Spring naar bijdragen

Werknemers krijgen chip geïmplanteerd, uw mening?


Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is mooi. Maar wat heeft het met een chip implanteren te maken ?

Die chip is maar één van de vele technologische snufjes die kunnen helpen, zo bestaat ook het idee om die chip te gebruiken om onze gezondheidstoestand te monitoren. Weet echter niet of je dat zelf zou overwegen, niet iedereen wil dat blijkbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En daarmee komt de tovenaarsoorlog tegen Zweinstein tot z'n einde. - JK Rowling

Onder geen beding. Ik voel absoluut niet de behoefte om onderdeel uit te maken van een macro organisme waarin de mens gereduceerd is tot een cel.

2 uur geleden zei Willempie:

Ik kan alleen voor mezelf spreken. In mijn geval zal het te maken hebben met het feit dat ik, blijkbaar in tegenstelling met anderen, in complotten geloof. De geschiedenisboeken staan trouwens bol van de complotten. Denk jij dat die nu geen enkele rol meer spelen? 

 

 

 

Natuurlijk wel, maar voor de meeste complottheorieën (zo jij er ook een aantal noemde volgens mij, en waar ik op reageerde, over Rothschildt, Kennedy etc) zijn nauwelijks bewijs. Men roept maar wat, 'gestaaft' door echte foto's en sluw gemengd met echte feiten. En dan staat het opeens als een heus artikel op i internet. En dan heeft t opeens een zekere overtuigingskracht, neemt met t over. En zo is de complottheorie geboren.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei TTC:

Die chip is maar één van de vele technologische snufjes die kunnen helpen, zo bestaat ook het idee om die chip te gebruiken om onze gezondheidstoestand te monitoren. Weet echter niet of je dat zelf zou overwegen, niet iedereen wil dat blijkbaar.

Ik begin het idee te krijgen dat je geen idee hebt waar het over gaat. Ik denk dat iedereen met een ingebouwde pacemaker maar al te blij is met dat chippie in zijn lichaam. Zelf gebruik ik de technologie altijd bij mijn trainingen om mijn hartslag te monitoren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Ik begin het idee te krijgen dat je geen idee hebt waar het over gaat. Ik denk dat iedereen met een ingebouwde pacemaker maar al te blij is met dat chippie in zijn lichaam. Zelf gebruik ik de technologie altijd bij mijn trainingen om mijn hartslag te monitoren.

Praktischer ter duiding, zou je bv willen weten dat je binnen drie jaar kanker zal krijgen? Ook die info kan men je vandaag al geven, ik weet zelf niet of ik dat wel wil weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Praktischer ter duiding, zou je bv willen weten dat je binnen drie jaar kanker zal krijgen? Ook die info kan men je vandaag al geven, ik weet zelf niet of ik dat wel wil weten.

Wel bij de zaak blijven. Dat kun je met zo'n chip niet meten. Daar zijn andere onderzoeken voor. Overigens kan geen arts ter wereld je vertellen wanneer je precies kanker gaat krijgen. Hooguit welk risico je loopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Wel bij de zaak blijven. Dat kun je met zo'n chip niet meten. Daar zijn andere onderzoeken voor.

Zeer zeker, de technologische revolutie schrijdt wel met een immense vaart verder, weldra misschien via een chip. Maar toch, zou je dat zelf willen weten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een vreemde vraag, want het is technologisch gezien niet mogelijk om precies te bepalen wanneer iemand kanker krijgt.  Maar stel dat, dan zou ik dat uiteraard willen weten. Dan kun je er immers wat aan doen. Jij wil dat niet weten en er mee overvallen worden? Erg vreemd hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Een vreemde vraag, want het is technologisch gezien niet mogelijk om precies te bepalen wanneer iemand kanker krijgt.  Maar stel dat, dan zou ik dat uiteraard willen weten. Dan kun je er immers wat aan doen. Jij wil dat niet weten en er mee overvallen worden? Erg vreemd hoor.

Dan zou je genmanipulatie ook wel een goed idee vinden, neem ik aan. Naar wat voor wereld evolueren we dan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei MysticNetherlands:

Natuurlijk wel, maar voor de meeste complottheorieën (zo jij er ook een aantal noemde volgens mij, en waar ik op reageerde, over Rothschildt, Kennedy etc) zijn nauwelijks bewijs. Men roept maar wat, 'gestaaft' door echte foto's en sluw gemengd met echte feiten. En dan staat het opeens als een heus artikel op i internet. En dan heeft t opeens een zekere overtuigingskracht, neemt met t over. En zo is de complottheorie geboren.

 

Internet is inderdaad een zeer dubieuze bron van kennis geworden. Er zwerft misschien wel vele malen meer desinformatie als informatie op rond. Maar ik las er al over voordat internet bestond. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Oh ik hoor. Maar de voorbeelden die jij (?) noemde zijn eerder fabeltjes dan werkelijkheid.

Dat zou kunnen. Het zou ook kunnen dat we nog steeds te goedgelovig zijn omdat we ons gewoon niet kunnen voorstellen dat mensen tot zulks in staat zijn. Enfin, de tijd zal het leren (en heeft het eigenlijk ook al geleerd). Na Auschwitz maakt niemand mij meer wijs dat de boosheid van mensen grenzen kent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MysticNetherlands:

Boosheid van mensen hoef je mij helaas niet van te overtuigen. Maar de Rothschilds en Kennedy's etc is imho echt complete onzin van mensen die niet snappen hoe het wél zit. 

Nee, dat snappen en weten we inderdaad niet. Zoals we zo ontzettend veel nog niet snappen en weten. Dat ben ik volledig met je eens. Daarnaast bestaat ook nog eens het niet te onderschatten gevaar dat we de schuld op de verkeerde mensen gaan afschuiven. We hebben al gezien waar dat toe kan leiden. Veel nuttiger is het om het (potentiële) kwaad in onszelf te herkennen en dan kom ik toch weer terug op de Bijbelse boodschap dat ons hart en ons denken vernieuwd moet worden door de Geest van God (wedergeboorte). Zolang we zelf blijven knutselen blijft vooruitgang vooral een vernislaagje dat geen enkele garantie biedt dat we op een cruciaal moment ons niet als duivels gaan gedragen. Maar die boodschap is absoluut niet fatalistisch en ontheft ons niet om onrecht te bestrijden waar wij kunnen. Velen doen dat op kleine en onopvallende schaal en anderen worden door God geroepen en toegerust om het groter aan te pakken. Voorbeelden te over maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Nee, dat snappen en weten we inderdaad niet. Zoals we zo ontzettend veel nog niet snappen en weten. Dat ben ik volledig met je eens. Daarnaast bestaat ook nog eens het niet te onderschatten gevaar dat we de schuld op de verkeerde mensen gaan afschuiven. We hebben al gezien waar dat toe kan leiden. Veel nuttiger is het om het (potentiële) kwaad in onszelf te herkennen en dan kom ik toch weer terug op de Bijbelse boodschap dat ons hart en ons denken vernieuwd moet worden door de Geest van God (wedergeboorte). Zolang we zelf blijven knutselen blijft vooruitgang vooral een vernislaagje dat geen enkele garantie biedt dat we op een cruciaal moment ons niet als duivels gaan gedragen. Maar die boodschap is absoluut niet fatalistisch en ontheft ons niet om onrecht te bestrijden waar wij kunnen. Velen doen dat op kleine en onopvallende schaal en anderen worden door God geroepen en toegerust om het groter aan te pakken. Voorbeelden te over maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

Waarom hang jij dan toch complottheorien aan inzake Kennedy, Rothschild etc ? :? Of was jij dat niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Waarom hang jij dan toch complottheorien aan inzake Kennedy, Rothschild etc ? :? Of was jij dat niet?

Volgens mij heb ik geen namen van personen genoemd maar corrigeer me alsjeblieft als dat wel zo mocht zijn. Dan trek ik dat onmiddellijk terug en ga op m'n knieën om God om vergeving te vragen dat ik één of meerdere van Zijn schepselen belaster.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Hoe zit het dan écht?

Volgens mij (en natuurlijk vele anderen) een reële mogelijkheid, die ook wordt bevestigd in de Bijbel (maar ook andere geschriften):

1. De satan bestaat echt als een entiteit.

2. Zijn hoofddoel is heerschappij.

3. Er zijn daadwerkelijk mensen die de satan verkiezen boven de Schepper van hemel en aarde.

4. Er zijn daadwerkelijk mensen die letterlijk hun ziel verkopen aan de satan, in ruil voor macht, roem, rijkdom en andere korte termijnzaken.

5. De satan zal voor een zeer korte tijd (gedeeltelijk) in zijn doel slagen. Dat kan overigens pas nadat "de weerhouder" is weggenomen. 

6. Er bestaan zeer machtige mensen die aan dat plan meewerken, sommigen willens en wetens maar velen ook volkomen onwetend en vaak zelfs met idealistische motieven.

7. Zodra die heerschappij is aangebroken wordt de essentie en het uiteindelijke resultaat van het eten van de boom der kennis van goed en kwaad ook voor alle mensen duidelijk.

8. Vele mensen (volgens de Bijbel een ontelbare schare) zullen zich dan van de satan afkeren en God gaan zoeken en dienen.

9. Daarbij worden ze krachtig bijgestaan en onderwezen door 144.000 Israëliërs, 12.000 per stam, de eerstelingen uit het volk Israël die God's bedoeling met dat volk dus zullen gaan uitvoeren. Die mensen worden dus evangelisten en leraren.

10. Ze worden eveneens krachtig bijgestaan door twee heel bijzondere getuigen in Jeruzalem die maling hebben aan de nieuwe machthebber(s) en ze krachtig zullen weerstaan.

11. Na een korte tijd worden deze machthebbers door Jezus zelf verslagen, als hij terugkomt om deze aarde voor de totale ondergang te behoeden.

12. Daarna breek een tijdperk aan dat duizend jaar duurt en een herstel van het paradijs is.

13. Na die duizend jaar moet de satan weer even losgelaten worden waarna zal blijken dat er zelfs dan nog mensen zijn die God en Zijn schepping ondanks alles gewoon blijven haten.

14. God verslaat die onverbeterlijke vijanden van Hem finaal en voor altijd en schept een nieuwe aarde en een nieuwe hemel waar voor onverbeterlijke vijanden van het leven geen plaats meer zal zijn.

Verre van compleet, fragmentarisch en kort door de bocht maar misschien helpt het enigszins. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Volgens mij heb ik geen namen van personen genoemd maar corrigeer me alsjeblieft als dat wel zo mocht zijn. Dan trek ik dat onmiddellijk terug en ga op m'n knieën om God om vergeving te vragen dat ik één of meerdere van Zijn schepselen belaster.

Sorry Willempie, even gezocht, het was Gaitema. Ik bied mijn nederige excuses aan :P 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Willempie:

Volgens mij (en natuurlijk vele anderen) een reële mogelijkheid, die ook wordt bevestigd in de Bijbel (maar ook andere geschriften):

  1. De satan bestaat echt als een entiteit.
  2. Zijn hoofddoel is heerschappij.
  3. Er zijn daadwerkelijk mensen die de satan verkiezen boven de Schepper van hemel en aarde.
  4. Er zijn daadwerkelijk mensen die letterlijk hun ziel verkopen aan de satan, in ruil voor macht, roem, rijkdom en andere korte termijnzaken.
  5. De satan zal voor een zeer korte tijd (gedeeltelijk) in zijn doel slagen. Dat kan overigens pas nadat "de weerhouder" is weggenomen. 
  6. Er bestaan zeer machtige mensen die aan dat plan meewerken, sommigen willens en wetens maar velen ook volkomen onwetend en vaak zelfs met idealistische motieven.
  7. Zodra die heerschappij is aangebroken wordt de essentie en het uiteindelijke resultaat van het eten van de boom der kennis van goed en kwaad ook voor alle mensen duidelijk.
  8. Vele mensen (volgens de Bijbel een ontelbare schare) zullen zich dan van de satan afkeren en God gaan zoeken en dienen.
  9. Daarbij worden ze krachtig bijgestaan en onderwezen door 144.000 Israëliërs, 12.000 per stam, de eerstelingen uit het volk Israël die God's bedoeling met dat volk dus zullen gaan uitvoeren. Die mensen worden dus evangelisten en leraren.
  10. Ze worden eveneens krachtig bijgestaan door twee heel bijzondere getuigen in Jeruzalem die maling hebben aan de nieuwe machthebber(s) en ze krachtig zullen weerstaan.
  11. Na een korte tijd worden deze machthebbers door Jezus zelf verslagen, als hij terugkomt om deze aarde voor de totale ondergang te behoeden.
  12. Daarna breek een tijdperk aan dat duizend jaar duurt en een herstel van het paradijs is.
  13. Na die duizend jaar moet de satan weer even losgelaten worden waarna zal blijken dat er zelfs dan nog mensen zijn die God en Zijn schepping ondanks alles gewoon blijven haten.
  14. God verslaat die onverbeterlijke vijanden van Hem finaal en voor altijd en schept een nieuwe aarde en een nieuwe hemel waar voor onverbeterlijke vijanden van het leven geen plaats meer zal zijn.

Verre van compleet, fragmentarisch en kort door de bocht maar misschien helpt het enigszins. 

Meer dan interessante reflecties, m'n aandacht ging vrijwel onmiddellijk naar 'de weerhouder'. Wat bedoel je hier precies mee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Meer dan interessante reflecties, m'n aandacht ging vrijwel onmiddellijk naar 'de weerhouder'. Wat bedoel je hier precies mee?

De juiste vraag zou zijn wat de Bijbel daarmee bedoelt. Ik denk dan dat het kwaad zich niet ten volle kan openbaren en ontvouwen zolang er nog een biddende en strijdende Kerk bestaat. Met die Kerk bedoel ik niet een bepaald genootschap maar wat ook wel in de bijbel wordt aangeduid als het universele lichaam van Jezus, dat bestaat uit allen die Hem liefhebben en volgen. Ik verwacht dan ook dat dat lichaam tijdelijk van de aarde zal worden weggenomen om met Jezus te zijn en samen met Hem weer terug te komen. Dit idee wordt ook wel aangeduid met de term "opname".  De satan zal niet tot de door hem gewenste heerschappij kunnen komen zolang die biddende Kerk nog op deze aarde aanwezig is. Zelfs ik, een klein en miezerig mannetje, kan die satan al op allerlei manieren verslaan en dwarsbomen. Zelfs ik moet dus tijdelijk weg. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Willempie:

5. De satan zal voor een zeer korte tijd (gedeeltelijk) in zijn doel slagen. Dat kan overigens pas nadat "de weerhouder" is weggenomen. 

Misschien interessant om gelezen te hebben?

Dus de Heilige Geest is de weerhouder van de geheime kracht van wetteloosheid, en zal dat blijven doen totdat Hij wordt weggenomen. Alles bij elkaar genomen, geloof ik dat de Bijbel overtuigende argumenten heeft ter ondersteuning van de Heilige Geest als de weerhouder. Paulus schreef het in 2 Thessalonicenzen. U kunt de voetstappen van de Messias bijna horen. (bron)

7 minuten geleden zei Willempie:

De juiste vraag zou zijn wat de Bijbel daarmee bedoelt. Ik denk dan dat het kwaad zich niet ten volle kan openbaren en ontvouwen zolang er nog een biddende en strijdende Kerk bestaat. Met die Kerk bedoel ik niet een bepaald genootschap maar wat ook wel in de bijbel wordt aangeduid als het universele lichaam van Jezus, dat bestaat uit allen die Hem liefhebben en volgen. Ik verwacht dan ook dat dat lichaam tijdelijk van de aarde zal worden weggenomen om met Jezus te zijn en samen met Hem weer terug te komen. Dit idee wordt ook wel aangeduid met de term "opname".  De satan zal niet tot de door hem gewenste heerschappij kunnen komen zolang die biddende Kerk nog op deze aarde aanwezig is. Zelfs ik, een klein en miezerig mannetje kan die satan al op allerlei manieren verslaan en dwarsbomen. Zelfs ik moet dus tijdelijk weg.

Om voeling te houden met het topic, zoals we weten is een entiteit een in het leven geroepen organisme met bepaalde qualia. Voor de entiteit Satan geldt het streven naar heerschappij middels bedrog en list. Zouden we dan ook mogen stellen dat Satan daartoe bestemd is, als ware het een acteur in het levensspel zoals we het ervaren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid