Spring naar bijdragen

Hoe ver kan een vriendschap gaan?


Aanbevolen berichten

Mag ik er even bjj vermelden dat bij heel, héél, HÉÉL veel mannen meespelt, vooral bij niet -christelijke en ongebonden mannen, 'any sex you can get is awesome'. Ik ken hem niet, ken jou niet, en ongetwijfels is het de gevoelige, diepe soul mate die whatever magisch en intergalactisch tussen jullie opbloeit geen stroobreed in de weg wil leggen opdat zijn dichtershart niet breekt, maar t kan ook zo zijn dat ie je echt heel aardig vindt maar vooral geen kans op seks wil verkleinen en dat belangrijker vindt dan jouw kant van het verhalen.

Players gonna play 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ok.. Ik heb gevraagd om de mening van medechristenen. Omdat ik er vanuit ging dat die vooral hier te vinden zijn.  Wil niet zeggen dat ik niet open sta voor de mening van niet-christenen.  I

Het is jammer dat je mijn woorden op dergelijke overdreven wijze wilt interpreteren. Wílt, want je kiest hier zelf voor. Ik geef inderdaad een aantal eenvoudige handreikingen om te voorkomen dat een v

Het antwoord van christenen kan zeer divers zijn, en het is specifiek waarom gevraagd wordt op dit christelijke forum. Beledigen van de vragensteller zonder dat daar gegronde reden voor is ook nergens

12 uur geleden zei Mullog:

Leest voor mij als dat je van elkaar houdt, bij elkaar geborgenheid vindt en gelukkig bent. Realiseer je je dat dit zeldzaam is in de wereld? Dan heb je alleen een geloofs- of levensvragending wat je tegenhoudt. Realiseer je je dat dit soort zaken in de loop van de tijd bij iedereen veranderen?

Uit eigen ervaring weet ik dat pappen en nathouden op den duur niet werkt en dat het de rest van je levensdagen aan je blijft knagen dat het niks geworden is omdat je niet hebt doorgezet. Beter een einde met pijn dan pijn zonder einde 

Slik... Ja dit is eigenlijk precies wat hij vanochtend zei. 

En toch... Ik kan het niet. Er is iets wat me tegenhoud. Angst? Trauma uit mijn eerdere huwelijk? Ik weet het niet. 

Hoewel hij echt een schat is, lijkt een relatie met hem me heel moeilijk. Een totaal andere instelling in het leven, geen gezamelijke interesses, een totaal andere levenservaring... Maar wel hetzelfde zorgzame karakter en een enorme aantrekkingskracht. 

Ik vind; we zijn geen pubers meer, hebben beide gezond verstand en moeten dat ook gebruiken. 

Hij vind; we leven in het hier en nu, houden op een bepaalde manier van elkaar en moeten gewoon doen wat ons gevoel ons ingeeft. 

Tja.. 

We kijken het nog maar even aan. Ik heb aangegeven wat meer (lichamelijke) afstand te willen. Flirten en uitdagen deed ik al nooit. Iig niet bewust. 

Dat ik gewoon een leuk mens ben kan ik ook weinig aan doen ;)

@MysticNetherlands ja daar ben ik me van bewust. Toch denk ik dat ik hem wel goed genoeg ken dat hij niet zo is. 

Overigens heeft hij al 20 jaar een zogenaamde 'open relatie' en behalve mij 10 jaar geleden niemand anders gehad dan zijn vriendin. Zijn vriendin heeft geloof ik wisselende contacten... :(

Zo'n relatie wil ik dus écht niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Suzzle:

 

@MysticNetherlands ja daar ben ik me van bewust. Toch denk ik dat ik hem wel goed genoeg ken dat hij niet zo is. 

Overigens heeft hij al 20 jaar een zogenaamde 'open relatie' en behalve mij 10 jaar geleden niemand anders gehad dan zijn vriendin. Zijn vriendin heeft geloof ik wisselende contacten... :(

Zo'n relatie wil ik dus écht niet. 

Ik waardeer je openheid, maar.... je vraagt als christen op een christelijk forum aan medechristenen hun mening. Je pleegt dus eigenlijk nog eens overspel met hem, sort of. Ik debk dat je zelf ook wel weet dat je als christen de verbintenis tussen een man en vrouw als iets heiligs, iets Goddelijks, zou moeten zien. En ik denk dat een man die van twee walletjes eet jou niet waard is. Als ie echt zo veel om je geeft zou ie ook jouw levensovertuiging respecteren en je of de volle 100% in een relatie geven, of dan compleet terugschroeven naar platonisch niveau, of zelfs contact verbreken. Je gaat dus eigenlijk gewoon met iemand die graag van 2 walletjes eet, en niet op jouw initiatieven wil ongaan om t fysieke te willen begrenzen. Mokie vent is dat dan. Niet bepaald iemand waar jij als christen ooit iets aan zult hebben ben ik bang

 

Disclaimer: ik lul ook maar wat afgaande op de weinige info die ik heb :D

 

17 minuten geleden zei Suzzle:

Zo'n relatie wil ik dus écht niet

Zo'n relatie had je dus en zul je hebben zolang je met hem 'rommelt'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij is niet gelovig, echt anti-religie. Is niet getrouwd en woont samen met zijn vriendin omdat dat nou eenmaal zo gelopen is en ze elkaar niet in de weg zitten.

Toen hij destijds onze affaire bekende aan haar, bekende zij al een jaar een relatie naast hem te hebben.

Destijds hebben we de keuze gemaakt beide voor onze relatie te vechten en elkaar los te laten. 

Bij hem is dat uitgemond in een 'open relatie', bij mij uiteindelijk jaren later toch in een scheiding. Niet met het vreemdgaan als reden overigens, dat was eerder een gevolg dan een oorzaak. 

Nee ik ben er niet trots op wat ik toen gedaan heb. Eigenlijk vind ik vreemdgaan walgelijk en echt not-done. En toch heb ik mezelf toen niet in de hand kunnen houden.

En dan kom je elkaar dus 10 jaar later weer tegen en is het meteen weer vertrouwd. 

Als ik zou willen, zou hij zijn relatie opgeven en met mij verdergaan. 

Maar ik wil niet... :( maar wat dan wel? Wil hem ook niet kwijt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Suzzle Kom op, je wilt dit niet en je wilt het andere ook niet. 

Zet het volgende voor jezelf eens op een rij. 

1. Wil ik mij lichaam delen met iemand die zijn lichaam ook deelt met een ander? 

1a ja, is hij het waard, en kan ik het aan dat zijn relatie onder druk komt met de gevolgen van dien, voor mij als persoon?

1aa. Ja, zou ik hem dan volledig kunnen vertrouwen opdat hij niet over 20 jaar nog eens zijn lichaam deelt met een andere?

Als je ergens nee als antwoord geeft, dan is het dus stoppen. Contact afbreken en duidelijk afspreken dat je niet verder wilt. Een korte felle pijn is beter dan een lange pijn die misschien minder fel is. 

Of je vindt het stiekem toch wel fijn een open relatie. Af en toen effe... 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Onbemind nee. Ik wil mijn lichaam niet met hem delen. Geen seks. 

Ja dat heb ik 10 jaar geleden wel gedaan. Ik ben ouder en wijzer geworden. Ben hier volgens mij ook steeds duidelijk over geweest naar hem.

Een kusje moet wat mij betreft kunnen, zolang ik geen andere relatie heb. Maar niet als dat verkeerde verwachtingen of gevoelens opwekt bij hem. 

Maar gewoon een mooie vriendschap, elkaar alles toevertrouwen, een arm om je heen, samen lachen, samen huilen... Dat moet toch niet onmogelijk zijn tussen een man en een vrouw? 

Of heb ik nu echt onrealistische verwachtingen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Suzzle:

Hij wil geen afspraken maken over wat wel/niet kan qua knuffels enzo. Dat voelt onnatuurlijk...

Is het ook. Maar als ons gevoel en verlangen niet overeenkomt is het toch logisch om afspraken te maken om er beide tevreden over te zijn? 

Hetgeen dat het meest natuurlijk voelt is niet altijd hetgeen dat het beste is. Tot nu toe brengt dat natuurlijke gevoel blijkbaar enkel maar verwarring bij jullie, dus misschien wordt het dan eens tijd om een betere en meer duidelijke gids aan te stellen hierin. Als het natuurlijke gevoel niet voldoet, dan kun je maar beter met je verstand handelen en met elkaar hierover dus wél in gesprek gaan. Er zijn volgens mij zelfs spellen op de markt waarin je al spelenderwijze deze onderwerpen aantipt, dus zelfs daarin kun je nog een laagdrempelige weg vinden.

Veel ruzies en conflicten ontstaan juist daar waar mensen geen afspraken met elkaar maken, maar elkaar vervolgens wel aan die nooit-gemaakte afspraken houden. Zodat men totaal verschillende verwachtingen van elkaar kan hebben, waardoor er ruzie ontstaat als die verwachtingen ineens conflicteren met elkaar. Bij het plannen van een vakantie houdt men volop rekening met wat iedereen wil en niet wil en wordt daarover dus volop gesproken waar nodig, maar bij zoiets veel belangrijkers als een vriendschap of relatie zou dat "onnatuurlijk" zijn en gaat men zomaar uit van de eigen verwachtingen. Dat is toch dwaas?

Uiteindelijk gaat het erom wat voor jullie werkt en wat dus de beste oplossing is. Jullie willen beiden geen verwarring en geen conflicten, dus is er maar één mogelijkheid: duidelijke afspraken maken, je verwachtingen naar elkaar uitspreken en je daaraan dan ook trouw houden. Je hebt voldoende vrije wil van Onze Lieve Heer gekregen om geen slaaf van je gevoelens te zijn, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Misschien voelt dat dan (in het begin) onnatuurlijk of geforceerd, maar enkel de natuur volgen werkt duidelijk al helemáál niet, dus wordt het tijd voor iets beters.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Suzzle:

Maar gewoon een mooie vriendschap, elkaar alles toevertrouwen, een arm om je heen, samen lachen, samen huilen... Dat moet toch niet onmogelijk zijn tussen een man en een vrouw? 

Of heb ik nu echt onrealistische verwachtingen? 

Dat zal zeker mogelijk zijn tussen vele mensen. Wellicht ook tussen jullie twee.

Nu jullie beiden in een andere fase van jullie leven zijn zullen verschillen misschien ook wat minder onoverbrugbaar blijken. En wie weet vind je in deze goede vriend, na lange tijd gewoon als goede vrienden door het leven te gaan wel een partner.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen Christen, toch een advies.

Zulke aantrekkingskracht naar elkaar lijk me zeldzaam en zijn bedoelingen zijn duidelijk: lange relatie. Misschien toch eens nadenken of de verschillen onoverkomelijk zijn. Als je beide van goede wil bent is er veel mogelijk, maar inderdaad, je zult consessies moeten doen. Mijn KETTERSE mening is dat geloof altijd zou moeten wijken voor een relatie, maar goed, daar kunnen anderen anders over denken.

Mocht jij besluiten dat je geen relatie wil is contact verbreken het nette en aardige om te doen. Hij lijkt van jou te houden, misbruikt dan zijn gevoelens niet omdat jij hem zo'n goede vriend vindt. Ook dat laatste is mijn ketterse mening.

(en op Credible juicht men: DeThomas is er weer!)

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei DeThomas:

Geen Christen, toch een advies.

Zulke aantrekkingskracht naar elkaar lijk me zeldzaam en zijn bedoelingen zijn duidelijk: lange relatie. Misschien toch eens nadenken of de verschillen onoverkomelijk zijn. Als je beide van goede wil bent is er veel mogelijk, maar inderdaad, je zult consessies moeten doen. Mijn KETTERSE mening is dat geloof altijd zou moeten wijken voor een relatie, maar goed, daar kunnen anderen anders over denken.

Mocht jij besluiten dat je geen relatie wil is contact verbreken het nette en aardige om te doen. Hij lijkt van jou te houden, misbruikt dan zijn gevoelens niet omdat jij hem zo'n goede vriend vindt. Ook dat laatste is mijn ketterse mening.

(en op Credible juicht men: DeThomas is er weer!)

DeThomas ik heb je bericht om obvious reasons gerapporteerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Robert Frans:

Ik zie anders weinig problemen in zijn schrijven, eerlijk gezegd.

Ik wel. Te weten dat de christelijke TS op n christelijk forum expliciet aan medechristenen hun mening vraagt. Dat daar door de moderatie expliciet op gewezen is. En dat ie de weinig opbouwende mening heeft dat geloof altijd moet wijken voor een relatie. Die mening kunnen we op de rest van t internet ook horen. Hier zou t een plek moeten zijn waar christenen elkaar kunnen opbouwen in geloof.

 

/my 2 cts

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok.. Ik heb gevraagd om de mening van medechristenen. Omdat ik er vanuit ging dat die vooral hier te vinden zijn. 

Wil niet zeggen dat ik niet open sta voor de mening van niet-christenen. 

Ik vind het helemaal geen vreemde reactie van DeThomas, of iets wat ik niet vind kunnen. Ben het er alleen niet mee eens dat geloof moet wijken voor relatie ;)

Juist na mijn scheiding heb ik het gevoel eindelijk te kunnen en mogen leven met God. Zijn liefde te mogen delen met de mensen om me heen. Terwijl ik daarvoor jarenlang 'uitgestaan' heb. Daar laat ik geen relatie meer tussenstaan.

Ik geloofde wel, maar kon er niet echt iets mee. 

 

Met die vriend heb ik een fijn gesprek gehad. Gevoelens of niet, er gaat niks meer gebeuren tussen ons dan vriendschap. Ja de liefde is er, ja de aantrekkingskracht is er.. Maar de verschillen in hoe we ons leven inrichten zijn te groot. Hij leeft vandaag, hij leeft nu. Ik leef naar een nieuwe toekomst toe. Dat betekent niet dat ik nu niet mag genieten, maar wel dat ik mijn keuzes bewust maak met zicht op die toekomst.

Voor nu lijken de gemaakte afspraken toch te werken en vinden we het allebei wel fijn om juist gewoon samen dingen te kunnen doen, alles tegen elkaar te kunnen en durven zeggen. Maar geen verplichtingen te hebben naar elkaar :)

En als de spanning teveel oploopt gaat de ander gewoon naar huis. En dat zal hij moeten accepteren, doet hij ook... Want als er teveel gebeurd zal ik ondanks dat het pijn doet het contact verbreken... 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is dus wachten tot het fout gaat, als je het mij vraagt.

Maar goed, ik heb er eerder naast gezeten over heel veel dingen, dus wie weet (al post ik dit op 5 juni en volgens mijn onderschrift is 5 juni wel een goede dag voor mij). Ik vind het alleen zo zonde dat twee mensen die om elkaar geven geen relatie aangaan. Verlangt hij van jou dat je atheïst wordt? Of moet hij van jou geloven? Wat als je alles kunt delen behalve dat aspect? 

Zin verwijderd. Samen met de reactie die ook verwijderd is goed voor een 24 uursban. 

O

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Oeps. Ik was jullie een beetje vergeten, sorry ;)

@DeThomas nee hij hoeft van mij niet te gaan geloven. Ik hoef ook geen atheïst te worden.

Maar ik wil wél graag mijn geloof kunnen delen. En in de opvoeding van de kinderen speelt dit dan ook wel een rol. Ook dingen als samen bidden, bijbellezen zijn dagelijks terugkerende zaken. 

Ik kan met hem heel goed praten over het geloof. We respecteren elkaar hierin volledig. Maar hij zou er wel moeite mee hebben als hij dagelijks geconfronteerd zou worden met zaken waarin hij zich niet kan vinden. 

Daarnaast zit hij in een relatie, open of niet... Ik wil hier gewoon niet tussen zitten. En kom ik net uit een (vrij heftige) relatie en denk ik niet dat ik er al klaar voor ben om me echt aan iemand te binden. 

Maar ik mis de intimiteit wel.. En dan heb ik het niet over seks, maar gewoon een knuffel, even fijn tegen iemand aankruipen... Zo vertrouwd met elkaar zijn dat je alles durft te zeggen... 

En dat geeft hij mij. En dat is zo fijn.... Maar daarbij ook telkens het gevoel dat hij meer wil en ik hem tekort doe... (dat zegt hij niet hoor. Is puur mijn gevoel)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Suzzle:

En dat geeft hij mij. En dat is zo fijn.... Maar daarbij ook telkens het gevoel dat hij meer wil en ik hem tekort doe...

Volgens mij klopt je gevoel helemaal, moet Hij eerlijk zijn naar zijn eigen vrouw misschien handig voor hun een relatie therapeut dat zou een goed advies zijn , want dat hij waarschijnlijk meer wil is wel zeker !!

en voor jou, je hebt een relatie achter de rug je hebt kinderen, die hun eigen vader nog missen, en je geeft aan hier zelf nog niet over heen te zijn.

Als ik jou was zou ik een leuke gemeente opzoeken, en eerst eens met stabiele geestelijke volwassen christenen omgaan, waar je vertrouwd mee kunt raken, en alles mee kunt delen.

En  nog even kalm aan doen om weer in de volgende relatie te stappen.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Suzzle:

Oeps. Ik was jullie een beetje vergeten, sorry ;)

@DeThomas nee hij hoeft van mij niet te gaan geloven. Ik hoef ook geen atheïst te worden.

Maar ik wil wél graag mijn geloof kunnen delen. En in de opvoeding van de kinderen speelt dit dan ook wel een rol. Ook dingen als samen bidden, bijbellezen zijn dagelijks terugkerende zaken. 

Ik kan met hem heel goed praten over het geloof. We respecteren elkaar hierin volledig. Maar hij zou er wel moeite mee hebben als hij dagelijks geconfronteerd zou worden met zaken waarin hij zich niet kan vinden. 

Daarnaast zit hij in een relatie, open of niet... Ik wil hier gewoon niet tussen zitten. En kom ik net uit een (vrij heftige) relatie en denk ik niet dat ik er al klaar voor ben om me echt aan iemand te binden. 

Maar ik mis de intimiteit wel.. En dan heb ik het niet over seks, maar gewoon een knuffel, even fijn tegen iemand aankruipen... Zo vertrouwd met elkaar zijn dat je alles durft te zeggen... 

En dat geeft hij mij. En dat is zo fijn.... Maar daarbij ook telkens het gevoel dat hij meer wil en ik hem tekort doe... (dat zegt hij niet hoor. Is puur mijn gevoel)

Ik geef hem, hem niet kennende maar zelf wel man zijnde en zo je posts gelezen hebbende, t nadeel van de twijfel. Hij wil meer. Met zijn open relatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Open relaties zijn niet per definitie slecht, en mensen in een open relatie kunnen wel degelijk liefdevol en respectvol omgaan met de gevoelens van anderen. Het zijn geen egoïsten pur sang.

Maar een relatie tussen TS en deze vriend.....het lijkt me vrijwel onmogelijk aangezien ze verschillen in twe ehele basale opvattingen: Welke rol speelt het geloof in onze relatie, en is onze relatie open of niet.  Maar als TS door blijft gaan met dit contact gaat ze vroeg of laat haar vingers branden, omdat er wat meer gebeurd dan alleen een goed gesprek of die arm om elkaar heen (schat ik in). Maar TS is een volwassen vrouw en het staat haar vrij dit geheel te negeren en haar eigen ramkoers te volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En.. Ik wordt een beetje getikt van mezelf :(

Het lijkt erop dat IK een probleem heb? De vriend waar ik het over had is niet de enige die mijn aandacht vraagt... 

Blijkbaar geef ik een of ander signaal af ofzo? Ik heb zelf niet het idee dat ik loop te flirten. Maar ondertussen zijn er 3 (het waren er zelfs 4.. Help! Maar 1tje was wel heel direct en duidelijk alleen uit op seks. Wel eerlijk... Maar daar kon ik dus niks mee, haha)

Maar nu dus 2 mannen die mij graag komen helpen klussen in mijn nieuwe huisje... Daarbij de nodige complimentjes en knuffels geven en me daarmee een beetje in verlegenheid brengen. En nog 1 papa van mijn dochters vriendinnetje die graag een beetje stuurt in de speelafspraakjes en ook aangegeven heeft mij wel erg leuk te vinden... 

Ik vind ze alle 3 leuk en lief.... Gewoon als vrienden. Maar die ene is toch wel heel speciaal omdat ik hem al 10 jaar ken en we elkaar echt alles kunnen toevertrouwen. Dat kan ik toch niet zomaar laten gaan?!?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Suzzle:

En.. Ik wordt een beetje getikt van mezelf :(

Het lijkt erop dat IK een probleem heb? De vriend waar ik het over had is niet de enige die mijn aandacht vraagt... 

Blijkbaar geef ik een of ander signaal af ofzo? Ik heb zelf niet het idee dat ik loop te flirten. Maar ondertussen zijn er 3 (het waren er zelfs 4.. Help! Maar 1tje was wel heel direct en duidelijk alleen uit op seks. Wel eerlijk... Maar daar kon ik dus niks mee, haha)

Maar nu dus 2 mannen die mij graag komen helpen klussen in mijn nieuwe huisje... Daarbij de nodige complimentjes en knuffels geven en me daarmee een beetje in verlegenheid brengen. En nog 1 papa van mijn dochters vriendinnetje die graag een beetje stuurt in de speelafspraakjes en ook aangegeven heeft mij wel erg leuk te vinden... 

Ik vind ze alle 3 leuk en lief.... Gewoon als vrienden. Maar die ene is toch wel heel speciaal omdat ik hem al 10 jaar ken en we elkaar echt alles kunnen toevertrouwen. Dat kan ik toch niet zomaar laten gaan?!?

Ja hoor !!!, als jij in de toekomst een normaal christelijk leven wil, zul je nog wel meer dit soort keuzen moeten maken maar uiteindelijk zal het jou en je kinderen een veel betere toekomst geven.

dan nu die ingaan op allerlei escapades, van mannen die jou niet gaan helpen.. op youtube zijn hele goede boodschappen te vinden van oa joyce meyer

met preken en onderwerpen zoals "verslaafd aan goedkeuring"  die kunnen je echt helpen.

succes..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Suzzle:

En.. Ik wordt een beetje getikt van mezelf :(

Het lijkt erop dat IK een probleem heb? De vriend waar ik het over had is niet de enige die mijn aandacht vraagt... 

Blijkbaar geef ik een of ander signaal af ofzo? Ik heb zelf niet het idee dat ik loop te flirten. Maar ondertussen zijn er 3 (het waren er zelfs 4.. Help! Maar 1tje was wel heel direct en duidelijk alleen uit op seks. Wel eerlijk... Maar daar kon ik dus niks mee, haha)

Maar nu dus 2 mannen die mij graag komen helpen klussen in mijn nieuwe huisje... Daarbij de nodige complimentjes en knuffels geven en me daarmee een beetje in verlegenheid brengen. En nog 1 papa van mijn dochters vriendinnetje die graag een beetje stuurt in de speelafspraakjes en ook aangegeven heeft mij wel erg leuk te vinden... 

Ik vind ze alle 3 leuk en lief.... Gewoon als vrienden. Maar die ene is toch wel heel speciaal omdat ik hem al 10 jaar ken en we elkaar echt alles kunnen toevertrouwen. Dat kan ik toch niet zomaar laten gaan?!?

Hier de mening van een echte christen; meid ik kan alleen maar dromen van zo'n situatie, heerlijk._:)_ Vier mannen die verliefd op me zouden zijn, nou dan nam ik het niet zo nauw hoor.

Nee, dit meen ik niet maar ik twijfel aan de oprechtheid van je verhaal. Als ik verkeerd zit dan mijn oprechte excuses. Maar eerst is vriend 1 met zijn open relatie anti-theïst, maar kun je toch heel goed met hem over het geloof praten. Jij zou nooit willen dat jouw toekomstige partner een open relatie zou hebben, maar zelf wel zoenen met vriend 1. Stel dat je weer een relatie krijgt, hoe zou je het vinden als je partner zoent met een andere vrouw, niet meer dan zoenen, hoor. Zo gij niet wilt dat u geschied zo doe dat ook een ander niet.

Oh en nu ben ik die andere 3 of 4 ik weet het niet meer vergeten.

Ik schrijf dit niet omdat christenen beter in het leven staan, ik zou bijna zeggen; integendeel. Ook christenen kunnen scheve schaatsen rijden, maar het is niet iets wat gepromoot wordt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Lobke En daarom wordt ik dus ook zo getikt van mezelf :( ik wil helemaal niet zo zijn. 

En ik begrijp ook niet waar het vandaan komt... 

Of hoe ik er weer vanaf raak.

 

Als ik er niet zo in de war van raakte had ik ook niet op een forum om advies gevraagd. Ja ik weet dat t een bizar verhaal is. Ik kan zelf ook nauwelijks geloven dat dit waar is en over mij gaat. 

En ja ik ben een christen. En nee ik ben niet perfect. Daarom heb ik Jezus juist zo nodig. 

 

@MysticNetherlands ja wel een gescheiden papa inderdaad.. 

@vredestichter thnx, die ga ik idd eens opzoeken! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid