Spring naar bijdragen

Kleur en mod-reacties


Aanbevolen berichten

Mijn advies is om met meer kleurtjes te werken, of soms geen kleur te gebruiken.

Ik ben een aantal keren mod posts tegengekomen met een rode kleur. Ik verwacht dan eigenlijk een serieuze waarschuwing, maar blijkt dan eigenlijk wel mee te vallen. Ik zou adviseren om rood vooral te gebruiken als serieuze waarschuwingen. Wanneer je bijvoorbeeld andere mededelingen geeft, of wanneer je sturing geeft in een vroeger stadium: Niet gebruiken. Rood komt "agressief" over. Als je nieuw bent op dit forum en je ziet een rood vlak, dan kan dat best demotiverend werken. En als ik een rood vlak zie denk ik meteen aan een waarschuwing, terwijl het vervolgens een mooie samenvatting blijkt te zijn van een eerdere discussie. 

Ik zou adviseren: Gebruik rood bij een officieel waarschuwing, bij iets waar een vervolgactie ingrijpen zou zijn of een eventuele ban kan opleveren. Maar gebruik het er buiten niet. Het voorkomt dat een post agressiever over komt dan het in werkelijkheid is en andersom voorkomt het inflatie van de kleur rood (rood = pas op!).

bewerkt door Olorin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begrijp wat je bedoelt. Niettemin ben ik er wel voor dat berichten die in het kader van de moderatie -- of hoofdzakelijk in het kader van de moderatie -- worden geplaatst er enigszins uit springen.

We hebben hier dus de mogelijkheid van de rode achtergrond; liever zag ik wat meer mogelijkheden voor de moderatie, maar in hoeverre dat mogelijk is, is een vraag voor admin @Rommel .

Zoals bekend ben ik admin bij een ander forum. Daar wordt het systeem gehanteerd dat opmerking die ik plaats in het kader van de goede gang van zaken die echter niet direct een waarschuwing zijn die een op de vinger tikken inhouden en/of die simpelweg opgevolgd dienen te worden in het blauw verschijnen. Dat forum werkt echter met andere software. Of zoiets hier ook mogelijk gemaakt kan worden weet ik niet.

Het blijft handig wanneer het duidelijk te zien blijft wanneer iemand van het team spreekt vanuit zijn/haar functie, of als gewoon deelnemer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een andere kleur zou idd een mooie optie zijn.
Zonder dat kan zou ik me kunnen voorstellen dat je iets met de tekst doet. Voor mijn part zoiets:


________________________________________________
Moderator:

Bla bla bla
________________________________________________

 

 

bewerkt door Olorin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wellicht iets ter overweging.

in geval een moderator deelneemt aan de discussie

Een moderator die deelneemt aan de discussie of een topic opent,  doet dit met een ander logo dan het logo van de site/ moderator waarmee hij/zij modereert.

Het schept duidelijkheid met "welke pet" de mod op de discussie actief is. Als mede-deelnemer is gelijkheid een randvoorwaarde voor een gezonde en evenwichtige dialoog. Deelnemen onder de mod vlag gaat dit tegen.

 

 

Vwb de kleuren.... ik denk dat de rode kleur juist goed is. Ik ben hier nog maar pas, maar het is mij wel duidelijk dat het verloop van de topics stringente moderatie verdient. Niet zozeer vanwege de toonzetting maar vanwege het afdwalen. Het is goed dat het mod-team van zich laat horen/zien. (zodoende kan ook de lezer  "leren" over regels/etiquette/forum-code)

De ellenlange toelichting op reden mod ingrijpen, in welke kleur dan ook, vind ik overbodig en zelfs storend. Een waarschuwing, correctie, herinnering etc, dient in 1 zin geformuleerd te worden. Bijvoorbeeld. Off topic, post verwijderd. Toelichting mod aan inzender per berichtendienst. Op- aanmerkingen welkom  in tips en feedback.

Mijn 2 cent.

 

 

bewerkt door Cybelle Hawke
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen bezwaar tegen de rode kleur. Ook niet voor een tip of aanwijzing.

Toen ik leerkracht was was het beleid op de school waar ik werkte dat er niet nagekeken mocht worden met rood maar dat we groen moesten gebruiken. Of dat ook maar iets verandert...

bewerkt door Thorgrem
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Thorgrem:

Ik heb geen bezwaar tegen de rode kleur. Ook niet voor een tip of aanwijzing.

Toen ik leerkracht was was het beleid op de school waar ik werkte dat er niet nagekeken mocht worden met rood maar dat we groen moesten gebruiken. Of dat ook maar iets verandert...

Bij sommigen roept de kleur rood negatieve gevoelens op, vooral bij stieren. :)

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Bij sommigen roept de kleur rood negatieve gevoelens op, vooral bij stieren. :)

 

 

Niet alleen bij stieren (misschien gaat het nu te ver om te stellen dat stieren zo goed als kleurenblind zijn, en eerder op de beweging van de lap reageren dan op zijn kleur :p)... Zo worden studenten afgeraden met rood b.v. tekst te onderstrepen of markeringen te maken, omdat rood de ogen vermoeit. (Om maar één voorbeeld te noemen)

bewerkt door ZENODotus
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei ZENODotus:

Niet alleen bij stieren... Zo worden studenten afgeraden met rood b.v. tekst te onderstrepen of markeringen te maken, omdat rood de ogen vermoeit. (Om maar één voorbeeld te noemen)

Zijn we inmiddels zo zwak en decadent geworden dat studenten geen rood meer gebruiken omdat het onze kwetsbare oogjes ietsje meer vermoeit... Waar gaat dit heen.

Stieren schijnen overigens geen rood te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thorgrem:

Zijn we inmiddels zo zwak en decadent geworden dat studenten geen rood meer gebruiken omdat het onze kwetsbare oogjes ietsje meer vermoeit... Waar gaat dit heen.

Stieren schijnen overigens geen rood te zien.

Klopt, ze zijn kleurenblind. Wanneer je met een rode doek wappert, reageren ze op het gewapper en niet op de kleur. Wapper met een blauwe doek bij een agressieve stier en je hebt net zo goed een probleem.

Maar misschien kunnen we wel de liturgische kleuren hier gebruiken?

Goud: een feestelijke aankondiging, bijvoorbeeld dat een user mod is geworden;
Groen: een hoopvolle aankondiging, bijvoorbeeld een verandering van beleid;
Rood: een vermanende aankondiging, bijvoorbeeld dat we weer on-topic moeten gaan;
Paars: een droeve aankondiging, bijvoorbeeld dat een user gebanned is.

:+:+

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Thorgrem:

Volgens mij is roze ook een liturgische kleur. Waar wou je dat voor gebruiken? 

Klopt, alleen die zie je nog maar zelden. Maar we kunnen haar gebruiken voor verwachtingsvolle aankondigingen, bijvoorbeeld dat de bugs nu bijna opgelost zijn, of dat de crew nu bijna voltallig is. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid