Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Citaat
13 minuten geleden zei Willempie:

Mijn reactie is dat we niet de duisternis moeten vervloeken maar het licht aansteken.

 

Helemaal mijn standpunt. Maar het is ook belangrijk de duisternis te belichten en niet weg te kijken. Als er uit de islamitische ideologie mensontberende situaties ontaarden, moeten we dat kunnen benoemen.

Wat vind jij er dan van? Kinderen een hele dag door niets laten drinken in de gloeiende hitte?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoezo? Dat is een ex moslima aan het woord, niet ik? Kritiek op de islam moet overigens toch kunnen? Is dit dan geen vrije westen meer waar de vrijheid van meningsuiting geldt? Gaan we deze jongedame de mond snoeren omdat zij anders zegt dan ons geleerd wordt? Wat als ze gelijk heeft? Het monddood maken omdat je liever zelf in je (on)gelijk blijft hangen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Hoezo? Dat is een ex moslima aan het woord, niet ik? Kritiek op de islam moet overigens toch kunnen? Is dit dan geen vrije westen meer waar de vrijheid van meningsuiting geldt? Gaan we deze jongedame de mond snoeren omdat zij anders zegt dan ons geleerd wordt? Wat als ze gelijk heeft?

Als het Mohammedanisme het hier overneemt hebben we dat gewoon aan onszelf te danken en aan niemand anders. We wilden die God van Israël en Jezus toch niet langer? Nou, dan krijgen we er een andere god voor in de plaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:

Als het Mohammedanisme het hier overneemt hebben we dat gewoon aan onszelf te danken en aan niemand anders. We wilden die God van Israël en Jezus toch niet langer? Nou, dan krijgen we er een andere god voor in de plaats.

Dat is een heel andere discussie dan de Ramadan he ? :) Van mij mag dat, maar ik flirt hier op de grens van wat toegelaten wordt door de moderatie. De Ramadan is zeker godsdienstig en ik vroeg mij daarbij af of het daadwerkelijk kindermishandeling is, zoals die ex moslima aanhaalt.

Als het Mohamedisme overneemt is dat inderdaad te danken aan mensen die het toestonden. Maar het zal dan niet aan mensen als mij gelegen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als het Mohamedisme overneemt is dat inderdaad te danken aan mensen die het toestonden. Maar het zal dan niet aan mensen als mij gelegen hebben.

Er is maar één manier om dit te voorkomen en dat is volkomen gehoorzaamheid aan Jezus. En dan kan God het tij keren. Wij mensen redden dat niet door haat of angst te zaaien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar vind jij de Ramadan kindermishandeling?

Ik vind verplicht vasten verkeerd. Het heeft alleen waarde als het vrijwillig is. En inderdaad, als je dat dan oplegt aan kinderen zou je dat als een vorm van kindermishandeling kunnen beschouwen. De onthouding van voedsel is misschien niet zo'n probleem maar het niet drinken wel. Een mens kan best wel lang zonder voedsel maar niet zonder vocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Willempie:

Ik vind verplicht vasten verkeerd. Het heeft alleen waarde als het vrijwillig is. En inderdaad, als je dat dan oplegt aan kinderen zou je dat als een vorm van kindermishandeling kunnen beschouwen. De onthouding van voedsel is misschien niet zo'n probleem maar het niet drinken wel. Een mens kan best wel lang zonder voedsel maar niet zonder vocht.

Dat komt inderdaad ook in de film naar voren van de openingspost. Het probleem is echter dat onze politiek daar respect voor opbrengt en weigert in te grijpen. Daar het toch overduidelijk kindermishandeling is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hoezo? Dat is een ex moslima aan het woord, niet ik? Kritiek op de islam moet overigens toch kunnen? Is dit dan geen vrije westen meer waar de vrijheid van meningsuiting geldt? Gaan we deze jongedame de mond snoeren omdat zij anders zegt dan ons geleerd wordt? Wat als ze gelijk heeft? Het monddood maken omdat je liever zelf in je (on)gelijk blijft hangen?

Voor je nu weer in je bekende verdediging schiet, lees nou gewoon eens even mijn punten.

 

* argumenting by link niet toegestaan 

* lijkt verdacht veel op just another anti-islam rant, wellicht samenvoegen tot één topic. Waar niemand jou of deze dame de mond gaat snoeren, en waar jij alle vrijheidvan meningsuiting hebt.... pfff hold yer horses man

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat komt inderdaad ook in de film naar voren van de openingspost. Het probleem is echter dat onze politiek daar respect voor opbrengt en weigert in te grijpen. Daar het toch overduidelijk kindermishandeling is?

Ik ben bang dat je je verkijkt op de buitenkant. Het probleem ligt veel dieper dan de ramadan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Willempie:

Ik ben bang dat je je verkijkt op de buitenkant. Het probleem ligt veel dieper dan de ramadan.

Ja dat weet ik ook. Maar ik vond het verhaal wel het delen waardig. Wij laten ons misleiden door wat moslims ons wijsmaken over hun geloof, maar hechten te weinig aandacht aan de slachtoffers van het geloof. Je begrijpt dat die vrouw met haar leven speelt door een andere waarheid te verkondigen dan die ons geleerd wordt? Het probleem is de islam in geheel. Het is een totalitaire en fascistische ideologie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Islamofascisme

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja dat weet ik ook. Maar ik vond het verhaal wel het delen waardig. Wij laten ons misleiden door wat moslims ons wijsmaken over hun geloof, maar hechten te weinig aandacht aan de slachtoffers van het geloof. Je begrijpt dat als die vrouw met haar leven speelt door een andere waarheid te verkondigen dan die ons geleerd wordt? Het probleem is de islam in geheel. Het is een totalitaire en fascistische ideologie.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Islamofascisme

Nogmaals, als wij nu eens beginnen met het werkelijk navolgen van Jezus krijgt het Mohammedanisme hier geen kans. Het krijgt hier alleen maar voet in de aarde omdat we totaal zijn geseculariseerd. Dan wordt het geloof, door ons verworpen, vervangen door een ander. Mijn advies is om contact te maken, lief te hebben en zo de  leer van Jezus te demonstreren. Daar is geen vijand tegen bestand. Wetgeving kan het niet stoppen zolang we geen alternatief hebben te bieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:

Nogmaals, als wij nu eens beginnen met het werkelijk navolgen van Jezus, heeft het Mohammedanisme hier geen kans. Het krijgt hier alleen maar voet in de aarde omdat we totaal zijn geseculariseerd. Dan wordt het geloof, door ons verworpen, vervangen door een ander. Mijn advies is om contact te maken, lief te hebben en zo de superoeurde leer van Jezus te demonstreren. Daar is geen vijand tegen bestand. 

Zij hebben al een eigen visie over Jezus. Ze zijn ook van mening dat Jezus zal terugkomen en dat deze een moslim is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zij hebben al een eigen visie over Jezus. Ze zijn ook van mening dat Jezus zal terugkomen en dat deze een moslim is.

Nou, dan is het onze taak om ze, aan de hand van de bijbel, in liefde en met respect, uit te leggen waar ze de mist ingaan. Dat heeft al bij veel moslims resultaat gehad. Er worden momenteel aan de lopende band moslims gedoopt, vooral in Duitsland meen ik. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Willempie:

Nou, dan is het onze taak om ze, aan de hand van de bijbel, in liefde en met respect, uit te leggen waar ze de mist ingaan. Dat heeft al bij veel moslims resultaat gehad. Er worden momenteel aan de lopende band moslims gedoopt, vooral in Duitsland meen ik. 

Man, ze zijn zich bewust dat hun profeet een pedofiel was en blijven hem als ideale man zien? Begrijp dat niet iedereen open staat voor dialoog via de bijbel. Het is voornamelijk belangrijker vrouwen uit de islam te beschermen en niet langer ten prooi gooien voor deze fascistische ideologie. Ik strijd ervoor de erkende status af te nemen en het volledig uit ons onderwijssysteem te bannen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Man, ze zijn zich bewust dat hun profeet een pedofiel was en blijven hem als ideale man zien? Begrijp dat niet iedereen open staat voor dialoog via de bijbel. Het is voornamelijk belangrijker vrouwen uit de islam te beschermen en niet langer ten prooi gooien voor deze fascistische ideologie. Ik strijd ervoor de erkende status af te nemen en het volledig uit ons onderwijssysteem te bannen.

Ik begrijp je wel. We hoeven onze wetgeving niet aan te passen aan de Sharia. Helemaal mee eens. Wat ik probeer te zeggen is dat agressie slechts meer agressie uitlokt. Dat lost niets op maar verergert de situatie alleen maar. Jezus heeft ons een betere methode aangetoond en die werkt het allerbeste.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Willempie:

Ik begrijp je wel. We hoeven onze wetgeving niet aan te passen aan de Sharia. Helemaal mee eens. Wat ik probeer te zeggen is dat agressie slechts meer agressie uitlokt. Dat lost niets op maar verergert de situatie alleen maar. Jezus heeft ons een betere methode aangetoond en die werkt het allerbeste.

Wij hebben toch ordehandhavers die kunnen optreden tegen deze agressie? Laat mij een andere film met u delen. Capituleren veroorzaakt veel meer agressie, onderdrukking, ... Het is tijd dat zij de bevoegdheid krijgen op te treden tegen deze ideologie. Uiteraard zal er een verzet zijn, maar dan is de puist tenminste uitgeknepen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Fundamenteel:

Begrijp dat niet iedereen open staat voor dialoog via de bijbel.

weet je Fundamenteel ''duisternis is een gebrek aan licht..''

rom 8-19 Ook de schepping verlangt vurig naar de openbaring van Gods kinderen. 20 Want zij is onderworpen aan een zinloos bestaan, niet omdat zij het zelf wil, maar door de wil van Hem die haar daaraan onderworpen heeft. Maar zij is niet zonder hoop,

ik Geloof ten diepste dat elke Moslim op zoek is naar het vader hart  het zijn in principe allemaal wezen zonder vader, 

wat je allemaal laat zien weten we denk ik allemaal al 

maar wat gaan we er aan doen, er over praten, tegen aan schoppen 

stront kun je niet met stront op ruimen, en dat stront stinkt is voor de meeste wel bekend,

in mijn werk (oa verslavings zorg en justitie) kan ik veel mensen bereiken met het goede nieuws, en er zijn er al veel bekeerd..

dus als wij nou gewoon is gaan doen waar we voor geroepen zijn, het licht van de wereld zijn zal de duisternis overwonnen worden, en ja geloof hebben we daar voor nodig, maar God's wil is dat er niemand verloren gaat 

en fundamenteel of je het gelooft of niet, daar horen ook moslims bij..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid