Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei sjako:

Als er iets nog voort zou leven dan had satan dus gelijk: we gaan niet dood. Maar dat staat nergens in de Bijbel. Satan is een leugenaar en hij houdt op die manier een leugen in stand. Niet naar luisteren naar die tegenstrever zou ik zeggen. Ik zal eens graven naar een verdere onderbouwing.

De satan had gelijk. Hij wist dat God de mens niet zou laten vallen, bij de eerste de beste zonde. En hem was reeds toegezegd dat hij zou regeren over de aarde en de mens. Dat maakte zijn leugen en misleiding des te kwalijker. Niemand in het vlees komt tot God, dan via de heerschappij van de overste van deze wereld. Daarom heeft God de satan die in de hemelen vertoefde, overwonnen en wel met de mens die aan de satan gebonden was en onderworpen. En dat kon, door in de mensheid iets heerlijks en heiligs van God Zelf tot leven te brengen. Dat was eenmalig.

1Corinthiërs 15:20-21
Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden, en is de Eersteling geworden dergenen, die ontslapen zijn.
Want dewijl de dood door een mens is, zo is ook de opstanding der doden door een Mens.

11 uur geleden zei sjako:

Je leven of ziel is in handen van onze Heer Jezus Christus Die je bij Zijn wederkomst weer terugkrijgt in de opstanding.

Is Christus, gezeten aan de rechterhand van God, dan een heerser over slapers; of een heerser over de heiligen en de hemelse legermachten? Was Christus op de berg met Mozes en Elia, en had Hij hen daarvoor uit hun slaap gewekt?
Ik wil niet claimen, dat ik alles weet; maar ik vraag me af waarom je jezelf zou vastklampen aan een fantasie over het voortleven van de mens in Gods herinnering, om maar recht te poetsen dat de mens (als individu) geacht wordt te leven.

Mattheüs 17:1-9
En na zes dagen nam Jezus met Zich Petrus, en Jakobus, en Johannes, zijn broeder, en bracht hen op een hogen berg alleen.
En Hij werd voor hen veranderd van gedaante; en Zijn aangezicht blonk gelijk de zon, en Zijn klederen werden wit gelijk het licht.
En ziet, van hen werden gezien Mozes en Elias, met Hem samensprekende.

En Petrus, antwoordende, zeide tot Jezus: Heere! het is goed, dat wij hier zijn; zo Gij wilt,
laat ons hier drie tabernakelen maken, voor U een, en voor Mozes een, en een voor Elias.
Terwijl hij nog sprak, ziet, een luchtige wolk heeft hen overschaduwd;
en ziet, een stem uit de wolk, zeggende: Deze is Mijn geliefde Zoon,
in Denwelken Ik Mijn welbehagen heb; hoort Hem!

En de discipelen, dit horende, vielen op hun aangezicht, en werden zeer bevreesd.
En Jezus, bij hen komende, raakte hen aan, en zeide: Staat op en vreest niet.
En hun ogen opheffende, zagen zij niemand, dan Jezus alleen.
En als zij van den berg afkwamen, gebood hun Jezus, zeggende:
Zegt niemand dit gezicht, totdat de Zoon des mensen zal opgestaan zijn uit de doden.

Lucas 23:42-43
En hij zeide tot Jezus: Heere, gedenk mijner, als Gij in Uw Koninkrijk zult gekomen zijn.
En Jezus zeide tot hem: Voorwaar, zeg Ik u: Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 257
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nou @Bobby17 is blijkbaar nog steeds aan het nadenken maar omdat het in het topic  al lang niet meer over de 'drie-eenheid voor kinderen' gaat leek het mij beter om een nieuw topic aan te maken.

De fundamentalist strooit lustig met citaten alsof hij met dolken van "autoriteit" werpt. De inhoud snapt hij maar half of helemaal niet. Maar dat doet er niet toe, het is hem enkel te doen om de schi

Hebreeën 11:1 Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. Want door dit (geloof) is aan de ouden een getuigenis gegeven. Door het geloof verst

Posted Images

34 minuten geleden zei Tomega:

En dat kon, door in de mensheid iets heerlijks en heiligs van God Zelf tot leven te brengen. Dat was eenmalig.

1Corinthiërs 15:20-21
Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden, en is de Eersteling geworden dergenen, die ontslapen zijn.
Want dewijl de dood door een mens is, zo is ook de opstanding der doden door een Mens.

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

Hebr. 3

6 Maar Christus, als de Zoon over Zijn eigen huis; Wiens huis wij zijn, indien wij maar de vrijmoedigheid en den roem der hoop tot het einde toe vast behouden.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei thom:

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden*58.

*58)levend gemaakt worden. Dat is, opgewekt uit de doden. Want daarvan wordt hier gesproken,
niet van de geestelijke levendmaking.

46 minuten geleden zei thom:

6 Maar Christus, als de Zoon over Zijn eigen huis; Wiens huis wij zijn

*8) huis Dat is, Zijne gemeente, die het huis Gods genoemd wordt, omdat Hij daarin door Zijn woord, genade en Geest woont. Zie Matth. 18:20; 1 Tim. 3:15.

Hebreeën 3
1 Hierom, heilige broeders, die der hemelse roeping deelachtig zijt,
   aanmerkt den Apostel en Hogepriester onzer belijdenis, Christus Jezus;
2 Die getrouw is Dengene, Die Hem gesteld heeft, gelijk ook Mozes in geheel zijn huis*8 was.
3 Want Deze is zoveel meerder heerlijkheid waardig geacht dan Mozes,
   als degene, die het huis gebouwd heeft, meerder eer heeft, dan het huis.
4 Want een ieder huis wordt van iemand gebouwd; maar Die dit alles gebouwd heeft, is God.
5 En Mozes is wel getrouw geweest in geheel zijn huis, als een dienaar,
   tot getuiging der dingen, die daarna gesproken zouden worden;
6 Maar Christus, als de Zoon over Zijn eigen huis; Wiens huis wij zijn,
   indien wij maar de vrijmoedigheid en den roem der hoop tot het einde toe vast behouden.
7 Daarom, gelijk de Heilige Geest zegt: Heden, indien gij Zijn stem hoort,
8 Zo verhardt uw harten niet, gelijk het geschied is in de verbittering,
   ten dage der verzoeking, in de woestijn;
9 Alwaar Mij uw vaders verzocht hebben; zij hebben Mij beproefd,
   en hebben Mijn werken gezien, veertig jaren lang.
10 Daarom was Ik vertoornd over dat geslacht, en sprak:
    Altijd dwalen zij met het hart, en zij hebben Mijn wegen niet gekend.
11 Zo heb Ik dan gezworen in Mijn toorn; Indien zij in Mijn rust zullen ingaan!

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Tomega:
41 minuten geleden zei thom:

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden*58.

*58)levend gemaakt worden. Dat is, opgewekt uit de doden. Want daarvan wordt hier gesproken,
niet van de geestelijke levendmaking.

Geen tekst is heilig voor je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Tomega:
10 minuten geleden zei thom:

Geen tekst is heilig voor je.

Was het niet geest en iets authentiekers dan teksten,
dat vanuit jouw perspectief leiding geeft?

Dat betekent niet dat je de teksten moet negeren waarin het tegendeel staat van wat jij beweert.

Dan kan men zich afvragen welke geest de leiding heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Tomega:

En hij zeide tot Jezus: Heere, gedenk mijner, als Gij in Uw Koninkrijk zult gekomen zijn.
En Jezus zeide tot hem: Voorwaar, zeg Ik u: Heden zult gij met Mij in het Paradijs zijn.

Ik kom op je andere punten terug, maar dit is een makkelijke. Grieks kent geen komma’s. Jezus zei: ‘Ik zeg u heden, u zult met mij in het paradijs zijn’. De term ‘ik zeg u heden’ wordt vaker gebruikt om ergens plechtig de nadruk op te leggen. Jezus ging die dag niet naar het Paradijs. Hij ging drie dagen naar Hades, Hij was drie dagen dood. Het Paradijs ligt in de toekomst. Hij beloofde de misdadiger dat hij een opstanding zou krijgen in het aardse Paradijs.

In de Hebreeuwse Geschriften staan talloze voorbeelden van zo’n idiomatisch gebruik van ‘vandaag’ in plechtige uitdrukkingen, zoals beloften en geboden (De 4:26; 6:6; 7:11; 8:1, 19; 30:15; Za 9:12). Het bewijsmateriaal hierboven wijst erop dat Jezus het woord vandaag gebruikte om de aandacht te vestigen op het moment waarop de belofte werd gedaan en niet op het moment waarop de misdadiger in het paradijs zou zijn. (Appendix NWV)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Dat betekent niet dat je de teksten moet negeren waarin het tegendeel staat van wat jij beweert.

Dan kan men zich afvragen welke geest de leiding heeft.

Erken jij het gezag van de heilige Schrift, beter bekend als de bijbel, op de plaatsen die jou tegenspreken?
Erken jij dat wat zuiver is in jou, niet te scheiden is, van wat jij als mens vindt dat zuiver is in jou?
Erken jij dat wat zuiver is in jou, toch nog steeds zuivering en loutering behoeft?
Erken je dat zelfs je beste weten en willen, nog beperkt is?

Als er dan ook maar iets in dat alles erkenning behoeft,
wat heeft dan de leiding?

Is dat je geweten, of God, of dat wat God je zegt? 
Als de schrift zegt: de schapen horen naar mijn stem,
is dat dan een stem in je hoofd, of is dat wat wat de heilige Geest heeft gesproken?
Wat is het dat de heilige Geest precies gesproken heeft?
Hoe weet je dat dat wat gesproken is, ook door jou goed begrepen wordt?
is het theoretisch mogelijk dat een dwaalgeest zich verbindt aan een mens?
Hoe wordt die mens daarvan dan bevrijd? Wat geeft aan die mens de leiding?

Dat is de heilige Geest, op gezag van God, in Naam van Jezus Christus.
Maar; wie drijft een geest uit, die van zichzelf verklaart dat hij de ware geest is,
die de ware leiding geeft? Is zo'n ziel verloren? Wat biedt uitredding?
Wat heeft gezag? Wat is Gods wil?

Lucas 24:45-49
Toen opende Hij hun verstand, opdat zij de Schriften verstonden.
En zeide tot hen: Alzo is er geschreven, en alzo moest de Christus lijden,
en van de doden opstaan ten derden dage.
En in Zijn Naam gepredikt worden bekering 
en vergeving der zonden, onder alle volken,
beginnende van Jeruzalem.
En gij zijt getuigen van deze dingen.
En ziet, Ik zende de belofte Mijns Vaders op u;
maar blijft gij in de stad Jeruzalem,
totdat gij zult aangedaan zijn
met kracht uit de hoogte.

1 uur geleden zei thom:

Dat betekent niet dat je de teksten moet negeren waarin het tegendeel staat van wat jij beweert.

Verklaar je nader. Als jij zegt dat Christus in het vlees is gekomen van alle christenen
en is opgestaan in alle wedergeboren christen, dan ga je uit van een opstanding
die al plaats heeft gevonden, zoals eens Hymeneus en Filetus leerden: 

2 Timotheüs 2:15-19
Benaarstig u, om uzelven Gode beproefd voor te stellen, 
een arbeider, die niet beschaamd wordt,
die het Woord der waarheid recht snijdt.

Maar stel u tegen het ongoddelijk ijdelroepen;
want zij zullen in meerdere goddeloosheid toenemen.

En hun woord zal voorteten, gelijk de kanker;
onder welke is Hymeneus en Filetus;
Die van de waarheid zijn afgeweken, zeggende,
dat de opstanding alrede geschied is*54 en verkeren sommiger geloof.

Evenwel het vaste fondament Gods staat, hebbende dit zegel:
De Heere kent degenen, die de Zijnen zijn; en:
Een iegelijk, die den Naam van Christus noemt, 
sta af van ongerechtigheid.

"54) zeggende dat de opstanding alrede geschied is, 
Dat is, dat er dan geen opstanding des vleses zal wezen, en dat al wat de Schrift zegt van de opstanding,
verstaan moet worden van de geestelijke opstanding der zielen uit den dood der zonden.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Tomega:
2 uur geleden zei thom:

Dat betekent niet dat je de teksten moet negeren waarin het tegendeel staat van wat jij beweert.

Verklaar je nader

Gewoon even die reacties teruglezen Tomega. Maak er geen preek van.

 

3 uur geleden zei thom:
3 uur geleden zei Tomega:

En dat kon, door in de mensheid iets heerlijks en heiligs van God Zelf tot leven te brengen. Dat was eenmalig.

1Corinthiërs 15:20-21
Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden, en is de Eersteling geworden dergenen, die ontslapen zijn.
Want dewijl de dood door een mens is, zo is ook de opstanding der doden door een Mens.

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

Hebr. 3

6 Maar Christus, als de Zoon over Zijn eigen huis; Wiens huis wij zijn, indien wij maar de vrijmoedigheid en den roem der hoop tot het einde toe vast behouden.

11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.

12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;

13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.

1 Joh.4

2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

Kinderkens, gij zijt uit God, en hebt hen overwonnen; want Hij is meerder, Die in u is, dan die in de wereld is.

 

29 minuten geleden zei Tomega:

Erken jij dat wat zuiver is in jou, niet te scheiden is, van wat jij als mens vindt dat zuiver is in jou?
Erken jij dat wat zuiver is in jou, toch nog steeds zuivering en loutering behoeft?

?? Erken jij dat dit geen zuivere koffie is wat je schrijft?

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ik kom op je andere punten terug, maar dit is een makkelijke. Grieks kent geen komma’s. Jezus zei: ‘Ik zeg u heden, u zult met mij in het paradijs zijn’. De term ‘ik zeg u heden’ wordt vaker gebruikt om ergens plechtig de nadruk op te leggen. Jezus ging die dag niet naar het Paradijs. Hij ging drie dagen naar Hades, Hij was drie dagen dood. Het Paradijs ligt in de toekomst. Hij beloofde de misdadiger dat hij een opstanding zou krijgen in het aardse Paradijs.

Misschien een beetje te gemakkelijk?
Onze Vader, die in de hemelen zijt, luidt het gebed.
Het Koninkrijk der hemelen, is het Koninkrijk van Christus.
Henoch, Mozes, Elia, en Christus, worden verondersteld in de hemel te zijn.
En jijzelf zegt dat ze 'als het ware' leven in Gods herinnering.
Waarom zou dan Gods herinnering geen levendige verbeelding kunnen inruimen aan individuen?
Waarom is een hemel technisch onmogelijk, als er zoveel van verteld wordt?
Waarom dan zouden de hemelbewoners 'als het ware' geen ziel hebben in Gods wezen?
Waarom zou Stefanus spreken van het zien van Christus in de hemel?
Waarom zou Christus, die in eigen kracht is opgestaan, drie dagen wezenloos zijn?
Waarom geloof je wel in engelen en aardsengelen, terwijl je niets weet van het hoe en wat?
Vind je dat niet allemaal wel erg menselijk gepresenteerd?
Zou Gods kracht en Gods majesteit, dan echt uitsluitend meer zijn van hetzelfde als jij je kunt voorstellen?
Zou je daarmee niet aan God tekort doen?

Mattheüs 22:23-32
Te dienzelfden dage kwamen tot Hem de Sadduceën, die zeggen, dat er geen opstanding is, en vraagden Hem.
Zeggende: Meester! Mozes heeft gezegd: Indien iemand sterft, geen kinderen hebbende,
zo zal zijn broeder deszelfs vrouw trouwen, en zijn broeder zaad verwekken.
Nu waren er bij ons zeven broeders; en de eerste, een vrouw getrouwd hebbende, stierf;
en dewijl hij geen zaad had, zo liet hij zijn vrouw voor zijn broeder.
Desgelijks ook de tweede, en de derde, tot den zevende toe.
Ten laatste na allen, is ook de vrouw gestorven.
In de opstanding dan, wiens vrouw zal zij wezen van die zeven, want zij hebben ze allen gehad?

Maar Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gij dwaalt, niet wetende de Schriften, noch de kracht Gods.
Want in de opstanding nemen zij niet ten huwelijk, noch worden ten huwelijk uitgegeven;
maar zij zijn als engelen Gods in den hemel.
En wat aangaat de opstanding der doden,
ebt gij niet gelezen, hetgeen van God tot ulieden gesproken is,
Die daar zegt: Ik ben de God Abrahams, en de God Izaks, en de God Jakobs!
God is niet een God der doden, maar der levenden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei thom:

Gewoon even die reacties teruglezen Tomega. Maak er geen preek van.

 

11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.

12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;

13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.

1 Joh.4

2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

Kinderkens, gij zijt uit God, en hebt hen overwonnen; want Hij is meerder, Die in u is, dan die in de wereld is.

Je kunt er wel een hoop gewicht toekennen aan steeds dezelfde letters en woorden, maar ze zeggen ondertussen niet wat je eraan hangt. Een kind van God, geboren uit de kracht van God, is niet God zelf en ook niet Christus zelf. 

En Christus in het vlees gekomen, is toch echt niet wat jij erin propt, maar dat zegt dat hij geboren is als mens op aarde.

En dat het zwakke uit God groter en sterker is, dan die in de wereld is, dat gaat over de dwaalleraars.
Het zegt dat de dwaalleraars het afleggen tegen de waarheid door de Geest Gods verklaard.

1Johannes 4:1-4
Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; 
want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, 
dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;
En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet;
maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal,
en is nu alrede in de wereld.

Kinderkens, gij zijt uit God, en hebt hen overwonnen;
want Hij is meerder, Die in u is, dan die in de wereld is.

36 minuten geleden zei thom:
54 minuten geleden zei Tomega:

Erken jij dat wat zuiver is in jou, niet te scheiden is, van wat jij als mens vindt dat zuiver is in jou?
Erken jij dat wat zuiver is in jou, toch nog steeds zuivering en loutering behoeft?

?? Erken jij dat dit geen zuivere koffie is wat je schrijft?

Je bewijst wat ik zeg.

1Corinthiërs 13:9-12
Want wij kennen ten dele, en wij profeteren ten dele; 
Doch wanneer het volmaakte zal gekomen zijn,
dan zal hetgeen ten dele is, te niet gedaan worden.

Toen ik een kind was, sprak ik als een kind,
was ik gezind als een kind, overlegde ik als een kind;
maar wanneer ik een man geworden ben,
zo heb ik te niet gedaan hetgeen eens kinds was.

Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede,
maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht;
nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen,
gelijk ook ik gekend ben.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Tomega:

Misschien een beetje te gemakkelijk?
Onze Vader, die in de hemelen zijt, luidt het gebed.
Het Koninkrijk der hemelen, is het Koninkrijk van Christus.

Nee hoor, je vergeet een stukje: Uw koninkrijk kome. Voor de aarde ligt het in de toekomst, het komt nog. Het is waar dat het koninkrijk in de hemel al is opgericht. Jezus zit al op de troon en de Christenen zijn al een onderdeel van dat koninkrijk. Maar buiten de christelijke gemeente is het op aarde nog niet opgericht. Nu zie je de perikelen van de laatste dagen: oorlog, hongersnood, egoïsme, besmettelijke ziekten en ga zo maar door. Binnenkort wordt het Koninkrijk ook op aarde gevestigd en de schepping wordt hersteld in de herschepping.

8 uur geleden zei Tomega:

Henoch, Mozes, Elia, en Christus, worden verondersteld in de hemel te zijn.

Daar hebben we het al vaker over gehad. Alleen Christus is in de hemel. Johannes 3:13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon.

Er is geen enkel bewijs voor dat Henoch, Mozes en Elia in de hemel zijn. Elia heeft na zijn zogenaamde Hemelvaart zelfs nog een brief geschreven.

8 uur geleden zei Tomega:

Waarom is een hemel technisch onmogelijk, als er zoveel van verteld wordt?

Lees je wel goed? Ik zeg niet dat de hemel technisch onmogelijk is, maar het is volgens de Schrift zoals het hier staat dat de misdadiger samen met Jezus diezelfde dag in het paradijs was. Jezus ging die dag naar Hades, niet het paradijs. Dus die misdadiger zou nooit samen met Jezus in het paradijs kunnen zijn. Tenzij het paradijs Hades is. Maar dat slaat nergens op.

8 uur geleden zei Tomega:

Waarom zou Stefanus spreken van het zien van Christus in de hemel?

Christus was natuurlijk wel in de hemel.

8 uur geleden zei Tomega:

Waarom geloof je wel in engelen en aardsengelen, terwijl je niets weet van het hoe en wat?

Omdat dit geestelijke wezens zijn. Wij zijn aardbewoners. De aarde is voor ons gemaakt. Pas bij Jezus zichtbare wederkomst zal er een opstanding plaatsvinden. Niet eerder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je stelde dat het alleen de mens is gegeven om te heersen.
Door wie is dat volgens jou gegeven,
dus wie is daar verantwoordelijk voor ?

God, de schepper, die Geest is en geen stof is of behoeft, maakte hemel en aarde en al wat erop is.
In de hemel heerst God, die Geest is. Op de aarde maakte Hij de mens, een heerser, die uit stof is.
In dat alles diende God, de Schepper, een doel, namelijk om Zichzelf méér te doen zijn,
dan de almacht en volkomenheid die Hij is.
Technisch kun je ook zeggen, dat het van aanstonds af de bedoeling was,
dat ook de duisternis wordt verlicht. Maar, dat kan niet zonder duisternis, want waar geen duisternis is,
heeft licht ook geen (meer)waarde.

Om het doel, om Zichzelf méér te doen zijn, te verwezenlijken,
schiep God de mens naar Zijn beeld. Wat dat is maakt niet uit,
als je beseft dat het goed genoeg was voor God, om ook zelf
in dat lichaam te willen zijn.

Wat is dat lichaam? Een zaad van ziel en geest in het vlees,
dat ontkiemt en opstaat zoals een graankorrel,
en dat dan eeuwig leven heeft, ten goede of ten kwade.

Hoe zou God, die goed is, kwaad scheppen?
Dat ligt anders: er bestaat goed en beter.
Het betere is ten opzichte van het goede kwaad,
in de ogen van de mindere. Zo zag Kaïn de eerstgeborene,
dat Abel (meer) genade vond in Gods ogen.
Zo zag Adam, dat méér kennis en verstand,
hem dichter tot Gods heerlijkheid brengt.

En dat is het tweede: het goede wordt pas ontstemd,
als hij besef heeft dat er iets beters is buiten hem.
Maar God heeft nodig dat er goed is en beter,
om ook liefde een plek te kunnen geven.
De liefde doet zichzelf geven,
aan iets beters.
De liefde begeert,
iets buiten zichzelf.

God Zelf is dus verantwoordelijk voor het laten heersen van de mens,
over Zijn heiligheden. En dat God daarmee de mens geen onrecht aandoet,
dat bewijst God door ook Zichzelf in Zijn Zoon, waardig genoeg te achten,
om aan die mens gelijk te worden, en hetzelfde te ondergaan.
Want het is tijdelijk, en maakt de mens tot licht, terwijl ook God door Zijn Zoon,
 overwinnaar en beheerser wordt van de duisternis.

Maar, dan opnieuw: Wat en wie is verantwoordelijk ervoor,
dat de mens ging heersen? God gaf het paradijs en de boom,
en zegde de mens aan: doe dat niet, want je zult zeker sterven.

Het middel en de beproeving komt van God,
en het is dan de mens zelf, die op eigen gezag,
in eigen verantwoordelijkheid, en begeerte, 
en het zien dat het beter wordt,
ervoor kiest om wat God zegt,
in de wind te slaan,
en te gaan zitten,
op Gods troon,
als God.
Alsof
God
niet
is.

God zegt:
Ik Ben!
zie je?

Liefdeloosheid,
begeert wat buiten is,
om zichzelf te behagen,
en te versterken.

Liefde
begeert wat buiten is,
om dat te verheerlijken,
en zichzelf daaraan over te geven,
om zich kwetsbaar te maken,
in volkomen vertrouwen,
op de wederkerigheid,
van die liefde.

Er is een balans,
met wegingen,
en een schaal,
en een harmonie,
van de natuurwet
van God.

God vroeg vervulling en kreeg de val. Satan wint, de breuk was definitief. De mens naar Gods beeld, is stuk.
De mens viel en kreeg het lijden. Satan wint, Gods (toekomstig) rijk is onder zijn gezag. Satan kreeg Gods beeld.
Christus vervulde en kreeg lijden. Satan wint en heerst over Gods vlees. Satans begeerte werd vervuld.
(Maar hij won de liefde niet. Want Christus vervulde uit liefde Gods Wil.)
Vervulling brengt lijden, en lijden brengt genade in de val,
en God herstelt het gezag in hemel, en paradijs,
en krijgt er het gezag over de duisternis en satan bij,
Hij treedt daartoe tot het diepste van de duisternis,
door Zijn Zoon, die Zijn geliefde en onze koning is,
die te heiligen en te eren is,
Hem zij de kracht, en de lof,
en de glorie,
Halleluja!

 

credible-2020-6-10-s.png

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei sjako:
9 uur geleden zei Tomega:

Henoch, Mozes, Elia, en Christus, worden verondersteld in de hemel te zijn.

Daar hebben we het al vaker over gehad. Alleen Christus is in de hemel. Johannes 3:13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon.

Openbaringen 7:13-17
En een uit de ouderlingen antwoordde, zeggende tot mij:
Deze, die bekleed zijn met de lange witte klederen,
wie zijn zij, en van waar zijn zij gekomen?
En ik sprak tot hem: Heere, gij weet het. En hij zeide tot mij:
Dezen zijn het, die uit de grote verdrukking komen; en zij hebben hun lange klederen gewassen,
en hebben hun lange klederen wit gemaakt in het bloed des Lams.
Daarom zijn zij voor den troon van God, en dienen Hem dag en nacht in Zijn tempel;
en Die op den troon zit, zal hen overschaduwen.
Zij zullen niet meer hongeren, en zullen niet meer dorsten,
en de zon zal op hen niet vallen, noch enige hitte.
Want het Lam, Dat in het midden des troons is, zal hen weiden,
en zal hun een Leidsman zijn tot levende fonteinen der wateren;
en God zal alle tranen van hun ogen afwissen.

44 minuten geleden zei sjako:
9 uur geleden zei Tomega:

Waarom geloof je wel in engelen en aardsengelen, terwijl je niets weet van het hoe en wat?

Omdat dit geestelijke wezens zijn. Wij zijn aardbewoners. De aarde is voor ons gemaakt. Pas bij Jezus zichtbare wederkomst zal er een opstanding plaatsvinden. Niet eerder.

Romeinen 10:6-9
Maar de rechtvaardigheid, die uit het geloof is, spreekt aldus: Zeg niet in uw hart: 
Wie zal in den hemel opklimmen? Hetzelve is Christus van boven afbrengen.
Of, wie zal in den afgrond nederdalen? Hetzelve is Christus uit de doden opbrengen.
Maar wat zegt zij? Nabij u is het Woord, in uw mond en in uw hart. 
Dit is het Woord des geloofs, hetwelk wij prediken.
Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven,
dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Tomega:
11 uur geleden zei thom:
11 uur geleden zei Tomega:

Erken jij dat wat zuiver is in jou, niet te scheiden is, van wat jij als mens vindt dat zuiver is in jou?
Erken jij dat wat zuiver is in jou, toch nog steeds zuivering en loutering behoeft?

?? Erken jij dat dit geen zuivere koffie is wat je schrijft?

Je bewijst wat ik zeg.

1Corinthiërs 13:9-12
Want wij kennen ten dele, en wij profeteren ten dele; 
Doch wanneer het volmaakte zal gekomen zijn,
dan zal hetgeen ten dele is, te niet gedaan worden.

Toen ik een kind was, sprak ik als een kind,
was ik gezind als een kind, overlegde ik als een kind;
maar wanneer ik een man geworden ben,
zo heb ik te niet gedaan hetgeen eens kinds was.

Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede,
maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht;
nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen,
gelijk ook ik gekend ben.

Hier staat dus, dat wij nog niet zuiver zijn, en wat wij spreken onvolmaakt is, wat wij zien verduisterd wordt door het verstand.

Worden we gekend, dan is de Geest woonachtig, en wandelen we in het Licht. Dat is; getuigen van Hem, Hem belijden.

Tot die tijd, is het de hoop-fase. De fase tussen geloof en de Liefde. Dat is; getuigen over Hem, de weg recht maken.

Wanneer Godsvrucht getoond wordt, is Geest aan het werk. En de Schrift kan Deze tonen doorheen de letters, dat is dan het Woord.

Maar wanneer ijdelheid de toon schrijft, is Geest afwezig.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Tomega:

En ik sprak tot hem: Heere, gij weet het. En hij zeide tot mij:
Dezen zijn het, die uit de grote verdrukking komen; en zij hebben hun lange klederen gewassen,
en hebben hun lange klederen wit gemaakt in het bloed des Lams.
Daarom zijn zij voor den troon van God, en dienen Hem dag en nacht in Zijn tempel;

Dit gaat over de overlevenden van de grote verdrukking. Een schare die niemand tellen kan. De 144.000 zijn in de hemel, de grote schare op aarde. Dat ze staan voor de troon van God wilt niet zeggen dat ze in de hemel staan. Wij staan nu ook voor de troon van God als we bijv bidden.

Psalm 65:4 Bijv 

Gelukkig wie door u wordt uitgekozen om dichtbij te komenen in uw voorhoven te wonen. We worden verzadigd met het goede van uw huis,uw heilige tempel.

Openbaring 21:3-4 is ook duidelijk

Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.  4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’

De tent van God (de bescherming) is bij de mensen. Deze bescherming is op de nieuwe aarde, de herstelde aarde. In de hemel is nooit dood en pijn geweest, dus het moet over de aarde gaan.

 

1 uur geleden zei Tomega:

Maar de rechtvaardigheid, die uit het geloof is, spreekt aldus: Zeg niet in uw hart: 
Wie zal in den hemel opklimmen? Hetzelve is Christus van boven afbrengen.
Of, wie zal in den afgrond nederdalen? Hetzelve is Christus uit de doden opbrengen.
Maar wat zegt zij? Nabij u is het Woord, in uw mond en in uw hart. 
Dit is het Woord des geloofs, hetwelk wij prediken.
Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven,
dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden.

Paulus schreef hier naar gezalfde Christenen. Deze Christenen hadden een hemelse hoop en hoorden bij de 144.000. Voor ons grote schare mensen geldt hetzelfde alleen is onze redding straks op de Nieuwe aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je stelde dat het alleen de mens is gegeven om te heersen. Door wie is dat volgens jou gegeven, dus wie is daar verantwoordelijk voor ?

Als Christus de verlosser is, wordt vrijwel altijd het standpunt uitgedragen, dat de goddelijke Christus het lichaam van Jezus voor de feitelijke kruisiging verlaten heeft. Op die wijze wordt de kruisiging als een nederlaag voor de demiurg voorgesteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:

Alleen Christus is in de hemel. Johannes 3:13 Bovendien is er nooit iemand naar de hemel opgestegen behalve hij die uit de hemel is neergedaald, de Mensenzoon.

 

De heiligen die met Jezus opstonden in Mat. 27: 52-53 waren in mijn optiek de vervulling van het beweegoffer die de hogepriester deed op het feest van de eerstelingen (Lev. 23: 10-11). Deze heiligen waren het "beweegoffer" van de eerstelingen van de oogst van zielen. De belangrijkste oogst zal de opname zijn. De vier hoeken van de oogst die  overblijven, zijn de verdrukkingsheiligen die na de opname tot geloof komen (Lev.23: 22). Mat.27: 53 zegt dat ze de heilige stad binnengingen en door velen werden gezien. Dit was ook een generale repetitie voor het Koninkrijkstijdperk, waar de herrezen heiligen uit het Oude Testament en de herrezen heiligen uit de verdrukking zullen wonen bij de stervelingen die tot het einde van de verdrukking hebben doorstaan en vervolgens het oordeel over schapen en bokken hebben doorstaan en het Koninkrijk hebben bereikt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Tomega:
12 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je stelde dat het alleen de mens is gegeven om te heersen.
Door wie is dat volgens jou gegeven,
dus wie is daar verantwoordelijk voor ?

God

Dat was genoeg geweest, jammer dat er nog een niet te overziende lap  tekst na komt. Met allerlei verzonnen zaken er in.
 

9 uur geleden zei Tomega:

In dat alles diende God, de Schepper, een doel, namelijk om Zichzelf méér te doen zijn,
dan de almacht en volkomenheid die Hij is.

Uit de duim gezogen. Staat nergens in de Bijbel.
 

9 uur geleden zei Tomega:

Wat dat is maakt niet uit,
als je beseft dat het goed genoeg was voor God, om ook zelf
in dat lichaam te willen zijn.

Zelfde laken een pak. Bovendien geef je invulling aan iets waarvan je zelf zegt dat het niet uitmaakt.
 

9 uur geleden zei Tomega:

Wat is dat lichaam?

Dat was mijn vraag niet.
 

9 uur geleden zei Tomega:

Hoe zou God, die goed is, kwaad scheppen?

Volgens de Bijbel doet hij het wel degelijk:
(Jesaja 45:7) Ik formeer het licht, en schep de duisternis; Ik maak den vrede en schep het kwaad, Ik, de HEERE, doe al deze dingen.

9 uur geleden zei Tomega:

Maar, dan opnieuw: Wat en wie is verantwoordelijk ervoor,
dat de mens ging heersen? God gaf het paradijs en de boom,
en zegde de mens aan: doe dat niet, want je zult zeker sterven.

Het middel en de beproeving komt van God,

Kijk, dan zijn we er toch. Het geeft geen nut om dat vervolgens om te gaan draaien omdat je dat zelf liever anders had gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei TTC:

Als Christus de verlosser is, wordt vrijwel altijd het standpunt uitgedragen, dat de goddelijke Christus het lichaam van Jezus voor de feitelijke kruisiging verlaten heeft. Op die wijze wordt de kruisiging als een nederlaag voor de demiurg voorgesteld.

Zoiets? 1.09. 
 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid