Spring naar bijdragen

Vertel hier waarom je stopt met het forum


Aanbevolen berichten

Ik dacht we hebben een welkom topic...Volgens mij nog niet één die de mensen de mogelijkheid geeft waarom ze stoppen, met het forum.

Mocht u willen stoppen, wilt u het dan met ons delen zodat het voor een ieder helder is.

De reden waarom, is omdat ik mensen mis zonder heldere reden... in ieder geval voel je vrij om je verhaal dan hier kwijt te kunnen.  :)

Oh.. deze "discussie" moet naar het portaal/ prikbord waarschijnlijk  @Thorgrem

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 85
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik ben een plezant mens, maar ik ben er nog gewoon hoor!

De fase dat ik stop ben ik ontgroeid. Ik post, of ik post niet. Als ik jaren niet post, prima. Als ik daarna weer post ook prima. Ik ben niemand verantwoording schuldig waarom ik wel of niet post. Ik

Tja voor wat het waard is: ik heb tegen mijn vrouw toen nog vriendin eerlijk gezegd dat ik haar waarschijnlijk nooit ga begrijpen maar dat dat voor mij geen probleem is om van haar te houden. Er zijn

Ik ga niet meer op openstaande posten terugkomen en mij een poos terugtrekken uit mijn cyberleven. Mijn OCD heeft opgenomen wat nodig was en ik weet waarin "ik" "mijn zelf" dien te ontwikkelen.

Bedankt voor jullie bijdrages. Sommigen deden mijn vertrouwen in de mensheid verliezen, anderen waren er dan weer bonk op.

Ik weet beter waarvoor ik sta, waarin ik geloof en hoe ik mijn weg verder dien uit te bouwen.

Moge het zo verrijkend voor u als voor mij geweest zijn.

Tot binnenkort!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat komt omdat ik mij niet gevoelsmatig uitdruk. De geest houdt mij nog voor de gek.

praat men hier over liefde. Men zou eens moeten voelen wat het met mensen doet :) Een liefde voor God is makkelijk. Maar het creatuur vrouw is een mysterie waar ik nooit aan uit kan. God pas je makkelijk aan in gedachten. Maar wanneer tweepolige universa tot het midden willen komen.... Het is elkaar steeds verder duwen hoe hard je ook probeert. Ik ben mezelf aan het deconditioneren en besef hoe ver heen ik reeds ben. Dit ben ik niet meer. Tijd ff tot inkeer te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken mensen die ermee gestopt zijn omdat ze er depressief van werden. Er komt hier ook nogal wat voorbij. :) Je moet behoorlijk sterk in je schoenen staan om het vol te houden. Ik moet af en toe ook even afstand nemen. Zodra ik meen hier niets meer te kunnen leren of iets voor anderen te kunnen betekenen ben ik ook weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat komt omdat ik mij niet gevoelsmatig uitdruk. De geest houdt mij nog voor de gek.

praat men hier over liefde. Men zou eens moeten voelen wat het met mensen doet :) Een liefde voor God is makkelijk. Maar het creatuur vrouw is een mysterie waar ik nooit aan uit kan. God pas je makkelijk aan in gedachten. Maar wanneer tweepolige universa tot het midden willen komen.... Het is elkaar steeds verder duwen hoe hard je ook probeert. Ik ben mezelf aan het deconditioneren en besef hoe ver heen ik reeds ben. Dit ben ik niet meer. Tijd ff tot inkeer te komen.

Tegenpolen trekken en vullen elkaar juist aan i.m.o. U lijkt te spreken over gelijke polen, bent u wellicht latent homo?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat klinkt als een verstandige beslissing Fundamenteel. Een hoop nieuwe inzichten opgedaan en gedeeld, misschien nu tijd om ze te laten bezinken en in praktijk te brengen. Terugkomen kan altijd weer. Ik ben zelf om een totaal andere reden ongeveer 5 jaar niet op fora geweest. En kijk mij me nu weer overal mee bemoeien :#

Succes met de vrouwmensen! Het ga je goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Tegenpolen trekken elkaar aan maar botsen ooit wel eens.

Inderdaad, maar dan wel op zo'n wijze dat ze ook tegen elkaar aan willen blijven zitten.

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Was ik een verdoken homo ik had geen probleem.

Ok, nouja, het had gekund toch. Ieder zijn geaardheid. Waarom had je dan geen probleem?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Inderdaad, maar dan wel op zo'n wijze dat ze ook tegen elkaar aan willen blijven zitten.

Ok, nouja, het had gekund toch. Ieder zijn geaardheid. Waarom had je dan geen probleem?

Omdat ik mij kan inleven bij mannen. Mannen zijn gemakkelijk in omgang en verwachten weinig tot niets in return. Maar ik verwacht ook veel wat mij tot de vaststelling brengt hoe ver ik van mijn meesterschap verwijderd ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Omdat ik mij kan inleven bij mannen. Mannen zijn gemakkelijk in omgang en verwachten weinig tot niets in return. Maar ik verwacht ook veel wat mij tot de vaststelling brengt hoe ver ik van mijn meesterschap verwijderd ben.

Als je nu niks verwacht, geen hunkering hebt, hoe kan je dan ontvangen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

als je volmaaktheid in de ander zoekt. Hoe incompleet ben je dan?.

Incompleet. En de enige manier om compleet te worden is vertrouwen op een ander: God en het werk van Jezus aan het kruis.

3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zelfbewustzijn. Een vloek of een zegen?

Dat ligt eraan wat je van jezelf vind en wat je daarmee doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat God mij een lesje wil leren door me iets van aan de andere kant te laten zien. Of ik drijf mezelf gek met de vraag wat liefde nu werkelijk is. Voor mij is het antwoord zoeken geen gemakkelijke opgave. Want ik probeer dit los van mijn ego en verlangens te bekijken. Dat stelt alles in een ander perspectief. Want veel van die liefde blijkt egoïsme in ieder aspect van het woord te zijn. Mijn ego is gevormd op gedachten en die gedachten zijn leugens die ik mezelf voorlieg. Vertrouwen is er. Alles is er. Grote zak goud en gezondheid. Maar mijn kruispunt is niet verenigbaar (denk ik). Tis alles of niets. Maar in het niets ben ik thuis, betrouwd en is alles voorspelbaar. Afgevlakt en neutraal. Geen liefde noch haat.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik ga niet meer op openstaande posten terugkomen en mij een poos terugtrekken uit mijn cyberleven. Mijn OCD heeft opgenomen wat nodig was en ik weet waarin "ik" "mijn zelf" dien te ontwikkelen.

Bedankt voor jullie bijdrages. Sommigen deden mijn vertrouwen in de mensheid verliezen, anderen waren er dan weer bonk op.

Ik weet beter waarvoor ik sta, waarin ik geloof en hoe ik mijn weg verder dien uit te bouwen.

Moge het zo verrijkend voor u als voor mij geweest zijn.

Tot binnenkort!

Hoewel onze wereldbeschouwingen lijnrecht tegenover over elkaar staan probeer ik mij wel in te leven in u gedachtegang.

Hopelijk tot snel dan maar ;)

Laat het eff bezinken

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Grote zak goud

Die grote zak goud heb ik ook gehad. Ik ben blij dat ik ervan af ben.

29 minuten geleden zei Fundamenteel:

Tis alles of niets. Maar in het niets ben ik thuis, betrouwd en is alles voorspelbaar. Afgevlakt en neutraal. Geen liefde noch haat.

Dit is een emotioneel probleem waar ik ook mee bekend ben geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik denk dat God mij een lesje wil leren door me iets van aan de andere kant te laten zien. Of ik drijf mezelf gek met de vraag wat liefde nu werkelijk is. Voor mij is het antwoord zoeken geen gemakkelijke opgave. Want ik probeer dit los van mijn ego en verlangens te bekijken. Dat stelt alles in een ander perspectief. Want veel van die liefde blijkt egoïsme in ieder aspect van het woord te zijn. Mijn ego is gevormd op gedachten en die gedachten zijn leugens die ik mezelf voorlieg. Vertrouwen is er. Alles is er. Grote zak goud en gezondheid. Maar mijn kruispunt is niet verenigbaar (denk ik). Tis alles of niets. Maar in het niets ben ik thuis, betrouwd en is alles voorspelbaar. Afgevlakt en neutraal. Geen liefde noch haat.

 

 

Wees maar liever zuinig op je meissie. ;)*:}

Hopelijk tot snel weer.:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Mijn obsessie naar de waarheid was dan ook nooit op liefde gedreven.

Liefde vanuit het huidig perspectief maakt blind. Daarom dat ik wellicht bij mijn terugkeer in het celibate leven gestapt zal zijn.

In kennis komen is 1. Het omzetten is 2. Dat kan ik nu niet, een terugtrekking is vereist. De prijs is duur.

Ach welnee joh, Funda. Liefde is mooi. Ook als het blind maakt. Neem het allemaal niet te zwaar joh.  Je hebt je volgens mij gewoon even een heel klein beetje teveel in het ene uiterste begeven. En dan volgt daar meestal  een fase van het andere uiterste op. Liefde en onderscheidingsvermogen, we hebben het allebei nodig. Schakel je het ene uit, dan wordt het andere een drama.  Neem het niet te zwaar op joh, volgens mij maak je een hele mooie ontwikkeling door hoor. 

De liefde is belangrijk, maar je moet dat denk ik niet in een overmatig mentaal kader willen gieten. Dus niet helemaal met je verstand willen grijpen.  De liefde overstijgt alle kennis. Ja, ook bijbelkennis dus. En dat staat ook in de Bijbel. *:}

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Liefde is zeer mooi. Maar de mens vanuit een geconditioneerde status stelt meestal zichzelf eerst in de ervaring. Want wie in bewustzijn komt neemt details op, wie details aan elkaar kan rijmen ziet een mogelijke uitkomst. Je kan inspelen op die details, of je kan het laten begaan. Liefde is een weerspiegeling van je diepe verlangens/verwachtingen. Want wie/wat niet voldoet aan jou voorkeuren is moeilijk lief te hebben. We kunnen een beeld voorschetsen en dat beeld graag zien, maar als dat beeld niet de weerspiegeling van die persoon is, slaat die liefde dikwijls snel om.

De onvoorwaardelijke liefde vertrekt niet vanuit je ego, het stroomt instinctief door je hele wezen en bestuurt je automatisch. Het verwacht niets van de ander. Alsof het zich dient aan te passen om te functioneren? Neen, dat handelt op puur bewustzijn zonder daar überhaupt bij stil te staan. Je handelt gevoelsmatig. Gedachten, woord en daad lopen helemaal synchroon. Je kan niet tegen dat gevoel in gaan, het gaat zelfs tegen alle rationaliteit in als dat nodig zou zijn. Het is vrij van oordeel, vrij van verwachtingen, het doet gewoon wat liefde doet.

In kennis komen, details waarnemen, levensenergie lezen, tot bewustzijn komen, ... Het is dan maar de vraag hoeveel verder ik hiermee wens te ontwikkelen. Want je kan maar 1 meester dienen en dat is mijzelf. Ik ben student, ik word geconfronteerd en ik ben nu meester over mijn beslissing. Ik heb de vrije wil gekregen hiermee verder te gaan of terug alle kanalen dicht te smijten.

Signalen zijn er, maar het kan maar 2 kanten op. Ik denk niet dat het verzoenbaar is.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien is een dergelijke new age-orientatie inderdaad minder geschikt voor discussies op een christelijk forum (net als trouwens de atheistische orientatie). Of op zijn minst moet je Jesjoea als Meester willen overwegen. Dat het Hoogste Zelf of de Heilige Geest als doel samenvalt met die Meester zit in de gezegden van Jesjoea besloten, bij de beoefening van zijn instructies ga je via de devotie voor Hem (zoals de auteur van Johannes het op een iets andere wijze verwoordt).

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-10-2017 om 13:57 zei Fundamenteel:

Ik ga niet meer op openstaande posten terugkomen en mij een poos terugtrekken uit mijn cyberleven. Mijn OCD heeft opgenomen wat nodig was en ik weet waarin "ik" "mijn zelf" dien te ontwikkelen.

Bedankt voor jullie bijdrages. Sommigen deden mijn vertrouwen in de mensheid verliezen, anderen waren er dan weer bonk op.

Ik weet beter waarvoor ik sta, waarin ik geloof en hoe ik mijn weg verder dien uit te bouwen.

Moge het zo verrijkend voor u als voor mij geweest zijn.

Tot binnenkort!

Heb je je bedacht?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid