Spring naar bijdragen

't Stamcafé; we praten over van alles!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is de eerste week van advent.  En het is weer gezellig.  

moderatie: Dit topic heet 't Stamcafé; we praten over van alles! Wat dat betreft kunnen we hier misschien wel groots gaan wroeten in allerlei complotverhalen en ons wentelen in de modder die

Een café hier, gezellig!! En wat een ontspannen gesprekken, daar geniet ik weer eens van. Ik heb de wijn maar mee genomen, al zal hier ook wel een voorraadje zijn. Ik wilde ook kroketten bakken, maar

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat erg voor je Dolce. Gaat het beter nu? 

Dankjewel Funda. De diclo doet zijn werk goed en de aanval lijkt gestopt, maar diclo stilt ook pijn, dus ik weet niet wat er exact gebeurt als ik niet meer smeer, dat probeer ik nu nog even niet uit. Nu zit mijn linker gewricht wel net zo vast als mijn rechter, dat jaren geleden al vastgroeide. Dat is wel heel erg snel gegaan, gewoon in twee dagen tijd zeg X|.  Betekent dat de draaimogelijkheid van het been naar buiten vanaf nu flink beperkt is. Maar de heftige pijn is dan voorbij en heeft voor nu plaatsgemaakt voor doffe pijn, alsof je op je stuit gevallen bent.  Dat gaat op den duur wel over of wordt minder. Tot de volgende aanval, dan begint alles van voren af aan :+.    Nu is het zaak om de beweging dat nog wel kan te behouden, dus vanavond (hopelijk, want als het toch nog te geirriteerd is moet ik het niet doen)  wel naar de fitnessles voor kneuzen, maar de roeimachine (altijd zonder gewicht eraan, puur voor de beweging alleen, als ik er gewicht aanhang wekt de irritatie op het gewricht bij mij ontsteking op) sla ik voorlopig over.  

Er zijn ergere dingen. Zoals kanker, hartritmestoornissen (of aanvallen), kindertjes die geboren worden met allerlei afwijkingen, etcetera.  Ik geloof nooit in het nut van spreken over kwalen, maar nu zat ik er ff mee vanwege de schoenen. 

3 uur geleden zei Noel:

ja, naar bericht wat ik hier las. Ik ben ook een tobbert tegenwoordig.

Ik hoop op steun voor je.

Dankjewel.  Ik heb een moeder en een zus met dezelfde aandoening. Dat scheelt wel. En mijn moeder komt uit een gezin van 7 kinderen, waarvan er 3 spondilytis hebben. 1 broer (leeft inmiddels niet meer) en 1 zus van haar hebben het ook. Van mijn moeder heb ik geleerd: "het wordt altijd weer een keer beter". De dokter had op haar 50e gezegd dat ze in een rolstoel terecht zou komen. Ze kon toen drie weken niet lopen en ook niet zelf opstaan en ik (had toen gelukkig net twee maanden collegevrij, studeerde nog, dus ik was thuis) hees haar toen uit bed om haar op de po-stoel te zetten naast haar bed.  Dan stak ik mijn ellebogen opzij uit (zoals wanneer je een baby wiegt) en dan stak zij haar armen door de mijne en dan hees zij zichzelf aan mij op. Maar na drie weken was de aanval voorbij en besloot zij niet in een rolstoel te belanden. Dat leek onmogelijk maar is toch gelukt. Nu is ze 76 en loopt nog steeds. Met pijn, en niet ver, maar ze loopt en zonder rollator of zo.  

Ja je schreef dat jij ook een tobbert bent tegenwoordig. Ook met de botten? Of anders? Of wil je het liever niet zeggen? Ik heb moeten leren er wel over te spreken, omdat ik anders bijvoorbeeld niet meer kon deelnemen aan sportactiviteiten, die nou juist zo nodig zijn. En speciale oefengroepen zijn er niet in mijn buurt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Noel:

apneu en frozen shoulders, en psychische klachten neigend naar depressiviteit en angststoornis

Ik hoop dat je naasten zult hebben om de ellebogen voor je opzij te steken als het nodig is, en mooi dat je dat voor je moeder kon doen.

 

Oei, dat is naar allemaal. (Psychische klachten ken ik ook hoor, ik ben door deze wereld, incusief een arbo arts, zo vakkundig kapotgemaakt dat herstel onmogelijk is geworden, dit had niet hoeven gebeuren maar ik was niet sterk genoeg om tegen zoveel overmacht in te gaan, dus het aan het werk geschopt te zijn geworden bij zeer zware overspannenheid is fataal gebleken voor mijm zenuwstelsel, de duivel is vaak een mens in mijn optiek, en die duivelen zijn oververtegenwoordig in deze wereld. )  Frozen shoulder is heel naar en de behandelingen zijn pijnlijk he. Heb ik zelf niet, maar mijn moeder dus wel, dat kan deel uitmaken van  onze ziekte.  

Ken je Bob and Brad, "the two most famous fysiotherapistst on the internet"?  Wij (mijn zus en ik) hebben veel aan hun filmpjes op youtube.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dolce Vita Dank je voor de video, ga vragen aan de fysiotherapeut of ik dat ook kan doen, heb nu een oefening met gevouwen handen boven het hoofd bewegen.

De psychische belasting van mijn verdere leven slapen met beademing vanwege apneu(ik ben een slurfer geworden) is best aanzienlijk, maar het gekke is dus dat ik deze klachten verwelkom in mijn leven, omdat ik achterdochtig geworden ben naar mensen die alleen maar in hun kracht en energie staan. 

Proud to be a tobbert!

Link naar bericht
Deel via andere websites

En deze (er zijn hele simpele dingen die kunnen helpen) 

 

Een arts met behulpzame oefeningen op youtube vind ik: Dr. Mandell.  Kun je ook op zoeken als je wilt.  Frozen shoulders hebben de neiging terug te keren. Oefening kan helpen om dat te voorkomen of de kans erop te verminderen.

16 minuten geleden zei Noel:

Dank je voor de video, ga vragen aan de fysiotherapeut of ik dat ook kan doen, heb nu een oefening met gevouwen handen boven het hoofd bewegen.

De psychische belasting van mijn verdere leven slapen met beademing vanwege apneu(ik ben een slurfer geworden) is best aanzienlijk, maar het gekke is dus dat ik deze klachten verwelkom in mijn leven, omdat ik achterdochtig geworden ben naar mensen die alleen maar in hun kracht en energie staan. 

Proud to be a tobbert!

Dat lijkt me wel eng, als apneu zo hevig is dat je met beademing moet slapen. Ik begrijp wat je bedoelt t.a.v. mensen die alleen maar in hun kracht staan.  Ik ben niet achterdochtig naar hen, maar ben me wel bewust van hún "beperking" en vaak binding, waarvan zij  zich niet bewust zijn. Vrijwel alle kinderen van het licht zijn naar mijn ervaring gebroken en/of kapot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dat lijkt me wel eng, als apneu zo hevig is dat je met beademing moet slapen. Ik begrijp wat je bedoelt t.a.v. mensen die alleen maar in hun kracht staan.  Ik ben niet achterdochtig naar hen, maar ben me wel bewust van hún "beperking" en vaak binding, waarvan zij  zich niet bewust zijn. Vrijwel alle kinderen van het licht zijn naar mijn ervaring gebroken en/of kapot.

Een direct gevolg van "werken met licht": Wat je geeft ontvang je als terugslag, en terugslag van de terugslag, enzovoorts.

En als er dan om de begeerte uitdagingen zijn, wordt het vaak erg ongezellig...

Best wel beangstigend als er mensen zijn die de consequenties weten, en er totaal geen moeite mee hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paulus noemt ons, gelovigen, de kinderen van het licht.......

De kracht van Onze Heer manifesteert Zich nou eenmaal in onze zwakte, niet in onze kracht.  Niet dat ik het altijd meteen begrijp. 

1 Thessalonicenzen 5:5 U bent allen kinderen van het licht en kinderen van de dag. Wij zijn niet van de nacht en ook niet van de duisternis.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dolce Vita:

Paulus noemt ons, gelovigen, de kinderen van het licht.......

De kracht van Onze Heer manifesteert Zich nou eenmaal in onze zwakte, niet in onze kracht.  Niet dat ik het altijd meteen begrijp. 

Ik denk dat Jezus, wetende van de bedreigingen, en in Markus evangelie herhaaldelijk aangevende geen "reclame" te maken voor hem, het onvermijdelijke toch al vroeg geaccepteerd heeft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎17‎-‎1‎-‎2018 om 11:47 zei Thinkfree:

Jullie meningen hierover ?

Ze gaan hun gang maar. Zolang ik niets verkeerd doe, hoef ik me geen zorgen te maken.

45 minuten geleden zei Thinkfree:

Voor een ieder die niet weet wie de "green Prince" is. Hij is de zoon van hamas en heeft jezus gevonden.

Heb je ook een bron, van wie heb je dit vernomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Waarheid tussen israel en de palastijnen

Voor een ieder die niet weet wie de "green Prince" is. Hij is de zoon van hamas en heeft jezus gevonden.

 

Waow..wat zegt hij dat goed. Bedankt voor het delen.  Ik heb nog nooit iets over hem gehoord, maar vond net dit: https://www.bol.com/nl/f/zoon-van-hamas/35286958/

"De Groene Prins werd hij genoemd. Palestijn en toegewijd moslim. Zoon en beoogd opvolger van één van de meest vooraanstaande Hamas-leiders. Insider in de Palestijnse politiek. Hij onderging Israëlische gevangenschap en martelingen. Uit liefde voor zijn volk sloot hij een pact met Shin Beth, de Israëlische geheime dienst. En hij trotseerde de toorn van familie en vrienden door christen te worden. Mosab Hassan Yousef woont op een geheim adres in Californië."

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Gedaan. Hier een interview met bijzonder vreemde uitspraken over Israël.

Niets vreemds aan vind ik, eerder van iemand die de genade van Christus heeft leren kennen.

Grote aardbeving in Alaska en tsunamiwaarschuwing voor de Westkust. https://www.nu.nl/buitenland/5100035/tsunami-waarschuwing-zware-aardbeving-bij-alaska.html

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ligt het nu aan mij dat ik zulk censuur ervaar? Moet iedere post op dit forum synchroon lopen met de christelijke leer? 

Ik weet dat het shokerend kan overkomen, maar ik ben maar een reactie op wat speelt en leeft op deze wereld. Ik observeer en vorm mijn mening. Is het mijn schuld dat er situaties zijn waar men met scherp moet schieten? Don't hate the messenger... 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze mooie gele zon ziet er tegenwoordig uit als een verblindende witte ijsbal.  De reden blijkt te zijn dat de zon dooft en stervende is. Oorzaak is een stelsel van op de zon neerstortende opgebrande sterren. Rond de 18e minuut beeldmateriaal van de haren zak waarin de zon al veranderd is en nog verder aan het veranderen is. Een en ander wordt uitgelegd door  doctor Claudia Albers PhD

In de 23e minuut luidt de conclusie: op de zon stort een systeem van oude sterren neer, ook wel stellaire kernen (stellar cores) genoemd. Dit vreet de energie van de zon op en zorgt ervoor dat de zonne-energie  zeer laag is, en het blijkt dat dit niets te maken heeft met de cyclus van de zon.  Deze op de zon neerstortende objecten hebben de zon de afgelopen 45 jaar beinvloed, maar de daling  van de zonne-energie is in de afgelopen jaren sterk toegenomen. Dit is een indicatie ervoor dat de zon stervende is als gevolg van de energie-drain, en dat dit op een steeds hoger tempo plaatsvindt.  De wetenschapper wijst erop dat het belangrijk is zich te realiseren dat ook in deze verzwakte staat nog steeds zonnenvlammen kunnen worden veroorzaakt door de stellaire kernen die op de zon neerkomen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar voor diegenen die nog steeds de NWO willen blijven ontkennen:  Onze politieke leiders houden het niet langer geheim. Rutte:

 De premier vindt het cruciaal dat er met Trump wordt gesproken over de noodzaak van een internationale wereldorde met een sterke Verenigde Naties, een sterke Wereldhandelsorganisatie en een goed geregelde vrije handel.

 

 

 

 

 

 

:

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid