Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Thorgrem:

Hoe lang ga je nog door met het dumpen van teksten van die site op dit forum? Totdat je die hele website 5, 10 of 100 keer neergekwakt hebt? Dit heeft zo voor niemand enig toegevoegde waarde volgens mij. 

Jullie mogen wel meer serverruimte gaan huren bij de provider. Geloof niet dat hij er een boodschap aan heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

 

9 uur geleden zei sjako:
12 uur geleden zei Thorgrem:

Hoe lang ga je nog door met het dumpen van teksten van die site op dit forum? Totdat je die hele website 5, 10 of 100 keer neergekwakt hebt? Dit heeft zo voor niemand enig toegevoegde waarde volgens mij. 

Jullie mogen wel meer serverruimte gaan huren bij de provider. Geloof niet dat hij er een boodschap aan heeft

Ik heb dit weken geleden al geconstateerd maar men heeft hier meer oog voor het geloof in de regels van Nicea.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Het is jammer dat er een onderwerp op slot moet omdat iemand het nodig vindt iemand z'n geloof te belasteren en iemand voor mentaal ziek uit te maken. Geen aanwinst zo'n persoon.

Edit; we gaan het niet nog eens dunnetjes overdoen. Daarnaast ging het nog veel verder dan wat je nu stelt. Elkaar betichten van misleiding lijkt mij ook geen wenselijke basis voor een gesprek.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch bijzonder dat dit topic steeds gecorrumpeerd wordt om nagenoeg dezelfde redenen, alsof de toekomst van onze kinderen er helemaal niet toe doet. Om de draad terug op te pikken het volgende:

Chaosdynamiek in de samenleving

We kunnen en mogen niet langer de ogen sluiten voor het feit dat huidige tendensen hard op weg zijn kritische drempels te bereiken – in de richting van de vermaarde (volgens sommigen berucht) ‘planetaire grenzen’ die in de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw werden uitgeroepen tot de ‘grenzen aan de groei’. Over de vraag of het grenzen zijn aan groei valt te twisten maar het lijdt geen twijfel dat het grenzen zijn aan het ‘soort’ groei waarvan we vandaag getuige zijn. Naarmate we deze grenzen naderen, komt het chaospunt dichterbij.

Niet lukraak

Op dat moment zullen sommige tendensen worden afgebogen of wegvallen en komen er nieuwe voor in de plaats. Dit is niet ongebruikelijk, de chaostheorie bewijst dat de evolutie van complexe systemen altijd wordt gekenmerkt door elkaar afwisselende perioden van stabiliteit en onevenwichtigheid, continuïteit en discontinuïteit, ordening en chaos. De transformatie van de samenleving is geen lukraak verlopend proces, het is evenmin star en vooraf bepaald maar volgt een herkenbaar patroon. Dit soort transformaties worden gekenmerkt door vier belangrijke fasen.

1. Activeringsstadium (1800 – 1960)

Tegen het jaar 1800 had de Industriële Revolutie in Engeland al circa een halve eeuw haar schaduw vooruitgeworpen. Echter, zelfs in de drie landen die in deze revolutie het voortouw namen – Engeland, Frankrijk en de Verenigde Staten – bestonden er nog geen telegraaf, geen spoorwegen, geen macadamwegen en geen stoomschepen. De staalindustrie stond nog in de kinderschoenen. Het eerste stoomschip werd echter in 1802 gebouwd en in 1859 stuitte men in Pennsylvania op aardolie. Halverwege de 19de eeuw kwam de Industriële Revolutie pas echt op gang met het verschijnen van een compleet gamma nieuwe technologieën. Innovaties op het gebied van ‘harde’ technologie (gereedschappen, machines, bedieningssystemen) maken de manipulatie van de natuur in het belang van de mens steeds efficiënter.

2. Accumulatiestadium (1960 – heden)

Innovaties in de harde technologie veroorzaken onomkeerbare veranderingen in de samenleving en het milieu, en leiden successievelijk tot:

  • een hoger niveau van hulpbronnenexploitatie
  • een snellere bevolkingsgroei
  • toenemende complexiteit van de samenleving en
  • toenemende gevolgen voor de maatschappelijke en natuurlijke omgeving

3. Het chaosvenster (het beslissingsvenster) (heden)

Veranderende verhoudingen in de samenleving en het milieu zetten de gevestigde cultuur onder druk waardoor oude, beproefde waarden en wereldbeelden twijfelachtig worden, samen met de ermee geassocieerde ethiek en ambities. De maatschappij wordt instabiel en hypergevoelig voor alle fluctuaties.

4. Het chaospunt (omslagpunt) (???)

Hier is het systeem kritisch instabiel. De status quo is niet langer houdbaar en de evolutie van het systeem slaat door naar deze of gene richting, namelijk :

  • Evolutie (‘devolutie’) naar een totale ineenstorting of ‘breakdown’.

De waarden, wereldbeelden en ethiek van een kritische volksmassa in de samenleving bieden weerstand aan veranderingen of veranderen te langzaam, waarbij de gevestigde instituties te weerbarstig zijn voor een tijdig voltooide transformatie. Ongelijkheden en conflicten, samen met een verarmd milieu creëren onbeheersbare spanningen. De maatschappelijke ordening degenereert en valt ten prooi aan conflicten en geweld.

  • Evolutie naar een doorbraak of ‘breakthrough’

In de loop van de tijd verandert de geesteshouding van een kritische volksmassa in de wereld, waardoor de ontwikkeling van de samenleving wordt afgebogen naar een meer aangepaste modus. Naarmate deze veranderingen houvast vinden, ontstaat er een betere ordening van de maatschappij, die nu wordt gestuurd door aangepaste wereldbeelden, waarden en ethica. De economische, politieke en ecologische dimensies van de samenleving stabiliseren zich hierdoor tot een meer harmonieuze en duurzame modus.

Go with the flow

Het inzicht dat we uit de dynamiek van deze ontwikkeling in vier fasen kunnen puren, is eenvoudig én rechtlijnig. Fundamentele transformaties worden geactiveerd door technologische innovaties die de gevestigde structuren en instituties van de samenleving ontwrichten. Een beter aangepaste geesteshouding onder de grote meerderheid van de bevolking herbergt in zich de belofte van beter aangepaste structuren en instituties. Technologische innovatie is de drijvende kracht achter de transformatie van onze wereld. Wat echter de doorslag zal geven, is niet méér technologie, maar veranderingen in het denken (de waarden en percepties) van een kritische massa die de meerderheid vormt in de mondiale samenleving. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Door het voorval met @vredestichter lijkt het me beter dat ik me hier niet meer laat zien. Dit is puur uit zelfbescherming. Het gaat in tegen alles wat Christelijk is. Het heiligt niet Jehovah's naam. Ik wil graag redeneren met mensen, niet twisten. Ik wil me graag bezig houden met goede  dingen. Twist is daar niet één van. Ik denk steeds meer dat een forum als dit niet de aangewezen manier is om mensen te bereiken.

Ik wens iedereen Gods zegen toe. Voor eventuele vragen kunnen jullie altijd terecht op www.jw.org  Er komen genoeg Getuigen bij jullie aan de deur, dus daar kunnen jullie ook jullie vragen kwijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei sjako:

Door het voorval met @vredestichter lijkt het me beter dat ik me hier niet meer laat zien. Dit is puur uit zelfbescherming. Het gaat in tegen alles wat Christelijk is. Het heiligt niet Jehovah's naam. Ik wil graag redeneren met mensen, niet twisten. Ik wil me graag bezig houden met goede  dingen. Twist is daar niet één van. Ik denk steeds meer dat een forum als dit niet de aangewezen manier is om mensen te bereiken. Ik wens iedereen Gods zegen toe. Voor eventuele vragen kunnen jullie altijd terecht op www.jw.org  Er komen genoeg Getuigen bij jullie aan de deur, dus daar kunnen jullie ook jullie vragen kwijt.

Er worden nogal wat voorspellingen gedaan die de eindtijd zouden moeten aankondigen, jammer genoeg zien we veel minder concrete plannen van hoe een verwacht vredesrijk er zou kunnen uitzien. Waarom zou je dat niet wat meer belichten opdat mensen er wel/niet op kunnen aansluiten, een pragmatische aanpak is mi niet enkel raadzaam maar ook wenselijk gezien de omstandigheden. Aan onheil geen gebrek, talloze bronnen berichten hierover:

Wie komt eraan? Natuurlijk denkt u meteen aan de Here Jezus. Dat is goed en dat geeft ons nieuwe moed. Laten we nu deze vraag iets anders stellen: "Wat komt eraan?" Als we daar even over nadenken, kunnen we de 'radeloze angst' uit Lucas 21:25 wel voorstellen. In dit artikel leest u over vier ontwikkelingen die elk moment op een wereldbrand kunnen uitlopen. Hoe staat Israėl hierin? Wat gaat president Trump doen? Iedereen bidt en stemt voor vrede. Politieke leiders roepen hard “VREDE!” Het lijkt wel of we meer oorlog of gevaarlijke oorlogsdreigingen over ons heen krijgen. De Heer noemt dat in Matteüs 24 'geruchten van oorlogen' (vers 6). In dit artikel slechts vier van de dreigende wolken die boven onze wereld hangen. (bron)

  1. HET ACUTE GEVAAR: NOORD-KOREA
  2. GEVAAR DICHTBIJ HUIS: OORLOG MET RUSLAND.
  3. EUROPA OP WEG NAAR EURABIĖ
  4. HET FINANCIEEL ECONOMISCHE SYSTEEM
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎23‎-‎6‎-‎2017 om 08:58 zei Radical:

Dat vind ik fijn om te horen, dat jij gelooft dat Jezus Christus vandaag, gisteren, en heden de zelfde is.

Geloof, Hoop en Liefde  de laatste als belangrijkste, maar zonder de eerste Geloof komen we ook nergens..

ja en nee, denk ik.  Met geloof leer je Jezus kennen en kan Hij je redden en vormen naar zijn beeld + de Gaven van de Geest schenken.

Echter is het ook weer niet zo dat God helemaal niet werkt en geen liefde schenkt aan zij die niet of nog niet geloven.

Voor dat een mens tot geloof komt is de Heilige Geest al een voorbereidend werk aan het doen. 

Sterker nog, ik heb een getuigenis gehoord van een bekeerde moslim, die toen hij nog moslim was een groepje evangelisten op straat tegen kwam. Zo'n wandelende gebedsteam, die hem zeiden dat Jezus van hem houdt, waarop hij woest reageerde: "en Allah houdt van jou!" de evangelisten herhaalden dat nog een paar keer, waarop hij even woest herhaalde dat Allah van hen houdt. Toen gingen de evangelisten spontaan voor hem bidden en viel de Heilige Geest op deze moslim. Hij kon onder de kracht niet meer op zijn benen staan en ervoer Gods Heilige Geest, die hem het gevoel gaf waar hij altijd al naar op zoek was: het gevoel dat je eindelijk echt thuis komt. 

Daarna moest hij nog ontdekken hoe dit komt en moest nog Jezus leren kennen. In de kerk van de evangelisten leerde hij vervolgens door onderwijs Jezus kennen. Hij getuigd dan ook dat hij eerst de Heilige Geest ontving en pas daarna Jezus leerde kennen en christen werd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Gaitema:

Toen gingen de evangelisten spontaan voor hem bidden en viel de Heilige Geest op deze moslim.

Als dat zo simpel gaat, waarom valt de Heilige Geest dan niet uit eigen beweging op alle radicale moslims? Vindt God het belangrijker af en toe éen moslim te "redden" dan te voorkomen dat er regelmatig tientallen onschuldige slachtoffers vallen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei violist:

Als dat zo simpel gaat, waarom valt de Heilige Geest dan niet uit eigen beweging op alle radicale moslims?

Lees het hele bericht van Gaitema: er werd gebeden voor deze moslim. Waarom het niet op de schaal gebeurt zoals we graag zouden zien, is omdat mensen niet bidden. De Bijbel benadrukt de kracht van het gebed:

U verlangt naar iets en krijgt het niet. U benijdt anderen en beijvert u om dingen te bemachtigen en kunt ze niet krijgen. U maakt ruzie en voert strijd, maar u krijgt niet, omdat u niet bidt.

Het is van groot belang te bidden voor mensen, het evangelie te verkondigen.

Gaat heen in de gehele wereld, predikt het Evangelie aan alle ... En wee mij, indien ik het Evangelie niet verkondig!

Welk evangelie? Het evangelie van Jezus Christus. En, inderdaad niet alle moslims worden bereikt, omdat (en, ik citeer uit de Bijbel) de god van deze eeuw  hun gedachten heeft verblind, opdat de verlichting met het Evangelie van de heerlijkheid van Christus,  Die het beeld van God is, hen niet zou bestralen. Het benadrukt het feit dat er veel te doen is. Organisaties als Open Doors (www.opendoors.nl) verkondigen het evangelie van Christus in moslimlanden, vaak met gevaar voor eigen leven.

32 minuten geleden zei Gaitema:

ja en nee, denk ik.  Met geloof leer je Jezus kennen en kan Hij je redden en vormen naar zijn beeld + de Gaven van de Geest schenken.

volledig mee eens!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

Lees het hele bericht van Gaitema: er werd gebeden voor deze moslim

Ik las het. Mijn vraag blijft daarom waarom God voor zo'n omslachtige en niet met succes gegarandeerde werkwijze kiest terwijl Hij het in zijn macht heeft om de HG op iedereen te laten vallen. Eerst de HG zegt Gaitema en daarna de bijscholing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei violist:

Ik las het. Mijn vraag blijft daarom waarom God voor zo'n omslachtige werkwijze kiest terwijl Hij het in zijn macht heeft om de HG op iedereen te laten vallen. Eerst de HG zegt Gaitema en daarna de bijscholing.

Tja, naar mijn mening is er niks omslachtigs aan. Waarom God voor deze "werkwijze" kiest, moet je aan Hem vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei WdG:

Waarom God voor deze "werkwijze" kiest, moet je aan Hem vragen.

Jij weet dat dus ook niet.

7 minuten geleden zei WdG:

Tja, naar mijn mening is er niks omslachtigs aan

In zoverre is het omslachtig dat het nu een lange weg is terwijl het veel sneller zou kunnen als God zelf het initiatief nam dmv de HG.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei violist:

Als dat zo simpel gaat, waarom valt de Heilige Geest dan niet uit eigen beweging op alle radicale moslims? Vindt God het belangrijker af en toe éen moslim te "redden" dan te voorkomen dat er regelmatig tientallen onschuldige slachtoffers vallen?

Dat weet ik niet, maar ik hoef ook niet alles te weten. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met hoe de geestelijke strijd tussen demonen en engelen werken. Maar hoe dat zit? Geen idee, maar bidden werkt

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei violist:

Als dat zo simpel gaat, waarom valt de Heilige Geest dan niet uit eigen beweging op alle radicale moslims? Vindt God het belangrijker af en toe éen moslim te "redden" dan te voorkomen dat er regelmatig tientallen onschuldige slachtoffers vallen?

Het zou natuurlijk ook goed kunnen dat die radicale moslims de HG nog niet volledig begrepen hebben, dit is een gekend proces van waaruit religieus fanatisme verklaard kan worden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei TTC:

Het zou natuurlijk ook goed kunnen dat die radicale moslims de HG nog niet volledig begrepen hebben

Wanneer een leerling zijn leraar niet begrijpt, ligt dit dan per definitie aan de leerling?

34 minuten geleden zei Gaitema:

Dat weet ik niet, maar ik hoef ook niet alles te weten.

Ik denk dat je hier iets zegt wat een belangrijk verschil is tussen een gelovige en een ongelovige. Zodra een gelovige het ingeprentte met loslating van alles zelf gaat onderzoeken loopt hij vast met als gevolg ongeloof. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Gaitema:

Dat weet ik niet, maar ik hoef ook niet alles te weten. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met hoe de geestelijke strijd tussen demonen en engelen werken. Maar hoe dat zit? Geen idee, maar bidden werkt

We kunnen ook niet alles weten, Gaitema. Uiteindelijk gaat het om de relatie die we met God hebben, door de Heilige Geest. Als we, als Zijn kinderen, op Hem vertrouwen, dan weten we dat we het beste krijgen, in alle opzichten. Hoe alles exact werkt, ligt bij Hem. En, dat er vragen komen, wist God al duizenden jaren geleden. HIJ heeft antwoord gegeven in de Bijbel. in Jesaja 55:

Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten.

ZIJN gedachten zijn hoger dan onze gedachten. Laten we vertrouwen op Hem en op Zijn gedachten!

7 minuten geleden zei violist:

Wanneer een leerling zijn leraar niet begrijpt, ligt dit dan per definitie aan de leerling?

Nee, maar, wel als de Leraar de Heilige Geest is. Vertrouwen op God kan lang niet iedereen. Aanvaarden dat onze gedachten lager zijn dan Zijn gedachten is een startpunt in het begrijpen van onze Leraar: Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei violist:

Wanneer een leerling zijn leraar niet begrijpt, ligt dit dan per definitie aan de leerling?

De leerling (ic ontvanger HG) dient eerst alles ten gronde te onderzoeken alvorens (te) voorbarige conclusies te trekken, het kan immers leiden tot onbezonnen handelingen die ons aller afschuw wekken. Het deficit van religie is vaak het resultaat, zeer begrijpelijk op die manier. Pro forma:

En erger, voor de betrokkene kan dit ook leiden tot paranoïde wanen alsof heel de wereld een complot tegen hem/haar smeedt. In religieus opzicht lijkt het dan alsof de wereld bezeten is door Satan, een perceptie die metaforisch niet geheel onterecht is dan wel weinig doordacht waardoor de paranoïde waan gecultiveerd blijft worden, zelfs misschien geïntensifieerd. En dit is werkelijk niet te onderschatten, deze waan kan immers ook leiden tot religieus fanatisme, simpelweg door het verkeerd beoordelen van wat gezien wordt als een Goddelijke openbaring versus het gemis aan aandacht en ontvankelijkheid voor deze boodschap. Door de diepe betekenis van de piekervaringen kan de betrokkene ook vrij charismatisch en overtuigend overkomen, om vervolgens mogelijks de achterban op te roepen tot een strijd tegen ‘ongelovigen’ die schijnbaar Satan dienen. Dit sterk religieuze element is echter niet eigen aan deze of gene strekking maar als een universeel dynamisme te beschouwen, als eigen aan het menselijke groeipotentieel zoals vele getuigenissen dan ook laten opmerken. Deze paranoïde waan kan in extreme gevallen ook leiden tot terroristische aanslagen waarmee we aansluiting vinden met het leven van alledag, op deze manier komen we tot het vandaag veel besproken begrip Jihad. Vrijwel reflexmatig wordt Jihad gekoppeld aan vijandelijkheden die onze afschuw wekken, wat veel minder aandacht krijgt is wat Jihad werkelijk betekent. (bron)

16 minuten geleden zei WdG:

ZIJN gedachten zijn hoger dan onze gedachten. Laten we vertrouwen op Hem en op Zijn gedachten!

Welke gedachten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Welke gedachten?

Jesaja 55: Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten ... zo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen en Mijn gedachten dan uw gedachten.

Gods Gedachten zijn dus niet onze gedachten. Zijn gedachten zijn hoger dan onze gedachten. Of, anders geformuleerd: met ons boerenverstand zijn we niet in staat de werkelijke problemen te beschrijven en op te lossen. Zonder God is er geen oplossing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei WdG:

Jesaja 55: Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten ... zo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen en Mijn gedachten dan uw gedachten.

Gods Gedachten zijn dus niet onze gedachten. Zijn gedachten zijn hoger dan onze gedachten. Of, anders geformuleerd: met ons boerenverstand zijn we niet in staat de werkelijke problemen te beschrijven en op te lossen. Zonder God is er geen oplossing.

Zonder God zijn er ook geen problemen. Welke problemen willen we oplossen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei WdG:

Zonder God zijn er wel degelijk problemen. Welke problemen we willen oplossen? Je hebt er zelf al meerdere genoemd, toch?

Bij de gratie van God zijn er problemen, alles is namelijk zijn schepping. Ja, dat probleem van die pensioenen (om maar iets te noemen) is al opgelost, logisch boerenverstand volstaat om dat in te zien. Waarom wil je dan opperen dat we dat niet zouden kunnen? Of heeft het meer te maken met denkluiheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei violist:

 

Ik denk dat je hier iets zegt wat een belangrijk verschil is tussen een gelovige en een ongelovige. Zodra een gelovige het ingeprentte met loslating van alles zelf gaat onderzoeken loopt hij vast met als gevolg ongeloof. 

Nee, dat niet. De getuigenissen spreken voor zich. Wat me wel op valt aan een atheïst is dat die alles wil kunnen verklaren. Ik heb dat los gelaten 

4 uur geleden zei WdG:

We kunnen ook niet alles weten, Gaitema. Uiteindelijk gaat het om de relatie die we met God hebben, door de Heilige Geest. Als we, als Zijn kinderen, op Hem vertrouwen, dan weten we dat we het beste krijgen, in alle opzichten. Hoe alles exact werkt, ligt bij Hem. En, dat er vragen komen, wist God al duizenden jaren geleden. HIJ heeft antwoord gegeven in de Bijbel. in Jesaja 55:

Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten.

ZIJN gedachten zijn hoger dan onze gedachten. Laten we vertrouwen op Hem en op Zijn gedachten!

Nee, maar, wel als de Leraar de Heilige Geest is. Vertrouwen op God kan lang niet iedereen. Aanvaarden dat onze gedachten lager zijn dan Zijn gedachten is een startpunt in het begrijpen van onze Leraar: Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten.

Ja, zo is het

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid