Spring naar bijdragen

Waarom christenen Trump supporten


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Welk bestuur erfde Trump ook? Obama heeft Amerika (en de wereld) geen goed gedaan. Het is niet omdat iemand sympathiek overkomt dat deze ook goed bestuurt. Trump is minder sympathiek maar probeert wel uit te voeren waarvoor hij verkozen is. Ik vind Trump een beter "leider" dan Obama. Ik vind hem als mens iets minder. Maar het is nu eenmaal tijd voor onze westerse idealen op te komen en deze niet meer te veranderen op de wereld. Hoe de EU met deze Jeruzalem kwestie omgaat kenmerkt maar al te goed hoe ver heen we zijn. En waarom doen ze zo TTC? Omdat ze in hun broek kakken van de moslim. Liever een Trump dan een Merkel, zoveel is zeker.

Ja, Trump gaat weldra de USD als reservemunt opgeven om z'n land te redden, wellicht zal hij daarbij nog veel verzet moeten ervaren. Hij heeft dan wel een aantal bondgenoten extra, niet van de minsten overigens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 591
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pff, ik heb het wel een beetje gehad met de extremistische denkbeelden van Fundamenteel en Dolce Vita. Fundamenteel is het spoor volledig bijster (of is een enorme trol) en Dolce Vita is blind voor al

Dat is jou antwoord op de vraag. Mijn antwoord op de vraag ga je niet accepteren. Want dat bestaat uit een moeizaam proces van wederzijds begrip, respect en acceptatie. Compromissen waarbij Israe

Je kan er vele uit het lijstje halen die in Europa plaatsvonden. Joegoslavië? Wat dacht je van de aanslagen bij het conflict in Noord-Ierland of in Baskenland? De muur die Berlijn spleet? De Turkse be

13 minuten geleden zei TTC:

Ja, Trump gaat weldra de USD als reservemunt opgeven om z'n land te redden, wellicht zal hij daarbij nog veel verzet ervaren. Hij heeft dan wel een aantal bondgenoten extra, niet van de minsten overigens. 

Niet iedereen is zo economisch begaafd als U waarde. Wat houdt dit dan concreet in? Waarom is dit goed/slecht? Van economie en geldzaken heb ik me losgetrokken. Ik heb geprobeerd daar een leidraad in te vinden en enige logica, maar het ontgaat mij dus compleet. Het is zo rekbaar en verwarrend dat geld, de munteenheid en de index daaraan gepaard. Mensen bepalen de waarde en hoe het vloeit, maar wie deze mensen dan zijn zien we eigenlijk nooit. Hoe het echt in elkaar steekt dat weet niemand, of althans ik toch niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Niet iedereen is zo economisch begaafd als U waarde. Wat houdt dit dan concreet in? Waarom is dit goed/slecht? Van economie en geldzaken heb ik me losgetrokken. Ik heb geprobeerd daar een leidraad in te vinden en enige logica, maar het ontgaat mij dus compleet. Het is zo rekbaar en verwarrend dat geld, de munteenheid en de index daaraan gepaard. Mensen bepalen de waarde en hoe het vloeit, maar wie deze mensen dan zijn zien we eigenlijk nooit. Hoe het echt in elkaar steekt dat weet niemand, of althans ik toch niet.

Het gaat nog altijd over hetzelfde nochtans.

Het is interessant om te zien dat, hoewel Jezus het heeft over de satan als "de overste van deze wereld" (Joh 14:30), Hij nooit verwijst naar de Satan als de andere meester tegenover God, die mensen kunnen kiezen om te dienen. Wanneer Jezus sprak van twee meesters die door mensen gediend kunnen worden, noemde Hij deze twee: God en de Mammon (Luk 16:13). In het christendom, over algemeen gesproken, hebben predikers de mensen altijd aangespoord te kiezen tussen God en de Satan. Jezus echter spoorde mensen aan te kiezen tussen God en de Mammon. Satan is een meesterintrigant. Hij weet dat als mensen verteld wordt te kiezen tussen God en de Satan niemand de Satan zal kiezen. Maar wanneer de keuze is tussen God en Mammon, dan weet Satan dat zelfs gelovigen het moeilijk zullen vinden om een beslissende keuze te maken. Satan weet dat de christenen hun eigen baan en hun eigen woonplaats enz. kiezen eerder op basis van hun eigen passie voor Mammon (bezit en geld) dan uit enig verlangen naar de bevordering van God Koninkrijk. Satan weet dat zulke gelovigen onbruikbaar zijn voor Gods doel, ongeacht de hoeveelheid godsdienstige activiteiten waar zij zich in mengen. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Het gaat nog altijd over hetzelfde nochtans.

Het is interessant om te zien dat, hoewel Jezus het heeft over de satan als "de overste van deze wereld" (Joh 14:30), Hij nooit verwijst naar de Satan als de andere meester tegenover God, die mensen kunnen kiezen om te dienen. Wanneer Jezus sprak van twee meesters die door mensen gediend kunnen worden, noemde Hij deze twee: God en de Mammon (Luk 16:13). In het christendom, over algemeen gesproken, hebben predikers de mensen altijd aangespoord te kiezen tussen God en de Satan. Jezus echter spoorde mensen aan te kiezen tussen God en de Mammon. Satan is een meesterintrigant. Hij weet dat als mensen verteld wordt te kiezen tussen God en de Satan niemand de Satan zal kiezen. Maar wanneer de keuze is tussen God en Mammon, dan weet Satan dat zelfs gelovigen het moeilijk zullen vinden om een beslissende keuze te maken. (bron)

Honestly? :D Ik zie het verband niet? Ik moet toegeven, ik moet de zaken eens danig in perspectief stellen door "op thee te gaan". Ik denk dat ik het nog eens allemaal op mij moet laten afkomen. Als er een duivel is, vind ik deze hemels verleidelijk. Het is als geen liefde bedrijven voor je huwelijk, weet je wel? Zo eens toegeven aan de "zonde" kan dus letterlijk echt deugd doen he. Door in het "reine" te leven verlies ik mezelf. Ik ben echt andersom geschapen, ik overdrijf dit niet.

Welk effect heeft het als Trump de dollar als reservemunt opgeeft? Wat bedoelt dit eigenlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik erger mij soms dood aan u

Niet nodig. Maar je zou jezelf eens kunnen afvragen hoe dat nu komt. Misschien wel om ik je confronteer met de onzin die je opschrijft.
Zoals bv:

42 minuten geleden zei Fundamenteel:

Nadat Palestijnen zo openlijk deden over hun anti joods beleid en zich samenvoegden met Hitler hebben de joden op Engels bezet gebied een stuk woestijn gekregen dat men opbouwde uit het niets.

De Britten kregen het bestuur van dit gebied na eerste wereldoorlog. Daarin vocht Hitler ook mee, maar als eenvoudige korporaal en het was toen nog niet zo dat volken zich bij hem aansluiten. Toen de Britten de baas werden over dit gebied had nog niemand van Hitler gehoord. Wel van Palestina, want zo heette het stuk grond dat de Britten kregen bij het verdelen van het Turkse Rijk. Het heette toen Brits Mandaatgebied Palestina. En de mensen die er in woonden .... enfin, dat waren niet de Chinezen.

52 minuten geleden zei Fundamenteel:

Daar is niemand voor uit zijn huis gezet, daar is niemand grond aan verloren. Dat was woestijn!

Dan toch een stuk woestijn waar toen anderhalf miljoen mensen woonden. Zeggen de namen Hashomer en Hagana je iets. Zou je toch eens moeten opzoeken. Dat waren Joodse immigranten die waren nu niet bepaald bewapend met waterpompen.  Ik wil daarmee de daden van de Palestijnen anno nu niet goed praten. Maar het is wel duidelijk dat je qua ontstaansgeschiedenis vaan Israël niet goed bent geïnformeerd.

 

59 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat bedoel je ermee dat joodse, poolse, etc families daar anders over denken? Europa bloeide toch open na de oorlog en joden hadden eindelijk terug een eigen land. Ik snap de commotie niet.

Dat mijn laatste uitspraak uitspat van ironie zou je als zwarte humor kunnen opvatten

Ik zie het meer als dom gedrag a la Trump, bij gebrek aan informatie toch iets willen zeggen, ook al slaat het nergens op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Honestly? :D Ik zie het verband niet? Ik moet toegeven, ik moet de zaken eens danig in perspectief stellen door "op thee te gaan". Ik denk dat ik het nog eens allemaal op mij moet laten afkomen. Als er een duivel is, vind ik deze hemels verleidelijk. Het is als geen liefde bedrijven voor je huwelijk, weet je wel? Zo eens toegeven aan de "zonde" kan dus letterlijk echt deugd doen he. Door in het "reine" te leven verlies ik mezelf. Ik ben echt andersom geschapen, ik overdrijf dit niet. Welk effect heeft het als Trump de dollar als reservemunt opgeeft? Wat bedoelt dit eigenlijk?

Je hoeft het niet te begrijpen, het zijn neveneffecten van irrationaliteit.

Amerikaanse dollars zijn nu nog een gewaardeerde muntsoort. Meer dan tweederde deel van de mondiale geldreserve wordt aangehouden in dollars. Daarom kunnen oplopende schulden van de Verenigde Staten worden gefinancierd door meer dollars uit te lenen. Centrale banken met grote reserves aan buitenlandse valuta, zoals China, Japan en andere Aziatische landen, worden in feite gegijzeld door de Amerikaanse fiscale politiek. Zij beseffen dat een weigering om hun dollarreserve verder te laten groeien – om van een vermindering daarvan maar te zwijgen - de dollarkoers onder zware druk zou zetten, waardoor zij enorme verliezen op hun reserves zou lijden. Daar komt nog bij dat een dollar met geringere koopkracht hun export naar de VS zou afremmen, hetgeen tot werkloosheid zou leiden en het gevaar van een recessie kan uitlokken. Dat zijn allesbehalve welkome vooruitzichten. Echter, hoe lang blijft de wereld nog bereid de Amerikaanse overbestedingen te financieren?

Het financiële evenwicht raakt steeds verder verstoord en het is slechts een kwestie van tijd voordat het punt is bereikt waarop er een correctie MOET plaatsvinden. De centrale bankiers beseffen heel goed dat er maar één alternatief is voor een plotselinge en pijnlijke correctie, namelijk een radicale overstap naar een andere reservemunt. Als dat gebeurt, zouden de Amerikanen hun tekorten in dollars niet meer kunnen financieren, waardoor de Amerikaanse economie met een schok zou worden geconfronteerd die vergelijkbaar is met die welke recentelijk tot de ineenstorting van de Argentijnse economie heeft geleid. Dit zou wereldwijde repercussies hebben. In de Economic Outlook 2005 van het IMF wordt erop gewezen dat het niet langer de vraag is of de wereldeconomie zich zal aanpassen, alleen hoe deze aanpassing zich zal voltrekken. Als er met de nodige maatregelen voor een geleidelijke aanpassing wordt getalmd, zal dat tot een abrupte correctie leiden. Zoiets zou deel uitmaken van het omslagpunt voor de volledige wereldeconomie, of deze omslag misschien zelfs uitlokken. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Misschien komt dat eerste omdat de Israëlieten op het grondgebied van de Palestijnen zijn gaan wonen.....

Die Palestijnen bestonden uit Joden en Arabieren. Lesje geschiedenis. Ik neem het je niet kwalijk omdat we al decennia lang worden bestookt met onjuiste historische informatie. Het is moeilijk je niet te laten hersenspoelen door anti-Joodse propaganda. Het is ook al eeuwenoud.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Niet nodig. Maar je zou jezelf eens kunnen afvragen hoe dat nu komt. Misschien wel om ik je confronteer met de onzin die je opschrijft.
Zoals bv:

De Britten kregen het bestuur van dit gebied na eerste wereldoorlog. Daarin vocht Hitler ook mee, maar als eenvoudige korporaal en het was toen nog niet zo dat volken zich bij hem aansluiten. Toen de Britten de baas werden over dit gebied had nog niemand van Hitler gehoord. Wel van Palestina, want zo heette het stuk grond dat de Britten kregen bij het verdelen van het Turkse Rijk. Het heette toen Brits Mandaatgebied Palestina. En de mensen die er in woonden .... enfin, dat waren niet de Chinezen.

Dan toch een stuk woestijn waar toen anderhalf miljoen mensen woonden. Zeggen de namen Hashomer en Hagana je iets. Zou je toch eens moeten opzoeken. Dat waren Joodse immigranten die waren nu niet bepaald bewapend met waterpompen.  Ik wil daarmee de daden van de Palestijnen anno nu niet goed praten. Maar het is wel duidelijk dat je qua ontstaansgeschiedenis vaan Israël niet goed bent geïnformeerd.

 

Ik zie het meer als dom gedrag a la Trump, bij gebrek aan informatie toch iets willen zeggen, ook al slaat het nergens op.

Ik zie de contradictie niet? Engels bezet gebied was misschien verkeerd verwoord. Maar het klopt dat deze grond "verworven" was na WO1. En na WO2 is daar Israël gebouwd, in de woestijn.
Israël is maar beginnen uitbreiden omdat hen de oorlog verklaard werd. Dat gebied waar anderhalf miljoen mensen woonden is ingenomen NADAT Palestina Israël de oorlog verklaarde. Palestina heeft de oorlog verklaard en is daarbij veel verloren. Et alors? Natuurlijk dat ze die mensen afgeknald hebben. Als iemand mijn land wil uitroeien en blijft aanvallen en ik verlies daarbij dierbaren/landgenoten zou het mij ook verheerlijken als deze mensen verdreven worden. Wat hadden ze gedacht? Dat Israël achterover ging leunen en zich ging laten blijven aanvallen? Als er geen compromis mogelijk is en je wordt aangevallen mondt dit uit in oorlog he Dat Beloof Ik. Eentje dat Palestijnen zichzelf hebben aangedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

NADAT Palestina Israël de oorlog verklaarde.

Kleine correctie: De omliggende Arabische landen verklaarden Israël de oorlog. Toentertijd werd het woord Palestijnen nog gewoon gebruikt voor de inwoners van Palestina, die uit Joden en Arabieren bestond. Van 1948 tot 1967 was de zogenaamde westoever inclusief oost-Jeruzalem bezet door Jordanië en Gaza door Egypte.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Willempie:

Kleine correctie: De omliggende Arabische landen verklaarden Israël de oorlog. Toentertijd werd het woord Palestijnen nog gewoon gebruikt voor de inwoners van Palestina, die uit Joden en Arabieren bestond.  

Misschien dat er nu een heel dogmatisch wereldbeeld in elkaar stort, geen garantie op succes weliswaar. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Willempie:

Toentertijd werd het woord Palestijnen nog gewoon gebruikt voor de inwoners van Palestina, die uit Joden en Arabieren bestond. 

Het zijn de Romeinen die het joodse land Israël "Palestina" zijn gaan noemen omdat ze de Israëlieten wilden treiteren en het land als een Romeinse provincie innamen en naar eigen believen benoemden. Met "Palestina" doelden de Romeinen op de Filistijnen en ze vereenzelvigden Israël daarmee om ze te treiteren.  Het lijkt erop dat ze dat nu in enige mate nog eens dunnetjes overdoen. Een vos verliest wel zijn haren.....

https://selmasalo.wordpress.com/2012/12/01/filistijnen-naar-de-palestijnen/

Heden ten dage bestaan er geen Palestijnen (Filistijnen). Wel Arabieren en islamitische landen die dat land willen bezetten.  Het is pure jodenhaat  van de islamitische landen. Ze willen heel Israël van de aardbodem vegen en dat roepen ze al tientallen jaren gewoon openlijk.   En haat maakt irrationeel en blind.  Dat is alleen al te zien aan de idiote reacties op het gegeven dat Trump gewoon iets benoemt wat al tientallen jaren een feit is, nl. dat Jeruzalem de hoofdstad is van Israël. De verhuizing van de Amerikaanse ambassade naar Jeruzalem verandert daar in feite helemaal niets aan. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MysticNetherlands:

Krijg in dit topic een beetje hetzelfde gevoel als in topics over ecolutie en creationisme. Have fun.

Lees: Ik druip af want heb geen tegenbronnen gevonden. :P
Evolutie is betwistbaar. Wat hier betwist wordt zijn gewoon historische feiten. Bronnen zijn vernoemd en er is geen tegenreactie gekomen.

Ten tijde van Clinton en Arafat was er een vredesakkoord om Jeruzalem in tweeën te splitsen. Palestijnen (van vandaag mensen) weigerden. Palestijnen willen de hoofdstad niet delen en voor zichzelf. Dat is toch duidelijk? Palestijnen roepen de vernietiging van Israël uit, niet andersom.

@Iedereen, weet iemand hoe die psychologische term noemt waar het slachtoffer alles doet voor de vijand en zelfs tips geeft in de hoop er beter van af te komen? Wel dat syndroom is over het hele westen gaande nu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lees: Ik druip af want heb geen tegenbronnen gevonden. :P
Evolutie is betwistbaar. Wat hier betwist wordt zijn gewoon historische feiten. Bronnen zijn vernoemd en er is geen tegenreactie gekomen.

Ten tijde van Clinton en Arafat was er een vredesakkoord om Jeruzalem in tweeën te splitsen. Palestijnen (van vandaag mensen) weigerden. Palestijnen willen de hoofdstad niet delen en voor zichzelf. Dat is toch duidelijk? Palestijnen roepen de vernietiging van Israël uit, niet andersom.

@Iedereen, weet iemand hoe die psychologische term noemt waar het slachtoffer alles doet voor de vijand en zelfs tips geeft in de hoop er beter van af te komen? Wel dat syndroom is over het hele westen gaande nu.

Wij noemen dat thuis gewoon nsb-ers. 

Maar......Funda......ook zogenaamde Palestijnen, ook al zijn het Arabieren, Jordaniërs, Egyptenaren etc,  zijn mensen, individuen en ze zijn geen eenheidsworst.  Je kunt geen mens werkelijk beoordelen op afkomst of geloof. Mooie illustratie hiervan was gisteren te beluisteren in Jacobine op zondag.  Frits Barend vertelt hoe hij op een gegeven moment in Israël een Palestijnse zaak binnengaat (omdat alles verder dicht was) en vertelt dat hij een jood uit Amsterdam is. De Palestijnse eigenaar vertelt dat men daar veel vreedzamer met elkaar omgaat dan men vaak denkt. Barend mag vervolgens zijn maaltijd niet eens afrekenen.   En er zijn overigens ook Palestijnen die voor Israël vechten in het Israëlisch leger.

https://www.kro-ncrv.nl/jacobineopzondag/seizoenen/seizoen-2017/bedreigen-de-spanningen-rondom-jeruzalem-ook-joodse-nederlanders

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Het gaat nog altijd over hetzelfde nochtans.

Het is interessant om te zien dat, hoewel Jezus het heeft over de satan als "de overste van deze wereld" (Joh 14:30), Hij nooit verwijst naar de Satan als de andere meester tegenover God, die mensen kunnen kiezen om te dienen. Wanneer Jezus sprak van twee meesters die door mensen gediend kunnen worden, noemde Hij deze twee: God en de Mammon (Luk 16:13). In het christendom, over algemeen gesproken, hebben predikers de mensen altijd aangespoord te kiezen tussen God en de Satan. Jezus echter spoorde mensen aan te kiezen tussen God en de Mammon. Satan is een meesterintrigant. Hij weet dat als mensen verteld wordt te kiezen tussen God en de Satan niemand de Satan zal kiezen. Maar wanneer de keuze is tussen God en Mammon, dan weet Satan dat zelfs gelovigen het moeilijk zullen vinden om een beslissende keuze te maken. Satan weet dat de christenen hun eigen baan en hun eigen woonplaats enz. kiezen eerder op basis van hun eigen passie voor Mammon (bezit en geld) dan uit enig verlangen naar de bevordering van God Koninkrijk. Satan weet dat zulke gelovigen onbruikbaar zijn voor Gods doel, ongeacht de hoeveelheid godsdienstige activiteiten waar zij zich in mengen. (bron)

Net zoals God vele namen heeft...

Heeft de Satan dat ook

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

@Iedereen, weet iemand hoe die psychologische term noemt waar het slachtoffer alles doet voor de vijand en zelfs tips geeft in de hoop er beter van af te komen? Wel dat syndroom is over het hele westen gaande nu.

Hoewel ik je definitie niet behoorlijk van toepassing vind, bedoel je wellicht het stockholmsyndroom. Overlevingsstrategieën zijn er in verschillende soorten en maten. Een andere mogelijke variant zou de samenwerking (voor zover dit eigenlijk ook niet aan de hand is in het stockholmsyndroom) als overlevingsstrategie kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

@Iedereen, weet iemand hoe die psychologische term noemt waar het slachtoffer alles doet voor de vijand en zelfs tips geeft in de hoop er beter van af te komen? Wel dat syndroom is over het hele westen gaande nu.

Het is nu meer dan duidelijk dat veel gesprekken tot niets kunnen leiden, integendeel zelfs.

9 uur geleden zei Thinkfree:

Net zoals God vele namen heeft ... Heeft de Satan dat ook

Zoveel is wel duidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik zie de contradictie niet? Engels bezet gebied was misschien verkeerd verwoord. Maar het klopt dat deze grond "verworven" was na WO1. En na WO2 is daar Israël gebouwd, in de woestijn.

Dat was niet wat je eerst zei, nl dat Engeland dat stuk grond pas kreeg na WO2.

Citaat

Nadat Palestijnen zo openlijk deden over hun anti joods beleid en zich samenvoegden met Hitler hebben de joden op Engels bezet gebied een stuk woestijn gekregen dat men opbouwde uit het niets.

 

12 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat gebied waar anderhalf miljoen mensen woonden is ingenomen NADAT Palestina Israël de oorlog verklaarde. Palestina heeft de oorlog verklaard en is daarbij veel

Jij bent degene die de volgorde van zaken door elkaar haalt, zoals ik hierboven liet zien. Met deze zin probeer je dat bij mij te leggen, maar bega je de fout dat het cijfer van anderhalf miljoen uit begin jaren 20 is. Bij gebeurtenissen die decennia later plaatsvonden klopt dat getal natuurlijk niet meer.

12 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat Israël achterover ging leunen en zich ging laten blijven aanvallen? Als er geen compromis mogelijk is en je wordt aangevallen mondt dit uit in oorlog he Dat Beloof Ik. Eentje dat Palestijnen zichzelf hebben aangedaan.

Ik neem aan dat je  de christelijke waarden als "naastenliefde" en "keer uw andere wang toe" , hoog hebt staan. En dat zijn mooie waarden. Ik herken die echter niet meer in je huidige schrijfsels. Ik zie slechts termen die klinken als "bombardeer ze" en "Het was oorlog en wij wonnen". Hoe rijm je dat voor jezelf ?

8 uur geleden zei Kaasjeskruid:
10 uur geleden zei Fundamenteel:

@Iedereen, weet iemand hoe die psychologische term noemt waar het slachtoffer alles doet voor de vijand en zelfs tips geeft in de hoop er beter van af te komen? Wel dat syndroom is over het hele westen gaande nu.

Hoewel ik je definitie niet behoorlijk van toepassing vind, bedoel je wellicht het stockholmsyndroom. Overlevingsstrategieën zijn er in verschillende soorten en maten. Een andere mogelijke variant zou de samenwerking (voor zover dit eigenlijk ook niet aan de hand is in het stockholmsyndroom) als overlevingsstrategie kunnen zijn.

Het Stockholm syndroom  is toch echt iets anders. Daarbij krijgt men werkelijk sympathie met de overheerser en dat is echt iets anders dan de keuze maken om alles te doen om er zelf beter van te worden. Waar Fundamenteel op doelt is collaboratie. Dat is een negatieve naam voor een bepaalde strategische keuze en geen psychologische aandoening. De opmerking van @Dolce Vita "wij noemden dat thuis gewoon NSB-ers" klopt dus.    

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het Stockholm syndroom  is toch echt iets anders. Daarbij krijgt men werkelijk sympathie met de overheerser en dat is echt iets anders dan de keuze maken om alles te doen om er zelf beter van te worden. Waar Fundamenteel op doelt is collaboratie. Dat is een negatieve naam voor een bepaalde strategische keuze en geen psychologische aandoening. De opmerking van @Dolce Vita "wij noemden dat thuis gewoon NSB-ers" klopt dus.    

Denk dat Fundamenteel verwijst naar het Dunning-krugereffect en de daarbij horende perverse effecten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Het is nu meer dan duidelijk dat veel gesprekken tot niets kunnen leiden, integendeel zelfs.

Zoveel is wel duidelijk.

Bedoel je dan die gesprekken onder een glas alcohol? "Wat is jihad?" etc?
Ik zei je al, die visie die jij ophoudt over de islam is lang vervlogen tijd. De tijd van het kalief waarin Irak het centrum van de wetenschap was is lang voorbij. De islam is radicaler gegroeid, overal. Kijkt naar Iran voor de islamitische revolutie en kijkt vandaag. Vroeger was een hoofddoek in Iran, Egypte, ... ondenkbaar. Toen "moslimgeleerden" hun leiders vroegen de hoofddoek verplicht te maken werden die pertinent uitgelachen. Vandaag wordt ons geleerd tolerantie te hebben en respect voor iets dat steeds radicaler groeit.
Ik moet U niet herinneren aan Molenbeek, Zaventem, Maalbeek, Borgerhout, Kiel, Mechelen, .... Het mag nu wel heel duidelijk wezen dat we met een veroverings- en verkrachtingscultuur te maken hebben.
Ontgaan dat groepsverkrachtingen gestegen zijn in Antwerpen, dat is waarschijnlijk de stoute blanke man die nergens aan zijn trekken komt?

3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat was niet wat je eerst zei, nl dat Engeland dat stuk grond pas kreeg na WO2.

 

Jij bent degene die de volgorde van zaken door elkaar haalt, zoals ik hierboven liet zien. Met deze zin probeer je dat bij mij te leggen, maar bega je de fout dat het cijfer van anderhalf miljoen uit begin jaren 20 is. Bij gebeurtenissen die decennia later plaatsvonden klopt dat getal natuurlijk niet meer.

Ik neem aan dat je  de christelijke waarden als "naastenliefde" en "keer uw andere wang toe" , hoog hebt staan. En dat zijn mooie waarden. Ik herken die echter niet meer in je huidige schrijfsels. Ik zie slechts termen die klinken als "bombardeer ze" en "Het was oorlog en wij wonnen". Hoe rijm je dat voor jezelf ?

Het Stockholm syndroom  is toch echt iets anders. Daarbij krijgt men werkelijk sympathie met de overheerser en dat is echt iets anders dan de keuze maken om alles te doen om er zelf beter van te worden. Waar Fundamenteel op doelt is collaboratie. Dat is een negatieve naam voor een bepaalde strategische keuze en geen psychologische aandoening. De opmerking van @Dolce Vita "wij noemden dat thuis gewoon NSB-ers" klopt dus.    

Neen ik heb niet gezegd dat Engeland dat stuk grond kreeg na WO2. Ik zei dat dat na WO2 Israël gebouwd werd op Engels bezet gebied. Mijn gat wist ook wel dat dat van WO1 was waar het Ottomaans rijk in flarden is gescheurd. Ook tijdens de eerste wereldoorlog kozen moslims (in die regio) partij voor Duitsland. Opnieuw tijdens WO2. Ze zijn verloren en nu moeten wij compassie hebben? Israël heeft compromissen gesloten en haar buurlanden hebben in ruil grond gekregen. Als ik me niet vergis was Egypte het eerste land dat tot een overeenkomst kwam met Israël. Egypte kreeg lappen woestijn "terug". Maar de Palesijnen (van nu en dus niet de Israëlieten) bleven aanslagen plegen. Weigerde iedere vredesresolutie en bleven hardnekkig de vernietiging van Israël uitroepen en de totale vernietiging van joden. Het is maar omdat er geen compromis mogelijk was deze hele oorlog geëscaleerd is. En als Trump dan de simpele waarheid benoemt staat de wereld in rep en roer? Trump smeet woorden, wat was de reactie van de Palestijnen hierop? Stenen gooien naar de joodse ordehandhaving.
Ziet U het zelf niet? Woorden vs stenen gooien?

Ik weet niet waar U vandaan haalt dat ik ooit mijn linkerwang zou keren? (Dikke lol hoor). Ik zeg: Hardnekkig beantwoorden en geen halve maatregelen meer! Het oude testament (thora) zijn heel duidelijk over zelfverdediging. Ook is het NT heel duidelijk over valse profeten en mensen die Jezus loochenen. Vraagt het ieder christen die bekend met zijn religie is, de islam is de geest van de anti christ!

En neen ik doel niet op collaboratie. Ik spreek echt in termen van waar het slachtoffer de dader gaat helpen in de hoop er beter vanaf te komen. Dat heeft een psychologische term, maar vergeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bedoel je dan die gesprekken onder een glas alcohol? "Wat is jihad?" etc? Ik zei je al, die visie die jij ophoudt over de islam is lang vervlogen tijd. De tijd van het kalief waarin Irak het centrum van de wetenschap was is lang voorbij. De islam is radicaler gegroeid, overal. Kijkt naar Iran voor de islamitische revolutie en kijkt vandaag. Vroeger was een hoofddoek in Iran, Egypte, ... ondenkbaar. Toen "moslimgeleerden" hun leiders vroegen de hoofddoek verplicht te maken werden die pertinent uitgelachen. Vandaag wordt ons geleerd tolerantie te hebben en respect voor iets dat steeds radicaler groeit. Ik moet U niet herinneren aan Molenbeek, Zaventem, Maalbeek, Borgerhout, Kiel, Mechelen, .... Het mag nu wel heel duidelijk wezen dat we met een veroverings- en verkrachtingscultuur te maken hebben. Ontgaan dat groepsverkrachtingen gestegen zijn in Antwerpen, dat is waarschijnlijk de stoute blanke man die nergens aan zijn trekken komt?

Zorgwekkend

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Dolce Vita:

Wij noemen dat thuis gewoon nsb-ers. 

Maar......Funda......ook zogenaamde Palestijnen, ook al zijn het Arabieren, Jordaniërs, Egyptenaren etc,  zijn mensen, individuen en ze zijn geen eenheidsworst.  Je kunt geen mens werkelijk beoordelen op afkomst of geloof. Mooie illustratie hiervan was gisteren te beluisteren in Jacobine op zondag.  Frits Barend vertelt hoe hij op een gegeven moment in Israël een Palestijnse zaak binnengaat (omdat alles verder dicht was) en vertelt dat hij een jood uit Amsterdam is. De Palestijnse eigenaar vertelt dat men daar veel vreedzamer met elkaar omgaat dan men vaak denkt. Barend mag vervolgens zijn maaltijd niet eens afrekenen.   En er zijn overigens ook Palestijnen die voor Israël vechten in het Israëlisch leger.

https://www.kro-ncrv.nl/jacobineopzondag/seizoenen/seizoen-2017/bedreigen-de-spanningen-rondom-jeruzalem-ook-joodse-nederlanders

Ik heb het moeten opzoeken. NSB is in Nederland wat in Vlaanderen Vlaams Belang heet? Ach, er moet volksnationalisme zijn om wat balans te handhaven. Ik blijf het mij afvragen, waarom mag de wereld zichzelf blijven maar moeten EU burgers zich aanpassen op het idee van enkele elite leiders die de boel globaliseren? Globaliseren van goederen = goed. Globaliseren van mensen =/= goed.

Natuurlijk zijn dat mensen. Maar het is toch kenmerkend dat Israël met iedere regio tot een compromis is kunnen komen maar de Palestijnen in hun koppigheid blijven hangen. Wie de totale vernietiging van een volk en land uitroept is genocidale uitspraken aan het doen. Als mensen naar voren komen met zulk doel dienen deze geliquideerd te worden, punt. Hamas is een terroristische organisatie en dient ogenblikkelijk op die manier behandeld te worden. Echter, onze media demoniseert Trump (die woorden gebruikt) en vergoeilijkt terroristen die oproepen tot repressies.

Ik weet ook wel dat joden en moslims in vrede naast elkaar kunnen leven. Maar we mogen hierbij de terroristen niet uit het oog verliezen. Dat de terroristische leider van Hamas minder gedemoniseerd dan Trump wordt kenmerkt alles. Trump gebruikte woorden, Palestijnen gingen over naar daden. De tijd van "strategische vrede" mag nu echt wel op zijn einde komen. Liever nu door de zure appel heen bijten dan de hete aardappel naar onze nabestaande doorschuiven.

Laat ons beginnen met Hamas als een terroristische organisatie te aanzien. ISIS is zo goed als militair ontwapend, laat ons lessen trekken en NOOIT MEER collaboreren met Mohammedanen. We zien wat daar van gekomen is en de ogen mogen nu wel eens open gaan he.

16 minuten geleden zei TTC:

Zorgwekkend

Wat vind je dan zorgwekkend? Mijn uitspraak of het feit dat er nu draconische veiligheidsmaatregelen nodig zijn om onszelf te beschermen?
Cologne is niet doorgedrongen? Dat vind ik toch veel maal zorgwekkender.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat vind je dan zorgwekkend? Mijn uitspraak of het feit dat er nu draconische veiligheidsmaatregelen nodig zijn om onszelf te beschermen? Cologne is niet doorgedrongen? Dat vind ik toch veel maal zorgwekkender.

Is dit het resultaat van je gesprekken met die Jehova-meester? Verder wat betreft slaven- en herenmoraal, over de teloorgang van het gezond verstand. Waarom Christenen voor Trump stemmen?

De Amerikaanse president Donald Trump heeft vandaag tijdens een toespraak in de Amerikaanse staat Louisiana zijn geplande, ingrijpende belastinghervorming uit de doeken gedaan. De "historische belastingverlaging" wordt "een mirakel voor de middenklasse", terwijl jobs het land zullen "overspoelen", luidde het. Het wordt een "historische belastingverlaging voor het Amerikaanse volk", zei de president in Louisiana. "We gaan snijden in de belastingen voor de middenklasse, de belastingcode gemakkelijker en eerlijker maken voor de doorsnee Amerikaan." Zo komt er voor een doorsnee gezin een belastingvrijstelling tot 24.000 dollar (20.400 euro) per jaar en worden de belastingschijven voor particulieren van zeven naar drie verminderd. De maximale aanslag op het inkomen zal 35 procent bedragen in plaats van 39,6 procent nu. De andere schijven zijn 12 en 25 procent.

Ingrijpende verandering

Daarnaast zal Trump onder meer nog "ingrijpend" in het belastingtarief voor bedrijven snijden, "zodat Amerikaanse bedrijven en Amerikaanse werknemers buitenlandse concurrenten kunnen verslagen en opnieuw kunnen winnen". De president wil het bedrijfsbelastingtarief onder het gemiddelde van geïndustrialiseerde landen krijgen. Concreet zullen bedrijven niet 35 maar slechts 20 procent belasting moeten betalen, terwijl het gemiddelde van de geïndustrialiseerde landen op 22,5 procent ligt. "Dat is een revolutionaire verandering. En de grootste winnaar zal de middenklasse zijn, omdat jobs ons land zullen overspoelen, bedrijven zullen concurreren voor Amerikaanse werkkrachten en de lonen zullen blijven groeien", aldus Trump. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid