Spring naar bijdragen

Hebben wij een onsterfelijke ziel?


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Hopper:

Het begeren naar een onvervulde toekomst houdt de mens in het veld van goed en kwaad.

In het Koninkrijk Gods ontmoeten de geliefden niet alleen elkaar, maar ook elkaar in elkaar.  Ik ga voor de Staten Vertaling.

Ook in de Statenvertaling staat Daniël 2. Heel Gods Woord draait om het heiligen van Gods Naam dmv Gods Koninkrijk. Het was Jezus voornaamste onderwerp. Eigenlijk heel ernstig dat dit door 1 verkeerd vertaald vers verbloemd wordt. Het is heel simpel eigenlijk. De hele Bijbel gaat over het verloren gaan van het Paradijs tot het herstel van Gods Koninkrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 255
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Feit is dat Gods Woord "Waarheid" is en als men dit niet voor waar aanvaardt dan kan men ook de opstanding van Christus loochenen en niet als een "feit" aanvaarden. Welnu in bovenstaande reacties

Heren heren heren. Nephesh en ruah, en psuche en pneuma zijn allemaal begrippen die afhankelijk van de auteur in de desbetreffende periode in de desbetreffende verzen een bepaalde betekenis hebben. Di

Als lid van de Goddeloze mensenmassa kan ik dit beamen.

10 uur geleden zei sjako:

Ook in de Statenvertaling staat Daniël 2. Heel Gods Woord draait om het heiligen van Gods Naam dmv Gods Koninkrijk. Het was Jezus voornaamste onderwerp. Eigenlijk heel ernstig dat dit door 1 verkeerd vertaald vers verbloemd wordt. Het is heel simpel eigenlijk. De hele Bijbel gaat over het verloren gaan van het Paradijs tot het herstel van Gods Koninkrijk.

In jouw optiek geldt dat. Voor anderen geldt iets anders. Onverenigbare standpunten, zoals Hopper eerder al aangaf. Leer het maar accepteren. Als je het niet ziet dan zie je het niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alles valt of staat met de vraag of de mens in zichzelf kijkt en zoekt of dat de mens naar buiten kijkt en zoekt.

Zo kan de leer van Jezus ook op twee manieren uitgelegd worden.  Soms is geloof een verzekeringspolis voor 'na de dood'.  Dan krijg je een plaatsje in welk hiernamaals dan ook wegens goed gedrag.

Wie de weg naar binnen gaat die kan er niet om heen dat Jezus gezegd heeft niet te oordelen, niet met een maat te meten.  Dat vergt nog heel wat zoeken en ondervinden voordat je het verschil begrijpt tussen een mening en een oordeel.  De kern van Jezus' leer is om je 'zelf' niet af te meten aan die van een ander.  Je moet er zelf de logica van inzien dat ik -Hopper- mijzelf niet mag afmeten aan 'slechte mensen'.  Ik word geen goed mens omdat er slechte mensen bestaan.  En ik word geen slecht mens omdat er goede mensen bestaan.

 

Waar Jezus naar verwijst -volgens mij dan- is het veld buiten goed en kwaad.  Dat is een puur geestelijke kwestie welke je natuurlijk dan nog wel even tijdens dit leven dient te volbrengen.  Dat veld buiten goed en kwaad dat is er.  En daarmee is de verbanning in Genesis ten einde gekomen.  Voor het individu dat Jezus' leer volbrengt.

 

Maar geloven in een hiernamaals mag ook hoor.  Ik kan echter iedereen verzekeren dat het er niet is.  Wat er dan wel is dien je zelf te ontdekken.  Ik noem het 'eeuwig nu'.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Flawless victory:

In jouw optiek geldt dat. Voor anderen geldt iets anders. Onverenigbare standpunten, zoals Hopper eerder al aangaf. Leer het maar accepteren. Als je het niet ziet dan zie je het niet. 

Natuurlijk moet je het zelf weten. Lees 2Kor 4 maar eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-8-2022 om 21:20 zei Hopper:

Maar geloven in een hiernamaals mag ook hoor.  Ik kan echter iedereen verzekeren dat het er niet is.  Wat er dan wel is dien je zelf te ontdekken.  Ik noem het 'eeuwig nu'.

Dag Hopper,

Het ‘eeuwig nu’ bestaat inderdaad en jij bevindt je daar nu in. Er was zoals ik begrijp echter ook een tijd dat jij je in het veld van ‘goed en kwaad’ bevond. Zo zijn er veel meer mensen die zich daar nu in bevinden, die echter niet meer terug kunnen naar de non-dualiteit. Die dus alleen maar voorwaarts kunnen gaan en niet meer terug naar binnen naar de Bron waar jij je Nu weer in bevindt en Nu uit put. En voor jou geldt daarbinnen dan: dood is dood.

Binnen de dualiteit in het veld van ‘goed en kwaad’ en niet meer terug naar de Bron kunnend, ontwikkelt men zich op een bepaald moment tot gelovige. Geloof is er zoals we weten in vele vormen. Voor een ieder is er echter beslist Hoop in Jezus Christus via Golgotha. Maar dat kan niet binnen één leven gerealiseerd worden. Daar zijn meerdere levens voor nodig, zoals ik zelf geconstateerd heb. Maar een ieder kan zich verzekerd weten van Eeuwig Leven binnen een Eeuwig Nu waar je je in het hiernamaals bewust van bent: de onsterfelijke ziel stelt ons daar uiteindelijk toe in staat.

bewerkt door Yours
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Yours:

Dag Hopper,

Het ‘eeuwig nu’ bestaat inderdaad en jij bevindt je daar nu in. Er was zoals ik begrijp echter ook een tijd dat jij je in het veld van ‘goed en kwaad’ bevond. Zo zijn er veel meer mensen die zich daar nu in bevinden, die echter niet meer terug kunnen naar de non-dualiteit. Die dus alleen maar voorwaarts kunnen gaan en niet meer terug naar binnen naar de Bron waar jij je Nu weer in bevindt en Nu uit put. En voor jou geldt daarbinnen dan: dood is dood.

Binnen de dualiteit in het veld van ‘goed en kwaad’ en niet meer terug naar de Bron kunnend, ontwikkelt men zich op een bepaald moment tot gelovige. Geloof is er zoals we weten in vele vormen. Voor een ieder is er echter beslist Hoop in Jezus Christus via Golgotha. Maar dat kan niet binnen één leven gerealiseerd worden. Daar zijn meerdere levens voor nodig, zoals ik zelf geconstateerd heb. Maar een ieder kan zich verzekerd weten van Eeuwig Leven binnen een Eeuwig Nu waar je je in het hiernamaals bewust van bent: de onsterfelijke ziel stelt ons daar uiteindelijk toe in staat.

Hallo Yours,

 

Ad 1. Tegenwoordigheid van geest (eeuwig nu) is een geheel ander 'hetzelve' dan de geest welke in de tijd leeft.  Het is de Adam geest welke moet sterven voordat de 'eniggeboren' geest kan intreden. 

Ad 2. Voor gelovigen kan er ook hoop zijn, maar om te sterven in Adam moet juist iedere hoop op een betere toekomst worden opgegeven.   Zoals ik het zie is houdt het geloof juist de hoop op een betere toekomst levend en daarmee ook de innerlijke begeerte welke kenmerkend is voor het bestaan in het veld van goed en kwaad.  Ik zie hier ook aan de gelovigen op dit forum hoe zij bezig zijn met het verleden (de Scheppingsact van ja/nee 6 dagen).

Het is de eigen geest welke geaard is in het verleden en gericht is op de toekomst welke opgegeven dient te worden: in Uw handen beveel ik mijn geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid