Spring naar bijdragen

Overgave aan Jezus


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is een beschrijving van wat jij vervolging niet vind. Wat is de definitie van vervolging?

Als je gewoon even stilstaat bij wat er in de topic is gepaseerd, met je hele wezen en niet alleen met eendimensionaal denken, dan ontdek je misschien iets. Je bent geen wandelende bijbel en het leven is geen woordenboek. Hebt toch eens respect voor de werkelijk vervolgden en houd toch eens allemaal op met dat benauwde eendimensionale gedoe en slachtofferschap.  We hebben een kruis te dragen. Zijn juk is licht ja, omdat Hij leidt naar de uitgang en de opstanding, doch wij hebben allemaal ons kruis op te nemen en achter hem te gaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 202
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik beschouw mijzelf als huis voor God. In navolging daarbij wil ik bouwen aan het huis voor God. Dat kan een huis voor enkelingen zijn, of een huis voor velen, voor onderdak.

Zou het ook zo kunnen zijn dat men zich vaak deerlijk vergist wbt geestelijke groei? We hebben het graag instant en worden dan gegarandeerd gedesillusioneerd. Men stelt maar al te vaak methode boven p

Gods methode voor heiliging is geloof; men is geheiligd. Deze heiliging wordt uitgekristalliseerd via een proces van groei. Dit proces duurt een mensenleven en wordt aangestuurd door de Heilige Geest.

5 minuten geleden zei Dolce Vita:

Als je gewoon even stilstaat bij wat er in de topic is gepaseerd, met je hele wezen en niet alleen met eendimensionaal denken, dan ontdek je misschien iets. Je bent geen wandelende bijbel en het leven is geen woordenboek. Hebt respect voor de werkelijk vervolgden en houd toch eens allemaal op met dat benauwde eendimensionale gedoe en slachtofferschap.  

Prima, je eist dus van een ander zich aan te passen aan een subjectieve kijk op vervolging. Duiker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Prima, je eist dus van een ander zich aan te passen aan een subjectieve kijk op vervolging. Duiker.

De duiker ben je zelf, door een platlandse houding. 

4 minuten geleden zei Noel:

Let wel op de quotes rond "zelf". Jezus mag dit best voor iemand.

Je bent in mijn optiek al veel te diep door de welvaartsevangelisten ingepakt, die valse tegenstellingen creëeren en je ziet het niet meer. Met de valse tegenstellingen misleidt de valse profeet je en zet de mensen op  voor de grote desillusie, de val.

Maar ik laat jullie nu begaan. Soms moet men ondervinden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Noel:

Waarom zie je het subtiele verschil niet?

Degene die blind is voor de valse tegenstellingen die je worden voorgehouden ben jij nu even zelf, Noel. Je houdt er de rol van je slachtofferschap  mee in stand. 

Ervaring is de beste leermeester, dus ondervind het maar.  

Religie is de grootste misleider aller tijden.  Kzie je later!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Noel:

Maar goed ik vond de keuze tussen kruis en verlossing niet vals. Het is de enige keuze om de dominante leefrichting van iemand duidelijk te krijgen. Ik sta niet aan de kant van de profeten. Ik denk jij wel. Daarmee ben ik inderdaad een makkelijk slachtoffer en jij niet.

Weet dat ik je al vergeven heb. En dat je ook door Hem al vergeven bent. 

Ga met God, Noel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lucas 9:23

Wie achter mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen en dagelijks zijn kruis op zich nemen en mij volgen.
 

Moeten wij een "kruis dragen"? Nee, natuurlijk niet! Betekent "je kruis opnemen" dat er voorwaarden gesteld worden om Gods genade te kunnen ontvangen en van te kunnen genieten? Moet je een zware last (kruis) dragen om Jezus te kunnen volgen? Natuurlijk niet! Mensen die dat beweren, hebben de betekenis van Jezus’ kruis totaal niet begrepen. Wat is de betekenis? Wat Jezus bedoelt met "dagelijks je kruis opnemen", wordt duidelijk als we begrijpen wat Hij gedaan heeft aan het kruis. Het wordt duidelijk als we Zijn perfecte Werk aan het Kruis begrijpen! Jezus is daar gestorven voor de zonde van alle mensen. We horen onszelf te verloochenen door ons met onze zondige natuur te verplaatsen in Jezus' kruisdood. Je kruis dagelijks opnemen is niets anders dan je overgeven aan Jezus en je oude natuur dus voor dood te houden. Het betekent niks anders dan een totale overgave aan Jezus Christus. De tegenstander, satan, wil ons wijsmaken dat we dit kruis moeten dragen. We hoeven niks te dragen. Jezus heeft alles al gedragen aan het Kruis!

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei WdG:

Lucas 9:23

Wie achter mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen en dagelijks zijn kruis op zich nemen en mij volgen.
 

Moeten wij een "kruis dragen"? Nee, natuurlijk niet!

Jazekers wel!

59 minuten geleden zei WdG:

Mensen die dat beweren, hebben de betekenis van Jezus’ kruis totaal niet begrepen. Wat is de betekenis? Wat Jezus bedoelt met "dagelijks je kruis opnemen", wordt duidelijk als we begrijpen wat Hij gedaan heeft aan het kruis. Het wordt duidelijk als we Zijn perfecte Werk aan het Kruis begrijpen! Jezus is daar gestorven voor de zonde van alle mensen. We horen onszelf te verloochenen door ons met onze zondige natuur te verplaatsen in Jezus' kruisdood. Je kruis dagelijks opnemen is niets anders dan je overgeven aan Jezus en je oude natuur dus voor dood te houden. Het betekent niks anders dan een totale overgave aan Jezus Christus. De tegenstander, satan, wil ons wijsmaken dat we dit kruis moeten dragen. We hoeven niks te dragen. Jezus heeft alles al gedragen aan het Kruis!

Jij maakt van gevolg een oorzaak. Het gevolg van Jezus volgen is vervolging.

U bent Mijn vrienden, als u doet wat Ik u gebied. Ik noem u niet meer knechten, want een knecht weet niet wat zijn heer doet; maar Ik heb u vrienden genoemd, omdat Ik u alles wat Ik van Mijn Vader gehoord heb, bekend gemaakt heb. Niet u hebt Mij uitverkoren, maar Ik heb u uitverkoren, en Ik heb u ertoe bestemd dat u zou heengaan en vrucht dragen, en dat uw vrucht zou blijven; opdat wat u ook maar van de Vader vraagt in Mijn Naam, Hij u dat geeft. Dit gebied Ik u: dat u elkaar liefhebt. Als de wereld u haat, weet dat zij Mij eerder dan u gehaat heeft. Als u van de wereld zou zijn, zou de wereld het hare liefhebben; maar omdat u niet van de wereld bent, maar Ik u uit de wereld heb uitverkoren, daarom haat de wereld u. (Johannes 15:14-19)

Het gevolg van haat is...?

Wel, zoals Petrus aangeeft in zijn brief (het beste leest men het hele hoofdstuk om zaken in perspectief te krijgen):

Maar indien iemand lijdt als een Christen, die schame zich niet, maar verheerlijke God in dezen dele. (1Pet.4:16)

Vervolging is er in mijn optiek in verschillende gradaties, maar het is er en heeft per definitie lijden als gevolg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei WdG:

Inmiddels is er dus een tekst genoemd, zie onder. Ik lees inderdaad dat wij om Zijn Woord gehaat zullen worden. Vervolging wordt genoemd, met het advies te vluchten. Een reden om Christelijke vluchtelingen zeker op te nemen. Maar waar? Is Nederland zo Christelijk? Er staat overigens niet dat we vermoord zullen worden vanwege het Woord. Het gebeurt helaas, en nogmaals, reden temeer om organisaties als Open Doors een warm hart toe te dragen!

En gij zult van allen gehaat worden om Mijn Naam; maar die volstandig zal blijven tot het einde, die zal zalig worden. Wanneer zij u dan in deze stad vervolgen, vliedt in de andere; want voorwaar zeg ik u: Gij zult uw reis door de steden Israels niet geeindigd hebben, of de Zoon des mensen zal gekomen zijn. De discipel is niet boven den meester, noch de dienstknecht boven zijn heer. Het zij den discipel genoeg, dat hij worde gelijk zijn meester, en de dienstknecht gelijk zijn heer. Indien zij den Heere des huizes Beelzebul hebben geheten, hoeveel te meer Zijn huisgenoten! Vreest dan hen niet; want er is niets bedekt, hetwelk niet zal ontdekt worden, en verborgen, hetwelk niet zal geweten worden. Hetgeen Ik u zeg in de duisternis, zegt het in het licht; en hetgeen gij hoort in het oor, predikt dat op de daken. En vreest niet voor degenen, die het lichaam doden, en de ziel niet kunnen doden; maar vreest veel meer Hem, Die beide ziel en lichaam kan verderven in de hel. (Mat.10:24-28)

Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Een dienstknecht is niet meerder dan zijn heer, noch een gezant meerder, dan die hem gezonden heeft. (Joh.13:16)

Mee eens. En we moeten zeker open staan voor vluchtelingen! Helaas zie je tegenwoordig dat veel christenen daar anders over denken. Die daarin meegaan met de verhardende houding van de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na mijn mijn capitulatie probeerde ik, bij nader inzien, vooral uiterlijk een beter mens te worden. Dat is helaas niet gelukt. Nu is het mijn gebed dat ik innerlijk vernieuwd en geheiligd wordt. Wat er dan van de buitenkant zichtbaar blijft is niet mijn probleem. Ik heb het overgegeven aan diegene die het hart aanziet. Wat me de afgelopen jaren wel zeer duidelijk is geworden is dat oordelen op het uiterlijk niet juist en niet eens geoorloofd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Mee eens. En we moeten zeker open staan voor vluchtelingen! Helaas zie je tegenwoordig dat veel christenen daar anders over denken. Die daarin meegaan met de verhardende houding van de wereld.

Dat is waar. Partijen als de PVV, maar ook Thierry Baudet stellen zich te hard op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Willempie:

Na mijn mijn capitulatie probeerde ik, bij nader inzien, vooral uiterlijk een beter mens te worden. Dat is helaas niet gelukt. Nu is het mijn gebed dat ik innerlijk vernieuwd en geheiligd wordt. Wat er dan van de buitenkant zichtbaar blijft is niet mijn probleem. Ik heb het overgegeven aan diegene die het hart aanziet. Wat me de afgelopen jaren wel zeer duidelijk is geworden is dat oordelen op het uiterlijk niet juist en niet eens geoorloofd is.

Ik probeer het beide en ik kan zeggen dat ik stap voor stap vorderingen maak. Echter moet je de terugvallen en de slechte dagen voor lief nemen. Over het grote geheel gaat het steeds beter. Het is net als de beurs van een goed lopende bedrijf. Ook daar hebben ze wel eens slechtere dagen. Gemiddeld genomen gaat het echter goed vooruit. Kijk maar naar Petrus. Hij faalde bij tijd en wijlen, maar werd een grote volgeling van Jezus. Laten we onze voorbeelden volgen, maar in alles moeten we de liefde beoefenen. Zonder liefde is alles zwaar. Ik kan het zelf merken met het eten. Ik betrapte mijzelf er op. Als ik thuis ben, pak ik graag wat drinken en smeer twee krekkers met boter en beleg het rijk met belegen kaas. Met liefde doe ik het en moeiteloos werk ik het naar binnen, als ik net thuis ben... Maar tot grote schik, wat bemerkte ik?  Als het om het eten geven aan mijn dochtertje van 1 gaat, dan is het wel anders!:( Dan moet ik toch helemaal naar de keuken om twee boterhammen te smeren met jam en smeerkaas! Man wat een moeite! Ik zie er haast als een berg tegen op en smeek haast mijn vrouw: "wil jij het dit keer doen?(F) Ik ben zo moe van het werken!"

Het was alsof God toen aan mijn verstand bracht, met de vraag: "en hoe zit het dan met die twee krekkers kaas dagelijks, waar je soms nog twee boterhammen met pindakaas ook achterna naar binnen werkt? Gerust om 1 uur in de nacht, na een late dienst? Laat je daarvoor ook jouw vrouw uit bed komen en ben je dan ook te moe van het werken?|:(" Ik dacht: "ik moet doen, alsof mijn dochters trek aan twee boterhammen mijn trek is.. en hop! Het stelde geen bal meer voor. Maar 2 boterhammen? Geen probleem! Ik ga ook even met haar spelen, de lieve dot!"(-S)

De liefde voor iets, maakt alles een stuk lichter :)

 

2 uur geleden zei WdG:

Dat is waar. Partijen als de PVV, maar ook Thierry Baudet stellen zich te hard op.

En wat dacht je van de SGP? Die zijn ook een beetje van het "laat de moslims maar gaan.." Achterna gezeten door het CDA en de VVD..

Kortom, stem CU! :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Willempie:

Na mijn mijn capitulatie probeerde ik, bij nader inzien, vooral uiterlijk een beter mens te worden. Dat is helaas niet gelukt. Nu is het mijn gebed dat ik innerlijk vernieuwd en geheiligd wordt. Wat er dan van de buitenkant zichtbaar blijft is niet mijn probleem. Ik heb het overgegeven aan diegene die het hart aanziet. Wat me de afgelopen jaren wel zeer duidelijk is geworden is dat oordelen op het uiterlijk niet juist en niet eens geoorloofd is.

Psssstttttt je bent een mooi mens.  |:)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat altijd jammer is, is dat mensen zich gaan gedragen en er lelijk uit gaan zien, doordat hun lelijkheid op hen geprojecteerd wordt.

Bijvoorbeeld, je kijkt een beetje boos, mensen zien die boosheid en kijken lelijk, je ziet die lelijkheid en wordt boos, en dat is niet meer te doorbreken totdat het licht terug in het hoofd is, en de ogen gaan stralen en iedereen een schoonheid heeft.

Er zijn natuurlijk altijd ook dan nog mensen die lelijk kijken, ook als jij straalt, mogelijk zelfs misschien daarom.

REM zong: "shiny, happy people, put me down"

Het is maar moeilijk. 

Er zijn mensen die zich het "oordeel" (lelijk of boos of shiny kijken) van de ander absoluut niet aantrekken. Die hebben geen licht in het hoofd nodig. Ze functioneren enorm goed. Als geldt dat die mensen zonder oordeel kunnen leven wil ik dat ook wel, maar ik weet niet zeker of ik het zou moeten willen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Noel:

Wat altijd jammer is, is dat mensen zich gaan gedragen en er lelijk uit gaan zien, doordat hun lelijkheid op hen geprojecteerd wordt.

Bijvoorbeeld, je kijkt een beetje boos, mensen zien die boosheid en kijken lelijk, je ziet die lelijkheid en wordt boos, en dat is niet meer te doorbreken totdat het licht terug in het hoofd is, en de ogen gaan stralen en iedereen een schoonheid heeft.

Er zijn natuurlijk altijd ook dan nog mensen die lelijk kijken, ook als jij straalt, mogelijk zelfs misschien daarom.

REM zong: "shiny, happy people, put me down"

Het is maar moeilijk. 

Er zijn mensen die zich het "oordeel" (lelijk of boos of shiny kijken) van de ander absoluut niet aantrekken. Die hebben geen licht in het hoofd nodig. Ze functioneren enorm goed. Als geldt dat die mensen zonder oordeel kunnen leven wil ik dat ook wel, maar ik weet niet zeker of ik het zou moeten willen. 

 

Ik denk dat die mensen wel opfleuren van positiviteit, maar boven de negativiteit staan. Dat lijkt me heel mooi, als je dat kan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Ik denk dat die mensen wel opfleuren van positiviteit, maar boven de negativiteit staan. Dat lijkt me heel mooi, als je dat kan. 

Wat wel belangrijk is (denk ik), is dat een persoon boven het oordeel staat en niet slechts onbewust is van het oordeel of ongevoelig is voor elk soort oordeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Ik denk dat die mensen wel opfleuren van positiviteit, maar boven de negativiteit staan. Dat lijkt me heel mooi, als je dat kan. 

Als mensen zich aan Christus overgeven, zal Zijn gezicht zal op hun gezicht schijnen. HIJ is onze glorie! Negativiteit is vaak een aanklacht, en helaas worden zaken omgekeerd. Wat goed is wordt als slechts betiteld, en andersom. De duivel klaagt mensen aan, maar.... Satan kan niet voor God verschijnen om jou aan te klagen! In het Bijbelboek Job lezen we dat satan naar Gods troon kwam om over Job te klagen. (Job 1: 6-12): 

Het gebeurde op een dag, toen de zonen van God kwamen om hun opwachting te maken bij de HEERE, dat ook de satan in hun midden kwam.

En, eigenlijk is dat merkwaardig. Gods troon is de heiligste plaats. Dus waarom heeft God satan voor Hem laten komen? Satan heeft dit recht gekregen, toen Adam ongehoorzaam was. We kunnen min of meer stellen dat Adam zijn plaats afgestaan heeft aan satan, door te rebelleren tegen God (Genesis 3). Maar, God zij dank, is de laatste Adam gekomen in de persoon van Jezus Christus. In Hebreeën 9 lezen we: 

En bijna alles wordt volgens de wet door bloed gereinigd, en zonder het vergieten van bloed vindt er geen vergeving plaats. Het was dus noodzakelijk dat de afbeeldingen van de dingen die in de hemelen zijn, hierdoor gereinigd werden, maar de hemelse dingen zelf door betere offers dan deze. Want Christus is niet binnengegaan in het heiligdom dat met handen gemaakt is en dat een tegenbeeld is van het ware, maar in de hemel zelf, om nu voor het aangezicht van God te verschijnen voor ons 

Dus het bloed van Jezus Christus heeft deze onreine plaats gereinigd. De onreine plaats waar satan kon komen is rein geworden. En, dat betekent dat satan niet meer in de hemel kan komen. Hij kan niet meer voor God komen om ons aan te klagen! In Hebreeën 9:24 lezen we dat Jezus in Gods aanwezigheid is. Hij is voor ons. Hij pleit voor ons, zoals we in Romeinen 8 kunnen lezen: 

Wie is het die verdoemt? Christus is het Die gestorven is, ja wat meer is, Die ook opgewekt is, Die ook aan de rechterhand van God is, Die ook voor ons pleit.

Ofwel, wat met Job gebeurd is, kan ons niet meer overkomen! Job verlangde naar een bemiddelaar, maar hij had niemand (Job 9:33). Zijn droom is onze realiteit. Vandaag hebben we Jezus Christus als onze Middelaar, zoals we in 1 Timotheüs 2 lezen: 

Want er is één God. Er is ook één Middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus.

Omdat de duivel niet meer voor God in de hemel kan komen, komt hij nu tot mensen op aarde om ze daar te beschuldigen en aan te klagen. Zijn voornaamste middel is misleiding omdat hij geen echte kracht heeft (Kolossenzen 2). 

Hij heeft de overheden en de machten ontwapend, die openlijk te schande gemaakt en daardoor over hen getriomfeerd.

De duivel moet liegen en mensen bedriegen om te denken dat God tegen ze is, dat hij boos op je is omdat je gefaald zou hebben, of dat jouw ziekte of armoede de straf van God is voor jouw zonden. Mijn vriend, val niet voor de leugens van de duivel. Als God jou rechtvaardigt, kan niemand jou aanklagen! Satan kan niet meer voor God komen om jou te beschuldigen of aan te klagen. Heb je Jezus als Verlosser aangenomen? Dan heb je vrije toegang tot Gods genade, zoals Hebreeën 4 dat prachtig verwoordt: 

Laten wij dan met vrijmoedigheid naderen tot de troon van de genade, opdat wij barmhartigheid verkrijgen en genade vinden om geholpen te worden op het juiste tijdstip.

Als God ons rechtvaardigt, kan niemand ons aanklagen! Van die positiviteit zullen mensen opfleuren! We zijn de gerechtigheid Gods in Christus, mits we ons aan Hem overgeven!

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Noel:

Wat wel belangrijk is (denk ik), is dat een persoon boven het oordeel staat en niet slechts onbewust is van het oordeel of ongevoelig is voor elk soort oordeel.

Bedoel je hiermee aan te geven dat je graag wil weten hoe iedereen over je denkt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Bedoel je hiermee aan te geven dat je graag wil weten hoe iedereen over je denkt?

Nou "graag" niet...maar als je niet zo bezig bent met afstemmen, en moeite doen voor elkaar, is het leven wat mij betreft van veel minder waarde.

Dwalen we niet wat af van het onderwerp?

Wat wel jammer is dat "lelijke" mensen zoveel meer moeite moeten doen, en dus eerder kunnen denken "laat maar"...

ik ben dus (als het gaat over uiterlijk) altijd wat afgunstig op "mooie" mensen, en probeer me aan hen te 'binden". Precies wat ook als vervelende voorkeur gezien kan worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Noel:

Nou "graag" niet...maar als je niet zo bezig bent met afstemmen, en moeite doen voor elkaar, is het leven wat mij betreft van veel minder waarde.

Dwalen we niet wat af van het onderwerp?

Wat wel jammer is dat "lelijke" mensen zoveel meer moeite moeten doen, en dus eerder kunnen denken "laat maar"...

Vanwaar die plotselinge preoccupatie met lelijk en mooi?  Voel je je lelijk? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid