Spring naar bijdragen

Verliefheid en wat wil God?


Aanbevolen berichten

Goedemiddag

Al een tijd lang komen en gaan gevoelens voor een vriendin van mij. Ik wou deze gevoelens helemaal niet en hoe meer ik het tegen probeerde te houden hoe erger het leek te worden. Dit heb ik haar ook verteld maar het gevoel is niet heel wederzijds, zij had twijfels.Deze vriendin is bovendien ongelovig en daardoor weet ik dat God het sowieso liever niet zou willen. 

De conclusie lijkt simpel. Deze gevoelens hebben weinig zin.

Ik heb God de afgelopen maanden herhaaldelijk gevraagd om mij te helpen door ofwel het vuur bij haar aan te steken ofwel mijn gevoelens weg te nemen maar tot heden worden mijn gebeden niet beantwoord. 

Ik weet dat God van mij houdt en hoeveel maar ben wel teleurgesteld nu. Deze gevoelens weghalen lijkt me voor God weinig moeite dus baal erg dat Hij me er mee laat zitten.

iemand advies hoe ik er vanaf kom?

groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon doorgaan met je leven en op zoek naar een vriendin waarbij die gevoelens wel wederzijds zijn.
Onbeantwoorde verliefdheid heeft niets met geloof te maken, het zijn volledig verklaarbare chemische processen in je lichaam, die zich afspelen zonder controle of aansturing van buitenaf.
Als je dat accepteert, is het makkelijker om er mee te leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie!

moest er wel om glimlachen deze reactie. Ergens heerlijk simpel en nuchter hoe jij het stelt! Misschien is het wel zo eenvoudig. 

Voor mij is het momenteel frustrerend uiteraard. Zoals ik zei ben ik er mee naar God toe gegaan maar als dat niet echt helpt is dat jammer. Daarom moest ik het even hier kwijt denk ik. Dat lucht al op gelukkig :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-10-2018 om 16:40 zei Minimal:

Goedemiddag

Al een tijd lang komen en gaan gevoelens voor een vriendin van mij. Ik wou deze gevoelens helemaal niet en hoe meer ik het tegen probeerde te houden hoe erger het leek te worden. Dit heb ik haar ook verteld maar het gevoel is niet heel wederzijds, zij had twijfels.Deze vriendin is bovendien ongelovig en daardoor weet ik dat God het sowieso liever niet zou willen. 

De conclusie lijkt simpel. Deze gevoelens hebben weinig zin.

Ik heb God de afgelopen maanden herhaaldelijk gevraagd om mij te helpen door ofwel het vuur bij haar aan te steken ofwel mijn gevoelens weg te nemen maar tot heden worden mijn gebeden niet beantwoord. 

Ik weet dat God van mij houdt en hoeveel maar ben wel teleurgesteld nu. Deze gevoelens weghalen lijkt me voor God weinig moeite dus baal erg dat Hij me er mee laat zitten.

iemand advies hoe ik er vanaf kom?

groetjes

Beste Minimal, met verbazing lees ik je bericht. Zo werkt God niet. Alleen al het feit dat je teleurgesteld bent in God betekent dat jouw voorstelling van God niet klopt. Ik wil hier graag op doorgaan maar wacht even jouw reactie af. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-10-2018 om 16:40 zei Minimal:

Goedemiddag

Al een tijd lang komen en gaan gevoelens voor een vriendin van mij. Ik wou deze gevoelens helemaal niet en hoe meer ik het tegen probeerde te houden hoe erger het leek te worden. Dit heb ik haar ook verteld maar het gevoel is niet heel wederzijds, zij had twijfels.Deze vriendin is bovendien ongelovig en daardoor weet ik dat God het sowieso liever niet zou willen. 

De conclusie lijkt simpel. Deze gevoelens hebben weinig zin.

Ik heb God de afgelopen maanden herhaaldelijk gevraagd om mij te helpen door ofwel het vuur bij haar aan te steken ofwel mijn gevoelens weg te nemen maar tot heden worden mijn gebeden niet beantwoord. 

Ik weet dat God van mij houdt en hoeveel maar ben wel teleurgesteld nu. Deze gevoelens weghalen lijkt me voor God weinig moeite dus baal erg dat Hij me er mee laat zitten.

iemand advies hoe ik er vanaf kom?

groetjes

Helemaal eens met 'Dat beloof ik'. Hoort er nu eenmaal bij, dat is het leven. 
god kan het weghalen, God kan ook de armoede inde derde wereld stoppen. Wat je voelt is k*t. Maar relativeer het. En wat nou als het wederzijds was en het gruwelijk kapot ging? Zat mensen die dat meemaken... God heeft het hun niet bespaart, jij bent beter af.
Die mensen verwijten God nog meer. Feit is, leven heeft mooie maar ook rottige kantjes en God gaat je tegen beide niet beschermen. Zie de bijbel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid