Spring naar bijdragen

Even 'opnieuw' voorstellen


Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

jaren terug heb ik mij al eens voorgesteld, maar door inactiviteit een flink aantal jaren niks meer gepost.
Nu weer terug van weggeweest
Ik ben Ton uit het prachtige Kampen 28 jaar oud en in het dagelijkse leven werk ik bij een olie maatschappij en tafeltennis ik competitie op een vrij hoog niveau en luister ik zeer veel heavy metal, veelal met een christelijke achtergrond. Ik beheer ook een pagina voor het organiseren van meetings + het delen van metal met een positieve boodschap https://www.facebook.com/ChristianmetalHorde/

Daarnaast lees ik graag boeken van C.S. Lewis en Tim Keller en geniet ik van flinke afstanden fietsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Lobke:

@MysticNetherlands, gelukkig het kan slechter. ;)

@Progton welkom terug op Credible. Ik herinner je nog uit de hyve tijd. Dus heavy metal is nog steeds je favoriete muziek.:)

Ja Kampen is mooi! Bijna net zo mooi als een klein stadje op 11 km afstand.

Jazeker, nog altijd diehard metal fan haha.
Hmm 11 km...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-8-2017 om 23:16 zei Lobke:

@MysticNetherlands, gelukkig het kan slechter. ;)

@Progton welkom terug op Credible. Ik herinner je nog uit de hyve tijd. Dus heavy metal is nog steeds je favoriete muziek.:)

Ja Kampen is mooi! Bijna net zo mooi als een klein stadje op 11 km afstand.

Zalk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
  • 3 years later...

Ik ben eigenlijk opnieuw een soort van weggeweest, in de loop van tijd is er eigenlijk niet zo heel veel veranderd. Alhoewel nu vader van Teun, mijn liefde voor snoeiharde muziek ter ere van God is er ook niet minder op geworden. Sterker nog mijn cd-kast bevat nu zo'n 90 procent uit christelijke metal, ik ben nog voorzichtiger geworden met teksten en eigenlijk wil ik niets anders dan die muziek luisteren die ter ere van Hem is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-12-2020 om 11:11 zei Progton:

Ik ben eigenlijk opnieuw een soort van weggeweest, in de loop van tijd is er eigenlijk niet zo heel veel veranderd. Alhoewel nu vader van Teun, mijn liefde voor snoeiharde muziek ter ere van God is er ook niet minder op geworden. Sterker nog mijn cd-kast bevat nu zo'n 90 procent uit christelijke metal, ik ben nog voorzichtiger geworden met teksten en eigenlijk wil ik niets anders dan die muziek luisteren die ter ere van Hem is.

Dat  klopt niet helemaal.  Je luistert naar metal omdat je die muzieksoort zelf mooi vind. Niet omdat de teksten je aanstaan,  want dan had je ook wel naar andere muziek geluisterd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat  klopt niet helemaal.  Je luistert naar metal omdat je die muzieksoort zelf mooi vind. Niet omdat de teksten je aanstaan,  want dan had je ook wel naar andere muziek geluisterd. 

Ik vind heavy metal mooi, maar met zo'n boodschap heeft het voor mij nog meer waarde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Progton:

Ik vind heavy metal mooi, maar met zo'n boodschap heeft het voor mij nog meer waarde. 

Dat is heel opmerkelijk. Heavy metal heeft vanaf het ontstaan al een inslag waarbij men zich juist wilde afzetten tegen het geloof .
Dat blijkt al uit de namen van bands uit de begintijd: Black Sabbath, Judas Priest en albumtitels als 'Number of the Beast' van Iron Maiden (waar ik vroeger ook fan van was, nu nog wel maar ik heb er geen posters van op mijn kamer). 

Je omarmt een muziekstijl die met name werd en wordt gebruikt om tegen religie aan te schoppen. 
Dat is toch in alle redelijkheid niet te rijmen met "ik wil met name naar muziek luisteren die ter ere van Hem is".

  
 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is heel opmerkelijk. Heavy metal heeft vanaf het ontstaan al een inslag waarbij men zich juist wilde afzetten tegen het geloof .
Dat blijkt al uit de namen van bands uit de begintijd: Black Sabbath, Judas Priest en albumtitels als 'Number of the Beast' van Iron Maiden (waar ik vroeger ook fan van was, nu nog wel maar ik heb er geen posters van op mijn kamer). 

Je omarmt een muziekstijl die met name werd en wordt gebruikt tegen religie aan te schoppen. 
Dat is toch in alle redelijkheid niet te rijmen met "ik wil met name naar muziek luisteren die ter ere van Hem is".

  
 

Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben het er niet mee eens. Een muziek stijl aan zich hangt geen ideologie aan dat is kunst, de songwriters van die bands die jij noemt hebben besloten om tegen de religie aan te schoppen, overigens heeft Black Sabbath en later ook Iron Maiden zelfs wat positievere teksten geschreven over het geloof. De drummer is een gelovig man tegenwoordig.
Lichtelijk hetzelfde kolder argument krijg ik vaak van mede broeders of zusters naar mijn hoofd geslingerd, het is lawaai en dat is satanisch.  Vind het persoonlijk fascinerend dat vele medebroeders/zusters wel naar top 40 muziek luisteren of andere populaire muziek zonder zich in de teksten te verdiepen, en dan wel het luisteren van metal met christelijke teksten veroordelen..

Dus metal muziek is wel ter ere van Hem als de songwriters vanuit hun geloof lyrics schrijven. Gelukkig zijn er genoeg bands in de christelijke scene, en ik zet me er al jaren voor in om ze te promoten. Er is al genoeg duisternis, mag wel wat Lichter worden
 

bewerkt door Progton
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Progton:

Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben het er niet mee eens. Een muziek stijl aan zich hangt geen ideologie aan dat is kunst, de songwriters van die bands die jij noemt hebben besloten om tegen de religie aan te schoppen, overigens heeft Black Sabbath en later ook Iron Maiden zelfs wat positievere teksten geschreven over het geloof. De drummer is een gelovig man tegenwoordig.
Lichtelijk hetzelfde kolder argument krijg ik vaak van mede broeders of zusters naar mijn hoofd geslingerd, het is lawaai en dat is satanisch.  Vind het persoonlijk fascinerend dat vele medebroeders/zusters wel naar top 40 muziek luisteren of andere populaire muziek zonder zich in de teksten te verdiepen, en dan wel het luisteren van metal met christelijke teksten veroordelen..

Dus metal muziek is wel ter ere van Hem als de songwriters vanuit hun geloof lyrics schrijven. Gelukkig zijn er genoeg bands in de christelijke scene, en ik zet me er al jaren voor in om ze te promoten. Er is al genoeg duisternis, mag wel wat Lichter worden
 

Een muziekstijl op zich hangt inderdaad geen ideologie aan, dat is duidelijk.
Muziekstijlen ontstaan echter wel uit een bepaalde gedachte of in een bepaalde groep.
Zo heeft rhytm and blues gospel roots in de Afro-Amerikaanse bevolking.
Je kunt als blanke dus wel een R&B song gaan schrijven waarin je treurt over de teloorgang van Zwarte Piet, maar dat is dan wel 'kolderlijk', zoals jij dat omschrijft.
Op dezelfde manier is dat het geval met christelijke teksten op heavy metal muziek. 

Persoonlijk vind ik het fascinerend dat als jij wordt gewezen op het satanische karakter en oorsprong van heavy metal, je verwijst naar top muziek in plaats van de anti-religieuze oorsprong van heavy metal onder ogen te zien.

 

  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Een muziekstijl op zich hangt inderdaad geen ideologie aan, dat is duidelijk.
Muziekstijlen ontstaan echter wel uit een bepaalde gedachte of in een bepaalde groep.
Zo heeft rhytm and blues gospel roots in de Afro-Amerikaanse bevolking.
Je kunt als blanke dus wel een R&B song gaan schrijven waarin je treurt over de teloorgang van Zwarte Piet, maar dat is dan wel 'kolderlijk', zoals jij dat omschrijft.
Op dezelfde manier is dat het geval met christelijke teksten op heavy metal muziek. 

Persoonlijk vind ik het fascinerend dat als jij wordt gewezen op het satanische karakter en oorsprong van heavy metal, je verwijst naar top muziek in plaats van de anti-religieuze oorsprong van heavy metal onder ogen te zien.

 

  

Een muziekstijl hangt geen ideologie aan daar zijn we het dan over eens, maar nu heb je het over de oorsprong of het ontstaan van een genre, dat heeft niet iets te maken met wat de songwriters er voor teksten mee geven. Het ontstaan van het muziekgenre metal komt voort uit de hardrock vermoedelijk Black Sabbath die de eerste grondtonen heeft gelegd, het ontstaan van metal met christelijke teksten komt voort uit de teksten die worden geschreven door de songwriters. Daar heeft een ontstaansgeschiedenis van een genre geen invloed op. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik mijn grootste hobby en enthousiasme voor geloof altijd zal blijven verdedigen. 
Wat trouwens wel lichtelijk ironisch is, de eerste christelijk geïnspireerde rock of hardrock artiesten zijn Leviticus en Jerusalem uit Zweden, beide stammen al uit eind jaren 70, Jerusalem al uit 1975, is maar een jaar of 5 later dan Black Sabbath.. Al vrij gauw kwam er dus al een soort tegenhanger. Ik wil trouwens ook nog eens benadrukken dat Black Sabbath ook wel pro christelijke songs heeft geschreven



 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid