Spring naar bijdragen

Maak van je huis een huis van gebed!


Aanbevolen berichten

Het zou geweldig zijn als we iedere keer wanneer bidden, direct antwoord en een oplossing ontvangen. Dank God voor directe en snelle resultaten, maar wat doen we als er niet directe (zichtbare) resultaten zijn? De beloftes van God zijn er voor ons, maar, wat doen we in de tijd, waarin we de resultaten van de beloftes nog niet zien? 

Jezus liet ons zien wat we moeten doen!

In Markus 11 vervloekt Jezus een vijgeboom, maar, de boom verdween niet onmiddellijk. Vervolgens lezen we dat Jezus de in tempel ging, deze reinigde, en zei dat het een huis van gebed zal zijn, en geen rovershol: 

En zij kwamen in Jeruzalem; en toen Jezus de tempel binnengegaan was, begon Hij hen die in de tempel verkochten en kochten, naar buiten te drijven; en de tafels van de wisselaars en de stoelen van hen die de duiven verkochten, keerde Hij om, en Hij liet niet toe dat iemand enig voorwerp door de tempel droeg. En Hij gaf onderwijs en zei tegen hen: Staat er niet geschreven: Mijn huis zal een huis van gebed genoemd worden voor alle volken? Maar u hebt er een rovershol van gemaakt.

De volgende dag zagen de discipelen dat de vijgeboom verdord was:

En toen zij er 's morgens vroeg voorbijgingen, zagen zij dat de vijgenboom verdord was, van de wortels af.

In 1 Korinthe 3 lezen we dat we Gods tempel zijn, en dat de Heilige Geest in ons woont: 

Weet u niet dat u Gods tempel bent en dat de Geest van God in u woont?

En, deze tempel moet een "huis van gebed" zijn, en dus geen "huis van dieven". Deze dieven zijn de krachten van de duisternis, die komen om te stelen. In 1 Korinthe 6 lezen we zelfs dat ons lichaam de tempel van de Heilige Geest is: 

Of weet u niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, Die in u is en Die u van God hebt ontvangen, en dat u niet van uzelf bent?

De dieven komen om te stelen; ze stelen onze geestelijke en lichaamlijke gezondheid, onze kracht, onze wijsheid, onze hoop en uiteindelijk zelfs ons geloof. 

Maak van je tempel dus een huis van gebed, bid in de Geest, zoals we in Efeziërs 6 lezen: 

En neem de helm van de zaligheid en het zwaard van de Geest, dat is Gods Woord, terwijl u bij elke gelegenheid met alle gebed en smeking bidt in de Geest en daarin waakzaam bent met alle volharding en smeking voor alle heiligen.

De Heilige Geest komt onze zwakheden te hulp, zoals we in Romeinen 8 lezen. De Heilige Geest pleit voor ons: 

En evenzo komt ook de Geest onze zwakheden te hulp, want wij weten niet wat wij bidden zullen zoals het behoort. De Geest Zelf echter pleit voor ons met onuitsprekelijke verzuchtingen.

Maar, hoe lang moet ik bidden?

Hoe vaak probeert de vijand je aan te vallen met angsten, angsten en zorgen? Hoe vaak wil de vijand jou beroven? Geliefde, als jij van jouw tempel een huis van gebed maakt, zullen de krachten van de duisternis helemaal uit je leven worden verdreven. De tegenstander heeft geen macht meer, als wij in de Geest leven. Laat je daarom dus niet in met occulte zaken, zoals acupunctuur, reiki, hekserij, yoga, de islam, voodoo, drugs, enz. 

Maak van je lichaam, Gods tempel, een huis van gebed door regelmatig in de Geest te bidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei WdG:

Stuk is van eigen hand, dus waarom een bron vermelden? Verder graag bij het onderwerp blijven, en bedankt!

Zoals @Robert Fransook al aangeeft. Daarnaast is het gewoon netjes en eerlijk. En als je van plan bent om je hele site hiereen te knippen en plakken moet ik je ook alvast teleurstellen. Dat gaat niet gebeuren. Dus graag ook even een discussiepunt toevoegen. Dit is namelijk een discussieforum en geen blog. Voor enkel zenden is hier geen plaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Robert Frans:

Ook als je jezelf citeert, moet je de bron vermelden. En me dunkt dat moderators altijd het recht hebben om je ergens op aan te spreken...

Je hebt gelijk dat een moderator iemand ergens op aan mag spreken! Echter, een moderator is aan dezelfde regels gebonden als de leden, toch? In de faq lees ik nergens dat iemand die zichzelf citeert moet vermelden een bron moet vermelden. Soms plaats ik een artikel op onze site n.a.v. een forum-discussie. Overigens lijkt het me meer iets voor een feedback-discussie. Ik zou het zeer op prijs stellen als de moderator dit deel naar een feedback-draad verplaatst, om over te gaan tot de orde van de dag en het onderwerp in deze draad. Als laatste: een stelling of een artikel kan natuurlijk als discussiepunt gelden. Iedereen kan en mag vragen stellen, kritiek leveren, daar is het inderdaad een forum voor.

Laat ik het eerste deel van het artikel als vraag stellen:

Het zou geweldig zijn als we iedere keer wanneer bidden, direct antwoord en een oplossing ontvangen. Dank God voor directe en snelle resultaten, maar wat doen we als er niet directe (zichtbare) resultaten zijn? De beloftes van God zijn er voor ons, maar, wat doen we in de tijd, waarin we de resultaten van de beloftes nog niet zien? Geeft de Bijbel een antwoord? Geeft Jezus een antwoord?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Het zou geweldig zijn als we iedere keer wanneer bidden, direct antwoord en een oplossing ontvangen. Dank God voor directe en snelle resultaten, maar wat doen we als er niet directe (zichtbare) resultaten zijn? De beloftes van God zijn er voor ons, maar, wat doen we in de tijd, waarin we de resultaten van de beloftes nog niet zien? Geeft de Bijbel een antwoord? Geeft Jezus een antwoord?

Ik vind het persoonlijk een beetje een stomme vraag voor een christen. Het antwoord is namelijk een open deur. Gewoon wachten natuurlijk!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Of gewoon accepteren dat het niet verhoord wordt.

Dat is ook een optie. Maar als het beloftes betreft geef ik de voorkeur aan het wachten op de vervulling daarvan. Mozes moest veertig jaar wachten en Abraham twintig jaar. Wachten en vertrouwen op God is gewoon een Bijbels gegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Naeva:

De focus van het gebed is in mijn ogen niet de wens en het resultaat daarvan. De focus van het gebed is de verbinding aangaan met God. Daarom heb ik moeite met deze vraag, die een soort resultaatgericht bidden impliceert.

Hoe denk je over onderstaande Bijbel-verzen. Er is dus wel degelijk sprake van een resultaat t.g.v. bidden, blijkt!?

 

1. Gij bidt en gij ontvangt niet, omdat gij kwalijk bidt

2. U krijgt niet, omdat u niet bidt

3. Zo wat gij begeren zult in Mijn Naam, Ik zal het doen

Het lijkt er dus op dat er wel sprake is van een resultaat, wanneer men bidt. Het is lang niet altijd een kwestie van "afwachten" of God iets wel doet. Wat moet je doen als je gebeden niet beantwoord lijken te worden, met de nadruk op "lijken". De waarheid is, dat God altijd ieder gebed verhoord dat in geloof naar Zijn Woord is gebeden. Immers, in Johannes 5 lezen we:

En dit is de vrijmoedigheid, die wij tegenover Hem hebben, dat Hij, indien wij iets bidden naar Zijn wil, ons verhoort. En indien wij weten, dat Hij ons verhoort, wat wij ook bidden, weten wij, dat wij de beden verkregen hebben, die wij van Hem hebben gebeden.

En in Mattheüs 7 lezen we:

Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden. Want een ieder, die bidt, ontvangt, en wie zoekt, vindt, en wie klopt, hem zal opengedaan worden.

Er schijnt dus wel degelijke een verband te zijn tussen bidden en ontvangen. We mogen wel degelijk een resultaat verwachten. Het toont juist onze afhankelijkheid van God te erkennen dat we alles aan Hem te danken hebben. Het toont juist onze nederigheid wanneer wij onze kleine en grote problemen - vol verwachting - aan God voorleggen, met de verwachting en de kennis dat Hij ons hoort, verhoort en een oplossing geeft! Altijd, niet soms, maar altijd!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
Op 12-2-2018 om 18:20 zei WdG:

 . Laat je daarom dus niet in met occulte zaken, zoals acupunctuur, reiki, hekserij, yoga, de islam, voodoo, drugs, enz. 

 

Mij ontgaat werkelijk wat daar nou weer occult aan is? Ik bedoel, drugs zijn doorgaans niet gezond, maar wat is er occult aan dan? De Islam is niet mijn religie, maar doorgaans is ze alles behalve occult. En ik bij ben geen expert op het gebied van Aziatische stuff, maar volgens mij zit er in yoga etc ook weinig occultisme verborgen. 

Je kunt het wel of niet met die dingen eens zijn, maar het label ' occult' ontgaat me.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 12-3-2018 om 22:05 zei Olorin:

Je kunt het wel of niet met die dingen eens zijn, maar het label ' occult' ontgaat me.

Drugs, waaronder ook sigaretten etc vallen, is wel degelijk occult. De indianen gebruikte het al bij hun rieten om in hogere sferen te komen. 2Kor 7:1 zegt bijv  dat we ons vlees en geest moeten reinigen. Drugs en sigaretten doen dat niet bepaald.

Het woord voor spiritisme in bijv Gal 5:19-21 is far-ma-ki’a wat letterlijk drogerij of genees- of tovermiddel betekent, duidt ook al dat drugs etc dus onder spiritisme valt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei sjako:

Drugs, waaronder ook sigaretten etc vallen, is wel degelijk occult. De indianen gebruikte het al bij hun rieten om in hogere sferen te komen. 2Kor 7:1 zegt bijv  dat we ons vlees en geest moeten reinigen. Drugs en sigaretten doen dat niet bepaald.

Het woord voor spiritisme in bijv Gal 5:19-21 is far-ma-ki’a wat letterlijk drogerij of genees- of tovermiddel betekent, duidt ook al dat drugs etc dus onder spiritisme valt.

Nieuwsgierig vraagje: hoe sta je dan tegenover alcohol, dat in feite ook een drug is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Nieuwsgierig vraagje: hoe sta je dan tegenover alcohol, dat in feite ook een drug is?

Alcohol is pas dan een drugs als je er teveel van nuttigt. Terwijl met andere soorten drugs als thc, cocaïne, speed, lsd en vele anderen het instant en per definitie slecht voor je is. Onafhankelijk van de hoeveelheid dus. Met jou redenatie is water ook een drugs.

1 uur geleden zei sjako:

Drugs, waaronder ook sigaretten etc vallen, is wel degelijk occult. De indianen gebruikte het al bij hun rieten om in hogere sferen te komen. 2Kor 7:1 zegt bijv  dat we ons vlees en geest moeten reinigen. Drugs en sigaretten doen dat niet bepaald.

Het woord voor spiritisme in bijv Gal 5:19-21 is far-ma-ki’a wat letterlijk drogerij of genees- of tovermiddel betekent, duidt ook al dat drugs etc dus onder spiritisme valt.

En wat als ik nu van kaasjeskruid thee trek en vervolgens opdrink?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Nieuwsgierig vraagje: hoe sta je dan tegenover alcohol, dat in feite ook een drug is?

Ja klopt, maar aangezien Jezus ook wijn dronk lijkt me dat niet geen probleem zolang je het maar bij 1 of 2 glazen houdt. Ikzelf ben overigens absoluut geen drinker. Het lijkt me in principe ook een gewetenskwestie.

24 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En wat als ik nu van kaasjeskruid thee trek en vervolgens opdrink?

Klinkt me sowieso erg onsmakelijk. :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei sjako:

Ja klopt, maar aangezien Jezus ook wijn dronk lijkt me dat niet geen probleem zolang je het maar bij 1 of 2 glazen houdt. Ikzelf ben overigens absoluut geen drinker. Het lijkt me in principe ook een gewetenskwestie.

Klinkt me sowieso erg onsmakelijk. :P

Alleen wijn? En waar staat dat je het bij één of twee glazen moet houden? Wat van koffie? Mormonen mogen geen koffie drinken. Waarom jullie wel? Ik ga nu, uit pure hufterigheid, een enorme sigaar opsteken met een heerlijk glas cognac erbij. Puur genieten! En dank je dat het van jou niet mag. Dat laat me nog extra genieten. Je moet mij niet vertellen wat ik wel of niet mag. Ik laat me niet allemaal verbodjes opleggen. Ik ben vrij! Heerlijk is dat, om vrij te zijn. En als jij dat occult vindt is dat jouw probleem, niet het mijne.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Alleen wijn?

Volgens mij waren ze toen ook al wel bekend met gefermenteerde gerst.

5 minuten geleden zei Willempie:

En waar staat dat je het bij één of twee glazen moet houden?

Helemaal nergens. Er staat wel dat je er niet dronken van behoort te worden, aangezien dit losbandigheid in de hand werkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Je moet mij niet vertellen wat ik wel of niet mag

Wat mij mag je alles hoor. Ik haal alleen aan wat de Bijbel erover zegt. Het is je eigen verantwoordelijkheid.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Helemaal nergens. Er staat wel dat je er niet dronken van behoort te worden, aangezien dit losbandigheid in de hand werkt.

Helemaal mee eens. Je mag niet dronken worden, dat is de grens. Bij roken en drugs is het al direct slecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Wat mij mag je alles hoor. Ik haal alleen aan wat de Bijbel erover zegt. Het is je eigen verantwoordelijkheid.

De Bijbel zegt helemaal niets over roken, netzomin als over koffie drinken. Jouw gebodjes komen niet uit de Bijbel maar van het WTG. Jullie minachten de Joodse wet en stellen in plaats daarvan nieuwe wetjes in. Een zeer ernstige verminking van het evangelie!

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Drugs, waaronder ook sigaretten etc vallen, is wel degelijk occult. De indianen gebruikte het al bij hun rieten om in hogere sferen te komen. 2Kor 7:1 zegt bijv  dat we ons vlees en geest moeten reinigen. Drugs en sigaretten doen dat niet bepaald.

Het woord voor spiritisme in bijv Gal 5:19-21 is far-ma-ki’a wat letterlijk drogerij of genees- of tovermiddel betekent, duidt ook al dat drugs etc dus onder spiritisme valt.

Dat is het zelfde als zeggen dat het eten van voedsel slecht is, omdat in offer riten het nuttigen van voedsel een rol speelt. 
En over drugs gesproken, vergeet dan ook niet alcohol te noemen, want dat spul is qua werking een hard drugs. En wat te denken van verdovingen in het ziekenhuis: Morfine is een opium. 

Het feit dat iemand iets ergens voor kan gebruiken, maakt de stof an zich niet direct iets. Volgens die redenatie van je was Jezus ook geregeld met wijn occult bezig. Andersom ken ik geen enkele roker die die rookt vanuit een spirituele reden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

De Bijbel zegt helemaal niets over roken

Dan zegt de Bijbel ook helemaal niets over drugsgebruik. Toch ben ik van mening dat ik goed bezig ben door geen 10 gram haze meer op een dag te roken. En mij maakt het geen ene moer uit of dat nu 10 gram haze is of 40 sigaretten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid