Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

18 uur geleden zei vredestichter:

Religie beweert echter dat God ooit, na een fysieke wederkomst van Jezus, een stoffelijke stad als een reusachtige kubus van meer dan duizend kilometer hoog, breed en diep, op aarde zal plaatsen, en dat in die gouden kubus alle christenen voor eeuwig zullen wonen.

Dat zou dan meer op het kubisme gaan lijken, met inbegrip van de verschillende standpunten die kunnen ingenomen worden.

Kenmerken van het kubisme zijn: afgevlakt volume, verwarrend perspectief, collage, meerdere standpunten, stilleven, analytisch, synthetisch. In het kubisme wordt gebruikgemaakt van verschuivende standpunten. Een tafel kan vanuit verschillende hoeken worden bekeken. Van bovenaf als men staat, vanaf de zijkant als men zit, of van onderaf als men iets van de vloer wil oppakken. In het kubisme wordt geen onderscheid gemaakt tussen driedimensionale vormen die naar de kijker toe buigen en vormen die van de kijker af moeten buigen. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei WdG:

Toen hoorde David een stem van God, die alle profetieën als vervuld verklaarde en nu de blijde toekomst geestelijk liet ingaan. David beweerde eindelijk de Bijbel te begrijpen. En, dit is in strijd met eerdere profetieen van David. Was hij vroeger een valse profeet, en heeft hij nu het juiste ontdekt? Of, begreep hij de Heilige Geest niet, en nu opeens wel?

Is het niet mogelijk dat iemand een bepaald scenario in gedachten heeft als een potentieel, het wil daarom niet zeggen dat het ook bewaarheid wordt. Zo kunnen we - ieder van ons - verschillende voorspellingen bedenken, wanneer ze niet gedragen/bekrachtigd worden dan rest slechts het idee/potentieel dat misschien eeuwig kan blijven bestaan. En zo blijft mi ook het idee van een vredesrijk sluimeren, als een eeuwige constante die veronderstelt dat mensen in staat zouden zijn om zonder strijd met elkaar te leven. De innerlijke gedachte mag misschien mooi en nobel zijn, ervaring leert dat het misschien - hoe pijnlijk tragisch ook - bij een wensdroom zal blijven. In de dood vinden we rust, als de hereniging met datgene wat we al waren van voor onze geboorte. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei sjako:

Zal het nader uitleggen. De Messias zou uit de bloedlijn van David komen. Neem aan dat je dat weet, anders wil ik je de verzen wel voor je opzoeken. In 70 AD is Jeruzalem met al zijn geslachtsregisters vernietigd. Niemand kon meer aantonen dat hij uit de geslachts lijn van David kwam. Nu de tijd der heidenen afgelopen is wordt de troon weer bezet door degene die daar voor gemachtigd is. De enige levende persoon die dat kan aantonen is Jezus. Dus Jezus zit nu op de troon van Jehovah.

Ik weet dat van die bloedlijn, dus die verzen hoef je niet op te zoeken.

Ik kan de redenering volgen maar ik begrijp er geen snars van. Jezus is rond 30 gekruisigd en als mens daarmee gestorven. Hij lijkt mij, in jullie wereldbeeld, degene die op die troon moet zitten. Als je zegt dat in 70 de geslachtsregisters zijn vernietigd en dat daarom niemand meer kon aantonen dat hij van Davids lijn was dan suggereer je daarmee dat levende mensen als het ware op die positie konden solliciteren (wat allerlei andere problemen opwerpt, zoals waar, wanneer en hoe te opteren voor die positie). Of mensen die inmiddels bij God vertoeven, zoals bijvoorbeeld David zelf. Je maakt mij niet wijs dat in de hemel de kennis over de geslachtlijn van David afhankelijk zou zijn van het bestaan van de geslachtsregisters in de tempel in Jeruzalem.

Iets wat m.i. eenvoudig gesteld zou kunnen worden ("Jezus is voorbestemd voor de troon van Jehova en zit daar nu op") wordt een bijzonder warrig verhaal omdat je dat met een soort van wereldse redenatie wilt rechtvaardigen. En die redenatie raakt m.i. kant noch wal.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei WdG:

Inderdaad zijn we vergeven, en heeft satan geen macht meer in het leven van Christenen, tenzij ze satan macht geven.

Op welke manier geven Christenen Satan die macht? Lijkt me interessant binnen het kader van dit topic, het antwoord mag in mensentaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei TTC:

Op welke manier geven Christenen Satan die macht? Lijkt me interessant binnen het kader van dit topic, het antwoord mag in mensentaal.

Door te geloven in leugens, en daar iets mee te doen. Waarom is dit volgens jou interessant?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

Door te geloven in leugens, en daar iets mee te doen. Waarom is dit volgens jou interessant?

Dit topic gaat over de eindtijd, het loslaten van die 'leugens' betekent dat een transformatieproces zich op gang kan trekken. Het is dan alvast interessant om te weten over welke 'leugens' het gaat, deze transparant maken laat toe om er ook over na te denken. Dit mag voor mij een keertje zonder inmenging van de heilige geest, op basis van gezond boerenverstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei TTC:

Dit topic gaat over de eindtijd, het loslaten van die 'leugens' betekent dat een transformatieproces zich op gang kan trekken. Het is dan alvast interessant om te weten over welke 'leugens' het gaat, deze transparant maken laat toe om er ook over na te denken. Dit mag voor mij een keertje zonder inmenging van de heilige geest, op basis van gezond boerenverstand.

Duidelijk. Kan je nog uitleggen waarom het een keertje zonder inmenging van de Heilige Geest moet? Zou het kunnen dat we met ons eigen boerenverstand er niet uitkomen? De vraag is dan "wie zijn we?".

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Ik sta altijd open om met je te redeneren. Vragen staat vrij.

Ik heb al even met Thogrem via de mail contact gehad, dat ik in eerste instantie een iets andere voorstelling had bij dit Forum.

En dit was samen als Gelovigen visie delen, waar we elkaar konden bemoedigen, van elkaar leren, leven in deze tijd, samen met de Heilige geest, Nederland  laten zien dat er maar een koning is er maar een is die regeert.

maar de meeste reacties zijn van dien aard, dat ik me afvraag of ze wel gedoopt zijn met de heilige geest, en dan krijgen we een heel andere discussie, die hier niet thuis hoort.

dus ik zie er vanaf, om dat ik ook begreep in de geschiedenis van deze discussie, dat jehovagetuigen dit niet eens kennen, laat staan hierin bewegen, geloven, of het zelfs en die was heel erg grof vooral van jou sjakoo , zoals tongentaal dit aan de duivel toeschrijft en gebrabbel noemt, hoe onwetend. hoe dwaas kun je zijn.

Ik wil wel graag een goed gesprek hebben met, gelovige waar wonderen en tekenen deze mensen volgen, om daar van te leren,  en dit meer in mijn eigen leven te gaan zien, al gebeurt dit nu al regelmatig (maar ik bedoel dan mensen uit rolstoelen, kankers die verdwijnen, blinden die zien doven die horen, doden die weer opstaan enzo,)  dat mijn zalving toe neemt, of er andere bij krijg.

Ik weet zeker dat ik bij jou daar op het verkeerde adres ben, en helaas op een aantal mensen na, op dit forum weinig geloof gevonden, dus succes met jullie eindtijd!!

En met dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Radical:

Ik heb al even met Thogrem via de mail contact gehad, dat ik in eerste instantie een iets andere voorstelling had bij dit Forum.

En dit was samen als Gelovigen visie delen, waar we elkaar konden bemoedigen, van elkaar leren, leven in deze tijd, samen met de Heilige geest, Nederland  laten zien dat er maar een koning is er maar een is die regeert.

maar de meeste reacties zijn van dien aard, dat ik me afvraag of ze wel gedoopt zijn met de heilige geest, en dan krijgen we een heel andere discussie, die hier niet thuis hoort.

dus ik zie er vanaf, om dat ik ook begreep in de geschiedenis van deze discussie, dat jehovagetuigen dit niet eens kennen, laat staan hierin bewegen, geloven, of het zelfs en die was heel erg grof vooral van jou sjakoo , zoals tongentaal dit aan de duivel toeschrijft en gebrabbel noemt, hoe onwetend. hoe dwaas kun je zijn.

Ik wil wel graag een goed gesprek hebben met, gelovige waar wonderen en tekenen deze mensen volgen, om daar van te leren,  en dit meer in mijn eigen leven te gaan zien, al gebeurt dit nu al regelmatig (maar ik bedoel dan mensen uit rolstoelen, kankers die verdwijnen, blinden die zien doven die horen, doden die weer opstaan enzo,)  dat mijn zalving toe neemt, of er andere bij krijg.

Ik weet zeker dat ik bij jou daar op het verkeerde adres ben, en helaas op een aantal mensen na, op dit forum weinig geloof gevonden, dus succes met jullie eindtijd!!

En met dit forum.

Wonderen en tekenen maak ik ook mee. Mijn vrouw is pas van vruchteloosheid helemaal genezen :)

Ik heb echter ook ontdekt dat de grootste gave De Liefde is. In mensenlevens wil God de mensen onder de vloek van het leven dat satan geeft weg halen. Genezingen kunnen dan met de zegen die komt automatisch volgen. 

Het draait in de kern uiteindelijk om de relatie met Jezus en de naasten. Sommige gaven helpen dan in die relatie tot God en de mensen. In deze eindtijd is het belangrijk de hoofd van bijzaken te scheiden. Al gebeurd er helemaal geen wonderen.. De Liefde wint altijd. Laten we elkaar tot een zegen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei WdG:

Kan je nog uitleggen waarom het een keertje zonder inmenging van de Heilige Geest moet?

Om eens te evalueren hoe ver we komen wanneer we ons boerenverstand zouden gebruiken.

19 uur geleden zei WdG:

Zou het kunnen dat we met ons eigen boerenverstand er niet uitkomen?

 Waarom zou dat niet kunnen? Als de motivatie ontbreekt dan zal er mi weinig kunnen, aan nuttige informatie ontbreekt het mi niet.

19 uur geleden zei WdG:

De vraag is dan "wie zijn we?".

In deze context zijn 'we' mensen die een betere wereld tot doel stellen en daar ook verantwoordelijkheid in nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Om eens te evalueren hoe ver we komen wanneer we ons boerenverstand zouden gebruiken.

 Waarom zou dat niet kunnen? Als de motivatie ontbreekt dan zal er mi weinig kunnen, participatie zou dan ook voorbij gaan aan het doel van dit topic.

In deze context zijn 'we' mensen die een betere wereld tot doel stellen en daar ook verantwoordelijkheid in nemen.

Duidelijk, TTC. Er staan dan toch twee "zaken" lijnrecht tegenover elkaar: "ons boerenverstand" en de Heilige Geest. Ik geloof in de Bijbel als onfeilbaar Woord van God. Dat betekent dat ik geloof in datgene we in Matteus 6 lezen:

 

Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden.

 

Wanneer we de Heilige Geest dus buiten beschouwing laten, moeten we het van onze eigen inzet hebben, ofwel van ons boerenverstand. We zullen het niet redden. Mocht je wel een poging willen doen, dan zou een verbod op godsdienst de eerste stap moeten zijn, en, dat is nu net een kenmerk van de komende eindtijd; een "one world religion".

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei WdG:

Duidelijk, TTC. Er staan dan toch twee "zaken" lijnrecht tegenover elkaar: "ons boerenverstand" en de Heilige Geest. Ik geloof in de Bijbel als onfeilbaar Woord van God. Dat betekent dat ik geloof in datgene we in Matteus 6 lezen: Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden. Wanneer we de Heilige Geest dus buiten beschouwing laten, moeten we het van onze eigen inzet hebben, ofwel van ons boerenverstand. We zullen het niet redden. Mocht je wel een poging willen doen, dan zou een verbod op godsdienst de eerste stap moeten zijn, en, dat is nu net een kenmerk van de komende eindtijd; een "one world religion".

Zou gebruik van dat zogeheten boerenverstand ook niet betekenen dat we simpelweg de expressie worden van die heilige geest? Ik meen dat beiden hand in hand gaan, als een parallel proces. Het doorzien van 'leugens' helpt in dit proces, het maakt ons wakker voor de ellendige toestand waarin de mensheid thans verkeert. Dit is mogelijk via rationele deductie en onze eigen participatie, dit is heel wat anders dan dat die heilige geest alles zou komen oplossen. Met andere woorden, er wordt geen verbod op godsdienst gelegd. Jouw verwijzing naar 'one world religion' betekent natuurlijk wel wat, sterk aan te raden om nog veel erger te voorkomen. Conclusie, ons boerenverstand en heilige geest staan hier niet lijnrecht tegenover elkaar, ze zijn eerder simultaan te beschouwen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei TTC:

Zou gebruik van dat zogeheten boerenverstand ook niet betekenen dat we simpelweg de expressie worden van die heilige geest? Ik meen dat beiden hand in hand gaan, als een parallel proces. Het doorzien van 'leugens' helpt in dit proces, het maakt ons wakker voor de ellendige toestand waarin de mensheid thans verkeert. Dit is mogelijk via rationele deductie en onze eigen participatie, dit is heel wat anders dan dat die heilige geest alles zou komen oplossen. Met andere woorden, er wordt geen verbod op godsdienst gelegd. Jouw verwijzing naar 'one world religion' betekent natuurlijk wel wat, sterk aan te raden om nog veel erger te voorkomen. Conclusie, ons boerenverstand en heilige geest staan hier niet lijnrecht tegenover elkaar, ze zijn eerder simultaan te beschouwen. 

Vind je het erg dat ik de Bijbel als uitgangspunt heb, TTC? Misschien kan jij je in de volgende stelling, als uitgangspunt, vinden: "Eén van de belangrijkste dingen in ons leven is de controle over onze gedachten." Ik denk dus niet aan het gebruik van het verstand, maar aan de controle hierover. Hebben we in het verleden niet gezien waar het gebruik van een boerenverstand tot kan leiden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Gaitema:

Wonderen en tekenen maak ik ook mee. Mijn vrouw is pas van vruchteloosheid helemaal genezen :)

Ik heb echter ook ontdekt dat de grootste gave De Liefde is. In mensenlevens wil God de mensen onder de vloek van het leven dat satan geeft weg halen. Genezingen kunnen dan met de zegen die komt automatisch volgen. 

Het draait in de kern uiteindelijk om de relatie met Jezus en de naasten. Sommige gaven helpen dan in die relatie tot God en de mensen. In deze eindtijd is het belangrijk de hoofd van bijzaken te scheiden. Al gebeurd er helemaal geen wonderen.. De Liefde wint altijd. Laten we elkaar tot een zegen zijn.

Dat vind ik fijn om te horen, dat jij gelooft dat Jezus Christus vandaag, gisteren, en heden de zelfde is.

Geloof, Hoop en Liefde  de laatste als belangrijkste, maar zonder de eerste Geloof komen we ook nergens..

48 minuten geleden zei TTC:
20 uur geleden zei WdG:

Kan je nog uitleggen waarom het een keertje zonder inmenging van de Heilige Geest moet?

Om eens te evalueren hoe ver we komen wanneer we ons boerenverstand zouden gebruiken.

Kijk naar de wereld, voordat de Heilige geest kwam, op de 120 man in handelingen 2 volgens mij en de gevolgen daarvan ervoor/ ernaar

41 minuten geleden zei WdG:

 

Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden.

Bedoel je dat jij zegt dat zijn koninkrijk er al is, of geloof jij dat dit nog moet komen, want dat lijkt me lastig zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei WdG:

Vind je het erg dat ik de Bijbel als uitgangspunt heb, TTC? Misschien kan jij je in de volgende stelling, als uitgangspunt, vinden: "Eén van de belangrijkste dingen in ons leven is de controle over onze gedachten." Ik denk dus niet aan het gebruik van het verstand, maar aan de controle hierover. Hebben we in het verleden niet gezien waar het gebruik van een boerenverstand tot kan leiden?

Geen probleem met een Bijbels uitgangspunt, op voorwaarde dat het geen slagwapen wordt zonder daar diep over nagedacht te hebben. Misschien dienen we eerst te definiëren wat we onder 'boerenverstand' begrijpen, anders denk ik dat we naast elkaar heen gaan praten. Hoe doen we dat, met praktische voorbeelden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Radical:
53 minuten geleden zei WdG:

 

Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden.

Bedoel je dat jij zegt dat zijn koninkrijk er al is, of geloof jij dat dit nog moet komen, want dat lijkt me lastig zoeken.

 

4 minuten geleden zei WdG:

Ik bedoel precies dat wat er staat, vredestichter.

Dan begrijp ik deze opmerking niet ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Geen probleem met een Bijbels uitgangspunt, op voorwaarde dat het geen slagwapen wordt zonder daar diep over nagedacht te hebben. Misschien dienen we eerst te definiëren wat we onder 'boerenverstand' begrijpen, anders denk ik dat we naast elkaar heen gaan praten. Hoe doen we dat, met praktische voorbeelden?

Geen slagwapen, daar kan ik me in vinden. Wat bedoel je met "diep nadenken"? Ik kan de Bijbel niet als oppervlakkig boekje zien. Wat versta jij onder boerenverstand? Als ik het stukje "boeren" even weg laat, hou ik "verstand" over, ofwel, het vermogen tot logisch redeneren. Met dit verstand is de mens in staat geweest een methode te vinden om atoomkernen te splijten. We weten waar dit toe kan leiden. Met ditzelfde verstand heeft de mens methoden gevonden om op afstand met elkaar te communiceren. We kunnen genoeg voorbeelden bedenken, zowel positief als negatief, waartoe dit vermogen tot logisch redeneren geleid heeft. En juist daarom is de controle daarover van belang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei WdG:

Geen slagwapen, daar kan ik me in vinden. Wat bedoel je met "diep nadenken"? Ik kan de Bijbel niet als oppervlakkig boekje zien.

De Bijbel is inderdaad geen oppervlakkig boekje, het weerspiegelt de menselijke psyche in al z'n hoedanigheden. Bij 'diep nadenken' kunnen we bv denken aan diepe introspectie, contemplatie, deductie ... en veel meer termen die men daarvoor bedacht heeft. Zoals lectio divina : 

  • lectio – lezing van de tekst
  • meditatio – overweging van de tekst
  • oratio – gebed
  • contemplatio – nadere beschouwing

Het mag denkelijk voor zich spreken dat hetzelfde geldt voor teksten/analyses allerhande, het is altijd mogelijk om relaties te vinden. Het realiseren van een betere wereld stellen we dan tot doel bij deze oefeningen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei WdG:

Wat versta jij onder boerenverstand? Als ik het stukje "boeren" even weg laat, hou ik "verstand" over, ofwel, het vermogen tot logisch redeneren. Met dit verstand is de mens in staat geweest een methode te vinden om atoomkernen te splijten. We weten waar dit toe kan leiden. Met ditzelfde verstand heeft de mens methoden gevonden om op afstand met elkaar te communiceren. We kunnen genoeg voorbeelden bedenken, zowel positief als negatief, waartoe dit vermogen tot logisch redeneren geleid heeft. En juist daarom is de controle daarover van belang.

Ja, het behoort allemaal tot Gods schepping, het spel van goed en kwaad wat soms tot de meest absurde en/of scheefgetrokken situaties leidt. Gebruik van logisch redeneren of het verstand kan ons dan helpen om aan bepaalde situaties te verhelpen opdat het menselijke lijden verzacht kan worden. Gegeven de eindtijd zou dit finaal resulteren in een paradigmashift, als het herstel van datgene wat absurd scheefgetrokken werd. Echter, het kind met het badwater weggooien is niet altijd raadzaam, misschien dat we daarom beter kunnen spreken van een doorstart. Een wereldregering kan dit proces begeleiden, niet vanuit ego- of etnocentrische belangen maar vanuit een waarachtig wereldcentrische visie en/of modus operandi. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Mullog:

Maar geef je dan ook antwoord? 

Soms spreekt een gedicht of lied meer dan duizend woorden. God heeft overal Zijn mensen en profeten. Ze zijn allemaal verschillend en spreken tot verschillende mensen maar niemand wordt door Hem vergeten. Dank U, mijn Here, voor uw krachtige en duidelijke antwoorden, ook voor mij.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid