Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Chaim,

Ik ben niet bang voor die man. Maar wel blijkt dat Europa en Azië misschien aan de slag moeten zonder Amerika. Ik begreep vanavond uit de nieuwsmeldingen dat Trump zich niet gaat inzetten voor het klimaat akkoord. China schijnt op dat gebied al grote stappen te nemen, dus misschien wordt het een Aziatische en Europesche aangelegenheid. Toch geloof ik niet dat veel weldenkende Amerikanen zich er bij neer gaan leggen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is altijd een verschil hoe iemand overkomt en wat hij doet. Trump lijkt er helaas voornamelijk voor zijn zakenvriendjes te zijn die hem gekozen hebben. Een president behoort daar boven te staan en het algemeen belang te dienen, voor Amerika wereldwijd. Hij kan nog veranderen en niet langer van die af te keuren beslissingen nemen maar dan moet hij wel opschieten anders zie ik het niet meer zitten met deze man.

Ik las 3 redenen waarom hij uit het klimaataccoord is gestapt:

1 - om de kolensecter te helpen

2 - china krijgt meer tijd dan de vs

3 - hij gelooft wetenschappers niet.

Over punt 2 zou je kunnen onderhandelen maar met punt 3 geeft hij aan dat hij zijn eigen zin zal blijven doen, niet iemand om vertrouwen in te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei violist:

hij gelooft wetenschappers niet.

Er bestaan ook wetenschappers die grote twijfels hebben over klimaatverandering door Co2 uitstoot. Zelf heb ik daar ook nogal mijn twijfels over. Co2 is namelijk ontzettend goed en nodig voor de vegetatie op deze aarde. Het blijkt dat planten in kassen optimaal groeien bij toediening van 400 procent extra Co2. Wat wel zichtbaar klimaatverandering (droogtes) veroorzaakt is ontbossing. Je kunt dat vooral zien in Afrika en Spanje. Er zijn ook aanwijzingen dat er in het verleden opwarming en afkoeling van het klimaat hebben plaatsgevonden, uiteraard zonder enig toedoen van de mens. Maar goed, ik ben geen wetenschapper en kan daar dus geen harde uitspraken over doen. Een urgenter probleem lijkt me de milieuvervuiling, bijvoorbeeld door auto's en vliegtuigen, en dan hebben we het vooral over giftige stoffen in de lucht waardoor mensen longklachten krijgen en misschien nog wel andere ziektes oplopen. Het uitroeien van plant- en diersoorten lijkt me eveneens een urgent probleem omdat alles afhankelijk is van al het andere. Het één kan niet zonder het ander bestaan (symbiose).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind Trump wel een positief effect hebben op de EU. Eindelijk worden de EU politici wakker en gaan weernadenken om zonder de Amerikaanse speen te kunnen. Dit kan voor ons wel eens positief uitpakken. Verder jammer voor de inwoners van de VS dat ze zo'n merkwaardige president hebben gekozen. Maar goed, het was dan ook kiezen tussen twee kwaden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎02‎/‎06‎/‎2017 om 01:35 zei Lobke:

Chaim,

Ik ben niet bang voor die man. Maar wel blijkt dat Europa en Azië misschien aan de slag moeten zonder Amerika. Ik begreep vanavond uit de nieuwsmeldingen dat Trump zich niet gaat inzetten voor het klimaat akkoord. China schijnt op dat gebied al grote stappen te nemen, dus misschien wordt het een Aziatische en Europesche aangelegenheid. Toch geloof ik niet dat veel weldenkende Amerikanen zich er bij neer gaan leggen. 

Hoi Lobke,

Allereerst: ik ben al een tijdje niet op het forum geweest & ben nog niet gewend aan het voor mij nieuwe format van het forum. Heb per ongeluk op het pijltje gedrukt om te quoten en heb je waarschijnlijk gerapporteerd... oeps, sorry.

Ik ben het met je eens dat China & Europa zich nu als leiders kunnen opwerpen op het vlak van het klimaat. Neemt niet weg dat hij zich m.i. als een vrij instabiele man toont.

Op ‎02‎/‎06‎/‎2017 om 04:30 zei Fundamenteel:

Trump kreeg mijn voordeel van de twijfel. Maar dat heeft hij ondertussen verloren.

Hij heeft mijn vertrouwen ook allang verloren. Ik hoop persoonlijk dat hij snel een impeachment aan z'n broek krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De wereld vergaat echt niet omdat ze nu een keer een president hebben, als het niet werkt komt er over 4 jaar wel weer een nieuwe president. Het is misschien ook wel goed dat er een keer een tegengeluid is. Ik vind hem wel een vreselijk onsympathiek persoon, maar betreft de illegale immigranten heeft hij wel gelijk, en ik snap die kritiek daarop niet zo. Zij houden zich niet aan de wet dus dan volgen de consequenties. Als wij naar Canada ofzo emigreren dan vraag je toch ook gewoon een verblijfsvergunning aan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎02‎/‎06‎/‎2017 om 06:28 zei Willempie:

En ik wacht het nog steeds af.

Hoe lang ben je van plan te wachten?

Citaat

Ik heb het niet zo met de linkse nieuwsmedia en laat me daar niet gemakkelijk door hersenspoelen.

Waardoor laat jij je dan hersenspoelen? Rechtse media?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎03‎/‎06‎/‎2017 om 10:37 zei Hendrik-NG:

Het is inderdaad goed dat er langs die weg ook nog eens iets positiefs over de man en vooral zijn optreden (want de man zelf ken ik helemaal niet) te melden is...

Zijn optreden heeft wellicht een positief effect op de EU, wat niet zondermeer betekent niet dat zijn optreden zelf positief is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Chaim:

Hoe lang ben je van plan te wachten?

Totdat hij iets doet of zegt waaruit blijkt dat hij inderdaad de duivel is waarvoor hij door bijna iedereen uitgemaakt lijkt te worden. Tot nu toe lijkt me dat niet het geval, integendeel zelfs.

 

1 uur geleden zei Chaim:

Waardoor laat jij je dan hersenspoelen? Rechtse media?

Rechtse media zijn wat? Onafhankelijk, patriottisch, behoudend, christelijk en misschien een beetje dwars? Dit in tegenstelling tot de "mainstream" media die in handen zijn van een kleine, zeer rijke, globalistische eliteclub met een politieke motivatie? Nee, ik heb vanaf het begin gespeurd naar mensen die hem kennen en die met hem hebben samengewerkt. Ik constateer bijna dagelijks dat er ontzettend hard wordt geprobeerd om Trump zo belachelijk mogelijk te maken, en niet alleen hem maar ook zijn hele familie. Dat maakt me wantrouwend, niet ten opzichte van Trump maar ten opzichte van zijn klaarblijkelijke vijanden. Ook constateer ik dat er belangwekkende dingen gebeuren die hier uit het nieuws gehouden worden, zoals onlangs weer de arrestatie van een dame uit het Clinton kamp, wegens spionageactiviteiten. Ook de zaak rond Podesta is hier nauwelijks in het nieuws geweest. Voor mij wordt het steeds duidelijker dat de reguliere nieuwsmedia niet objectief zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Willempie:

Totdat hij iets doet of zegt waaruit blijkt dat hij inderdaad de duivel is waarvoor hij door bijna iedereen uitgemaakt lijkt te worden. Tot nu toe lijkt me dat niet het geval, integendeel zelfs.

Dat deze president narcistisch is, over weinig zelfcontrole beschikt & zich emotioneel onvolwassen toont, maakt me relatief weinig uit. Maar dat deze man ronduit dingen zegt als 'Als je de terroristen te pakken krijgt, dan moet je hun families uitschakelen. Ze geven om hun levens, laat je niets wijsmaken. Ze zeggen dat ze niets om hun leven geven -- je moet hun families uitschakelen'' maakt hem gewoon eng, aangezien dat gedachtengoed verwijst naar het regelrecht verrichten van een oorlogsmisdaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Chaim:

Dat deze president narcistisch is, over weinig zelfcontrole beschikt & zich emotioneel onvolwassen toont, maakt me relatief weinig uit. Maar dat deze man ronduit dingen zegt als 'Als je de terroristen te pakken krijgt, dan moet je hun families uitschakelen. Ze geven om hun levens, laat je niets wijsmaken. Ze zeggen dat ze niets om hun leven geven -- je moet hun families uitschakelen'' maakt hem gewoon eng, aangezien dat gedachtengoed verwijst naar het regelrecht verrichten van een oorlogsmisdaad.

Dat ben ik uiteraard met je eens. Zo'n uitspraak gaat te ver. Er zijn, denk ik, politici die er hetzelfde over denken en daar ook naar handelen maar het nooit openlijk zullen toegeven. Je wilt niet weten hoeveel burgerslachtoffers er inmiddels al zijn gemaakt, bewust en onbewust. Twee atoombommen op Japan, gewoon op burgerdoelen, bombardementen op steden door de hele geschiedenis heen, uithongering, chemische wapens enzovoorts. Indien Trump zo'n uitspraak heeft gedaan uit verontwaardiging over terroristenaanslagen op onschuldige mensen is het misschien wel een beetje te begrijpen maar dat maakt hem nog niet juist. Ik hoop dat Trump dit niet in daden omzet, zoals zijn voorgangers helaas wel hebben gedaan.  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar mijn mening is Trump een zegen voor deze wereld. We hebben eindelijk weer eens iemand die Europa dwingt om zijn eige zaakjes op orde te gaan brengen. Eenheid in de wereld brengt doordat hij alle andere machtsblokken van afgrijzen in elkaars armen drijft en door zijn gestuntel ervoor gaat zorgen dat de leidende positie van Amerika op zijn minst verzwakt wordt. De wereld had dat nodig.

Laten we alleen hopen dat hij geen brokken gaat maken door opeens raketten op Noord Korea tre gaan afschieten of iets vergelijkbaar krankzinnigs.

Overigens ben ik ook wel content met onze Engelse vrienden. Dat gestuntel met de Brexit gaat er ongetwijffeld toe leiden dat landen wel twee keer na gaan denken voor ze eruit gaan stappen. Het enige waar ik me daar zorgen over maak is of de politieke leiders van de achterblijvers wel voldoende gaan doen om de EU om te vormen naar iets waar wij als gewone mensen meer gemak en een beter gevoel bij hebben dan nu.    

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Chaim:

Dat deze president narcistisch is, over weinig zelfcontrole beschikt & zich emotioneel onvolwassen toont, maakt me relatief weinig uit. Maar dat deze man ronduit dingen zegt als 'Als je de terroristen te pakken krijgt, dan moet je hun families uitschakelen. Ze geven om hun levens, laat je niets wijsmaken. Ze zeggen dat ze niets om hun leven geven -- je moet hun families uitschakelen'' maakt hem gewoon eng, aangezien dat gedachtengoed verwijst naar het regelrecht verrichten van een oorlogsmisdaad.

Het meest enge is misschien wel dat Trump hierin gelijk kan hebben. De uitspraak doet me namelijk denken aan de film Unthinkable. Daarin dreigt een terrorist enkele Amerikaanse steden op te blazen met verborgen kernbommen, laat hij zich arresteren en weigert hij ondanks de meest afschuwelijke folteringen de locaties van de bommen prijs te geven. Totdat zijn familie er bij betrokken wordt, dan breekt hij uiteindelijk. Die film verkent ook de vraag hoe ver je mag gaan in een dergelijk verhoor, als er letterlijk miljoenen levens op het spel staan.

Natuurlijk zijn we het er over eens dat je niet zomaar familie van terroristen kunt uitschakelen, met name omdat zij niet zelden gewoon onschuldig zijn. Maar het is niet voor niets dat bijvoorbeeld Noord-Korea niet alleen een vermeende rebel oppakt en hard bestraft, maar ook diens familie tot in de derde generatie. Want dan denk je wel honderd keer na voordat je tegen het regime zou willen ingaan. En tja, wat zou jij doen als je bijvoorbeeld moet kiezen tussen je geloof afzweren, of je hele familie afgeslacht zien worden? Die vraag is denk ik nog moeilijker te beantwoorden dan wanneer je zelf gewoon afgeslacht zou worden.

Bombardementen, stemmige concerten vol statements over liefde, spotprenten over de islam, dat soort dingen zal een terreurgroep als IS niet echt raken. Enkel termeer reden om nog maar eens een aanslag te plegen en nog meer verdeeldheid te zaaien. Net als een pestkop op school zal IS waarschijnlijk gewoon volhouden en wellicht de aanslagen intensiveren zolang ze de middelen daartoe heeft, totdat we uiteindelijk misschien wél breken. Als je IS wil raken, dan zul je haar denk ik toch heel persoonlijk moeten raken, door iets onherstelbaar te treffen wat haar leden het meest diep aan het hart gaan.

Alleen het probleem ontstaat dus als hetgeen dat daarvoor gedaan zou moeten worden, buiten onze grenzen gaat en inderdaad werkelijk unthinkable kan zijn. Dat zal altijd het paradoxale blijven in de strijd tegen het kwaad: we moeten haar óf beantwoorden met onvoorwaardelijke liefde en goedheid, wat vrijwel onmogelijk is na zulke gruwelijke aanslagen en bijna zeker veel langduriger en misschien ook steeds intensiever lijden voor ons zal opleveren, óf beantwoorden met dezelfde middelen die het kwaad gebruikt of nog erger, wat weer zou betekenen dat het kwaad toch overwint.

Willen we beiden niet doen, dan blijft de strijd dus beperkt tot gewone oorlogsvoering, zowel digitaal als op het slagveld en met alle propaganda die daarbij hoort, en zal ook na een overwinning op IS waarschijnlijk weer een nieuwe en misschien nog veel extremere terreurgroep opstaan. We moeten dan accepteren dat het kwaad er nu eenmaal altijd zal zijn, dat ook hier in Nederland een aanslag kan worden gepleegd, en er toch het beste van proberen zien te maken, op zowel persoonlijk als op kerkelijk en politiek niveau.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al van in het begin wordt Trump afgeschilderd als een boeman door de media, waren dan ook verschrikkelijk teleurgesteld toen hij de verkiezingen won ten nadele van oorlogzuchtige Clinton en er gaat geen dag voorbij dat ze hem niet graag over de hekel halen. Interessant is een filmpje dat ik zag waarbij de rechtse media de straat op ging naar tegenstanders van Trump en hen enkele aanpassingen voor de voeten wierpen, die ze natuurlijk allemaal als negatief bestempelden, interessant was echter dat deze aanpassingen allemaal van Obama waren.

Wat de bedenkelijke uitspraak betreft die hier wordt aangehaald, natuurlijk is die bedenkelijk... Maar iedereen die bijvoorbeeld Il Principe van Machiavelli gelezen heeft, een man die trouwens nog steeds gelauwerd wordt binnen leidinggevende ideeën, dan vallen de opmerkingen van Trump in het niet. Zo stelt Machiavelli dat je in een slechte wereld als heerser moet durven slecht te zijn en dat je je vijand zo moet verslaan dat hij nooit meer terug kan slaan.

En neen ik ben geen Trump-fan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid