Spring naar bijdragen

De inquisitie van de zuiveren (katharen)


Aanbevolen berichten

23 uur geleden zei TTC:

De magie begint zodra jij je hart kan openen.

Mijn hart is open. Al mijn afgunsten en afkeren zijn gebouwd op de liefde voor iets/iemand anders. 

De Katharen hadden wel vreemde gewoontes, maar wie maakte de RKK heer en meester? Ik niet. Toch zijn zij tot op heden de zegel op het ware en oorspronkelijke christendom. De inquisitie is daar bewijs van. Men moet dat ook niet op de beïnvloedbare bevolking steken. Het was puur de RKK met haar machtsdriften. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 161
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En verander nu eens in: En poef weg is je stelling dat religies andere religies bestrijden en genocide en oorlogen veroorzaken. Want dat is wat je constant suggereert in je reacties, dus

Tja wikipedia kan ik natuurlijk niet tegenspreken. Maar je citaat bevestigt alleen dat het niet om religie ging:  "Op 22 juli 1209 werden in Béziers omstreeks 60.000 mensen gedood, zonder onderscheid

Als je het wilt hebben over de vervolging van de Katharen moet je je daartoe beperken en er geen andere zaken bijhalen. Wat je echter doet is een zwarte gebeurtenis uit het verleden gebruiken om jouw

16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn hart is open. Al mijn afgunsten en afkeren zijn gebouwd op de liefde voor iets/iemand anders. De Katharen hadden wel vreemde gewoontes, maar wie maakte de RKK heer en meester? Ik niet. Toch zijn zij tot op heden de zegel op het ware en oorspronkelijke christendom. De inquisitie is daar bewijs van. Men moet dat ook niet op de beïnvloedbare bevolking steken. Het was puur de RKK met haar machtsdriften. 

Wie heeft al die machtsdriften bedacht volgens jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Ja, de Duivel.

Maar vooral mensen die zich laten misleiden door de duivel. Geestelijk is er een strijd gaande en dagelijks worden wij geconfronteerd met die invloeden daarvan. Soms sta je machteloos en moet je iets ondergaan wat sterker dan jezelf is. Als we dan gedenken hoe veel van onze broeders en zusters ons voorgingen, laten wij hun offer voor niets zijn? 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar vooral mensen die zich laten misleiden door de duivel. Geestelijk is er een strijd gaande en dagelijks worden wij geconfronteerd met die invloeden daarvan. Soms sta je machteloos en moet je iets ondergaan wat sterker dan jezelf is. Als we dan gedenken hoe veel van onze broeders en zusters ons voorgingen, laten wij hun offer voor niets zijn? 

Je kan er niets aan doen, het enige dat ons rest is naar verlossing zoeken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

We weten dat al lang, je bent volledig in z'n ban.

Ik geef toe dat het enorm moeilijk is van de duivel los te komen. Eigenlijk zijn velen onder ons in zijn ban, maar we hebben het niet door. Maar ik ben wel niet zodanig in diens ban zijn invloeden verder op te zoeken. De duivel wordt hier verworpen.

Bij u ook? En dan spreek ik over de hele lijn he, fundamenteel bekeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik geef toe dat het enorm moeilijk is van de duivel los te komen. Eigenlijk zijn velen onder ons in zijn ban, maar we hebben het niet door. Maar ik ben wel niet zodanig in diens ban zijn invloeden verder op te zoeken. De duivel wordt hier verworpen. Bij u ook? En dan spreek ik over de hele lijn he, fundamenteel bekeken.

Je mag veel proberen te verwerpen, elke dag staat hij voor je deur. En waar ga je je proberen te verstoppen, in de kerk misschien? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei TTC:

Je mag veel proberen te verwerpen, elke dag staat hij voor je deur. En waar ga je je proberen te verstoppen, in de kerk misschien? 

Hij is al reeds binnen en splinters aan het zaaien in mijn brein. Ik verstop me daar niet voor maar confronteer dat, bezin daarop en verwerp dat dan.

maar het is wel maar half zo leuk als ik op al jouw vragen antwoord en gij niet op de mijn he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Hij is al reeds binnen en splinters aan het zaaien in mijn brein. Ik verstop me daar niet voor maar confronteer dat, bezin daarop en verwerp dat dan. maar het is wel maar half zo leuk als ik op al jouw vragen antwoord en gij niet op de mijn he.

Het zijn altijd dezelfde, het is de Duivel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Laat jij de duivel (slechte invloeden) toe in je leven ja of neen?

Er is in deze wereld niets anders dan de Duivel, alles is ervan doordrongen. Ik zie veel liever meer menselijkheid maar dat is nu eenmaal onmogelijk in deze wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei TTC:
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Laat jij de duivel (slechte invloeden) toe in je leven ja of neen?

Er is in deze wereld niets anders dan de Duivel, alles is ervan doordrongen. Ik zie veel liever meer menselijkheid maar dat is nu eenmaal onmogelijk in deze wereld.

Handel vanuit je eigen cirkel van invloed en focus je niet op de duivel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Bastiaan73:

Handel vanuit je eigen cirkel van invloed en focus je niet op de duivel.

Het is een absurd leven, het is ronddwalen en hopen dat we een glimp van God kunnen zien. Het is als verstoppertje spelen met onszelf en de Duivel verafgoden omdat we niet weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zie net veel liever minder menselijkheid. Nuanceer me eens “menselijkheid”. Ik zal daarna aanvullen :)

De ziel die zich in het lichaam heeft genesteld, met een groeipotentieel en drijfveren naargelang deze ontwikkeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

De ziel die zich in het lichaam heeft genesteld, met een groeipotentieel en drijfveren naargelang deze ontwikkeling.

Is dat menselijkheid? Ik hoor mensen wel eens “menselijkheid” aanhalen, maar wat bedoelen ze dan? Mensen zijn de ergste wezens die er bestaan. Doden voor plezier, blind consumeren, onderdrukken, ...

Als een mens mij zegt mij graag te hebben word ik plots veel waakzamer dan bij iemand die het lef heeft te zeggen mij niet graag te hebben. Want de mens zijn liefde is toe veel in staat, tot moord, onderdrukking, manipulatie, ...

We zijn geen goden, we zijn een genetisch product van de duivel en dat is over de hele wereld af te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Fundamenteel:

Is dat menselijkheid? Ik hoor mensen wel eens “menselijkheid” aanhalen, maar wat bedoelen ze dan? Mensen zijn de ergste wezens die er bestaan. Doden voor plezier, blind consumeren, onderdrukken, ... Als een mens mij zegt mij graag te hebben word ik plots veel waakzamer dan bij iemand die het lef heeft te zeggen mij niet graag te hebben. Want de mens zijn liefde is toe veel in staat, tot moord, onderdrukking, manipulatie, ... We zijn geen goden, we zijn een genetisch product van de duivel en dat is over de hele wereld af te lezen.

Het duurt niet lang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid