Spring naar bijdragen

Is Jezus ooit weggeweest? (Axis-Mundi)


Aanbevolen berichten

32 minuten geleden zei TTC:

Dit is nu echt wil dikke zever Gaitema, Jezus weet alles zoals Karin ook terecht zei. Het is nu alleen nog een kwestie van de vraag te stellen aan hem, wij hebben dat bevoorrechte contact echter niet.

Die vraag hoeven we niet te stellen. Over de eindtijd heeft Jezus het afgelopen 2000 jaar veel gezegd en de antwoorden er over aan ons is in de zelfde lijn. De bijbel geeft de antwoorden voor iedereen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 496
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daarvoor is het soms ook beter om je andere wang toe te draaien. @Gaitema Je mag het woord van God altijd verkondigen, maar nooit opdringen. Ik kan begrijpen dat je het moeilijk vind als mensen geïr

Ha ha ha, zo is het! Ik haal als deze dood is (en begraven daar waar hij het liefste rondrent), weer een ander uit het asiel. Honden genoeg daar die een baasje nodig hebben.

Absurd dat men niet luisteren wil inderdaad.

Posted Images

9 minuten geleden zei Lobke:

Is het niet hetzelfde als -wanneer je sensitief bent- en je bidt, je een rust of tekst overvalt? Ik herken wel die rust en een voorstelling van Jezus, maar ik zie dat meer als; je noden of dankbaarheid in gebed brengen wat dan een bijna therapeutische werking heeft. Mijn voorstelling van Jezus is een beetje zoals Karin's avatar eruit ziet.:D Klopt waarschijnlijk voor geen meter, ik neem aan dat zijn uiterlijk was zoals meer mensen in het midden-oosten.

http://www.magazine.nationalgeographic.nl/artikel/een-heilig-aangezicht-hoe-zag-jezus-christus-eruit

Link naar bericht
Deel via andere websites

@HJW,

Ik was nog niet klaar met typen, je bent zo snel. Ja die foto ken ik. :) Veel atheïsten plaatsen deze om te laten zien dat Jezus (één van de Jezussen) echt maar een gewone man was met een niet buitengewoon knap uiterlijk. Staat ook iets over in de Bijbel, zoek ik op. Natuurlijk maakt dat absoluut niets uit, Che chevara was waarschijnlijk knapper, daar had ik vroeger een poster van op mijn kamer. Niet beseffend dat hij voor de één een bandiet was en voor de ander een vrijheidsstrijder. Boeide niet, hij had een mooie kop. T.o.v Jezus ervaar ik dat anders; dieper in mijn leven geworteld.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Dit is nu echt wil dikke zever Gaitema, Jezus weet alles zoals Karin ook terecht zei. Het is nu alleen nog een kwestie van de vraag te stellen aan hem, wij hebben dat bevoorrechte contact echter niet. Herinner dat ook de Joden op hem zitten te wachten, het is dus geen vraag uit eigenbelang. Het gaat niet over angst maar om verlossing, het gaat nog lang niet over dat einde waar jij het steeds over hebt.

Jouw verlossing kun jij uitsluitend zelf ontvangen. Van God, niet van een mens.  De kwestie van de vraag aan Hem te stellen, ligt bij jou. Niet bij de ander.  De profeten hebben jou namelijk de weg naar verlossing reeds gegeven. Lees je Bijbel.  Dit geldt voor de joden net zo goed, doch die wijzen de Bijbel en Jezus Christus af. Hoe kun je nou een antwoord verwachten van Iemand van wie jij zegt dat Hij niet is Wie Hij zegt te zijn? 

Je zult zelf olie moeten halen voor je lamp. Je kent de weg, want die is je gewezen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Lobke:

@Karin en Gaitema,

Is het niet hetzelfde als -wanneer je sensitief bent- en je bidt, je een rust of tekst overvalt? Ik herken wel die rust en een voorstelling van Jezus, maar ik zie dat meer als; je noden of dankbaarheid in gebed brengen wat dan een bijna therapeutische werking heeft. Mijn voorstelling van Jezus is een beetje zoals Karin's avatar eruit ziet.:D Klopt waarschijnlijk voor geen meter, ik neem aan dat zijn uiterlijk was zoals meer mensen in het midden-oosten. Ik noem het ervaringen omdat er zoveel gelezen is in de Bijbel en je Jezus karakter daaruit herkend. Ook afbeeldingen van "Jezus'' laten je Hem "herkennen''. Heeft het ook met karakter te maken? De één noemt iets sneller bovennatuurlijk dan de ander.

@Gaitema,

Kijk jij tegen je vrouw op omdat ze visioenen heeft? 

Mijn vrouw ziet Hem soms letterlijk, maar zoals je het beschrijft zit er wel dichtbij. God opeteerd in onze binnenste, via alles wat in je is. Ik kan er met ontzag naar kijken. Het bijzondere is dat ik me in mijn gedachten een voorstelling van God maakte en woorden op papier vanuit mijn gedachten op schreef. Toen zei Jezus tegen mijn vrouw dat Hij me dat beeld in mijn gedachten en de woorden in mijn gedachten gegeven had. God zit dus gewoon in onze gedachten. Het is dus allemaal God. En je raadt het wel goed, mijn vrouw in hoog sensatief. Ze heeft HSP. Die mensen hebben wel vaker sterkere spirituele ervaringen. 

Soms ben ik er wel een beetje jaloers op en soms ook niet. Het kan zwaar zijn als je het hebt, omdat de omgeving er vaak niet gelovig tegen over staat. Haar familie geloofd niet dat ze het heeft bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Lobke:

Ik las op Christipedia iets waar ik me persoonlijk in kan vinden, en ook bij veel anderen herken.

Een afbeelding van Jezus in zijn aardse verschijning zegt dikwijls meer over onszelf, zo'n afbeelding is ... meer van onszelf dan van Hem.  

Zijn aardse verschijning of beelden daarvan zeggen mij persoonlijk niets, zowel niet de christelijke afbeeldingen als de wetenschappelijke inschattingen.

Het gaat mij om de inhoud. Vele malen interessanter.

22 minuten geleden zei Lobke:

@HJW,

Ik was nog niet klaar met typen, je bent zo snel. Ja die foto ken ik. :) Veel atheïsten plaatsen deze om te laten zien dat Jezus (één van de Jezussen) echt maar een gewone man was met een niet buitengewoon knap uiterlijk. Staat ook iets over in de Bijbel, zoek ik op. Natuurlijk maakt dat absoluut niets uit, Che chevara was waarschijnlijk knapper, daar had ik vroeger een poster van op mijn kamer. Niet beseffend dat hij voor de één een bandiet was en voor de ander een vrijheidsstrijder. Boeide niet, hij had een mooie kop. T.o.v Jezus ervaar ik dat anders; dieper in mijn leven geworteld.

Ik ben weer te snel.........ik zal wat meer geduld proberen te hebben. :)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Ja, net daarom de vraag wanneer Jezus terug naar de aarde zal neerdalen, zo kan iedereen het voor zichzelf zien en dan zijn we van heel wat ellende vanaf. Je wil begrijpen dat je voor ons een medium bent, niet iedereen heeft rechtstreeks contact met hem, dat is een voorrecht.

Dat is niet waar, iedereen kan rechtstreeks contact met Jezus krijgen.
En ik ben geen medium hoor!
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dolce Vita:

De ander zal weten dat het waar is, omdat de waarheid zal blijken in de werkelijkheid. 

Bedankt voor je verhaal. Dus de geloofwaardigheid van iemand die dergelijke visoenen/openbaringen heeft zal stijgen naarmate meer van deze voorstellingen uit zullen komen.

Nou ja, ik ga hier maar es goed over nadenken. Ik ben onbekend met dit soort ervaringen en heb ook niet de behoefte om deze mee te maken. Althans niet in die zin dat God voor mij er reëler door zal worden. Ik heb ook wel eens in het ziekenhuis gelegen, ook op de intensive care. Vlak voor de narcose heb ik gebeden, ik kon niet anders en ik zeilde zonder vrees weg. Wel onbewust hele toestanden meegemaakt, want halverwege de operatie werd ik wakker en wou naar huis... Hele ziekenhuis in rep en roer om mij op die operatietafel te houden. Heb er zelf niks van meegekregen, maar de arts wel. Die stond toen ik wakker werd op 2 meter afstand van mijn bed zijn verhaal te doen. Ik zeg tegen hem: waarom staat u zo ver weg? Nou, meneer, u was vannacht nogal onstuimig en er was veel personeel nodig om u onder controle te houden, u wou per se naar huis en was er klaar mee. Hij zal wel een beetje bang zijn geweest, in ieder geval onder de indruk. Ik zeg, doe mij maar een glas water, want ik heb dorst. Dat mocht niet want ik was nog maar net uit narcose. Toen heb ik stiekem de zuster maar aangesproken, die even later langs kwam met zo'n koffie/theetafeltje op rolletjes, met vraag of ik een kop koffie en wat koek mocht. Ze smaakten prima. Ze snapte er niks van dat ik het binnenhield.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Bedankt voor je verhaal. Dus de geloofwaardigheid van iemand die dergelijke visoenen/openbaringen heeft zal stijgen naarmate meer van deze voorstellingen uit zullen komen.

 

Ja.  Alleen niet alleen de geloofwaardigheid van die iemand. Dit staat naar mijn ervaring ten dienste van het Evangelie zelf.  Maar ook is het een bemoediging en steun van God. Zo ervaar ik dat in elk geval wel. 

Citaat

Nou ja, ik ga hier maar es goed over nadenken. Ik ben onbekend met dit soort ervaringen en heb ook niet de behoefte om deze mee te maken. Althans niet in die zin dat God voor mij er reëler door zal worden. Ik heb ook wel eens in het ziekenhuis gelegen, ook op de intensive care. Vlak voor de narcose heb ik gebeden, ik kon niet anders en ik zeilde zonder vrees weg. Wel hele toestanden meegemaakt, want halverwege de operatie werd ik wakker en wou naar huis... Hele ziekenhuis in rep en roer om mij op die operatietafel te houden. Heb er zelf niks van meegekregen, maar de arts wel. Die stond toen ik wakker werd op 2 meter afstand van mijn bed zijn verhaal te doen. Ik zeg tegen hem: waarom staat u zo ver weg? Nou, meneer, u was vannacht nogal onstuimig en er was veel personeel nodig om u onder controle te houden, u wou per se naar huis en was er klaar mee. Hij zal wel een beetje bang zijn geweest, in ieder geval onder de indruk. Ik zeg, doe mij maar een glas water, want ik heb dorst. Dat mocht niet want ik was nog maar net uit narcose. Toen heb ik stiekem de zuster maar aangesproken die even later langs kwam met zo'n koffie/theetafeltje op rolletjes met vraag of ik een kop koffie en wat koek mocht. Ze smaakten prima. Ze snapte er niks van dat ik het binnenhield.

:# Bedankt voor het delen van ook dit verhaal van jou.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Dolce Vita:

Jouw verlossing kun jij uitsluitend zelf ontvangen. Van God, niet van een mens.  De kwestie van de vraag aan Hem te stellen, ligt bij jou. Niet bij de ander.  De profeten hebben jou namelijk de weg naar verlossing reeds gegeven. Lees je Bijbel.  Dit geldt voor de joden net zo goed, doch die wijzen de Bijbel en Jezus Christus af. Hoe kun je nou een antwoord verwachten van Iemand van wie jij zegt dat Hij niet is Wie Hij zegt te zijn? Je zult zelf olie moeten halen voor je lamp. Je kent de weg, want die is je gewezen. 

Misschien moeten we je voortaan maar negeren? We hebben het hier over ernstige zaken, mag dat nog van jou?

20 minuten geleden zei Karin-:

Dat is niet waar, iedereen kan rechtstreeks contact met Jezus krijgen. En ik ben geen medium hoor!

Voor ons wel, niet iedereen is uitverkoren zoals jezelf. In het andere geval zou iedereen verlicht rondlopen en de wereld in vrede en harmonie leven, vandaar ook het Axis-Mundi verhaal. Maae als ik je goed begrijp zijn hemel en aarde strikt gescheiden waardoor elke aardse hoop op beterschap een maat voor niets is, correct?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei TTC:

Misschien moeten we je voortaan maar negeren? We hebben het hier over ernstige zaken, mag dat nog van jou?

Jij noemt het delen van Gaitema's ervaring met God en Gaitema's vrouw "gezwets"....... Het gaat inderdaad om serieuze zaken........ waar je op zijn minst respect voor dient te hebben als je in de gelegenheid wilt zijn dat iemand iets mededeelt ervan. Deze dingen worden in de regel namelijk niet gedeeld. Sommige paarlen verdienen een oester.  Als je daar iets over medegedeeld mag krijgen, is respect op zijn plaats. Kun je dat niet, onthoud je dan van negatief commentaar. Daarmee heb je gelijk een reden waarom je zelf deze dingen kennelijk nog niet kunt ontvangen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dolce Vita:

Jij noemt het delen van Gaitema's ervaring met God "gezwets"....... Het gaat inderdaad om serieuze zaken........ waar je op zijn minst respect voor dient te hebben als je in de gelegenheid wilt zijn dat iemand iets mededeelt ervan.

Waar haal je dat nu weer vandaan? Gaitema verwijst naar z'n angst dat de wereld zal vergaan wanneer Jezus terug op aarde zou verschijnen, dat is 'gezwets' om redenen die al meermaals gedeeld werden. Het is uiteindelijk nogal een vreemde logica, het is hopen en bidden dat Jezus ons snel komt verlossen en dan is plots heel de wereld/universum weg. En dat moeten we serieus nemen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Dolce Vita:

Nee, niet de geloofwaardigheid van die iemand. Dit staat naar mijn ervaring ten dienste van het Evangelie zelf.  Maar ook is het een bemoediging en steun van God. Zo ervaar ik dat in elk geval wel.

Vaak worden de mensen die deze ervaringen hebben gehad als profeet weggezet, iets waar ik moeite mee heb.

15 minuten geleden zei Dolce Vita:

 Bedankt voor het delen van ook dit verhaal van jou.  

Geen punt. Ik hoop niet dat je jouw verhaal hebt weggedaan omdat ik er niet respectvol op heb gereageerd, dit is zekers niet mijn bedoeling. Ik ben vaak niet zo uitgebreid in het uiten van dit soort zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Vaak worden de mensen die deze ervaringen hebben gehad als profeet weggezet, iets waar ik moeite mee heb.

Geen punt. Ik hoop niet dat je jouw verhaal hebt weggedaan omdat ik er niet respectvol op heb gereageerd, dit is zekers niet mijn bedoeling. Ik ben vaak niet zo uitgebreid in het uiten van dit soort zaken.

Ik ben het geheel met jou eens in dezen.  En nee, ik wilde het absoluut niet wegens jouw bericht verwijderen. Je steunde me juist tegen mijn eigen valkuil van teveel om mensen te geven.   Sommige paarlen verdienen een oester. De enige reden dat ik nu een uitzondering maakte, is wegens de tijd. We willen aan de ene kant zoveel mogelijk mensen bij God brengen, en aan de andere kant weten we dat we beter onze parels in oesters kunnen bewaren. Ik stap nog geregeld in de valkuil teveel om mensen te geven dat ik ze zou willen behouden.  Teveel, omdat het niet kan. Mensen die geen respect hebben voor de Bijbel en het evangelie, hebben in de meeste gevallen ook geen respect voor de bijzondere ervaringen van God en het goddelijke. Ik kon mijn bericht niet meer veranderen, dus heb het maar gelaten (wil niemand lastig vallen, moderatie heeft al genoeg werk gehad).

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Misschien moeten we je voortaan maar negeren? We hebben het hier over ernstige zaken, mag dat nog van jou?

Voor ons wel, niet iedereen is uitverkoren zoals jezelf. In het andere geval zou iedereen verlicht rondlopen en de wereld in vrede en harmonie leven, vandaar ook het Axis-Mundi verhaal. Maae als ik je goed begrijp zijn hemel en aarde strikt gescheiden waardoor elke aardse hoop op beterschap een maat voor niets is, correct?

Ik ben geen uitverkorenen. Geen medium. Geen profeet.
Ik ben gewoon niks meer en minder dan een vrouw die in Jezus gelooft.

En als de hemel en aarde strikt gescheiden zijn. Ja en nee.
Ik zit de hele tijd de denken hoe ik je kan uitleggen hoe ik het zie, maar ik heb moeite de woorden te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dolce Vita:

Ik stap nog geregeld in de valkuil teveel om mensen te geven.  Teveel, omdat het niet kan.

In tijden van nood kun je nooit teveel geven. Daarom heb ik ook een uitgebreide EHBO cursus gedaan. Ik sta ook niet dicht op veel mensen, maar als de nood aan de man is, ben ik de eerste die om de ander geeft. Nou ja, dat is natuurlijk wel wat overdreven, want er zullen er vast meer zijn die dat doen.

4 minuten geleden zei Karin-:

Ik zit de hele tijd de denken hoe ik je kan uitleggen hoe ik het zie, maar ik heb moeite de woorden te vinden.

Kun je niet gewoon herhalen wat Jezus zegt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Karin-:
  • Ik ben geen uitverkorenen.
  • Geen medium.
  • Geen profeet.
  • Ik ben gewoon niks meer en minder dan een vrouw die in Jezus gelooft.
  • En als de hemel en aarde strikt gescheiden zijn.
  • Ja en nee.
  • Ik zit de hele tijd de denken hoe ik je kan uitleggen hoe ik het zie, maar ik heb moeite de woorden te vinden.

Hoef je helemaal niet uit te leggen, dat is al lang begrepen door ervaring en studie. Maar dat is het punt hier niet, Jezus is nooit gestorven en zou fysiek terugkeren naar de aarde om daarvan te getuigen. Met andere woorden, de wereld wacht op z'n fysieke tussenkomst opdat we verder kunnen met dat vredesrijk op aarde. Op deze manier vloeien hemel en aarde in elkaar, jij bent hierin een belangrijke schakel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Karin-:


Ik zit de hele tijd de denken hoe ik je kan uitleggen hoe ik het zie, maar ik heb moeite de woorden te vinden.

Ook bij jou ben ik heel benieuwd naar je gedachten en ervaringen en hoe je het ziet.

Ik lees je bijdragen. Inhoudelijk kunnen we ongetwijfeld verschillen, maar je komt over als een oprecht en liefdevol iemand die het beste voor heeft met anderen en de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Serieus.

Ik kan even geen citaat bedenken die mij de uitleg geeft die ik nodig heb.
Haha. Zodra ik 1 heb gevonden zal ik het melden. 
De replies gaan soms zo snel hier dat ik het soms ook niet meer volg :)

1 minuut geleden zei HJW:

Ook bij jou ben ik heel benieuwd naar je gedachten en ervaringen en hoe je het ziet.

Ik lees je bijdragen. Inhoudelijk kunnen we ongetwijfeld verschillen, maar je komt over als een oprecht en liefdevol iemand die het beste voor heeft met anderen en de wereld.

Dank je. Ik probeer dat vaak te zijn, maar faal genoeg in dat opzicht.
Je mag mij alles vragen hoor en ik zal proberen te antwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid