Spring naar bijdragen

Laatste dagen - Openbaring


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 554
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik heb effe een paar andere woorden vet gemaakt ? : Galaten 5: 22. De vrucht van de Geest is echter: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbe

Prachtig. Er staat op YT een mooi commentaar onder: As a youtube comment once said: "Children are afraid of the Dark, Adults are afraid of the Light."

Posted Images

Citaat

De nieuwe aarde zal niet letterlijk deze zijn, want deze kent te veel satanische zondevalinvloeden

Ik volg de bijbel ook in deze, als breekpuntvind je  Satan,

Om een nieuwe aarde in letterlijke betekenis aan te nemen, dus  gewoon deze aarde maar nieuw gemaakt in die zin dat er overvloed aan voedsel zal zijn, men een zinvolle dagbesteding zal hebben om deze schijf in de tijdloze ruimte  tot een schoonheid te transformeren  zal Satan geen invloed meer moeten hebben, de Satan  waar je het over had wordt inactief gemaakt voor 1000 jaar, daarna komt er inderdaad een beproeving, waarna het finito is voor hem en zijn denkbeelden.  

 

Hermanos ik wens je zegen van boven bij je zoektocht, terecht zeg je dat er eenheid moet zijn, dat zijn ook de woorden van Jezus, neem dat bij je speurtocht in gedachten mee, ook ik ben Katholiek geweest, ik heb in het verleden ook overal geshopt, ik heb NU Bijbelse eenheid ervaren, helaas ben ik door mankementen genoodzaakt het rustiger aan te doen, daarom is het een onovertroffen zegen de Bijbelse waarheid  in te zien en zoals zelf in het boek staat er dagelijks  in te turen, dat is ook weer een eenheid van denken, ik bedoel denken zoals de auteur het bedoelt heeft.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei antoon:

Ik volg de bijbel ook in deze, als breekpuntvind je  Satan,

Om een nieuwe aarde in letterlijke betekenis aan te nemen, dus  gewoon deze aarde maar nieuw gemaakt in die zin dat er overvloed aan voedsel zal zijn, men een zinvolle dagbesteding zal hebben om deze schijf in de tijdloze ruimte  tot een schoonheid te transformeren  zal Satan geen invloed meer moeten hebben, de Satan  waar je het over had wordt inactief gemaakt voor 1000 jaar, daarna komt er inderdaad een beproeving, waarna het finito is voor hem en zijn denkbeelden.  

Kijk, ik geloof dat God deze aarde niet zal weg gooien en zal gebruiken dus.. Echter zal dan al wat gedaan worden aan vulkanen, zee, onze lichamen en roofdieren. De leeuw zal naast het lammetje kunnen liggen. Hoe God dat allemaal doet? We laten ons verrassen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Hermanos:

Dag Mullog, je maakt je zorgen of de aarde overbevolkt zal zijn? Begrijp ik je vraag goed? Mattheus 7:14 zegt dat weinigen de nauwe poort die ten leven leidt, zullen vinden. Er blijven dus weinig mensen over. Christenen uit vroeger tijden die als gelovigen gestorven zijn zullen ook gered worden. Jezus zegt dat de laatste dagen zullen zijn 'als de dagen van Noach'. Acht mensen overleefden de zondvloed. Overbevolking zal geen probleem zijn.

Op miljarden mensen zullen nog genoeg mensen overleven denk ik. Maar het is idd niet makkelijk om door die nauwe poort te mogen gaan. Idd zullen Christenen van vroeger tijden ook gered worden alsook mensen die vóór Christus zijn gestorven. Maar ook lang niet allemaal.  De oplossing voor de overbevolking is dat de hele aarde geschikt zal zijn voor bewoning. Woestijn zal er niet meer zijn. Wellicht wordt de zee kleiner, ik noem maar wat. Daar zal een oplossing voor komen.

We leven nu in de laatste dagen. Het is dan ook van groot belang dat je als het ware in de Ark zit. Gods Koninkrijk is aanstaande.

6 uur geleden zei Gaitema:

De nieuwe aarde zal niet letterlijk deze zijn, want deze kent te veel satanische zondevalinvloeden. Die moeten er uit.

Aan de planeet aarde mankeert niks. Staat precies op de goede afstand van de zon etc en kan makkelijk de mensheid huisvesten. Het zijn de satanische invloeden die weg moeten en dat is precies wat er gaat gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Hermanos:

Dag Mullog, je maakt je zorgen of de aarde overbevolkt zal zijn? Begrijp ik je vraag goed? Mattheus 7:14 zegt dat weinigen de nauwe poort die ten leven leidt, zullen vinden. Er blijven dus weinig mensen over. Christenen uit vroeger tijden die als gelovigen gestorven zijn zullen ook gered worden. Jezus zegt dat de laatste dagen zullen zijn 'als de dagen van Noach'. Acht mensen overleefden de zondvloed. Overbevolking zal geen probleem zijn.

Opvallend dan dat Openbaringen 7 het heeft over een ontelbare schare.

En stel dat het er weinig zijn: als ze kinderen krijgen, dan neemt de bevolking toe en dat gaat een keer tegen de grenzen aanlopen.

21 minuten geleden zei sjako:

Op miljarden mensen zullen nog genoeg mensen overleven denk ik. Maar het is idd niet makkelijk om door die nauwe poort te mogen gaan. Idd zullen Christenen van vroeger tijden ook gered worden alsook mensen die vóór Christus zijn gestorven. Maar ook lang niet allemaal.  De oplossing voor de overbevolking is dat de hele aarde geschikt zal zijn voor bewoning. Woestijn zal er niet meer zijn. Wellicht wordt de zee kleiner, ik noem maar wat. Daar zal een oplossing voor komen.

Waar is ineens de grote schare gebleven die je altijd noemt ?

Ook als er geen woestijn meer zal zijn en de zee kleiner wordt, dan wordt de aarde te klein als er kinderen geboren blijven worden. Tenzij je natuurlijk stelt dat er helemaal geen kinderen meer geboren zullen worden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

 

Citaat

Aan de planeet aarde mankeert niks. Staat precies op de goede afstand van de zon etc en kan makkelijk de mensheid huisvesten. Het zijn de satanische invloeden die weg moeten en dat is precies wat er gaat gebeuren.

Als satan weg gaat, dan veranderd ook de aarde. Geen vulkaanuitbarstingen meer. Niemand zal nog verdrinken. Er zal geen plastic in de zee zijn. De natuur is volmaakt. Geen wouden worden onnodig gekapt. De leeuw zal naast het lam liggen en hem niet opeten. Geen stormen meer. Geen overstromingen en hongersnoden. Ook zullen er geen koude winters meer zijn. Geen brand meer te bekennen. Ongelukken zullen niet meer voorkomen.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Hermanos:

Dag Mullog, je maakt je zorgen of de aarde overbevolkt zal zijn? Begrijp ik je vraag goed? Mattheus 7:14 zegt dat weinigen de nauwe poort die ten leven leidt, zullen vinden. Er blijven dus weinig mensen over. Christenen uit vroeger tijden die als gelovigen gestorven zijn zullen ook gered worden. Jezus zegt dat de laatste dagen zullen zijn 'als de dagen van Noach'. Acht mensen overleefden de zondvloed. Overbevolking zal geen probleem zijn.

Allereerst een tip over het gebruik van dit forum. Je kunt citeren (een knop onder aan de post). Of je kunt bijvoorbeeld @Hermanos intikken. Het voordeel daarvan is dat degene die je citeert of wiens naam je intikt en selecteert dan een notificatie krijgt dat er een bericht voor hem of haar is. Als ik niet meer in dit topic kijk of er worden heel veel reacties geplaatst dan wil je antwoorden waarin dat niet gebeurt nogal makkelijk over het hoofd zien.

Verder zou ik graag weten wat je ervan vindt dat mensen die nooit de kans gehad hebben christen te worden gewoon niet meer mee mogen doen. Dat lijkt mij niet helemaal fair. En ik vind het ook een weinig verblijdend beeld dat je schetst. Zoiets van we beginnen helemaal opnieuw. Plant God dan ook weer een boom waar we vanaf moeten blijven wat dan ongetwijfeld weer niet gaat gebeuren. Ik hoor Jezus al zuchten, "Weer aan dat kruis...."

1 uur geleden zei sjako:

De oplossing voor de overbevolking is dat de hele aarde geschikt zal zijn voor bewoning. Woestijn zal er niet meer zijn. Wellicht wordt de zee kleiner,

Je zult wat creatiever moeten zijn. Uitgaande van dat iedereen gewoon kinderen kan blijven krijgen en hun kinderen ook weer kinderen (wat voor zin heeft een leven zonder kinderen?) en er niemand dood gaat betekent dit dat er binnen duizend jaar op de hele aarde flatgebouwen moeten staan die tot halverwege de baan van Jupiter moeten reiken om iedereen te huisvesten. De bevolking vermenigvuldigt zich exponentieel, zeker als er niemand dood gaat. En dat gaat hard.

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei HJW:

Waar is ineens de grote schare gebleven die je altijd noemt ?

Ook als er geen woestijn meer zal zijn en de zee kleiner wordt, dan wordt de aarde te klein als er kinderen geboren blijven worden. Tenzij je natuurlijk stelt dat er helemaal geen kinderen meer geboren zullen worden.

Zoals ik al zei zullen er van de miljarden mensen hier op aarde nog best veel goedgekeurd worden. Deze zullen de grote verdrukking overleven.

God zei tegen Adam en Eva dat de aarde bevolkt zou worden. Er staat niet overbevolkt. Dus kinderen zullen er op den duur niet meer bijkomen. We blijven met z'n allen wel jong!

2 uur geleden zei Mullog:

Je zult wat creatiever moeten zijn. Uitgaande van dat iedereen gewoon kinderen kan blijven krijgen en hun kinderen ook weer kinderen (wat voor zin heeft een leven zonder kinderen?) en er niemand dood gaat betekent dit dat er binnen duizend jaar op de hele aarde flatgebouwen moeten staan die tot halverwege de baan van Jupiter moeten reiken om iedereen te huisvesten. De bevolking vermenigvuldigt zich exponentieel, zeker als er niemand dood gaat. En dat gaat hard.

Zoals gezegd zullen kinderen niet meer komen denk ik, en dat zal wennen zijn. Kinderen om onze genen in stand te houden hebben we niet meer nodig. Dus praktisch gezien is kinderen krijgen niet meer nodig. Ik sluit ook helemaal niet uit dat we ons gaan verspreiden over andere planeten. De mogelijkheden zijn eindeloos. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

Zoals ik al zei zullen er van de miljarden mensen hier op aarde nog best veel goedgekeurd worden. Deze zullen de grote verdrukking overleven.

Dan is die nauwe poort dus best breed.

Het kan niet beide waar zijn: weinigen die de nauwe poort in gaan en dan toch de grote schare. Het is gewoon tegenstrijdig.

18 minuten geleden zei sjako:

God zei tegen Adam en Eva dat de aarde bevolkt zou worden. Er staat niet overbevolkt. Dus kinderen zullen er op den duur niet meer bijkomen. We blijven met z'n allen wel jong!

Eenheidsworst dus. Allemaal jonge mensen. Geen kinderen, geen ouderen. Wat een feest.

En wat is "op den duur" en waar staat dat in de bijbel ?

En die kinderen worden dan wel ouder en dan houdt het op een gegeven moment op ?

20 minuten geleden zei sjako:

Ik sluit ook helemaal niet uit dat we ons gaan verspreiden over andere planeten.

Dat staat helemaal nergens in de bijbel. Het is toch steeds opvallender wat je er zelf allemaal bij verzint.

Er staat: nieuwe aarde en nieuwe hemel. Er staat nergens: o....u gaat ook op andere planeten wonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei HJW:

Dan is die nauwe poort dus best breed.

Het is aan God wie er goedgekeurd wordt en wie niet. Het zullen er geen miljarden zijn denk ik, maar kan er verder geen zinnig woord over zeggen.

1 uur geleden zei HJW:

Eenheidsworst dus. Allemaal jonge mensen. Geen kinderen, geen ouderen. Wat een feest.

Hoe zou het gegaan zijn met Adam en Eva als ze niet hadden gezondigd? Zouden die dat ook een eenheidsworst hebben gevonden. Ouderdom is een gevolg van de erfzonde. Er staat in de Bijbel dat we worden als de engelen. Mat 22:30 Er wordt dan niet meer getrouwd, dus ook geen seks, een voorwaarde voor kinderen lijkt me.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Zoals gezegd zullen kinderen niet meer komen denk ik, en dat zal wennen zijn. Kinderen om onze genen in stand te houden hebben we niet meer nodig. Dus praktisch gezien is kinderen krijgen niet meer nodig. Ik sluit ook helemaal niet uit dat we ons gaan verspreiden over andere planeten. De mogelijkheden zijn eindeloos. 

Wat is dat voor een eindeloze en vreugdeloze geestelijke woestijn die jullie voor je zien? Dit klinkt nog deprimerender als "in zonde geboren...". Je hebt volgens mij ooit aangegeven dat er op aarde feitelijk niks verandert, er moet gewerkt worden maar het mooie is dat je niet dood gaat, of iets dergelijks. En dan geen kinderen, geen kleinkinderen, altijd dezelfde mensen om je heen in een eeuwigdurende eindeloze sleur van hetzelfde... Ik snap niet dat jullie met zo'n wereldbeeld niet spontaan atheïst worden.

En met kinderen krijgen en verspreiden door het universum kom je er ook niet. Met een paar eeuwen verder dan de door mij aangegeven duizend jaar moet je expansie al sneller dan het licht gaan om de groei van de bevolking op te kunnen vangen (in een volledig volgebouwde bol) en ver voor er 10.000 jaar verstreken is, is het universum gewoon vol (geen idee waar al die materie vandaan moet komen). Je hebt volgens mij geen idee wat exponentieel betekent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

Dat staat helemaal nergens in de bijbel. Het is toch steeds opvallender wat je er zelf allemaal bij verzint.

Er staat: nieuwe aarde en nieuwe hemel. Er staat nergens: o....u gaat ook op andere planeten wonen.

Nee, maar je kan niets uitsluiten. Er worden ook nieuwe boekrollen geopend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Ouderdom is een gevolg van de erfzonde.

Ik vind dat een vreemde conclusie als je in Genesis 3 leest:

Citaat

22  Toen zei Jehovah God: ‘De mens is nu als een van ons geworden als het gaat om de kennis van goed en kwaad.+ Om nu te voorkomen dat hij zijn hand uitsteekt en ook een vrucht van de levensboom+ plukt, ervan eet en eeuwig* leeft . . . (bron)

Om eeuwig te leven moet je van de levensboom eten. Dat suggereert dat als je dat niet doet dat je gewoon verouderd en dood gaat. Tevens is de zinsbouw dusdanig dat ik concludeer dat Adam en Eva nog nooit van die boom gegeten hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Mullog:

Om eeuwig te leven moet je van de levensboom eten. Dat suggereert dat als je dat niet doet dat je gewoon verouderd en dood gaat. Tevens is de zinsbouw dusdanig dat ik concludeer dat Adam en Eva nog nooit van die boom gegeten hebben.

Je hebt twee bomen. De boom van de kennis van goed en kwaad en de levensboom. Adam en Eva aten van de boom van de kennis van goed en kwaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei sjako:

Het is aan God wie er goedgekeurd wordt en wie niet. Het zullen er geen miljarden zijn denk ik, maar kan er verder geen zinnig woord over zeggen.

Dus zowel de kleine groep van de nauwe poort en de grote schare uit openbaringen zijn niet zinnig. Helder.

20 minuten geleden zei sjako:

Ouderdom is een gevolg van de erfzonde. Er staat in de Bijbel dat we worden als de engelen. Mat 22:30 Er wordt dan niet meer getrouwd, dus ook geen seks, een voorwaarde voor kinderen lijkt me.

Dan houdt het dus niet "uiteindelijk "op.

Zojuist zei sjako:

Je hebt twee bomen. De boom van de kennis van goed en kwaad en de levensboom. Adam en Eva aten van de boom van de kennis van goed en kwaad.

En dus niet van de levensboom, en dus was het nooit de bedoeling dat ze niet dood zouden gaan.

20 minuten geleden zei sjako:

Nee, maar je kan niets uitsluiten. Er worden ook nieuwe boekrollen geopend.

En zo kun je heerlijk allerlei persoonlijke invullingen maken. Niet op de bijbel gebaseerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei HJW:

Dan houdt het dus niet "uiteindelijk "op.

Weet ik niet. Er staat ook dat de volken tot genezing zullen komen. Dat lijkt me een geleidelijk proces. Het is speculeren.

6 minuten geleden zei HJW:

En zo kun je heerlijk allerlei persoonlijke invullingen maken. Niet op de bijbel gebaseerd.

Ja hoor, je mag best fantaseren over wat er al niet mogelijk is als je eeuwig leven hebt.

6 minuten geleden zei HJW:

En dus niet van de levensboom, en dus was het nooit de bedoeling dat ze niet dood zouden gaan.

Ze mochten niet meer bij de levensboom komen om op die manier eeuwig leven te krijgen. Daarom werd de weg verspert tot deze boom en werden ze uit het Paradijs gezet. De Basis Bijbel vertaald het op deze manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei sjako:

Ze mochten niet meer bij de levensboom komen om op die manier eeuwig leven te krijgen. Daarom werd de weg verspert tot deze boom en werden ze uit het Paradijs gezet. De Basis Bijbel vertaald het op deze manier.

De strekking van het verhaal is dus dat Adam en Eva helemaal niet het eeuwig leven hadden maar dat alleen konden krijgen door van de levensboom te eten. Daarmee is wat je zegt

1 uur geleden zei sjako:

Ouderdom is een gevolg van de erfzonde.

niet correct. Adam en Eva zouden alleen niet ouder worden als ze van de levensboom zouden eten. Er staat weliswaar nergens dat ze dat niet mochten (dat wordt pas gezegd als ze aan de boom met kennis van goed en kwaad hebben gezeten) maar er staat ook nergens dat God Adam en Eva instructie heeft gegeven zo af en toe wat van de levensboom tot zich te nemen. Sterker nog, er staat

59 minuten geleden zei Mullog:

22  Toen zei Jehovah God: ‘De mens is nu als een van ons geworden als het gaat om de kennis van goed en kwaad.+ Om nu te voorkomen dat hij zijn hand uitsteekt en ook een vrucht van de levensboom+ plukt, ervan eet en eeuwig* leeft . . . (bron)

met nadruk op ook wat suggereert dat God helemaal niet wilde dat er van de levensboom werd gegeten. En ik snap dat wel want God weet wel hoe exponentiele functies werken en had allang in de gaten dat het paradijs uit zijn voegen zou klappen als mensen zich zouden gaan vermenigvuldigen zonder dood te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

De strekking van het verhaal is dus dat Adam en Eva helemaal niet het eeuwig leven hadden maar dat alleen konden krijgen door van de levensboom te eten. Daarmee is wat je zegt

Ja, dat is precies wat ik zeg. Alleen God heeft inherent eeuwig leven. Jezus heeft het na Zijn loskoopoffer ook gekregen. Jezus had het eerst niet want anders kon Hij niet sterven. 

1 uur geleden zei Mullog:

niet correct. Adam en Eva zouden alleen niet ouder worden als ze van de levensboom zouden eten. Er staat weliswaar nergens dat ze dat niet mochten (dat wordt pas gezegd als ze aan de boom met kennis van goed en kwaad hebben gezeten) maar er staat ook nergens dat God Adam en Eva instructie heeft gegeven zo af en toe wat van de levensboom tot zich te nemen

Doordat ze van de boom van kennis van Goed en Kwaad hadden gegeten hadden ze zwaar gezondigd. God had van tevoren gezegd dat ze dan zouden sterven. Satan betwiste dat en hij zei dat God niet wilde dat zei van de boom aten omdat ze anders als God zouden worden, kennende goed en kwaad. Dat was de eerste leugen. Adam en Eva gingen wel dood. Ze werden verdreven uit Eden, werden oud en stierven op den duur. Misschien dat die boom toch bedoeld was om daar af en toe van te eten om zo eeuwig leven te krijgen. In ieder geval mochten ze er niet meer bij. 

1 uur geleden zei Mullog:

met nadruk op ook wat suggereert dat God helemaal niet wilde dat er van de levensboom werd gegeten. En ik snap dat wel want God weet wel hoe exponentiele functies werken en had allang in de gaten dat het paradijs uit zijn voegen zou klappen als mensen zich zouden gaan vermenigvuldigen zonder dood te gaan.

Ze werden gewaarschuwd niet van de boom te eten omdat ze anders zouden sterven. Het was dus niet de bedoeling dat ze zouden sterven. Het krijgen van kinderen zou op den duur ook stoppen denk ik als Adam en Eva niet van die boom hadden gegeten, anders zou de aarde inderdaad uit zijn voegen zijn geknapt. Adam is wel heel oud geworden omdat hij nog dicht bij de volmaaktheid zat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sjako:

Doordat ze van de boom van kennis van Goed en Kwaad hadden gegeten hadden ze zwaar gezondigd. God had van tevoren gezegd dat ze dan zouden sterven.

En dat klopt dus niet, want dan was de boom van leven overbodig.

 

15 minuten geleden zei sjako:

Het was dus niet de bedoeling dat ze zouden sterven.

Jawel, want alleen door het eten van de boom van het Leven zouden ze niet sterven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei sjako:

Doordat ze van de boom van kennis van Goed en Kwaad hadden gegeten hadden ze zwaar gezondigd. God had van tevoren gezegd dat ze dan zouden sterven. Satan betwiste dat en hij zei dat God niet wilde dat zei van de boom aten omdat ze anders als God zouden worden, kennende goed en kwaad. Dat was de eerste leugen.

het wordt een steeds verwarrender verhaal. Wat heeft het voor betekenis voor Adam en Eva als God zegt dat ze zullen sterven als ze in jou interpretatie niet dood kunnen gaan? Dat is net zoiets als dat je tegen iemand in de jaren 60 of 70 van de vorige eeuw had gezegd "Dat moet je googelen". Dat had toen ook geen betekenis. Tevens toont het min of meer aan dat God niet over de levensboom vertelt heeft want dan was het misschien wel duidelijk geweest. Waarschijnlijk had Eva dan ook niet het lef gehad om toch naar Satan te luisteren.

Verder liegt Satan niet want het eten van de eerste boom is wel degelijk een stap op weg richting godendom. Hooguit praat hij een beetje langs het randje.

37 minuten geleden zei sjako:

Ze werden gewaarschuwd niet van de boom te eten omdat ze anders zouden sterven. Het was dus niet de bedoeling dat ze zouden sterven. Het krijgen van kinderen zou op den duur ook stoppen denk ik als Adam en Eva niet van die boom hadden gegeten, anders zou de aarde inderdaad uit zijn voegen zijn geknapt. Adam is wel heel oud geworden omdat hij nog dicht bij de volmaaktheid zat.

Zoals ik als zei, sterven heeft geen betekenis als je niet weet wat dood is.

En nogmaals, wat is dat voor een eindeloze en vreugdeloze geestelijke woestijn die je voor je ziet, kinderloos, zonder vernieuwing op een "nieuwe" aarde die nooit meer verandert? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Mullog:

het wordt een steeds verwarrender verhaal. Wat heeft het voor betekenis voor Adam en Eva als God zegt dat ze zullen sterven als ze in jou interpretatie niet dood kunnen gaan? Dat is net zoiets als dat je tegen iemand in de jaren 60 of 70 van de vorige eeuw had gezegd "Dat moet je googelen". 

Ik denk wel degelijk dat ze een beeld hadden van 'dood gaan'. De dieren gingen namelijk wel dood. Ze zouden dus aan de dieren gelijk worden. 

14 minuten geleden zei Mullog:

Verder liegt Satan niet want het eten van de eerste boom is wel degelijk een stap op weg richting godendom. Hooguit praat hij een beetje langs het randje.

Satan zei: 'Je zult volstrekt niet sterven, maar gelijk aan God zijn kennnende goed en kwaad'. Maar ze stierven wel. Dan loog satan toch? Ik denk dat Adam en Eva veel meer het goddelijke in zich hadden als wij mensen nu. Ze zouden niet sterven, ze hadden de macht over de natuur gekregen etc. Ze gingen er natuurlijk wel op achteruit. Vervolgens kwam ook nog het ernstige kwaaddoen op de wereld. Zo erg dat God wel moest ingrijpen. Dat het is volstrekte onzin dat je zegt dat satan op het randje liep, hij loog keihard. 

18 minuten geleden zei Mullog:

Zoals ik als zei, sterven heeft geen betekenis als je niet weet wat dood is.

Zoals ik al zei: de dieren gingen dood. Ze wisten wel wat dood was anders hoefde God er ook niet voor te waarschuwen. Ze hadden de impact misschien onderschat, dat zou kunnen.

19 minuten geleden zei Mullog:

En nogmaals, wat is dat voor een eindeloze en vreugdeloze geestelijke woestijn die je voor je ziet, kinderloos, zonder vernieuwing op een "nieuwe" aarde die nooit meer verandert? 

Het is verre van vreugdeloos. Je blijft jong, je leert God kennen als nooit tevoren, je kan jezelf helemaal gaan verdiepen in zaken die jou interesseren, en wel op verschillende gebieden, want je hebt toch tijd zat. Je zult niet meer voor een baas werken. Je bouwt je eigen huis en je eigen tuin.  Er zal wel een soort ruilhandel komen denk ik. Je hoeft niet meer bang te zijn voor oorlog en dood. Ik teken er voor. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei sjako:

Het is verre van vreugdeloos. Je blijft jong, je leert God kennen als nooit tevoren, je kan jezelf helemaal gaan verdiepen in zaken die jou interesseren, en wel op verschillende gebieden, want je hebt toch tijd zat. Je zult niet meer voor een baas werken. Je bouwt je eigen huis en je eigen tuin.  Er zal wel een soort ruilhandel komen denk ik. Je hoeft niet meer bang te zijn voor oorlog en dood. Ik teken er voor. 

Ik vind dit een zeer naive voorstelling van zaken. Wat je beschrijft is je pensioen, maar dan zonder dood te gaan (je legt daar altijd heel veel nadruk op). Als dat het enige is wat er geboden wordt dan is het wel heel erg mager. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-9-2018 om 07:23 zei sjako:

Aan de planeet aarde mankeert niks. Staat precies op de goede afstand van de zon etc en kan makkelijk de mensheid huisvesten. Het zijn de satanische invloeden die weg moeten en dat is precies wat er gaat gebeuren.

Aan de aarde mankeert best veel. Los van de schade die het ondervonden heeft van de mens heb je een hoop natuurgeweld. Ja kan onder lava bedolven worden. Door overstromingen verdrinken. Door stormen gedood, door onder een omvallende boom te komen. Je kan getroffen worden door de bliksem en je hebt roofdieren in de natuur. Deze aarde zal helemaal een nieuwe en ik geloof ook een grotere moeten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Mullog:

Ik vind dit een zeer naive voorstelling van zaken. Wat je beschrijft is je pensioen, maar dan zonder dood te gaan (je legt daar altijd heel veel nadruk op). Als dat het enige is wat er geboden wordt dan is het wel heel erg mager. 

Het is ook naar een persoonlijke mening dat hier gepeild wordt, naar wat iemand ziet als "een paradijs", en de meeste mensen zien dat als een beetje in de tuin werken, vooral geen veertiguren week meer, niet meer uit huis werken, een biertje op het terras, altijd zomer, etc etc etc... Feit is dat in de Bijbel en in geen enkel ander boek wordt uitgelegd wat we onder de nieuwe hemel en nieuwe wereld moeten verstaan. We stellen het ook steeds voor zoals we ons eigen tijd kennen... In de middeleeuwen b.v. ging je waarschijnlijk een heel ander beeld van de nieuwe aarde krijgen, dan nu... Verder worden vaak moderne zaken ook langs de kant geschoven en gaan we terug naar een agrarische samenleving van 100 150 jaar geleden. Feit is gewoon dat we het niet weten. Dus jouw idee van een paradijs (even vermelden dat het woord aards paradijs niet voorkomt trouwens in het NT, de enige keren dat paradijs wordt gebruikt, gaat het om iets in de hemel) is net zo goed als die van Sjako.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei ZENODotus:

Het is ook naar een persoonlijke mening dat hier gepeild wordt, naar wat iemand ziet als "een paradijs", en de meeste mensen zien dat als een beetje in de tuin werken, vooral geen veertiguren week meer, niet meer uit huis werken, een biertje op het terras, altijd zomer, etc etc etc...

Dat begrijp ik. Maar een religie moet op een of andere manier bestaansrecht hebben. Als het christendom zou zeggen "Je wordt geboren, je leeft en je sterft, dat is alles" dan is er geen enkele reden om in God te geloven want er is geen verschil in resultaat tussen wel en niet geloven.

Als dan je enige perspectief een eeuwigdurend pensioen is dan vind ik dat mager.

Aangezien ik atheïst ben geldt is mijn overtuiging "Je wordt geboren, je leeft en je sterft, dat is alles". Dat motiveert mij bijvoorbeeld om voor mijn kinderen naar vermogen het beste te doen. @sjako zegt hier herhaaldelijk dat het zou kunnen dat er geen kinderen meer gaan komen. Daar kun je bewust voor kiezen maar in mijn wereld zou dat een groot gemis voor mij zijn geweest. En ik denk dus dat het een hele naïeve huisje, boompje beestje fantasie is als je denkt dat je de eeuwigheid al schoffelend in je tuintje door kunt brengen. Ik denk dat je na 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar wel wat anders wilt (of anders na een paar jaar meer ;)).

Dat men in de middeleeuwen of eerder een ander beeld had dan nu is natuurlijk evident. Dat was een andere wereld waar de gemiddelde leeftijd de helft van nu was en een klein ongelukje of een ziekte die nu eenvoudig te genezen is je voor de rest van je leven invalide kon maken of je dood kon betekenen en iedere dag een strijd was om te overleven. Mensen van toen zouden onze levensstijl nu als het "paradijs" beschouwen en daarvoor tekenen.

Maar natuurlijk heeft iedereen recht op zijn eigen toekomstvisie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid