Spring naar bijdragen

Wek doden op genees de zieken en drijf demonen uit.


Aanbevolen berichten

5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Voorts vind ik het van weinig karakter getuigen als hij op de vraag of hij wel eens iemand vermoord heeft antwoord: Nee, gelukkig is mij dat bespaart gebleven... Al die mensen die door zijn aangereikte drugs overleden zijn, zijn indirecte moordpartijen en dat telt niet?

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/09/11/je-mag-me-niet-vragen-of-ik-iemand-vermoord-heb-4241208-a1520827

Ik heb zelf ook voor de rechter gestaan, ook voor drie rechters tegelijk. Nooit heb ik een beroep gedaan op de losse handjes van me pa. En ik ben van mening dat dit de waardering van die rechters heeft gekregen, wat zich vertaalde in gepaste straffen.

Okay ik begreep uit jou betoog dat jij bij de uitspraak van de arrondisements rechtbank een gepaste straf heb gekregen en je nooit een beroep deed op jou opvoeding (losse handjes vader) klopt ?

je spreekt over het karakter van deze man.

dat niet alles wat hij gedaan heeft opgebiecht is en bestraft is klopt  ? en dat jij daar moeite mee hebt !!

Ik stel aan jou de simpele vraag: ''Ben jij voor alles veroordeelt wat jij ooit verkeerd gedaan hebt (wat de nederlandse wet aangaat) verkeer inbegrepen !!''

Kun je toch simpel met ja of nee beantwoorden ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 716
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu wil ik natuurlijk de pret niet drukken, maar laten we ook niet meteen de loftrompet afsteken over de geloofwaardigheid van Vredestichter.  Het is alsof een reeks van negatieve ervaringen op di

Vredetsichter, je hoeft van mij je spullen niet te pakken, hoor.

Ja, dat moet je nu net tegen diabeten zeggen.

1 uur geleden zei vredestichter:

Maar even wat anders, in deze Topic wek doden op, genees de zieken, en drijf demonen uit. is er veel gesproken over mensen die genezen zijn door gebed, en we gaan ervanuit dat binnenkort Thomas ook geneest..

Maar wat van demonen, tijdens Jezus zijn verblijf op aarde, heeft Hij veel demonen uit mensen weg gestuurd, en ook zijn discipelen, en later ook in het betere verbond krachtige demonstratie's van het uit drijven van demonen.

hoe staat het er voor in 2017  zijn er nog mensen te bevrijden ?en kan een geestvervuldewederomgeboren christen bezeten zijn, wat denken jullie ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei vredestichter:

Okay ik begreep uit jou betoog dat jij bij de uitspraak van de arrondisements rechtbank een gepaste straf heb gekregen en je nooit een beroep deed op jou opvoeding (losse handjes vader) klopt ?

Ik heb bekend dat ik de agent k.o., met het nodige letsel ten gevolg, heb geslagen, zonder mij te beroepen op een opvoeding die voor verbetering vatbaar was. Het waren mijn losse handjes die dit deden.

51 minuten geleden zei vredestichter:

je spreekt over het karakter van deze man.

dat niet alles wat hij gedaan heeft opgebiecht is en bestraft is klopt  ? en dat jij daar moeite mee hebt !!

Deze conclusie volg ik niet. Ik spreek over het karakter van deze man met het oog op de ontkenning dat hij mensen de dood in heeft gejaagd.

51 minuten geleden zei vredestichter:

Ik stel aan jou de simpele vraag: ''Ben jij voor alles veroordeelt wat jij ooit verkeerd gedaan hebt (wat de nederlandse wet aangaat) verkeer inbegrepen !!''

Kun je toch simpel met ja of nee beantwoorden ?

Ik ben ook wel eens vrijgesproken van zaken waar ik wel een aandeel in heb gehad. Ik voelde mij echter geen winnaar nadien en kijk er niet met trots op terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

Maar even wat anders, in deze Topic wek doden op, genees de zieken, en drijf demonen uit. is er veel gesproken over mensen die genezen zijn door gebed, en we gaan ervanuit dat binnenkort Thomas ook geneest..

Maar wat van demonen, tijdens Jezus zijn verblijf op aarde, heeft Hij veel demonen uit mensen weg gestuurd, en ook zijn discipelen, en later ook in het betere verbond krachtige demonstratie's van het uit drijven van demonen.

hoe staat het er voor in 2017  zijn er nog mensen te bevrijden ?en kan een geestvervuldewederomgeboren christen bezeten zijn, wat denken jullie ?

Nee Kaasje je begrijpt best wat ik bedoel, je gaf aan dat je het niet oprecht vond, dat een Christen niet alles opbiecht of zoiets en zijn schuld moet betalen, vandaar de vraag

en ik zeg dus niet dat je dat wel of niet moet doen !! je melden maar was even benieuwd ?

Nee, natuurlijk kan dat niet. Waar de Heilige Geest woont, is geen ruimte voor welke andere geest dan ook. En, ja, ik ben volkomen vrijgesproken. Ik kan dat triomfantelijk zeggen. Waarom? Omdat we MEER dan overwinnaars zijn. Daarom is Joop Gottmers mijn broeder. Wat God in en met hem gedaan heeft, is geweldig. Alle eer komt Jezus toe!

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik heb bekend dat ik de agent k.o. heb geslagen, zonder mij te beroepen op een opvoeding die voor verbetering vatbaar was. Het waren mijn losse handjes die dit deden.

Deze conclusie volg ik niet. Ik spreek over het karakter van deze man met het oog op de ontkenning dat hij mensen de dood in heeft gejaagd, althans daar een aandeel in heeft.

Citaat

Ik ben ook wel eens vrijgesproken van zaken waar ik wel een aandeel in heb gehad. Ik voelde mij echter geen winnaar nadien en kijk er niet met trots op terug.

 

Ik heb hem eens live meegemaakt, (podium midden in de stad) waar die aangaf een vreselijk leven te hebben gehad met veel geweld, sex drugs en rock en roll zeg maar, waar God hem uit gered heeft en vergeven heeft , Hij klonk er oprecht erg veel spijt van te hebben, maar sommige zaken simpel weg niet terug te draaien waren helaas. 

Hij nu de jeugd waarschuwt op scholen en jeugdclubs voor de gevaren van drugs en criminaltiteit, en het evangelie van het koninkrijk preekt overal waar hij gevraagd wordt en dat is best wel regelmatig volgens mij. 

Ik kan niet in zijn hart kijken, maar vond het wel een oprecht verhaal, ga een keer bij hem kijken zou ik zeggen :D

Citaat

Ik ben ook wel eens vrijgesproken van zaken waar ik wel een aandeel in heb gehad. Ik voelde mij echter geen winnaar nadien en kijk er niet met trots op terug.

Ik Heb een mooie tekst voor je uit romeinen 5 Door toedoen van een mens begon de dood te heersen, als gevolg van de val van die mens. Zoveel heerlijker zullen zij die de overvloed der genade en de gave der gerechtigheid ontvangen, leven en heersen, dank zij de ene mens Jezus Christus.

begrip van deze tekst heeft me enorm geholpen !!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei MysticNetherlands:

Hoe zeker is het dan dat er mensen door zijn coke (en zijn coke alleen) zjn gestorven? Ik lees dat nergens in dat krantenartikel. 

De Maatstaf die Jezus neemt voor rechtvaardigheid is je naaste lief hebben als je zelf, en in het kader moord zegt Jezus als je iemand vevloekt of stomkop noemt of haat je iemand vermoord hebt.

Als we Jezus zijn rechtvaardigheid niet ontvangen is denk ik iedereen een moordenaar.. (in God's ogen)

Ik moet eerlijk toegeven dat ik behoorlijk veel moeite heb met @Thorgrem en "haar niet hoger acht dan mijzelf" en voeten wassen Pfff dus ook steeds geholpen moet worden, en een keus maak om haar te vergeven, maar zonder die doorlopende genade, het bloed wat blijft stromen, mag ik weten ook hier voor vergeven te zijn.

Dank U Jezus 

En mijn houding jegens haar daardoor gaat veranderen.:|:|

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei vredestichter:

Ik kan niet in zijn hart kijken, maar vond het wel een oprecht verhaal, ga een keer bij hem kijken zou ik zeggen

Ik ook niet, daar doe ik dan ook geen uitspraken over. Wel twijfel ik aan de oprechtheid van zijn spijt. Ik heb hem hier in het dorp eens meegemaakt tijdens een dienst in een van de kerken. Er is verder genoeg te vinden op het internet waarin hij zelf aan het woord is en waarin het vaak gaat over zijn verleden. Bijvoorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=XGdAL4UlgKQ

Wederom een etalering van "kijk mij eens even wat ik allemaal gedaan heb".

13 minuten geleden zei vredestichter:

Ik Heb een mooie tekst voor je uit romeinen 5 Door toedoen van een mens begon de dood te heersen, als gevolg van de val van die mens. Zoveel heerlijker zullen zij die de overvloed der genade en de gave der gerechtigheid ontvangen, leven en heersen, dank zij de ene mens Jezus Christus.

begrip van deze tekst heeft me enorm geholpen !!

Prima tekst, ik mis echter de context.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik ook niet, daar doe ik dan ook geen uitspraken over. Wel twijfel ik aan de oprechtheid van zijn spijt. Ik heb hem hier in het dorp eens meegemaakt tijdens een dienst in een van de kerken. Er is verder genoeg te vinden op het internet waarin hij zelf aan het woord is en waarin het vaak gaat over zijn verleden. Bijvoorbeeld:

https://www.youtube.com/watch?v=XGdAL4UlgKQ

Wederom een etalering van "kijk mij eens even wat ik allemaal gedaan heb".

Ik heb dit echt anders geinterpreteerd, kan het zijn dat net als wij weten van paulus zijn verleden hij dit gebruikt ??

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei vredestichter:

Ik heb dit echt anders geinterpreteerd, kan het zijn dat net als wij weten van paulus zijn verleden hij dit gebruikt ??

Ik lees nergens in de Bijbel hele betogen over het verleden van Paulus. Integendeel, hij benoemt het kort en blijft zich de minste voelen. Bij Joop Gottmer is het omgekeerde het geval. Hij heeft ellenlange verhalen over zijn verleden en slechts zeer kort een moment van evangelisatie. Ik vrees dat de beste man nog met een hoop onverwerkt verleden zeult.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik lees nergens in de Bijbel hele betogen over het verleden van Paulus. Integendeel, hij benoemt het kort en blijft zich de minste voelen. Bij Joop Gottmer is het omgekeerde het geval. Hij heeft ellenlange verhalen over zijn verleden en slechts zeer kort een moment van evangelisatie. Ik vrees dat de beste man nog met een hoop onverwerkt verleden zeult.

Zou kunnen hij komt binnenkort in de buurt ik zal het eens aan hem vragen, 

wel schiet me iets grappig's in gedachten weet je die man die bezeten was door een legioen demonen, die waar die varkens daarna zich in dat meer storte ?

Die man wou graag met Jezus mee, vervolgens weigert jezus dit verzoek, en zegt ga naar decapolis ( regio van tien steden)  en ga vertellen wat er met je gebeurt is..

Kon zo Joop zijn, wat moest die man vertellen ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei vredestichter:

wel schiet me iets grappig's in gedachten weet je die man die bezeten was door een legioen demonen, die waar die varkens daarna zich in dat meer storte ?

Die man wou graag met Jezus mee, vervolgens weigert jezus dit verzoek, en zegt ga naar decapolis ( regio van tien steden)  en ga vertellen wat er met je gebeurt is..

Kon zo Joop zijn, wat moest die man vertellen ?

 

Keer weder naar uw huis, en vertel, wat grote dingen u God gedaan heeft. En hij ging heen door de gehele stad, verkondigende, wat grote dingen Jezus hem gedaan had. (Luk.8:39)

Welke grote dingen God gedaan heeft en dus niet welke grote dingen hij onder invloed van die demonen gedaan heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Gottmers wordt in het uitgaansleven van Bergen op Zoom nog regelmatig gesignaleerd met de criminelen waarvan hij zegt afstand te hebben genomen.

Klopt. Er is veel werk te doen. Zegen diegenen die jou vervloeken. Voor God is geen mens te min. Jezus kwam om zondaren te redden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Gottmers wordt in het uitgaansleven van Bergen op Zoom nog regelmatig gesignaleerd met de criminelen waarvan hij zegt afstand te hebben genomen.

 

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Keer weder naar uw huis, en vertel, wat grote dingen u God gedaan heeft. En hij ging heen door de gehele stad, verkondigende, wat grote dingen Jezus hem gedaan had. (Luk.8:39)

Wauw nog een groter compliment terug naar de stad (uitgaansleven)  om het evangelie te verkondigen, maar ook net als toen er over Jezus werdt gezegt de vriend van hoeren en tollenaars, petje af |:)|

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei vredestichter:

Hij klonk er oprecht erg veel spijt van te hebben, maar sommige zaken simpel weg niet terug te draaien waren helaas. 

Dat staat dan diametraal ten opzichte van wat hij aangeeft in het volgende interview. Overigens weer meer van hetzelfde... Kijk maar wat hij zegt in minuut 36.

http://www.zuidwesttv.nl/video/2505/joop-gottmers

Als je christen bent hoef je geen spijt te hebben...

En aan het einde van elk verhaal (zie einde interview): prijs God!...ownee, ik bedoel: wees jezelf! want ze houden van je (wie ze dan ook maar mogen zijn). Wat een vage gozer en een vreemde evangelist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei vredestichter:
9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Gottmers wordt in het uitgaansleven van Bergen op Zoom nog regelmatig gesignaleerd met de criminelen waarvan hij zegt afstand te hebben genomen.

 

10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Keer weder naar uw huis, en vertel, wat grote dingen u God gedaan heeft. En hij ging heen door de gehele stad, verkondigende, wat grote dingen Jezus hem gedaan had. (Luk.8:39)

Wauw nog een groter compliment terug naar de stad (uitgaansleven)  om het evangelie te verkondigen, maar ook net als toen er over Jezus werdt gezegt de vriend van hoeren en tollenaars, petje af |:)|

Werd is zonder T en gezegd met een D.

Voor de rest was mijn opmerking vooral bedoeld om duidelijk te maken dat zo'n beetje heel West-Brabant en Tholen in de gaten heeft dat al die evangelisatie van Joop nep is. Hij wordt (nu wel met een t, 3e persoon enkelvoud = stam +T) alléén maar gezien met die mensen, gezellig stappend en wel, niet om te evangeliseren. Maar goed, als U denkt dat pus vloeibare kanker is, moet ik wellicht niet al te veel van u verwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is grappig hoe jij hier op reageert pus Ha ha

je zult het moeten doen met mijn spelling sorrie 

 

https://www.youtube.com/watch?v=tzZm6kyjYVk

https://www.youtube.com/watch?v=SNWJ6xGXCnk&t=239s

https://www.youtube.com/watch?v=Ha-1iU4rmTc

https://www.youtube.com/watch?v=-UbVOdzvg3o&t=40s

Zou dit allemaal pus zijn, en nep ben benieuwd naar je reactie en ga het nu niet over degene hebben die bid,

nee de mensen die ziek zijn zou dat alleen pus en nep zijn..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei vredestichter:

maar ook net als toen er over Jezus werdt gezegt de vriend van hoeren en tollenaars, petje af

Ik vind het moeilijk om mijn petje af te doen voor uw Bijbelkennis. Vriend van hoeren en tollenaars? Ik neem het betreffende Bijbelgedeelte er even bij:

Doch waarbij zal Ik dit geslacht vergelijken? Het is gelijk aan de kinderkens, die op de markten zitten, en hun gezellen toeroepen. En zeggen: Wij hebben u op de fluit gespeeld, en gij hebt niet gedanst; wij hebben u klaagliederen gezongen, en gij hebt niet geweend. Want Johannes is gekomen, noch etende, noch drinkende, en zij zeggen: Hij heeft den duivel. De Zoon des mensen is gekomen, etende en drinkende, en zij zeggen: Ziet daar, een Mens, Die een vraat en wijnzuiper is, een Vriend van tollenaren en zondaren. Doch de Wijsheid is gerechtvaardigd geworden van Haar kinderen. (Mat.11:16-19)

Als u  nu consequent wil zijn, dan moet u ook zeggen dat Hij een vraat en wijnzuiper is... Wanneer gaat u teksten eens in context lezen? De uitspraak "Jezus is een vriend van hoeren en tollenaars", wordt gedaan door een verkeerd en overspelig geslacht. Hardnekkige joden, vaak in de gedaante van farizeeërs en Schriftgeleerden. Lastertaal dus.

En hun Schriftgeleerden en de Farizeeën murmureerden tegen Zijn discipelen, zeggende: Waarom eet en drinkt gij met tollenaren en zondaren? (Luk.5:30)

Dat is wat Jezus wel doet: Hij ontvangt mensen die in de ogen van anderen vaak als minderwaardig worden gezien. Helaas zit de mens nu vaak zo in elkaar dat deze ten koste van anderen zichzelf beter voelt. Hij schaamt hun het evangelie niet. Echter dat maakt Hem niet een allemansvriendje. Omgaan en omgaan is twee. Jezus ging niet met de zondaars om door Zich aan hun levensstijl aan te passen, of als vriend respect te hebben voor hun leefwijze. Hij gaat niet stilzwijgend aan hun zonden voorbij. Integendeel; Hij bracht hun het evangelie. Hij riep hen op tot bekering. "Zondig voortaan niet meer", klonk het uit Zijn mond (Joh.5:14; 8:11).

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Hij schaamt hun het evangelie niet. Echter dat maakt Hem niet een allemansvriendje. Omgaan en omgaan is twee. Jezus ging niet met de zondaars om door Zich aan hun levensstijl aan te passen, of als vriend respect te hebben voor hun leefwijze. Hij gaat niet stilzwijgend aan hun zonden voorbij. Integendeel; Hij bracht hun het evangelie. Hij riep hen op tot bekering. "Zondig voortaan niet meer", klonk het uit Zijn mond (Joh.5:14; 8:11).

Ik heb ook niet gesteld " dat hij naar de hoeren gaat"  maar hij wel met ze omging net zoals tollenaars niet om hun manier van leven over te nemen, maar juist om het zijne door te geven, zacheus ik wil vandaag in jou huis zijn en maaltijd met jou houden, wat denk je wat voor gebaar dit was, en wat voor een reactie dit gaf lees maar.

Hoe kun je mensen beinvloeden als je niet met ze omgaat, als ze niet zien wie je echt bent..

Wij zijn Thermostaten geen thermometers.

Hij die in mij woont is groter dan hij die in de wereld is, je moest eens weten waar ik me soms bevind, hoe denk je anders daar het evangelie te brengen..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei vredestichter:

Ik heb ook niet gesteld " dat hij naar de hoerenn gaat"  maar hij wel met ze omging net zoals tollenaars niet om hun manier van leven over te nemen, maar juist om het zijne door te geven, zacheus ik wil vandaag in jou huis zijn en maaltijd met jou houden, wat denk je wat voor gebaar dit was, en wat voor een reactie dit gaf lees maar.

Hoe kun je mensen beinvloeden als je niet met ze omgaat, als ze niet zien wie je echt bent..

Wij zijn Thermostaten geen thermometers.

Hij die in mij woont is groter dan hij die in de wereld is, je moest eens weten waar ik me soms bevind, hoe denk je anders daar het evangelie te brengen..

 

De beste stuurlui.... het is toch het bekende verhaal.

Er zijn wat genezingen betreft veel misverstanden, en, er is weinig veranderd:

1. Tegenstanders denken dat Jezus "toen" iedereen genas. Het was niet het geval. In bijvoorbeeld zijn woonplaats deed HIJ weinig grote werken, vw. ongeloof. Tegenwoordig is het nauwelijks anders.

2. Tegenstanders beweren ook nu dat genezingen van de duivel zijn. Ook "toen" werden volgelingen van Jezus en Jezus Zelf beschuldigd van duivelse praktijken. Kan een duivel een duivel uitwerpen?

3. Tegenstanders beweren dat uitsluitend de apostelen grote tekenen deden. Het tegendeel is waar. Er zijn diverse voorbeelden van personen in de Bijbel die grote werken deden. Ook toen werden deze mensen er op aangesproken.

4. Er zijn mensen die denken dat we het allemaal maar in kleine kring moeten houden. Het tegendeel is vaak waar. Veel genezingen vonden in het openbaar plaats. Veel andere wonderen ook. Grote scharen liepen achter Jezus aan, maar ook achter Petrus. Duizenden mensen aten zich vol van een paar broden en vissen. Christus veranderde water in wijn. Veel, mogelijk de meeste, wonderen, tekenen en genezingen vonden in het openbaar plaats.

5. Jezus at bij een tollenaar, HIJ liet ZIJN voeten wassen door een hoer. De schriftgeleerden hadden veel kritiek. Het is nu niet anders. Mensen als Joop Gottmers worden in bepaalde kringen bekritiseerd, omdat hij niet "alledaags" is, omdat hij een crimineel was en inzag dat hij Jezus nodig had. Er is niet veel veranderd.

Wat willen we zijn? Schriftgeleerden? Of vissers van mensen? Mensen die grote werken doen in Naam van Christus? Voor mij is het antwoord duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei WdG:

Er zijn mensen die denken dat we het allemaal maar in kleine kring moeten houden. Het tegendeel is vaak waar. Veel genezingen vonden in het openbaar plaats. Veel andere wonderen ook. Grote scharen liepen achter Jezus aan, maar ook achter Petrus. Duizenden mensen aten zich vol van een paar broden en vissen. Christus veranderde water in wijn. Veel, mogelijk de meeste, wonderen, tekenen en genezingen vonden in het openbaar plaats.

En wat bleef er over van al die grote scharen? Al heel gauw, heel weinig... Jezus redeneren was hard voor de meesten. Jezus aaide niet met fluwelen handschoentjes en dat is nu net wat ik zo bijzonder kan waarderen.

Velen dan van Zijn discipelen, dit horende, zeiden: Deze rede is hard; wie kan dezelve horen? Jezus nu, wetende bij Zichzelven, dat Zijn discipelen daarover murmureerden, zeide tot hen: Ergert ulieden dit? Wat zou het dan zijn, zo gij den Zoon des mensen zaagt opvaren, daar Hij te voren was? De Geest is het, Die levend maakt; het vlees is niet nut. De woorden, die Ik tot u spreek, zijn geest en zijn leven. Maar er zijn sommigen van ulieden, die niet geloven. Want Jezus wist van den beginne, wie zij waren, die niet geloofden, en wie hij was, die Hem verraden zou. En Hij zeide: Daarom heb Ik u gezegd, dat niemand tot Mij komen kan, tenzij dat het hem gegeven zij van Mijn Vader. Van toen af gingen velen Zijner discipelen terug, en wandelden niet meer met Hem. Jezus dan zeide tot de twaalven: Wilt gijlieden ook niet weggaan? (Joh.6:60-67)

Ontroerend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En wat bleef er over van al die grote scharen? Al heel gauw, heel weinig... Jezus redeneren was hard voor de meesten. Jezus aaide niet met fluwelen handschoentjes en dat is nu net wat ik zo bijzonder kan waarderen.

Velen dan van Zijn discipelen, dit horende, zeiden: Deze rede is hard; wie kan dezelve horen? Jezus nu, wetende bij Zichzelven, dat Zijn discipelen daarover murmureerden, zeide tot hen: Ergert ulieden dit? Wat zou het dan zijn, zo gij den Zoon des mensen zaagt opvaren, daar Hij te voren was? De Geest is het, Die levend maakt; het vlees is niet nut. De woorden, die Ik tot u spreek, zijn geest en zijn leven. Maar er zijn sommigen van ulieden, die niet geloven. Want Jezus wist van den beginne, wie zij waren, die niet geloofden, en wie hij was, die Hem verraden zou. En Hij zeide: Daarom heb Ik u gezegd, dat niemand tot Mij komen kan, tenzij dat het hem gegeven zij van Mijn Vader. Van toen af gingen velen Zijner discipelen terug, en wandelden niet meer met Hem. Jezus dan zeide tot de twaalven: Wilt gijlieden ook niet weggaan? (Joh.6:60-67)

Ontroerend.

Voorafgaand aan dit betoog zij HIj "als je me bloed niet drinkt en mijn vlees niet eet" Jezus was niet Hard voor zondaren, alleen tegen farizeerers en schriftgeleerde.

Alleen deze opmerking begrepen ze niet, en stel je eens voor in hun schoenen wat had jij gedacht ??

Hee Kaasje, als je mijn bloed niet opdrinkt en niet van mijn vlees eet kun jij mij discipel niet zijn (volgeling) nou ?

Het was niet hard maar kompleet out off the box, waanzin, idioot, kanibalisme, voor zijn toehoorders toen wat had jij gedaan..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei vredestichter:

Voorafgaand aan dit betoog zij HIj "als je me bloed niet drinkt en mijn vlees niet eet" Jezus was niet Hard voor zondaren, alleen tegen farizeerers en schriftgeleerde.

Alleen deze opmerking begrepen ze niet, en stel je eens voor in hun schoenen wat had jij gedacht ??

Hee Kaasje, als je mijn bloed niet opdrinkt en niet van mijn vlees eet kun jij mij discipel niet zijn (volgeling) nou ?

Het was niet hard maar kompleet out off the box, waanzin, idioot, kanibalisme, voor zijn toehoorders toen wat had jij gedaan..

 

Wel fijn dat we daar nu wel deel van zijn " zijn lichaam" 

 

23 uur geleden zei vredestichter:

Van toen af gingen velen Zijner discipelen terug, en wandelden niet meer met Hem. Jezus dan zeide tot de twaalven: Wilt gijlieden ook niet weggaan? (Joh.6:60-67)

En jij gebleven bent !! en gegeten en gedronken hebt, vier je regelmatig avondmaal  ??

Link naar bericht
Deel via andere websites

U bent me er eentje. Laten we het maar op zelfreflectie houden.

23 uur geleden zei vredestichter:

wat had jij gedaan..

Had? Is het evangelie veranderd in de loop der tijd? Ik heb mijn keuze gemaakt op basis van datzelfde evangelie, dat is wat ik heb gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid