen te begeleiden naar de ware liefde van God.

Gerust wel, de duivel doet wat hij altijd doet maar dat kan hij alleen als de mens de deur voor hem opendoet. en dat begint bij niet luisteren / vernietigen wat God heeft gezegd. Dat is namelijk de Bijbelse betekenis van slecht alles of iedereen die Gods woorden vertrapt en of vernietigd en of anders doet voorstellen waarvoor het is bedoelt.

God geeft de waarschuwing al in het begin aan Kain, zolang Kain Gods Woord wilt volgen en doen is er verhoging, zal God ook naar zijn offer omzien maar als hij niet wilt luisteren, op eigenwijze manier wilt vasthouden naar eigen inzicht, is de duivel daar om hem te helpen de vruchten te plukken en zonde te baren.

Hoeveel leugens komen er in de Hemel, hoeveel kwaad? het antwoord is geeneen. groot of klein God haat alles wat Zijn Woord verdraait of stuk slaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt wel alsof sommige christenen geobsedeerd zijn door de duivel en deze overal lijken te zien, behalve in de spiegel.

Als de duivel echt als een individuele entiteit bestaat en God uiteindelijk het laatste woord/Woord heeft, dan is het toch logisch dat de duivel blijkbaar een bepaalde functie heeft in het geheel? Anders had God de duivel toch allang 'vernietigd'/'weggevaagd' (of een vergelijkbaar voltooid deelwoord)?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Bastiaan73:

Het lijkt wel alsof sommige christenen geobsedeerd zijn door de duivel en deze overal lijken te zien, behalve in de spiegel.

Als de duivel echt als een individuele entiteit bestaat en God uiteindelijk het laatste woord/Woord heeft, dan is het toch logisch dat de duivel blijkbaar een bepaalde functie heeft in het geheel? Anders had God de duivel toch allang 'vernietigd'/'weggevaagd' (of een vergelijkbaar voltooid deelwoord)?

Heb ik al vaker uitgelegd waarom dit niet kan. Satan had de soevereiniteit van Jehovah in twijfel gebracht (wordt duidelijk in het verhaal van Job). De vraag was of Jehovah wel het recht heeft soeverein te zijn en dat Zijn aanbidders het alleen voor zelfgewin God wilden aanbidden. Dus eigenlijk werd de optie opgeworpen dat de mens het ook wel zelf allemaal kon. Die vraag moet eerst beantwoord worden voordat Jehovah inderdaad de duivel gaat vernietigen, want dat gaat Hij doen. Als de vraag niet is beantwoord zou een andere engel weer een tegenstrever kunnen worden en weer die vraag opwerpen. Om die vraag te beantwoorden mag de mens duizenden jaren lang dit bewijzen. Probeer maar uit, democratie, communisme, monarchie etc  We kunnen nu wel zeggen dat die vraag beantwoord is: We kunnen het niet en we maken er een puinhoop van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Heb ik al vaker uitgelegd waarom dit niet kan. Satan had de soevereiniteit van Jehovah in twijfel gebracht (wordt duidelijk in het verhaal van Job). De vraag was of Jehovah wel het recht heeft soeverein te zijn en dat Zijn aanbidders het alleen voor zelfgewin God wilden aanbidden. Dus eigenlijk werd de optie opgeworpen dat de mens het ook wel zelf allemaal kon. Die vraag moet eerst beantwoord worden voordat Jehovah inderdaad de duivel gaat vernietigen, want dat gaat Hij doen. Als de vraag niet is beantwoord zou een andere engel weer een tegenstrever kunnen worden en weer die vraag opwerpen. Om die vraag te beantwoorden mag de mens duizenden jaren lang dit bewijzen. Probeer maar uit, democratie, communisme, monarchie etc  We kunnen nu wel zeggen dat die vraag beantwoord is: We kunnen het niet en we maken er een puinhoop van.

Jehovah is de Demiurg Sjako, waarom vergeet je dit fundamentele leerstuk steeds? Het zegt niet dat Jehovah niet de schepper van deze wereld is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Het lijkt wel alsof sommige christenen geobsedeerd zijn door de duivel en deze overal lijken te zien, behalve in de spiegel.

Als de duivel echt als een individuele entiteit bestaat en God uiteindelijk het laatste woord/Woord heeft, dan is het toch logisch dat de duivel blijkbaar een bepaalde functie heeft in het geheel? Anders had God de duivel toch allang 'vernietigd'/'weggevaagd' (of een vergelijkbaar voltooid deelwoord)?

De duivel heeft inderdaad een functie in de schepping, namelijk om ons terug naar de Schepper te leiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Bastiaan73:

In de Bijbel wordt overigens onderscheid gemaakt tussen ziel en geest.

ziel: psyche - van het Griekse grondwoord G5590. psuché - adem, de ziel

geest: G4151. pneuma - wind, geest

 

Dus in de betekenis “dat is een ervaring van de eigen psyche” heb je niet de moderne betekenis van hersenprocessen. Ontzagwekkend is wat er soms met de menselijke persoonlijkheid gebeurt waarbij het roer radicaal om kan gaan. Als je dat in termen van hersenprocessen uit gaat leggen kom je ook op neuro-linguistische programmeringen en dat is ook nog extern. Niets is helemaal ‘eigen doen’. De totaliteit neemt het soms over. Zo zou je dat kunnen omschrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Bastiaan73:

Krijgen ze die autoriteit van jou of hadden ze die al? ?

Haha touché. Die hadden ze al, maar ik was nog verknocht aan wereldbeelden. Die liet ik los en ik legde mijn lot,in Gods handen. Of zoiets :)

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

De duivel bestaat niet. Je hebt jezelf bij de lurven.

Dat is zijn grootste misleiding, mensen ervan overtuigen dat ie niet bestaat.

17 uur geleden zei Bastiaan73:

Het lijkt wel alsof sommige christenen geobsedeerd zijn door de duivel en deze overal lijken te zien, behalve in de spiegel.

Als de duivel echt als een individuele entiteit bestaat en God uiteindelijk het laatste woord/Woord heeft, dan is het toch logisch dat de duivel blijkbaar een bepaalde functie heeft in het geheel? Anders had God de duivel toch allang 'vernietigd'/'weggevaagd' (of een vergelijkbaar voltooid deelwoord)?

Ik zag hem ook in de spiegel. Het is geen obsessie, maar een waarneming. De tekens vervullen zich en dit is de eindtijd. Je moet,eerst iets exposen alvorens de strijd kan losbarsten. De nwo is quasi ontmaskerd, nu hun meester nog :)

17 uur geleden zei TTC:

Denk dat zoiets enkel geldt voor diegenen die er altijd over bezig zijn, ze geraken dan ook geen stap verder.

Ik zal u eens een godsdienstcursus anno 2019 en wereldorientatie voor de ogen schuiven om aan te tonen tegen wat en wie we bezig zijn, waarom hoef ik hopelijk niet uit te leggen. Men creeert een klimaat en een platform voor de anti christ met genderideologie en cultuurrelativisme. Kijk naar Frankrijk, hoezo geen stap verder? De revolutie staat voor de deur man lol na al die vele stappen stond het Legio nooit,zo dichtbij hun doel. Ze gaan alleen opzij voor de Heer Christus. Take heed, Europa zal oorlog kennen, snel. Ik zal die Russen niet voorliegen dat ik van niets wist, het,globalisme is het nieuwe fascisme. Werelddominatie en een Europees leger, dat probeerde er nog.... Waar staan ze nu in de geschiedenis? Dat zal niet anders zijn met de huidige elite. En die mensen die het zullen oplossen? Die zijn democratisch verkozen door het volk, Juncker niet. Noch kunnen wij onze bondskanselier kiezen. Het systeem zal uit haar voegen barsten en dit wordt een strijd van jewelste, dit gaat over onze kinderen.... Dan maak je van mensen koelbloedige moordenaars. Panta rhei.

en we mogen die mensen dankbaar zijn, de eendracht en nationalisme komt er weer door terug.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid