Spring naar bijdragen

Waarom christenen Trump supporten


Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Robert Frans:

Dat kan. En ik ben ook beslist geen Trump- of Wilders-aanhanger, laat dat duidelijk zijn. Maar soms vind ik het dan nog weleens aardig om bij mijzelf "advocaat van de duivel" te spelen. Want waarom krijgt iemand als Trump zoveel aanhang? Wat speelt er in Amerika, wat zien wij niet? En is de huidige status quo dan wel zo probleemoplossend dan? Wat doen deze heren dan wél goed?
Wij zien bijvoorbeeld graag een groene, ecologische lente, maar veel Amerikanen zijn door het sluiten van de vervuilende mijnen wel hun baan kwijtgeraakt. En dus ook hun zorgverzekering, hun pensioen, alles. En je kunt niet zomaar verwachten dat mensen zich wel even omscholen tot windmolenbouwer of zoiets. Hele steden zijn erdoor leeggelopen.
Wij zien graag een gastvrij asielbeleid, maar veel mensen ervaren wel degelijk echt overlast van onaangepaste migranten, terwijl wij schijnbaar vooral lekker zo politiek-correct mogelijke bewoordingen voor deze asielzoekers bedenken om ons daar weer goed over te kunnen voelen.
Wij roemen de vrije markteconomie, terwijl multinationals veel machtiger worden, met schijnbaar gemak honderden mensen ontslaan bij elke "reorganisatie" en geld opeisen dat wij aan zorg en onderwijs hadden kunnen besteden, precies de dingen die veel "gewone" mensen juist belangrijk vinden. Tenminste, zo wordt het in ieder geval gevoeld.

Zo ben ik bijvoorbeeld wel benieuwd wat de erkenning van Jeruzalem als hoofdstad door Trump gaat teweegbrengen. Velen roepen nu dat dit het vredesproces ernstig zou hinderen, maar wie weet forceert het toch uiteindelijk een doorbraak ten goede, misschien juist omdat er nu zo'n duidelijk standpunt is ingenomen.
De huidige manier van doen werkt immers sowieso aantoonbaar al decennialang niet, maar toch blijven we er uit eigenwijsheid aan vasthouden. Soms moet je echter iets heel anders en onorthodox doen om je doel te bereiken en misschien is dit er wel een. Ik weet het oprecht niet, maar ik sluit ook niets uit.
Zelf denk ik (tezamen met veel joden destijds) dat we Israël in 1948 nooit juist precies in dat Arabische gebied hadden moeten planten, dat elk boerenverstand eigenlijk wel had kunnen inzien dat dat vrágen om problemen was, maar ze is daar nu eenmaal en dergelijke meer, wel, pragmatische denkwijzen worden niet altijd erg gewaardeerd. Dus vooruit dan maar.
Het valt me dan ook op dat het lang niet alleen Trump-aanhangers zijn die de erkenning een goede of logische zet vinden. Dat maakt de kwestie toch wel boeiend.

Er is dus altijd een andere kant van het verhaal. Een kant die wij misschien dus niet zonder meer horen of echt serieus nemen, omdat wij in onze eigen bubbel leven, mede gecreëerd door de social media. Waardoor wij inderdaad niet meer scherp de ontwikkelingen zien gebeuren die voor onze neus plaatsvinden. En daar schaar ik mijzelf ook weleens onder hoor, want ik zie ook lang niet alles.
En dan heb ik het ook nog niet eens over zoiets als het metoo-gebeuren, waardoor teveel mannen zonder enig fatsoenlijk bewijs worden beschuldigd en voor het leven geruïneerd en we geacht worden alle verhalen zonder meer te geloven. Die op zich mooi bedoelde openheid is al grotendeels tot een klopjacht geworden, omdat het oordeel nu eenmaal sneller is dan het oor.
Ik denk dat, zeker ook met die social media en met de algehele mediocratie die grotendeels al ontstaan is in ook ons land, daarom dat het gebod van Jezus om niet te oordelen alleen maar prangender en actueler is geworden. Dat we altijd, áltijd de andere kant van het verhaal moeten willen horen, ook als de ander zo overduidelijk slecht zou lijken.

Ik zou je voor deze bijdrage wel tien pijlen willen geven maar dat gaat helaas niet. Dank je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 591
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Pff, ik heb het wel een beetje gehad met de extremistische denkbeelden van Fundamenteel en Dolce Vita. Fundamenteel is het spoor volledig bijster (of is een enorme trol) en Dolce Vita is blind voor al

Dat is jou antwoord op de vraag. Mijn antwoord op de vraag ga je niet accepteren. Want dat bestaat uit een moeizaam proces van wederzijds begrip, respect en acceptatie. Compromissen waarbij Israe

Je kan er vele uit het lijstje halen die in Europa plaatsvonden. Joegoslavië? Wat dacht je van de aanslagen bij het conflict in Noord-Ierland of in Baskenland? De muur die Berlijn spleet? De Turkse be

 

45 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dus je maakt mij niets wijs, wij kennen veel meer van Rotterdam en de Rotterdammers dan jij op je studentenflatje en je woninkje.

Kennelijk...

46 minuten geleden zei Dolce Vita:

Het probleem is niet de armoede, het probleem is de islam...

Het is de vraag of dat in alle ongenuanceerdheid waarmee je dat idee lanceert het geval is. Als ik naar een groot deel van de problemen kijk, dan denk ik vooral aan een begrip als "participatie". Ook als ik trouwens de voorbeelden zie waar Robert Frans mee kwam (Eva Jinek liet in een recente tv-serie een aantal Amerikanen aan het woord vanuit een van die Amerikaanse mijngebieden die massaal op Trump hebben gestemd - ook daar zat hem de grootste pijn in het "uitgerangeerd zijn": ontslagen, kansloos, geen mogelijkheden om binnen de eigen leefomgeving weer te kunnen participeren in de samenleving).

Binnen de populatie "Islamieten" zullen vast ook wel mensen aanwezig zijn die niet mee willen draaien in onze samenleving. En die drukken daar vast wel een islamitisch etiketje op... Maar het gros van de mensen uit Islamitische landen kwam hier ooit om te werken en een toekomst op te bouwen voor hun eigen kinderen. Je maakt mij niet wijs dat die echt niet willen meedraaien als ze de kans krijgen... En mensen die het goed genoeg vinden om van een uitkering rond te komen, die had je vroeger ook al. Die kreeg men ook toen al met geen stok aan het werk als ze echt niet wilden...

En verdringing op de arbeidsmarkt is echt wel een issue geweest in de afgelopen jaren van crisis (en nog steeds - ik ben niet naief en blind!)... Dus ook in onze samenleving zijn er heel veel mensen buiten de boot gevallen. Ook daar weer: "participatie"...

En dat is precies waar sommige populisten hun kans grijpen: hopelozen beloven dat het dit keer "ons soort mensen" zal zijn waar het probleem voor zal worden opgelost. Eind van dat liedje? Politici die heerlijk kunnen "participeren" en ageren in het parlement. En "ons soort mensen" dat de volgende keer de proteststem op weer een andere partij zal moeten uitbrengen... Ook Trump gaat niet waarmaken wat hij belooft (behalve dan voor de allerrijksten - zijn eigen "ons soort mensen")... En intussen hoop ik natuurlijk dat ik het mis heb... We gaan het zien!

1 uur geleden zei Dolce Vita:

uit jou niet onwelgevallige politieke partijen.

Geen idee... Over de meeste ben ik ronduit sceptisch geworden...

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Hendrik-NG:

 

Kennelijk...

Het is de vraag of dat in alle ongenuanceerdheid waarmee je dat idee lanceert het geval is. Als ik naar een groot deel van de problemen kijk, dan denk ik vooral aan een begrip als "participatie". Ook als ik trouwens de voorbeelden zie waar Robert Frans mee kwam (Eva Jinek liet in een recente tv-serie een aantal Amerikanen aan het woord vanuit een van die Amerikaanse mijngebieden die massaal op Trump hebben gestemd - ook daar zat hem de grootste pijn in het "uitgerangeerd zijn": ontslagen, kansloos, geen mogelijkheden om binnen de eigen leefomgeving weer te kunnen participeren in de samenleving).

Binnen de populatie "Islamieten" zullen vast ook wel mensen aanwezig zijn die niet mee willen draaien in onze samenleving. En die drukken daar vast wel een islamitisch etiketje op... Maar het gros van de mensen uit Islamitische landen kwam hier ooit om te werken en een toekomst op te bouwen voor hun eigen kinderen. Je maakt mij niet wijs dat die echt niet willen meedraaien als ze de kans krijgen... En mensen die het goed genoeg vinden om van een uitkering rond te komen, die had je vroeger ook al. Die kreeg men ook toen al met geen stok aan het werk als ze echt niet wilden...

En verdringing op de arbeidsmarkt is echt wel een issue geweest in de afgelopen jaren van crisis (en nog steeds - ik ben niet naief en blind!)... Dus ook in onze samenleving zijn er heel veel mensen buiten de boot gevallen. Ook daar weer: "participatie"...

En dat is precies waar sommige populisten hun kans grijpen: hopelozen beloven dat het dit keer "ons soort mensen" zal zijn waar het probleem voor zal worden opgelost. Eind van dat liedje? Politici die heerlijk kunnen "participeren" en ageren in het parlement. En "ons soort mensen" dat de volgende keer de proteststem op weer een andere partij zal moeten uitbrengen... Ook Trump gaat niet waarmaken wat hij belooft (behalve dan voor de allerrijksten - zijn eigen "ons soort mensen")... En intussen hoop ik natuurlijk dat ik het mis heb... We gaan het zien!

Trump doet precies het juiste op het juiste moment. Hij erkent Jeruzalem nu hij dat nog kan en biedt tegenwicht nu het nog kan en voor het moment dat het nog kan en de genade nog voortduurt. Na de wegrukking breekt ook daar de oorlog uit en kan hij voor Jeruzalem niets meer betekenen. Je kunt in je Bijbel lezen hoe het verder zal verlopen! 

En de rest van je verhaal is ook pertinente lulkoek, totale onzin.  Ik heb op Zuid gewerkt, met een doorsnee van Rotterdam-Zuid en - toen gelukkig nog even - ook kinderen uit omliggende christelijke dorpjes en voorsteden,  Maar het is het mij niet meer waard daarop in te gaan. Je kletst serieus heel zwaar uit je nek nu en je doet daarmee niet alleen de Nederlander maar ook de goedwillende moslim ernstig tekort. De Nederlandse goedmens heeft ook de goedwillende moslims zwaar in de kou laten staan.

Het zal mij een genoegen zijn om naast Fortuyn, Wilders, Hans Jansen en wellicht zelfs nog een van Gogh voor de troon van God te staan.  En dan zullen wij nog wel eens zien wie nou werkelijk die "haatzaaiers" waren.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Trump doet precies het juiste op het juiste moment. Hij erkent Jeruzalem nu hij dat nog kan en biedt tegenwicht nu het nog kan. Na de wegrukking breekt ook daar de oorlog uit en kan hij voor Jeruzalem niets meer betekenen. Je kunt in je Bijbel lezen hoe het verder zal verlopen! 

De zevende bazuin?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-12-2017 om 15:17 zei Willempie:

En mensen worden niet graag genaaid, om het even grof uit te drukken, zelfs niet door zeer diplomatieke en charismatische figuren.

Tja Trump is inderdaad niet bepaald diplomatiek of charismatisch, maar naait het Amerikaanse volk wel als geen president ooit gedaan heeft. Dat moet je em nageven.

De enige mensen die nog een beetje sympathie hebben zijn wanhopige mensen zonder baan (ik geef ze geen ongelijk), neonazi's en evangelische christenen die nog steeds in de rare veronderstelling zijn dat Trump ook christen is.

5 uur geleden zei Flash Gordon:

k heb mijn voorspelling dat Trump zou winnen maar gewoon vastgelegd, om niet achteraf het verwijt te krijgen dat iedereen makkelijk praten heeft achteraf. Maar ja, Trump kon je makkelijk zien aankomen.

Het is te begrijpen waarom Trump won, maar moeilijk te voorspellen vond ik. Niet voor niets heeft hij gewonnen met verreweg de minste stemmen.

Wat ik verontrustend vind is dat de VS nu een volslagen incompetent persoon aan de macht heeft die geen benul heeft van de belangrijke dossiers (zoals zorg) en zichzelf in de penarie Twittert. Ik ben afgelopen jaar een maand op vakantie geweest (toegegeven, niet in de rustbelt of zuidelijke staten) in de VS en ik gun deze mensen zoveel meer dan dit. Nee, dan toch Bernie Sanders, Elizabeth Warren of Kamala Harris.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hendrik-NG:

Dat denk ik ook, ja...

Inderdaad ja, maar niet op de manier die links pretendert, dat zijn gewoon pertinente onwaarheden. Goedwillende moslims worden kapot gemaakt door de islam in Nederland, en niet incidenteel maar massaal (meisjes die geen hoofddoek droegen, en die gestudeerd hebben, om te eindigen in een niqaab op een matras op de grond naast hun broer om uitgehuwlijkt te worden en binnengehouden, tis maar 1 voorbeeldje). Fortuyn had volkomen gelijk en deze wereld en dit land gaan het zeer berouwen, want men gaat onherroepelijk de gevolgen ondervinden van het lafhartige wegkijken en kop in het zand steken en het demoniseren en het wegzetten van de geuzen die in dit land zo lang op legale wijze hebben gevochten tegen de bierkaai. 

 bijvoorbeeld: 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Hitchens:

Tja Trump is inderdaad niet bepaald diplomatiek of charismatisch, maar naait het Amerikaanse volk wel als geen president ooit gedaan heeft. Dat moet je em nageven.

De enige mensen die nog een beetje sympathie hebben zijn wanhopige mensen zonder baan (ik geef ze geen ongelijk), neonazi's en evangelische christenen die nog steeds in de rare veronderstelling zijn dat Trump ook christen is.

Het is te begrijpen waarom Trump won, maar moeilijk te voorspellen vond ik. Niet voor niets heeft hij gewonnen met verreweg de minste stemmen.

Wat ik verontrustend vind is dat de VS nu een volslagen incompetent persoon aan de macht heeft die geen benul heeft van de belangrijke dossiers (zoals zorg) en zichzelf in de penarie Twittert. Ik ben afgelopen jaar een maand op vakantie geweest (toegegeven, niet in de rustbelt of zuidelijke staten) in de VS en ik gun deze mensen zoveel meer dan dit. Nee, dan toch Bernie Sanders, Elizabeth Warren of Kamela Harris.

:) ik gun alle mensen een leven in gezondheid, vrijheid, rust en vrede. De rest is, naar mijn diepe overtuiging, bijzaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Robert Frans:

Want let wel: het debat wordt in Amerika veel diepgaander en serieuzer gevoerd, met dikke wetenschappelijke rapporten en al, dan wij hier in Nederland meekrijgen.
Artikelen die resoneren met zijn oprechte zorgen, twijfels en vaak ook wantrouwen jegens de politiek in Washington.

Over welke rapporten heb je het hier specifiek?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hitchens:

Over welke rapporten heb je het hier specifiek?

Nu volg ik niet zo specifiek Amerikaanse debatten, maar over het algemeen proberen politieke bewegingen natuurlijk altijd met wetenschappelijke feiten hun gelijk te ondersteunen. Zowel de republikeinen als de democraten hebben daarom hun eigen bureau's die voortdurend onderzoek doen, net zoals bij ons politieke partijen meestal ook een eigen onderzoeksbureau hebben. Alleen in Amerika is dat alles natuurlijk net een stuk grootschaliger en ontvangen de partijen miljoenen en miljoenen dollars aan giften om dat alles te kunnen onderhouden.
Ik bedoelde dus meer een algemene schets op te tekenen van hoe in Amerika het debat (ook) wordt gevoerd. Dat wat wij op televisie en in de social media zien aan debatten en argumenten, maar een fractie is van waar de geïnteresseerde kiezer in Amerika uit kan kiezen. Er zijn daar letterlijk boekwinkels vol te vinden aan zowel opruiende haatboeken als diepgaande inleidingen en studies, vanuit alle kanten en partijen. Dus ook over president Trump en zijn beleid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎8‎/‎12‎/‎2017 om 06:48 zei Dat beloof ik:

Waar het mij om gaat is dat het een oorlog is van twee kanten. Dat is het altijd geweest en zal het altijd blijven.

Als je schrijft dat de alleen Palestijnen gruweldaden begaan en dat het onbegrijpelijk is dat we Trump niet steunen bij zijn steun aan Israel, dan ben je niet bepaald objectief en neutraal bezig. Dat mag, laat dat duidelijk zijn, iedereen mag zijn mening hebben, maar stellingen als "onbegrijpelijk dat we Trump niet steunen"  klinken bij anderen toch vreemd in de oren. Je zou je op zijn minst kunnen afvragen waarom "we" dat dan niet doen. 

Israël beantwoordt een oorlog die ze zelf niet gestart zijn. Raar dat quasi ieder buurland van Israël tot een compromis is kunnen komen maar enkel de Palestijnen terroristische aanslagen blijven plegen.
Hamas is een terroristische organisatie die géén enkele westerse ondersteuning dient te krijgen, integendeel. Naar sint juttemis blazen die hoop en plaats maken voor een groot Israël :D
Ik ben pro Israël omdat Israël in staat is oorlog te voeren. Wat Palestijnen doen is terrorisme en geen oorlog. Geen appelen met peren vergelijken.

Het boeit mij niet dat de wereld Trump niet steunt. Er is een verschil tussen gelijk krijgen en gelijk hebben. Trump heeft overschot van gelijk wanneer hij zegt dat Jeruzalem de hoofdstad van Israël is. Jeruzalem is altijd de heilige stad geweest van de joden. Als de wereld in haar broek kakt voor een opstand van moslims getuigt dat maar hoe laf het westen intussen ontwikkeld is. Zie eens naar Japan? Na de kernbom was er wereldvrede en Amerika en Japan zijn nu bondgenoten. Ergo: geen halve middelen meer!

Toen we Europa verloste van het nazirijk kregen landen hun hoofdstad ook terug. De Palestijnse kwestie (Palestijnen hebben gecollaboreerd met Hitler a propos) is daarin niet anders. Zodra de onderdrukker verslagen is krijgt iedereen terug wat ie rechtmatig toekomt.

Wat mij betreft? Laat de bom maar barsten. Nuke Noord Korea kapot en bouw een wereld die op vrede getoetst is? Islam en vrede gaat NERGENS ter wereld samen. Of kunt U mij één land benoemen?

Op ‎7‎/‎12‎/‎2017 om 22:51 zei Foppe1986:

Denk je nou werkelijk dat iedereen mag bidden van joden en niemand van moslims?

Ik hoorde vandaag een zeer genuanceerd verhaal van Antoine Bodar, en die was geweest waar jij (waarschijnlijk) niet geweest bent (namelijk in Israël zowel bij joden als bij palestijnen) en die vond het zeer jammer dat Trump deed wat hij deed. Hij vertelde ook dat het verhaal van joden die omgaan met palestijnen niet zo vrolijk is als wat christenen veelal denken. Ik hoor trouwens enkel verhalen over mensonterende zaken die Israël doet met palestijnen (en zelfs met mensen die anders zijn dan joods).

Dat is hoe het in de realiteit is verlopen? Waarom zijn de kruistochten ook überhaupt opgestart? Toch om joden en christenen te verlossen van de islamitische onderdrukking? Daarna mocht iedereen bidden in de heilige stad. Ik denk dat niet alleen, dat is een historisch feit waar niemand rond heen kan. Toen de moslims later Jeruzalem terug heroverde hebben ze moskeeën gebouwd op heilige plaatsen van de joden. Maar dat is vooral geen heiligschennis? hmz!

Tot op vandaag mogen joden niet in Mekka. Waarom zouden moslims dan wel welkom in Jeruzalem zijn? en past op, ze zijn daar welkom he. Het is nu enkel aan de Palestijnen om te erkennen dat Jeruzalem al altijd de heilige stad van de joden was en niet van hen. Als de heilige stad van moslims Jeruzalem zou zijn, waarom wordt dit dan nergens in hun koran vernoemd? Daar het toch tig maal vernoemd staat in de Thora. Er was niet eens spraken van moslims toen Jeruzalem gebouwd werd.

Het mag dan wel jammer zijn. Ik ben niet voor halve oplossingen, dat werkt niet en heeft nooit gewerkt. We modderen aan. Laat ons nu eens consequent op tafel kloppen en als westerlingen aan één touw trekken? We hebben de nazi's en de jappen ook verslagen met drastische middelen. De Palestijnse kwestie is daarin voor mijn part geen uitzondering.

Tijd daar consequent met de bulldozer over te gaan en een natie op te bouwen die in staat is tot democratische compromissen te komen. Ergo, één groot Israël.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎7‎/‎12‎/‎2017 om 21:15 zei Noel:

Een partij kiezen is *altijd* kiezen tegen variatie.

Ja, maar zou u nogmaals nazisme tolereren in de variatie? We mogen niet vergeten dat Palestijnen aan de kant van Hitler stonden he. Het is een kwaad dat nooit uitgeroeid is zoals het nazisme, of naar de rechtmatige plaats herleid in de marginaliteit. Integendeel, ze krijgen westerse ondersteuning. Hoe is dit anders dan collaboreren met nazi's?

Op ‎8‎/‎12‎/‎2017 om 13:11 zei TTC:

Wel, begin bij de post-autistische economen en zie dan hoe heel het verhaal verandert, het staat je natuurlijk vrij om je te blijven vastklampen aan strohalmen en neveneffecten.

Ik zie het niet goedkomen onder de huidige resolutie. Net daaruit ontstaan veel neveneffecten. In tijden van oorlog (en zeker van een wereldoorlog) is het niet wijs (als land) onpartijdig te zijn. United we stand, divided we fall. Als de landen zich tijdens WO2 niet gesterkt hadden en geen drastische maatregelen troffen leefden wij nu in een derde rijk. De jappen hebben toen voor de verkeerde kant gekozen, maar kijkt... door onze overmacht was er toch lang wereldvrede. Tijd opnieuw een overmacht te scheppen en de onderdrukker te onderdrukken. Er is maar één religie ter wereld dat op werelddominatie uit is en via een demografische jihad landen teistert in een wurggreep die niemand durft te benoemen omdat we bang van onze eigen schaduw zijn. Ik ben niet zo politiek correct, maar dat maakt niet dat ik strohalmen publiceer. Het is van een enorme waarde, het is de waarheid! De waarheid moet gezegd kunnen worden. Jeruzalem is altijd de hoofdstad van de joden geweest en dat is een simpele waarheid. Dat zoiets zoveel contraversie veroorzaakt getuigd hoe ver heen wij zijn als wereld. Wij pamperen een cultuur uit schrik voor opstanden. Tijd eens te laten zien wie hier de Spartanen zijn }-)

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik zie het niet goedkomen onder de huidige resolutie. Net daaruit ontstaan veel neveneffecten. In tijden van oorlog (en zeker van een wereldoorlog) is het niet wijs (als land) onpartijdig te zijn. United we stand, divided we fall. Als de landen zich tijdens WO2 niet gesterkt hadden en geen drastische maatregelen troffen leefden wij nu in een derde rijk. De jappen hebben toen voor de verkeerde kant gekozen, maar kijkt... door onze overmacht was er toch lang wereldvrede. Tijd opnieuw een overmacht te scheppen en de onderdrukker te onderdrukken. Er is maar één religie ter wereld dat op werelddominatie uit is en via een demografische jihad landen teistert in een wurggreep die niemand durft te benoemen omdat we bang van onze eigen schaduw zijn. Ik ben niet zo politiek correct, maar dat maakt niet dat ik strohalmen publiceer. Het is van een enorme waarde, het is de waarheid! De waarheid moet gezegd kunnen worden. Jeruzalem is altijd de hoofdstad van de joden geweest en dat is een simpele waarheid. Dat zoiets zoveel contraversie veroorzaakt getuigd hoe ver heen wij zijn als wereld. Wij pamperen een cultuur uit schrik voor opstanden. Tijd eens te laten zien wie hier de Spartanen zijn }-)

En wat stel je dan voor, gewoon uitroeien? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

En wat stel je dan voor, gewoon uitroeien? 

Wat hebben de Russen met resterende nazi's gedaan? Wat deed het volk met ex collaborateurs?

Hoe ga je bv. Noord Korea oplossen? Die zwaaien met nukes en publiceren films waarin Amerikaanse steden getroffen worden door een kernbom, de bevolking juicht. Wij of zij TTC? Mijn keuze is dan rap gemaakt. Wij hebben ook nukes maar dreigen daar niet mee, wel ben ik van mening dat ze geen stof moeten vangen als ze van doen zijn. In het geval van NK zijn ze van doen, jammer, maar zo is het. De Noord Koreanen zijn hiermee niet uitgeroeid, maar kunnen nu met ondersteuning hun land opnieuw opbouwen volgens het democratische principe. Dit land laten uitgroeien tot een nucleaire macht is onze nabestaanden onrecht aandoen.

De Palestijnen dien je niet uit te roeien, gewoon naar hun stukje grond verplaatsen en geen westerse ondersteuning meer geven. Wie niet aanvaardt dat joden ook aanspraak maken op Jeruzalem en oproept tot opstanden dienen wij wel als terrorist te bezien en alsdanig te behandelen. Sterke signalen etaleren in de wereld, of zoiets.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

En wat stel je dan voor, gewoon uitroeien? 

Je er duidelijk tegen opstellen en het niet fatalistisch allemaal maar tolereren. Dat is m.i. ook wat Trump doet. Eerst maar eens de realiteit accepteren, vervolgens stoppen met het verheerlijken van dood en geweld en pas dan kan er mogelijk een oplossing komen die voor alle partijen aanvaardbaar is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat hebben de Russen met resterende nazi's gedaan? Wat deed het volk met ex collaborateurs? Hoe ga je bv. Noord Korea oplossen? Die zwaaien met nukes en publiceren films waarin Amerikaanse steden getroffen worden door een kernbom, de bevolking juicht. Wij of zij TTC? Mijn keuze is dan rap gemaakt. Wij hebben ook nukes maar dreigen daar niet mee, wel ben ik van mening dat ze geen stof moeten vangen als ze van doen zijn. In het geval van NK zijn ze van doen, jammer, maar zo is het. De Noord Koreanen zijn hiermee niet uitgeroeid, maar kunnen nu met ondersteuning hun land opnieuw opbouwen volgens het democratische principe. Dit land laten uitgroeien tot een nucleaire macht is onze nabestaanden onrecht aandoen. De Palestijnen dien je niet uit te roeien, gewoon naar hun stukje grond verplaatsen en geen westerse ondersteuning meer geven. Wie niet aanvaardt dat joden ook aanspraak maken op Jeruzalem en oproept tot opstanden dienen wij wel als terrorist te bezien en alsdanig te behandelen. Sterke signalen etaleren in de wereld, of zoiets.

Het democratische principe? 

15 minuten geleden zei Willempie:

Je er duidelijk tegen opstellen en het niet fatalistisch allemaal maar tolereren. Dat is m.i. ook wat Trump doet. Eerst maar eens de realiteit accepteren, vervolgens stoppen met het verheerlijken van dood en geweld en pas dan kan er mogelijk een oplossing komen die voor alle partijen aanvaardbaar is.

Of eerst naar de realiteit kijken en proberen te begrijpen waarom ze nu zo een probleem met ons hebben? Bestaat er inmiddels al geen lijstje dat we nader kunnen onderzoeken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

19 minuten geleden zei TTC:

Het democratische principe? 

Een democratie is Grieks voor "het volk heerst." Ik heb dat gevoel totaal niet bij NK. Na het opruimen van het Kim regime kan de bevolking haar eigen leiders aanwijzen. Dit is nu niet het geval. Het is een dictatuur dat met kernkoppen zwaait om angst aan te jagen. Ik vraag mij dan af: wtf are we waiting for? Dropt een nuke op dat regime haar kop en bouw dat land op naar wens van het volk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja, maar zou u nogmaals nazisme tolereren in de variatie? We mogen niet vergeten dat Palestijnen aan de kant van Hitler stonden he. Het is een kwaad dat nooit uitgeroeid is zoals het nazisme, of naar de rechtmatige plaats herleid in de marginaliteit. Integendeel, ze krijgen westerse ondersteuning. Hoe is dit anders dan collaboreren met nazi's?

Dat is een gewetensvraag. Moeilijk. Ik ben tegen extremiteiten, maar er tegen zijn los het zeker niet op. Hoe milder ik ben, hoe extremer een ander. Balans-denkend. Je kunt in ieder geval niet de ene extremiteit wel willen en de andere tegengestelde dan niet. Je moet weten dat je dan beide wilt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Een democratie is Grieks voor "het volk heerst." Ik heb dat gevoel totaal niet bij NK. Na het opruimen van het Kim regime kan de bevolking haar eigen leiders aanwijzen. Dit is nu niet het geval. Het is een dictatuur dat met kernkoppen zwaait om angst aan te jagen. Ik vraag mij dan af: wtf are we waiting for? Dropt een nuke op dat regime haar kop en bouw dat land op naar wens van het volk.

Trump gaat nu beginnen aan z'n monetaire hervormingen, het zal niet enkel Christenen interesseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Noel:

Dat is een gewetensvraag. Moeilijk. Ik ben tegen extremiteiten, maar er tegen zijn los het zeker niet op. Hoe milder ik ben, hoe extremer een ander. Balans-denkend. Je kunt in ieder geval niet de ene extremiteit wel willen en de andere tegengestelde dan niet. Je moet weten dat je dan beide wilt.

 

Ik vraag mij af wat er extreem is aan de simpele waarheid benoemen? Trump erkent Jeruzalem als hoofdstad van Israël en Palestijnen gaan over naar repressies. In plaats van over te gaan naar debat teisteren ze de regio daar. Ik vraag mij dan af: wordt het extremisme anno 2017 nog wel gezien voor wat het is? Het is zoals men spreekt over de radicale islam en islam gewoon. Ik heb het onderscheid tussen beide nooit gevonden. Als men morgen zegt dat de islam an sich radicaal is staan de hoofdsteden waar moslims wonen in rep en roer. Signaal dat ze geven? "Wij zijn radicaal." Mensen worden beoordeeld voor hun daden. Moslims zijn niet spontaan de minst geliefde bevolking ter aarde. Daar is een geschiedenis EN heden aan verweven die niemand blijkt te herinneren.

Palestijnen hebben gecollaboreerd met Hitler. Ze hebben Israël de oorlog verklaard en verloren. Deal with it.
Het is ook onze verantwoordelijkheid partijen aan te duiden die opkomen voor de westerse idealen en deze niet loochenen uit schrik voor een islamitische opstand. Als ik mensen als Rik Torfs op tv hoor blaten vraag ik mij oprecht af: is dit nu later? Is dit nu het westen dat onze voorouders voor ogen hadden? Eén waar de waarheid niet meer benoemd mag worden uit schrik voor iemand met lange tenen? Neen dat is niet het Europa waarvoor mijn grootvader streed.

29 minuten geleden zei TTC:

Trump gaat nu beginnen aan z'n monetaire hervormingen, het zal niet enkel Christenen interesseren.

Welk bestuur erfde Trump ook? Obama heeft Amerika (en de wereld) geen goed gedaan. Het is niet omdat iemand sympathiek overkomt dat deze ook goed bestuurt. Trump is minder sympathiek maar probeert wel uit te voeren waarvoor hij verkozen is. Ik vind Trump een beter "leider" dan Obama. Ik vind hem als mens iets minder. Maar het is nu eenmaal tijd voor onze westerse idealen op te komen en deze niet meer te veranderen op de wereld. Hoe de EU met deze Jeruzalem kwestie omgaat kenmerkt maar al te goed hoe ver heen we zijn. En waarom doen ze zo TTC? Omdat ze in hun broek kakken van de moslim. Liever een Trump dan een Merkel, zoveel is zeker.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ik heb verder geen zin in een discussie maar t lijkt altjd of felle pro-Israelers altijd wat moeite hebben met historische feiten...

Wel gemakkelijk. Iets als historisch incorrect klasseren maar het dan niet rechtzetten?

grand-mufti-of-jerusalem-750x409.gif?ito
https://en.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Husseini
https://en.wikipedia.org/wiki/Relations_between_Nazi_Germany_and_the_Arab_world

Citaat

The Palestinian Arab and Nazi political leaders said that they had a common cause against International Jewry. The most significant practical effect of Nazi policy on Palestine between 1933 and 1938, however, was to radically increase the immigration rate of German and other European Jews and to double the population of Palestinian Jews. The Mufti had sent messages to Berlin through Heinrich Wolff (de), the German Consul General in Jerusalem endorsing the advent of the new regime as early as March, 1933, and was enthusiastic over the Nazi anti-Jewish policy, and particularly the anti-Jewish boycott in Germany.

Juist ja! Historisch incorrect? Waarom dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Israël beantwoordt een oorlog die ze zelf niet gestart zijn. Raar dat quasi ieder buurland van Israël tot een compromis is kunnen komen maar enkel de Palestijnen terroristische aanslagen blijven plegen.

Misschien komt dat eerste omdat de Israëlieten op het grondgebied van de Palestijnen zijn gaan wonen.....

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik ben pro Israël omdat Israël in staat is oorlog te voeren. Wat Palestijnen doen is terrorisme en geen oorlog. Geen appelen met peren vergelijken.

Dat eerste is niet waar. Je bent pro Israël omdat het om Israël gaat en niet om Botswana. Wees eerlijk tegen jezelf, dan kom je ook niet met doorzichtige onzin als deze aanzetten, waar iedereen zo doorheen prikt. Oorlog/terrorisme..... allemaal hetzelfde, het ligt er maar aan vanuit wiens oogpunt je het bekijkt.

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Het boeit mij niet dat de wereld Trump niet steunt. Er is een verschil tussen gelijk krijgen en gelijk hebben. Trump heeft overschot van gelijk wanneer hij zegt dat Jeruzalem de hoofdstad van Israël is. Jeruzalem is altijd de heilige stad geweest van de joden. Als de wereld in haar broek kakt voor een opstand van moslims getuigt dat maar hoe laf het westen intussen ontwikkeld is. Zie eens naar Japan? Na de kernbom was er wereldvrede en Amerika en Japan zijn nu bondgenoten. Ergo: geen halve middelen meer!

Hierin laat je zien dat je gelijk wil krijgen en dat inhoudelijke discussie je absoluut niet kan schelen.  Met de meest grove geweldsmiddelen moet iedereen met een andere mening het zwijgen worden opgelegd.

 

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Zodra de onderdrukker verslagen is krijgt iedereen terug wat ie rechtmatig toekomt.

Daar denken heel wat Joodse families na de oorlog toch anders over. En Polen. En Esten En Letten. En Roemenen. En Oekraieners etc etc.

 

3 uur geleden zei Fundamenteel:

Nuke Noord Korea kapot en bouw een wereld die op vrede getoetst is?

....... i rest my case.... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Misschien komt dat eerste omdat de Israëlieten op het grondgebied van de Palestijnen zijn gaan wonen.....

Dat eerste is niet waar. Je bent pro Israël omdat het om Israël gaat en niet om Botswana. Wees eerlijk tegen jezelf, dan kom je ook niet met doorzichtige onzin als deze aanzetten, waar iedereen zo doorheen prikt. Oorlog/terrorisme..... allemaal hetzelfde, het ligt er maar aan vanuit wiens oogpunt je het bekijkt.

Hierin laat je zien dat je gelijk wil krijgen en dat inhoudelijke discussie je absoluut niet kan schelen.  Met de meest grove geweldsmiddelen moet iedereen met een andere mening het zwijgen worden opgelegd.

 

Daar denken heel wat Joodse families na de oorlog toch anders over. En Polen. En Esten En Letten. En Roemenen. En Oekraieners etc etc.

 

....... i rest my case.... 

Ach mens, hou toch op :) Ik erger mij soms dood aan u. De joden zijn gaan vluchten uit hun eigen regio omdat ze onderdrukt werden en zijn zo verspreid over de hele wereld. Nadat Palestijnen zo openlijk deden over hun anti joods beleid en zich samenvoegden met Hitler hebben de joden op Engels bezet gebied een stuk woestijn gekregen dat men opbouwde uit het niets. Daar is niemand voor uit zijn huis gezet, daar is niemand grond aan verloren. Dat was woestijn! Men heeft dat omgezet naar vruchtbare grond en Israël genoemd. Toen heeft de Arabische wereld samen gespannen en daar massale bombardementen uitgevoerd. Uiteindelijk volgde compromissen maar Palestina bleef zich hard verzetten. Niet alleen omdat joden naar de woestijn verhuisde, maar vooral omdat ze anti semitisch zijn. Hoe men Hitler in volle jolijt ontving kenmerkt alles. Wij liepen met onze kop in de grond toen Duitsland onze landen teisterde, aldaar werden ze vrolijk ontvangen.

Ik ben pro Israël omdat Israël ALLE bestaansrecht heeft. Israël heeft tot in de treure toe water bij de wijn gedaan, maar bleef aanslagen oogsten. Israël heeft de wereld laten zien dat ook Palestijnen bestaansrecht hebben, terwijl de overgrote meerderheid van de Palestijnen openlijk zeggen dat joden geen bestaansrecht hebben en uitgeroeid dienen te worden. Moest ik zoiets zeggen over de Palestijnen, ik kreeg een stormvloed over me heen. Maar wanneer een moslim zoiets over een jood zegt wordt dat nergens ontvangen? Alsof men het nooit gezegd heeft en we gaan verder met de orde van de dag. Neen, geef mij dan maar Israël. DAAROM ben ik pro Israël en wat ik zei is dus wel waar. Israël verdedigt zichzelf, Palestina valt aan via de meest laffe daden.

Ik zie niet in hoe mijn ene uitspraak laat zien dat ik gelijk wil krijgen? Geloof het of niet, ik kick meer op een "ongelijk" dan "mijn gelijk". Waarom? Bij mijn (aangetoonde) ongelijk heb ik iets bijgeleerd.

Wat bedoel je ermee dat joodse, poolse, etc families daar anders over denken? Europa bloeide toch open na de oorlog en joden hadden eindelijk terug een eigen land. Ik snap de commotie niet.

Dat mijn laatste uitspraak uitspat van ironie zou je als zwarte humor kunnen opvatten. Maar het is niet iedereen gegeven, sommigen nemen mij dus echt serieus als ik zo'n uitspraken doe he :D Probeer het met een korreltje zout te nemen en te relativeren. Ik ben niet altijd mijn authentieke zelf in mijn schrijven ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid