Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei Thinkfree:

Nee we corrigeren in liefde op basis van de wet 

gods wet oordeeld 

Allereerst wij kunnen het hart niet zien dat word met die uitspraak bedoeld wolfen (binnenkant) schaapskleren(buitenkant)

Vermaning en tucht op basis van de wet in liefde gods wet oordeeld.

Wat is dit voor mumbo jumbo? U doet mij aan iemand denken...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 6,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De kwestie is dat je het gebod heel individualistisch benadert, terwijl wij het als algemeen gebod voor heel de Kerk zien. De Kerk dient het evangelie te brengen en elke gelovige geeft daar op eigen w

Iemand behorende tot het joodse geloof is een jood, dus met kleine letter, iemand behorende tot het Joodse volk is een Jood, dus met hoofdletter. Net zoals je christen met kleine letter schrijft, want

Mijn visie: geen idee hoe/wat/wanneer. Ik hoop op het Koninkrijk, maar ben helaas nogal agnostisch. Maar een eind aan al t leed en onrecht juig ik uiteraard toe. En ik denk wel dat een Koninkrijk alle

Posted Images

17 minuten geleden zei Thinkfree:

Nee we corrigeren in liefde op basis van de wet 

gods wet oordeeld

Wat dus inhoud dat wij een oordeel zouden vellen op grond van gods wet, wat maakt dat het ons oordeel is.
Het is maar te hopen dat Gods wet op de juiste manier geïnterpreteerd wordt  dan........ Ik ben benieuwd welke interpretatie dat is......

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mcmadtasty:

Wat dus inhoud dat wij een oordeel zouden vellen op grond van gods wet, wat maakt dat het ons oordeel is.
Het is maar te hopen dat Gods wet op de juiste manier geïnterpreteerd wordt  dan........ Ik ben benieuwd welke interpretatie dat is......

Nee je verdraait het

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Om mij te wijzen op mijn fouten, zodat deze vergeven kunnen worden.

Amen

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Thinkfree:

Is totaal niet vaag, de bijbel is er toch duidelijk over jezus (God) is koning rechter en hogepriester.. Ook staat er in oordeel niet op dat gij niet veroordeeld worde, 

De vaagheid/verwarring ontstaat door steeds in rondjes te blijven draaien en alles door elkaar te klutsen, het leidt tot (innerlijke) tegenstrijdigheden, twijfel, machteloosheid en impasse. 

  1. We zijn hier met een missie op aarde.
  2. Mensen moeten hier bekeerd worden en leren in naastenliefde te leven.
  3. Maar zoals gezegd kan het "niet" ingekort worden.
  4. Daarbij bepaald God wanneer het einde is en daarover zegt God in de bijbel dat Jezus nog niet terug gekomen is, omdat Hij zoveel geduld met ons heeft.
  5. Als ik het heb over transformatie, dan is dat enkel vanwege Gods mogelijkheid deze aarde na het vergaan weer opnieuw te kunnen gebruiken.
  6. Niet dat wij dan hier gewoon blijven rondlopen tijdens de transformatie.

Het doel is de realisatie van een vredesrijk maar dat zou pas kunnen na de letterlijke vernietiging van deze wereld. Althans, dat is het uitgangspunt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Gaitema:
  1. Mensen moeten hier bekeerd worden en leren in naastenliefde te leven.
  2. Als ik het heb over transformatie, dan is dat enkel vanwege Gods mogelijkheid deze aarde na het vergaan weer opnieuw te kunnen gebruiken.
  3. Niet dat wij dan hier gewoon blijven rondlopen tijdens de transformatie.

Bij 'bekering' denken we aan een innerlijke transformatie waarbij het individu zich geheel anders positioneert binnen het levensspel, hoe zou je een dergelijk proces willen omschrijven? Met andere woorden, dienen we 'transformatie' niet extra te nuanceren opdat we niet steeds in verwarring worden gebracht? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei TTC:

Bij 'bekering' denken we aan een innerlijke transformatie waarbij het individu zich geheel anders positioneert binnen het levensspel, hoe zou je een dergelijk proces willen omschrijven? Met andere woorden, dienen we 'transformatie' niet extra te nuanceren opdat we niet steeds in verwarring worden gebracht? 

Ik begrijp eigenlijk niet waar jouw verwarring ligt  X|

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei TTC:

Bij 'bekering' denken we aan een innerlijke transformatie waarbij het individu zich geheel anders positioneert binnen het levensspel, hoe zou je een dergelijk proces willen omschrijven? Met andere woorden, dienen we 'transformatie' niet extra te nuanceren opdat we niet steeds in verwarring worden gebracht? 

Of, met andere woorden, je omkeren naar God toe. Je hebt van de boom der kennis van goed en kwaad gegeten en dan wordt automatisch de toegang tot de boom des levens afgesloten, als een natuurwet. Je stelt jouw eigen oordeel boven de Schepper. Je wilt zelf zoals God zijn. Je wilt concurreren met God. Je beweegt dan van God weg. Bekering is je 180 graden omdraaien en weer terugkeren naar God. Dan wordt de boom des levens weer toegankelijk want die is eigenlijk nooit verdwenen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Willempie:

Of, met andere woorden, je omkeren naar God toe. Je hebt van de boom der kennis van goed en kwaad gegeten en dan wordt automatisch de toegang tot de boom des levens afgesloten, als een natuurwet. Je stelt jouw eigen oordeel boven de Schepper. Je wilt zelf zoals God zijn. Je wilt concurreren met God. Je beweegt dan van God weg. Bekering is je 180 graden omdraaien en weer terugkeren naar God. Dan wordt de boom des levens weer toegankelijk want die is eigenlijk nooit verdwenen. 

We hoeven uiteraard niet met God te concurreren, we zijn er immers altijd de expressie van.

7 uur geleden zei Gaitema:

Ik begrijp eigenlijk niet waar jouw verwarring ligt.

De ene keer stel je dat Jezus nooit is weggeweest, in een volgende slagzin moeten we nog wachten op z'n wederkomst die nooit komen zal. Vervolgens moet iedereen bekeerd worden en beetje later dient de wereld eerst letterlijk te vergaan om tot een vredesrijk te komen. Verder heb je een missie maar je kan niets doen om deze onheilsdagen te korten, de middelen die God ons aanreikt blijken dus totaal waardeloos. En zo blijf je maar zwalpen, het kan oeverloos doorgaan zonder enig resultaat. En dan vraag je waar onze verwarring ligt? Van wat concreet heb je nu zo'n angst?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

De ene keer stel je dat Jezus nooit is weggeweest, in een volgende slagzin moeten we nog wachten op z'n wederkomst. Vervolgens moet iedereen bekeerd worden en beetje later dient de wereld letterlijk te vergaan om tot een vredesrijk te komen. Verder heb je een missie maar je kan niets doen om deze onheilsdagen te korten, de middelen die God ons aanreikt blijken dus totaal waardeloos. En zo blijf je maar zwalpen, het kan oeverloos doorgaan zonder enig resultaat. En dan vraag je waar onze verwarring ligt? Van wat concreet heb je nu zo'n angst?

Naar mijn bescheiden mening wordt de verwarring (mede) veroorzaakt door het denken in contrasten. Jezus is nooit werkelijk weggeweest en komt toch terug. Is dat tegenstrijdig? Nee, want Jezus is op deze aarde aanwezig in Zijn Kerk en door de Heilige Geest die aan een ieder geschonken wordt die daarom vraagt. En toch komt Hij ook lijfelijk terug om Zijn aardse koningschap te aanvaarden. Veel zaken die ogenschijnlijk met elkaar in tegenspraak zijn, zijn dat in werkelijkheid toch niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Willempie:

Naar mijn bescheiden mening wordt de verwarring (mede) veroorzaakt door het denken in contrasten. Jezus is nooit werkelijk weggeweest en komt toch terug. Is dat tegenstrijdig? Nee, want Jezus is op deze aarde aanwezig in Zijn Kerk en door de Heilige Geest die aan een ieder geschonken wordt die daarom vraagt. En toch komt Hij ook lijfelijk terug om Zijn aardse koningschap te aanvaarden. Veel zaken die ogenschijnlijk met elkaar in tegenspraak zijn, zijn dat in werkelijkheid toch niet.

Uiteraard is dat niet tegenstrijdig, het kan inderdaad per individu verschillen waardoor de verwarring in stand gehouden wordt. Dom voorbeeld:

  1. De Bijbel voorspelt de wederkomst van Jezus, in essentie nooit weggeweest.
  2. Jezus daalt neer uit de hemel, zij het lijfelijk of via het hart van mensen.

Wie het niet gezien/gevoeld heeft blijft wachten op z'n wederkomst, ook dat kan eeuwig blijven duren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Gaitema:

Wat jij geloofd staat los van wat ik geloof. Willempie omschreef precies wat ik geloof.

De wereld moet letterlijk vergaan vooraleer een vredesrijk tot stand kan gebracht worden, is dat ook wat Willempie stelt? 

57 minuten geleden zei Willempie:

Of allebei! 

Uiteraard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Gaitema:

Dat zal je hem even het beste zelf kunnen vragen.

Laat ons even aannemen dat het zo is dan kunnen we ons nog verschillende vragen stellen, zo bijvoorbeeld:

  1. waarom zou je mensen willen bekeren als de wereld toch letterlijk vergaat?
  2. komen de bekeerden ook terug op die nieuwe wereld?
  3. zo ja, waar verblijven de bekeerden in de tussenperiode van vernietiging oude wereld/herschepping nieuwe wereld?
  4. wat gebeurt er met de niet-bekeerden in dat geval?
  5. waarom zou God ons alle middelen geven om een vredesrijk te realiseren zonder dat een letterlijke vernietiging nodig is?
  6. wat is jouw rol in dit proces?
  7. ....

Moeten we nu terug helemaal opnieuw beginnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Laat ons even aannemen dat het zo is dan kunnen we ons nog verschillende vragen stellen, zo bijvoorbeeld:

  1. waarom zou je mensen willen bekeren als de wereld toch letterlijk vergaat?
  2. komen de bekeerden ook terug op die nieuwe wereld?
  3. zo ja, waar verblijven de bekeerden in de tussenperiode van vernietiging oude wereld/herschepping nieuwe wereld?
  4. wat gebeurt er met de niet-bekeerden in dat geval?
  5. waarom zou God ons alle middelen geven om een vredesrijk te realiseren zonder dat een letterlijke vernietiging nodig is?
  6. wat is jouw rol in dit proces?
  7. ....

Moeten we nu terug helemaal opnieuw beginnen?

Lees de bijbel er op na en je vindt de antwoorden. Daar haal ik mijn geloof ook uit. Ik geloof kort samengevat daarop dat bekeerden door Jezus worden meegenomen naar de hemel. Ik denk dat de barmhartige andersdenkenden bekeren op het moment dat ze Jezus zien komen op de wolken. Dat gebeurd nu ook al met bijna dood ervaringen. Wanneer de nieuwe wereld er is komen ze daar ook wel een keertje terecht. Bekering is simpelweg nodig om Gods Liefde in je leven te ontvangen. Een schone lij bij God zet de sluizen bij God open om ons Zijn Liefde te geven, door de Heilige Geest. Hij maakt ons zo liefdevolle en goede mensen. Ik geloof dat bekering dat doet.

Jij denkt daar anders over, maar dit is hier ook een christelijke subforum. Hier wordt Jezus verwacht en beleden 

Mijn doel van dit topic is juist om christelijke visies van anderen te horen, aangezien er verschillend over gedacht wordt. Niet iedereen trekt de zelfde conclusies uit de bijbel

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Gaitema:

Lees de bijbel er op na en je vindt de antwoorden. Daar haal ik mijn geloof ook uit. Ik geloof kort samengevat daarop dat bekeerden door Jezus worden meegenomen naar de hemel. Ik denk dat de barmhartige andersdenkenden bekeren op het moment dat ze Jezus zien komen op de wolken. Dat gebeurd nu ook al met bijna dood ervaringen. Wanneer de nieuwe wereld er is komen ze daar ook wel een keertje terecht. Bekering is simpelweg nodig om Gods Liefde in je leven te ontvangen. Een schone lij bij God zet de sluizen bij God open om ons Zijn Liefde te geven, door de Heilige Geest. Hij maakt ons zo liefdevolle en goede mensen. Ik geloof dat bekering dat doet. Jij denkt daar anders over, maar dit is hier ook een christelijke subforum. Hier wordt Jezus verwacht en beleden. Mijn doel van dit topic is juist om christelijke visies van anderen te horen, aangezien er verschillend over gedacht wordt. Niet iedereen trekt de zelfde conclusies uit de bijbel

Dit topic handelt over de eindtijd, wat er gebeurt bij bekering (bv na een BDE) kunnen we ook terugvinden in psychologische werken en kan best niet onderschat worden. Al weet ik dat niet, je hebt waarschijnlijk nog geen BDE (of soortgelijk) ervaren waardoor je er eigenlijk weinig over kan zeggen, heb dat zelf mogen/moeten ervaren dus begrijp maar al te goed waar je naar verwijst. Met andere woorden, er is een verschil tussen 'geloof' en 'ervaringskennis' maar dat is mi voer voor andere topics (die overigens al bestaan). Om bij het topic te blijven, waar in de bijbel lees je nu dat de wereld letterlijk zal vergaan alvorens die nieuwe wereld zich kan ontvouwen? Deze vraag/antwoord is cruciaal binnen de totale context, het bepaalt immers hoe we naar de toekomst kijken waardoor ook onze manier van handelen (verantwoordelijkheid nemen/strategie) kan verschillen. Het doel is duidelijk, dat op zich is het probleem niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Dit topic handelt over de eindtijd, wat er gebeurt bij bekering (bv na een BDE) kunnen we ook terugvinden in psychologische werken en kan best niet onderschat worden. Al weet ik dat niet, je hebt waarschijnlijk nog geen BDE (of soortgelijk) ervaren waardoor je er eigenlijk weinig over kan zeggen, heb dat zelf mogen/moeten ervaren dus begrijp maar al te goed waar je naar verwijst. Met andere woorden, er is een verschil tussen 'geloof' en 'ervaringskennis' maar dat is mi voer voor andere topics (die overigens al bestaan). Om bij het topic te blijven, waar in de bijbel lees je nu dat de wereld letterlijk zal vergaan alvorens die nieuwe wereld zich kan ontvouwen? Deze vraag/antwoord is cruciaal binnen de totale context, het bepaalt immers hoe we naar de toekomst kijken waardoor ook onze manier van handelen (verantwoordelijkheid nemen/strategie) kan verschillen. Het doel is duidelijk, dat op zich is het probleem niet.

Ik zal het weer opnieuw moeten opzoeken. Ik ga het nakijken 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Gaitema:

Ik zal het weer opnieuw moeten opzoeken. Ik ga het nakijken 

Dank en alvast benieuwd, binnen deze context bedoelen we mi niet dat God z'n schepping vernietigt om nadien een volledig nieuwe in het leven te roepen. Eindtijd is hier relatief te beschouwen, als een evolutionair kantelmoment binnen de menselijke geschiedenis waarna nog veel meer volgt. Of zo het gezegde, the beginning is near.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Om bij het topic te blijven, waar in de bijbel lees je nu dat de wereld letterlijk zal vergaan alvorens die nieuwe wereld zich kan ontvouwen?

Dat staat er idd niet. Er staat dat de elementen ontbonden zullen worden etc... Meestal worden die elementen bedoeld als regeringen etc. Tegelijkertijd staat er ook wat voor mens je wel niet moet zijn om dat te overleven. Dus volledige vernietiging is niet logisch en ook onnodig. 

2peterus 3:11 Aangezien al deze dingen aldus ontbonden zullen worden, wat voor mensen behoort GIJ dan wel te zijn in heilige gedragingen en daden van godvruchtige toewijding

vervolgens gaat Petrus aangeven dat Jezus onze redder is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako locked this discussie
  • sjako unlocked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid