Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Nieuwe ronden, nieuwe kansen, nieuw topic.

Wat is het idee?

Je stelt een mede forumlid 3 vragen. De vragen mogen in principe over alles gaan, maar het zwaartepunt ligt op geloof/levensbeschouwing. Het mag ook een quizvraag zijn om iemands kennis te testen. Het mag ook een hele persoonlijke vraag zijn, zelfs een suggestieve vraag of een irritante vraag.

Regels:

- minimaal 1 van de 3 vragen is een open vraag. 

- de vragen moeten eerlijk worden beantwoord

- er is geen discussie over de gegeven antwoorden door andere forumleden in dit topic

Tip: gebruik @ in combinatie met de naam van het lid. Zo weet degene dat hij een vraag moet beantwoorden.

Wie trapt er af?

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 73
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nieuwe ronden, nieuwe kansen, nieuw topic. Wat is het idee? Je stelt een mede forumlid 3 vragen. De vragen mogen in principe over alles gaan, maar het zwaartepunt ligt op geloof/levensbescho

Dank daarvoor, ik vind ze erg interessant. Vooral Brave New World kan echt hele boeiende discussies opleveren en ik kan je dan ook aanraden de roman te lezen. Ik zal uiteraard jouw vragen ook beantw

Helemaal gemist, sorry @Hitchens!   1. Het boeddhisme is, op wat filosofische rariteiten rond reïncarnatie na, vooral een praktische en evenwichtige ethische filosofie gericht op een goed le

@Hitchens Voor jou dan drie vragen:

1. Hoe sta je tegenover het principe "kunst is openbaring?"

2. Is Brave New World van Aldous Huxley volgens jou een utopie of dystopie, en waarom?

3. Hoe wil je dat mensen jou in één zin definiëren na je overlijden?

Ben oprecht benieuwd naar je antwoorden. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Robert Frans:

@Hitchens Voor jou dan drie vragen:

1. Hoe sta je tegenover het principe "kunst is openbaring?"

2. Is Brave New World van Aldous Huxley volgens jou een utopie of dystopie, en waarom?

3. Hoe wil je dat mensen jou in één zin definiëren na je overlijden?

Ben oprecht benieuwd naar je antwoorden. :)

Dank voor de vragen Robert, hierbij mijn antwoorden.

1. Ik ga er vanuit dat je openbaring in religieuze context bedoelt. Nu ben ik natuurlijk atheïst, dus ik zal kunst niet zo snel bestempelen als afkomstig van God. Maar voor mensen die geloven kan kunst wel zijn geïnspireerd zijn door God. Religie is, als ik jouw stukken lees, ook een taal om een werkelijkheid te omschrijven die je niet in andere woorden kan omschrijven. In die zin kun je kunst zien als een openbaring: een manier om iets te uit te drukken dat je niet op een andere manier kan uitdrukken. Maar kunst is ook: in the eye of the beholder.

2. Helaas ken ik het boek niet en moest ik het opzoeken op Wikipedia: "De sciencefictionroman beschrijft een toekomstige wereld die geheel beheerst wordt door technologie en rationalisme. De mensen zijn gezond en gelukkig, oorlog en armoede kennen ze niet. In die zin lijkt het werk eerder een technologische utopie dan een dystopie, zij het op ironische wijze, want traditionele waarden als liefde, trouw, gezinsleven, kunst en godsdienst bestaan niet langer, evenmin als de vrije keuze voor een individueel bestaan."

Puur op basis van deze inleiding zou ik zeggen: een onmogelijke vraag! Waarom? Omdat ik gezondheid en geluk het hoogste doel vind voor een individu in het leven en daarom neig naar: utopie. Maar zonder de dingen die het leven invulling en betekenis geven, zoals liefde, kunst, godsdienst/levensovertuiging, gezin kun je dat geluk niet bereiken! Een doel of invulling is namelijk één van de factoren die bijdragen aan geluk. Om een vergelijking te maken met de Matrix: ik zou liever in de realiteit willen leven dan de Matrix die mij gelukkig maakt, maar nep is.  

3. Een goede vriend.

@Robert Frans

Mijn vragen aan jou:

1. Als je een gebod aan de 10 geboden zou kunnen toevoegen, wat zou dat dan zijn?

2. Als je geen katholiek zou zijn, met welke stroming (religie of levensbeschouwing) kun je je het meest identificeren?

3. Welke tegeltjeswijsheid (quote) beschrijft hoe je in het leven staat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hitchens Misschien niet je bedoeling met dit topic maar:

Om een vergelijking te maken met de Matrix: ik zou liever in de realiteit willen leven dan de Matrix die mij gelukkig maakt, maar nep is.

Waarom? Als het je gelukkig maakt wat maakt het dan uit dat het de Matrix is? Je bent er dan toch niet minder gelukkig om? Je antwoord in een ander topic of PB mag ook als je niet hier wil antwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hitchens:

Dank voor de vragen Robert, hierbij mijn antwoorden.

[...]

@Robert Frans

Mijn vragen aan jou:

1. Als je een gebod aan de 10 geboden zou kunnen toevoegen, wat zou dat dan zijn?

2. Als je geen katholiek zou zijn, met welke stroming (religie of levensbeschouwing) kun je je het meest identificeren?

3. Welke tegeltjeswijsheid (quote) beschrijft hoe je in het leven staat?

Dank daarvoor, ik vind ze erg interessant. Vooral Brave New World kan echt hele boeiende discussies opleveren en ik kan je dan ook aanraden de roman te lezen.
Ik zal uiteraard jouw vragen ook beantwoorden:

1. Gij zult alle muggen onverbiddelijk doodslaan. :P Serieus weer: ik denk dan misschien aan zoiets als "Gij zult uw naasten enkel aan afspraken houden die openlijk met hen gemaakt zijn." Omdat ik het idee heb dat veel conflicten en ruzies ontstaan doordat de een onuitgesproken verwachtingen en ongeschreven regels afdwingt, terwijl de ander ofwel van niets weet, ofwel weer heel andere onuitgesproken verwachtingen en ongeschreven regels aanhoudt.

2. Vind ik een moeilijke vraag. Qua mystiek en moraal zou ik zeggen het boeddhisme, maar ik heb het idee dat wij in het westen het boeddhisme heel anders en niet altijd juist verstaan dan in het oosten zelf, zodat ik er verder geen echt goed beeld van kan hebben.
Qua mysterie en omgang met (oude verhalen en rituelen uit) andere levensbeschouwingen zou ik zeggen de vrijmetselarij, maar die staat wel diametraal tegenover de katholieke kerk en van haar kan volgens mij níémand echt goed hoogte krijgen (en nee, al die complottheorieën geloof ik niet).
Qua leefwijze en westerse cultuur zou ik zeggen het humanisme met zowel romantische als scientistische trekken, maar dan wel met nadruk op schoonheid, mededogen en liefde en niet zozeer op welvaart, gemakzucht en genot.
Ik denk dat als ik niet katholiek zou zijn, geboren hier in Nederland, dat het dan uiteindelijk toch het laatste zou zijn, maar meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.

3. Echt geluk is mensen gelukkig kunnen maken en slechts daarvan gelukkig kunnen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tnx voor de antwoorden Robert. Interessant. Sommige (antwoord 2) toch wel verrassend. Vrijmetselarij:)

@dingo ik kom er later op terug.

Ik wil de volgende persoon graag 3 vragen stellen @Appie B :

1. Wat is je band met Clint Eastwood?

2. Als je niet gelovig bent is er dan een zin van het leven, zo ja wat is dat dan?

3. Met welk ander forumlid heb jij de minste overeenkomsten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de tussentijd stel ik ook @Lobke 3 vragen. Dat mag gewoon, want...TS:P

(Iedereen kan iedereen bevragen trouwens).

1. Denk je dat mensen geboren worden met een sluimerend geloof dat nog moet groeien of dat je geboren wordt zonder geloof en dat geloven wordt aangeleerd of een bewuste keuze is?

2. Noem jij jezelf een christen?

3. Is Obama gelovig, agnost of atheïst?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hitchens:

In de tussentijd stel ik ook @Lobke 3 vragen. Dat mag gewoon, want...TS:P

(Iedereen kan iedereen bevragen trouwens).

1. Denk je dat mensen geboren worden met een sluimerend geloof dat nog moet groeien of dat je geboren wordt zonder geloof en dat geloven wordt aangeleerd of een bewuste keuze is?

2. Noem jij jezelf een christen?

3. Is Obama gelovig, agnost of atheïst?

Leuk topic Hitchens.

1 Ik denk dat we geboren zijn zonder geloof en het zal uitmaken in welk gezin je opgroeit of je wel of niet gelooft. Meestal!! Soms hoor je dat mensen die atheïst zijn later tot geloof komen.

2 Voorzichtig noem ik me nog christen, al zal ik dat woord niet vaak gebruiken. Maar wel ben ik de laatste 10 jaar enorm opgeschoven, van toch orthodox evangelisch naar meer vrijzinnig. Maar ik merk dat ik het geloof -en dat is voor mij Jezus- enorm nodig heb. Ik kan niet zonder.

3 Obama noemt zich zelf gelovig en dan is dat zo voor mij. Een christelijke moeder/grootouders een vader die een agnostisch moslim was, misschien heeft hij wel het mooiste mee gekregen. Het feit dat het gaat om wie je bent met of zonder geloof.

Over wie ik bevraag en welke vragen moet ik even nadenken.

 

Mijn 3 vragen zijn voor @Thorgrem.:)

1 Schepping of evolutie.

2 Hoe denk je over het homohuwelijk.

3 Wat is je standpunt over abortus. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Lobke:

Mijn 3 vragen zijn voor @Thorgrem.:)

1 Schepping of evolutie.

2 Hoe denk je over het homohuwelijk.

3 Wat is je standpunt over abortus. 

Een leuk topic idd.

1. Intelligent design waarbij ik aanneem dat evolutie een feit is (zonder onderscheid in micro of macro).

2. Ik ben geen tegenstander van het burgerlijk homohuwelijk. Wel hou ik graag het kerkelijk huwelijk in de katholieke Kerk tussen man en vrouw.

3. Ik ben tegen abortus alhoewel ik mij kan voorstellen dat er overgegaan wordt tot abortus in enkele uitzonderlijke gevallen.

 

Ik heb verder geen vragen voor anderen. :)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Hitchens:

Nieuwe ronden, nieuwe kansen, nieuw topic.

Wat is het idee?

Je stelt een mede forumlid 3 vragen. De vragen mogen in principe over alles gaan, maar het zwaartepunt ligt op geloof/levensbeschouwing. Het mag ook een quizvraag zijn om iemands kennis te testen. Het mag ook een hele persoonlijke vraag zijn, zelfs een suggestieve vraag of een irritante vraag.

Regels:

- minimaal 1 van de 3 vragen is een open vraag. 

- de vragen moeten eerlijk worden beantwoord

- er is geen discussie over de gegeven antwoorden door andere forumleden in dit topic

Tip: gebruik @ in combinatie met de naam van het lid. Zo weet degene dat hij een vraag moet beantwoorden.

Wie trapt er af?

 

 

Leuk bedacht, Hitchens! Drie vragen aan jou, dus @Hitchens:

1. Wat of wie brengt jou (als atheist, toch?) in een Christelijk forum?

2. Ik geloof niet dat echte atheisten bestaan. Ik geloof dat iedere niet-gelovige toch twijfelt. Ik geloof dus ook dat jij een heel klein beetje gelooft dat God bestaat. Als je totaal niet gelooft, geloof je dus voor 0%. Ik denk dus dat je wel een heel klein beetje gelooft. Mijn vraag: geloof je voor 0% of geloof je toch een heel klein beetje? Zo ja, welk percentage zou je noemen?

3. Is het Christendom goed voor de wereld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Hitchens:

 

Ik wil de volgende persoon graag 3 vragen stellen @Appie B :

1. Wat is je band met Clint Eastwood?

2. Als je niet gelovig bent is er dan een zin van het leven, zo ja wat is dat dan?

3. Met welk ander forumlid heb jij de minste overeenkomsten?

1. Ben gewoon een grote filmliefhebber en de Clint is toch een topper. Daarnaast is de film 'The good, the bad and the ugly' één van mijn favoriete films. Ook het personage van Clint, Blondie, is een filmicoon, dus leek het mij wel leuk om die als avatar te gebruiken.

2. Ik geloof niet in een universele zin van het leven. Ik geloof dat iedereen zijn eigen zin aan het leven moet geven; en dat is mooi. Zo kun je je eigen leven invullen. Dat het leven niet altijd gemakkelijk is is voor iedereen duidelijk. We hebben te maken met pijn, dood, eenzaamheid etc. Daar moet dus iets tegenover staan. Een jaar of 15 geleden was er een mooie documentaire reeks van Wim Kayzer, genaamd: "Van de schoonheid en de troost". Elke aflevering bestond uit een interview van anderhalf uur van een schrijver, filosoof, kunstenaar, wetenschapper, activist etc met de vraag wat het leven zinvol maakt. Wat is de schoonheid die troost biedt voor dat, af en toe/regelmatige, moeilijke leven. En dat kan van alles zijn: een mooi lied van Radiohead, een schilderij van Matisse, een zonsondergang, het beklimmen van een berg, een heerlijk gerecht, een wetenschappelijke ontdekking; je kunt van alles bedenken. Maar vooral gaat het om de liefde; liefde voor je familie, voor je vrienden, voor je partner en ook voor jezelf. Het mooie van alle dingen die ik heb genoemd is dat het nog waardevoller wordt als je die kunt delen met mensen van wie je houdt. Dat kan zelfs op dat moment een volstrekt vreemde zijn die daar toevallig ook bij is. Als er iets universeels is, dan zou dat denk ik liefde zijn. Sommigen noemen dat wellicht God, maar daar zie ik geen noodzaak in. 

3. Het minste heb ik met de mensen die het allemaal zo zeker weten, niet eerlijk zijn en niet oprecht open een gesprek aangaan. Ik hoef volgens mij geen namen te noemen, volgens mij kennen we er allemaal een aantal hier.

Dan 3 vragen aan @WdG

1. Met welke ongelovige op dit forum heb jij (denk je) de meeste overeenkomsten? (Of met wie ben je het meeste eens?)

2. Als God niet zou bestaan, zou je dat dan willen weten? (Zo niet, waarom niet?)

3. Wat is, naast je geloof, je favoriete hobby/interesse/passie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Appie B:

 

Dan 3 vragen aan @WdG

1. Met welke ongelovige op dit forum heb jij (denk je) de meeste overeenkomsten? (Of met wie ben je het meeste eens?)

2. Als God niet zou bestaan, zou je dat dan willen weten? (Zo niet, waarom niet?)

3. Wat is, naast je geloof, je favoriete hobby/interesse/passie?

1. Ik weet het echt niet. Misschien zal het antwoord op vraag 3 gemeenschappelijke hobby's/interesses/passies duidelijk maken?

2. Ooit was ik atheist. Ik geloofde niet in iets dat ook maar met een god te maken zou hebben. Ik weet nu zo zeker dat Hij bestaat, dat de vraag voor mij in zichzelf een tegenstrijdigheid zou zijn. Maar, uitgaande van de bedoeling van jouw vraag zou ik het zeker willen weten. Het is puur theoretisch, maar, het antwoord is ja.

3. Hardlopen, bergwandelen, (veel) reizen, (Duitse) krimi's en thrillers, muziek (van Elvis tot The Cure en Mozart tot The Scorpions), koken, uit eten gaan en dan vergeet ik zeker zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei WdG:

Leuk bedacht, Hitchens! Drie vragen aan jou, dus @Hitchens:

1. Wat of wie brengt jou (als atheist, toch?) in een Christelijk forum?

2. Ik geloof niet dat echte atheisten bestaan. Ik geloof dat iedere niet-gelovige toch twijfelt. Ik geloof dus ook dat jij een heel klein beetje gelooft dat God bestaat. Als je totaal niet gelooft, geloof je dus voor 0%. Ik denk dus dat je wel een heel klein beetje gelooft. Mijn vraag: geloof je voor 0% of geloof je toch een heel klein beetje? Zo ja, welk percentage zou je noemen?

3. Is het Christendom goed voor de wereld?

De antwoorden!

1. Ik ben zelf vroeger katholiek geweest, althans ik ging naar een Katholieke kerk. Ik kan je op een briefje geven dat bijna alle atheïsten op een christelijk forum ooit gelovig waren. Waarom ze dan toch terugkomen? Omdat het onderwerp blijft boeien. Waarom maak ik de keuze om niet meer te geloven, terwijl jij de keuze maakt om juist wél te geloven. Wat zit daar achter? Daarnaast vind ik het leuk om de discussie aan te gaan. Met gelijkgestemden (lees: atheïsten) ben je toch vrij snel uitgepraat over religie. Maar 'jullie' hebben een andere mening. Ook zijn veel onderwerpen toch nog best taboe, en dan vind ik het juíst interessant.

2. Ik zou zeggen 1%, waarbij die ene procent symbolisch is. Mijn gebrek aan geloof in God is van dezelfde aard als mijn gebrek aan geloof in bijvoorbeeld trollen in IJsland. Ik kan zo gauw geen beter cliché verzinnen, sorry daarvoor. Waar het om gaat is dat ik geen serieuze aanwijzing heb voor beide. Maar ik kan het ook niet 100% uitsluiten, want ik ben van mening dat je zowel het bestaan als niet-bestaan van God niet kunt bewijzen. Waarom dan 1% en niet 50%? Omdat de aanwijzingen die ik krijg mijn idee ondersteunen dat de Bijbel en het geloof in God een puur menselijk fabricaat is. Overigens sta ik niet persé negatief tegenover het bestaan van God, eerder neutraal. Ik denk ook dat elke gelovige uiteindelijk zijn eigen Godsbeeld creëert. Voor mij is dat bijvoorbeeld een aanwijzing dat iemand een vaderfiguur creëert waar hij persoonlijk behoefte aan heeft.

3. Christopher Hitchens heeft wel eens gezegd: 'Name one moral act that a religious person can do that an atheist cannot'. Daar zit het antwoord op je vraag. Het Christendom bestaat uit christenen. Sommige christenen doen goed, anderen niet. Mijn voorkeur gaat uit naar goed doen vanuit intrinsieke motivatie. Niet omdat het in de Bijbel staat of omdat je daardoor naar de hemel gaat (ik zeg overigens niet dat dit laatste geldt voor alle christenen de meeste misschien wel niet).

Multatuli schreef: "ik zie niet in waartoe een God ons dient, in ’t scheiden Van 't booze en 't goede. Integendeel. Wie 't goede doet opdat een God hem loonen zou, maakt juist daardoor het goede tot iets kwaads, tot handel."

Daar zit een kern van waarheid in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MysticNetherlands

1. Als muziekliefhebber het cliché: Beatles of Stones (of geen van beide) en waarom?

2. Ik heb begrepen dat je niet heel lang geleden vader bent geworden. In hoeverre heeft je vaderschap je in religieus opzicht verandert?

3. Moet een regering van een land seculier zijn of christelijk om tot de beste samenleving te komen?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei DeThomas:

@MysticNetherlands

1. Als muziekliefhebber het cliché: Beatles of Stones (of geen van beide) en waarom?

2. Ik heb begrepen dat je niet heel lang geleden vader bent geworden. In hoeverre heeft je vaderschap je in religieus opzicht verandert?

3. Moet een regering van een land seculier zijn of christelijk om tot de beste samenleving te komen?

 

Leuk. Fijn ook dat we weer praten :)

 

En nogmaals @Hitchens top topic.

1.  Beatles, totally. Ik heb een eclectische smaak, ik luister jazz in veel van haar vormen (maar toegegeven vooral veel jazzrock), EDM in bijna al haar vormen, klassiek dito, pop dito (dus ook uit Albanië, K-pop, C-pop, K-pop etc), rock dito (van mainstream tot extreem experimenteel en gruizig underground), folk, country, indy, Indiase Bollywood, karnatake en jazz/fusion, Pakistaanse folk, traditionele muziek uit Iran, moderne muziek uit Noord-Afrikaanse landen, metal in al haar vormen, allerlei genre-skipping of genre-loze muziek etc. Ik ben te jong (kuch) om ze direct te hebben meegemaakt, dus hen ze later ontdekt. Daar zit zoveel creativiteit en experiment in (ook qua studiotechniek), dat ik daar wel voor moest vallen. The Stones hebben nog hits uitgebracht terwijl ik opgroeide, en ik vind t niet slecht, zeker niet, maar het is toch wat meer straightforward allemaal. Op zich niets mis mee, maar vind de Beatles gewoon interessanter ;)

 

2. Mijn religieuze omzwervingen op t pad des levens (zo nu, klinkt punt 2 alvast pretentieuzer dan punt 1), zijn nogal divers. Grotendeels atheïstisch geweest, atheïstisch opgevoed, christelijke middelbare school  (daar begon het wel), flink bezig geweest met boeddhisme, hindoeïsme, taoïsme, en uiteindelijk hardcore evangelisch christen geworden. De laatste jaren is het eigenlijk een gevecht tussen míjn ratio, mijn twijfels enerzijds, een vrijzinnig geloof ergens in t midden, en meer orthodox geloof anderzijds. Ik vind ons dochtertje (wordt over 2 maanden 2) een wonder. Ik prijs God voor haar, om te veel redenen om op te noemen, ik bid voor haar. Maar ik had haar als atheïst ook een wonder gevonden. Het *is* een wonder. Hoe zo'n klein dreumesje zo'n van te voren bekend pad aflegt qua ontwikkeling. Fysiek, motoriek, spraak, geestelijk etc. Niet normaal. Ik denk echter niet dat het mijn geloof veel heeft beïnvloed. Mijn twijfels over een persoonlijk God zijn stevig, mijn hoop erop minstens net zo stevig. Ik heb wel dingen meegemaakt die ernstig aan mijn twijfels tornen  (en ik beschouw mezelf als een rationeel persoon met n academisch gehoond analytisch en scherp denkvermogen). Een ervan, gisteren nota bene gebeurd, wil ik misschien wel binnenkort in t topic over wel de doden op etc plaatsen.

 

3. Hangt er van af. Idealiter mijn persoonlijke politieke smaak maar dan met een veel sterker geloof dan ikzelf heb :D Maar in de praktijk, naar NL, kijkende heb ik niets met christelijke partijen. Dus als we pragmatisch moeten zijn, en t antwoord voor punt 3 niet zo laten uitlopen als in de vorige 2 punten, dan maar seculier, sterk links, maar ook met christelijke partijen. Ik vind verlicht, ehm... licht vrijzinnig en progressief christendom goed voor een Westerse maatschappij. Andere religies, met name Islam, dan weer niet.

 

Dank voor je vragen!

Ik kom later ook met 3 vragen aan iemand :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed idee dit topic, Hitchens!

Voor de eerstvolgende:

1) Als je een wens mocht doen waarbij je werkelijk alles kon wensen, wat zou je dan wensen?

2) Stel, je kunt de mensheid 1 ding bijbrengen, wat zou je de mensheid dan leren?

3) Indien je gedwongen was je leven in te ruilen met dat van iemand anders, met wie zou je dan ruilen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Chaim:

Goed idee dit topic, Hitchens!

Voor de eerstvolgende:

1) Als je een wens mocht doen waarbij je werkelijk alles kon wensen, wat zou je dan wensen?

2) Stel, je kunt de mensheid 1 ding bijbrengen, wat zou je de mensheid dan leren?

3) Indien je gedwongen was je leven in te ruilen met dat van iemand anders, met wie zou je dan ruilen?

1. Ik ga even voorbij aan de standaard dingen zoals wereldvrede en hou het persoonlijk: Laat mij sterven met waardigheid en laat mij de angst voor het einde beheersbaar houden.

2. Zelfreflectie. Bijna alle problemen met (groepen)  mensen komen voort uit het feit dat "de groep" te weinig kritiek op zichzelf duldt, zowel intern als extern.

3. Als dode personen mogen: William Shakespeare. Als dat niet mag is mijn eerste reactie: de grootste womanizer die er op aarde rondloopt, maar dat is niet concreet genoeg neem ik aan. Dus dan kies ik toch maar voor George RR Martin, zodat ik precies weet hoe A Song if Ice and Fire zal aflopen zodat Weiss en Bennioff het vernachelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Drie andere vragen gericht aan de de eerstvolgende die het leest:

1) Andy Warhol schreef eens "In the future, everyone will be world-famous for 15 minutes". Indien jouw 15 minuten zijn aangebroken & iedereen ter wereld wacht op je woorden, wat zou je dan zeggen/doen?

2) 1 jaar lang zeer gelukkig leven, of honderd jaar lang matig leven -- welke optie zou je kiezen?

3) Als je 3 mensen uit het verleden zou kunnen ontmoeten, wie zou je dan kiezen & waarom?

(P.S., vergeet niet zelf 3 vragen aan iemand te richten, anders stopt het topic ineens & dat zou erg jammer zijn).

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei MysticNetherlands:

Volgens mij is t niet de bedoeling dat we vragen stellen aan de 'eerstvolgende- maar gericht aan bepaalde users. Maar als iedereen dit ook oké vindt, hou ik verder mijn mond :)

Je hebt gelijk. Dan richt ik m'n vragen aan jou, MysticNetherlands (tenminste als je het leuk vindt ze te veantwoorden):

1) Andy Warhol schreef eens "In the future, everyone will be world-famous for 15 minutes". Indien jouw 15 minuten zijn aangebroken & iedereen ter wereld wacht op je woorden, wat zou je dan zeggen/doen?

2) 1 jaar lang zeer gelukkig leven, of honderd jaar lang matig leven -- welke optie zou je kiezen?

3) Als je 3 mensen uit het verleden zou kunnen ontmoeten, wie zou je dan kiezen & waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Chaim:

Drie andere vragen gericht aan de de eerstvolgende die het leest:

1) Andy Warhol schreef eens "In the future, everyone will be world-famous for 15 minutes". Indien jouw 15 minuten zijn aangebroken & iedereen ter wereld wacht op je woorden, wat zou je dan zeggen/doen?

2) 1 jaar lang zeer gelukkig leven, of honderd jaar lang matig leven -- welke optie zou je kiezen?

3) Als je 3 mensen uit het verleden zou kunnen ontmoeten, wie zou je dan kiezen & waarom?

(P.S., vergeet niet zelf 3 vragen aan iemand te richten, anders stopt het topic ineens & dat zou erg jammer zijn).

1. Ik spreek al zo vaak, dat ik 15 minuten zou zwijgen....

2. 1 jaar lang zeer gelukkig. Bij God is 1 dag als 1000 jaar en 1000 jaar als 1 dag.

3. Mozart, Elvis en Neil Armstrong.

Drie andere vragen gericht aan de de eerstvolgende die het leest:

1. Wat is erger? Geloven en ontdekken dat de hemel niet bestaat of niet geloven en ontdekken dat de hel wel bestaat?

2. Wat doe je in dit forum?

3. Heb je wel eens een bovennatuurlijke ervaring gehad of een ervaring die je bovennatuurlijk zou noemen?

22 minuten geleden zei Chaim:

Je hebt gelijk. Dan richt ik m'n vragen aan jou, MysticNetherlands (tenminste als je het leuk vindt ze te veantwoorden):

1) Andy Warhol schreef eens "In the future, everyone will be world-famous for 15 minutes". Indien jouw 15 minuten zijn aangebroken & iedereen ter wereld wacht op je woorden, wat zou je dan zeggen/doen?

2) 1 jaar lang zeer gelukkig leven, of honderd jaar lang matig leven -- welke optie zou je kiezen?

3) Als je 3 mensen uit het verleden zou kunnen ontmoeten, wie zou je dan kiezen & waarom?

Onze reacties hebben elkaar net gekruist...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid