Spring naar bijdragen

Voorstelverhaaltje (+ wie wilt me helpen?)


Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Wat ik jammer vind is dat een aantal nu hard bezig is de tipoc starter af te schrikken.

Ze kan ook, wat ik vroeger gedaan heb, verschillende visies naast elkaar leggen. Kan ze zelf bepalen wat ze het meest bij de waarheid vind liggen.

Het enige wat ik doe is haar een goede bijbelstudie aanbieden. Het boekje waar mee gestart wordt is Wat leert de bijbel echt? 

Ze kan het al een beetje doorzien op jw.org

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei sjako:

Ze kan ook, wat ik vroeger gedaan heb, verschillende visies naast elkaar leggen. Kan ze zelf bepalen wat ze het meest bij de waarheid vind liggen.

Het enige wat ik doe is haar een goede bijbelstudie aanbieden. Het boekje waar mee gestart wordt is Wat leert de bijbel echt? 

Ze kan het al een beetje doorzien op jw.org

Neen, wat je doet is ten koste van een andere studie (waar je duidelijk niet eens snapt over wat het gaat, want de alpha-cursus wil meer zijn dan een bijbelstudie) je eigen studie promoten en als enige waarheid opleggen... Dat doe je constant op dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Wat ik jammer vind is dat een aantal nu hard bezig is de tipoc starter af te schrikken. Ik vind dat we best wat verantwoording mogen nemen en t gebruikelijke gezever buiten dit topic mogen houden en de TS wat opties aanbieden en dan hopen dat ze er op ingaat en hopelijk nog wat van zich laat horen.

Mee eens, Mystic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei ZENODotus:

en als enige waarheid opleggen..

Het zou raar zijn als ik er niet van overtuigd zou zijn dat het de waarheid is. Er is maar één waarheid anders is het geen waarheid. Denk daar maar eens over na.

7 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Maar waarom moet daar het woordje "echt" bij aan te pas komen?

Ik zou zeggen, volg ook eens zo'n cursus, dan weet je misschien wel waarom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij, en dan bedoel ik de atheisten op dit forum, hoeven helemaal niks te doen om mensen af te schrikken, dat doen jullie, en dan bedoel ik de gelovigen op dit forum, zelf wel :). ElenaT laat al vanaf 27 september niets meer van zich horen _:)_.

@ElenaT er zitten dus ook atheisten op dit forum die af en toe ergens een knuppel in een hoenderhok proberen te gooien, maar soms is dat niet eens nodig, als je begrijpt wat ik bedoel. Laat dat je vooral niet afschrikken, welkom *:} en ik hoop dat je vindt wat je zoekt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja, als ik Elena was en ik las dit zo door.... Termen als Sekte, belediging, ik ga je rapporteren. Het is niet direct uitnodigend en laat meer ruzie zien dan naastenliefde. Als je het hebt opgebracht om tot hier door te lezen Elena: ik zie dat je fascinerende interesses hebt: milieu, fotografie. Combineer dat en leef je uit in die passies!  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 26-9-2017 om 23:25 zei ElenaT:

Hey!

Ik heb me echt net vijf minuten geleden aangemeld dus ik dacht ik ga me even voorstellen :) 

Ik ben Tinka Elena en ben al een tijdje bij mezelf op zoek naar wat geloof voor mij zou kunnen betekenen. Ik ben niet gelovig opgevoed maar heb altijd geweten dat ik niet nergens in geloof zeg maar. Nu ik ouder word beginnen deze vragen steeds vaker in mijn hoofd rond te spoken en ik zou graag gelijkgestemde en christelijke jongeren ontmoeten (hier en in real life) die me meer kunnen vertellen over wat geloof voor hun betekend en me dingen kunnen uitleggen. Ik ben een (bijna) complete newbie dus ja hahaha. Ik ben wel eens als ik bij mijn tante logeerde mee geweest naar de kerk (toen ik jonger was) en vond het altijd heel fascinerend en zou graag nu ook een keer naar een kerk gaan bij mij in de buurt maar ik vind dit een beetje eng denk ik? Ik weet niet precies hoe alles gaat, ik ken er niemand enz. 

Nou ja dat is dus vooral waarom ik hier ben :). Verder hou ik heel erg van schrijven, yoga, fotografie en reizen. Ook ben ik veel bezig met het milieu (acties).

Als iemand vragen heeft of me verder wilt helpen zou ik heel blij zijn :D

Groetjes,

Tinka Elena

Hoi Tinka Elena,

Ik weet niet of je nog post, maar zo wel: mooi om te lezen dat je met geloof bezig bent en die kant van het leven wil ontdekken.

Kun je een paar (of één) concrete vragen bedenken waar je antwoord op zou willen?

Ik zie dat je ook op zoek bent naar contact in real life. Waar ergens woon je? En hoe oud ben je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid