Spring naar bijdragen

Werknemers krijgen chip geïmplanteerd, uw mening?


Aanbevolen berichten

Vandaag kreeg ik onderstaand bericht aangeboden, hoe denken jullie hierover?

Het moet een spannende tijd zijn voor de werknemers van Three Ship Market. Aanstaande dinsdag krijgen ze een chip geïmplanteerd. Met de chip kun je het bedrijf binnen en krijg je toegang tot computers, printers, en kopieermachines. Ook kunnen de werknemers ermee afrekenen in de kantine en in de 'micromarkt' die daarbinnen is gevestigd. De chip wordt binnen enkele seconden onder de huid geïmplanteerd en op basis van vrijwilligheid aan de werknemers aangeboden. Todd Westby, directeur van het detailhandelsbedrijf met kiosken over de hele VS, denkt dat het gebruik van een geïmplanteerde microchip onafwendbaar is. "We voorzien dat deze technologie gebruikt wordt om alles te bedienen, van aankopen doen in een winkeltje in de kantine tot het opslaan van medische en andere gezondheidsinformatie. Uiteindelijk zal dit de standaard worden, zodat je het ook kunt gebruiken als je paspoort, openbaar vervoerkaart en voor alle aankopen." Uiteraard is er veel ophef ontstaan over de chip. "Zou jij je werkgever je laten microchippen?", vroeg FoxNews dinsdag aan haar kijkers. Een van hen, Jay Oaks, reageerde stellig: "Als ze een chip onder mijn huid willen plaatsen, zullen ze een arrestatieteam moeten meenemen." En zo zullen de meesten erover denken. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

En daarmee komt de tovenaarsoorlog tegen Zweinstein tot z'n einde. - JK Rowling

Onder geen beding. Ik voel absoluut niet de behoefte om onderdeel uit te maken van een macro organisme waarin de mens gereduceerd is tot een cel.

Zolang het op vrijwillige basis gebeurd heb ik er geen problemen mee. Wordt het verplicht dan wordt het al een zeer onaangename aantasting van de soevereiniteit.

Zelf heb ik er geen behoefte aan. Zeker niet als de technologie aan 1 bedrijf is gekoppeld en niet open source is. Ik zit in de detachering en wissel nogal vaak van opdrachtgever, stel je voor dat die allen hun eigen chip willen implanteren dan zit je straks vol met chipjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Thorgrem:

Zolang het op vrijwillige basis gebeurd heb ik er geen problemen mee. Wordt het verplicht dan wordt het al een zeer onaangename aantasting van de soevereiniteit. Zelf heb ik er geen behoefte aan. Zeker niet als de technologie aan 1 bedrijf is gekoppeld en niet open source is. Ik zit in de detachering en wissel nogal vaak van opdrachtgever, stel je voor dat die allen hun eigen chip willen implanteren dan zit je straks vol met chipjes.

Ik neem aan dat die chips vanop afstand wel geherprogrammeerd kunnen worden, of in ieder geval kan zoiets wel verwacht worden in de toekomst.

24 minuten geleden zei vredestichter:

En werkgevers ook ??

Uiteraard, anders kunnen ze hun bedrijf niet binnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Het teken van het beest!!!

Hier wordt inderdaad al vele jaren voor gewaarschuwd maar tot voorkort deden de meeste mensen er een beetje lacherig over. Maar we gaan onmiskenbaar een bepaalde richting op die eigenlijk al feilloos in de Bijbel voorzegd wordt. Zelf houdt ik het met argusogen in de gaten maar vrees heb ik niet sinds ik volkomen op onze hemelse Vader vertrouw. "Wat kan een mens mij aandoen?" Helemaal niets. De zonde moet eerst in al zijn vuilheid en slechtheid voor ieder mens duidelijk aan het licht komen (ja, ook o.a. onze volkomen respectloze en wrede houding t.o.v. van dieren) voordat er een finale oplossing kan komen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites

De vraag is waarom men een chip moet laten implanteren en een normale toegangspas of armbandje niet voldoende is. De kwestie is namelijk wel dat een chip niet elke dag na werk eruit gehaald kan worden. Het zit daar in je lichaam, dag in dag uit, ook tijdens vakanties. Natuurlijk zal het zijn gemakken geven; pasjes of armbandjes kun je immers vergeten en die zijn ook meer onderhevig aan slijtage. Maar een chip kan een zekere mate van controle geven die op de langere termijn zeer ongewenst kan zijn.

Ongetwijfeld zal deze werkgever de chip met de beste bedoelingen introduceren en zal de chip echt vrijwillig zijn. Maar wat zal de volgende werkgever doen? Of wat zullen andere bedrijven doen? Er zijn al pasjes die tijdens het werk elke vijf minuten een positie-signaal afgeven, zodat de werkgever precies kan volgen waar elke werknemer op elk moment is. Dat kan verstandig zijn om te controleren of werknemers bepaalde veiligheidsprocedures op vastgestelde locaties wel voldoende naleven, of ze wel voldoende pauzeren, etc. Maar het kan natuurlijk ook een keihard controlemechanisme worden.

In landen als Amerika is er daarbij veel minder bescherming voor werknemers en hun privacy en kunnen werkgevers daardoor veel meer eisen stellen aan de leefwijze van haar werknemers buiten het werk om. Zo zijn er bedrijven waar je thuis in het weekend niet mag drinken, op straffe van ontslag, en mogen werkgevers veel ingrijpender hun werknemers bespioneren en controleren dan hier in Nederland. Zo'n chip kan daartoe dan nog veel meer mogelijkheden bieden, want waarom zou het functioneren van de chip zich beperken tot de werkvloer?

Daarbij kan vrijwilligheid ook relatief worden. Social media zijn immers ook vrijwillig, maar worden toch steeds noodzakelijker voor het netwerken en voor steeds meer werkzaamheden. Mensen die daar niet aan deelnemen, zullen dus op steeds meer gebieden buiten de boot vallen. En bedrijven kunnen toch enige druk leggen op werknemers die zo'n chip niet willen, door bijvoorbeeld hen bepaalde functies, priviléges of promoties te onthouden, door hun lonen niet te laten stijgen, of door hen als eerste te ontslaan bij ontslagronden (in veel landen is er geen strikte ontslagregeling daarvoor).

Het lijkt mij daarom niet gezond om dag en nacht als het ware geboeid te zijn aan je werknemer. En misschien wel aan meer, als ook overheden, marketeers en social media interesse zullen tonen in de functies van zo'n chip. Het moet mijns inziens altijd mogelijk zijn om bij tijd en wijle volstrekt onzichtbaar en werkelijk alleen te zijn. En schending van het lichaam, hoe klein ook, mag nooit op welke wijze ook afgedwongen worden. De introductie van zo'n chip zou dan dus wel gepaard moeten gaan met strenge, waar nodig internationale wetten en regels omtrent veiligheid, privacy en mensenrechten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap niet dat christenen hier zo'n probleem mee hebben. Vul voor Todd Westby de naam God in, en je hebt in principe geen verschil met het uitgangspunt dat God nu eenmaal redding biedt, en het aan de mensen zelf ligt als ze nee zeggen.

Maar nu is het een chip in plaats van redding, en nu  vinden we ineens dat mensen het recht moeten hebben om te weigeren? Dat vind ik vreemd. Gelijke monniken, gelijke kappen. Als je net als ik vind dat de mensen het recht moeten hebben om de chip te weigeren, dan ook als het gaat om een aangeboden geloof. Zonder consequenties en zonder dat je die mensen naderhand iets kwalijk neemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik snap niet dat christenen hier zo'n probleem mee hebben. Vul voor Todd Westby de naam God in, en je hebt in principe geen verschil met het uitgangspunt dat God nu eenmaal redding biedt, en het aan de mensen zelf ligt als ze nee zeggen.

Maar nu is het een chip in plaats van redding, en nu  vinden we ineens dat mensen het recht moeten hebben om te weigeren? Dat vind ik vreemd. Gelijke monniken, gelijke kappen. Als je net als ik vind dat de mensen het recht moeten hebben om de chip te weigeren, dan ook als het gaat om een aangeboden geloof. Zonder consequenties en zonder dat je die mensen naderhand iets kwalijk neemt.

Dat mensen er moeite mee hebben is echt niet voorbehouden aan christenen. Op Tweakers zal denk ik de meerderheid ook ernstig tegen zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik snap niet dat christenen hier zo'n probleem mee hebben. Vul voor Todd Westby de naam God in, en je hebt in principe geen verschil met het uitgangspunt dat God nu eenmaal redding biedt, en het aan de mensen zelf ligt als ze nee zeggen.

Maar nu is het een chip in plaats van redding, en nu  vinden we ineens dat mensen het recht moeten hebben om te weigeren? Dat vind ik vreemd. Gelijke monniken, gelijke kappen. Als je net als ik vind dat de mensen het recht moeten hebben om de chip te weigeren, dan ook als het gaat om een aangeboden geloof. Zonder consequenties en zonder dat je die mensen naderhand iets kwalijk neemt.

Volgens mij heb ik hier een bericht geschreven zonder enig christelijk tegenargument. En het zullen, zoals Thorgrem terecht al aangeeft, zéker niet enkel christenen zijn die met zorgen dergelijke ontwikkelingen aanzien. De discussie rondom zo'n chip framen als exclusief christelijk lijkt mij dan ook geen recht doen daaraan. Daarbij dwingt niemand je hier christen te worden, dus dat argument vervalt sowieso al.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Lobke:

Ik heb al moeite met de aanhef. Werknemers krijgen chip geïmplanteerd. Alleen werknemers? Ik moet teveel denken aan; The Hunger Games .;(

De mensen die hieraan meewerken worden uiteindelijk ook zelf slachtoffer van "het systeem". Ik heb hier al verschillende voorbeelden van meegemaakt/waargenomen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even Googlende lijkt het erop dat het Nederlandse artikel de bedrijfsnaam verkeerd vermeldt.

Er is te vinden dat het vermoedelijk gaat om Three Square Market.

Zie bijvoorbeeld http://www.snopes.com/three-square-market-microchip/

 

In het Nederlandse artikel lijkt het ook of het verplicht is voor de werknemers, maar in het bovenvermelde artikel staat:

The company is also offering its workers a wristband with a RFID microchip attached to it, “for employees interested in the technology, but not the implant…”

 

(vertaald: Het bedrijf biedt de werknemers ook een polsband aan met een een RFID-microchip, "voor werknemers die in de techniek geïnteresseerd zijn, maar die geen implant willen hebben..." )

 

Niettemin vind ik het een zorgelijke ontwikkeling

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Trajecto:

Even Googlende lijkt het erop dat het Nederlandse artikel de bedrijfsnaam verkeerd vermeldt.

Er is te vinden dat het vermoedelijk gaat om Three Square Market.

Zie bijvoorbeeld http://www.snopes.com/three-square-market-microchip/

 

In het Nederlandse artikel lijkt het ook of het verplicht is voor de werknemers, maar in het bovenvermelde artikel staat:

The company is also offering its workers a wristband with a RFID microchip attached to it, “for employees interested in the technology, but not the implant…”

 

(vertaald: Het bedrijf biedt de werknemers ook een polsband aan met een een RFID-microchip, "voor werknemers die in de techniek geïnteresseerd zijn, maar die geen implant willen hebben..." )

 

Niettemin vind ik het een zorgelijke ontwikkeling

 

Het is inderdaad een zorgelijke ontwikkeling. We zijn alreeds tot een soort van slaven gedegradeerd en dat proces gaat steeds verder. En dan komt er een moment dat ik het niet langer pik. En ik ben niet de enige. Ik voorzie dat er veel mensen zullen zijn die op een gegeven moment wakker gaan worden en dan zelfs liever hun leven opofferen dan zich te conformeren aan de nieuwe orde. De Bijbel spreekt daar ook over. Het moment van beslissing komt met sprongen naderbij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Trajecto:

Even Googlende lijkt het erop dat het Nederlandse artikel de bedrijfsnaam verkeerd vermeldt. Er is te vinden dat het vermoedelijk gaat om Three Square Market. Zie bijvoorbeeld http://www.snopes.com/three-square-market-microchip/ In het Nederlandse artikel lijkt het ook of het verplicht is voor de werknemers, maar in het bovenvermelde artikel staat: The company is also offering its workers a wristband with a RFID microchip attached to it, “for employees interested in the technology, but not the implant…” (vertaald: Het bedrijf biedt de werknemers ook een polsband aan met een een RFID-microchip, "voor werknemers die in de techniek geïnteresseerd zijn, maar die geen implant willen hebben..." ) Niettemin vind ik het een zorgelijke ontwikkeling.

Oprecht dank voor het bijkomende opzoekwerk, het gaat mi meer om de trend die zich doorzet. Zoals verwacht zijn de meningen verdeeld, vraag stelt zich of we deze trend ook in ons voordeel kunnen omzetten? In andere woorden, in hoeverre kan doorgedreven technologische ontwikkeling het maatschappelijk welzijn bevorderen? Dit vergt wellicht enig denkwerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik snap niet dat christenen hier zo'n probleem mee hebben. Vul voor Todd Westby de naam God in, en je hebt in principe geen verschil met het uitgangspunt dat God nu eenmaal redding biedt, en het aan de mensen zelf ligt als ze nee zeggen.

Klopt. Zoiets gaat ook gebeuren. Alleen deze "god" is niet de God uit de Bijbel. Het is een "god" die gouden bergen belooft, een "god" die de oplossing heeft voor grote problemen, een "god" die ook redding beweert te hebben. En, het is een "god" die in de Bijbel ook genoemd wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begrijp de heisa niet. Het betreft een chip die in iedere moderne telefoon of smartwatch zit. Ik weet niet of er mensen onder jullie zijn die draadloos betalen (met de meeste betaalpassen tegenwoordig mogelijk) ? Dat is exact dezelfde technologie.

2 uur geleden zei TTC:

In andere woorden, in hoeverre kan doorgedreven technologische ontwikkeling het maatschappelijk welzijn bevorderen? Dit vergt wellicht enig denkwerk.

Dat denkwerk is dus al lang gedaan.

1 uur geleden zei WdG:

En, het is een "god" die in de Bijbel ook genoemd wordt.

Dat wist ik niet. Vertel eens, wat zegt de Bijbel over geïmplanteerde RFID-tags ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Ik begrijp de heisa niet. Het betreft een chip die in iedere moderne telefoon of smartwatch zit. Ik weet niet of er mensen onder jullie zijn die draadloos betalen (met de meeste betaalpassen tegenwoordig mogelijk) ? Dat is exact dezelfde technologie. Dat denkwerk is dus al lang gedaan.

De technologische evolutie staat vandaag beslist niet stil, denk dat het denkwerk elders nog niet opgestart is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Wat bedoel je met 'het denkwerk elders' ?

Regeringen proberen met man en macht iedereen aan het werk te krijgen, aan de andere kant proberen we zoveel mogelijk mensenarbeid te elimineren met technologische toepassingen. Hierdoor ontstaat een conflict waardoor het sterke vermoeden ontstaat dat een aantal achter loopt op de evolutie. Vandaar dat een aantal nog wat denkwerk heeft, voorbij aan de vrees dat meer technologie ook automatisch leidt tot meer gevangenschap en controle van bovenhand. Met andere woorden, technologie kan ook ingezet worden in functie van het geheel waardoor meer mondiaal welzijn gegenereerd wordt. Maar misschien wordt dat als onmogelijk geacht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei MysticNetherlands:

Wat heeft een microchip nou weer met de Bijbel en de duivel te maken? Hebben @Willempie en @WdG geen pinpas of mobiele telefoon?

Ik kan alleen voor mezelf spreken. In mijn geval zal het te maken hebben met het feit dat ik, blijkbaar in tegenstelling met anderen, in complotten geloof. De geschiedenisboeken staan trouwens bol van de complotten. Denk jij dat die nu geen enkele rol meer spelen? 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei TTC:

Regeringen proberen met man en macht iedereen aan het werk te krijgen, aan de andere kant proberen we zoveel mogelijk mensenarbeid te elimineren met technologische toepassingen. Hierdoor ontstaat een conflict waardoor het sterke vermoeden ontstaat dat een aantal achter loopt op de evolutie. Vandaar dat een aantal nog wat denkwerk heeft, voorbij aan de vrees dat meer technologie ook automatisch leidt tot meer gevangenschap en controle van bovenhand. Met andere woorden, technologie kan ook ingezet worden in functie van het geheel waardoor meer mondiaal welzijn gegenereerd wordt. Maar misschien wordt dat als onmogelijk geacht?

Dat is mooi. Maar wat heeft het met een chip implanteren te maken ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid