Welcome to Credible

Welkom op Credible! Leuk dat je langs komt! Kijk gerust eerst even rond op het forum en als je ergens op wilt reageren maak dan een account aan! We hopen dat je het naar je zin hebt en mocht je vragen hebben neem dan contact op met ons!

Hitchens

Waarom christenen Trump supporten

190 berichten in deze discussie
13 minuten geleden zei Robert Frans:

Dat kan. En ik ben ook beslist geen Trump- of Wilders-aanhanger, laat dat duidelijk zijn. Maar soms vind ik het dan nog weleens aardig om bij mijzelf "advocaat van de duivel" te spelen. Want waarom krijgt iemand als Trump zoveel aanhang? Wat speelt er in Amerika, wat zien wij niet? En is de huidige status quo dan wel zo probleemoplossend dan? Wat doen deze heren dan wél goed?
Wij zien bijvoorbeeld graag een groene, ecologische lente, maar veel Amerikanen zijn door het sluiten van de vervuilende mijnen wel hun baan kwijtgeraakt. En dus ook hun zorgverzekering, hun pensioen, alles. En je kunt niet zomaar verwachten dat mensen zich wel even omscholen tot windmolenbouwer of zoiets. Hele steden zijn erdoor leeggelopen.
Wij zien graag een gastvrij asielbeleid, maar veel mensen ervaren wel degelijk echt overlast van onaangepaste migranten, terwijl wij schijnbaar vooral lekker zo politiek-correct mogelijke bewoordingen voor deze asielzoekers bedenken om ons daar weer goed over te kunnen voelen.
Wij roemen de vrije markteconomie, terwijl multinationals veel machtiger worden, met schijnbaar gemak honderden mensen ontslaan bij elke "reorganisatie" en geld opeisen dat wij aan zorg en onderwijs hadden kunnen besteden, precies de dingen die veel "gewone" mensen juist belangrijk vinden. Tenminste, zo wordt het in ieder geval gevoeld.

Zo ben ik bijvoorbeeld wel benieuwd wat de erkenning van Jeruzalem als hoofdstad door Trump gaat teweegbrengen. Velen roepen nu dat dit het vredesproces ernstig zou hinderen, maar wie weet forceert het toch uiteindelijk een doorbraak ten goede, misschien juist omdat er nu zo'n duidelijk standpunt is ingenomen.
De huidige manier van doen werkt immers sowieso aantoonbaar al decennialang niet, maar toch blijven we er uit eigenwijsheid aan vasthouden. Soms moet je echter iets heel anders en onorthodox doen om je doel te bereiken en misschien is dit er wel een. Ik weet het oprecht niet, maar ik sluit ook niets uit.
Zelf denk ik (tezamen met veel joden destijds) dat we Israël in 1948 nooit juist precies in dat Arabische gebied hadden moeten planten, dat elk boerenverstand eigenlijk wel had kunnen inzien dat dat vrágen om problemen was, maar ze is daar nu eenmaal en dergelijke meer, wel, pragmatische denkwijzen worden niet altijd erg gewaardeerd. Dus vooruit dan maar.
Het valt me dan ook op dat het lang niet alleen Trump-aanhangers zijn die de erkenning een goede of logische zet vinden. Dat maakt de kwestie toch wel boeiend.

Er is dus altijd een andere kant van het verhaal. Een kant die wij misschien dus niet zonder meer horen of echt serieus nemen, omdat wij in onze eigen bubbel leven, mede gecreëerd door de social media. Waardoor wij inderdaad niet meer scherp de ontwikkelingen zien gebeuren die voor onze neus plaatsvinden. En daar schaar ik mijzelf ook weleens onder hoor, want ik zie ook lang niet alles.
En dan heb ik het ook nog niet eens over zoiets als het metoo-gebeuren, waardoor teveel mannen zonder enig fatsoenlijk bewijs worden beschuldigd en voor het leven geruïneerd en we geacht worden alle verhalen zonder meer te geloven. Die op zich mooi bedoelde openheid is al grotendeels tot een klopjacht geworden, omdat het oordeel nu eenmaal sneller is dan het oor.
Ik denk dat, zeker ook met die social media en met de algehele mediocratie die grotendeels al ontstaan is in ook ons land, daarom dat het gebod van Jezus om niet te oordelen alleen maar prangender en actueler is geworden. Dat we altijd, áltijd de andere kant van het verhaal moeten willen horen, ook als de ander zo overduidelijk slecht zou lijken.

Ik zou je voor deze bijdrage wel tien pijlen willen geven maar dat gaat helaas niet. Dank je.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hendrik-NG, 

De genoemde wijken zijn  samen met een paar andere, de Nederlandse Molenbeek. Mijn familie heeft er (naast in andere delen van Rotterdam) zes middenstandsbedrijven gehad... Nog maar zeer recent is het laatste bedrijf gesloten (door overmacht ontstane situatie). Café-restaurants, en bepaald niet de slechtste. Van hoog tot laag, alles kwam daar. Zowel de dames van het bordeel als bekende landelijke politici (uit jou niet onwelgevallige politieke partijen), journalisten, schrijvers,kwamen er wel eens lunchen, borrelen en dineren.  Dus je maakt mij niets wijs, wij kennen veel meer van Rotterdam en de Rotterdammers dan jij op je studentenflatje en je woninkje.

Het probleem is niet de armoede, het grote probleem is de islam. De islam is niet verenigbaar met het Westen en de islam is niet verenigbaar met Christus. En al die lafaards die de critici hebben weggezet voor van alles en nog wat, die mogen het wat mij betreft dan maar gaan meemaken. Ze hebben het zelf gewild. Ik zit daar niet meer mee. De wereld krijgt wat de wereld toekomt.   En over Zuid hoef je mij ook niks te vertellen. Kom er regelmatig en heb er lang genoeg gewerkt ook nog.  Ook daar is armoede niet het probleem maar de islam en de dhimmitude van de gemiddelde Nederlander. Armoede is er ja, die was er altijd al, maar dat is niet het probleem, ook niet achter de "radicalisering". Islamisering is het probleem. En onkunde, onwetendheid, en pure lafheid van de gemiddelde Nederlander t.a.v islam.  De Nederlander is nu al de nieuwe jood. En zodra de islam de 20 % haalt in een stad, is het hek van de dam. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dus je maakt mij niets wijs, wij kennen veel meer van Rotterdam en de Rotterdammers dan jij op je studentenflatje en je woninkje.

Kennelijk...

46 minuten geleden zei Dolce Vita:

Het probleem is niet de armoede, het probleem is de islam...

Het is de vraag of dat in alle ongenuanceerdheid waarmee je dat idee lanceert het geval is. Als ik naar een groot deel van de problemen kijk, dan denk ik vooral aan een begrip als "participatie". Ook als ik trouwens de voorbeelden zie waar Robert Frans mee kwam (Eva Jinek liet in een recente tv-serie een aantal Amerikanen aan het woord vanuit een van die Amerikaanse mijngebieden die massaal op Trump hebben gestemd - ook daar zat hem de grootste pijn in het "uitgerangeerd zijn": ontslagen, kansloos, geen mogelijkheden om binnen de eigen leefomgeving weer te kunnen participeren in de samenleving).

Binnen de populatie "Islamieten" zullen vast ook wel mensen aanwezig zijn die niet mee willen draaien in onze samenleving. En die drukken daar vast wel een islamitisch etiketje op... Maar het gros van de mensen uit Islamitische landen kwam hier ooit om te werken en een toekomst op te bouwen voor hun eigen kinderen. Je maakt mij niet wijs dat die echt niet willen meedraaien als ze de kans krijgen... En mensen die het goed genoeg vinden om van een uitkering rond te komen, die had je vroeger ook al. Die kreeg men ook toen al met geen stok aan het werk als ze echt niet wilden...

En verdringing op de arbeidsmarkt is echt wel een issue geweest in de afgelopen jaren van crisis (en nog steeds - ik ben niet naief en blind!)... Dus ook in onze samenleving zijn er heel veel mensen buiten de boot gevallen. Ook daar weer: "participatie"...

En dat is precies waar sommige populisten hun kans grijpen: hopelozen beloven dat het dit keer "ons soort mensen" zal zijn waar het probleem voor zal worden opgelost. Eind van dat liedje? Politici die heerlijk kunnen "participeren" en ageren in het parlement. En "ons soort mensen" dat de volgende keer de proteststem op weer een andere partij zal moeten uitbrengen... Ook Trump gaat niet waarmaken wat hij belooft (behalve dan voor de allerrijksten - zijn eigen "ons soort mensen")... En intussen hoop ik natuurlijk dat ik het mis heb... We gaan het zien!

1 uur geleden zei Dolce Vita:

uit jou niet onwelgevallige politieke partijen.

Geen idee... Over de meeste ben ik ronduit sceptisch geworden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Hendrik-NG:

Kennelijk...

Het is de vraag of dat in alle ongenuanceerdheid waarmee je dat idee lanceert het geval is. Als ik naar een groot deel van de problemen kijk, dan denk ik vooral aan een begrip als "participatie". Ook als ik trouwens de voorbeelden zie waar Robert Frans mee kwam (Eva Jinek liet in een recente tv-serie een aantal Amerikanen aan het woord vanuit een van die Amerikaanse mijngebieden die massaal op Trump hebben gestemd - ook daar zat hem de grootste pijn in het "uitgerangeerd zijn": ontslagen, kansloos, geen mogelijkheden om binnen de eigen leefomgeving weer te kunnen participeren in de samenleving).

Binnen de populatie "Islamieten" zullen vast ook wel mensen aanwezig zijn die niet mee willen draaien in onze samenleving. En die drukken daar vast wel een islamitisch etiketje op... Maar het gros van de mensen uit Islamitische landen kwam hier ooit om te werken en een toekomst op te bouwen voor hun eigen kinderen. Je maakt mij niet wijs dat die echt niet willen meedraaien als ze de kans krijgen... En mensen die het goed genoeg vinden om van een uitkering rond te komen, die had je vroeger ook al. Die kreeg men ook toen al met geen stok aan het werk als ze echt niet wilden...

En verdringing op de arbeidsmarkt is echt wel een issue geweest in de afgelopen jaren van crisis (en nog steeds - ik ben niet naief en blind!)... Dus ook in onze samenleving zijn er heel veel mensen buiten de boot gevallen. Ook daar weer: "participatie"...

En dat is precies waar sommige populisten hun kans grijpen: hopelozen beloven dat het dit keer "ons soort mensen" zal zijn waar het probleem voor zal worden opgelost. Eind van dat liedje? Politici die heerlijk kunnen "participeren" en ageren in het parlement. En "ons soort mensen" dat de volgende keer de proteststem op weer een andere partij zal moeten uitbrengen... Ook Trump gaat niet waarmaken wat hij belooft (behalve dan voor de allerrijksten - zijn eigen "ons soort mensen")... En intussen hoop ik natuurlijk dat ik het mis heb... We gaan het zien!

Trump doet precies het juiste op het juiste moment. Hij erkent Jeruzalem nu hij dat nog kan en biedt tegenwicht nu het nog kan en voor het moment dat het nog kan en de genade nog voortduurt. Na de wegrukking breekt ook daar de oorlog uit en kan hij voor Jeruzalem niets meer betekenen. Je kunt in je Bijbel lezen hoe het verder zal verlopen! 

En de rest van je verhaal is ook pertinente lulkoek, totale onzin.  Ik heb op Zuid gewerkt, met een doorsnee van Rotterdam-Zuid en - toen gelukkig nog even - ook kinderen uit omliggende christelijke dorpjes en voorsteden,  Maar het is het mij niet meer waard daarop in te gaan. Je kletst serieus heel zwaar uit je nek nu en je doet daarmee niet alleen de Nederlander maar ook de goedwillende moslim ernstig tekort. De Nederlandse goedmens heeft ook de goedwillende moslims zwaar in de kou laten staan.

Het zal mij een genoegen zijn om naast Fortuyn, Wilders, Hans Jansen en wellicht zelfs nog een van Gogh voor de troon van God te staan.  En dan zullen wij nog wel eens zien wie nou werkelijk die "haatzaaiers" waren.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Trump doet precies het juiste op het juiste moment. Hij erkent Jeruzalem nu hij dat nog kan en biedt tegenwicht nu het nog kan. Na de wegrukking breekt ook daar de oorlog uit en kan hij voor Jeruzalem niets meer betekenen. Je kunt in je Bijbel lezen hoe het verder zal verlopen! 

De zevende bazuin?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-12-2017 om 15:17 zei Willempie:

En mensen worden niet graag genaaid, om het even grof uit te drukken, zelfs niet door zeer diplomatieke en charismatische figuren.

Tja Trump is inderdaad niet bepaald diplomatiek of charismatisch, maar naait het Amerikaanse volk wel als geen president ooit gedaan heeft. Dat moet je em nageven.

De enige mensen die nog een beetje sympathie hebben zijn wanhopige mensen zonder baan (ik geef ze geen ongelijk), neonazi's en evangelische christenen die nog steeds in de rare veronderstelling zijn dat Trump ook christen is.

5 uur geleden zei Flash Gordon:

k heb mijn voorspelling dat Trump zou winnen maar gewoon vastgelegd, om niet achteraf het verwijt te krijgen dat iedereen makkelijk praten heeft achteraf. Maar ja, Trump kon je makkelijk zien aankomen.

Het is te begrijpen waarom Trump won, maar moeilijk te voorspellen vond ik. Niet voor niets heeft hij gewonnen met verreweg de minste stemmen.

Wat ik verontrustend vind is dat de VS nu een volslagen incompetent persoon aan de macht heeft die geen benul heeft van de belangrijke dossiers (zoals zorg) en zichzelf in de penarie Twittert. Ik ben afgelopen jaar een maand op vakantie geweest (toegegeven, niet in de rustbelt of zuidelijke staten) in de VS en ik gun deze mensen zoveel meer dan dit. Nee, dan toch Bernie Sanders, Elizabeth Warren of Kamala Harris.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hendrik-NG:

Dat denk ik ook, ja...

Inderdaad ja, maar niet op de manier die links pretendert, dat zijn gewoon pertinente onwaarheden. Goedwillende moslims worden kapot gemaakt door de islam in Nederland, en niet incidenteel maar massaal (meisjes die geen hoofddoek droegen, en die gestudeerd hebben, om te eindigen in een niqaab op een matras op de grond naast hun broer om uitgehuwlijkt te worden en binnengehouden, tis maar 1 voorbeeldje). Fortuyn had volkomen gelijk en deze wereld en dit land gaan het zeer berouwen, want men gaat onherroepelijk de gevolgen ondervinden van het lafhartige wegkijken en kop in het zand steken en het demoniseren en het wegzetten van de geuzen die in dit land zo lang op legale wijze hebben gevochten tegen de bierkaai. 

bijvoorbeeld: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Hitchens:

Tja Trump is inderdaad niet bepaald diplomatiek of charismatisch, maar naait het Amerikaanse volk wel als geen president ooit gedaan heeft. Dat moet je em nageven.

De enige mensen die nog een beetje sympathie hebben zijn wanhopige mensen zonder baan (ik geef ze geen ongelijk), neonazi's en evangelische christenen die nog steeds in de rare veronderstelling zijn dat Trump ook christen is.

Het is te begrijpen waarom Trump won, maar moeilijk te voorspellen vond ik. Niet voor niets heeft hij gewonnen met verreweg de minste stemmen.

Wat ik verontrustend vind is dat de VS nu een volslagen incompetent persoon aan de macht heeft die geen benul heeft van de belangrijke dossiers (zoals zorg) en zichzelf in de penarie Twittert. Ik ben afgelopen jaar een maand op vakantie geweest (toegegeven, niet in de rustbelt of zuidelijke staten) in de VS en ik gun deze mensen zoveel meer dan dit. Nee, dan toch Bernie Sanders, Elizabeth Warren of Kamela Harris.

:) ik gun alle mensen een leven in gezondheid, vrijheid, rust en vrede. De rest is, naar mijn diepe overtuiging, bijzaak.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Flash Gordon:

:) ik gun alle mensen een leven in gezondheid, vrijheid, rust en vrede. De rest is, naar mijn diepe overtuiging, bijzaak.

Hear, hear, het is daarbij mijn overtuiging dat macht moet rouleren tussen tegengesteld denkenden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Robert Frans:

Want let wel: het debat wordt in Amerika veel diepgaander en serieuzer gevoerd, met dikke wetenschappelijke rapporten en al, dan wij hier in Nederland meekrijgen.
Artikelen die resoneren met zijn oprechte zorgen, twijfels en vaak ook wantrouwen jegens de politiek in Washington.

Over welke rapporten heb je het hier specifiek?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hitchens:

Over welke rapporten heb je het hier specifiek?

Nu volg ik niet zo specifiek Amerikaanse debatten, maar over het algemeen proberen politieke bewegingen natuurlijk altijd met wetenschappelijke feiten hun gelijk te ondersteunen. Zowel de republikeinen als de democraten hebben daarom hun eigen bureau's die voortdurend onderzoek doen, net zoals bij ons politieke partijen meestal ook een eigen onderzoeksbureau hebben. Alleen in Amerika is dat alles natuurlijk net een stuk grootschaliger en ontvangen de partijen miljoenen en miljoenen dollars aan giften om dat alles te kunnen onderhouden.
Ik bedoelde dus meer een algemene schets op te tekenen van hoe in Amerika het debat (ook) wordt gevoerd. Dat wat wij op televisie en in de social media zien aan debatten en argumenten, maar een fractie is van waar de geïnteresseerde kiezer in Amerika uit kan kiezen. Er zijn daar letterlijk boekwinkels vol te vinden aan zowel opruiende haatboeken als diepgaande inleidingen en studies, vanuit alle kanten en partijen. Dus ook over president Trump en zijn beleid.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-12-2017 om 15:29 zei Dolce Vita:

Aanpakken dat laffe luie nutteloze goddeloze tuig. Lekker neerzetten in de Arabische woestijn met een groot hek eromheen en dan bomen laten planten, zoals de Israëlieten hebben gedaan, en zeewater ontzilten, zoals de Israëlieten hebben gedaan. Zwoegen en je land vruchtbaar maken. Geen tijd voor stenen gooien. Gewoon lekker schoonvegen, heel dat "palestina". Lekker terug naar de zandbak waar ze vandaan kwamen.

Wat mij betreft kunnen ze beter jou in woestijn zetten met een hek eromheen, wat een haatdragende kenau zeg. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hitchens:

Wat mij betreft kunnen ze beter jou in woestijn zetten met een hek eromheen, wat een haatdragende kenau zeg. 

Met je blote handen woestijngrond vruchtbaar maken....de joden hebben het gedaan, die hebben Israël onder hoongelach van het handjevol toekijkende nomaden dat daar leefde, met de blote handen opgebouwd. 

Je laat nu ook nog bewust de video weg waar dit over ging. Als jouw kind of vader of moeder in die ambulance lag die er door dit soort tuig niet door kon, als je er zelf niet meer door zult kunnen met je wagen omdat er niemand meer is die het tuig opvoedt en een halt toeroept, zul je misschien ooit een keer leren wat fatsoenlijk is en wat niet, en dan zul je wellicht ineens een moed ontwikkelen die je eerder niet had, en dan zul je wellicht ook leren wat opvoeden is en waartoe opvoeding dient en dat het goed is daarin te gaan staan. En dan zul je wellicht alsnog leren hoe goed je het ooit hebt gehad in het land dat op joodschristelijke wortels werd opgebouwd. En dan zul je misschien met rouwklacht terugkijken op je antichristelijke activiteiten en je getreiter van christenen en nog eens achter je oren krabben hoe je jezelf toch zo ver hebt kunnen laten ontsporen, dat je zo ver bent gegaan dat je het kwade goed bent gaan noemen en het goede kwaad, "Hitchens".   De tijd zal misschien nog komen dat je wénste dat er nog Hollandse kenaus waren.....

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om alsnog gewoon nu  tot inkeer te komen.   

Een voorbeeldje maar dit is intussen heel "normaal".  En een uur later staat ie weer buiten. Men vindt alles maar normaal. Worden ambulances, brandweerwagens gehinderd, ook allemaal normaal.  En wat gaat men doen, meer moslims bij de politie halen. En islamitische " buurtvaders" inzetten.  Men geeft alle macht in handen van de islam, dhimmitude, in plaats van die lui gewoon aan te pakken.   

Het is hier (en niet alleen hier, ook in andere steden komt dit voor, waaronder bijvoorbeeld Zwolle) al heel normaal dat islamitische tramconducteurs gesluierde vrouwen niet op de bon te slingeren als ze geen kaartje hebben en vervolgens ook nog weigeren er een te kopen.  Ook is het normaal dat je in een patatzaak die in islamitische handen is overgegaan terwijl je de enige was die in de zaak stond en dus vooraan stond, ineens weer achteraan staat als er toevallig een groep sluiers en baarden binnenkomt.  Zoals het ook al decennialang normaal is dat geen agent moslims  durft aan te pakken als ze dubbel gaan stilstaan op een doorgaande weg in de door Hendrik-NG aangehaalde wijken. (en nog vele dingen meer zoals branchevervaging, je winkel zonder vergunning uitbreiden door stukken straat erbij te pakken om waar te verkopen waar je ook nog eens geen vergunning hebt, en ondertussen wel Nederlanders treiteren door het terras van je zaak dat al tientallen jaren met vergunning is geplaatst, ineens te gaan verbieden dan wel verkorten). Nederlanders worden al tientallen jaren gediscrimineerd en men is in de politiek en bij de politie vaak bang, gewoon bang voor moslims. 

Succes ermee, "Hitchens".   Je zult in ieder geval nooit kunnen zeggen dat er geen mensen waren die heben gewaarschuwd en die op tijd langs legale en nette maar duidelike wegen hebben willen optreden tegen de islamisering van Nederland. Wij zijn altijd netjes gebleven, hebben nooit een vlieg kwaad gedaan en zijn ook niet van plan dat ooit te doen. Ook geen moslims.  Wij stellen ons vertrouwen op de Heer alleen. Maar wel hebben wij onze verantwoordelijkheid genomen om te gaan staan in en voor onze joodschristelijke wortels en normen en waarden en ons uit te spreken tegen de islamisering.  En ik ben ervan overtuigd dat iedereen die tot en met nu nóg steeds de critici heeft gedemoniseerd, zich van spijt nog eens de haren uit het hoofd trekt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Dolce Vita:

Succes ermee, "Hitchens".   Je zult in ieder geval nooit kunnen zeggen dat er geen mensen waren die heben gewaarschuwd

Inderdaad, je hebt de medemens voor een hoop gewaarschuwd. Voor islam,  voor schaduwregeringen, voor chemtrails, voor wereldwijde complotten, voor de anti-christ, voor Obama, voor groene olifanten en voor paarse krokodillen.

Niemand, echt niemand kan zeggen dat ze niet gewaarschuwd zijn door jou " Dolce".

|:(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden