Spring naar bijdragen

Christen en niet-Christen samen


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Momenteel ben ik zelf geen Christen, maar wel op zoek naar wat ik geloof. Laatst heb ik een jongen ontmoet, en ik vroeg hem of hij wat met me wilde gaan drinken. Hij zei dat het hem leuk leek en dat hij zou laten weten wanneer hij tijd had, maar het is er uiteindelijk niet van gekomen. Later kwam ik erachter dat hij Christen is. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Is het mogelijk dat een Christen een relatie heeft met een niet-Christen, ook als diegene nog op zoek is naar wat hij/zij gelooft? Of zullen de meeste Christenen dat toch vermijden?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad zal niet iedereen die zich als Christen ziet, hier hetzelfde mee om gaan. Er zijn er voor wie dit geen probleem is, voor hen is de rol van het geloof goed bespreekbaar. Er zijn er ook voor wie dit het zwaarst wegende criterium is dat je maar kunt bedenken. In dat laatste geval komt dus jouw persoon, wie jij bent, niet op de eerste plaats. En als je op zoek bent, is dat toch het belangrijkste, nietwaar ? :D 
Voor mensen bij wie het geloof wel heel belangrijk is, kan het ook best wel bedreigend overkomen dat een vrouw het initiatief neemt in daten. In hun ogen is een vrouw ondergeschikt aan de man en hoort ze zich niet zo te gedragen.
Ik zou zeggen: vraag het hem gewoon: "Wilde je niks met mij gaan drinken, vanwege je geloof , waarom?" Dan weet je gelijk of zijn eerste reactie aan jou een leugen is geweest. Je moet het zelf weten, maar zo iemand zou ik verder vergeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Dat beloof ik:

mensen bij wie het geloof wel heel belangrijk is, kan het ook best wel bedreigend overkomen dat een vrouw het initiatief neemt in daten. In hun ogen is een vrouw ondergeschikt aan de man en hoort ze zich niet zo te gedragen

Wat een trieste en nare stereotype onzin toch weer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja, het kan dat hij graag een christelijk meisje wil daten, het kan ook dat hij de interesse is verloren, iemand anders heeft ontmoet, priester wilt gaan worden... Wie zal het zeggen. Zelden ben ik het eens met beloof ik, maar ik zou het hem ook gewoon vragen, of verder gaan naar de volgende. Daten is nu eenmaal gekeurd en afgekeurd worden.

Zelf hou ik wel van dames die het initiatief nemen, vind het dan ook fantastisch dat je gedurfd hebt die jongen mee  uit te vragen... Maar zelf prefereer ik ook wel een meisje die christelijk is, omdat dat nu eenmaal een belangrijk deel van mijn leven en levenswijze uitmaakt, maar ik ken tig christenen die niet een relatie hebben met een niet-christen... En verder laat verliefdheid zich ook niet altijd in hokjes plaatsen natuurlijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet hoe het voor deze ene christen zit, maar ik snap het wel als mensen liever een relatie hebben met iemand die dezelfde levensbeschouwing deelt.

Voor mij staat de tantra-mystiek die ook Jesjoea onderwijst centraal in mijn leven. Bij een relatie met bijvoorbeeld een christen is de kans op botsingen te groot, die begrijpen Jezus toch op een heel andere manier. Ook in de levenswijze zijn er meestal flinke verschillen, de kans dat het nooit wat wordt is te groot.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het aan de individuen ligt of een relatie wel of niet gaat.

Je zal elkaars standpunten/inzichten moeten respecteren en accepteren. Zo is het eigenlijk bij alles in een relatie. Mijn partner en ik verschillen op het gebied van religie, politiek, hobby's en smaak. Maar dat is eigenlijk weinig problematisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-5-2017 om 16:47 zei anoniemmeisje:

Hoi allemaal,

Momenteel ben ik zelf geen Christen, maar wel op zoek naar wat ik geloof. Laatst heb ik een jongen ontmoet, en ik vroeg hem of hij wat met me wilde gaan drinken. Hij zei dat het hem leuk leek en dat hij zou laten weten wanneer hij tijd had, maar het is er uiteindelijk niet van gekomen. Later kwam ik erachter dat hij Christen is. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Is het mogelijk dat een Christen een relatie heeft met een niet-Christen, ook als diegene nog op zoek is naar wat hij/zij gelooft? Of zullen de meeste Christenen dat toch vermijden?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Misschien. Wist hij dat je niet christen bent? Zo niet, dan betwijfel ik het.
Maar je vraag: Ik ben een moeilijk persoon. Zou ik ook als atheïst zijn. Je kunt een heel mooi meisje zijn, en ik zou je nog steeds ontwijken. Been there... Maar raak ik verliefd op je, dan heb ik een fixatie op je. Stel ik ben verliefd, dan zou 'op zoek' al een heel ding zijn. Ik ben dan on drugs (verliefd).

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid