Spring naar bijdragen

Is Jezus ooit weggeweest? (Axis-Mundi)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 496
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daarvoor is het soms ook beter om je andere wang toe te draaien. @Gaitema Je mag het woord van God altijd verkondigen, maar nooit opdringen. Ik kan begrijpen dat je het moeilijk vind als mensen geïr

Ha ha ha, zo is het! Ik haal als deze dood is (en begraven daar waar hij het liefste rondrent), weer een ander uit het asiel. Honden genoeg daar die een baasje nodig hebben.

Absurd dat men niet luisteren wil inderdaad.

Posted Images

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dus een stem zonder geluid? Maar hoe kan iets zonder geluid intonatie hebben, of gezag uitstralen, of emotief zijn? Ben je polyglot, omdat je weet dat Hij in verschillende talen spreekt?

Dat snap ik, want er wordt immers gepraat zonder geluid.

Leid dat niet soms tot verwarring? Omdat je bijvoorbeeld geen idee hebt waarover Hij het heeft?

Wat een hoop vragen over hoe ik het zie.
Is het niet belangrijker hoe jullie het ervaren.

Maar om je vragen te beantwoorden. Ja zijn stem heeft geluid. En natuurlijk spreekt hij alle talen. Hoe zou hij anders iedereen kunnen bereiken.
Dit kan via talen, emoties, gebaren, wonderen en visioenen. enz.

Denk je werkelijk dat als de lieve Heer jou iets verteld dat je het niet zou begrijpen?
Sta je wel open om hem te horen? Hoe kan je in hem geloven als je twijfelt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Karin-:

Wat een hoop vragen over hoe ik het zie.
Is het niet belangrijker hoe jullie het ervaren.

Maar om je vragen te beantwoorden. Ja zijn stem heeft geluid. En natuurlijk spreekt hij alle talen. Hoe zou hij anders iedereen kunnen bereiken.
Dit kan via talen, emoties, gebaren, wonderen en visioenen. enz.

Denk je werkelijk dat als de lieve Heer jou iets verteld dat je het niet zou begrijpen?
Sta je wel open om hem te horen? Hoe kan je in hem geloven als je twijfelt?

Ja, dat komt omdat mij dit bijzonder integreert. Ik volg je moeilijk, want eerst beweer je dat er zonder geluid wordt gepraat en nu weer niet. Ik denk niet dat God onbegrijpelijke taal spreekt als Hij tot mij praat. Echter praten met Hem doe ik door de Bijbel open te slaan, daar praat God heel veel in. En door te bidden.

4 minuten geleden zei Karin-:

Absoluut niet. Zei Jezus niet, " zalig zijn zij die niet zien en toch geloven?

Precies, niet Jezus letterlijk zien, maar toch geloven dat Hij er is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Karin-:

Iemand die niet ziet en toch geloofd, is niet arm van geest, maar heeft de grootste rijkdom in zijn bezit. Degene die steeds hoort, maar niet wil geloven, is arm. Want is hij niet degene die steeds de heer en zijn rijkdom afwijst?

Ja, net daarom de vraag wanneer Jezus terug naar de aarde zal neerdalen, zo kan iedereen het voor zichzelf zien en dan zijn we van heel wat ellende vanaf. Je wil begrijpen dat je voor ons een medium bent, niet iedereen heeft rechtstreeks contact met hem, dat is een voorrecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, dat komt omdat mij dit bijzonder integreert. Ik volg je moeilijk, want eerst beweer je dat er zonder geluid wordt gepraat en nu weer niet. Ik denk niet dat God onbegrijpelijke taal spreekt als Hij tot mij praat. Echter praten met Hem doe ik door de Bijbel open te slaan, daar praat God heel veel in. En door te bidden.

Precies, niet Jezus letterlijk zien, maar toch geloven dat Hij er is.

Sorry, het is gewoon moeilijk om iets te beschrijven als daar geen woorden voor zijn.
Maar is dat niet mooi dat jij tot God kan praten via de bijbel en hem op die manier kan voelen?
Is het heilige boek daar niet voor?
Ik heb altijd de grootste moeite om door het oude testament heen te lezen.
Het is me tot de dag van vandaag nog niet gelukt. haha

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Het gaat hier mi over Jezus, niet over God. Of stellen we dat gemakshalve als synoniem aan elkaar?

Jezus is compleet gevuld met Gods Geest. Daardoor spreken ze als door één mond. Jezus spreekt door Gods Geest tot ons. Zo perfect dat Hij daardoor één met Hem en zelf God is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Jezus is compleet gevuld met Gods Geest. Daardoor spreken ze als door één mond. Jezus spreekt door Gods Geest tot ons. Zo perfect dat Hij daardoor één met Hem en zelf God is.

Ja, dat is geweten, via Karin kunnen we nu zelfs rechtstreeks vragen stellen, dit wordt bijzonder hoopvol en openbarend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Karin-:

Sorry, het is gewoon moeilijk om iets te beschrijven als daar geen woorden voor zijn.

Zijn Woord maakt u sprakeloos laat maar zeggen.

2 minuten geleden zei Karin-:

Maar is dat niet mooi dat jij tot God kan praten via de bijbel en hem op die manier kan voelen?
Is het heilige boek daar niet voor?

Dat is zekers mooi. Wat mij op het volgende punt brengt: stel Jezus zegt iets tot jou, hoe weet je dan dat dit waar is? En in geval Jezus iets zegt tot jou voor een ander, hoe weet die ander dan dat dit waar is?

4 minuten geleden zei Karin-:

Ik heb altijd de grootste moeite om door het oude testament heen te lezen.
Het is me tot de dag van vandaag nog niet gelukt. haha

Dat snap ik wel, het OT staat in een ander perspectief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Gaitema:

Jezus is compleet gevuld met Gods Geest. Daardoor spreken ze als door één mond. Jezus spreekt door Gods Geest tot ons. Zo perfect dat Hij daardoor één met Hem en zelf God is.

Amen. :)

4 minuten geleden zei TTC:

Ja, dat is geweten, via Karin kunnen we nu zelfs rechtstreeks vragen stellen, dit wordt bijzonder hoopvol en openbarend. 

Ik zal jou vragen nooit kunnen beantwoorden, misschien wordt het tijd dat je zelf gaat vragen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei TTC:

Je hoeft uiteraard zelf de vraag niet te beantwoorden dan wel kan je die vraag aan Jezus stellen, het zou hier op aarde heel wat twijfel en ongeduld kunnen wegnemen. We kennen nu twee mensen (jezelf en de vrouw van Gaitema) die dat voor ons kunnen vragen, jullie hebben dan ook een bijzondere functie in het geheel der dingen. Voor ons is de realisatie van een vredesrijk van levensbelang, in het andere geval gaan er nog veel onnodige slachtoffers vallen, vandaar. Zou je die vraag eens aan Jezus willen voorleggen voor ons?

Hij geeft daar geen antwoord op, omdat we dan van angst niet meer verder kunnen met ons dagelijks leven, als we weten wanneer het einde er is. Maar boven al, mijn vrouw zei me gisteren nog: "de reden dat mensen van alles er over vragen is vaak geen goede reden. Als ze het echt willen weten, moeten ze het Jezus zelf vragen". Dat ging dan om de vraag, hoe Jezus klinkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zijn Woord maakt u sprakeloos laat maar zeggen.

Dat is zekers mooi. Wat mij op het volgende punt brengt: stel Jezus zegt iets tot jou, hoe weet je dan dat dit waar is? En in geval Jezus iets zegt tot jou voor een ander, hoe weet die ander dan dat dit waar is?

Dat snap ik wel, het OT staat in een ander perspectief.

Omdat de dingen die Jezus tegen mij zei allemaal uit zijn gekomen.
Omdat ik stukken van de bijbel citeerde, die ik nog nooit gelezen of gehoord had.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Karin-:

Ik zal jou vragen nooit kunnen beantwoorden, misschien wordt het tijd dat je zelf gaat vragen?

Misschien was ik niet duidelijk eerder, Jezus kan die vraag wel beantwoorden wanneer jij de vraag aan hem stelt. Dat antwoord kan je ons dan laten weten, velen wachten daarop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Gaitema:

Hij geeft daar geen antwoord op, omdat we dan van angst niet meer verder kunnen met ons dagelijks leven, als we weten wanneer het einde er is. Maar boven al, mijn vrouw zei me gisteren nog: "de reden dat mensen van alles er over vragen is vaak geen goede reden. Als ze het echt willen weten, moeten ze het Jezus zelf vragen". Dat ging dan om de vraag, hoe Jezus klinkt.

Dit is nu echt wil dikke zever Gaitema, Jezus weet alles zoals Karin ook terecht zei. Het is nu alleen nog een kwestie van de vraag te stellen aan hem, wij hebben dat bevoorrechte contact echter niet. Herinner dat ook de Joden op hem zitten te wachten, het is dus geen vraag uit eigenbelang. Het gaat niet over angst maar om verlossing, het gaat nog lang niet over dat einde waar jij het steeds over hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Misschien was ik niet duidelijk eerder, Jezus kan die vraag wel beantwoorden wanneer jij de vraag aan hem stelt. Dat antwoord kan je ons dan laten weten, velen wachten daarop.

Als Jezus die vraag zou willen beantwoorden, dan had Hij dat in het afgelopen 2000 jaar al gedaan. Mijn vrouw "wil" het niet vragen, want ze wil daarvoor niet gebruikt worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Dit is nu echt wil dikke zever Gaitema, Jezus weet alles zoals Karin ook terecht zei. Het is nu alleen nog een kwestie van de vraag te stellen aan hem, wij hebben dat bevoorrechte contact echter niet. Herinner dat ook de Joden op hem zitten te wachten, het is dus geen vraag uit eigenbelang. Het gaat niet over angst maar om verlossing.

Lieve TTC, omdat Jezus alles weet betekent dat nog niet dat ik alles mag weten.
Het probleem is dan mensen niet willen "kloppen" maar liever wachten totdat het in hun schoot wordt geworpen.
En dat zal echter nooit gebeuren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Gaitema:

Hij geeft daar geen antwoord op, omdat we dan van angst niet meer verder kunnen met ons dagelijks leven, als we weten wanneer het einde er is. Maar boven al, mijn vrouw zei me gisteren nog: "de reden dat mensen van alles er over vragen is vaak geen goede reden. Als ze het echt willen weten, moeten ze het Jezus zelf vragen". Dat ging dan om de vraag, hoe Jezus klinkt.

Ietwat insinuerende reactie, ik praat liever met jou dan met je souffleur.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Gaitema:

Als Jezus die vraag zou willen beantwoorden, dan had Hij dat in het afgelopen 2000 jaar al gedaan. Mijn vrouw "wil" het niet vragen, want ze wil daarvoor niet gebruikt worden.

Dat is alvast goed om weten, voor je vrouw maakt het dan blijkbaar niet uit. In de bijbel staat dat hij zal wederkeren na al dat verwachte onheil, net zoals hij zei dat we best die dagen inkorten.

Zojuist zei Karin-:

Lieve TTC omdat Jezus alles weet betekent dat nog niet dat ik alles mag weten. Het probleem is dan mensen niet willen "kloppen" maar liever wachten totdat het in hun schoot wordt geworpen. En dat zal echter nooit gebeuren. 

Wil je eerst de vraag stellen alvorens deze conclusie te maken? Ben sowieso benieuwd naar z'n reactie, welke het ook zij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Dat is alvast goed om weten, voor je vrouw maakt het dan blijkbaar niet uit. In de bijbel staat dat hij zal wederkeren na al dat verwachte onheil, net zoals hij zei dat we best die dagen inkorten.

Wil je eerst de vraag stellen alvorens deze conclusie te maken? Ben sowieso benieuwd naar z'n reactie, welke het ook zij.

Haha, het is niet zo dat ik elke week met hem thee zit te drinken.
Antwoorden, worden niet altijd gegeven met woorden.
Voorbeeld, wat veel mensen toeval noemen, noem ik een kleine openbaring.
Ik zat gisteren nog te denken, omdat ik veel Engels lees daardoor ook vaak Engels denk, als God dan ook in het Engels tegen mij zou praten.
Ik zit al een paar dagen te denken om mij weer aan te sluiten bij een christelijke gemeenschap en vroeg hier over op het forum.
En laat nu net @MysticNetherlands komen met haar gemeenschap bij mij in de buurt. En wat denk je? Zij spreken Engels.
Dus ja God spreek ook in het Engels tegen mij. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

 

Dat is zekers mooi. Wat mij op het volgende punt brengt: stel Jezus zegt iets tot jou, hoe weet je dan dat dit waar is? En in geval Jezus iets zegt tot jou voor een ander, hoe weet die ander dan dat dit waar is?

 

De ander zal weten dat het waar is, omdat de waarheid zal blijken in de werkelijkheid. 

Voorbeeld: mijn zus had, zo werd verondersteld blaaskanker.  (bleek later niet waar te zijn, er was iets heel bijzonders aan de hand wat tien dagen na de operatie pas zou blijken, maar tot die tijd had zij dus zogzegd blaaskanker en werd zij door oncologen behandeld in het AvL)  en lag op gegeven moment op de operatietafel.  De diagnose was invasieve solide blaaskanker, dus een in de blaaswand ingegroeide tumor.  De tumor was echter niet volledig door de blaaswand heen gegroeid en er waren vooralsnog geen uitzaaiingen. Zij had gekozen voor een ruggenprik ipv narcose, en de tumor zou via de plasbuis laag voor laag worden afgepeld en naar buiten gespoeld. En al naar gelang de snijranden zou ze daarna nogmaals geopereerd worden waarbij de blaas zou worden verwijderd en zij een stoma zou krijgen.  

Er gebeurden drie voorzeggingen door God, de eerste beschrijf ik niet, die houd ik voor mezelf, maar ik noem hem wel:

1) Twee weken vóórdat  mijn zus voor het eerst bloed ging plassen en naar de dokter ging en van daaruit direct door naar het ziekenhuis voor een echo, vroeg God mij in de geest of ik een "paranormale" ervaring WILDE.  Ik had mij namelijk daarvoor volledig afgesloten in de jaren daarvoor. Omdat de ervaringen die God wil geven met een soort opwekking (bij gebrek aan een accuraat woord gebruik ik dat maar) gepaard gaan en daarmee voor mij te onderscheiden zijn van andere invloeden, antwoordde ik "ja".  Hierop volgde enkele uren later een ervaring waarin ik mijn zus te zien kreeg, zij droeg in dat visioen bepaalde kleding (cremekleurige broek met cremekleurig tuniekje, iets wat zij kwa stijl zowel als kleur nooit droeg) en was gezond en wel en vrolijk. En uit de details van dit visioen, die ik voor dit deel dus voor mezelf houd, bleek dat zij hoe dan ook boven de situatie uit zou worden getild.

Twee weken later kwam het bericht per telefoon dat mijn zus die ochtend bloed had geplast, naar het ziekenhuis was geweest voor een echo en dat direct een solide blaastumor was geconstateerd. Familie in zak en as, en ik bleef maar opwekking ervaring en de ingeving dat het geen kanker was. Voor alle duidelijkheid: ik heb dit niet gezegd tegen mijn zus. Wel tegen mijn moeder, die in een week tijd vijf kilo afviel van spanning en verdriet om mijn zus.  Wel heb ik steeds  - omdat ze in arren moede waren en ons steeds opzochten - gezegd tegen zus en zwager dat het volgens mij met een sisser af ging lopen en dat ze er bovenop zou komen.

2j toen ze op de operatietafel lag, was ik thuis bij mijn (oude en zelf gebrekkig van gezondheid zijnde) moeder. Mijn zwager was bij mijn zus in het ziekenhuis. Op het tijdstip dat de operatie net begonnen was, kreeg ik wederom een visoen en een mededeling van God. Er was een tegenslag bij de operatie, het was even heel spannnd omdat er iets misging, maar er stond een hele schare engelen om de situatie heen en alles was onder controle van God en de engelen en het zou goedkomen. Wat ik er ook bij te weten kreeg, was dat de chirurgen nu toch maar hadden gewenst dat mijn zus onder narcose was geweest.  Ik zei nog niks tegen mijn moeder. Maar toen kwam er een bericht van zwager. Hij maakte zich zo'n zorgen omdat het zoveel langer duurde en de operatie allang klaar had moeten zijn. Toen vertelde ik mijn moeder wat ik had gezien en gehoord en dat zij zich geen zorgen hoefde te maken.   Enkele uren later dan verwacht kwam ze uit de operatie.  Bij het afschillen van de fumor was er buitensporig veel bloedverlies geweest wat men niet had verwacht en wat ook niet gebruikelijk was. Dit leverde veel vertraging op omdat het bloed het zicht van de chirurg op de tumor belemmerde. Men heeft ook in de andere arm een naald in moeten brengen waarmee men  steeds het HB-gehalte heeft moeten controleren, vanwege het bloedverlies.  Een bloedtransfusie leek noodzakelijk.  Uiteindelijk hoefde dit niet, omdat mijn zus voorafgaand aan de operatie een veel hoger HB gehalte moet hebben gehad dan gemiddeld normaal. Eerste wat de chirurg zei is "u bent zeker een vleeseter?"  Ja dus. Maar ook voor een vrouwelijke vleeseter had ze een torenhoog hb gehalte dat ongeveer 10 moet zijn geweest. Ze hoefde geen transfusie en kon op eigen kracht aansterken. Doordat ze niet onder narcose was, kreeg ze dus alles mee van deze spannende situatie, waardoor haar hartslag en bloeddruk torenhoog werden en zij haar daarvoor medicijnen moesten toedienen.

3)  Tien dagen na de operatie kwam de uitslag van de patholoog.  Men had met de handen in het haar gezeten wat dit nou toch kon zijn. Het was nameliijk geen kanker. Er was geen enkele kankercel te vinden. Wel trof men ontstekingscellen aan. Uiteindellijk heeft men met overzeese artsen contact gezocht om vast te stellen wat het was.  Het bleek een inflammatoire pseudotumor. Dit presenteert zich hetzelde als een kankertumor en is pas van kanker te onderscheiden na verwijdering door celonderzoek.  In Nederland had men zo'n pseudotumor  wel eens in de lever, de longen of de hersenen aangetroffen, maar nog nooit in de blaas.

4) enkele weken na dit hele gebeuren kwam mijn zus mij een cadeautje brengen. Een wit dekbedovertrek met geborduurde engelen erop.  Ik had haar evenwel niets verteld over de engelen die bij haar waren op de operatietafel toen het tegenzat en het bloedverlies optrad. Mijn moeder ook niet. 

5) mijn zus bleek toen ze naar het ziekenhuis ging en ook toen ze uit het ziekenhuis kwam, een cremkleurige broek en een cremekleurig tuniekje te dragen.  Exact zoals in het eerste visioen. Iets wat ze nooit droeg, niet kwa stijl en niet kwa kleur. Mijn zwager houdt namelijk niet van dergelijke vrouwenkleding. 

6) Grappig detail: mijn zus heet Karin. En nee, zij is niet de Karin die deze topic heeft gestart.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Karin en Gaitema,

Is het niet hetzelfde als -wanneer je sensitief bent- en je bidt, je een rust of tekst overvalt? Ik herken wel die rust en een voorstelling van Jezus, maar ik zie dat meer als; je noden of dankbaarheid in gebed brengen wat dan een bijna therapeutische werking heeft. Mijn voorstelling van Jezus is een beetje zoals Karin's avatar eruit ziet.:D Klopt waarschijnlijk voor geen meter, ik neem aan dat zijn uiterlijk was zoals meer mensen in het midden-oosten. Ik noem het ervaringen omdat er zoveel gelezen is in de Bijbel en je Jezus karakter daaruit herkend. Ook afbeeldingen van "Jezus'' laten je Hem "herkennen''. Heeft het ook met karakter te maken? De één noemt iets sneller bovennatuurlijk dan de ander.

@Gaitema,

Kijk jij tegen je vrouw op omdat ze visioenen heeft? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid