Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Daarbovenop, ik heb de koran en de hadith gelezen. Kan U hetzelfde zeggen? Zoneen, hou je valse aantijgingen maar waar ze thuishoren. Zoja, leer begrijpend lezen.

Ik vond de koran al onbegrijpelijk genoeg. De hadith ben ik niet meer aan begonnen. 

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat U er zo'n kent zegt meer over jouw leefmilieu als het mijne.

En begrijp ik u nu goed dat u impliciet een christelijk leefmilieu aan het kruis nagelt? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 389
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Fundamenteel Welkom terug, klinkt als een hele vooruitgang 

@ThorgremHeeft de moderatie al een IP check gedaan? 

Hey, lang geleden. Honestly, zie je mij al vrijwilligerswerk doen? Ik ben veel bedaard afgelopen maanden. Ik kan me nog wel opjutten in bepaalde thema's, maar ik vermijd ze. Ik heb de afgelo

1 uur geleden zei Mullog:

Ik vond de koran al onbegrijpelijk genoeg. De hadith ben ik niet meer aan begonnen. 

En begrijp ik u nu goed dat u impliciet een christelijk leefmilieu aan het kruis nagelt? 

Dan kent u niets van de islam en hoef je uw eigen onkunde niet aan andere toe te dichten. Maarja, in de wereld herkent men zichzelf zeker?

2 uur geleden zei TTC:

De grootste vijand van de mensheid blijkt de mensheid te zijn, niet moeilijk om te begrijpen waarom een aantal pleit voor een radicale mentaliteitswijziging. 

Maar de waarheid mag niet meer gezegd worden. Duitsland en Frankrijk blokkeren nu twitter accounts die zich kritisch uitlaten over de regering. Wie zijn hier dan uiteindelijk de fascisten?

1 uur geleden zei Mcmadtasty:

Hoezo?Leg eens uit?

Als je geen vijand ziet in mensen die jouw cultuur aanvallen en wensen te vervangen met een islamitische staat, dan bent u helaas een punt voorbij waar ik niet reiken kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar de waarheid mag niet meer gezegd worden. Duitsland en Frankrijk blokkeren nu twitter accounts die zich kritisch uitlaten over de regering. Wie zijn hier dan uiteindelijk de fascisten?

Je kan het honderd keer herhalen, het is en blijft een hardnekkig fenomeen. Maar dat geldt voor alle partijen uiteraard, het is verzoenen of complete oorlog.

De halve waarheid is een misleidende verklaring die enige elementen van de waarheid omvat. De verklaring kan gedeeltelijk waar zijn. De verklaring kan geheel waar zijn maar slechts een gedeelte van de hele waarheid omvatten. De verklaring kan ook bedrieglijke elementen omvatten, zoals foutieve interpunctie of een ambiguïteit. De opzet van een halve waarheid is te bedriegen, te ontwijken, de schuld af te schuiven of een verkeerde voorstelling van zaken te geven. In de politiek zijn "halve waarheden" een veelvoorkomend verschijnsel. Zo nu en dan betichten politici elkaar ervan halve waarheden te gebruiken. De term kan echter ook gebruikt worden om een argument dat niet op halve waarheden berust in diskrediet te brengen. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als je geen vijand ziet in mensen die jouw cultuur aanvallen en wensen te vervangen met een islamitische staat, dan bent u helaas een punt voorbij waar ik niet reiken kan.

Er is niets wat mij toebehoort of  waar ik aan toebehoor, behalve mijn ware ik. "Mijn cultuur" bestaat niet. Wat jij jouw cultuur noemt, probeert  men al jaren aan mij op te dringen, in de vorm van dat ik  toebehoor aan een democratisch systeem, Een systeem die iedere andere vorm van denkwijze onderwerpt, waarbij men zegt geen keuze te hebben  of  je er wel of niet  toe wilt behoren. Dat wat de mensen doen die jij bedoelt, is niets anders als dat wat ik dagelijks tegenkom.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Je kan het honderd keer herhalen, het is en blijft een hardnekkig fenomeen. Maar dat geldt voor alle partijen uiteraard, het is verzoenen of complete oorlog.

De halve waarheid is een misleidende verklaring die enige elementen van de waarheid omvat. De verklaring kan gedeeltelijk waar zijn. De verklaring kan geheel waar zijn maar slechts een gedeelte van de hele waarheid omvatten. De verklaring kan ook bedrieglijke elementen omvatten, zoals foutieve interpunctie of een ambiguïteit. De opzet van een halve waarheid is te bedriegen, te ontwijken, de schuld af te schuiven of een verkeerde voorstelling van zaken te geven. In de politiek zijn "halve waarheden" een veelvoorkomend verschijnsel. Zo nu en dan betichten politici elkaar ervan halve waarheden te gebruiken. De term kan echter ook gebruikt worden om een argument dat niet op halve waarheden berust in diskrediet te brengen. (bron)

Ja dan toch maar oorlog he? Anders capituleren we! De hele waarheid en niets dan de waarheid. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei TTC:

Zou best kunnen, vergeet vooral niet wat wat niet gezegd wordt aan de bevolking.

Ach, daar hebben we toch de sociale media voor? ;) Het verzet is volop in gang gebracht. Wij eisen een onderzoek naar de bankrekeningen van imams. Door wie worden ze gefinancierd? Zijn het overheden of kleine extreme groepen? Dat is een vraag het onderzoeken waard, niet waar? Als blijkt dat er buitenlandse overheden met een geheim agenda imams financieren, zal de appel niet ver vallen bij onze eigen overheden. They sold us out. Maar als zij denken dat wij stil in de nacht zullen verdwijnen, zijn ze niet aan hun laatste proefstuk toe. De opstand is volop gaande. If it means war, it will be war.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wij eisen een onderzoek naar de bankrekeningen van imams. Door wie worden ze gefinancierd? Zijn het overheden of kleine extreme groepen? Dat is een vraag het onderzoeken waard, niet waar? Als blijkt dat er buitenlandse overheden met een geheim agenda imams financieren, zal de appel niet ver vallen bij onze eigen overheden. They sold us out.

Tja en wie is het die de eigen overheid financiert?

Maar wat me opvalt  is dat je nu  al bereid bent een oorlog te voeren, terwijl je mij en anderen wilde wijsmaken een vreedzame strijd te willen leveren,terwijl  er in de situatie van wereld tot dus ver nog niets is veranderd. Ben je er nog steeds van overtuigd dat het om meer gaat dan een innerlijke strijd die wij  mensen voeren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Tja en wie is het die de eigen overheid financiert?

Maar wat me opvalt  is dat je nu  al bereid bent een oorlog te voeren, terwijl je mij en anderen wilde wijsmaken een vreedzame strijd te willen leveren,terwijl  er in de situatie van wereld tot dus ver nog niets is veranderd. Ben je er nog steeds van overtuigd dat het om meer gaat dan een innerlijke strijd?

De overheid subsidieert ook. In België verdwijnt er 1 miljard euro per jaar aan subsidie voor moskeeën. Reken daarbij nog eens de lonen van imams en pensioenen van gepensioneerde imams en je komt snel aan een hallucinant bedrag. Geld dat voor betere doeleinden gebruikt kan worden. Maar laat ons niet ontkennen dat er geen buitenlandse invloeden zijn. Het salafisme is de moskee binnengedrongen en verdreef de gematigde islam. Daar moet iemand anders achter zitten dan onze eigen overheden.

Ik ben anti oorlog, maar ik zie hoe langer hoe meer geen andere oplossing meer. Weet je Mcmadtasty, wij zijn al reeds in oorlog. Maar omdat we dat weigeren in te zien laten we ons afslachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

De overheid subsidieert ook. In België verdwijnt er 1 miljard euro per jaar aan subsidie voor moskeeën. Reken daarbij nog eens de lonen van imams en pensioenen van gepensioneerde imams en je komt snel aan een hallucinant bedrag. Geld dat voor betere doeleinden gebruikt kan worden. Maar laat ons niet ontkennen dat er geen buitenlandse invloeden zijn. Het salafisme is de moskee binnengedrongen en verdreef de gematigde islam. Daar moet iemand anders achter zitten dan onze eigen overheden.

Het is een antwoord op de vraag die ik stelde,waaarin je uiteindelijk uitkomt op een complottheorie met de Illuminatie, de reptillians, de NWO  of anderszins. Allemaal instanties die volgens zeggen rare ideeën erop neer houden wat het voortbestaan van de mensheid betreft. Echter ik doelde met mijn vraag op iets anders, Namelijk diegene die de overheden financiert en de overheden in staat stelt te doen wat ze doen de kiezer en de belastingbetaler zelf. Het is eenvoudig te wijzen naar anderen wat zij doen. Veelal heeft een ieder zijn eigen aandeel er net zo goed in.

 

21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ben anti oorlog, maar ik zie hoe langer hoe meer geen andere oplossing meer.

Dat is het menselijke. Een 'oorlog' als deze draait voor jou niet om macht en de wil om een oorlog te voeren, het ontspruit uit het machteloze. Niet meer weten hoe  anders, maar niet  machteloos willen zijn, kwetsbaar.  Het lijkt alsof het de ander is die ons dwingt, maar uiteindelijk  zijn we het zelf, die het doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Het is een antwoord op de vraag die ik stelde,waaarin je uiteindelijk uitkomt op een complottheorie met de Illuminatie, de reptillians, de NWO  of anderszins. Allemaal instanties die volgens zeggen rare ideeën erop neer houden wat het voortbestaan van de mensheid betreft. Echter ik doelde met mijn vraag op iets anders, Namelijk diegene die de overheden financiert en de overheden in staat stelt te doen wat ze doen de kiezer en de belastingbetaler zelf. Het is eenvoudig te wijzen naar anderen wat zij doen. Veelal heeft een ieder zijn eigen aandeel er net zo goed in.

 

Dat is het menselijke. Een 'oorlog' als deze draait voor jou niet om macht en de wil om een oorlog te voeren, het ontspruit uit het machteloze. Niet meer weten hoe  anders, maar niet  machteloos willen zijn, kwetsbaar.  Het lijkt alsof het de ander is die ons dwingt, maar uiteindelijk  zijn we het zelf, die het doen.

U bent op een ei na van mijn negeerlijst. Ik negeer niet snel, maar blatante uitspraken gaan geen verdere aandacht krijgen. Het gaat over feiten. Salafisme neemt het over in Europese moskeeën, daar moet iemand achter zitten die deze beweging op gang bracht in Europa. Geen reptilians, geen NWO. Maar eerder Qatar of Saoedi Arabië.

Lees:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170207_02718652
Het is in Nederland niet anders.

En zie onderstaande film. Laat U vooral niet ontgaan hoe een gematigde imam fysiek neergeslagen wordt door een salafistische imam. Laat het u vooral niet ontgaan dat jullie hoofdstad, Amsterdam, voor meer dan de helft uit salafistische moskeeën bestaat die invloed uitoefenen over de hele moslimgemeenschap.

Op een dag heeft u misschien kinderen. Welke wereld laat jij hen na? Eentje waarin we de ogen sluiten en hen blootstellen aan gevaar of eentje waarin je bikkelhard geknokt hebt voor een vredevolle samenleving? Salafisme gunt ons die samenleving niet. Ze staan reeds ver in hun doel en het is tijd dat terug naar nul te herleiden. Weg ermee!

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

En zie onderstaande film. Laat U vooral niet ontgaan hoe een gematigde imam fysiek neergeslagen wordt door een salafistische imam.

twee keer gekeken, geen enkele vorm van fysiek geweld waargenomen.

 

16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het gaat over FEITEN

Welke feiten? Hoe jij ze ziet? Voor mij zijn het luchtkastelen

 

18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Laat het u vooral niet ontgaan dat in jullie hoofdstad, Amsterdam,.....

Zoals ik al  eerder zei,niets behoort mij toe noch behoor ik aan iets,wat voor mij inhoud er is geen hoofdstad,  slechts een plek die Amsterdam genoemd wordt.

 

20 minuten geleden zei Fundamenteel:

.....meer dan de helft uit salafistische moskeeën bestaan die invloed uitoefenen over de hele gemeenschap.

Voor mij dagelijkse kost, daar andere overtuigingen dezelfde invloed op  mij trachten uit te oefenen.

 

22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Salafisme neemt het over in Europese moskeeën, daar moet iemand achter zitten die deze beweging op gang bracht in Europa. Geen reptilians, geen NWO.

Het punt is  dat jezelf niet ziet wat je doet in

 

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Wij eisen een onderzoek naar de bankrekeningen van imams. Door wie worden ze gefinancierd? Zijn het overheden of kleine extreme groepen? Dat is een vraag het onderzoeken waard, niet waar? Als blijkt dat er buitenlandse overheden met een geheim agenda imams financieren, zal de appel niet ver vallen bij onze eigen overheden. They sold us out. Maar als zij denken dat wij stil in de nacht zullen verdwijnen, zijn ze niet aan hun laatste proefstuk toe. De opstand is volop gaande. If it means war, it will be war.

Hierin spreek je namelijk al een oordeel uit over iets waar een  onderzoek voor geëist wordt. Vanwaar dat onderzoek, wanneer je toch al  geoordeeld  hebt. Wanneer je op die manier te werk gaat kun je overal terecht komen. Wil je het werkelijk onderzoeken, of wil je slechts een bevestiging vinden van het oordeel dat je reeds hebt uitgesproken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Mcmadtasty:

twee keer gekeken, geen enkele vorm van fysiek geweld waargenomen.

 

Welke feiten? Hoe jij ze ziet? Voor mij zijn het luchtkastelen

 

Zoals ik al  eerder zei,niets behoort mij toe noch behoor ik aan iets,wat voor mij inhoud er is geen hoofdstad,  slechts een plek die Amsterdam genoemd wordt.

 

Voor mij dagelijkse kost, daar andere overtuigingen dezelfde invloed op  mij trachten uit te oefenen.

 

Het punt is  dat jezelf niet ziet wat je doet in

 

Hierin spreek je namelijk al een oordeel uit over iets waar een  onderzoek voor geëist wordt. Vanwaar dat onderzoek, wanneer je toch al  geoordeeld  hebt. Wanneer je op die manier te werk gaat kun je overal terecht komen. Wil je het werkelijk onderzoeken, of wil je slechts een bevestiging vinden van het oordeel dat je reeds hebt uitgesproken?

Ik zie het nu ook, het is de korte versie. In de hele aflevering zie je een salafistische imam een gematigde neerslaan. Ik ga dit niet uit mijn duim zuigen. Het was werkelijk te zien in de hele aflevering. Als jij op de link had geklikt zag je dat het wel degelijk feiten zijn. Het Orgaan voor de Coördinatie van de Dreiging (Ocad) is geen malse bron, maar heeft een onderzoek uitgebracht van 71 pagina's die ons waarschuwen voor de directe gevaren van het salafisme. Mijn oordeel is gebaseerd op straalhard onderzoek en jij linkte dat aan complottheorieën zoals reptillians. Geef nu zelf toe, dat is geen nette manier van discussie voeren.

Hier alvast dat beeld uit de nieuwe maan dat je te zien kreeg in de hele uitzending. Ik vind de hele uitzending niet terug, waarvoor mijn excuses.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is  het verschil met het uiteen  slaan van demonstranten op een ongeoorloofde demonstratie, of het dwingen van een kind naar school te gaan, terwijl deze dat niet wil. De mens dient te gehoorzamen en te voldoen aan de wil van de ander, zoals het beeld  van het goede van de ander. Zo niet dan  krijg  je dit. Het is slechts één van de vele vormen die je mij laat zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Wat is  het verschil met het uiteen  slaan van demonstranten op een ongeoorloofde demonstratie, of het dwingen van een kind naar school te gaan, terwijl deze dat niet wil. De mens dient te gehoorzamen en te voldoen aan de wil van de ander, zoals het beeld  van het goede van de ander. Zo niet dan  krijg  je dit. Het is slechts één van de vele vormen die je mij laat zien.

Ik kan niet geloven wat ik lees! De waanzin voorbij is er niets tegen!!! Maar een motivatie je kamp aan flarden te scheuren, dat verzeker ik je.
U staat niet alleen op mijn negeerlijst, maar kroonde jezelf pertinent naar mijn shitlist.

2 Johannes 1:8-10

Ziet toe voor uzelven, dat wij niet verliezen, hetgeen wij gearbeid hebben, maar een vol loon mogen ontvangen.

Een iegelijk, die overtreedt, en niet blijft in de leer van Christus, die heeft God niet; die in de leer van Christus blijft, deze heeft beiden den Vader en den Zoon.

Indien iemand tot ulieden komt, en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in huis, en zegt tot hem niet: Zijt gegroet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

45 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik kan niet geloven wat ik lees! De waanzin voorbij is er niets tegen!!! Maar een motivatie je kamp aan flarden te scheuren, dat verzeker ik je.
U staat niet alleen op mijn negeerlijst, maar kroonde jezelf pertinent naar mijn shitlist.

 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

nette manier van discussie voeren.

Niet veel van overgebleven schijnbaar........

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen, tegenover u niet. Ik scheur u en heel uw kamp aan flarden via democratische methodes. Huiver mijn waarde, want niets van wat jij vertegenwoordigt zal in de komende toekomst nog overeind staan.

Wow,lijkt verdacht veel op uitspraken van een vorm waar jezelf tegen ageert, weet je zeker dat je  anders bent, anders handelt?

Veel succes. Democratische methodes hebben op mij geen uitwerking, daar ik geen deel uitmaak van de democratie.
Mijn kamp kun je niet aan flardenscheuren, want zoals ik reeds heb verteld, er is niets wat mij toebehoort, noch is er iets waar ik toebehoor.
Dat wat ik vertegenwoordig zijn  mijn eigen gedachten. weet waar je aan begint :)

Ik huiver je niet, ik heb het eerder met je te doen want wat ik zie is dat je slechts handelt uit angst, frustratie en onbegrip.
Misschien is  dit slechts mijn eigen interpretatie, om me voor mezelf te beschermen, niet tegen  je te hoeven strijden en een aanleiding te hebben je te kunnen vergeven, ongeacht welke verdere acties je wilt nemen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Mcmadtasty:

Wow,lijkt verdacht veel op uitspraken van een vorm waar jezelf tegen ageert, weet je zeker dat je  anders bent, anders handelt?

Veel succes. Democratische methodes hebben op mij geen uitwerking, daar ik geen deel uitmaak van de democratie.
Mijn kamp kun je niet aan flardenscheuren, want zoals ik reeds heb verteld, er is niets wat mij toebehoort, noch is er iets waar ik toebehoor.
Dat wat ik vertegenwoordig zijn  mijn eigen gedachten. weet waar je aan begint :)

Ik huiver je niet, ik heb het eerder met je te doen want wat ik zie is dat je slechts handelt uit angst, frustratie en onbegrip.
Misschien is  dit slechts mijn eigen interpretatie, om me voor mezelf te beschermen, niet tegen  je te hoeven strijden en een aanleiding te hebben je te kunnen vergeven, ongeacht welke verdere acties je wilt nemen.

 

Je zou voor minder gefrustreerd zijn. De gematigde imam krijgt klop van een radicale imam en jij gaat daar even "relatief" overheen. Gelukkig behoor je nergens toe, want je behoort ook nergens toe. Good luck on that one.

27 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik dacht christenen hun naaste liefhadden als zichzelf, maar dat is blijkbaar verleden tijd ?

En zij die de zoon loochenen en diens leer niet brengen dient een christen te weren. De leer van de islam loochent de zoon en is daarvoor dus zeker je naaste niet. Noch een vijand die je in huis dient te nemen, noch te begroeten.

Want wie de geest van de anti christ begroet heeft gemeenschap aan zijn duivelse werken.

Denk je dat er een middenweg is? Je kan maar één meester dienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Fundamenteel:

Ach, daar hebben we toch de sociale media voor? Het verzet is volop in gang gebracht. Wij eisen een onderzoek naar de bankrekeningen van imams. Door wie worden ze gefinancierd? Zijn het overheden of kleine extreme groepen? Dat is een vraag het onderzoeken waard, niet waar? Als blijkt dat er buitenlandse overheden met een geheim agenda imams financieren, zal de appel niet ver vallen bij onze eigen overheden. They sold us out. Maar als zij denken dat wij stil in de nacht zullen verdwijnen, zijn ze niet aan hun laatste proefstuk toe. De opstand is volop gaande. If it means war, it will be war.

Het lijkt wel of je Satan aan banden wil gaan leggen, volgens JG zou hierna een vredesrijk starten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6/1/2017 om 15:55 zei Mcmadtasty:

Heb jij Mohammed dit horen  zeggen, of is het de interpretatie van een ander die je hebt gehoord

Basale kennis Koran en t niruws een beetje volgen. Dat er ook andere interpretaties zijn is gelukkig evident. 

Op 6/1/2017 om 15:55 zei Mcmadtasty:

Heb jij Mohammed dit horen  zeggen, of is het de interpretatie van een ander die je hebt gehoord

Basale kennis Koran en t niruws een beetje volgen. Dat er ook andere interpretaties zijn is gelukkig evident. 

Op 6/1/2017 om 15:55 zei Mcmadtasty:

Heb jij Mohammed dit horen  zeggen, of is het de interpretatie van een ander die je hebt gehoord

Basale kennis Koran en t niruws een beetje volgen. Dat er ook andere interpretaties zijn is gelukkig evident. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

De gematigde imam krijgt klop van een radicale imam en jij gaat daar even "relatief" overheen.

Voor mij is dit ook gewoon relatief. Geweld is namelijk  de enige manier om een ander te breken en het te laten lijken  alsof je iemand de wil op kunt leggen.
Het is niet voor niets dat jij anti oorlog bent maar daarentegen haast geen andere uitweg meer ziet. Het is onmacht

 God schiep de landdieren: het vee, kruipende dieren en wilde dieren. Vervolgens besloot God de mens te maken, naar zijn evenbeeld, om heerschappij te voeren over alle andere schepselen. God schiep eerst de mens (als hem) en in tweede instantie als man en vrouw (hen). Hij zegende ze met de woorden, "Wees vruchtbaar en word talrijk" en heers over de vissen, vogels en alle dieren die op aarde rondkruipen. Aan het eind van deze dag, na de schepping van de mens, staat er "God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. "

In het bovenstaande citaat staat waar je over kunt heersen, waar je invloed ligt. En deze invloed ligt duidelijk niet in het heersen over andere mensen.

De mens heeft wel het vermogen zichzelf te onderwerpen. Uit vrije wil. Aangezien de gematigde Imam zich blijkbaar niet wil onderwerpen, wordt geweld gebruikt. geweld  kan een effectief middel zijn om iemand uit vrije wil te onderwerpen, omdat deze voor zijn leven gaat vrezen. het is een truc die gebruikt wordt. Maar in werkelijkheid heb je zelf de macht en is al dat geweld een verwoede poging uit onmacht, in  de hoop dat je je  macht opgeeft en  je uit vrije wil onderwerpt.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

9 uur geleden zei Fundamenteel:
9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik dacht christenen hun naaste liefhadden als zichzelf, maar dat is blijkbaar verleden tijd ?

En zij die de zoon loochenen en diens leer niet brengen dient een christen te weren. De leer van de islam loochent de zoon en is daarvoor dus zeker je naaste niet. Noch een vijand die je in huis dient te nemen, noch te begroeten.

Want wie de geest van de anti christ begroet heeft gemeenschap aan zijn duivelse werken.

Denk je dat er een middenweg is? Je kan maar één meester dienen.

Ik neem aan dat je die meester dient, de man is die in antwoord op de vraag "wie is onze naaste"  (in heb uw naaste lief) het verhaal ging vertellen van de barmhartige Samaritaan? Dan heb je dat verhaal toch niet helemaal begrepen, vermoed ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid