Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Deze hele thread was niet gestart om te bewijzen dat de aarde plat was, maar dat onze manier van argumenteren niet goed was. Dit deed hij met humor. Iets wat deze forum best kan gebruiken, als je he

Het is tijd voor de waarheid. Ik zal hier onomstotelijk bewijzen dat de aarde plat is en dat dat een feit is. Geen speculatie of wensdenken, maar gewoon een feit. Een feit omdat het sterk staat,

En hoe leg jij het volgende vers uit? Hij is het, Die daar zit boven den kloot der aarde, en derzelver inwoners zijn als sprinkhanen; Hij is het, Die de hemelen uitspant als een dunnen doek, en b

4 minuten geleden zei Karin-:
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hing bij jullie op school dan niet een wereldkaart. Wel, was die plat of niet ?

Hoe verklaar je de wereldbol dan, die wij in de klas hadden staan? 
Zoals ik al eerder zei he... Veranderlijk. :P

Zweefde die in de klas of stond hij ergens op ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Als je tijd hebt, kan John Lennox je hier mogelijk wat bij helpen.

Een paar minuten trek ik wel, maar anderhalf uur........pfffffff.

 

4 minuten geleden zei Dolce Vita:

Wat is precies helaas voor mij? Dat je kloten hebt zo plat als een dubbeltje? Dat je binnenkort weer een gesprek hebt met je dominee? Dat je dominee niet aan timemanagement doet?  

 

De dominee heeft niet gezegd wat jij aangaf en ik heb niet gezegd wat jij aangaf.

We hebben een zeer mooi gesprek gehad, met volledig wederzijds begrip. En daar gaan we binnenkort nog eens over doorpraten. 

Ik heb niets tegen normaal christendom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Zal de bijbel teksten morgen opzoeken en je haarfijn uitleggen hoe het zit 

Dat ik het "intellectuele" volk moet onderwijzen zegt meer over hun dan over mij

Kan je al wel uitleggen dat de hoeken der aarde noord Oost zuid West zijn.

Je doet nu al alsof je de waarheid in pacht hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Begrijp het wel en toch jammer. Lennox kaart de zaak zeer duidelijk aan. Bijzonder leerzaam voor gelovigen en ongelovigen.

Je mist even het punt. Als je de manier van argumenteren van sommige mensen doortrekt kom je tot absurde conclusies. Dus de manier van argumenteren klopt niet.

Als je de bijbel letterlijk leest loop je vast. 

Daarmee is niet aangetoond dat de bijbel onzin is, maar dat de letterlijke lezing niet meer vol te houden is. Tenzij je gelooft dat de aarde plat is, de zon geen ster is en de sterren kleiner zijn dan de aarde.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Thinkfree:

Wel duidelijk wie hun leraar is

Filmpje van 48 seconden zegt genoeg 

Kennis van de bijbel hebben ho maar..

Gewoon lekker bespotten die zooi

Bedankt voor het tonen hiervan. Wij weten dus wat er met dit mannetje zal gebeuren. ;) En hoe minder jij je er druk om maakt, hoe effectiever het zal zijn voor hem.  Gewoon kolen laten stapelen. Dit soort lieden is niet te bereiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Bonjour:

Je doet nu al alsof je de waarheid in pacht hebt.

 

7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Spot er maar mee. Morgen zal hij je versteld laten staan met de precieze plaatsen en foto's van deze 4 hoekpilaren.

 

Openbaring 7:1
En na dezen zag ik vier engelen staan op de vier hoekender aarde, houdende de vier winden der aarde, opdat geen wind zou waaien op de aarde, noch op de zee, noch tegen enigen boom.

Openbaring 20:8
En hij zal uitgaan om de volken te verleiden, die in de vier hoeken der aarde zijn, den Gog en den Magog, om hen te vergaderen tot den krijg; welker getal is als het zand aan de zee.

wat zijn de vier winden der aarde ?

kortom de gehele aarde

alsjeblieft. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mullog:

Ik mis in dit originele topic bij sommige toch enig gebrek aan humor. Een van mijn overwegingen om in een ander topic mijzelf af te vragen of ik wel een eeuwigheid bij God zou kunnen verblijven zonder spijt te krijgen :$

Had jij echt die humor verwacht dan ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid