Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik denk dat deze casus het nut van ontzetting uit de ouderlijke macht en het drastisch inkorten van asielprocedures laat zien.

 

los daarvan ben ik voor volledig open zetten van de grenzen, mits in combinatie met afschaffen van uitkeringen. Anders toch maar gewoon de grenzen dicht voor dit soort migranten

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Flash Gordon

Ja, ik lees het ook, de moeder is schuldig aan het rekken en steeds weer opnieuw procederen. Heel menselijk en wanneer de Nederlandse wet je zoveel ruimte laat -de advocaten kennen de wegen- dan  probeer je het. En ik kan me niet voorstellen dat 9 jaar in een AZC een pretje is. Dus de weg terug is waarschijnlijk nog minder fijn.

Mijn eerste reactie was; "hoe kunnen ze dit doen''. Maar al de voors en tegens lezend begrijp ik dat het een moeilijke kwestie is. Ik ging ook bij mijzelf na; zou ik ook zoveel verontwaardiging gevoelt hebben als de kinderen niet zo goed geïntegreerd waren?

Met je eens dat de asielprocedures ingekort moeten worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het probleem is dat als je de voorwaarden verruimt, er altijd weer kinderen zullen zijn die net buiten de nieuwe grenzen vallen en ook weer schrijnende gevallen zijn. Waardoor je weer zielige verhalen in de media krijgt, mensen weer boos reageren op de door henzelf gekozen politici, en de grenzen nóg verder zouden moeten worden verruimt.
Maar ondertussen willen we natuurlijk wel weer een streng asielbeleid en mogen we ook weer niet zomaar alle vluchtelingen binnenlaten. Kortom, het volk zelf kan al vrij schizofreen zijn in dit soort dingen, dus wat kan de overheid anders dan gewoon handhaven wat alreeds afgesproken is?

Natuurlijk is dit een naar verhaal, maar de moeder wist al jaren van tevoren dat dit eraan zat te komen en ze koos er zelf voor om haar kinderen achter te laten. Ze had er volgens mij zelfs nog voor kunnen kiezen om direct met de kinderen naar Armenië te gaan, zodat de kinderen daar samen met haar konden opgroeien, maar ze liet het dus tot nu aankomen.
Het beste is dan dus inderdaad de asielprocedure flink verkorten en vereenvoudigen, zodat na bijvoorbeeld maximaal drie jaar het volstrekt duidelijk is of je mag blijven of moet vertrekken. Met de mogelijkheid van maximaal twee jaar verlenging bij rechterlijk besluit. En bij afwijzing dan geen gesoebat of eindeloze beroepsprocedures meer, maar gewoon vertrekken en anders vanaf vertrekdatum tot vertrek in detentie blijven.
En als je daarbij ook nog enige druk wil zetten achter overheden om die procedure inderdaad binnen de tijd af te ronden, dan kun je zelfs nog afspreken dat als na drie of vijf jaar de procedure nog niet afgerond is, de migrant dan automatisch een verblijfstatus krijgt. Maar dan moet je wel een jaarlijks quotum van binnen te laten asielzoekers instellen, om het werk hanteerbaar te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid