Spring naar bijdragen

Franse joodse vrouw (66) een uur barbaars gefolterd


Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei Robert Frans:

In de bijbel staat niets over de islam, omdat de islam in die tijd nog helemaal niet bestond. En men kan niet iets vervloeken wat niet bestaat.

De bijbel zegt nochtans wel dat er valse profeten zullen opstaan. Een valse profeet bracht de leer van de islam en de islam predikt anti christelijke waarden.

7 uur geleden zei WdG:

Ik ben niet verbaasd, Fundamenteel. De Bijbel leert ons dat de islam vervloekt is. De gevolgen zijn rampzalig. Alleen Jezus redt.

 

 

Een christelijke rioolschoonmaker uit Pakistan is op 1 juni om het leven gekomen door een bedrijfsongeval. Drie islamitische artsen weigerden hem te behandelen voordat hij zou worden schoongemaakt. Hun ramadan zou anders ongeldig worden. Als gevolg stierf de man.

Bron: https://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/nieuws/2017/juni/pakistaanse-christen-overlijdt-door-weigerende-artsen/

Het is niet anders. Maar wat doet men alweer? Opkomen voor de islam en de slachtoffers negeren. Ook hier.

Het is ver mogen komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 51
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wat ik poog te zeggen is dat een ordinaire burenruzie die op een verschrikkelijke manier uit de hand gelopen is door allerlei organisaties op zeer discutabele wijze gebruikt wordt om propaganda te mak

Ik heb me suf gezocht naar een bevestiging van dat uur martelen, maar nergens kunnen vinden. Staat niks in het artikel waar de link naar verwijst. De dader is of wordt psychiatrisch onderzocht omdat h

In de bijbel staat niets over de islam, omdat de islam in die tijd nog helemaal niet bestond. En men kan niet iets vervloeken wat niet bestaat.

9 uur geleden zei WdG:

Hieraan leert u de Geest van God kennen: elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; en elke geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is niet uit God; maar dat is de geest van de antichrist,  waarvan u gehoord hebt dat hij komt, en die nu al in de wereld is.

De geest van de islam is dus de geest van de antichrist.

Je bent je er van bewust daat de vrouw waar deze post over gaat een orthodoxe Jodin is? Waar de islam Jezus nog erkent bestaat hij voor deze groepering niet eens. Hoe  liggen de verhoudingen dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent. Een iegelijk , die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet

De islam ontkent dat Jezus de Zoon van God is.

De islam ontkent de goddelijkheid van de Jezus Christus.

De islam ontkent de relatie tussen de Vader en de Zoon.


De geest van de Islam is de geest van de antichrist: allah is NIET dezelfde als de God van de Bijbel, allah is een afgod, het is een gruwel in Gods ogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei WdG:

Hieraan leert u de Geest van God kennen: elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; en elke geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is niet uit God; maar dat is de geest van de antichrist,  waarvan u gehoord hebt dat hij komt, en die nu al in de wereld is.

Maar dan zou elke niet-christelijke levensbeschouwing dus anti-christelijk zijn. Inclusief het jodendom zelf, die immers ook niet Christus in het vlees belijdt. De islam heeft in die beschouwing dan dus geen speciale aandacht nodig en is in dat opzicht dan niet veel kwalijker te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Robert Frans:

Maar dan zou elke niet-christelijke levensbeschouwing dus anti-christelijk zijn. Inclusief het jodendom zelf, die immers ook niet Christus in het vlees belijdt. De islam heeft in die beschouwing dan dus geen speciale aandacht nodig en is in dat opzicht dan niet veel kwalijker te noemen.

De Joden zijn Gods Volk. God heeft een plan met de Joden. En, inderdaad, ook het boeddhisme, het hindoeisme zijn vervloekt. God haat afgoderij.

De islam is actueel, omdat er massaal gehoor wordt gegeven aan de oproep afvalligen te vervolgen en te doden, zoals in Koran 9 (bevecht de ongelovigen en de huichelaars en treed hard tegen hen op ... O jullie die geloven, bevecht de ongelovigen in jullie naast omgeving en laten zij hardheid bij jullie aantreffen). Volgens de islamtische wet is iedere Christen een afvallige (lett: Om woorden van ongeloof te spreken zoals het impliceren dat “Allah is de derde van drie,”), omdat zij erkennen dat Jezus God is. In soera 2 wordt opgeroepen Joden en Christenen (de mensen van de Schrift) te doden (En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit). En elders: Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. De afgodendienaren zijn afvallige moslims, en daarna Christenen en Joden. Ook soera 47 is duidelijk: Wanneer gij de ongelovigen ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast, en elders de beloningen voor zelfmoordaanslagen: En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

Feit is dat deze oproepen uitgevoerd worden, steeds frequenter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

De Joden zijn Gods Volk. God heeft een plan met de Joden.

Die uitzondering staat niet in het door jou geciteerde Schriftgedeelte. Daarin is een ieder die Christus niet belijdt de antichrist. Ik begrijp best wel dat je voor het jodendom een uitzondering wil maken en dat je door alle aanslagen door islamitische terreurgroepen voor de islam in het bijzonder géén uitzondering wil maken, maar laten we niet doen alsof de bijbel daartoe zou dwingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

Je bent je er van bewust daat de vrouw waar deze post over gaat een orthodoxe Jodin is? Waar de islam Jezus nog erkent bestaat hij voor deze groepering niet eens. Hoe  liggen de verhoudingen dan?

De koran heeft enkele pagina's aan Jezus (Isa) toegewijd. Diezelfde koran zegt dat Jezus niet de zoon, maar een profeet is.

Uw reactie is trouwens de schaamte voorbij! "Het was een orthodoxe Jodin." Is dat dan de reden waarom mensen minder verontwaardigd zijn dan als het om een moslim zou gaan?

Orthodoxe joden plegen hier geen aanslagen in naam van hun God. Daar ligt de verhouding denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Robert Frans:

Die uitzondering staat niet in het door jou geciteerde Schriftgedeelte. Daarin is een ieder die Christus niet belijdt de antichrist. Ik begrijp best wel dat je voor het jodendom een uitzondering wil maken en dat je door alle aanslagen door islamitische terreurgroepen voor de islam in het bijzonder géén uitzondering wil maken, maar laten we niet doen alsof de bijbel daartoe zou dwingen.

Dank je voor het begrip, Robert Frans. Inderdaad, God heeft een plan met de Joden, maar, dat is hier niet aan de orde. Wellicht iets voor een ander topic? En, het is waar dat andere religies, zoals het boeddhisme, het hindoeisme en de islam vervloekt zijn. Ook leerstellingen en denkbeelden die daaruit volgen, zoals acupunctuur, reiki e.d. kunnen we stuk voor stuk naar de wereld van het occultisme verwijzen. God haat afgoderij.

Verder is het een feit dat de islam een vreselijk boek heeft waarop zij zich baseren. De mensen die dit boek aanhangen, moslims, zijn vaak oprecht. Ze denken vaak het goede te doen, ook in islamitische rechtbanken die in Europa gewoon voorkomen. Imams denken werkelijk juiste adviezen te geven, terwijl ze in werkelijkheid satan dienen; ze zijn ernstig misleid en nemen in hun misleiding vele anderen mee. Hoe deze ideologie te bestrijden? Door de waarheid te verkondigen. Helaas wordt de waarheid als niet-politiek-correct gezien. Het moet moslims duidelijk gemaakt worden dat de waarheid in Christus te vinden is, HEM aan te nemen als Verlosser. De islam legt een juk op, dat begint met een hoofddoek of een boerka en in extreme gevallen eindigt in (zelfmoord)aanslagen. Er zijn mensen die beweren dat Jezus Christus vrijmaakt, en, ze hebben gelijk, maar, het is een halve waarheid. Waarom? Omdat ze op die wijze proberen een brug te leggen naar andere religies en de Bijbel buiten beschouwing proberen te laten. Inderdaad Jezus Christus maakt vrij! Maar, zonder waarheid zijn we niet vrij. Jezus leert ons dat de Waarheid vrijmaakt, immers er staat geschreven: en u zult de waarheid kennen,  en de waarheid zal u vrijmaken. Ook moslims moeten dus de waarheid horen. Daarom is het geweldig dat organisaties als Open Doors (www.opendoors.nl) in moslim-landen, vaak met gevaar voor eigen leven, het evangelie brengen, het juiste evangelie.

De Bijbel leert ons dat we tegensprekers moeten weerleggen. Er staat immers geschreven:

Want er zijn ook veel opstandigen, mensen die zinloos praten en misleiders .... Men moet hun de mond snoeren. Zij brengen  hele huisgezinnen in verwarring, door te leren wat onbehoorlijk is.

Imams praten zinloos. Het zijn misleiders en ze brengen inderdaad hele huisgezinnen in verwarring. Er is dus niks nieuws. Wat moeten we met deze mensen? Heel simpel: de mond snoeren. Dat betekent dus in praktijk moskeen sluiten, islamscholen sluiten en Bijbelonderwijs geven. Moslims hebben recht op de waarheid. Helaas worden er leugens verkondigd. Waarom? Omdat deze leugens politiek correct zijn. De waarheid is niet politiek correct.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

De koran heeft enkele pagina's aan Jezus (Isa) toegewijd. Diezelfde koran zegt dat Jezus niet de zoon, maar een profeet is.

Uw reactie is trouwens de schaamte voorbij! "Het was een orthodoxe Jodin." Is dat dan de reden waarom mensen minder verontwaardigd zijn dan als het om een moslim zou gaan?

Orthodoxe joden plegen hier geen aanslagen in naam van hun God. Daar ligt de verhouding denk ik.

Ik stel voor dat een je je eens inleest op de orthodoxe Joden binnen t Israëlische leger rn wat zij doen op internationaal erkend Palestijns grondgebied.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hemeltjelief ! Je zou bijna gaan denken dat veelal mensen hier in het vuistje lachen en deze aanslag goedkeuren. Want duizenden km's verderop is er een "bezetting" gaande...

We zijn ver heen.

 

Ik heb t nog in me dat ik bij iedere vorm van geweld huil. Ongeacht wie t slachtoffer is.

@Fundamenteel ben ook nog wel brniruwd naar je evt antwoorden op mijn vragen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎10‎/‎06‎/‎2017 om 15:47 zei MysticNetherlands:

Ik heb t nog in me dat ik bij iedere vorm van geweld huil. Ongeacht wie t slachtoffer is.

@Fundamenteel ben ook nog wel brniruwd naar je evt antwoorden op mijn vragen?

U lijkt alleen te staan op dit forum. Wat ik hier tussen de lijnen heb gehaald: "geen berouw want het is een orthodoxe joodse."

Niet direct bij jou, maar wel bij andere leden. Ik vind dit de schaamte voorbij.

Nog maar te zwijgen over het mediacensuur om de verkiezingen niet te beïnvloeden. Dit was meer verontwaardiging waardig. Men kijkt weg, hoe langer we wegkijken te dichterbij het komt.

Deze aanslag was puur islamitisch antisemitisme geïnspireerd door de koran.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, vermoedelijk wel islam geïnspireerd geweld

Nee geen aanslag. Een terroristische aanslag is onpersoonlijk dat was dit niet.

Ja, van mij mogen alleen moslims 1000 tot 10000 keer ontkennen dat Jezus de zoon van God is als dat ze ervan zou weerhouden om aanslagen te plegen. Net zoals WdG ze 1000 tot 10000 keer mag vervloeken als ze dat doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We mogen nooit capituleren aan de vijand Thomas. Het probleem ligt niet bij het ontkennen van de Zoon. Maar in wat de koran oproept te doen. Allah beproeft gelovigen door hen aan te zetten tot moord en genocide. Wie luistert naar Allah zal beloond worden. Deze perfide ideologie moet met man en macht bestreden worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Schaamteloos. En waar staat dat precies?

Op ‎10‎/‎06‎/‎2017 om 09:02 zei Mullog:

Je bent je er van bewust daat de vrouw waar deze post over gaat een orthodoxe Jodin is? Waar de islam Jezus nog erkent bestaat hij voor deze groepering niet eens. Hoe  liggen de verhoudingen dan?


Het bericht waarover het gaat is volgens Mullog een orthodoxe Joodse vrouw. Hij toonde eerder ook geen afkeur voor de aanslag, maar ging eerder op zoek naar tegenstrijdigheden in het hele verhaal. Hij vond nergens terug dat ze een uur barbaars gefolterd is en trok daarbij dus westerse forensische diensten in twijfel. (kan één nog meer gecapituleerd aan de vijand zijn?)

Zulke mensen zijn de schaamte voorbij. Als het geen orthodoxe vrouw was zou het verontwaardiging waard zijn? Kom op mensheid! Zelfs slachtoffers van eigen volk krijgen geen aandacht meer.

1292876072992.gif

Dat is allemaal normaal volgens de gutmensch en weg te relativeren. Wegkijken en vooral goed doen voor de vijand, want dat geeft hen een moraal goed gevoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei MysticNetherlands:

Ik snap zjjn post niet zo. Welke verhoudingen doelt hij op? Kan me niet voorstellen dat hij bedoelt dat t niet erg is want orthkfoxe Jood??

Waarom vraagt één anders: "je bent je bewust dat het een orthodoxe joodse vrouw is?" zonder enige wroeging te vertonen? Er staat meer tussen de lijnen dan je direct opvat hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei MysticNetherlands:

Ik snap zjjn post niet zo. Welke verhoudingen doelt hij op? Kan me niet voorstellen dat hij bedoelt dat t niet erg is want orthkfoxe Jood??

De achtergrond van deze post was dat Fundamenteel te keer gaat tegen moslims omdat zij Jezus niet als zoon van god erkennen. De vraag die ik aan Fundamenteel stelde is dan waarom hij hij dan niet tegen orthodoxe Joden te keer gaat want die hebben hetzelfde issue. Dat de formulering voor verbetering vatbaar is wil ik wel toegeven maar dat was de intentie van de opmerking.

 

12 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat is allemaal normaal volgens de gutmensch en weg te relativeren. Wegkijken en vooral goed doen voor de vijand, want dat geeft hen een moraal goed gevoel.

Het gedrag van die jongens in dat filmpje is schandalig, maar ben je nu ook al tegen negers? Er zijn eindeloze reeksen filmpjes van zinloos geweld op het internet te vinden. Negers tegen blanken, negers tegen elkaar, blanken tegen blanken, blanken tegen negers, jongens tegen meisjes, rechts extremisten tegen links extremisten, hooligans tegen andere hooligans, politie tegen burgers en andersom, dronkaards tegen andere dronkaards, religieuzen tegen andere religieuzen, kortom mensen tegen mensen. Ik denk dat je met dit filmpje wilt suggereren dat moslims willekeurige vrouwen op straat molesteren en dat niemand daar wat aan doet. Maar je kunt aan het filmpje niet zien of het moslims zijn en je weet ook niet of er, bijvoorbeeld op basis van dit filmpje, wat aan gedaan is.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-6-2017 om 14:48 zei WdG:

Dank je voor het begrip, Robert Frans. Inderdaad, God heeft een plan met de Joden, maar, dat is hier niet aan de orde. Wellicht iets voor een ander topic? En, het is waar dat andere religies, zoals het boeddhisme, het hindoeisme en de islam vervloekt zijn. Ook leerstellingen en denkbeelden die daaruit volgen, zoals acupunctuur, reiki e.d. kunnen we stuk voor stuk naar de wereld van het occultisme verwijzen. God haat afgoderij.

Goed, je gelooft dus dat elke levensbeschouwing buiten die van jou vervloekt is, behalve dan het jodendom. Maar als je dat zo gelooft, dan kun je dus niet stellen dat één van deze levensbeschouwingen in het bijzonder vervloekt is. De islam is dan niet vervloekt om haarzelf, maar enkel omdat zij niet beantwoordt aan jouw levensbeschouwing of omdat zij niet joods is. Je kunt dan dus ook niet specifiek de islam aanwijzen als vervloekte levensbeschouwing, omdat zij immers dan slechts één van de velen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Robert Frans:

Goed, je gelooft dus dat elke levensbeschouwing buiten die van jou vervloekt is, behalve dan het jodendom. Maar als je dat zo gelooft, dan kun je dus niet stellen dat één van deze levensbeschouwingen in het bijzonder vervloekt is. De islam is dan niet vervloekt om haarzelf, maar enkel omdat zij niet beantwoordt aan jouw levensbeschouwing of omdat zij niet joods is. Je kunt dan dus ook niet specifiek de islam aanwijzen als vervloekte levensbeschouwing, omdat zij immers dan slechts één van de velen is.

Ik geloof in de Bijbel, en op basis daarvan is de koran een vervloekt boek. Het is niet een "levensbeschouwing".

Overigens leert Jezus ons diegenen die ons vervloeken (bijvoorbeeld imams) te zegenen. Voor de duidelijkheid: haat is nooit een antwoord op geweld of valse leer. Liefde is het enige antwoord, waarbij wel beseft moet worden dat Liefde zonder Waarheid en Waarheid zonder Liefde slopend zijn. Moslims hebben recht op de waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid