Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Helaas, ze bestaan wel. Een ander woord is : 'sociaal zwakkeren'. Het is maar net hoe je het definieert. Deze mensen hebben alle hulp en ondersteunin gnosig, ipv uitbuiting en kwalificaties als 'untermensch', of zelfs ontkenning van hun bestaan. Ik help ze bv elk jaar bij belastingaangiftes. Het is vaak in-en-in triest om te moeten zien hoe vaak het bij deze mensen, die toch al niets hebben, voorkomt dat ze giften aan religieuze instellingen doen.

Ik ben het niet met je eens. Ik ben van mening dat de term 'untermensch' historisch gezien al zeer beladen is. Maar ze bestaan ook echt niet. Er zijn ook geen 'unterlöwen' of 'unteraffen' om een parallel te noemen. Het is een kwalificatie die ik niet acceptabel vind.

Dat er sociaal zwakkeren zijn die ondersteuning nodig hebben (of mensen met een beperking waar voor dat geldt, maar dat hoeven dan weer niet persé sociaal zwakkeren te zijn) kan ik alleen maar bevestigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 389
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@Fundamenteel Welkom terug, klinkt als een hele vooruitgang 

@ThorgremHeeft de moderatie al een IP check gedaan? 

Hey, lang geleden. Honestly, zie je mij al vrijwilligerswerk doen? Ik ben veel bedaard afgelopen maanden. Ik kan me nog wel opjutten in bepaalde thema's, maar ik vermijd ze. Ik heb de afgelo

3 uur geleden zei Mullog:

Ik ben van mening dat de term 'untermensch' historisch gezien al zeer beladen is. Maar ze bestaan ook echt niet. Er zijn ook geen 'unterlöwen' of 'unteraffen' om een parallel te noemen. Het is een kwalificatie die ik niet acceptabel vind.

Dat er sociaal zwakkeren zijn die ondersteuning nodig hebben (of mensen met een beperking waar voor dat geldt, maar dat hoeven dan weer niet persé sociaal zwakkeren te zijn) kan ik alleen maar bevestigen.

Inderdaad. Niet alleen beladen (rassenleer), maar feitelijk ook niet aanwezig. Een mens is een mens, los van geslacht, huidskleur, begaafdheid. Zelfs de grootste crimineel is geen untermensch. Zelfs Hitler was geen untermensch. Untermenschen bestaan niet. Het is een misselijkmakende term om een vreselijke ideologie te ondersteunen, welke ideologie het ook is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je ogen sluiten en hard roepen dat je het woord of bijbehorend probleem niet wil horen, lost niets op.

16 uur geleden zei WdG:

Niet alleen beladen (rassenleer), maar feitelijk ook niet aanwezig

Ga eens in India kijken, met zijn kastesysteem. De naam is anders, het systeem hetzelfde. Ja, rassenleer bestaat ook, helaas hier in Nederland. Kjk bv op dit forum naar @Fundamenteel die openlijk stelt dat mensen met andere denkbeelden met geweld het land uit moeten worden gezet. Zo iemand komt met zinnen om te kotsen als

 

Citaat

Ze hebben zich overkweekt in Afrika en daar moeten wij de bonen van vreten? Nou mooi niet!

en durf je nu te beweren dat rassenleer niet meer aanwezig is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-6-2017 om 19:37 zei Fundamenteel:

@WdGhoezo het leger in gaan? De Belgische marine trekt nu rubberen bootjes vol met vluchtelingen naar Italië. Belgische Fregrats redden vluchtelingen van verdrinking in plaats van ze terug te slepen naar Libië.
10000'en komen per maand Italië binnen, mede mogelijk gemaakt door het Belgische leger. Hoezo het leger in gaan? Het is de schaamte voorbij.

@Fundamenteel,

Zie jij ze liever verdrinken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je ogen sluiten en hard roepen dat je het woord of bijbehorend probleem niet wil horen, lost niets op.

Ga eens in India kijken, met zijn kastesysteem. De naam is anders, het systeem hetzelfde. Ja, rassenleer bestaat ook, helaas hier in Nederland. Kjk bv op dit forum naar @Fundamenteel die openlijk stelt dat mensen met andere denkbeelden met geweld het land uit moeten worden gezet. Zo iemand komt met zinnen om te kotsen als

 

en durf je nu te beweren dat rassenleer niet meer aanwezig is?

Goed lezen, "Dat beloof ik", en mij geen woorden in de mond leggen. Untermenschen zijn feitelijk niet aanwezig. De rassenleer helaas wel. Er zijn dus mensen die geloven of denken dat er untermenschen zijn. Ik gaf het aan met een extreem voorbeeld: ik verafschuw het fascisme, maar zelfs Adolf Hitler was geen untermensch. Kan ik het nog duidelijker verwoorden?

8 minuten geleden zei Lobke:

@Fundamenteel,

Zie jij ze liever verdrinken?

Helaas komen er ook erg veel economische vluchtelingen via de Middellandse Zee. En, Oostenrijk heeft de grens al gesloten, ik denk terecht. Ik denk en hoop dat niemand wil dat mensen verdrinken. Wat dan wel? Economische vluchtelingen terug naar land van herkomst. Vergeet niet dat de meeste vluchtelingen flink betalen voor een vreselijke overtocht. Het toelaten van iedereen stimuleert mensenhandel. Willen we dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

ja en neen. Beter is hen terugslepen naar waar ze vandaan komen. Australisch model.

Beste Fundamenteel,

Probeer jezelf niet te verlagen tot een bepaald niveau. Je hebt gelijk in tal van punten, maar, je maakt jouw betoog juist zwak door het gebruik van verschrikkelijke krachttermen en vreselijke woorden als "untermenschen". En, wat is het gevolg? Dat mensen het punt missen en ingaan op datgene waar het niet om gaat.

1. Het is volkomen waar dat Christenen die hun geloof vaarwel zeggen NIET vervolgd worden (uitzonderingen daargelaten), en zeker niet met de dood bedreigd worden. Het is waar dat veel moslims die zich bekeren tot het Christendom of die hun geloof vaarwel zeggen WEL vervolgd worden, en vaak zelfs met de dood bedreigd worden.

2. Het is waar dat de meeste aanslagen in Europa islam-gerelateerd zijn. Dit zegt iets over de islam, niet over moslims. Maak daarom alsjeblieft een onderscheid tussen de islam (die mag je wat mij betreft tot op het bot bestrijden) en moslims (die hebben recht op de Waarheid en op Liefde). Het lijkt een tegenstrijdigheid, is het niet.

3. Het is waar dat de islam vrouwen onderdrukt. Ook wij ontmoeten regelmatig vrouwen die helemaal geen hoofddoek willen dragen, laat staan een boerka. Maar, ze moeten. Doen ze het niet, dan worden ze gestraft. Deze vrouwen hebben hulp nodig, geen agressie. Het is NIET waar dat vrouwen in het Christendom onderdrukt worden (uitzonderingen daargelaten). De reden is dat Jezus Christus vrijmaakt. Andere religies zijn doodlopende wegen, inclusief de islam.

4. Het is waar dat 20% van alle moslims IS min of meer ondersteunen. Moslims moeten bereikt worden met het Evangelie. Wil je vechten? Doe dat in de Geest. Je kunt het zelf doen, maar ook via organisaties als Open Doors (www.opendoors.nl). Wat leert de Bijbel ons? De islam is vervloekt. Maar, tevens: Zegenen diegenen die jou vervloeken! Zegen de moslims. Bestrijd kwaad met Liefde. Ik zeg dus niet dat we geen geweld mogen gebruiken. Geweld is soms noodzakelijk. Geweld is iets anders dan kwaad.

5. Untermenschen bestaan niet. Moslims zijn mensen, net zoals jij en ik. Heb medelijden met deze mensen. Verkondig het goede nieuws. Weet je hoeveel moslims tot Jezus Christus komen en de vreselijke islam achter zich laten? Dat is pas winst! Getuigenissen zat! Zie bijvoorbeeld http://185.10.99.25/~dirk01/moslimgetuig.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei WdG:

Beste Fundamenteel,

Probeer jezelf niet te verlagen tot een bepaald niveau. Je hebt gelijk in tal van punten, maar, je maakt jouw betoog juist zwak door het gebruik van verschrikkelijke krachttermen en vreselijke woorden als "untermenschen". En, wat is het gevolg? Dat mensen het punt missen en ingaan op datgene waar het niet om gaat.

1. Het is volkomen waar dat Christenen die hun geloof vaarwel zeggen NIET vervolgd worden (uitzonderingen daargelaten), en zeker niet met de dood bedreigd worden. Het is waar dat veel moslims die zich bekeren tot het Christendom of die hun geloof vaarwel zeggen WEL vervolgd worden, en vaak zelfs met de dood bedreigd worden.

2. Het is waar dat de meeste aanslagen in Europa islam-gerelateerd zijn. Dit zegt iets over de islam, niet over moslims. Maak daarom alsjeblieft een onderscheid tussen de islam (die mag je wat mij betreft tot op het bot bestrijden) en moslims (die hebben recht op de Waarheid en op Liefde). Het lijkt een tegenstrijdigheid, is het niet.

3. Het is waar dat de islam vrouwen onderdrukt. Ook wij ontmoeten regelmatig vrouwen die helemaal geen hoofddoek willen dragen, laat staan een boerka. Maar, ze moeten. Doen ze het niet, dan worden ze gestraft. Deze vrouwen hebben hulp nodig, geen agressie. Het is NIET waar dat vrouwen in het Christendom onderdrukt worden (uitzonderingen daargelaten). De reden is dat Jezus Christus vrijmaakt. Andere religies zijn doodlopende wegen, inclusief de islam.

4. Het is waar dat 20% van alle moslims IS min of meer ondersteunen. Moslims moeten bereikt worden met het Evangelie. Wil je vechten? Doe dat in de Geest. Je kunt het zelf doen, maar ook via organisaties als Open Doors (www.opendoors.nl). Wat leert de Bijbel ons? De islam is vervloekt. Maar, tevens: Zegenen diegenen die jou vervloeken! Zegen de moslims. Bestrijd kwaad met Liefde. Ik zeg dus niet dat we geen geweld mogen gebruiken. Geweld is soms noodzakelijk. Geweld is iets anders dan kwaad.

5. Untermenschen bestaan niet. Moslims zijn mensen, net zoals jij en ik. Heb medelijden met deze mensen. Verkondig het goede nieuws. Weet je hoeveel moslims tot Jezus Christus komen en de vreselijke islam achter zich laten? Dat is pas winst! Getuigenissen zat! Zie bijvoorbeeld http://185.10.99.25/~dirk01/moslimgetuig.htm

Beste Wdg,

Ik zal die term niet meer gebruiken. Maar ik woon in een multiculturele wijk, ik ben naar zulke scholen geweest en ik ben getuige geweest van taferelen. Letterlijk horen zeggen uit "hun" mond dat ze het hier gaan overnemen. Doorheen de hele geschiedenis proberen ze Europa te overwinnen en Europa blijkt dat vergeten te zijn. Ik heb geen medelijden met die mensen, laat staan dat ik hen zou verwelkomen in mijn geloof. Niet tegenstaand, welkom zijn ze, maar niet in mijn geburen. Zoals ik al eerder aangaf, mijn kinderen gaan 50 km van mij thuis naar school, en waarom? Om hen de taferelen te besparen die ik moest ondergaan in mijn jonge jaren. Meeste mensen die zo pro multicul zijn, wonen niet eens in een multicul wijk. Zij ervaren niet wat ik ervaar tijdens de ramadan en andere dagen. Geluidsoverlast, amok maken op onze buurtfeesten, onze kinderen belagen en erger, velen worden verkracht of aangerand.

Die vrouwen krijgen ook alle hulp, rusthuizen bestaan voor meer dan 50% uit moslimvrouwen. Maar we helpen ze niet door de islam nog langer een beschermde status te geven. De islam is gelijk aan fascisme en dat moeten we dus verbieden.

De volksopstand is begonnen en de pleuris zal uitbreken in Amerika en GB. Buckle up, for we are heading to war. En wie hebben wij daarvoor te danken? De gutmenschen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@WdG @Fundamenteel dat is wel zo. Veel mensen die zo politically correct en pro-multi-culti zijn, hebben nooit in een peobleemwijk gewoond - en dan doel ik op een probleemwijk waar de problemen (groten)deels door het multiculti-karakter van de wijk komen. Ik ken het type waar Fundamenteel op doelt denk ik. Gelukkig zijn het geen echte moslims, want ze gaan nooit naar de moskee, doen alles wat Allah verboden heeft.... dus of dat nou echte dreiging is... ik weet het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei MysticNetherlands:

@WdG @Fundamenteel dat is wel zo. Veel mensen die zo politically correct en pro-multi-culti zijn, hebben nooit in een peobleemwijk gewoond - en dan doel ik op een probleemwijk waar de problemen (groten)deels door het multiculti-karakter van de wijk komen. Ik ken het type waar Fundamenteel op doelt denk ik. Gelukkig zijn het geen echte moslims, want ze gaan nooit naar de moskee, doen alles wat Allah verboden heeft.... dus of dat nou echte dreiging is... ik weet het niet.

Fundamenteel drukt zich af en toe extreem uit. Waar echter aan voorbij gegaan wordt is dat Fundamenteel niet alleen staat. Hij vertegenwoordigt een grote groep mensen, laten we het de zwijgende meerderheid noemen. Er is zeker iets gaande. En, we moeten oppassen dat het niet omslaat in mensenhaat, want mensenhaat is altijd fout. De islam is een vreselijke ideologie waar velen slachtoffer van zijn, zowel moslims als niet-moslims. Is het Christendom dan zo geweldig!?? Jazeker! De Bijbel leert ons dat Jezus de enige Weg tot God is. De Bijbel is het onfeilbare Woord van God. Ook moslims hebben recht dit te horen, en daarom ondersteunen wij organisaties als Open Doors; mensen die vaak met gevaar voor hun eigen leven het evangelie verkondigen in landen waar het verboden is! Zijn Christenen zo geweldig? Nee, helaas niet. Vaak wordt het Christendom afgerekend op Christenen. Christenen zijn geen betere mensen dan moslims. Maar Christenen geloven in Jezus Christus, de enige ware Verlosser. Hun God is de enige ware God!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei MysticNetherlands:

@WdG @Fundamenteel dat is wel zo. Veel mensen die zo politically correct en pro-multi-culti zijn, hebben nooit in een peobleemwijk gewoond - en dan doel ik op een probleemwijk waar de problemen (groten)deels door het multiculti-karakter van de wijk komen. Ik ken het type waar Fundamenteel op doelt denk ik. Gelukkig zijn het geen echte moslims, want ze gaan nooit naar de moskee, doen alles wat Allah verboden heeft.... dus of dat nou echte dreiging is... ik weet het niet.

oh maar zij gaan naar de moskee hoor. En net daar radicaliseert men omdat het salafisme zijn intrede maakte. Een radicale imam heeft hier jongeren aangemoedigd aanslagen te plegen en kon dat ongestoord doen. Hij is recent in GB opgepakt.

een echte moslim wordt beproefd door de koran en de koran roept op tot geweld, moord, onderdrukking en slavernij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Doorheen de hele geschiedenis proberen ze Europa te overwinnen en Europa blijkt dat vergeten te zijn.

Misschien is dat wel nodig,want je vergeet de rol die Europa in de geschiedenis heeft gespeeld en vanuit de roots nog steeds speelt. Continenten zijn onder de voet gelopen door Europa, waar soms de oorspronkelijke bewoners nog steeds niet als volwaardig worden beschouwd. Australie, Afrika, noord en zuid Amerika, en grote delen van Azie waar mensen onder het juk van Europeanen moesten gaan leven.

Dat wat jeeen moslim verwijt met 

3 uur geleden zei Fundamenteel:

een echte moslim wordt beproefd door de koran en de koran roept op tot geweld, moord, onderdrukking en slavernij.

is de geschiedenis van Europa  niet vreemd en misschien gelden Europeanen door de geschiedenis heen daarin wel als de meest duidelijke voorbeelden van geweld, onderdrukking,moord en slavernij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-7-2017 om 13:31 zei WdG:

1. Het is volkomen waar dat Christenen die hun geloof vaarwel zeggen NIET vervolgd worden (uitzonderingen daargelaten),

Ik heb van nabij mogen meemaken dat iemand die afscheid nam van de JG's niet direct met de dood bedreigt werd maar dat het naar mijn gevoel niet veel scheelde.

Op 5-7-2017 om 13:31 zei WdG:

2. Het is waar dat de meeste aanslagen in Europa islam-gerelateerd zijn.

Dan heb je het over de laatste jaren (pakweg sinds 2012, een overzicht hier). Als je het op de langere termijn bekijkt (sinds 1970, hier een grafiek) dan moeten onze vrienden de jihadisten nog goed oefenen en hard werken om IRA, ETA, Rote Armee Fraction, de Rode Brigades en hoe ze ook allemaal mogen heten in te halen. 

Ik wil het probleem niet bagatelliseren maar in Nederland komen jaarlijks nog steeds meer mensen in het verkeer om dan in heel Europa aan terroristische aanslagen. In Amerika is het aantal doden door het vrije vuurwapen bezit meer dan honderdvoudig groter dan het aantal Amerikaanse slachtoffers van terrorisme. En dat de Islam een achterlijke godsdient is wil ik wel bevestigen maar als ik hier de sprookjesverhalen over de eindtijd in dat topic lees kun je je oprecht afvragen of het christendom dat niet ook is. 

Bovenstaande even ter nuance voordat we weer met z'n allen besluiten een hele bevolkingsgroep te gaan deporteren. We weten tenslotte allemaal waar dat toe kan leiden (en voor de zelfreflectie, in ons christelijke Europa hoeven we niet trots te zijn aan de inspanning die we ons hebben getroost om dat te voorkomen).  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mullog:

Ik heb van nabij mogen meemaken dat iemand die afscheid nam van de JG's niet direct met de dood bedreigt werd maar dat het naar mijn gevoel niet veel scheelde.

Dan heb je het over de laatste jaren (pakweg sinds 2012, een overzicht hier). Als je het op de langere termijn bekijkt (sinds 1970, hier een grafiek) dan moeten onze vrienden de jihadisten nog goed oefenen en hard werken om IRA, ETA, Rote Armee Fraction, de Rode Brigades en hoe ze ook allemaal mogen heten in te halen. 

Ik wil het probleem niet bagatelliseren maar in Nederland komen jaarlijks nog steeds meer mensen in het verkeer om dan in heel Europa aan terroristische aanslagen. In Amerika is het aantal doden door het vrije vuurwapen bezit meer dan honderdvoudig groter dan het aantal Amerikaanse slachtoffers van terrorisme. En dat de Islam een achterlijke godsdient is wil ik wel bevestigen maar als ik hier de sprookjesverhalen over de eindtijd in dat topic lees kun je je oprecht afvragen of het christendom dat niet ook is. 

Bovenstaande even ter nuance voordat we weer met z'n allen besluiten een hele bevolkingsgroep te gaan deporteren. We weten tenslotte allemaal waar dat toe kan leiden (en voor de zelfreflectie, in ons christelijke Europa hoeven we niet trots te zijn aan de inspanning die we ons hebben getroost om dat te voorkomen).  

Dat is dan 1 geval, en ook nog een gevoel. En, de persoon leeft nog? Ook dit "probleem" zou ik niet willen bagatelliseren, maar persoonlijk zou ik me veiliger voelen als ex-Jehovah's getuige dan als ex-moslim.

Per jaar komen meer mensen om het leven door overtollig zout-gebruik dan door islam-terreur. Maar, het zijn dooddoeners. Feit is dat we in het hier en nu leven en te maken met een extreme bedreiging, die wel degelijk door de islam veroorzaakt wordt/is. Het deprteren van bevolkingsgroepen is natuurlijk niet de oplossing, dus ook niet vanuit Arabische landen naar Europa.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

ik me veiliger voelen als ex-Jehovah's getuige dan als ex-moslim.

Waarschijnlijk, maar het is maar om aan te tonen dat niets menselijks wie dan ook vreemd is. 

 

3 minuten geleden zei WdG:

Feit is dat we in het hier en nu leven en te maken met een extreme bedreiging, die wel degelijk door de islam veroorzaakt wordt/is.

Het is geen dooddoener. Je moet het in perspectief blijven zien. Als je schrijft dat 20% van alle moslims IS ondersteunen dan betekent dat dat er 731.000 moslims in Nederland wonen die dat niet doen. Voorlopig zijn er in de geschiedenis in Nederland meer aanslagen door het rijtje wat ik noemde uitgevoerd dan door moslims. Ik kan mij niet herinneren dat er toe een roep was om alle Ieren en Spanjaarden het land uit te gooien. 

Verder hebben we volgens mij goed werkende veiligheidsdiensten die veel voorkomen en eenlingen zoals in Alphen aan de Rijn of Apeldoorn hou je toch nooit tegen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

Het is geen dooddoener. Je moet het in perspectief blijven zien. Als je schrijft dat 20% van alle moslims IS ondersteunen dan betekent dat dat er 731.000 moslims in Nederland wonen die dat niet doen. Voorlopig zijn er in de geschiedenis in Nederland meer aanslagen door het rijtje wat ik noemde uitgevoerd dan door moslims. Ik kan mij niet herinneren dat er toe een roep was om alle Ieren en Spanjaarden het land uit te gooien. 

Verder hebben we volgens mij goed werkende veiligheidsdiensten die veel voorkomen en eenlingen zoals in Alphen aan de Rijn of Apeldoorn hou je toch nooit tegen. 

Ik roep ook niet op om alle Syriers of Irakezen uit het land te gooien. Ik geloof trouwens niet dat we met eenlingen te maken hebben. Het is wel degelijk het gevolg van een ideologie, van waaruit opgeroepen wordt ongelovigen om te brengen. We mogen God dankbaar zijn dat slechts een klein deel van de moslims gehoor geeft aan deze oproep. Moslims zijn ernstig misleid en hebben recht op de Waarheid: het evangelie van Jezus Christus. En daarom is het werk van organisaties als Open Doors (www.opendoors.nl) zo enorm waardevol en belangrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Telkens dat verleden oprakelen.  Het westen heeft trouwens als eerste slavernij opgegeven en hen gelijke rechten gegund.
In islamitische kringen vind je nog steeds slavernij terug.

Dat 'het westen' als eerste de slavernij heeft opgegeven ligt aan het perspectief vanwaar uit  je het bekijkt. Ik geef toe daar wel een extreme kijk op te hebben, maar dat is een andere discussie.

De reden waarom ik het verleden aanhaal gaat niet om het hedendaagse gebeuren weg te relativeren. Het gaat meer om, het vijandsbeeld dat je van moslims  hebt, ook van toepassing is  op Europeanen.
Er is meer nodig dan slechts een paar woorden uit een boek, om mensen tot bepaalde overtuiging aan te zetten, waarnaar ze handelen. Het beeld dat iemand van de wereld heeft  draagt daaraan bij. 

Zonder een eigen invulling van een wereldbeeld is iets niet te begrijpen, zijn woorden uit de bijbel en uit de koran loze woorden. Iets in de wereld 'moet' deze woorden bevestigen.

Ten aanzien van vijandschap, of het nu is vanuit christelijk oogpunt, of vanuit islamitisch oogpunt, er 'moet' iets zijn wat het woord bevestigd.
Ten aanzien van wat moslims tentoonstellen,is het niet zo moeilijk, want hun handelen bevestigt dat wat jij bijvoorbeeld allemaal noemt. Echter besef dat het beeld vaneen moslim niet slechts gericht is op de Koran, maar ook op een referentie vanuit het werelds gebeuren. Wat  in deze wereld bevestigt de Koran?  Waarom zien mensen 'waarheid' in de Koran. En dan zie je dat het westen een behoorlijke geschiedenis heeft waarin 'het westen' zijn stempel drukt op het werelds gebeuren en nog steeds doet. Sinds het uiteenvallen van het communisme lijkt de islamitische wereld het mikpunt te zijn.
Irak is bijvoorbeeld aangevallen vanwege het hebben van zogenaamde massavernietigingswapens, wat nooit bewezen is en opgevat kan worden als een leugen wat gebruikt is om Irak binnen te vallen, De strijd tegen het zogenaamde terrorisme wordt aangegrepen om in het midden-oosten  een democratisch stelsel in te voeren. Handelingen waarmee het geschreven woord in de Koran wordt gevoed in het beeld  wat een moslim ten aanzien van het westen heeft, zoals het handelen van een moslim het geschreven woord van de bijbel voedt

En dat is een vicieuze cirkel, die  de mensheid schijnbaar niet kan doorbreken, waarin het kwaad dat we in elkaar zien doorbroken wordt. Gewoon stoppen en opnieuw beginnen. Opnieuw gaan voeden, elkaar anders gaan zien. Daarvoor is het misschien nodig om buiten die vicieuze cirkel te stappen, anders te reageren, opdat nieuwe voeding deze cirkel mag doorbreken. De macht om het te doorbreken bestaat voor een ieder slechts uit de mogelijkheid het pogen te doorbreken of het te laten bestaan, voor jezelf en vanuit jezelf voor anderen.

Dit omvat een andere interpretatie van het oog om oog, tand om tand, waarbij  het niet om de fysieke delen gaat, maar om het 'wat wil je zien en wat voedt je handelen'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ge hebt nu wel bewezen dat ge inhoudelijk kunt posten naartoe mij Mcmadtasty, toch ga je aan het simpele feit voorbij.

De koran zet aan tot geweld, moord, terreur, slavernij en onderdrukking. Zolang dat boek dus erkend wordt als volwaardig religie, zolang zullen wij er problemen met ondervinden.
De nazi ideologie is ook met reden verboden, waarom zou het anders zijn met de koran?

De islam hoort niet thuis in Europa, nooit gedaan. Doorheen de hele geschiedenis leven we er in strijd mee en vandaag is niet anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

De koran zet aan tot geweld, moord, terreur, slavernij en onderdrukking.

Net als het Oude Testament. 

De meeste christenen doen daar echter niet aan, het zijn net mensen wat dat betreft. Dat geldt hetzelfde voor de meeste moslims. 

Alleen heb je dat nog niet helemaal begrepen. 

Dus wat zou er aan de hand zijn denk je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Ge hebt nu wel bewezen dat ge inhoudelijk kunt posten naartoe mij Mcmadtasty, toch ga je aan het simpele feit voorbij.

De koran zet aan tot geweld, moord, terreur, slavernij en onderdrukking. Zolang dat boek dus erkend wordt als volwaardig religie, zolang zullen wij er problemen met ondervinden.
De nazi ideologie is ook met reden verboden, waarom zou het anders zijn met de koran?

De islam hoort niet thuis in Europa, nooit gedaan. Doorheen de hele geschiedenis leven we er in strijd mee en vandaag is niet anders.

Het simpele feit is voor mij veel groter, want in plaats van de koran kun je wat mij betreft ook  politieke systemen benoemen die aanzetten tot hetzelfde, net als de gedachte van de democratie. Het gaat daarbij veel dieper. Het willen dat mensen dat doen wat jij als mens (in zijn algemeenheid) wilt  leidt tot  geweld,moord, terreur, slavernij en onderdrukking. Wanneer een ander iets doet wat jij als mens niet wilt, zul jij moeten handelen. Wanneer jij, als  mens (in zijn algemeenheid) wilt bepalen om iets te verbieden wat je niet aanstaat in wat een ander doet rest rede als enige vreedzame oplossing waarbij je de vrijheid aan een ander laat zelf te bepalen. In alle andere gevallen is er sprake van een vorm van terreur en geweld om een ander ervan  te weerhouden. Omdat we het niet op een andere manier kunnen bereiken, noemen we dat legaal geweld. Waarin wij mensen het legaliseren van deze vormen van geweld gebruiken om onszelf te rechtvaardigen. Wanneer men iets verbiedt, legaliseert men in feite slechts het gebruik van een vorm van geweld tegen datgene wat men verbiedt. Een andere macht heeft de mens ten aanzien van een ander mens namelijk niet en is een mens niet in staat dat wat is (wat God geschapen heeft) niet te laten zijn.
En dan kom ik weer terug op dat de mens een vrij wil heeft en dat de mens de macht gegeven is over de wereld te heersen en alles wat er op rondkruipt, behalve over zijn medemens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat leert de bijbel zo Mcmadtasty. De koran leert andere dingen. Van de koran moeten moslims ongelovigen bestrijden en christenen onderdrukken.
De bijbel zegt: gij zult niet doden. Maar staat wel zelfverdediging toe. En ja ik weet ook wel dat er gewelddadige passages in de bijbel staan, maar God voert daarin de straffen uit. De profeten waarschuwen vooraf en als het volk niet luistert straft God hen. Nu is de koran helemaal anders in elkaar geknutseld. Daarin moeten de gelovigen de straffen uitvoeren omdat allah hen beproeft. Kijk naar landen waar de bevolking meer dan 90% uit moslims bestaan, zou jij je daar thuisvoelen als vrije Europeaan?

Probeer toch in te zien dat ik enkel wil behouden wat ons gegeven is (kostte bloed, zweet en tranen) en weerhouden wat hier niet thuishoort.
De koran is een strijdplan, lees het er maar zelf op na.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid