Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Thorgrem:

Hoe staat het met het daadwerkelijk oprichten van de vereniging? En wat zijn de concrete eerste stappen?

Neen, mensen lopen niet warm. In mijn eentje sta ik maar alleen.

1 uur geleden zei TTC:

Dat is wat we democratie plegen te noemen, een systeem dat de sociale alternatieven ver buiten het collectieve bewustzijnsveld houdt. Op deze manier kan de spanning kunstmatig in stand gehouden worden met alle gevolgen van dien.

Europeanen zijn ver heen. Zolang het volk daarin blijft meelopen zal er niets veranderen. Het is als mensen die met spandoeken opkomen voor vluchtelingen op te vangen. Maar nergens te bespeuren zijn als er slachtoffers vallen. Integendeel, de mensen die voor de slachtoffers opkomen worden dan gelijk monddood gemaakt door de gutmensch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 389
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Fundamenteel Welkom terug, klinkt als een hele vooruitgang 

@ThorgremHeeft de moderatie al een IP check gedaan? 

Hey, lang geleden. Honestly, zie je mij al vrijwilligerswerk doen? Ik ben veel bedaard afgelopen maanden. Ik kan me nog wel opjutten in bepaalde thema's, maar ik vermijd ze. Ik heb de afgelo

7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Europeanen zijn ver heen. Zolang het volk daarin blijft meelopen zal er niets veranderen. Het is als mensen die met spandoeken opkomen voor vluchtelingen op te vangen. Maar nergens te bespeuren zijn als er slachtoffers vallen. Integendeel, de mensen die voor de slachtoffers opkomen worden dan gelijk monddood gemaakt door de gutmensch.

Wat is er dan gebeurd met die Europeanen, in slaap gevallen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei TTC:

Wat is er dan gebeurd met die Europeanen, in slaap gevallen?

Gehersenspoeld en monddood gemaakt door voorbeeld. Bekijk het verhaal van Tommy Robinson, https://www.youtube.com/watch?v=ao2VlpxGFe4
. Deze kwam op tegen de islam en waarschuwde voor de gevaren erin. Hij heeft geen ongelijk gekregen. Engeland heeft nu sharia rechtbanken en ging gebukt onder een tsunami van aanslagen. Nog heb je Britten die het opnemen voor de islam en mensen die voor de gevaren erin waarschuwen uitspuwen.

Tommy Robinson is door zijn eigen land vervolgd, in het gevang gestoken en al zijn bezittingen afgenomen, gelden van hem bevroren. Met het mes op de keel kreeg hij de keuze: zwijgen of alles kwijt. Hij zweeg niet en offerde zijn hele leven op voor de waarheid. Met de hulp van internationale steun is hij veel erger voorkomen. Het systeem heeft hem kapot willen maken. Het systeem maakt mensen monddood en capituleert voor het salafisme.

De Europeaan is niet enkel bedreigd door de islam, maar ook door het eigen bestuur. Wie in opstand komt wordt bedreigd door de islam en eigen bestuur.

Theo Van Gogh lijkt iedereen vergeten. Op zijn lichaam werd een dreigbrief richting Ayaan Hiri Ali gepriemd. Zij was een activiste voor vrouwenrechten en hielp Theo Van Gogh. Ook zij werd belasterd door de Nederlandse regering, zou via foute procedure binnen gekomen zijn. Ze ontvluchte alleen maar de gevaren in Somalië als vrouw. Ze is uiteindelijk naar Amerika verhuisd omdat Nederland eerder de kant van de salafisten koos dan haar volwaardige bescherming te geven.

Ik begin mij af te vragen, wie is het grootste gevaar? De EU of de islam?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei MysticNetherlands:

@Fundamenteel kun je nog mijn ja/nee vragen beantwoorden? Ben oprecht benieuwd.

Waarom is de belangrijk voor U? Ik geloof dat Jezus de verlosser is en heb me niet enkel door de bijbel laten inspireren. Het Thomas evangelie en dat van Magdalena liet een andere indruk achter. Heb ik daarbij dan niet alles gezegd?

13 minuten geleden zei Thorgrem:

Dan kan dit topic wel gesloten worden niet? Of wil je nog wat anders omtrent het vzw bespreken?

Liever niet sluiten, mensen voeren hier nog discussie? Je hebt mijn ene topic al gesloten. Nochtans was dat brandend actueel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Thorgrem:

Als dit topic niet verder komt dan anti-islam extremisme dan wordt deze ook gesloten. 

Ik denk nog steeds dat een VZW het beste weerwoord is als democratisch wapen. Als je het sluit, kunnen mensen hun belangstelling hiervoor niet meer tonen.

Thorgrem, er is iets dat superheilig is in de Westerse samenleving: Vrijheid van meningsuiting.

Wilt U deze beperken omdat ze niet strookt met jouw visie of schend ik hier bepaalde forumregels?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waarom is de belangrijk voor U? Ik geloof dat Jezus de verlosser is en heb me niet enkel door de bijbel laten inspireren. Het Thomas evangelie en dat van Magdalena liet een andere indruk achter. Heb ik daarbij dan niet alles gezegd?

Waarom is het zo moeilijk te antwoorden? :? Ik vermoed nl dat jij geen christen bent maar iemand die t christendom  voor zjjn karretje spant. Maar blijkbaat wil je er geen uitsluitsel over geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Waarom is het zo moeilijk te antwoorden? :? Ik vermoed nl dat jij geen christen bent maar iemand die t christendom  voor zjjn karretje spant. Maar blijkbaat wil je er geen uitsluitsel over geven.

Ik heb dit topic niet geopend om mijn visie te bespreken. Maar om christenen te verenigen tegen het oprukkend islamisme. Dat heb ik van meet af aan duidelijk gemaakt. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen? Ik span het christendom zeker niet voor mijn kar. Ik span de waarschuwingen die Jezus gaf over valse profeten (die anti christelijke waarden prediken) voor mijn kar.
Ik zie dus ook niet in waarom een moderator optreedt, daar het allemaal netjes on topic is ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Dat vergt a priori een grondige studie van de eigen cultuur, in algemene zin het Westen genoemd. Iets ruimer dan EU op zich.

Mijn eigen cultuur wordt ook "vermoord". Er is geen grotere bedreiging voor België dan het Vlaams volksnationalisme. Maar kijkt hoe het hen afging...

De vijand is één, maar dat je bestuur collaboreert met de vijand en eigen volk monddood maakt is toch een bedreiging van een andere aard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn eigen cultuur wordt ook "vermoord". Er is geen grotere bedreiging voor België dan het Vlaams volksnationalisme. Maar kijkt hoe het hen afging... De vijand is één, maar dat je bestuur collaboreert met de vijand en eigen volk monddood maakt is toch een bedreiging van een andere aard.

Misschien tijd voor een wereldregering zoals de JG daar gewag van maken? Dat is mi van een iets andere strekking dan de hoeveelheid aan vijanden die we kunnen bedenken, een mondiale ethische upgrade zou immers niet misstaan in deze hachelijke situatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb dit topic niet geopend om mijn visie te bespreken. Maar om christenen te verenigen tegen het oprukkend islamisme. Dat heb ik van meet af aan duidelijk gemaakt. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen? Ik span het christendom zeker niet voor mijn kar. Ik span de waarschuwingen die Jezus gaf over valse profeten (die anti christelijke waarden prediken) voor mijn kar.
Ik zie dus ook niet in waarom een moderator optreedt, daar het allemaal netjes on topic is ?

Ja ik snap dat je niet dit topic hebt besproken om je visie te bespreken, maar who cares? Met al die woorden die je aan mij besteedt had je toch allang antwoord kunnen geven? Ik heb gewoon t gevoel dat je niet echt een christen bent, maar meer een cultuur-christen. Zoals bijv Trump of Wilders. Ik kan wel 1000 dingen verzinnen wat jij als 'verlosser' zit. Kan er uiteraard helenaal naast zitten, maar je ontwijkende antwoorden helpen niet echt.

 

Als je verder niwt wilt uitwijden ook prima, dan hou ik t voor gezien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Misschien tijd voor een wereldregering zoals de JG daar gewag van maken? Dat is mi van een iets andere strekking dan de hoeveelheid aan vijanden die we kunnen bedenken, een mondiale ethische upgrade zou immers niet misstaan in deze hachelijke situatie.

Ik nodig je dan bij deze uit. Je mag altijd een bijbelstudie meevolgen. Het zal je snel duidelijk worden dat islam de geest van de anti christ is. Het is dus een ware missie mensen van deze misleiding te verlossen. Er kan geen ethische upgrade plaatsnemen zolang men onheil weg relativeert. Het oprukkend islamisme heeft reeds invloed in onze landen. We moeten ons hiertegen verdedigen. Maar mensen die daarvoor waarschuwen worden vervolgd en monddood gemaakt. Is het niet door de extreme moslim is het wel hun eigen bestuur.
Darya Safai waarschuwt ons voor dat oprukkend islamisme: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170610_02919839
Ayaan Hiri Ali is Nederland ontvlucht naar Amerika, omdat haar vervolgen en nawijzen toch zoveel makkelijker was dan het salafisme aan te pakken.

23 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ja ik snap dat je niet dit topic hebt besproken om je visie te bespreken, maar who cares? Met al die woorden die je aan mij besteedt had je toch allang antwoord kunnen geven? Ik heb gewoon t gevoel dat je niet echt een christen bent, maar meer een cultuur-christen. Zoals bijv Trump of Wilders. Ik kan wel 1000 dingen verzinnen wat jij als 'verlosser' zit. Kan er uiteraard helenaal naast zitten, maar je ontwijkende antwoorden helpen niet echt.

 

Als je verder niwt wilt uitwijden ook prima, dan hou ik t voor gezien.

Als het voor jou belangrijker is waarin ik geloof, dan het gevaarte waarvoor ik waarschuw houdt U het inderdaad beter voor bekeken. Niet slecht bedoeld. Maar ik ga geen "eisen" inwilligen om te "voldoen" aan iemand. Noch ga ik mee in jouw vergelijkingen met Trump en Wilders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik nodig je dan bij deze uit. Je mag altijd een bijbelstudie meevolgen. Het zal je snel duidelijk worden dat islam de geest van de anti christ is. Het is dus een ware missie mensen van deze misleiding te verlossen. Er kan geen ethische upgrade plaatsnemen zolang men onheil weg relativeert. Het oprukkend islamisme heeft reeds invloed in onze landen. We moeten ons hiertegen verdedigen. Maar mensen die daarvoor waarschuwen worden vervolgd en monddood gemaakt. Is het niet door de extreme moslim is het wel hun eigen bestuur. Darya Safai waarschuwt ons voor dat oprukkend islamisme: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170610_02919839  Ayaan Hiri Ali is Nederland ontvlucht naar Amerika, omdat haar vervolgen en nawijzen toch zoveel makkelijker was dan het salafisme aan te pakken.

Het duurt een tijdje om alle misleidingen te doorzien en/of teksten op hun waarachtige merite te beoordelen, dit geldt voor alle partijen binnen tijd en ruimte. Zie bv lectio divina:

De lectio divina is een kerngegeven van het contemplatieve (beschouwende) kloosterleven. Een kenmerk van deze vorm van geestelijke lezing is het meditatieve karakter ervan: het gaat niet enkel om het verstandelijk begrijpen van de tekst, maar om het aandachtig overwegen van de tekst, de betekenissen die de tekst oproept en het verband met het waarachtig christelijk leven. Ruminatio, het herkauwen van een tekst, het gedurende lange tijd terugkeren naar passages, is een verschijnsel dat hierop aansluit. De kartuizer Guigo onderscheidde in de twaalfde eeuw in zijn Scala claustralium een viervoudige weg:

  • lectio – lezing van de tekst
  • meditatio – overweging van de tekst
  • oratio – gebed
  • contemplatio – nadere beschouwing

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lectio_divina

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Het duurt een tijdje om alle misleidingen te doorzien en/of teksten op hun waarachtige merite te beoordelen, dit geldt voor alle partijen binnen tijd en ruimte. Zie bv lectio divina:

De lectio divina is een kerngegeven van het contemplatieve (beschouwende) kloosterleven. Een kenmerk van deze vorm van geestelijke lezing is het meditatieve karakter ervan: het gaat niet enkel om het verstandelijk begrijpen van de tekst, maar om het aandachtig overwegen van de tekst, de betekenissen die de tekst oproept en het verband met het waarachtig christelijk leven. Ruminatio, het herkauwen van een tekst, het gedurende lange tijd terugkeren naar passages, is een verschijnsel dat hierop aansluit. De kartuizer Guigo onderscheidde in de twaalfde eeuw in zijn Scala claustralium een viervoudige weg:

  • lectio – lezing van de tekst
  • meditatio – overweging van de tekst
  • oratio – gebed
  • contemplatio – nadere beschouwing

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lectio_divina

Er is een massa misleiding gaande. Maar 1 daarin vormt wel een serieuze bedreiging voor onze hele samenleving. We kunnen maar trapsgewijs de misleidingen uit onze samenleving wegwerken. Ik zou beginnen met islamisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik nodig je dan bij deze uit. Je mag altijd een bijbelstudie meevolgen. Het zal je snel duidelijk worden dat islam de geest van de anti christ is. Het is dus een ware missie mensen van deze misleiding te verlossen. Er kan geen ethische upgrade plaatsnemen zolang men onheil weg relativeert. Het oprukkend islamisme heeft reeds invloed in onze landen. We moeten ons hiertegen verdedigen. Maar mensen die daarvoor waarschuwen worden vervolgd en monddood gemaakt. Is het niet door de extreme moslim is het wel hun eigen bestuur.
Darya Safai waarschuwt ons voor dat oprukkend islamisme: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170610_02919839
Ayaan Hiri Ali is Nederland ontvlucht naar Amerika, omdat haar vervolgen en nawijzen toch zoveel makkelijker was dan het salafisme aan te pakken.

Als het voor jou belangrijker is waarin ik geloof, dan het gevaarte waarvoor ik waarschuw houdt U het inderdaad beter voor bekeken. Niet slecht bedoeld. Maar ik ga geen "eisen" inwilligen om te "voldoen" aan iemand. Noch ga ik mee in jouw vergelijkingen met Trump en Wilders.

Het woord eisen noch de betekenis van inwilligen is nergens gevallen. Maar whatever.... succes met je missie ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fundamenteel:

U polariseert zelf. U gooide rechtse FN'ers op één hoopje als holocaust ontkenners, remember?

Maar toch nieuwsgierig, waar polariseer ik? In welk bericht?

Allereerst mag jij mij wel even citeren waar ik rechtse FN'ers op een hoopje gooi met holocaust ontkenners. Serker nog, doe maar gewoon een bericht waar ik het over FN heb. Bij mijn weten heb ik daar namelijk nog nooit wat over gezegd.

 

En waar jij polariseert? Oa hier in dit topic bij herhaling en in het inmiddels gesloten topic.

 

En geef @MysticNetherlands eens gewoon antwoord. Ik zit iig op het puntje van mijn stoel. Benieuwd naar het antwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Thorgrem:

Allereerst mag jij mij wel even citeren waar ik rechtse FN'ers op een hoopje gooi met holocaust ontkenners. Serker nog, doe maar gewoon een bericht waar ik het over FN heb. Bij mijn weten heb ik daar namelijk nog nooit wat over gezegd.

 

En waar jij polariseert? Oa hier in dit topic bij herhaling en in het inmiddels gesloten topic.

 

En geef @MysticNetherlands eens gewoon antwoord. Ik zit iig op het puntje van mijn stoel. Benieuwd naar het antwoord.

Mijn excuses, het was Mullog die dat deed en niet jij. Ik had jullie beide verward. In het inmiddels gesloten topic wordt niet bepaald gepolariseerd, beter lezen. Het was trouwens ondertekend met "Sam Van Rooy" en niet "Fundamenteel". Kan je zo geen bericht naar voren brengen waar ik polariseer? Het zou mij helpen mijn discussie bij te schaven.

Ik hoef hier overigens geen vragen te beantwoorden. Het gaat niet over mijn geloof hier. Die afleidingsmanoeuvres gaan maar weinig baten. Er staat een hele inhoud waaraan men voorbij gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Er is een massa misleiding gaande. Maar 1 daarin vormt wel een serieuze bedreiging voor onze hele samenleving. We kunnen maar trapsgewijs de misleidingen uit onze samenleving wegwerken. Ik zou beginnen met islamisme.

Dat is een optie, welke andere misleidingen zie je nog?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Dat is een optie, welke andere misleidingen zie je nog?

De mainstream media. Hoe zij islam verkopen door de stem van een gematigde moslims, maar moslimextremisme totaal niet benoemd. Zelfs beschermd door hun daden niet eens te vernoemen in de media. Islam wordt ons verkocht als religie van vrede, maar dat is het duidelijk niet. Je hoeft maar met een ex moslima te spreken om te begrijpen waartoe de religie in staat is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid