Spring naar bijdragen

Paranormale activiteit ( real or fake)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zoiets dacht ik al. Veel succes met het opwekken van electriciteit in je prostaat.

Ik vond zijn manier van de krant vouwen al een beetje ehm... apart. Hij maakte er niet echt een normale prop van, die dan vanzelf weer een beetje uitzet natuurlijk.   Wellicht is onderstaand

Ik heb het begin gezien en ik maak me zorgen om de geestelijke gesteldheid van mensen die dit serieus nemen. Je reinste onzin en nog slecht geacteerd ook. Maar goed, zoals alle filmpjes en b

Zojuist zei TTC:

Wie z'n verdienste zou het dan wel zijn? 

Die van de Heilige Geest. Het is onmogelijk voor diegenen die zich niet bekeerd hebben om over de macht van de Heilige Geest te beschikken. En het is simpelweg infantiel om van de Heilige Geest zaken te verwachten als propjes papier in de brand te steken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei MysticNetherlands:

:? wat heeft dat ermee te maken?

Geen idee, maar ik kan me herinneren dat Fundamenteel hierover heeft gesproken en dat dat voor hem een probleem was. Of dat werkelijk een oorzaak is weet ik niet. En dat heb ik ook niet geclaimd. Wat ik zie is dat hij er van alles bij haalt en van alles gelooft. Dat doet mij, samen met zijn eerder opmerking over OCD, obsessief aan. Maar ik ben uiteraard geen psycholoog/psychiater. 

Mocht Fundamenteel zich gekwetst voelen, dat was niet mijn bedoeling.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Die van de Heilige Geest. Het is onmogelijk voor diegenen die zich niet bekeerd hebben om over de macht van de Heilige Geest te beschikken. En het is simpelweg infantiel om van de Heilige Geest zaken te verwachten als propjes papier in de brand te steken.

De Heilige Geest gaat door merg en been, denk niet dat velen daarop zitten te wachten. Veel praatjes, dat wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Appie B:

Geen idee, maar ik kan me herinneren dat Fundamenteel hierover heeft gesproken en dat dat voor hem een probleem was. Of dat werkelijk een oorzaak is weet ik niet. En dat heb ik ook niet geclaimd. Wat ik zie is dat hij er van alles bij haalt en van alles gelooft. Dat doet mij, samen met zijn eerder opmerking over OCD, obsessief aan. Maar ik ben uiteraard geen psycholoog/psychiater. 

Mocht Fundamenteel zich gekwetst voelen, dat was niet mijn bedoeling.

 

Klopt, obsessie is geen liefde. Het doet mij eerder aan als bezeten zijn van een bepaald idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Dat is een moeilijke opgave inderdaad, hoe leg je aan een blinde uit dat hij/zij iets niet ziet. Veel succes, laat je nog weten wanneer het gelukt is?

Dit wordt nog interessanter als een blinde aan een vermeende blinde uitlegt dat zij iets (nl. de blindheid en het vermeende fenomeen dat gezien zou moeten worden) niet zou zien wat er volgens hem aanwezig zou zijn.  :+  

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Die van de Heilige Geest. Het is onmogelijk voor diegenen die zich niet bekeerd hebben om over de macht van de Heilige Geest te beschikken. 

Het is ook onmogelijk voor diegenen die zich wel bekeerd hebben om over de macht van de Heilige Geest te beschikken..... Maar Kaasjeskruid lijkt Jezus in zijn eigen achterzak te denken te hebben zitten....... .  Heel apart. Maar vooral levensgevaarlijk. 

Citaat

En het is simpelweg infantiel om van de Heilige Geest zaken te verwachten als propjes papier in de brand te steken.

Niemand heeft gezegd noch gesuggereerd dat de Heilige Geest propjes in brand steekt. Ofschoon ik zeker niet uitsluit dat dat in bijzondere gevallen kan gebeuren (doch niet door een mens, zoals in het voorbeeld). Maarja, de ervaring heeft me geleerd dat menig religieus  in werkelijkheid ook gelooft dat Daniëls vrienden zijn omgekomen in de brandende oven, en dat het braambos niet brandde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Flauwekul, het is maar net wat voor macht je verwacht.

Neen, jij praat zelf flauwekul. Geen mens beschikt over de macht van de Heilige Geest. Je mag in Christus uitsluitend door geloof in gebed en levenswandel een beroep doen op de Heilige Geest, je mag dan vertrouwen op de Heilige Geest, maar over Hem beschikken zullen we nooit. De duisternis heeft Hem niet kunnen grijpen en zal dat ook nooit kunnen. God geeft Zijn Geest aan wie HIJ Wil, niet aan wie jij wilt of ik wil. Alleen God beschikt over Zijn Heilige Geest, de Derde Persoon van de Heilige Drievuldigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dit wordt nog interessanter als een blinde aan een vermeende blinde uitlegt dat zij iets (nl. de blindheid en het vermeende fenomeen dat gezien zou moeten worden) niet zou zien wat er volgens hem aanwezig zou zijn. 

Einstein zei ook al dat er maar twee dingen oneindig zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Praatjes en veren in de reet interesseren mij geen ene donder.

Het is wachten tot de euro valt, in het beste geval is er genoeg goud om ons aan vast te klampen. 

Zojuist zei Kaasjeskruid:

En daarmee dus gelijk de waarde van het IQ teniet doende.

Einstein bedoelde dat een beetje ironisch, hij wou zeggen dat we ook ons verstand kunnen gebruiken. Het is een optie, een vrije keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het is wachten tot de euro valt, in het beste geval is er genoeg goud om ons aan vast te klampen. 

Tja, ik vind het prima. Doe mij de fijne florijn maar weer. Tot dan zal ik het moeten doen met 1 euro is 2,2 florijnen. Goud is niet alles. Vaardigheden heb je meer aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ik zou hopen dat als dat zo zou zijn je dat niet van mij te weten zou komen ;)

He gadver, wat een niveau allemaal. Maar om jullie uit de droom te helpen, behalve dat ik me reeds lang verbonden weet in een zeer trouwe Relatie (dan heb ik het niet over mijn relatie met Jezus, hoewel dat óók), en helemaal niet beschikbaar ben en ook nooit geweest, voor andere mannen,  ben ik de vruchtbare leeftijd inmiddels gepasseerd.  Hoera. |P

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Tja, ik vind het prima. Doe mij de fijne florijn maar weer. Tot dan zal ik het moeten doen met 1 euro is 2,2 florijnen. Goud is niet alles. Vaardigheden heb je meer aan.

In deze wereld hebben we al paranormale gaven nodig om uit te leggen dat zoiets regressie is, in de volksmond noemt dat logisch boerenverstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

In deze wereld hebben we al paranormale gaven nodig om uit te leggen dat zoiets regressie is, in de volksmond noemt dat logisch boerenverstand.

Hypnotherapie. Ik geloof niet in regressie, wel in keuzes.

 

15 minuten geleden zei Dolce Vita:

He gadver, wat een niveau allemaal. Maar om jullie uit de droom te helpen, behalve dat ik me reeds lang verbonden weet in een zeer trouwe Relatie (dan heb ik het niet over mijn relatie met Jezus, hoewel dat óók), en helemaal niet beschikbaar ben en ook nooit geweest, voor andere mannen,  ben ik de vruchtbare leeftijd inmiddels gepasseerd.  Hoera. |P

Dat zei Sara ook!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid