Spring naar bijdragen

De dood, wie vreest hem niet?


Aanbevolen berichten

Op 13-11-2019 om 19:12 zei Modestus:

Er zijn mensen die deze ervaring wel hebben. Hier is een voorbeeld: Howard Storm, een voormalige atheïst die christen geworden is na zijn clinische dood en terugkeer tot leven.

Dan hebben we het over BDE's. Daar kun je een topic mee vullen. Maar dat deze man daarmee ervaring als ziel heeft is op zijn zachtst twijfelachtig.

Ik ga hierover verder niet in discussie. Wat ik weet en ervaar is dat mensen die een BDE gehad hebben dat de BDE hun hele leven op z'n kop gezet heeft omdat dit een ervaring is die een diepe psychische impact heeft. Maar dat maakt het nog niet dat je "ziel" bent geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 76
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik weet niet wat je met zo'n video aan moet maar het staat los van de opmerking van @Dat beloof ik. Al worden alle orthodoxe en alle andere zielen met tromgeroffel en vuurwerk afgevoerd door alle heil

Persoon is een; lichaam, ziel en geest. 1 Thessalonicensen 5:23 En de God des vredes Zelf heilige u geheel en al; en uw geheel oprechte geest, en ziel, en lichaam worde onberispelijk bewaard

Dat is wel erg kort door de bocht.  De ziel kan alleen terug keren naar God als ziel de grond van God gevonden heeft.  Anders is de ziel gedoemd om verder te dwalen. Sjako denkt dat de persoon de

2 uur geleden zei Mullog:

Dan hebben we het over BDE's. Daar kun je een topic mee vullen. Maar dat deze man daarmee ervaring als ziel heeft is op zijn zachtst twijfelachtig.

Ik ga hierover verder niet in discussie. Wat ik weet en ervaar is dat mensen die een BDE gehad hebben dat de BDE hun hele leven op z'n kop gezet heeft omdat dit een ervaring is die een diepe psychische impact heeft. Maar dat maakt het nog niet dat je "ziel" bent geweest.

The spirit molecule :D Wat doet ons brein als we sterven? Massa’s dmt uitpompen. Dmt is de krachtigste tryptamine ter aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 years later...
Op 15-3-2023 om 15:59 zei Modestus:

'Soul after death' (Engelstalige studieboek, visie van het leven na de dood uit oosters-orthodoxe bronnen).

https://m.youtube.com/playlist?list=PLSTvn7QUOendEoaeG43RvvzdnF3CBWsbH

Wellicht is het handig voor een discussie site als deze,  om  beknopt weer te geven welk punt je wilt maken.  Je verwacht toch niet van iedereen dat ze een 13 dertiger serie gaan kijken ?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-3-2023 om 15:59 zei Modestus:

Soul after death' (Engelstalige studieboek, visie van het leven na de dood uit oosters-orthodoxe bronnen).

Sjonge; 13 filmpjes van gemiddeld een uur. 

En... wat is hun visie van het leven na de dood ? 

(Ervan uitgaande dat je ze zelf bekeken hebt voor je het plaatste, lijkt het me dat je i.i.g dat nu wel zou moeten kunnen vertellen. Indien niet, zijn ze kennelijk niet de moeite van het bekijken waard). 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben niet bang voor de dood. Ik ga slapen en wordt weer wakker als Jezus me wenst op te wekken tijdens Zijn Duizendjarige regering. Een prachtige tijd dat ik mijn familie weer terugzie die zijn overleden en eveneens een opstanding hebben gekregen in een wereld zonder ziekte, honger of oorlog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Ik ben niet bang voor de dood. Ik ga slapen en wordt weer wakker als Jezus me wenst op te wekken tijdens Zijn Duizendjarige regering. Een prachtige tijd dat ik mijn familie weer terugzie die zijn overleden en eveneens een opstanding hebben gekregen in een wereld zonder ziekte, honger of oorlog.

Bewustzijn gaat niet weg, enkel in deze wereld sterf je, om vervolgens je ogen open te slaan op/in je eeuwige bestemming.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei sjako:

Ik ben niet bang voor de dood. Ik ga slapen en wordt weer wakker als Jezus me wenst op te wekken tijdens Zijn Duizendjarige regering. Een prachtige tijd dat ik mijn familie weer terugzie die zijn overleden en eveneens een opstanding hebben gekregen in een wereld zonder ziekte, honger of oorlog.

Ik ben 's gaan opzoeken hoe dat nou zit met dat duizendjarige regeren. Als ik het goed heb, gaat het dan om wat in Openbaringen staat toch ? Beginnend bij Openbaringen 20. 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/REV.20/Openbaring-20/

 

Dan komt er een Engel die Satan/duivel voor duizend jaar in de ketenen slaat. 

Er zijn tronen, en zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken kwamen tot leven, en heersen duizend jaar met Christus. 

20:5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.

Volgens mij moet je dus voor de eerste opstanding onthoofd zijn, en anders is het wachten op na die duizend jaar. @sjako... lees ik dat nou goed ?

 

Na die duizend jaar wordt Satan weer losgelaten en gaat hij eropuit om volken te misleiden.   WHYYYYYYYYYY ???????? 

Dan gaan zoveel mensen "als er zand is bij de zee" (miljarden mensen dus) de strijd aan. Why ???? 

20: 10 "En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid."

 

De duivel, het beest en de valse profeet worden daarna eeuwig gepijnigd. (Waarom niet gewoon in die ketting vast laten zitten ??????) Wie is het beest en wie is de valse profeet ? 

 

Dan staan alle doden voor de troon en worden ze geoordeeld naar hun daden. Daarna worden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. 

Kennelijk bestaat hierna dus de dood niet meer. En zijn alle doden beoordeeld. 

 

Hoe zit het dan met de mensen die nog niet dood zijn ? Die gaan dan niet meer dood want de dood/dodenrijk is in de vuurpoel verdwenen. 

Spannend! Hier eindigt 20. Ik ga later verder met 21. 

 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Bewustzijn gaat niet weg, enkel in deze wereld sterf je, om vervolgens je ogen open te slaan op/in je eeuwige bestemming.

En waarom zou die bestemming eeuwig zijn? Is het niet veel "logischer" om te geloven in een eeuwig wentelen van het levenswiel (als je bewustzijn niet weg gaat bij je dood?)?

Je wordt in dit leven hopelijk 80-90 jaar, dat is veel te kort om een eeuwige bestemming te "verdienen" lijkt me.. Dus eeuwig leven of eeuwig dood/hel/noem het maar op.

En als er een afterlife is, waarom dan geen beforelife? 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Noppert1998:

En waarom zou die bestemming eeuwig zijn? Is het niet veel "logischer" om te geloven in een eeuwig wentelen van het levenswiel (als je bewustzijn niet weg gaat bij je dood?)?

Je wordt in dit leven hopelijk 80-90 jaar, dat is veel te kort om een eeuwige bestemming te "verdienen" lijkt me.. Dus eeuwig leven of eeuwig dood/hel/noem het maar op.

En als er een afterlife is, waarom dan geen beforelife? 

 

 

 

Er is geen before life omdat je op een bepaald punt in de tijd geschapen bent door God.

Er is een afterlife omdat je bestaat uit lichaam, ziel en geest.

Het lichaam sterft de ziel en geest gaan onmiddellijk naar hun eeuwige bestemming.

Todat allen voor de rechterstoel van Jezus gesteld worden, dan komt het lichaam er weer bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Er is geen before life omdat je op een bepaald punt in de tijd geschapen bent door God.

Er is een afterlife omdat je bestaat uit lichaam, ziel en geest.

Het lichaam sterft de ziel en geest gaan onmiddellijk naar hun eeuwige bestemming.

Todat allen voor de rechterstoel van Jezus gesteld worden, dan komt het lichaam er weer bij.

Ik vroeg enkel of het niet logischer is dat je een before life hebt, of dat je meerdere levens hebt omdat 80-90 jaar nu en dan voor eeuwig een bestemming krijgen nogal onlogisch en onredelijk lijkt.. Niet of je de Bijbel wilt citeren of precies gelooft wat daar geschreven is..

Dus gewoon, vanuit je eigen idee.  Hoe de Bijbel erover "denkt" is duidelijk.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noppert1998:

Ik vroeg enkel of het niet logischer is dat je een before life hebt, of dat je meerdere levens hebt omdat 80-90 jaar nu en dan voor eeuwig een bestemming krijgen nogal onlogisch en onredelijk lijkt.. Niet of je de Bijbel wilt citeren of precies gelooft wat daar geschreven is..

Dus gewoon, vanuit je eigen idee.  Hoe de Bijbel erover "denkt" is duidelijk.

 

 

Nee, m.i geen before life of meerdere levens.

Je bent geschapen in de tijd en hoe je die tijd doorbrengt is je eeuwige bestemming.

Met of zonder God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Nee, m.i geen before life of meerdere levens.

Je bent geschapen in de tijd en hoe je die tijd doorbrengt is je eeuwige bestemming.

Met of zonder God.

Prima.. Jij volgt dus helemaal de bijbel zonder kritische kanttekeningen te plaatsen.. Prima, zo zijn er meer.. Ik kijk liever kritisch en vanuit logica. Helemaal logisch is het niet, want de ziel is nog niet bewezen en aangetoond. MAAR als we een ziel hebben dan zou ik het logischer vinden dat we meerdere kansen kregen, in plaats van 1 leven en dan eeuwig naar onze bestemming. Als je eeuwig in de hemel komt dan is het prima, maar eeuwig in de hel? Sowieso lijkt eeuwig ergens zijn mij niet erg leuk, maar goed..

En inmiddels weten we heel goed dat we allemaal afhankelijk zijn van elkaar, gebeurtenissen en opvoeding (dit noemt men omgeving en opvoeding), dus we kunnen niet vrij kiezen om ergens in te geloven of niet in te geloven. Daarom lijkt 1 leven en daarna eeuwige bestemming me nogal hard. 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Noppert1998:

Prima.. Jij volgt dus helemaal de bijbel zonder kritische kanttekeningen te plaatsen.. Prima, zo zijn er meer.. Ik kijk liever kritisch en vanuit logica. Helemaal logisch is het niet, want de ziel is nog niet bewezen en aangetoond. MAAR als we een ziel hebben dan zou ik het logischer vinden dat we meerdere kansen kregen, in plaats van 1 leven en dan eeuwig naar onze bestemming. Als je eeuwig in de hemel komt dan is het prima, maar eeuwig in de hel? Sowieso lijkt eeuwig ergens zijn mij niet erg leuk, maar goed..

En inmiddels weten we heel goed dat we allemaal afhankelijk zijn van elkaar, gebeurtenissen en opvoeding (dit noemt men omgeving en opvoeding), dus we kunnen niet vrij kiezen om ergens in te geloven of niet in te geloven. Daarom lijkt 1 leven en daarna eeuwige bestemming me nogal hard. 

 

 

 

God is een rechtvaardig rechter op het grijze gebied vertrouw ik hem dat hij rechtvaardig oordeelt.

Maar wat ik wel weet, is dat als jij willens en wetens Jezus Christus veracht hebt, bestaat er bij mij geen twijfel, tenzij er iets veranderd.

Er is geen grotere zonde dan Jezus te verachten, de Heilige Geest brengt naar Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In alle na-de dood fantasieën vraagt de mens zich nooit af wie hij zelf is.  Eenvoudig filosofische denken doet al constateren dat ons zelf in deze wereld is opgebouwd in een verhouding tot die zelfde wereld.   Het zelf-zijn is een zelf-zijn in verhouding tot de 20-21e eeuw, voor de meesten van ons in Nederland.

Simpel voorbeeld.  In Sjako's na-de-dood denken wordt een mens weer opgewekt in het duizendjarig rijk.  Maar neem nu eens een middeleeuwer die in het jaar 1000 leefde en die wordt opgewekt in onze maatschappij.   Onze middeleeuwer heeft een geheel andere verhouding met de wereld als wij.  De arme man of vrouw zou gek worden in onze wereld.  Internet?  Auto?

Wie wil wakker worden in een wereld die helemaal vreemd is?  We zien aan ouderen soms al dat ze hun verhouding met de wereld kwijt raken.  Laat staan wat er gebeurd als je in een voor jou vreemde wereld terecht komt.  En wie zegt dat jouw familieleden in die nieuwe wereld te vinden zijn?

Dan nog wat anders.  Mijn verhouding tot deze wereld in de 20-21e eeuw zit in mijn geheugen opgeslagen.  Maar bij dementerende mensen zien we dat ze niet meer in staat zijn om zich te verhouden tot de wereld: hun persoonlijkheid vervaagt en verdwijnt.  Waaruit de conclusie valt te trekken dat je persoonlijkheid bestaat uit je verhouding tot deze wereld en dat deze persoonlijkheid bij leven al kan wegvallen.

Van de dood valt dus niks te vrezen, het enige wat -geestelijk gezien- dood gaat is je persoonlijkheid die je in dit leven hebt opgedaan.   Dat is de som van ervaringen in alle interacties van plusminus 80 jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Petra.:

Volgens mij moet je dus voor de eerste opstanding onthoofd zijn, en anders is het wachten op na die duizend jaar. @sjako... lees ik dat nou goed ?

De eerste opstanding begint in de hemel. Gezalfde Christenen gaan naar de hemel wanneer Jezus’ parousia, tegenwoordigheid, begint om als koningen mee te regeren met Christus. De rapture wordt hiermee verward. Gezalfden worden bij Jezus tegenwoordigheid (parousia ) opgenomen in de hemel. Tijdens  het 1000 jarig Rijk komen de andere doden weer tot leven. Eerst de getrouwe mensen, later ook mensen die nog niet tot geloof zijn gekomen, bijv Hindoes etc en helemaal op het einde de onrechtvaardigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Filosofisch doorredenerend kun je dus stellen dat jouw persoonlijkheid op empirische basis is ontstaan.  Je bent dus niet eens eigenaar van je eigen persoonlijkheid.  Je bent in deze wereld gesteld en alles wat jouw geest bevat zijn herinneringen en ervaringen.  Maar de geest zélf die ken je niet!  Die is jou ter beschikking gesteld.  Door wie?  Dat kun je niet weten.   Maar jij hebt niet zelf je eigen geest ter beschikking gesteld, dat valt wel te weten.  Jij als mens bent niet oorspronkelijk, dus móet er -geestelijk gezien- een Oorsprong zijn.

En daar kom ik uit bij het "In uw handen beveel ik mijn geest".   Het enige wat je als mens kunt doen is je geest in Gods handen geven (terug geven).  Dat is de zuivere leer.  Zelfs het bedenken van wie of wat God ja/nee is, is het werk van de geest.  Door te beseffen dat de geest zelf en dat wat er uit voortvloeit (ervaringen , meningen enz) twee verschillende zaken zijn kom je tot een zuivere redenering.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Petra.:

Na die duizend jaar wordt Satan weer losgelaten en gaat hij eropuit om volken te misleiden.   WHYYYYYYYYYY ???????? 

 

Dat is een laatste lautering. Ook onrechtvaardigen krijgen opstanding. Die bewijzen daarmee dat ze het niet wasrd zijn op de nieuwe aarde te wonen. Je komt daar vanuit vrije wil. Die dwars blijven worden alsnog verteerd.

3 uur geleden zei Petra.:

Dan staan alle doden voor de troon en worden ze geoordeeld naar hun daden. Daarna worden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. 

Kennelijk bestaat hierna dus de dood niet meer. En zijn alle doden beoordeeld. 

Precies. Mensen die rechtvaardig zijn bevonden hebben eeuwig leven. Onrechtvaardigen worden voor eeuwig vernietigd. Dus niet eeuwig lijden zoals zoveel kerken ons doen willen geloven.

3 uur geleden zei Petra.:

Hoe zit het dan met de mensen die nog niet dood zijn ? Die gaan dan niet meer dood want de dood/dodenrijk is in de vuurpoel verdwenen. 

Mensen die niet afvallen tijdens die laatste beproeving krijgen eeuwig leven. Dan heeft iedereen een opstanding gehad. En de onrechtvaardigen verdwijnen in de poel van vuur. Ze worden als stoppels zegt de Bijbel.

Maleachi 4:1 Let op! De dag komt, brandend als een oven. Dan zullen alle hoogmoedigen en iedereen die slechtheid bedrijft als stoppels worden. De dag die komt zal hen beslist verslinden en hen met wortel en tak uitroeien’, zegt Jehovah van de legermachten.  

4 uur geleden zei Thinkfree:

Bewustzijn gaat niet weg,

Volgens de Bijbel wel. Prediker 9:5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.  6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei sjako:
4 uur geleden zei Petra.:

Dan staan alle doden voor de troon en worden ze geoordeeld naar hun daden. Daarna worden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. 

Kennelijk bestaat hierna dus de dood niet meer. En zijn alle doden beoordeeld. 

Precies. Mensen die rechtvaardig zijn bevonden hebben eeuwig leven. Onrechtvaardigen worden voor eeuwig vernietigd. Dus niet eeuwig lijden zoals zoveel kerken ons doen willen geloven.

Dood dus. Terwijl de dood en het dodenrijk in vuurpoel worden gegooid.... ?

41 minuten geleden zei sjako:

Maleachi 4:1 Let op! De dag komt, brandend als een oven. Dan zullen alle hoogmoedigen en iedereen die slechtheid bedrijft als stoppels worden. De dag die komt zal hen beslist verslinden en hen met wortel en tak uitroeien’, zegt Jehovah van de legermachten.  

Ik kan voorstellen dat mensen hier bang van worden. Zelf heb ik daar geen last van, maar als je een beetje zwak in je schoenen staat en erg beïnvloedbaar bent dan heb je hier niet makkelijk mee. Helaas.

41 minuten geleden zei sjako:

Volgens de Bijbel wel. Prediker 9:5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.  6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan

Toch dood dus. Terwijl de dood verdwijnt? Het komt op mij over als totale onzin.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

Volgens de Bijbel wel. Prediker 9:5 Want de levenden weten dat ze zullen sterven, maar de doden weten helemaal niets en ze hebben ook geen beloning meer, omdat elke herinnering aan hen verloren gaat.  6 Ook hun liefde, hun haat en hun jaloezie zijn al vergaan. Ze hebben geen deel meer aan wat er onder de zon wordt gedaan

Dit stuk spreekt over het gedeelte onder de zon, welk is de tijd.

Ze hebben geen deel meer aan wat onder de zon wordt gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei sjako:
15 uur geleden zei Petra.:

Volgens mij moet je dus voor de eerste opstanding onthoofd zijn, en anders is het wachten op na die duizend jaar. @sjako... lees ik dat nou goed ?

De eerste opstanding begint in de hemel. Gezalfde Christenen gaan naar de hemel wanneer Jezus’ parousia, tegenwoordigheid, begint om als koningen mee te regeren met Christus. De rapture wordt hiermee verward. Gezalfden worden bij Jezus tegenwoordigheid (parousia ) opgenomen in de hemel. Tijdens  het 1000 jarig Rijk komen de andere doden weer tot leven. Eerst de getrouwe mensen, later ook mensen die nog niet tot geloof zijn gekomen, bijv Hindoes etc en helemaal op het einde de onrechtvaardigen.

Hi Sjako, waar staat dan dat ook tijdens het duizendjarige Rijk doden weer tot leven komen ? Ik lees wat anders. 

Ik had Openbaringen 20 erbij gepakt. Daar lees ik bij 4 dat de eerste opstanding de zielen die onthoofd zijn betreft, en dat zij 1000 jaar gaan regeren. 

Bij 5 staat letterlijk: "De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding."

 

Niet tijdens het 1000 jarige rijk, maar erna dus. 

 

P.S. Wat ik me ook afvraag.. naar ik begrijp is die 1000 jaar regeren een JG overtuiging en niet van andere christenen. Waarom dan niet ? Want het staat er idd. wel klip en klaar. 

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Petra.:

P.S. Wat ik me ook afvraag.. naar ik begrijp is die 1000 jaar regeren een JG overtuiging en niet van andere christenen. Waarom dan niet ? Want het staat er idd. wel klip en klaar. 

Nee, jg geven enkel hun eigen invulling daaraan, die niet door andere christenen worden erkend.

Omdat het geen bijbelse basis heeft.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei sjako:
15 uur geleden zei Petra.:

Hoe zit het dan met de mensen die nog niet dood zijn ? Die gaan dan niet meer dood want de dood/dodenrijk is in de vuurpoel verdwenen. 

Mensen die niet afvallen tijdens die laatste beproeving krijgen eeuwig leven. Dan heeft iedereen een opstanding gehad. En de onrechtvaardigen verdwijnen in de poel van vuur. Ze worden als stoppels zegt de Bijbel.

Ja, dat las ik ook.  En de dood en het dodenrijk verdwijnen ook in die poel. 

Dus.. was mijn gedachte.. dan is het grote Oordeel geweest, dus zijn er alleen nog goeie mensen en die hebben het eeuwige leven.   Eind Goed Al Goed, zeg maar. 

Wat ik dan niet snap... is dat ik gisteren verder las in Openbaringen 21.  Dat begint met een nieuwe hemel en aarde na het grote Oordeel en hoe mooi de stad Jeruzalem is. En eindigt met volken die daar hun eerbewijzen komen brengen. En 21:27 "Maar alles wat verwerpelijk is en iedereen die zich met gruwelijke dingen en leugens inlaat, komt de stad niet binnen". 

Hoe kan dat nou ??? Hoe kunnen er nog mensen zijn die zich met gruwelijke dingen en leugens inlaten terwijl het Oordeel al is geweest, de onrechtvaardigen er niet meer zijn,  en de enige die overblijven Goed bevonden waren en het eeuwige leven hebben ???? 

 

 

 

6 minuten geleden zei Thinkfree:
17 minuten geleden zei Petra.:

P.S. Wat ik me ook afvraag.. naar ik begrijp is die 1000 jaar regeren een JG overtuiging en niet van andere christenen. Waarom dan niet ? Want het staat er idd. wel klip en klaar. 

Nee, jg geven enkel hun eigen invulling daaraan, die niet door andere christenen worden erkend.

Omdat het geen bijbelse basis heeft.

Maar het staat er toch. In Openbaringen.  Dat is toch de Bijbelse basis ? 

20: 6  "Gelukkig en heilig zijn zij die deel hebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van Christus zijn en duizend jaar lang samen met Hem heersen."

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Petra.:

Ja, dat las ik ook.  En de dood en het dodenrijk verdwijnen ook in die poel. 

Dus.. was mijn gedachte.. dan is het grote Oordeel geweest, dus zijn er alleen nog goeie mensen en die hebben het eeuwige leven.   Eind Goed Al Goed, zeg maar. 

Wat ik dan niet snap... is dat ik gisteren verder las in Openbaringen 21.  Dat begint met een nieuwe hemel en aarde na het grote Oordeel en hoe mooi de stad Jeruzalem is. En eindigt met volken die daar hun eerbewijzen komen brengen. En 21:27 "Maar alles wat verwerpelijk is en iedereen die zich met gruwelijke dingen en leugens inlaat, komt de stad niet binnen". 

Hoe kan dat nou ??? Hoe kunnen er nog mensen zijn die zich met gruwelijke dingen en leugens inlaten terwijl het Oordeel al is geweest en allemaal Goed bevonden waren en het eeuwige leven hebben ???? 

 

 

Maar het staat er toch. In Openbaringen.  Dat is toch de Bijbelse basis ? 

20: 6  "Gelukkig en heilig zijn zij die deel hebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van Christus zijn en duizend jaar lang samen met Hem heersen."

De eerste opstanding is de opstanding van de heiligen in Christus na de de duizend jaar worden de onrechtvaardigen opgewekt.

Die duizend jaar wordt m.i ook wel de sabbat genoemd.

6 dagen zult gij arbeiden, 6000 jaar maar de zevende dag is een heilige dag 1000 jaar naar profetische dagen gesproken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dood dus. Terwijl de dood en het dodenrijk in vuurpoel worden gegooid.... ?

Dat gebeurd dus NA het oordeel. Onrechtvaardigen krijgen de Tweede dood. Daarna wordt de dood teniet gedaan voor alle dan levende mensen.

11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik kan voorstellen dat mensen hier bang van worden. Zelf heb ik daar geen last van, maar als je een beetje zwak in je schoenen staat en erg beïnvloedbaar bent dan heb je hier niet makkelijk mee. Helaas.

Ieder weldenkend mens denk ik, maar het is rechtvaardiger dan mensen tot in de eeuwigheid laten branden met bewustzijn zoals zoveel kerken zeggen.

11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Toch dood dus. Terwijl de dood verdwijnt? Het komt op mij over als totale onzin.

Dat geldt voordat Jezus terugkomt of tegenwoordigheid (wat het letterlijk betekend) en Zijn Rijk begint. De eerste opstanding is al aan de gang. Mensen krijgen nu al opstanding in de hemel. Maar voor die tijd waren mensen dood en zonder bewustzijn in Sjeool of Hades oftwel het Dodenrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid